B.Catalin Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Salutare, am si eu o nelămurire legată de pornirea motocicletei in sezonul rece. Din cate am citit si pe alte forum-uri si ceva site-uri unii spun ca ar fi bine să o pornești o data pe săptămână alții o lasa la hibernat pana in primăvară. Dăunează mototului daca - l pornești cand sunt temeperturi scăzute, cum e mai bine? Ps( dupa logica mea si cunoștințele mele zic ca e mai bine sa fie pornit macar o dată la 2 săptămâni) aștept cu interes rspunsurile voastre, mersi frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Dar care e de fapt logica ta mai amănunțit? De ce la 2 săptămâni și nu la una sau la 3? Ori deloc? Pentru baterie sau de ce? Pentru baterie există redresor. Sau ai alte motive să o pornești? Uite, nu sunt mare meșter, dar se știe că la pornire e cea mai mare uzură la motor, mai ales iarna când uleiul e mai gros și implicit ungerea mai greoaie. Deci e mai bine să nu îl pornești aiurea! Dacă vorbești de baterie, cum am spus, exista redresoare fff ieftine. Dacă sunt alte motive, cred că sunt fantezii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Unde sta mobra, afara, intr-un garaj? Ce inseamna temperaturi scazute, 0, -5, -20 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 4 ore, B.Catalin a spus: Salutare, am si eu o nelămurire legată de pornirea motocicletei in sezonul rece. Din cate am citit si pe alte forum-uri si ceva site-uri unii spun ca ar fi bine să o pornești o data pe săptămână alții o lasa la hibernat pana in primăvară. Dăunează mototului daca - l pornești cand sunt temeperturi scăzute, cum e mai bine? Ps( dupa logica mea si cunoștințele mele zic ca e mai bine sa fie pornit macar o dată la 2 săptămâni) aștept cu interes rspunsurile voastre, mersi frumos. Maikulităă da te chinuia ingrozitor problema de ai postat la 4 dimineata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Nu e bine s-o tot pornești, are dreptate colegul cu uzura + că prin încălzire și răcire se formează condens care contaminează uleiul. Dacă zic că ar fi bine să schimbi uleiul înainte de a o depozita la iernat o să-mi sară în cap toți cei care îl schimbă primăvara, cam 75% dintre motocicliști adică (pt că 23% nu-l schimbă nici atunci ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 1 oră în urmă, john17 a spus: Nu e bine s-o tot pornești, are dreptate colegul cu uzura + că prin încălzire și răcire se formează condens care contaminează uleiul. Dacă zic că ar fi bine să schimbi uleiul înainte de a o depozita la iernat o să-mi sară în cap toți cei care îl schimbă primăvara, cam 75% dintre motocicliști adică (pt că 23% nu-l schimbă nici atunci ). Adica eu ma incadrez la aia 2% care l schimba inainte de a parca pe termen lung moto ? :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Un prieten pornea iarna motocicleta băiatului (gsxf600), apoi imediat îi dădea cox. Asta fără să plece undeva. Spunea că îi place cum scheaună. A mea stă în garaj, roțile umflate un pic peste normal, polistiren sub ele, lanțul spălat și uns, elementele din metal și cauciuc gresate. Bateria e lângă frigider, la răcoare (maxim 20 grade sunt în colțul respectiv). A mea e aia din mijloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Sunt curățate, nu mă lasă madam cu ele jegoase în casă. Iar bateria mare e de la UPS, stă acolo de doi ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.Catalin Postat Decembrie 14, 2020 Autor Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 7 ore, Tornada a spus: Dar care e de fapt logica ta mai amănunțit? De ce la 2 săptămâni și nu la una sau la 3? Ori deloc? Pentru baterie sau de ce? Pentru baterie există redresor. Sau ai alte motive să o pornești? Uite, nu sunt mare meșter, dar se știe că la pornire e cea mai mare uzură la motor, mai ales iarna când uleiul e mai gros și implicit ungerea mai greoaie. Deci e mai bine să nu îl pornești aiurea! Dacă vorbești de baterie, cum am spus, exista redresoare fff ieftine. Dacă sunt alte motive, cred că sunt fantezii. Ziceam așa doar, ca e o săptămână 