Jump to content

Stiri si noutati din lumea moto


Escanor
 Share

Recommended Posts

De la ultima criză încoace cel puțin, japonezii s-au (re)orientat spre nișa de motociclete fiabile și abordabile. Nu mai sunt cei care inovează și dictează piața, așa cum o făceau în anii '70-'80-'90. Este o abordare asumată și care funcționează. Încă. Problema este că vin chinezii din spate și intră agresiv pe segmentul ăsta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 20 ore, PzKpfW a spus:

Ducati mai au ceva motorete frumoase. Panigale arată bine - probabil cel mai arătos superbike. Desert X arată și el bine pe nișa lui. La fel și XDiavel. Nici Hypermotard sau Scrambler nu arată rău.

 

Multi Strada e singura aratoasa de la Ducati. Xdiavel-ul ala e o eroare de design iar scrambler-ul pur si simplu nu ar trebui sa existe. Cat de plictisit de viata sa fii sa dai bani pe asa ceva...

Link to comment
Share on other sites

Puțin cam superficială analiza. E clar că vocea americanilor este cea mai puternică la nivel global, dar design-ul italian este în general recunoscut și apreciat în Europa. Nu este o coincidență faptul că firmele de design italiene sunt recunoscute și contractate în mod curent în industria auto de exemplu. Și nu este o situație recentă.

 

Cât despre Ducati în mod specific (nu am cifre pentru Ferrari), vând cam jumătate din producția totală (aproape 30.000 din ~60.000) doar în Europa (piața americană a avut creștere anul trecut, dar sunt doar pe la 9.000 de unități vândute). Iar cei care cumpără Ducati cumpără, cel puțin parțial, design. Nu prea are sens să asimilezi aprecierea asta cu un context american.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, DesertEagle said:

Hmm..., ne plac dar nu toti divinizam troacele pe 2 roti italienesti sau austriece, e loc pentru toate.

 

Personal (dacă te referi la mine) nu divinizez absolut nimic și nu mă interesează mărcile. Mi-aș cumpăra și mâine o japoneză dacă ar fi ceva pe placul meu. Iar dacă am fi fost în anii 90, probabil aș deține una. Faptul că mie nu-mi plac nu le face însă "tigăi".

 

7 minutes ago, Fcdsn said:

* Ce nu spune nimeni nici anul asta și nu au spus nici anul trecut este ca prezenta chinezilor este imensa. 

 

S-a mai punctat. Motiv pentru care spuneam că în timp vor începe să mănânce din cota japonezilor.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Fcdsn said:

Păcat ca nu mai au nici un 1100

 

Cred că Euro5 e de vină și acolo. Încet o să omoare toate motoarele desmodue de la Ducati.

 

29 minutes ago, Fcdsn said:

fiindcă are inerție mai mare și cuplu mai mic, din experienta de pe MTS V4. 

 

Cuplu mai mic, absolut. Motiv pentru care am spus de la început că Diavelul ăsta va fi un pas înapoi față de cel vechi în ceea ce privește senzațiile. Cu inerția mai mare nu știu însă la ce te referi.

 

29 minutes ago, Fcdsn said:

Akra au o toba superba pt el

 

Păcat că cea standard este absolut oribilă. Cea de la Ducati Performance/Akrapovič o arată bine, dar este absolut nesimțit de scumpă (~5.200€). Îmi pare rău dar mi se pare o insultă un asemenea preț pentru o evacuare. Asta în cazul în care motocicleta în sine are un preț nesimțit (~27.000€). Și este modelul standard.

 

PS - ce s-a întâmplat cu post-urile lui Fcdsn?

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, Fcdsn a spus:

Sa spui asa ceva denota o cultura maxim medie în materie de motociclism. 

Cei mai mari fani Ducati, din experienta mea, după italieni, sunt englezii. 

Americanii vor fi mereu tributari mărcilor autohtone, cruiserelor și big touring-urilor. 

Nu ei țin piața de lux moto, dpmdv, ci tot europenii bogați. 

Nu știu cat Horex-uri și Brough Superior vei găsi în America. 

