Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Admin
Acum 46 minute, PzKpfW a spus:

Dar cred că exagerezi pentru efect comic. Sau ai alte standarde prin prisma mașinilor pe care le conduci. Tesla nu este o marcă "premium", nu trebuie comparată cu Mercedes sau BMW.

Ooo, comparația e departe de a fi făcută cu cele două branduri!

Interiorul la Tesla din 2022 nu se poate compara cu un Mercedes de acum 20 ani nici în glumă!

Compar cu mașini mai low.

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

Orice interior este cu mult peste ce oferă Tesla.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 minutes ago, PzKpfW said:

 

Altă clasă față de Model 3. Este sub ca echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior. Motiv pentru care este și mult mai ieftină (25000€ cu reducerea guvernamentală aplicată).

Aha...

Eu am mers cu amândouă. Tesla model 3 și Leaf, ca să ne înțelegem. Vorbind doar de ambianța interioară și feeling Nissan Leaf e peste Tesla. Cu mult. Sigur că poți avea altă părere, dar asta nu mi-o va schimba pe a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

 

Am să emit o părere (educată, din punctul meu de vedere) - persoanele din această categorie își iau electrică doar pentru că e "mișto" și "la modă". Nu are de-a face cu dotările, cu economia, ecologia sau performanța. E "calumea" să ai electrică acum. I

Păi aceasta categorie e predominantă.

Situații cum este colegul Mircea sunt destul de rare.

Adică electricele nu și le iau oamenii săraci din rațiuni de economie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Kagemusha said:

Vorbind doar de ambianța interioară și feeling Nissan Leaf e peste Tesla. Cu mult. Sigur că poți avea altă părere, dar asta nu mi-o va schimba pe a mea.

 

Corect. Dar eu vorbeam despre elemente obiective precum "echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior" ca factori diferențiatori, nu ergonomie, familiaritate și feeling (unde sunt de acord cu tine).

 

6 minutes ago, l.u.v said:

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

 

Modele oarecum comparabile, da. În sensul în care astea sunt mai ieftine la achiziție. Dar electrica vine cu taxe 0, mentenanță mai ieftină, "carburant" mai ieftin și performanțe clar superioare. Alegerea depinde deci de fiecare, dar trebuie să recunoști că, obiectiv, electrica are argumente solide.

 

5 minutes ago, l.u.v said:

Adică electricele nu și le iau oamenii săraci din rațiuni de economie.

 

Acum 10-15 ani, electricele erau rezervate hipster-ilor cu bani, pentru că ecologie și novelty item (pare rău de englezism, dar nu cred că are traducere directă). În momentul de față au ajuns să fie achiziționate de către clasa de mijloc, fix din rațiuni economice și logice. Iar mașini precum Dacia Spring au început să tatoneze deja partea inferioară a clasei de mijloc. Sunt convins că peste 5-10 ani va fi efectiv mai ieftin să-ți iei o electrică decât o mașină cu motor termic. Mă refer bineînțeles la țările din "Vest".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, l.u.v a spus:

Stau la bloc.

Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.

Nu-mi place cum arată exterior, interior.

Nu am nervi să aștept să se încarce.

Traseul în concedii mi-l planific eu, nu mașina în funcție de stații.

Tot din chestia cu am o viață - nu sunt în postura să ling brânza pe lângă sticlă de dragul economiilor, mulțumesc lui Dumnezeu!

Nici nu am bărci de bani ca să-mi fac un moft costisitor.

Și nici ipocrizia să îmi iau o arătare din asta pe bani mulți doar cu titlu de jucărie.

Am cunoștințe bogate, au mașini termice cu motoare mari la greu, unu are o fabricuță care poluează grav.

Dar au și o electrică de 50.000-70.000.

Îi doare în poponeata de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

Îi întreb care e rațiunea.

Cașcaval au, ecologiști nu sunt.

Și se face liniște.

Dar îi vede lumea.

:)argumente valide partial (cele care generalizeaza). Multam fain de raspuns.

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Ooo, comparația e departe de a fi făcută cu cele două branduri!

Interiorul la Tesla din 2022 nu se poate compara cu un Mercedes de acum 20 ani nici în glumă!

Compar cu mașini mai low.

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

Orice interior este cu mult peste ce oferă Tesla.

 

La ce te referi cand zici interior si comparatie cu un Mercedes de acum 20 ani ?

