Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Scot Tesle in oras pentru a le "repara" onoarea ranita in urma depasirilor constante din partea termicelor. Ma deplasez doar in regim electric pana la electrica voastra (trotineta + metrou). Promit sa fac treaba buna, sunt baiat serios.

 

Accept plata in iepuri gatiti la cuptor, cum altfel daca nu electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 ore, foxbat a spus:

Deci raspunsul tau la o intrebare directa dupa ce ai afirmat ca esti mare si tare si opresi tu masina a fost sa schimbi subiectul.

pe bune - o faci intentionat (e de preferat sa fie asa) sau pur si simplu iti ies vorbele fara sa treaca prin filtrul gandirii?

ce intrebare (noua si on topic) ai te rog despre EV-uri? Ceva care sa contina plusvaloarea experientei tehnice pe care o ai?

In liceu faceam la chimie chestii -printre care ce se intapla cand Na e scos din petrol. Deci ce sa fie nou la litiu, dupa 30 de ani ? chimia nu s a schimbat.

Dar tu nu poți căuta singur?

Dacă un șofer de mașină clasică mai are habar de câte ceva, majoritatea posesorilor de tigăi electrice sunt plante la tehnică. Un posesor de diesel poate pune benzină în rezervor (sau invers), dar câți posesori de tigăi trageau lângă pompe ca să alimenteze cu carburant in loc să le ducă la prize?

Cât despre chimie, n-am făcut așa ceva în liceu decât 2 ani, experimente din părți, o profesoară țâfnoasă, plină de lanțuri, brățari, inele.

Vă mai merge vouă o perioadă cu litiul, îi spune vremea, rămâne doar pentru bormașini (dar și acolo este grafen).

Deci, cum stingi o mașină electrică?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, foxbat a spus:

exemplul tau e nul

Ca și mine. Nu degeaba zicea un prof de mate "un terchea-berchea, tabula rasa!" :crack:

Acum 3 ore, foxbat a spus:

la buleftrica ai heblu

Un lucru bun, n-am știut!

Acum 3 ore, foxbat a spus:

doar ca nu mereu e la indeamna ( de ex la Zoe e sub picioarele pasager fata dreapta).

Prost făcut însă! La curse e obligatoriu să poată fi acționat din habitaclu de către pilot și copilot (unde există) + din exteriorul mașinii unde are un simbol clar. La fel și stingătorul care are conducte și duze atât în habitaclu cât și în compartimentul motor. Ar trebui să ia notițe producătorii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Lucian_M a spus:

Dar tu nu poți căuta singur?

Dacă un șofer de mașină clasică mai are habar de câte ceva, majoritatea posesorilor de tigăi electrice sunt plante la tehnică. Un posesor de diesel poate pune benzină în rezervor (sau invers), dar câți posesori de tigăi trageau lângă pompe ca să alimenteze cu carburant in loc să le ducă la prize?

Cât despre chimie, n-am făcut așa ceva în liceu decât 2 ani, experimente din părți, o profesoară țâfnoasă, plină de lanțuri, brățari, inele.

Vă mai merge vouă o perioadă cu litiul, îi spune vremea, rămâne doar pentru bormașini (dar și acolo este grafen).

Deci, cum stingi o mașină electrică?

Exact ce se putea vedea din afara. E scuzabil pentru prima oara cand te lovesti de chestii care ti lipsesc din educatia formala. A 2-a oara insa nu mai ai scuze ci arata ignoranta. Deci daca ai intrebari DUPA Ce ai cautat singur si nu ai inteles - te rog sa postezi si incercam sa ajutam.

Majoritatea de EV-uri sunt mai praf ( decat cei de aici) :)  pentru ca sistemul de invatamant e varza. Distrus. De fapt sunt fix ca cei de aici, V si A sunt numele unor influenceri de pe tiktik.

Ce sa caut eu singur cata vreme tu intrebi? :)))

 

EV-urile - (ce zice gogu' ca sa nu avem discutii, primul rezultat) :

 

There is no one method to manage an EV battery fire, rather three methods used globally that have emerged as best practice; Cool, Burn, Submerge. Each of these EV fire incident management methods are valid options for suppressing & containing an EV in thermal runaway.

 

 

Pe scurt - odata ce bateria a  intrat in zona aia - nu mai ai ce face pana nu se "termina". Prespun ca stiai asta si ai vrut sa demonstrezi ce deja la ora de chimie ne invatase profu.

 

Ce suparare ai de esti atat de gica contra la orice? ...

Acum 7 ore, ENEOS a spus:

Ca și mine. Nu degeaba zicea un prof de mate "un terchea-berchea, tabula rasa!" :crack:

Un lucru bun, n-am știut!

