Jump to content

TM18JSU Timisoara


the_tavi
 Share

Recommended Posts

Acum 12 minute, Silver Arrow a spus:

Viteza de pe camera nu se pune. Nu este dispozitiv omologat si verificat metrologic. Este doar orientativa sa zicem si poate clarifica manevrele executate.

 

Treaba este ca legea in RO judeca accidentul avand in vedere pozitia autovehiculelor in momentul impactului.

Daca masina a lovit moto in spate - asa cum este in acest caz - este de vina. Daca impactul era lateral, pe aripa sau usa, se numea ca moto nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

Si pare ca moto nu a semnalizat manevra.

 

@goe 75 Salutare! . Nu asa sta treaba in RO?

 

O sa vina iexpertul militiei, care pentru a-l exonera pe sofer va trebui sa scrie negru pe alb ca prin nici o manevra nu putea evita impactul. Putin probabil....

 

Acest accident ne arata ca la fel cum soferii nu apreciaza in mod corect viteza unei mobre , mai ales cand vine racheta, nici viteza unei masini nu o poti aprecia corect cand vine ca racheta.

 

Oricum daca moto ar fi semnalizat, posibil ca soferul sa fi reactionat si impactul sa nu fi fost chiar atat de puternic.

 

Si sa franezi cand treci de pe banda 1 pe 2, tocmai pentru a depasi un obstacol ......... este greu de inteles.

 

Ceea ce ma surpinde este lejeritatea si detasarea cu care  vorbeste soferul avand in vedere ca a murit un om.

Chiar si daca nu esti vinovat, daca esti normal la cap, nu are cum sa nu te afecteze. Nu mai vorbesc atunci cand stii ca tu dadeai forja cu masina.

 

Iar soferul sufletului: pai cand vezi ca o masina este pe bretea si o masina/mobra pe banda 1, primul lucru care trebuie sa iti treaca prin cap este sa iei piciorul de pe gaz si sa fi pe faza sa nu faca aia doi  vreo nefacuta. Si asta nu neaparat ca iti pasa de cei doi, ci ca sa ajungi unde ai treaba si sa nu stai sa dai cu subsemnatul.

 

Atat de simplu evalueaza un agent constatator tamponarea a 2 vehicule, fara victime.

Atunci cand apar victime, deja lucrurile stau altfel, apar experti, se calculeaza viteze, urme de franare, etc. Nu e atat de simplu.

Legat de sofer, sunt sigur ca nu o sa mai doarma bine noaptea mult timp de acum incolo. Fiecare om reactioneaza diferit la starea de soc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 15 minute, Starcream a spus:

Atat de simplu evalueaza un agent constatator tamponarea a 2 vehicule, fara victime.

Atunci cand apar victime, deja lucrurile stau altfel, apar experti, se calculeaza viteze, urme de franare, etc. Nu e atat de simplu.

Legat de sofer, sunt sigur ca nu o sa mai doarma bine noaptea mult timp de acum incolo. Fiecare om reactioneaza diferit la starea de soc.

Corect.

Am spus ca va veni un expert care o sa despice firul in patru.

Asa sa fie cum spui tu cu starea de soc.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, goe 75 a spus:

 

Imi pare rau dar tu pur si simplu nu pricepi conceptul si ce inseamna sa te asiguri . 

 

 

 

 

In filmarea de pe Observator se vede  clar ca motocicliestul semnalizeaza.
Mai dificil cu astia trecuti de o varsta, pricep mai greu.

Asa si cu masinile care taie calea motociclistilor care vin cu 150km/h. Se uita soferul in stanga nu vad nimic, se uita in dreapta, nu vad nimic. Cand se angajeaza in intersectie, vine berbecul calare pe racheta. E clar vina omului ca a traversat intersectia fara sa se asigure. Dar oare a avut sansa sa o faca, realist vorbind? Asta e dubiul meu in situatia de fata, cat timp a avut motociclistul sa inteleaga ca ala vine din spate cu de 2-3 ori viteza lui. Dupa cum ziceam mai sus , probabil o sa ife culpa comuna, dar pentru mine soferul poarta pe umeri povara unei vieti luate.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Silver Arrow said:

 

Daca masina a lovit moto in spate - asa cum este in acest caz - este de vina. Daca impactul era lateral, pe aripa sau usa, se numea ca moto nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

Si pare ca moto nu a semnalizat manevra.