 

De exemplu - innteriorul de Duster este pur si simplu perfect (pentru mine). toate info sunt fix acolo unde am nevoie, incalzirea in scaune e un vis cand e frig si te urci rebegit in masina dupa niste ore de "inghetat" pe afara, plasticul de pe bord/fete usi este unul din cele mai misto - se curata imediat cu o laveta (m-a rupt "pielea " de la Toyota ce nu s-a mai curatat de la catei si limba lor pupacioasa).

In comparatie cu un VAG din 2022 care mi-a mancat viata 400km. in loc sa ma lasa sa conduc parca eram la jocuri pe calculator si ma fredona in germana ( ca nu stiu ce nu i convine, ca ajusteaza nu stiu ce rahat pe tractiune(aveam o remorca )samd. Aia nu era masina ci soacra multimedia.

Am spalat la ea in interior dupa aia de m-am plictisit ( doar de la urcat prafuit si de urmele pe comenzi/usi . Ziceai ca data cu lipici de muste pentru amprente:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 04.02.2023 la 17:10, PzKpfW a spus:

 

Modele oarecum comparabile, da. În sensul în care astea sunt mai ieftine la achiziție. Dar electrica vine cu taxe 0, mentenanță mai ieftină, "carburant" mai ieftin și performanțe clar superioare.

Făceam comparație doar despre eleganța interioarelor.

Tesla arată ca o criptă.

La 04.02.2023 la 17:10, PzKpfW a spus:

În momentul de față au ajuns să fie achiziționate de către clasa de mijloc, fix din rațiuni economice și logice. Iar mașini precum Dacia Spring au început să tatoneze deja partea inferioară a clasei de mijloc. Sunt convins că peste 5-10 ani va fi efectiv mai ieftin să-ți iei o electrică decât o mașină cu motor termic. Mă refer bineînțeles la țările din "Vest".

În România situația de acum 20 ani este și acum și va fi și în următorii ani.

Atâta timp cât cei mai mulți stau la bloc este clar.

Iar legat de viitorul mai îndepărtat, dracu știe ce va fi.

Cu un război în inima Europei care mâine poate deveni unul mondial eu ma feresc să fac vreo predicție.

Acum 18 ore, foxbat a spus:

De exemplu - innteriorul de Duster este pur si simplu perfect (pentru mine).

Fiind diferiți avem și gusturi diferite.

Eu am argumentat mai sus clar de ce o electrică nu este valabilă pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.02.2023 la 8:47, foxbat a spus:

inca ceva - mai exista incarcare moca in Ilfov? unde?

Multumesc

 

Nu te baza pe incarcarea moca niciodata. Acolo unde exista la liber, e plina de uber-isti la coada, plus ca de cele mai multe ori merge pe treapta cea mai redusa de viteza. Adica nu vrei sa te duci la mall si sa constati ca in fata ta mai e un ZOE ce va termina incarcarea in 2 ore.

 

Ca si idee, EV e o jucarie care poate sa-ti fie de mare folos, sau sa o injuri toata ziua, depinzand de ce faci cu ea.

 

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

 

De asemenea, daca faci mai putini km pe zi decat autonomia masinii, si o incarci noaptea, e perfecta. Daca ajungisa te duci la ski cu ea, de exemplu, si dupa ce termini pe partie trebuie sa gasesti rapid un incarcator si sa mai dardai 1 ora in masina pana se incarca, mai bine te duci cu termica.

 

Si inca ceva, sa nu te bazezi pe viteza maxima de incarcare a masinii. Adica, daca ZOE iti spune ca are baterie de 40kwh si are viteza de incarcare de 50kwh, sa nu te bazezi pe faptul ca ajungi pa un incarcator si intr-o ora ai bateria de la zero la 100%. Depinde aceasta incarcare de conditiile meteo. Unele masini mai scumpe, gen Tesla, au preconditionarea bateriei pentru incarcare, iti aduc bateria la temperatura optima ca sa ai viteza maxima. Altele, ca Spring, sunt chioare. A mea incarca cu maxim 7kw/h la zero grade, desi viteza maxima e de 30kwh. Adica, daca ma duc la ski si ajung la incarcator pe baterie zero, am de stat 4 ore sa se incarce complet. Nu stiu cum e la ZOE, insa e de intrebat la dealer.