Prost făcut însă! La curse e obligatoriu să poată fi acționat din habitaclu de către pilot și copilot (unde există) + din exteriorul mașinii unde are un simbol clar. La fel și stingătorul care are conducte și duze atât în habitaclu cât și în compartimentul motor. Ar trebui să ia notițe producătorii!

Clar, asa e la ICE-urile de curse. BTW- multumesc frumos ca mi ai si aratat pe ale tale! arata macho!

la EV-uri nu stiu daca este standardizata abordarea insa ce pot sa iti spun si siguranta (si aici apare diferenta mare fata de ICE) - pe circuitele electrice de forta (baterier, invertor, motor ) sunt multe protectii care "sar"(unele sunt gen fuzibile)astfel inca sa intrerupa circuitul primar. In baterie pe langa protectiile active sunt si elemente fuzibile care vor deconecta  complet. Nivelul de siguranta este mult mai mare (la ICE avem chestia aia care in caz de accident sare si apoi trebuie sa o apesi sa pleci mai departe - dar atat!)

Din pacate nu ai cum sa mai opresti (la NMC-uri zic) procesul odata ce celula a fost afectata structural, chimia isi face treaba.

Iar stingatorul nu prea are ce sa faca in acest caz:).

Cum ziceau si colegii - statistic totul este ok dar se pare ca lumea "baga batul prin gard" . Maine poimaine vor posta ca s-a mai stricat un avion desi  zborul este cel mai sigur mod de transpot, mult in fata automobilelor.

 

on topic  - ai vazut MG4? cum ti se pare? ai mers cu el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, foxbat a spus:

vor posta ca s-a mai stricat un avion desi  zborul este cel mai sigur mod de transpot, mult in fata automobilelor.

Urmăresc Dezastre în aer pe Nat Geo, stă 🐈 în coadă ce dude se dau și în aviație... 😨

Acum 10 minute, foxbat a spus:

ai vazut MG4? cum ti se pare? ai mers cu el?

Am vz, n-am mers cu el. Ce pot spune cu certitudine e că l-au scos mașina anului în Ro la apelul bocancilor, e o tărăboanță.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, pinnochio a spus:

Omu calcase pă bec,l-au telecomandat din taste..MI 6,FBI,CIA,KGB..

buna asta. Tom Cruise era, nu?

Chiar acum, ENEOS a spus:

Urmăresc Dezastre în aer pe Nat Geo, stă 🐈 în coadă ce dude se dau și în aviație... 😨

Am vz, n-am mers cu el. Ce pot spune cu certitudine e că l-au scos mașina anului în Ro la apelul bocancilor, e o tărăboanță.

da, stiu de asta

si eu la fel- l-am butonat dar fara drive test. radea lumea ca Dusterul are plastice. Asta e la next level al economiei.

m-a dezamagit pt ca ma asteptam sa fie (la interior zic ) cel putin la nivelul unei masini din 2024.

e spartana, materiale perfecte pentru mine si catei deci vai de mama lor pentru soferii de EV tipici.

nu are niciun feeling. Zoe si Spring sunt mai "vii" decat el.

 

asta doar pe parte de "touch and feel". pacat..avea mare potential daca ma uit la specficatii/pret

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, foxbat a spus:

Exact ce se putea vedea din afara. E scuzabil pentru prima oara cand te lovesti de chestii care ti lipsesc din educatia formala. A 2-a oara insa nu mai ai scuze ci arata ignoranta. Deci daca ai intrebari DUPA Ce ai cautat singur si nu ai inteles - te rog sa postezi si incercam sa ajutam.

Majoritatea de EV-uri sunt mai praf ( decat cei de aici) :)  pentru ca sistemul de invatamant e varza. Distrus. De fapt sunt fix ca cei de aici, V si A sunt numele unor influenceri de pe tiktik.

Ce sa caut eu singur cata vreme tu intrebi? :)))

 

EV-urile - (ce zice gogu' ca sa nu avem discutii, primul rezultat) :

 

There is no one method to manage an EV battery fire, rather three methods used globally that have emerged as best practice; Cool, Burn, Submerge. Each of these EV fire incident management methods are valid options for suppressing & containing an EV in thermal runaway.

 

 

Pe scurt - odata ce bateria a  intrat in zona aia - nu mai ai ce face pana nu se "termina". Prespun ca stiai asta si ai vrut sa demonstrezi ce deja la ora de chimie ne invatase profu.

Altceva decât să te iei de profesia mea mai știi? Și ai impresia că nu știu cum se stinge (sanchi) o tigaie electrică?

Vedem peste câțiva ani cine iese mai bine: tu cu minunea electrică sau eu cu diesel.

Btw, motocicleta o ai tot electrică? Dar fii sincer. Mai era unul pe aici, sfătos nevoie mare, dar el avea bicicletă...