Poate Confederate-uri. 

 

Anyway, revenind. 

Cand ai sa petreci ore bune în saua unui Ducati ai sa observi atenția la detalii dusa la nivel de arta și de neîntâlnit la nici o alta marca moto.

Excepție MvAgusta, dar MvAgusta este din ce în ce mai mulți o mașină de spălat bani pentru oameni de afaceri cel puțin chestionabili.

 

Ghidonul, butoanele, mansoanele, bordul, oglinzile, scaritele, culorile, materialele (toate, indiferent ca este vb de carene, piese de metal, furtune, etc, etc).

După care ai designul de ansamblu și sunetul. Sunetul. Desmodromicele vechi sunt arta mecanica. Am momente când pornesc pe YT filmulețe cu MH 900 E doar pentru a ma uita la el și a îl asculta p în gone știe ce garaj. 

 

Cum se simt la ghidon este o chestiune de gust, fiindcă aici sunt modele de la ei care îmi plac enorm cum se simt (Diavel, SF 4V) și altele ce îmi sunt neutre (MTS V4, MTS-ul mare V2, baby MTS). 

 

Mergând și mai departe, fiindcă am ajuns acasă de la Eicma:

* Standuri modeste la toți producătorii, inclusiv Ducati. Dacă in alți ani aveau stand autonom pt Scramblere și aceesoriile lor, anul asta au venit cu 3 design-uri frumoase dar toate au motoare de 800. Înțeleg targetul, dar motoarele respective sunt anemice. Păcat ca nu mai au nici un 1100

* Noul Diavel nu e rău dar se pierde noțiunea aia de slim și evil, de lovitura în rinichi. Design f rotunjit, rezervorul părea unul de Monster, dus la extrem. Tuburile de aer de pe laterala rezervorului erau prea mari, prea umflate. În loc de o aglomerație de subtilități agresive, era ca un Monster afectat de retenția de apa. Păcat, dpmdv. 

De asemenea, sunt tare curios cum se va comporta 4v-ul pe el, fiindcă are inerție mai mare și cuplu mai mic, din experienta de pe MTS V4. 

Akra au o toba superba pt el și coloritul rosu este frumos rău. 

 

* Ce nu spune nimeni nici anul asta și nu au spus nici anul trecut este ca prezenta chinezilor este imensa. 

Fie prin firme cumpărate (Benelli, Moto Morini), tehnologie cumpărată (motoare Ktm), design plătit pe bani grei la studiouri de design din Europa (vezi cazul Kiska ce lucrează pt Husqvarna și KTM). 

Și când zic enorma, chiar la asta ma refer. 

 

Este evident ca vând niște petarde dar la fel de evidenta este și sărăcirea cetățeanului european de rand, la pachet cu înclinația din ce în ce mai mare spre practicalite și mai puțin moft. 

După care vin aleșii europeni și înfig ultimul cutit în rana cu normele europene în materie de mediu, care mai au puțin și ne vor alaliena pe mulți (vezi și cazul aspiratoarelor, televizoarelor de ultima generație, etc). 

Trăgând linie - cu asemenea restricții pe piețe și asemenea puteri de cumpărare, plus asaltul chinez care în maxim 5 ani va prinde Suzuki din urma, nu este de mirare ca vedem asemenea modele pe piața. 

 

Acum, ca să ii contrez pe colegii de mai sus care erau foarte împotriva Strom și TA. 

In categoria adventure turism , eu nu as avea nici un stres sa le cumpăr și sa plec cu ele în jurul lumii. 

Dacă o sa vina la preturi ok, se vor vinde ca pâinea calda. 

Strom e subțire/mic și cu garda suficienta (cam 20 cm cu pasager in sa). Ieftineala, nepretențios. Tipic Suzuki. 

Honda are garda mai joasa (cam 15) dar este super eleganta, build quality ok, electronica de siguranță și pt plăcerea rularii mai mult decât suficienta. 

Amândouă vor plusa în categoria aventurile-urilor de categorie medie, în care Kawa nu exista și T7 este ff limitata la categoria confort. 