 

@goe 75 Salutare! . Nu asa sta treaba in RO?

 

 

 

Salut ! Sanatate!

 

Nu , nu este asa , nici in Ro nici prin alte tari de care stiu eu.

 

Citeste definitia pentru "a te asigura " prealabil unei manevre si o sa vezi de ce.  

 

Din motive de incompetenta si lipse de probe se poate ajunge in unele cazuri sa se imparta vina dupa cum ai spus. 

 

Cand este video si se vede clar ca unul pur si simplu ii sare altuia in fata , nu mai conteaza unde il loveste . Vina pentru accident este a celui care nu s-a asigurat ...restul sunt circumstante pe baza carora se acorda un mic procentaj de vina si celorlalti daca este cazul.

35 minutes ago, Silver Arrow said:

 

Daca masina a lovit moto in spate - asa cum este in acest caz - este de vina. Daca impactul era lateral, pe aripa sau usa, se numea ca moto nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

Si pare ca moto nu a semnalizat manevra.

 

@goe 75 Salutare! . Nu asa sta treaba in RO?

 

 

 

Salut ! Sanatate!

 

Nu , nu este asa , nici in Ro nici prin alte tari de care stiu eu.

 

Citeste definitia pentru "a te asigura " prealabil unei manevre si o sa vezi de ce.  

 

Din motive de incompetenta si lipse de probe se poate ajunge in unele cazuri sa se imparta vina dupa cum ai spus. 

 

Cand este video si se vede clar ca unul pur si simplu ii sare altuia in fata , nu mai conteaza unde il loveste . Vina pentru accident este a celui care nu s-a asigurat ...restul sunt circumstante pe baza carora se acorda un mic procentaj de vina si celorlalti daca este cazul.

35 minutes ago, Silver Arrow said:

 

Daca masina a lovit moto in spate - asa cum este in acest caz - este de vina. Daca impactul era lateral, pe aripa sau usa, se numea ca moto nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

Si pare ca moto nu a semnalizat manevra.

 

@goe 75 Salutare! . Nu asa sta treaba in RO?

 

 

 

Salut ! Sanatate!

 

Nu , nu este asa , nici in Ro nici prin alte tari de care stiu eu.

 

Citeste definitia pentru "a te asigura " prealabil unei manevre si o sa vezi de ce.  

 

Din motive de incompetenta si lipse de probe se poate ajunge in unele cazuri sa se imparta vina dupa cum ai spus. 

 

Cand este video si se vede clar ca unul pur si simplu ii sare altuia in fata , nu mai conteaza unde il loveste . Vina pentru accident este a celui care nu s-a asigurat ...restul sunt circumstante pe baza carora se acorda un mic procentaj de vina si celorlalti daca este cazul.

Scuze de triplare...e ora aia la care site-ul se balbaie sau se blocheaza de tot.

Link to comment
Share on other sites

Alo, domn injiner!

Pai tir-urile merg cu 90 prin localitati, facand slalom printre copii , dar in locul ala ar fi mers asa incet ca motoreta ...si ar fi pus si frana inainte de schimbat banda?

 

Nu o sa vezi niciodata un tir-ist care sa riste sa scrie un formular de accident doar pentru o manevra pura de curtoazie.

 

Daca eram acolo apaream pe filmare incercand sa depasesc masina.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, einstein1984 a spus:

Daca era tir in loc de mobra cum s-ar fi terminat?

 

 

 

 

Cate tiruri ai vazut tu bre sa schimbe banda 1 cu 2 ca sa faca loc la cei care vor sa intre ? .. 

Nu stiu daca am vazut 2-3 in toata viata mea .

Rezultatul ar fi fost : nimic 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, einstein1984 a spus:

zici ca frana TTul de la 140 la 90 in spatele tirului? 

 

Tt era pe b2 , isi vedea de drum , daca era tir ramanea pe b1 si-si vedea de drum , iar aia de vroiau sa intre franau si intrau dupa ....nu se intampla nimic .

Este greu de spus manevra motociclistului .

Link to comment
Share on other sites

Sunt absolut sigur ca undeva ,candva ,s-a intamplat si accidenul ala cu tir-ul , dar nu e asta .