Și încă ceva, cu mașina ai șanse să scapi cu viață la un accident, cu avionul aceste șanse sunt nule, zero barat. Dacă vorbim de ULM (știi ce e ăla fără să cauți pe google?), treaba se schimbă.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum de intelegi tu mereu altceva decat zic. nu m-am luat de profesia ta, Doamne fereste. Ziceam de partea de scoala generala, liceu - unde ai spus ca la chimie n-ai prea avut succes. Dar scuza asta nu mai tine- exista informatie la un click distanta.

Am zis eu ceva de cine iese mai bine? Am spus eu ca am cumparat EV? Atentie mai mare te rog!

 

Tu intrebi si ulterior spui ca stia. Deci are logica maxima afirmatia ta(not).

Man, relax.Nu te mai certa ca nu e topic de vanzari sau de marketing - e pur si simplu "inginerie " (electric/mecanic etc). Stiinta, sa zicem. Exacta.

 

CA sa nu uit

E de mirare cum nimeni nu zice nimic (ca tot se ia lumea de pret) - de pierderile de incarcare

 

Material informativ:

 

https://insideevs.com/features/711659/ev-charger-efficiency-losses/

 

(curtoazie adm)

Acum 4 minute, Djebelu' a spus:

CHIAR nu vezi ca te iei de toti, sub orice forma, cu orice ocazie, ba mai si jignesti voalat? Nu crezi ca exagerezi aratand cum ca, detii adevarurile absolute?

Ia stai, parca ma aveai la ignore, cum de ai vazut totusi ca ti-am raspuns? Adica nu-ti pasa, dar iti pasa??

 

Dispare logica si argumentul, sare la persoana. Atata s-a putut, in cazul lui particular.

tocmai ce i raspunsem lui Lucian dar ai postat si tu asa ca raspunsul meu nu mai apare direct la postul lui.

Cu iertare sa imi fie - nici gand sa jignesc - am explicat foarte clar - era vorba de atitudinea fata de informatie/educatie si nu de persoana. Am postat mura-n gura si tot nu e bine:).

Daca se simt jignit (sau oricine care se supara cand i se atrage atentia ca e pe aratura in loc sa multumeasca si sa mearga sa si faca lectiile) e problema in capul lui.

Repet - n-am nimic cu "magnetofonul" si cu "Banda" din el. Ma rog, era din seria "casetofonul nu e de vina" ci " caseta cu manele".

 

Relaxare ca nu invertam noi roata aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine merge pe ignore, cum am mai băgat o atotștiutoare și un disperat. Acum sunteți 3, nu vă mai iau în seamă.

Rectific, sunt 10 in listă, dar unul e mort de multă vreme. Ceilalți nu mai postează sau au fost banați.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au terminat pungile de popcorn...

Continuati, continuati.. dau o fuga pana la magazin si revin. Pardon, dau o comanda electronica pe Glovo.. ca sa fiu on-topic, gen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie similară a pățit un prieten, scoate aparatul de sudură, derulează vreo 10 metri din rola de 25, bagă câteva cordoane și surpriză!!! Fum din rolă, la greu. Na, se creează o bobină, se încinge și iese fum. Vorba aia, unde-i fum, e și putere. 💪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cât de :moron: să fii?!? Pe rola mea e și desen, maxim 1000W parcă dacă e rulat cablul și 3600W dacă e întins! Și flex mare dacă bag o deșir toată prin curte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Cât de :moron: să fii?!? Pe rola mea e și desen, maxim 1000W parcă dacă e rulat cablul și 3600W dacă e întins! Și flex mare dacă bag o deșir toată prin curte.

Și pe a lui scria, crede-mă... 🫢

Acum 55 minute, Penetru a spus:

Nu e bobină, să fim ingineri până la capăt, firul este circuit deci câmpul se anulează reciproc, problema e dată de încălzire.

Fă o probă, bagă un consumator de 3 kw pe rola strânsă, pune o busolă în apropiere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Penetru a spus:

Nu e bobină, să fim ingineri până la capăt, firul este circuit deci câmpul se anulează reciproc, problema e dată de încălzire.

🤯

Fac scurt circuit, să mor io!

Firul este un conductor, iar când îl înfășori (sau bobinezi 😝) oare ce plm rezultă, nu o bobină?!? :moron: Ia izolează-l mata termic și intinde-l prin curte, bagă aparatul de sudură și ia-i temperatura după ce topești vreo 10 electrozi, după care bobinează-l pe rolă și repetă experiența! În ordinea asta, că dacă prima dată sudezi cu el rulat nu mai poți face cealaltă încercare. 🤭

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Penetru a spus:

câmpurile generate de cele două sârme se anulează reciproc

Le-o încurca poate a 3-a sârmă din cablu, împământarea! :crack:

Acum 1 minut, Penetru a spus:

Vezi că boabele de 🌽 devin floricele dacă le bagi într-un rotocol din conductor electric! 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...