2-3 n-are importanță. Bateria e in casa am și redresor, a scris la un moment dat cineva tot pe acest forum, citez :,, si in plus cat o fi iarna de grea, motorul trebuie pornit macar o dată pe săptămână, altfel sa vezi ce inelushe iti fac segmenții pe cilindru, mai ales daca are ceva km setul motor'' din motivul acesta am întrebat:) Acum 3 ore, Djenavar a spus: Maikulităă da te chinuia ingrozitor problema de ai postat la 4 dimineata Sti cum e cu tergiversarea anumitor lucruri, de vreo 1 luna tot voiam sa scriu chestia asta, de cand cu pandemia si orasul meu e carantinat mi-am cam stricat programul de somn :)) Acum 3 ore, john17 a spus: Nu e bine s-o tot pornești, are dreptate colegul cu uzura + că prin încălzire și răcire se formează condens care contaminează uleiul. Dacă zic că ar fi bine să schimbi uleiul înainte de a o depozita la iernat o să-mi sară în cap toți cei care îl schimbă primăvara, cam 75% dintre motocicliști adică (pt că 23% nu-l schimbă nici atunci ). Si de treaba asta cu uleiul sunt formate 2 tabere, marea majoritate il schimba la începere sezonului si un porcentaj foarte mic il schimba înaintea sezonului rece, si implicit depozitarea motorului la iernat . Ca o fi chestie de marketing ca nu, habar n-am, au sens ambele teorii:)). Acum 3 ore, Speedy.K a spus: Unde sta mobra, afara, intr-un garaj? Ce inseamna temperaturi scazute, 0, -5, -20 ? Stă intr-un garaj, dar e de tablă, nu-i ține de cald atâta tot ca nu o plouă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Povestea cu anvelopele deformate de la stat, eu n-am vazut o. Mereu am avut cric central, ce i drept. Cam 4-5 luni a stat in fiecare an parcata. Ce i drept, la mine a cam fost sezonul si setul :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 1 oră în urmă, Adrian M. a spus: Ce i drept, la mine a cam fost sezonul si setul :)) Idem și la mine. Îi aud pe alții că i-a ținut 3 sezoane și se și laudă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popicadi Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Eu toate utilajele le-am pornit saptamanal plus plimbat cu ele. Si au fost pana acum vreo 7 si nu au avut nimic. La colegii de garaje care nu le-au pronit au mai aparut tot felul de probleme . Acum fiecare cum considera. Cu masinile umblam toata iarna , nu vad de ce ar fi probleme la motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Cu mașina UMBLI, mobra o bârâi pe loc! Adică motorul va funcționa tot rece, că e greu să ajungă la temperatura de lucru, ceea ce nu e bine nici pt o mașină. Întotdeauna vor exista "speciali" care să facă altfel decât li se recomandă, iar dacă n-au pățit nimic până acum înseamnă că 100% procedează bine... Probabil nici "ness" n-ai avut pe bușonul de umplere cu ulei, nici condensul nu se apropie de tine, popică! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.Catalin Postat Decembrie 14, 2020 Autor Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 1 minut, john17 a spus: Cu mașina UMBLI, mobra o bârâi pe loc! Adică motorul va funcționa tot rece, că e greu să ajungă la temperatura de lucru, ceea ce nu e bine nici pt o mașină. Întotdeauna vor exista "speciali" care să facă altfel decât li se recomandă, iar dacă n-au pățit nimic până acum înseamnă că 100% procedează bine... Ok Jhon, asta înseamnă ca bagi mobra la iernat si nu o mai pornești pana în primăvară? (Dupa ce o cureți, dai bateria jos, inchizi robinetul la benz, pui mobra pe butuci si i tragi o prelată) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Jhonule, o dam în veșnica discuție cu schimbul de ulei înainte și după iarna, cu anvelopele pe scârț, etc. De când ai tu mobra ai încercat pe pielea ta ambele variante și una a fost mai proasta decât alta? Nu de alta dar pana acum, în 15 ani, am deținut doar 4 motociclete. Prima a stat 5 luni la mine, a doua 4 ani și ceva, a treia o am de 9 ani și ultima de aproape 2(asta nu se pune, ah, ca e luata de noua?sa aștept pana apar problemele? ) Nu am schimbat în veci uleiul înainte de a baga la iernat. Bateria dusa in casa, urcat pe standere și sănătate. Vreo 2 sau 3 ierni nici măcar benzina nu a avut în rezervor ca am uitat de ea. Probleme?Niciuna. Nu-mi spune povestea cu "dacă l-ai desface sa vezi ce e în el, te-ai lua de cap" sau ca "ai avut clienți care bla bla bla" Nu tine. R1-le de îl am de 9 ani are 70+ k, îl am de la 19k km, îngrijit cum trebuie în sezon,cox și aia e. Deci eu sunt special. