Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Dupa doar o luna de electrica ieftina, am decis ca deja e timpul sa fac comanda si de a 2-a pentru angajat. Pentru ca motorina creste-creste, la masina termica am in continuare 1000-1200 lei/luna costuri cu combustibilul doar in Bucuresti, la cea electrica o sa-mi vina probabil 150kw suplimentari in factura.

Si am reusit si sa ajung cu Springul la o lucrare in Predeal. 80% din baterie am consumat la dus, am incarcat in parcarea unui hotel (2 ore, plata de 20 lei) si am consumat la intoarcere, pe coborare, 65% din baterie pana in Bucuresti. Ae conditionat, viteza 100 pe autostrada (ca atata poate fara sa se chinuie).

Si mi-am dat seama ca chargere free gasesti doar daca ai noroc, dar chargere cu bani gasesti pe toate drumurile, si sunt libere (deocamdata). Si daca nu esti sigur ca ajungi acasa, tragi la primul charger si in 10 minute injectezi destul curent pentru inca 20-25 km.

 

Pentru mine e cea mai buna solutie. Bateria are 8 ani sau 120.000 km garantie, pana atunci va fi amortizata masina demult doar din consum.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Are. E ieftinaciune, de exemplu nu are racire sau incalzire a bateriei principale. Asta inseamna ca incarcarea la statiile rapide e limitata la 30kw/h, iar real sunt mai putini (cam 20 kw/h). Ca se incalzeste bateria in timpul incarcarii si limiteaza curentul. Insa regenerare are, mi-a crescut pe Posada, la vale,bateria cu 1%. In rest, cat am urcat Campina-Predeal cu 30% din baterie, am coborat aceeasi portiune cu 10%.

 

Si eu ma gandeam la o masina cu autonomie de 400+, dar 25.000 euro nu-mi permit. Mai bine 10.000 pe ieftinaciune, si cand e sa ma duc la Timisoara iau totusi termica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 08.05.2022 la 16:01, TheHuskyCrobats a spus:

Edit: In iunie ma duc la Mangalia (tratament, dureri de spate, incheieturi, deh), va tin la curent cu "chinul de a merge cu masina electrica in concediu".

 

Gata, am facut testul.

 

Incarcat acasa 100%, plecat duminica 29 Iunie la 14:00 spre Mangalia, pe DN7 (am avut de dus niste capsuni la Chitila si de luat niste cartofi de la Lunguletu si transportat tot la Chitila). 4 persoane adulte cu bagajele aferente + lada pe masina. In Bucuresti am trecut prin Regie sa duc niste mancare lu' fi'meu ca e student, precum si pe Orsova, tot mancare pentru copii celor cu care am plecat. Am mers pe ideea initiala de a lasa doamnele o ora la shopping la outletul de pe A2 si sa incarc la Ikea Pallady (parca asa se cheama). Nu am mai ajuns la Ikea pentru ca e un Mol inainte de Ikea unde am stat pana la 100%, cam 55 minute - 19.5kWh - 45.18 RON. Abia pe la 18 am reusit sa plecam din Bucuresti iar pe la 20.40 eram la Popasul Pescarilor unde am mancat (apropo, este excelent). Am vrut sa oprim la Hora Romaneasca de la Eforie Sud, aveau si incarcator DC dar inchideau la 20:00 ca cica nu e sezon ...

 

Am ajuns la Mangalia cu 134km autonomie, viteza maxima 100km/h pe autostrada si in total 397km parcursi. Am ajuns pe la 22.20 la hotel, insa cu multe opriri pentru diverse treburi. O ora la incarcat, insa nu era nevoie dupa cum am vazut mai departe.

 

Am mers intr-o zi la Constanta ca era vremea urata si in drum spre Tomis Mall am trecut pe langa un Kaufland care avea prizele Type 2 ocupate dar CCS-ul liber. Asa ca am lasat masina acolo si am mers pe jos pana la Mall (10-12 minute).

 

Am plecat pe 3 Iunie spre casa pe la 12.00 si am oprit la Hora Romaneasca sa mancam de pranz si sa incarc masina 100% (19kWh - 36.35 RON). Pe la 14:30 am plecat de acolo si am mers fara oprire pana acasa (in afara de opririle pentru toaleta). La 20.34 eram acasa cu 84km autonomie, viteza maxima 100km/h.