 

Omul a murit incercand sa faca un gest frumos ...d-aia sunt jigodie cu voi , pentru viata lunga.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, the_tavi a spus:

Da, de multe ori racheta este pe doua roti, in situatia aia plateste riderul, si este pe barba lui, asumat;

Aha! Asumat... 🤦‍♂️

Și atunci urlă toți în cor că nu s-a asigurat conservarul să nu vină vreo rachetă, n-a dat prioritate etc.! :moron:

Eu n-am vz semnalizare la moto, drept că ecranul tel e mic. Dar frână la schimbarea direcției pe o bandă superioară + lipsă asigurare, astea când era pe 2 roți... 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Viteza de pe camera nu se pune. Nu este dispozitiv omologat si verificat metrologic. Este doar orientativa sa zicem si poate clarifica manevrele executate.

 

e mai complicat de atat

la un accident fara victime da, asa o sa zica politistul, dar tot o sa se uite la filmare si o sa conteze cifrele alea

la proces e mai lunga treaba

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, prafrau a spus:

 

e mai complicat de atat

la un accident fara victime da, asa o sa zica politistul, dar tot o sa se uite la filmare si o sa conteze cifrele alea

la proces e mai lunga treaba

Cu procesul ... ani de zile.

Expertize, contraexpertize ......

Durere in familia decedatului, nervi si stres in familia soferului.

Si pentru ce? Pentru l-a mancat talpa sa o arda pe sosea (ca autostrada nu este pe acolo).

Inca a nu stiu cata exemplificare pentru cei ''care isi asuma''.

Care evident ca va avea acelasi efect ca cele de dinainte: zero.

 

Vad ca spuneti ca motociclistul era panicat.

Eu zic ca mult prea relaxat. Deconectat de la cel se intampla prin jurul lui.

Si poate mai degraba cu capul in nori. Cine stie unde era cu gandul?

Nu s-a asigurat si a platit un pret mult prea mare, ajutat fiind si de catre sofer.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, goe 75 said:

Care 3 ? 

mie mi s-a parut ca soferul din dreapta mergea 'umar la umar' cu moto urmind sa intre oricum (adica asa ca de obicei ,cu tupeu) pe soseaua de centura si daca e asa L-A OBLIGAT pe motociclist sa faca manevra ce s-a dovedit  fatala

in ce priveste limitarea la 50 kmh ,asa a zis stirista din materialul Protv,nu stiu daca asa si era

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mihai c said:

mie mi s-a parut ca soferul din dreapta mergea 'umar la umar' cu moto urmind sa intre oricum (adica asa ca de obicei ,cu tupeu) pe soseaua de centura si daca e asa L-A OBLIGAT pe motociclist sa faca manevra ce s-a dovedit  fatala

Cam asa mi se pare si mie. Doar ca intre a frana si a ocoli pe banda cealalta, moto a ales sa le faca pe amandoua.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, XaeL a spus:

 Doar ca intre a frana si a ocoli pe banda cealalta, moto a ales sa le faca pe amandoua.

Asta este o situatie in care oricare din cele doua manevre este insotita de riscuri. Daca franezi, nu faci decat sa stai mai mult langa masina care urmeaza sa intre pe banda, si nu e ideal. Daca schimbi banda, trebuie sa te asiguri bine, in unele situatii chiar intorci capul, sa semnalizezi si sa faci manevra, poti sa fwti meciul la oricare din pasi, si sa iasa ceva rau.

Acceleratia ajuta mult aici, nu avea nimic in fata,nu trebuia decat sa isi mareasca putin viteza si era totul safe, chiar daca se uita in oglinda si banda 2 era libera. Mie mi se pare o eroare clara de condus a motociclistului, combinata cu viteza aluia cu masina, care inca nu e clar daca a fost un factor decisiv sau nu. Probabil impactul tot avea loc, dar poate la o viteza mai normala.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Starcream a spus:

 

Legat de sofer, sunt sigur ca nu o sa mai doarma bine noaptea mult timp de acum incolo. Fiecare om reactioneaza diferit la starea de soc.

200 % ca nu este asa, o sa doarma bustean, azi trebuia sa fie la volan si maine la fel, din observatiile mele si privirile "efectiv" tâmpe, tâmpe, tâmpe a multor posesori de carnet care.ti taie calea pe dubla  ies din lateral direct in banda 3, depasesc in a 6.a cu 70km/h, habar nu au si nu inteleg ce fac, ce se poate intampla si ca vina le apartine, sunt atat de limitati incat cel care a inventat /descoperit efectul Dunning–Kruger  moare de neputinta ca nu mai stie unde si cum sa.i incadreze.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Djenavar a spus:

200 % ca nu este asa, o sa doarma bustean, azi trebuia sa fie la volan si maine la fel

Poate ai dreptate, și o fi vreun d-alea de chinuie animale fără remușcări, e clar ca sunt și d-astia printre noi.