Nici una nu joaca peste Ktm. Cine va vrea performanta și mers tare, va trebui sa își asume riscurile specifice Ktm. 

Dar Strom și TA nu au nici o treaba cu Ktm.

Piata a vrut Euro 5, practicalitate și preț ieftin, pentru ca sărăcie și inflație. 

Ei au livrat. 

Dincolo de cum arata, sunt oricum peste chinezi la fiabilitate și RD. 

 

 


Asa, si acum, dupa analiza asta care pare cometenta (nu pot sa fiu sigur pentru ca n-am fost la EICMA si TA si Strom nu se intrevad prin Romanica in ulrmatoarele cateva luni), spune-ne si cine esti, ca nu cred ca se supara nimeni, if u know what i mean... Doar de curiozitate...

Acum 19 minute, Fcdsn a spus:

Știu ca voi ați vorbit. 

M-am referit la faptul ca nu vorbește presa de specialitate. 

Îmi scăpa motivele, dar nu vad nici o analiza /articol serios. 


Sper ca nu te referi la presa romaneasca. Aia n-a avut despre EICMA niciodata articole cum trebuie. Sau poate le-am ratat eu, de cand s-a mutat toata presa in online.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in vorba intrucât vad ca se discuta despre EICMA si oarecum despre mobrele adv, cu accent pe middle weight class, probabil prin prisma recentelor lansari.

 

Pot spune ca dpdv impresie Honda a avut un stand urias, probabil ca sa compenseze mediocritatea Translapului, ceea ce nu trebuie interpretat negativ, intrucat mediocritate vine de la medie si cu toate ca majoritatea [si asta e un oarecare paradox] se vad/cred peste medie, luati la bani marunti nu fac chestii peste medie. Cred ca Translapul se va vinde bine, este un urmas cinstit al vechii versiuni. personal mi-ar fi palcut sa competitioneze 790/890 R, T7 si Tuareg dar probabil e au luat decizia practica sa se pozitioneze in partea cealalta a spectrului, adica spre strada, touring unde vor competitiona cu PeeStromul alta mediocritate.

 

Yamaha a avut un stand mare de asemenea, unde accentul era pus pe scutere. Am vazut T7 updatat si m-am suit pe WR, care mi  se pare foarte mare. Nu am stat prea mult pe acolo intrucat era inghesuiala de zici ca se dadea ceva gratis.

 

Cel mai mult am fost impresionat de prezenta masiva a chinezilor la aceasta editie EICMA. In scurta vreme daca europenii si japonezii nu inceteaza sa isi inchipuie ca stiu mai bine decat riderii ce vor acestia din urma o sa si-o ia tare de tot.

Ce vreau sa zic cu asta. Am vazut nist e mobre chinezesti dupa care piata urla de mult timp.

Am gasit 2 unicorni de TET ca sa zic asa facuti de Fantic si de Kove [fost Colove parca] si de asemena am gasit un prototip, pentru ca in EU se va vinde de abia din 2024, Kove 800X care in opinia mea este cea mai misto mobra din segmentul midlle weight adventure  de anul asta de le EICMA. O sa insir ceva specs: 165 kg dry, 21 si 18, 23l, full ajustable suspension.

O alta mobra care merita mentionata este Rieju Aventura 500 care este cam ceea ce ar trebuit sa fie Honda aia de 500, desi personal cred ca au exagerat un pic cu rezervoarele, da are 2 care totalizeaza 31l.

 

Daca ma invrednicesc sa mufez mobilul la pc pun si ceva poze/filme. Pana atunci puteti sa ma urmariti pe TikTok 🤣.

Edited by ERU
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ERU said:

Pot spune ca dpdv impresie Honda a avut un stand urias, probabil ca sa compenseze mediocritatea Translapului, ceea ce nu trebuie interpretat negativ, intrucat mediocritate vine de la medie si cu toate ca majoritatea [si asta e un oarecare paradox] se vad/cred peste medie, luati la bani marunti nu fac chestii peste medie. Cred ca Translapul se va vinde bine, este un urmas cinstit al vechii versiuni. personal mi-ar fi palcut sa competitioneze 790/890 R, T7 si Tuareg dar probabil e au luat decizia practica sa se pozitioneze in partea cealalta a spectrului, adica spre strada, touring unde vor competitiona cu PeeStromul alta mediocritate.