 

Am plecat iarasi spre Mangalia pe 5 Iunie, de data asta mai devreme, pe la 13.00 pe acelasi traseu: DN7 - Chitila (doar capsuni de data asta) - Regie - Orsova. In aceeasi echipa, insa mai multe bagaje, a aflat lumea ca mergem la Bucuresti si am dus de mancare pentru un cartier intreg ...).  La 18.52 eram la Agigea la Penny sa luam snacksuri si bautura, am lasat si masina la incarcat 15 minute - 11.16kWh - 27.75 RON cat am stat acolo. Nu m-am uitat cat mai aveam autonomie ....

 

Am oprit sa mancam iarasi la Popasul Pescarilor si la Mangalia am ajuns la 20.30 cu 145km autonomie - asta dupa incarcarea de 15 minute de la Penny.

 

Vremea a fost nasoala toata saptamana trecuta, nu am putut face plaja nici macar 10 minute asa ca ne-am intors intr-o zi la Constanta la City Park Mall unde am pus masina la o priza Type 2 cat am bantuit pe acolo (3 ore - 10.5kWh - 20.87 RON). Am ajuns iarasi pe la Hanul Hora Romaneasca la Eforie, am venit pentru salina si am stat o ora (totul la superlativ daca aveti afectiuni respiratorii), cu ocazia asta am incarcat masina 1 ora si 16 minute - 47.7kWh - 90.82 RON, cred ca era 80% incarcata).

 

Am plecat de la Mangalia pe 10 Iunie, pe la 11:00 si ne-am oprit din nou la Hora Romaneasca, am stat iarasi o ora la salina si apoi am mancat. Am incarcat masina 1 ora si 14 minute pana la 100% - 21.05kWh - 40.08 RON. Am plecat spre casa la 14.00-14.30, am trecut sa il luam pe fi'meu din Regie si am ajuns acasa la 20.34 cu 84km autonomie (de la incarcator pana acasa 354km). In Bucuresti omor, noroc cu Waze care m-a scos printre blocuri ... Autonomia de 84km la sosire este identica cu cea de la drumul anterior ...

 

Azi l-am dus pe fi'meu la parasutism, la intoarcere am trecut pe langa Lidl si era CCS-ul liber asa ca am oprit, facut cumparaturile (am fost plecati 2 saptamani cu o pauza de doua zile) si incarcat, cat am stat in magazin - 30-40minute.

 

In concluzie, nu a fost necesara oprirea initiala de la Mol Pallady din Bucuresti, ajungeam fara probleme la destinatie cu 70-80km autonomie cum am vazut mai tarziu.

 

In total 1544km - viteza maxima medie 100km/h (am mai depasit, am mai mers cu gloata, dar in general era pe cruise control cu 100km/h) - nu stiu cat am incarcat, incarcarile gratuite nu le-am calculat, din pacate - cost total 261.05 RON (fara incarcarile gratuite si cele de acasa) sau 16.91 RON/100km sau 1.99l/100km. S-a mers tot timpul cu AC-ul porinit pe 20-22 de grade, pasagerii erau tot timpul nehotarati daca le e frig sau cald ...

 

Merita? Pentru mine merita cu varf si indesat, tinand cont ca incarca acasa de la panouri si in Pitesti inca nu e omor la incarcatoarele gratuite. In plus, pe cele DC cu bani le gasesc libere intotdeauna.

Viteza medie pe autostrada in weekend este mica cred ca ajungeam mai devreme cu o ora, zic eu, in cazul in care aveam masina cu motor termic. Costul era de 1054 RON daca mergeam cu dieselul meu. Nu stiu alte masini cum consuma in aceleasi conditii (incarcate full si cu lada pe masina).

 

Mentionez ca nu am asteptat niciodata la incarcare si nu am cautat zone de interes cu incarcatoare. De exemplu am mers in Constanta pe faleza/Cazino si am gasit in portul turistic incarcator DC liber insa nu am incarcat ca nu avea sens, aveam inca aproape 50% autonomie.

 

In concluzie, experimentul meu a reusit din punctul meu de vedere, poti merge fara probleme Pitesti - Mangalia fara oprire cu o masina electrica ce are o autonomie de 400km.

 

Apropo, autonomia Kona pe autostrada la 100km/h cu AC-ul pornit, full cu 4 persoane este de 459km, iar in mediul urban, dupa un an de folosire este de 580km (ambele 0-100%). Nu e rau deloc.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Gata, am facut testul.

 

Incarcat acasa 100%, plecat duminica 29 Iunie la 14:00      

Eu zic să fii mai atent, te dai de gol și o încurcăm toți.

Vezi cu paradoxurile, găsești aglomerat la încărcare,te deplasezi către seară, faci încărcarea apoi revii în timpul tău ca să faci deplasarea și iei țeapă, bateria e descărcată pentru că tu ai încărcat-o mai târziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Rămâne cum am stabilit.