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 (editat) Eu așa te sfătuiesc. Dacă vrei cazul meu particular de data asta n-am curățat-o (sâmbăta trecută am circulat cu ea vreo 100km și s-a cam stropit), bateria n-o dau jos pt că e a big pain in the ass fiind sub rezervor, robinet n-am pt că injecție. E pe cricul central, probabil că îi voi pune curând și standerul față, iar sub prelată o țin mereu (una de interior pt că stă în garaj). Pe baterie am legat un fir cu mufă unde cuplez un redresor cu funcție de menținere, nu îl țin însă 100% din timp conectat. @george05, probabil că nu vei apuca să vezi efectele, însă sunt convins că e mai bine așa! (depozitată cu ulei proaspăt). La prima mobră 4t am respectat chestia asta, la actuala nu prea pt că am schimbat mereu prin toamnă la nr de km și l-am lăsat așa, dar a mea stă la caldurică și temperatură constantă. Dacă ar fi să - l schimb la sezon 100% l-aș schimba toamna și nu primăvara. Editat Decembrie 14, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popicadi Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 7 minute, john17 a spus: Cu mașina UMBLI, mobra o bârâi pe loc! Adică motorul va funcționa tot rece, că e greu să ajungă la temperatura de lucru, ceea ce nu e bine nici pt o mașină. Întotdeauna vor exista "speciali" care să facă altfel decât li se recomandă, iar dacă n-au pățit nimic până acum înseamnă că 100% procedează bine... Probabil nici "ness" n-ai avut pe bușonul de umplere cu ulei, nici condensul nu se apropie de tine, popică! Ioane nu stiu unde am zis ca ca am procedat 100% bine dar am spus ca nu am avut nici un fel de problema. In plus de asta cat timp au fost peste 7 grade afara am cam umblat cu ele (ale tineretii valuri). Si indiferent de temperatura (atat timp cat nu a fost gheata zapada) am plimbat-o cativa km, nu biraita pe loc. Acum fiecare cum crede / simte dar cred ca multi sunteti mult mai sensibili decat motoarele in sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 (editat) @john17Pai ma sfătuiești pe baza a ce? Nu o zic cu răutate. Dar eu am făcut teste pe ale mele și nu am văzut nici o diferenta intre o metoda și alta. De exemplu R1le de vreo 3 ani are aceleași anvelope, am făcut cu el maxim 1000km. Sta 90% din timp pe roti, chiar și iarna uneori câte 2-3 luni (uit să-l ridic), chiar cu anvelopele fără suficient aer. Și nici o deformare, niente. La fel am circulat cu același ulei "uzat" și sezonul asta. Bătăi? Nope. Clantaituri? Nope. Deci ne bazam pe ce când dam sfaturile alea pompoase? Aditivi, ulei nou, baterie cu redresor nush de care, etc. Înțelegi unde bat. Editat Decembrie 14, 2020 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Nu sunt sensibil, e vb doar de cum e mai bine. Și eu umblu cu ea dacă se poate, iarna trecută am mers și în decembrie, și în ianuarie, și în februarie. Uite că azi sau mâine îmi expiră rca-ul! Eu am avut un Ford la care n-am schimbat uleiul 3 ani și vreo 23kkm, din care cred că 15k îi făcuse cu platforma după el, +500kg față de masa lui remorcabilă. Apoi l-am folosit doar sporadic și nu voiam să mai cheltuiesc nimic cu el. Merge și în ziua de azi, nu știu dacă i-a schimbat cineva uleiul sau nu, dar asta nu înseamnă că eu am procedat corect. În general mașina e o unealtă și mobra o pasiune, iar unii încearcă să o îngrijească mai bine. Stai liniștit că sunt destule abuzate și neîntreținute, dar probabil la f puține ajung să se manifeste probleme care decurg din schimbul de ulei făcut primăvara și nu toamna. Mă voi opri aici cu discuția asta, orucum nu duce la nimic! Dar măcar cei care schimbă uleiul la service/mecanic ar trebui să aibă în vedere și aglomerația de la începutul sezonului. P.S. Anul