 

De aceea EV-ul e ideal pentru oras, ca sa-l incarci noaptea la tine acasa fara batai de cap, iar daca-l iei pentru drumuri lungi mai bine pastrezi si termica pe langa EV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, deocamdata. Eu stau intr-o zona cu case si bloculete noi, maxim 2-3 niveluri, fiecare cu parcarea lui proprie. Adica marele dormitor comun numit Popesti-Leordeni. Aici, 50% din populatie ar putea sa-si ia electrica, si sa vezi in fiecare seara prelungitoare coborand de la etajul 2 pana la masina din fata blocului. Nu ar fi nicio problema.

De asemenea, orice se construieste ca si bloc nou poate fi dotat din prima cu prize in parcare. Si o multime dintre blocurile mai noi de 10 ani, ansamblurile rezidentiale cu parcari private, adica (nu blocurile comuniste cu parcare inchiriata de la ADP), pot sa se organizeze si sa-si traga prize in parcari.

 

Vorbim aici de o solutie simpla si ieftina, o priza normala de 220V, ca in casa, la care poti incarca masina cu maxim 2,2 kw/h. Si legata la contractul locatarului de la aparttamentul X. Cu contor separat, cu tot ce trebuie. 

 

Odata rezolvata problema incarcarii masinii acasa, o deplasare externa odata pe luna se poate rezolva mult mai usor cu o planificare in prealabil a incarcarilor pe traseu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încărcarea de la balcon cu prelungitor la un consum de 2 kW este destul de problematică, ne punem problema că lungimea cablului ar putea să fie de 20 m deci ar trebui o secțiune consistentă.

Altfel jumătate din ce plătim s-ar putea să se piardă pe încălzirea cablului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu uitam de fotovoltaice. Eu mi-am pus 3kw, adica intr-un an eu produc cam tot atat cat consuma EV-ul meu, productie pe care o dau in retea.

Anul trecut, 40.000 cereri pentru programul Casa Verde au fost aprobate de AFM. Anul asta, AFM se lauda cu de 4 ori mai multe fonduri. Per total, daca in 2023 se vor inmatricula 160.000 EV-uri in Romania, cumva-cumva se vor instala si fotovoltaice pe casele oamenilor astfel incat sa compenseze consumul crescut la nivel national.

Si asta doar prin programul sponsorizat de AFM. Cei ce isi monteaza pe banii lor nu sunt luati in considerare.

 

Per total, am impresia ca toti acesti mici prosumatori, cu fotovoltaicele lor, ridica presiunea de pe sistemul energetic.

 

Si apoi vor veni minicentralele nucleare, cele mult trambitate. Si tot asa.

Cumva-cumva, lumea se misca.

 

 

A, si inca ceva. Daca astia cativa zeci de mii de oameni ce isi vor lua anul asta EV-uri, s-ar orienta tot catre benzinare, nu ar fi acelasi calcul? Creste cererea de benzina, deci se scumpeste benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impactul este mult redus. Totuși eu nu m-aș baza pe fotovoltaice la noi in zonă, dacă și-ar pune 10 persoane, necesarul de curent pentru încărcarea unei mașini ar fi infim. Ziua produc curent,noaptea vine omul și pune mașina la încărcat. Intervin două posibilități:

1. ciuciu curent (ongrid, fără acumulatori)

2. rupi acumulatorii ca să injectezi în rețea pentru electrica lui Ion, iar acumulatorii ăia sunt ieftini ca diamantele.

Tot dă cu virgulă, iar eu sunt genul optimist.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

Atât! 

Ev = mașină de oraș, ce % din populația urbană are condiții să încarce acasă? 5, 10%?

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

marele dormitor comun numit Popesti-Leordeni. Aici, 50% din populatie ar putea sa-si ia electrica, si sa vezi in fiecare seara prelungitoare coborand de la etajul 2 pana la masina din fata blocului. Nu ar fi nicio problema.

Decât că ar ceda rețeaua! Că nici fără ev-uri nu e fără întreruperi. Sau te bazezi că va investi distribuitorul? :lol:

 

Acum 56 minute, Lucian_M a spus:

Datorită unei potențiale cereri mari de energie electrică, prețul kw va urca, spre bucuria celor care nu dețin mașini electrice și nici nu și le doresc

A urcat deja.

 

Q.E.D.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu urcatul pretului la energie e o alta discutie, insa eu o vad cam asa:

 

In primul rand, tocmai e un mare scandal cum ca firmele din energie au facut cele mai mari profituri din ultimii ani (Shell a facut cele mai mari profituri din ultimii 115 ani, adica de la infiintare).

https://www.bbc.com/news/uk-64489147

 

Asta e valabil si la companiile din industria petrolului, si la cele din industria electricitatii. Deci, care e diferenta? Te bazezi ca va creste pretul electricitatii si-ti iei benzinara ca aici preturile vor stagna?