Stau să-mi fut nervii că un fier (de fapt plastic reciclat) îmi face programul.

Dacă aveam 5 vieți, una îmi permiteam să mi-o pierd lingând brânza pe lângă sticlă și făcând calcule și economii.

Din păcate eu nu am decât una și în viața asta concediul este de răsfăț și simțit bine.

Ghinionul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai mult timp am pierdut timp prin Bucuresti carand capsuni, cartofi si mancare pentru ai mei si diversi altii decat la incarcator 😜

Crede-ma ca nu aveam nevoie de DN7 si Lunguletu ...

 

Acum 35 minute, Penetru a spus:

Eu zic să fii mai atent, te dai de gol și o încurcăm toți.

Vezi cu paradoxurile, găsești aglomerat la încărcare,te deplasezi către seară, faci încărcarea apoi revii în timpul tău ca să faci deplasarea și iei țeapă, bateria e descărcată pentru că tu ai încărcat-o mai târziu.

 

Marturisesc ca am cateva beri in freza dar chiar fara ele nu cred ca intelegeam ce vrei sa spui...

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kona este o mașină electrică (,) cu autonomie mare. 

Nu mi-e clar cum e cu viteză medie/maximă de 100 km/ pe autostradă (drept că am și eu ceva 🍺 la bord). N-am mai mers cu 100 km/h pe autostradă de acum vreo 15 ani când făceam niscaiva teste. 😖

Am un cunoscut care ieri 10.06.22 a făcut cu mașina normală, cu combustibil și ardere internă, 9 h (nouă ore) Buc - Rm Vâlcea, mare parte din timp petrecut la rahanul ăla de pod din apropiere de Drăganu'. Nu știu cum se comportă electrocarul dacă stai ore bune la semafoare și lucrări, și alegi să nu faci saună înăuntru. Și nici ce se întâmplă dacă faci pana ecologistului departe de vreun încărcător. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 11.06.2022 la 19:12, Penetru a spus:

Zic că testul povestit de tine a avut loc în viitor. E Kona sau De Lorean?

 

Acum am vazut ce data initiala am pus, ai dreptate 😄.

 

La 11.06.2022 la 17:53, ENEOS a spus:

Kona este o mașină electrică (,) cu autonomie mare. 

Nu mi-e clar cum e cu viteză medie/maximă de 100 km/ pe autostradă (drept că am și eu ceva 🍺 la bord). N-am mai mers cu 100 km/h pe autostradă de acum vreo 15 ani când făceam niscaiva teste. 😖

Am un cunoscut care ieri 10.06.22 a făcut cu mașina normală, cu combustibil și ardere internă, 9 h (nouă ore) Buc - Rm Vâlcea, mare parte din timp petrecut la rahanul ăla de pod din apropiere de Drăganu'. Nu știu cum se comportă electrocarul dacă stai ore bune la semafoare și lucrări, și alegi să nu faci saună înăuntru. Și nici ce se întâmplă dacă faci pana ecologistului departe de vreun încărcător. 

 

In trafic prin oras masina se comporta foarte bine. Consumul pentru AC e de numai 400Wh + electronicele cam 400Wh. Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

A postat un coleg poza (în mod greșit aș zice) la fun:

 

2023057585_Screenshot_20220624-133542_Lite.jpg.37719ae7da10df1919501664acbeebbb(1).thumb.jpg.07d588f95ec73fb93a8f81375c070e18.jpg

 

Din câte știu s-a întâmplat deja în SUA astă iarnă când au rămas cu teslele înzăpeziți, pe unii i-au luat camionagiii în cabinele lor. 

O iei pe platformă dacă e ca acum, 1 electrică la ț cu motoare termice. Dacă însă se blochează un pâlc de electrocare... 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa discut problemele de mai sus deoarece nu am fost si nici nu cred ca voi fi in situatia respectiva.

Iar textul din poza atasata de tine este exagerat, cum sa nu existe incalzire? Majoritatea covarsitoare a EV urilor din ziua de azi au pompe de caldura, nu mai sunt cu rezistente elctrice. Sunt foarte eficiente, mie un consum de 400Wh-800Wh cu totul nu mi se pare mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am aflat o chestie mișto pe card o cam bănuiam de altfel: mașina electrică ți-o poate opri "cineva de la centru" oricând! Nu în mers, dar îți blochează pornirea. La Renault se face din aplicația batman (😜) (de la battery manager) la care are acces de exemplu societatea de leasing. N-ai plătit (ai fluierat în biserică, nu ți-ai făcut a 16 doză booster, viitorul sună bine) - pac!, ți-a tăiat macaroana! 

