Jump to content

Stiri si noutati din lumea moto


Escanor
 Share

Recommended Posts

10 minutes ago, Speedy.K said:

Plus ca piata de mobre noi practic nu exista fata de alte tari.

 

În principiu da, deși tendința este crescătoare. Sunt incomparabil mai multe vehicule pe două roți pe străzi astăzi față de acum 10-15 ani - iar ponderea celor noi în raport cu cele SH din import este din ce în ce mai mare. Asta mulțumită armonizării categoriilor de permise moto la nivel european (A1, A2) și a ofertelor de motociclete mai accesibile în consecință (s-au dus zilele începătorilor pe R1, cazan clasa a 1-a de import la suprapreț). Problema ar fi în continuare sărăcia și percepția faptului că o motocicletă este un moft sau o alternativă de transport pentru cei care sunt prea săraci pentru a-și cumpăra automobil.

 

13 minutes ago, Speedy.K said:

Clientii romani nu fac parte din targetul companiilor de nivelul asta.

 

Ca cifre brute, evident că nu. Ca trend, ba da. Ai fi surprins, dar și în România mărci precum Ducati sau BMW (cred că și KTM) au avut ani consecutivi de vânzări record în ultima perioadă.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

GS-ul se vinde ca painea calda, au si program de finantare daca nu vrei sa achiti cu banu jos.

Link to comment
Share on other sites

Da, daca vrei sa dai pe ea 40.000 in loc de 25.000...

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

În principiu da, deși tendința este crescătoare. Sunt incomparabil mai multe vehicule pe două roți pe străzi astăzi față de acum 10-15 ani - iar ponderea celor noi în raport cu cele SH din import este din ce în ce mai mare. Asta mulțumită armonizării categoriilor de permise moto la nivel european (A1, A2) și a ofertelor de motociclete mai accesibile în consecință (s-au dus zilele începătorilor pe R1, cazan clasa a 1-a de import la suprapreț). Problema ar fi în continuare sărăcia și percepția faptului că o motocicletă este un moft sau o alternativă de transport pentru cei care sunt prea săraci pentru a-și cumpăra automobil.

 

 

Ca cifre brute, evident că nu. Ca trend, ba da. Ai fi surprins, dar și în România mărci precum Ducati sau BMW (cred că și KTM) au avut ani consecutivi de vânzări record în ultima perioadă.


 

Da, stiu motivele, stiu cresterea de piata, dar ma uitam intr-o zi pe siteul unui producator mare, nu mai stiu cine, si am vazut numarul de dealeri si serviceuri autorizate pe tarile europene. Era ceva de genul Romania 3 in total, Italia si Germania 350 fiecare.

Pai la cifrele astea iti dai seama ca toate sutele alea de dealeri si serviceuri nu stau sa moara de foame, stau pentru ca e de treaba si sunt multi bani de incasat din piata. Pai si atunci la ce sa-i intereseze pe Ducati ca romanii nu sunt convinsi de rezultatele din motorsport sa-si ia Ducati?! Ii doare-n cot, pentru ca, dupa cum se vede, pe cumparatorii din tarile care conteaza in piata ii convingrezultatele. 

Aprilia era producatorul. Deci nu cel mai vandut brand moto din lume.

Link to comment
Share on other sites

Este conceptul. Varianta de serie va arăta mai "chinezesc", cu elemente de design comune cu celelalte modele "NK" mai mici (vezi mai sus).

 

image.thumb.png.46faeef2ab7458252e523eaa186aa283.png image.thumb.png.16de4abf3606d493746e248fdf7adc81.png

 

Partea de șasiu/roți va fi probabil transplantată direct de la 1250TR-G, un maxi-tourer cu același motor de 1300 de la KTM pe care CFMoto îl vinde deja în China de vreo 2 ani.

 

image.thumb.png.53306fd1a140ac9ba2d6645296d00e80.png image.thumb.png.4ba6a7f93ffab4c3f76a629e2dad5aed.png

 

CFMoto dezvoltă și un motor V4 (!), cu unghi de 75-80° între bancuri.

 

image.thumb.png.d059dc797fed65419992afa2b7d83d02.png

 

Nu este clar încă dacă se dezvoltă în parteneriat cu cei de la KTM sau doar cu "know-how" de la ei. Însă este destul de evident că și KTM lucrează la un model V4.

 

Alți chinezi, QJ Motor, pregătesc și ei un superbike dar cu motor 4 în linie: SRK 1000 RR. Motorul este cel de pe MV Agusta F4. Nu este clar cât este QJ și cât este MV în rest. Vizual, este destul de mult italian acolo.

