PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 De la ultima criză încoace cel puțin, japonezii s-au (re)orientat spre nișa de motociclete fiabile și abordabile. Nu mai sunt cei care inovează și dictează piața, așa cum o făceau în anii '70-'80-'90. Este o abordare asumată și care funcționează. Încă. Problema este că vin chinezii din spate și intră agresiv pe segmentul ăsta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesertEagle Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Acum 20 ore, PzKpfW a spus: Ducati mai au ceva motorete frumoase. Panigale arată bine - probabil cel mai arătos superbike. Desert X arată și el bine pe nișa lui. La fel și XDiavel. Nici Hypermotard sau Scrambler nu arată rău. Multi Strada e singura aratoasa de la Ducati. Xdiavel-ul ala e o eroare de design iar scrambler-ul pur si simplu nu ar trebui sa existe. Cat de plictisit de viata sa fii sa dai bani pe asa ceva... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Nu am spus că mi-aș lua, ci că estetic, în clasa lor, arată bine. În rest e clar că avem gusturi diferite. Multistrada nu mi se pare o motocicletă frumoasă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesertEagle Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Design-ul italian e umflat de americani, fara ei si fascinatia lor pentru vechea Europa si Italia, Ducati, Ferrari si alte marci autopozitionate "premium" ar da de mult faliment. In rest, fiecare cu gusturile lui. Numai bine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Puțin cam superficială analiza. E clar că vocea americanilor este cea mai puternică la nivel global, dar design-ul italian este în general recunoscut și apreciat în Europa. Nu este o coincidență faptul că firmele de design italiene sunt recunoscute și contractate în mod curent în industria auto de exemplu. Și nu este o situație recentă. Cât despre Ducati în mod specific (nu am cifre pentru Ferrari), vând cam jumătate din producția totală (aproape 30.000 din ~60.000) doar în Europa (piața americană a avut creștere anul trecut, dar sunt doar pe la 9.000 de unități vândute). Iar cei care cumpără Ducati cumpără, cel puțin parțial, design. Nu prea are sens să asimilezi aprecierea asta cu un context american. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesertEagle Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Ok, inteleg ca-ti plac tigaile europene si asta e, gasesti argumente. De gustibus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Nu cred că face nimeni "tigăi" la nivelul ăsta, dar fiecare are abordări diferite. Replica ta denotă în schimb o cultură moto puțin limitată și plină de preconcepții. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesertEagle Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Hmm..., ne plac dar nu toti divinizam troacele pe 2 roti italienesti sau austriece, e loc pentru toate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 10 minutes ago, DesertEagle said: Hmm..., ne plac dar nu toti divinizam troacele pe 2 roti italienesti sau austriece, e loc pentru toate. Personal (dacă te referi la mine) nu divinizez absolut nimic și nu mă interesează mărcile. Mi-aș cumpăra și mâine o japoneză dacă ar fi ceva pe placul meu. Iar dacă am fi fost în anii 90, probabil aș deține una. Faptul că mie nu-mi plac nu le face însă "tigăi". 7 minutes ago, Fcdsn said: * Ce nu spune nimeni nici anul asta și nu au spus nici anul trecut este ca prezenta chinezilor este imensa. S-a mai punctat. Motiv pentru care spuneam că în timp vor începe să mănânce din cota japonezilor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesertEagle Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 _Raul_ , tu esti? Mama prostilor e mereu gravida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 (edited) 29 minutes ago, Fcdsn said: Păcat ca nu mai au nici un 1100 Cred că Euro5 e de vină și acolo. Încet o să omoare toate motoarele desmodue de la Ducati. 29 minutes ago, Fcdsn said: fiindcă are inerție mai mare și cuplu mai mic, din experienta de pe MTS V4. Cuplu mai mic, absolut. Motiv pentru care am spus de la început că Diavelul ăsta va fi un pas înapoi față de cel vechi în ceea ce privește senzațiile. Cu inerția mai mare nu știu însă la ce te referi. 