Buuuună treabă... 🤬

Nu mai zic că pot în orice moment să știe unde ești, cu ce viteză mergi etc., în curând te va amenda direct după datele transmise de baterie. 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și, așa cum am zis, mă așteptam să fie așa deși nu aveam informații, azi doar am primit o confirmare certă. 

Înțepați-vă și veți fi liberi. NU! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea Eneos, vad ca tu cauti efectiv nod in papura la electrice. Daca nu e autonomia, e incalzirea/climatizarea. Daca nu e incalzirea, e sincronizarea.

 

Eu spun doar atat: 10 lei/100km.

Combate-o pe-asta.

 

 

Restul, sunt povesti. O masina electrica se simte fix la fel cu una clasica, in afara de zgomot. Ai Sandero, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. Ai Skoda, te vei simti la fel daca treci pe Ioniq. Ai BMW, te duci la un E-tron si e la fel. Pentru orice gust exista o electrica pe masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ai Sandero cu frâna de mână blocată, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. 

Haide, bre, că și ficatul 850 al lui tata avea performanțe dinamice mai bune ca șpringu', sandilo e deja 🚀! :crack:

Chiar, la cât e de full de full, oare și șpringu' poate fi oprit de la distanță? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice masina cu un calculator si o aplicatie de sincronizare onboard poate fi oprita. Adica mai toate produse in ultimii 2-3 ani, nu?

 

Ok, daca Springul nu se incadreaza la masini, sa zicem atunci Sandero = Zoe. Ca sa fie lumea multumita😆.

 

Ideea de baza e ca daca ai acces la o priza acasa, nu vad ideea de a spune nu unei electrice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Nenea Eneos, vad ca tu cauti efectiv nod in papura la electrice. Daca nu e autonomia, e incalzirea/climatizarea. Daca nu e incalzirea, e sincronizarea.

 

Eu spun doar atat: 10 lei/100km.

Combate-o pe-asta.

 

 

Restul, sunt povesti. O masina electrica se simte fix la fel cu una clasica, in afara de zgomot. Ai Sandero, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. Ai Skoda, te vei simti la fel daca treci pe Ioniq. Ai BMW, te duci la un E-tron si e la fel. Pentru orice gust exista o electrica pe masura.

sincer la pretul asta bate scuterul

doar sa nu cadem in greseala de a uita de pretul de achizitie.

degeaba merg aproape gratis daca masina e o avere ( calcul se face  punand si amortizarea ei :) )

eu dispunde curent gratis sa zicem. dar aia taspe mii de iepuroi cat e masina ..in cate decenii mi-i amortizez?

de ex o masina (sh, evident) care consuma 3 l/ 100km ( hai , 4 in bucale) daca mergi cum mergi cu eletrica este 1000...1500 eur ( am cumparat eu). pai..aia 30 ron -diferenta la 100km  intra de multe mii de ori in zecile de mii de euro :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era ideea de a lua o electrica in locul unei masini termice in cazul in care ai o nevoie de masina noua si ai si acces la o priza la tine pe locul de parcare (stat la casa sau la bloc cu garaj subteran). Nu in cazul in care te uiti dupa o masina de 1500 euro SH, ca acolo nu am argumente.

Daca ai nevoie de o masina noua, sa zicem Fiat Uno, ca asta e si hibrid si electric, eu unul nu vad ideea de a nu da cei 7000 euro in plus ca sa-l iei pe ala electric. 7000 euro se amortizeaza in 100.000 km, doar din consum, iar cine-si ia masina noua nu se gandeste sa o arunce dupa mai putin de 100.000. 

La fel, de ce sa-ti iei Kona pe benzina cand poti sa-ti iei Kona electrica la diferenta de 7-8000 euro? 

 

Cam pe acolo variaza preturile, diferenta intre o termica si o electrica de acelasi calibru e sub 10.000 euro in general. 

 

Iar gandirea mea a fost asa: consum mediu per masina, strict in Bucuresti, 1000-1200 lei/luna. La banii astia merita sa mai trag de masini de 15-17 ani vechime, sa se strice constant, sa ma enervez? Sau merita sa iau cea mai ieftina electrica si sa dau 200 lei/luna pe curent si 800 lei/luna pe leasing pe 5 ani? Asa ca m-am facut cu o electrica, si deja am comandat-o si pe a doua pentru angajat.

Si uite asa, eu care eram, la fel, adept al SH-urilor, am ajuns sa-mi iau masini noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...