 

In al 2-lea rand, acolo unde nu exista neaparat interese de imbogatire (gen Hidroelectrica, unde lucrurile se misca mai greu, fiind companie de stat, insa nici pe pierdere nu sunt), pretul energiei a crescut odata cu inflatia si atat. Tot anul 2022, daca faceai contract cu Hidroelectrica, aveai pret fix de 0,25 lei/kwh. In 2023 au bagat 0,29 lei/kwh. Adica, cu tot cu transport si taxe, ajunge la consumatorul final cu 0.8 lei/kwh.

 

Asa ca de ce sa stau la Enel si sa platesc 1,4 lei/kw, cu ajutorul statului , cand pot sa ma mut la Hidroelectrica?  Adica Enel cumpara de la Hidroelectrica curent cu 1 leu, il vinde la 5 lei, din care 1,4 lei de la consumator si restul de la stat, tot din taxele noastre. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus:

sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita.

Într-un oraș și așa urât cum ar fi să mai fie și fire atârnate de pe blocuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, l.u.v said:

În România situația de acum 20 ani este și acum și va fi și în următorii ani.

 

România este o țară a extremelor. Evident că nu mă refer la mediul rural sau la micile urbe de provincie. Dar la nivel de oraș mare, cererea de electrice este din ce în ce mai importantă - mai ales în rândul celor care stau la periferie sau în complex, unde încărcarea nu este o problemă. Cunosc destule persoane în situația asta care fie au deja, fie se gândesc serios să-și cumpere. Câteodată ca mașină principală, dar de obicei ca mașină secundară. Din acest punct de vedere cred că suntem în același asemntiment cu vestul Europei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Procentul celor care stau la periferii și își cumpără așa ceva e nesemnificativ.

Pentru ceilalți infrastructura e o problemă.

Plus rețeaua electrica care este veche și am dubii că va rezista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Kristian K a spus:

Ev-ul a fost creat pentru a reduce poluarea in special in marile orase,adica in aglomerrile urbane.Asa e sau nu e asa,Mircea?Vezi tu,aglomerarile urbane is pe verticala,nu pe orizontala,de aici si problema de a avea fiecare proprietar priza lui disponibila.

 

Scuzati ca ma bag sa raspund la o intrebare ce nu-mi era adresata...

Nu stiu daca fix de asta a fost creat ev-ul, dar ai dreptate ca e folosit in general pentru oras si naveta pe distante scurte. Insa nu compara ce inseamna urbanul din Romania cu urbanul din Europa vestica, de exemplu. Multi stau in suburbii, cei care stau in miezul orasului au de multe ori parcare subterana (sau prize de incarcare la strada), si foarte multi nu au masina, pentu ca beneficiaza de transport in comun foarte bun.

Asta cu aglomerarile urbane pe verticala (si densitate aiuritoare a populatiei) e specifica in general Europei fost-comuniste si Asiei.

 

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Screenshot_20230205_120001_com.microsoft.office.word_edit_108257258225146.jpg

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie... deci mai a sicriu arata interiorul din a doua poza dupa parerea mea.

 

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

50 de miuțe în 2004 vs 2023.

Ajustate cu rata inflatiei? Ca asa... cu 50 de miute iti luai castel cu domeniu acu 150 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, l.u.v said:

50 de miuțe în 2004 vs 2023.

  

Nu cred că era doar 50000€ CLS-ul în 2004. Aș zice mai degrabă 80-90. Ajustat cu inflația (aproape 40%) ajugem pe la 120k € în 2023. Tesla aia (chiar și fără reducerea "artificială" de 10 mii) este o mașină de sub 45-46 mii în 2023. De adăugat și faptul că este o companie cu experiență redusă în domeniu și că design-ul lor interior a vrut să fie unul de impact, (i.e. minimalist) și deci polarizant.

 

37 minutes ago, smar2 said:

Asta cu aglomerarile urbane pe verticala (si densitate aiuritoare a populatiei) e specifica in general Europei fost-comuniste si Asiei.

 

Corect. Europa de Vest nu prea construiește pe vertiacală.

 

38 minutes ago, smar2 said:

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie

 

Nici mie nu-mi place, dar gusturile nu se discută.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

Nu te baza pe incarcarea moca niciodata. Acolo unde exista la liber, e plina de uber-isti la coada, plus ca de cele mai multe ori merge pe treapta cea mai redusa de viteza. Adica nu vrei sa te duci la mall si sa constati ca in fata ta mai e un ZOE ce va termina incarcarea in 2 ore.