 

image.thumb.png.8153a91c4ac8a1a31fc6fa7097b230de.png image.thumb.png.989a5b4308ea3ed9afdc46fef4268591.png image.thumb.png.d476417058626eb7b6b8622a60534376.png

Link to comment
Share on other sites

Moto Morini X-cape

motor 650 Kawasaki, frane brembo, furca marzocchi, 213 kg la gol, 265 kg plinuri facute plus 3 genti, pret de intrare 7600( jante aluminiu) , 8000 jante spitate, 10085 full da full (fara piele), jante spitate, 3 genti si protectiile crashbar

 

Link to comment
Share on other sites

Ce panarame... vor să facă 3 mobre asemănătoare cu același motor dar cu cilindree și putere diferită, 690, 790, 890... Probabil vrând să elimine ușor, ușor, monocilindrul de 690. Poate, totuși vor scoate monocilindrul de 490 ADV... Bicilindrul mic, cu toate normele actuale, euro 5, cred c-ar fi ieșit destul de greu la cântarul final...

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, vis-a-vis said:

vor să facă 3 mobre asemănătoare cu același motor dar cu cilindree și putere diferită, 690, 790, 890... Probabil vrând să elimine ușor, ușor, monocilindrul de 690.

 

Dacă apare un bicilindru de 600-700cc, este aproape cert faptul că producția de 790 va înceta. Este o diferență (prea) mică între 790 și 890 în momentul de față, motivul principal pentru care le oferă pe amândouă fiind faptul că 790-ul este compatibil A2. Un parallel-twin ceva mai mic ar mări diferența între modele și ar evita canibalizarea între ele.

 

Nu știu ce planuri au pe termen mai lung (posibil nici ei să nu știe, Trunkenpolz spune că "vor să rămână agili ca să poată să răspundă ușor la schimbările pieței"), dar nu cred că monocilindrul de 690 va dispărea - cel puțin în primă fază. Are mulți adepți, iar pentru un enduro/supermoto mare ai nevoie de un mono. În același timp, tipul ăsta de motor are probleme din ce în ce mai mari cu emisiile iar KTM se vede că se concentrează din ce în ce mai mult pe dezvoltarea și diversificarea platformei de twin. De văzut, dar într-un final piața și vânzările vor decide.

 

Prima poză cu motorul KTM de 1300 în versiunea CF Moto:

 

image.thumb.png.1ad92fd4f7a161726daec0a7f72d4962.png

 

Puțină disperare în a-l face să pară diferit față de original - alt design la capace, altă orientare a geamului de vizitare, alt airbox:

 

image.thumb.png.2b41f011dd6347781efe39ac2d4af983.png

 

Din patentul general al motocicletei, se pare că va fi alimentat de către două ram-air-uri laterale. Per total îmi aduce aminte de Brabus 1300R. Meh.

image.thumb.png.200a184fcfb3dc29817aa896fe6b4413.png

 

Suzuki pregătește modele electrice - în principal scuter-e și modele mici:

 

image.thumb.png.03fd0165e32efe106a7dd4cfdf631af9.png

 

Conceptul "Recursion" și motorul supraalimentat se pare că au fost abandonate. Având în vedere cât de "mult" sunt folosite și de către Kawasaki, nu cred că vom mai vedea alte astfel de motoare pe stardă.

 

...Și încă un motor chinezesc de "inspirație" externă: un 3 cilindri în line de 8-900cc de la Zontes.

 

image.thumb.png.245dfa0a802365cd1259044f4af2cdb6.png

 

image.thumb.png.193e1d44e0d358abb6633e6926afde6c.png

 

Cartere, detalii, capaca de chiulasă, etc. Până și capacul de ambreiaj are un design asemănător cu prima iterație de CP3.

 

KTM vrea (se pare) să reintroducă suspensia laminară pentru enduro.

 

image.thumb.png.5c56d59210336db48932b970135579b9.png image.thumb.png.8b29613862a18cef8f1bae49d74b1ea6.png image.thumb.png.fab2418643b7f9c04389c1cd5e93a5d4.png image.thumb.png.84791c387a23879ab223bcde9363e8ff.png image.thumb.png.417ba57ef8d27168d59fd7ce97a715be.png

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

 

Într-o lume în care clasa mică și medie merge pe mono- și bicilindre, Kawasaki revine cu un 4 cilindri de 400cc - Ninja ZX-4 RR.

 

image.thumb.png.a26dc3d35b5900d08fed888a0bb7bd92.png image.thumb.png.052df61a759b8a588d76effda946ab1d.png image.thumb.png.9cda1b0278fbde9d503910e7898c718c.png

 

Avantaj: putere; Kawasaki anunță aproape 80cp (cu ram-air).

Dezavantaje: lipsă cuplu și greutate mare; ZX-4 RR este mai grea decât o Aprilia RS 660.

 

De apreciat însă ambiția celor de la Kawasaki de a face ceva diferit.