 

Honda face asta de mult timp. Și nici eu nu cred că trebuie interpretat ca fiind negativ în absolut. Fac plictiseli abordabile și fiabile. Este un model de business.

 

3 hours ago, ERU said:

T7 updatat

 

Adică bord TFT și...?

 

3 hours ago, ERU said:

Cel mai mult am fost impresionat de prezenta masiva a chinezilor la aceasta editie EICMA. In scurta vreme daca europenii si japonezii nu inceteaza sa isi inchipuie ca stiu mai bine decat riderii ce vor acestia din urma o sa si-o ia tare de tot.

 

Absolut. De-asta spuneam că vor deveni o amenințare - mai ales pentru japonezi, pentru că vizează aceeași nișă. Europenii vând în general volume mai mici, la prețuri (și deci profit) mai mari per unitate. Japonezii vând volum, cu profit mic per unitate. Spre asta se îndreaptă și chinezii. Ca să intre pe piața din Vest au însă nevoie de achiziții și colaborări, iar europenii sunt dispuși la așa ceva. Japonezii mai puțin.

 

4 hours ago, ERU said:

165 kg dry

 

Asta este impresionant. Și suspect.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

39  chiar...

Aparent nu am facut eu bine calculul.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

O motocicletă adeventure de clasă medie (maxim) cu suspensii înalte și moi și aproape 30kg de carburant la bord. Wow.

Daca te referi la Rieju, cam ai dreptate insa ideea principala a postului meu era Kove 800X

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, ERU a spus:

 

Am gasit 2 unicorni de TET ca sa zic asa facuti de Fantic si de Kove [fost Colove parca] si de asemena am gasit un prototip, pentru ca in EU se va vinde de abia din 2024, Kove 800X care in opinia mea este cea mai misto mobra din segmentul midlle weight adventure  de anul asta de le EICMA. O sa insir ceva specs: 165 kg dry, 21 si 18, 23l, full ajustable suspension.

 

Te buseste rasul daca citesti pe site ul lor: cea mai cea moto middle adv, cea mai puternica, cea mai usoara, unicornul e mic copil.

Daca se dovedeste reala descrierea, si nu ia foc dupa primii 10 km, e ceva :)

Mari dubii prezinta....

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, Escanor a spus:

Până la urmă doamne ajuta sa fie buna că sa le facă concurenta marcilor consacrate. 

 

800cc, 90cp, 165 kg. 

tocmai. Bate la ochi. Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. 

Greutatea aia....ori vine de la un design revolutionar, ori de la....material in minus. SI atunci nu i a buna :)

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Adrian M. a spus:

tocmai. Bate la ochi. Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. 

Greutatea aia....ori vine de la un design revolutionar, ori de la....material in minus. SI atunci nu i a buna :)

 

Sau materiale de generație nouă: nanotuburi de carbon 🤭

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Adrian M. said:

Si e motorul 790 ktm, folosit apoi pe Cf moto, acum si pe asta. 

 

Nu chiar. CFMoto este partener KTM, se ocupă de asamblarea de motoare pentru ei și au achiziționat drepturile de fabricare ale motorului de 790 (799cc) - se pare că și pentru motorul de 1290 (1301cc).

 

Kove/Colove/Excelle sau cum și-or mai spune nu au licență pentru a produce motoare KTM. Cu alte cuvinte, au făcut "reverse engineering" și au schimbt fix cât este necesar în el pentru a nu fi dați în judecată de către KTM.

 

Bennetts

(...) it’s not identical. The 13:1 compression ratio is higher than the 12.7:1 of the original LC8c (the latest 890 version’s compression is higher, though, at 13.5:1), and the castings of the engine cases, cylinder head and covers look slightly different to the KTM engine’s (...)

 

Un motor copiat inspiră încredere.

Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...