ăsta cred că 50% nici n-au schimbat uleiul, întâi a fost lockdown și după aia au trecut peste, că nu mai era frenezia de început al sezonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 12 ore, B.Catalin a spus: Salutare, am si eu o nelămurire legată de pornirea motocicletei in sezonul rece. Din cate am citit si pe alte forum-uri si ceva site-uri unii spun ca ar fi bine să o pornești o data pe săptămână alții o lasa la hibernat pana in primăvară. Dăunează mototului daca - l pornești cand sunt temeperturi scăzute, cum e mai bine? Ps( dupa logica mea si cunoștințele mele zic ca e mai bine sa fie pornit macar o dată la 2 săptămâni) aștept cu interes rspunsurile voastre, mersi frumos. Din 2007 de cand am merg cu moto, nici macar o singura data nu am tinut cont de miturile astea "de forum". Ca sta in garaj rece, sau afara in curte sub husa sau sub acopreitoare este irelevant pentru motor. O las iarna si o pornesc vara, dupa ce ii incarc pe redresor bateria. La motocicletele mele nu am stat niciodata sa le bibilesc iarna, le-am "abandonat" in garaj si pornit strict cand aveam chef de plimbare, indiferent ca erau motociclete noi sau SH de diferite tipuri, nu au avut nici pe naiba. Zero probleme. Nu are rost sa iti irosesti timpul aiurea si banii pe baterii, redresor special din ala de incarca si descarca bla bla, sa stai sa pornesti tu la X timp moto etc. Eventual daca ai facut numarul de km la ulei, schimbal daca nu, nici macar pe ala nu vad de ce ar trebui sa il schimbi daca mergi putin 2000km/an, eventual il schimbi la 2 ani de bun simt cand faci putini km si aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Așa faci la beamveu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 1 oră, Georgica_Popescu a spus: nu poti scoate tot uleiul vechi La Subaru boxer nici n-are rost să-l schimbi vreodată pt că rămâne >1 l în chiulase! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 (editat) Acum 2 ore, Georgica_Popescu a spus: @george05 da pe uleiul tau nu scrie cand expira ? ... Irelevant, având în vedere ca nu trec mai mult de 12 luni între schimburi (ok, am ratat un schimb ca nu mi-am bătut capul pt cei câteva sute de km facuti anul asta cu R1-le). @john17: tot spui un lucru, "asa e mai bine". Ma întreb cum ai decis tu (și nu numai, pt ca nu ești singurul care consider ca propaga acest mit, și nu numai) cum e mai bine? Din cât m-am documentat și eu în anii ăștia, nici o sursa serioasa, documentata științific, neplatita de vreun producător anume, nu prea se duce în direcția miturilor forumistice susținute cu patos de cel puțin 50% din membrii (orice forum, nu doar aici). Sănătate in rest și sărbători fericite. @GoodKat: muahhhaaaaa! Tare postul. Editat Decembrie 14, 2020 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 Acum 45 minute, george05 a spus: nici o sursa serioasa Toate sursele serioase îți explică, uleiul se degradează, își schimbă ph-ul, din uleiul uzat și contaminat sedimentează diverse etc. E plin de informație, doar să vrei să o obții, ceea ce nu pare a fi cazul tău. Nu văd ce câștig eu sau un producător/comerciant de uleiuri dacă recomand/ă schimbarea uleiului la sfârșit de sezon și nu la început, tot un schimb faci, nu cumperi mai mult! Ai topic "totul despre ulei" sau cum plm îi spune, ai ce citi pân' la primăvară! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Decembrie 14, 2020 Share Postat Decembrie 14, 2020 (editat) Acum 6 ore, john17 a spus: Toate sursele serioase îți explică, uleiul se degradează, își schimbă ph-ul, din uleiul uzat și contaminat sedimentează diverse etc. E plin de informație, doar să vrei să o obții, ceea ce nu pare a fi cazul tău. Nu văd ce câștig eu sau un producător/comerciant de uleiuri dacă recomand/ă schimbarea uleiului la sfârșit de sezon și nu la început, tot un schimb faci, nu cumperi mai mult! Ai topic "totul despre ulei" sau cum plm îi spune, ai ce citi pân' la primăvară! Bune argumente. Ai câștigat,alaturi de @easy ride on!. Editat Decembrie 14, 2020 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.