29 minutes ago, Fcdsn said: Akra au o toba superba pt el Păcat că cea standard este absolut oribilă. Cea de la Ducati Performance/Akrapovič o arată bine, dar este absolut nesimțit de scumpă (~5.200€). Îmi pare rău dar mi se pare o insultă un asemenea preț pentru o evacuare. Asta în cazul în care motocicleta în sine are un preț nesimțit (~27.000€). Și este modelul standard. PS - ce s-a întâmplat cu post-urile lui Fcdsn? Edited November 12, 2022 by PzKpfW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 (edited) Acum 30 minute, Fcdsn a spus: Sa spui asa ceva denota o cultura maxim medie în materie de motociclism. Cei mai mari fani Ducati, din experienta mea, după italieni, sunt englezii. Americanii vor fi mereu tributari mărcilor autohtone, cruiserelor și big touring-urilor. Nu ei țin piața de lux moto, dpmdv, ci tot europenii bogați. Nu știu cat Horex-uri și Brough Superior vei găsi în America. Poate Confederate-uri. Anyway, revenind. Cand ai sa petreci ore bune în saua unui Ducati ai sa observi atenția la detalii dusa la nivel de arta și de neîntâlnit la nici o alta marca moto. Excepție MvAgusta, dar MvAgusta este din ce în ce mai mulți o mașină de spălat bani pentru oameni de afaceri cel puțin chestionabili. Ghidonul, butoanele, mansoanele, bordul, oglinzile, scaritele, culorile, materialele (toate, indiferent ca este vb de carene, piese de metal, furtune, etc, etc). După care ai designul de ansamblu și sunetul. Sunetul. Desmodromicele vechi sunt arta mecanica. Am momente când pornesc pe YT filmulețe cu MH 900 E doar pentru a ma uita la el și a îl asculta p în gone știe ce garaj. Cum se simt la ghidon este o chestiune de gust, fiindcă aici sunt modele de la ei care îmi plac enorm cum se simt (Diavel, SF 4V) și altele ce îmi sunt neutre (MTS V4, MTS-ul mare V2, baby MTS). Mergând și mai departe, fiindcă am ajuns acasă de la Eicma: * Standuri modeste la toți producătorii, inclusiv Ducati. Dacă in alți ani aveau stand autonom pt Scramblere și aceesoriile lor, anul asta au venit cu 3 design-uri frumoase dar toate au motoare de 800. Înțeleg targetul, dar motoarele respective sunt anemice. Păcat ca nu mai au nici un 1100 * Noul Diavel nu e rău dar se pierde noțiunea aia de slim și evil, de lovitura în rinichi. Design f rotunjit, rezervorul părea unul de Monster, dus la extrem. Tuburile de aer de pe laterala rezervorului erau prea mari, prea umflate. În loc de o aglomerație de subtilități agresive, era ca un Monster afectat de retenția de apa. Păcat, dpmdv. De asemenea, sunt tare curios cum se va comporta 4v-ul pe el, fiindcă are inerție mai mare și cuplu mai mic, din experienta de pe MTS V4. Akra au o toba superba pt el și coloritul rosu este frumos rău. * Ce nu spune nimeni nici anul asta și nu au spus nici anul trecut este ca prezenta chinezilor este imensa. Fie prin firme cumpărate (Benelli, Moto Morini), tehnologie cumpărată (motoare Ktm), design plătit pe bani grei la studiouri de design din Europa (vezi cazul Kiska ce lucrează pt Husqvarna și KTM). Și când zic enorma, chiar la asta ma refer. Este evident ca vând niște petarde dar la fel de evidenta este și sărăcirea cetățeanului european de rand, la pachet cu înclinația din ce în ce mai mare spre practicalite și mai puțin moft. După care vin aleșii europeni și înfig ultimul cutit în rana cu normele europene în materie de mediu, care mai au puțin și ne vor alaliena pe mulți (vezi și cazul aspiratoarelor, televizoarelor de ultima generație, etc). Trăgând linie - cu asemenea restricții pe piețe și asemenea puteri de cumpărare, plus asaltul chinez care în maxim 5 ani va prinde Suzuki din urma, nu este de mirare ca vedem asemenea modele pe piața. Acum, ca să ii contrez pe colegii de mai sus care erau foarte împotriva Strom și TA. In categoria adventure turism , eu nu as avea nici un stres sa le cumpăr și sa plec cu ele în jurul lumii. Dacă o sa vina la preturi ok, se vor vinde ca pâinea calda. Strom e subțire/mic și cu garda suficienta (cam 20 cm cu pasager in sa). Ieftineala, nepretențios. Tipic Suzuki. Honda are garda mai joasa (cam 15) dar este super eleganta, build quality ok, electronica de siguranță și pt plăcerea rularii mai mult decât suficienta. Amândouă vor plusa în categoria aventurile-urilor de categorie medie, în care Kawa nu exista și T7 este ff limitata la categoria confort. Nici una nu joaca peste Ktm. Cine va vrea performanta și mers tare, va trebui sa își asume riscurile specifice Ktm. Dar Strom și TA