Acum 12 minute, Djenavar a spus:

 

 din observatiile mele si privirile "efectiv" tâmpe, tâmpe, tâmpe a multor posesori de carnet care.ti taie calea pe dubla  ies din lateral direct in banda 3, depasesc in a 6.a cu 70km/h, habar nu au si nu inteleg ce fac, ce se poate intampla si ca vina le apartine, sunt atat de limitati incat cel care a inventat /descoperit efectul Dunning–Kruger  moare de neputinta ca nu mai stie unde si cum sa.i incadreze.

Da, sunt mulți oameni inapți de a conduce pe străzi. 
Dar chiar și-așa, când ești cu masina pe B2, nu te aștepți sa ti se arunce un motociclist de pe B1 pe B2, călare pe frâne, decât dacă e vreun copac in mijlocul drumului. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, XaeL a spus:

Cam asa mi se pare si mie. Doar ca intre a frana si a ocoli pe banda cealalta, moto a ales sa le faca pe amandoua.

 

Acum 3 minute, Starcream a spus:

copac

Copac? A zis cineva copac?!? :huh:

Link to comment
Share on other sites

discutam si noi, poate mai invatam ceva..

pt mine e clar ca daca TT-ul (si stim toti d-astia cu imitatii de masini sport gen hyunday coupe sau Mitsubishi lancer aspirat ) mergea legal nu se intimpla absolut nimic .Chiar daca moto a actionat speriat de celalalt ,era totul ok la viteza legala.

 

Link to comment
Share on other sites

Una din greselile facute de mobristii care merg safe in situatiile particulare ca asta , este ca se duc pe ( aproape ) de linia despartitoare , lasand loc oportunistilor grabiti si vitezomani sa intre pe banda fortandu-i sa iasa pe urmatoarea banda din stanga . ( Idem la victoriei la pasaj , idem la berceni la pasaj ...etc ) 

Posibil si aici sa fi fost ceva de gen cu masina care se vede in dreapta .

Link to comment
Share on other sites

 

Din ce observ in filmari, zona in care s-a petrecut accidentul este inainte de intrarea in Timisoara, dinspre Remetea Mare, intre banda de coborare de pe pasarela aeroportului si primul giratoriu de la intrarea in oras.

https://www.google.ro/maps/@45.7770554,21.3117883,776m/data=!3m1!1e3

 

Putin inainte de pasarela, drumul trece de la o banda pe sens la doua. 

Este o zona cu marcaje nu foarte vizibile pe timp de noapte si in care toate frustrarile, adunate in ultimii 10-15 km de sate aglomerate, se dezlantuie.

Acolo multe camioane trec pe banda 1, fie ca sa faca loc, fie ca sa mearga spre depozitele logistice de pe centura. Iar unii abia asteapta momentul. 

Dovada ca acolo se merge tare sunt si urmele de anvelope sau loviturile incasate de giratoriul respectiv de-a lungul anilor scursi de la constructia lui - sa fie 10 ani de cand a fost marit, nu imi mai amintesc exact.

Din cauza asta s-au pus parapeti de beton intre benzi pe portiunea respectiva.

Lumea cu nervii intinsi la maxim de traficul greoi de dinainte de oras sau agitata de apropierea de casa/destinatie, intra frecvent si pe contrasens, unde traficul era ceva mai domol. 

Totusi, indiferent ce ar spune oricine, sa mergi warp in zona respectiva nu este un comportament de om normal. 

Cum poate nu este normal nici sa fii relaxat acolo. 

Eu nu sunt niciodata linistit acolo. E o zona cu o stare bizara, ce te pune in garda indiferent ca vrei sau nu.

Nu stiu, poate sambata seara era trafic mai lejer, era dupa o plimbare faina (a fost vreme f frumoasa sambata in TM), cine stie. 

 

S-au intalnit doua extreme - o relaxare maxima si o nemernicie maxima.

 

Pentru a n-a mia oara - Romania dauneaza vietii. 

 

Condoleante familei si cunoscutilor motociclistului in cauza. 

 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...