 

Ca si idee, EV e o jucarie care poate sa-ti fie de mare folos, sau sa o injuri toata ziua, depinzand de ce faci cu ea.

 

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

 

De asemenea, daca faci mai putini km pe zi decat autonomia masinii, si o incarci noaptea, e perfecta. Daca ajungisa te duci la ski cu ea, de exemplu, si dupa ce termini pe partie trebuie sa gasesti rapid un incarcator si sa mai dardai 1 ora in masina pana se incarca, mai bine te duci cu termica.

 

Si inca ceva, sa nu te bazezi pe viteza maxima de incarcare a masinii. Adica, daca ZOE iti spune ca are baterie de 40kwh si are viteza de incarcare de 50kwh, sa nu te bazezi pe faptul ca ajungi pa un incarcator si intr-o ora ai bateria de la zero la 100%. Depinde aceasta incarcare de conditiile meteo. Unele masini mai scumpe, gen Tesla, au preconditionarea bateriei pentru incarcare, iti aduc bateria la temperatura optima ca sa ai viteza maxima. Altele, ca Spring, sunt chioare. A mea incarca cu maxim 7kw/h la zero grade, desi viteza maxima e de 30kwh. Adica, daca ma duc la ski si ajung la incarcator pe baterie zero, am de stat 4 ore sa se incarce complet. Nu stiu cum e la ZOE, insa e de intrebat la dealer.

 

De aceea EV-ul e ideal pentru oras, ca sa-l incarci noaptea la tine acasa fara batai de cap, iar daca-l iei pentru drumuri lungi mai bine pastrezi si termica pe langa EV.

deci nu mai exista " la liber"? nici in IF?

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, smar2 a spus:

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie... deci mai a sicriu arata interiorul din a doua poza dupa parerea mea.

Și când mor aș prefera un sicriu din a doua poză în locul criptei din prima.

Diferența este că în Tesla aș muri de inimă rea cu mult înainte de a-mi veni sorocul. 😏

Acum 3 ore, smar2 a spus:

Iti luai castel cu domeniu acu 150 de ani.

Este irelevant ce se întâmpla atunci.

Discuția se poartă despre ce era 130 ani mai târziu.

 

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

  

Nu cred că era doar 50000€ CLS-ul în 2004.

În imagine este EKlasse.

Cam atât costa pe atunci.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Tesla aia (chiar și fără reducerea "artificială" de 10 mii) este o mașină de sub 45-46 mii în 2023. De adăugat și faptul că este o companie cu experiență redusă în domeniu și că design-ul lor interior a vrut să fie unul de impact, (i.e. minimalist) și deci polarizant.

Mizeria asta sinistră are preț de mașină de lux, asta e problema.

Plătești lux și ești înconjurat de mușama, plastic și trimuri lucioase.

Dar la câtă trepanare există și ce vremuri trăim nu mă mai mir ca sunt destui care dau banii pe așa ceva.

Dar până acum o țineați că Tesla e port stindard, sunt pionieri în domeniu etc.

Când oferă mușama pe scaune și volan sunt lipsiți de experiență?😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, l.u.v said:

Mizeria asta sinistră are preț de mașină de lux, asta e problema.

 

~35000€ ți se pare preț de mașină de lux? Atât a ajuns să coste un VW Golf mai răsărit 🙂

 

12 minutes ago, l.u.v said:

Dar până acum o țineați că Tesla e port stindard, sunt pionieri în domeniu etc.

 

Personal nu am spus niciodată așa ceva. Tesla nu a făcut decât să aducă un concept (EV) și să-l producă în masă - cu succes. Dar sunt cam novici în ceea ce privește producția de automobile la scară largă în sine (20 de ani cu indulgență, de fapt vreo 10). Cu inovația au cam bătut pasul pe loc în ultimii ani, și se vede. Dar ei au adus pe piața largă automobile electrice cu sute de km autonomie și performanțe cel puțin intetesante.

 

Dar topicul nu este despre Tesla, ci despre EV-uri. Am deschis subiectul mărcii ăsteia în mod specific pentru că în urma reducerii recente de prețuri, a ajuns chiar competitivă și în România. Așa sinistru cum are interiorul, are performanțe (pe hârtie) notabile, autonomie decentă testată și costuri de rulaj și întreținere mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...