nu au nici o treaba cu Ktm. Piata a vrut Euro 5, practicalitate și preț ieftin, pentru ca sărăcie și inflație. Ei au livrat. Dincolo de cum arata, sunt oricum peste chinezi la fiabilitate și RD. Asa, si acum, dupa analiza asta care pare cometenta (nu pot sa fiu sigur pentru ca n-am fost la EICMA si TA si Strom nu se intrevad prin Romanica in ulrmatoarele cateva luni), spune-ne si cine esti, ca nu cred ca se supara nimeni, if u know what i mean... Doar de curiozitate... Acum 19 minute, Fcdsn a spus: Știu ca voi ați vorbit. M-am referit la faptul ca nu vorbește presa de specialitate. Îmi scăpa motivele, dar nu vad nici o analiza /articol serios. Sper ca nu te referi la presa romaneasca. Aia n-a avut despre EICMA niciodata articole cum trebuie. Sau poate le-am ratat eu, de cand s-a mutat toata presa in online. Edited November 12, 2022 by Speedy.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 (edited) Ma bag si eu in vorba intrucât vad ca se discuta despre EICMA si oarecum despre mobrele adv, cu accent pe middle weight class, probabil prin prisma recentelor lansari. Pot spune ca dpdv impresie Honda a avut un stand urias, probabil ca sa compenseze mediocritatea Translapului, ceea ce nu trebuie interpretat negativ, intrucat mediocritate vine de la medie si cu toate ca majoritatea [si asta e un oarecare paradox] se vad/cred peste medie, luati la bani marunti nu fac chestii peste medie. Cred ca Translapul se va vinde bine, este un urmas cinstit al vechii versiuni. personal mi-ar fi palcut sa competitioneze 790/890 R, T7 si Tuareg dar probabil e au luat decizia practica sa se pozitioneze in partea cealalta a spectrului, adica spre strada, touring unde vor competitiona cu PeeStromul alta mediocritate. Yamaha a avut un stand mare de asemenea, unde accentul era pus pe scutere. Am vazut T7 updatat si m-am suit pe WR, care mi se pare foarte mare. Nu am stat prea mult pe acolo intrucat era inghesuiala de zici ca se dadea ceva gratis. Cel mai mult am fost impresionat de prezenta masiva a chinezilor la aceasta editie EICMA. In scurta vreme daca europenii si japonezii nu inceteaza sa isi inchipuie ca stiu mai bine decat riderii ce vor acestia din urma o sa si-o ia tare de tot. Ce vreau sa zic cu asta. Am vazut nist e mobre chinezesti dupa care piata urla de mult timp. Am gasit 2 unicorni de TET ca sa zic asa facuti de Fantic si de Kove [fost Colove parca] si de asemena am gasit un prototip, pentru ca in EU se va vinde de abia din 2024, Kove 800X care in opinia mea este cea mai misto mobra din segmentul midlle weight adventure de anul asta de le EICMA. O sa insir ceva specs: 165 kg dry, 21 si 18, 23l, full ajustable suspension. O alta mobra care merita mentionata este Rieju Aventura 500 care este cam ceea ce ar trebuit sa fie Honda aia de 500, desi personal cred ca au exagerat un pic cu rezervoarele, da are 2 care totalizeaza 31l. Daca ma invrednicesc sa mufez mobilul la pc pun si ceva poze/filme. Pana atunci puteti sa ma urmariti pe TikTok . Edited November 15, 2022 by ERU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 3 hours ago, ERU said: Pot spune ca dpdv impresie Honda a avut un stand urias, probabil ca sa compenseze mediocritatea Translapului, ceea ce nu trebuie interpretat negativ, intrucat mediocritate vine de la medie si cu toate ca majoritatea [si asta e un oarecare paradox] se vad/cred peste medie, luati la bani marunti nu fac chestii peste medie. Cred ca Translapul se va vinde bine, este un urmas cinstit al vechii versiuni. personal mi-ar fi palcut sa competitioneze 790/890 R, T7 si Tuareg dar probabil e au luat decizia practica sa se pozitioneze in partea cealalta a spectrului, adica spre strada, touring unde vor competitiona cu PeeStromul alta mediocritate. Honda face asta de mult timp. Și nici eu nu cred că trebuie interpretat ca fiind negativ în absolut. Fac plictiseli abordabile și fiabile. Este un model de business. 3 hours ago, ERU said: T7 updatat Adică bord TFT și...? 3 hours ago, ERU said: Cel mai mult am fost impresionat de prezenta masiva a chinezilor la aceasta editie EICMA. In scurta vreme daca europenii si japonezii nu inceteaza sa isi inchipuie ca stiu mai bine decat riderii ce vor acestia din urma o sa si-o ia tare de tot. Absolut. De-asta spuneam că vor deveni o amenințare - mai ales pentru japonezi, pentru că vizează aceeași nișă. Europenii vând în general volume mai mici, la prețuri (și deci profit) mai mari per unitate. Japonezii vând volum, cu profit mic per unitate. Spre asta se îndreaptă și chinezii. Ca să intre pe piața din Vest au însă nevoie de achiziții și colaborări, iar europenii sunt dispuși la așa ceva. Japonezii mai puțin. 4 hours ago, ERU said: 165 kg dry Asta este impresionant. Și suspect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vis-a-vis Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Acum 4 ore, ERU a spus: totalizeaza 31l 39 chiar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 O motocicletă adeventure de clasă medie (maxim) cu suspensii înalte și moi și aproape 30kg de carburant la bord. Wow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escanor Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Ceva e putred..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Kawasaki, electricul și primul buton "Eco" pe o motocicletă... Plus un concept (vapourware cel mai probabil) pe hidrogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Acum 2 ore, vis-a-vis a spus: 39 chiar... Aparent nu am facut eu bine calculul. Acum 2 ore, PzKpfW a spus: O motocicletă adeventure de clasă medie (maxim) cu suspensii înalte și moi și aproape 30kg de carburant la bord. Wow. Daca te referi la Rieju, cam ai dreptate insa ideea principala a postului meu era Kove 800X 2022-11-11-192145939.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian M. Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Acum 7 ore, ERU a spus: Am gasit 2 unicorni de TET ca sa zic asa facuti de Fantic si de Kove [fost Colove parca] si de asemena am gasit un prototip, pentru ca in EU se va vinde de abia din 2024, Kove 800X care in opinia mea este cea mai misto mobra din segmentul midlle weight adventure de anul asta de le EICMA. O sa insir ceva specs: 165 kg dry, 21 si 18, 23l, full ajustable suspension. Te buseste rasul daca citesti pe site ul lor: cea mai cea moto middle adv, cea mai puternica, cea mai usoara, unicornul e mic copil. Daca se dovedeste reala descrierea, si nu ia foc dupa primii 10 km, e ceva Mari dubii prezinta.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Arată bine cifrele pe hârtie (în afară de greutatea aia). Dar un model 100% nou, chinezesc, motor concepție proprie... mie-mi spune că cel puțin primii proprietari vor fi cobai test-rider-i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escanor Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Până la urmă doamne ajuta sa fie buna că sa le facă concurenta marcilor consacrate. 800cc, 90cp, 165 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian M. Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Acum 16 minute, Escanor a spus: Până la urmă doamne ajuta sa fie buna că sa le facă concurenta marcilor consacrate. 800cc, 90cp, 165 kg. tocmai. Bate la ochi. Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. Greutatea aia....ori vine de la un design revolutionar, ori de la....material in minus. SI atunci nu i a buna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escanor Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Acum 9 minute, Adrian M. a spus: tocmai. Bate la ochi. Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. Greutatea aia....ori vine de la un design revolutionar, ori de la....material in minus. SI atunci nu i a buna Sau materiale de generație nouă: nanotuburi de carbon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 30 minutes ago, Adrian M. said: Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. Nu chiar. CFMoto este partener KTM, se ocupă de asamblarea de motoare pentru ei și au achiziționat drepturile de fabricare ale motorului de 790 (799cc) - se pare că și pentru motorul de 1290 (1301cc). Kove/Colove/Excelle sau cum și-or mai spune nu au licență pentru a produce motoare KTM. Cu alte cuvinte, au făcut "reverse engineering" și au schimbt fix cât este necesar în el pentru a nu fi dați în judecată de către KTM. Bennetts (...) it’s not identical. The 13:1 compression ratio is higher than the 12.7:1 of the original LC8c (the latest 890 version’s compression is higher, though, at 13.5:1), and the castings of the engine cases, cylinder head and covers look slightly different to the KTM engine’s (...) Un motor copiat inspiră încredere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.