Link to comment
Share on other sites

Diferit față de toată lumea, nu mai are nimeni o astfel de motocicletă în clasa de sub 500cc. Nu prea înțeleg însă cine ar cumpăra-o și de ce; poate doar prin prisma prețului. Altfel modele precum RS 660, R7 sau viitorul RC 890 sunt peste din toate punctele de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Clasa asta de 400cc era foarte dezvoltată-n Japonia, din cauza taxelor. Nu mai știu cum e acum, dar pentru cilindree mare se plătea o grămadă, limita decentă era la 400, motoarele fiind puse pe modele care aveau și motoare de 1000-1100 pentru Europa. Un motor de 400 în 4 cilindri se turează foarte tare. Mai erau chiar și de 250, alea se duceau în vreo 18000 rpm.

După 90, știu că era plin de modele de 400 aduse cu vaporul din Japonia.

Link to comment
Share on other sites

acum a luat un prieten pt fi-su un ZX400 din 1900 toamna, vreo 2200 iepuroi :)

e cam singura varianta in 4 pistoane la clasa sport care merge cu permis A2

si in strainatate au inceput sa devina mobre de colectie, sunt f rare

 

 

consider ca si una de asta din generatia noua va fi mobra de colectie! ....peste vre-un sfert de veac :)

 

 

mie personal imi place mult cum arata!

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vis-a-vis said:

Clasa asta de 400cc era foarte dezvoltată-n Japonia, din cauza taxelor. Nu mai știu cum e acum, dar pentru cilindree mare se plătea o grămadă, limita decentă era la 400, motoarele fiind puse pe modele care aveau și motoare de 1000-1100 pentru Europa. Un motor de 400 în 4 cilindri se turează foarte tare. Mai erau chiar și de 250, alea se duceau în vreo 18000 rpm.

După 90, știu că era plin de modele de 400 aduse cu vaporul din Japonia.

 

Foarte bine punctat, așa este. Nu știu dacă s-a schimbat cadrul legal în Japonia, dar în Europa sigur nu are la fel de mult sens modelul.

 

Legat de preț: văd că la americani se vinde la 9700$. Asta în cazul în care ZX-6R (care acolo se mai vinde) este 11000$.

 

Având în vedere prețurile modelelor care se vând și acolo și în UE (~10% în plus), aproximez că ZX-4 RR va costa între 10500 și 11000€ aici. Comparativ, RS 660 este ~11500 iar R7 este sub 10000.

 

3 minutes ago, apriliacluj said:

consider ca si una de asta din generatia noua va fi mobra de colectie! ....peste vre-un sfert de veac :)

 

Foarte posibil, nu cred că va mai fabrica nimeni așa ceva de acum înainte.

 

4 minutes ago, apriliacluj said:

mie personal imi place mult cum arata!

 

Estetica este subiectivă, dar personal mi se pare cam anonimă. Prea similară la design cu ZX-6R, Ninja 400 și 650.

 

image.thumb.png.8af1548fe12efe70ac040892e3ce8329.png image.thumb.png.9b79859fda8d7267b3b60d26c0cf1289.png image.thumb.png.157f8a6c3f9d02191ef45bddb25523d7.png image.thumb.png.01cc72f345598a3919dc777385eec594.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, PzKpfW a spus:

Nu știu dacă s-a schimbat cadrul legal în Japonia, dar în Europa sigur nu are la fel de mult sens modelul.

Ideea e că modelele de 400 ale anilor 90 erau destinate exclusiv pieței japoneze și erau foarte căutate și importate în Europa la mâna a doua. Probabil Kawasaki s-a gândit că dacă tot face un model pentru Japonia, de ce să nu-l și exporte. Altfel bariera de 400 n-are sens pentru restul lumii, însă pentru această cilindree nu vei obține perfomanțe mai bune...

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vis-a-vis said:

Probabil Kawasaki s-a gândit că dacă tot face un model pentru Japonia, de ce să nu-l și exporte.

 

Exportul presupune omologări. Care (mai ales în Europa), costă. Mai este și ABS-ul care este obligatoriu aici. La o motocicletă de 20 de mii nu prea înseamnă mult. La una de 10-15 mii, se simte.

 

Peugeot revine pe piața moto (dorința acționarilor majoritari Mahindra).

 

image.thumb.png.b6bf1b2868b41fcdb8fa25ee0c43c30b.png image.thumb.png.87bee233aa1c257729e27fd82e7b8d3b.png image.thumb.png.48c6ed91e2a88a0af535fb5478d4b326.png

 

A apărut și prețul pentru noul Transalp - 11500€ în România. Obiectiv ratat, Ténéré este mai ieftin aici (11100€).

Au reușit însă în Italia, unde este mai ieftin ca Yamaha: 10700€ vs. 11000€.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

A apărut și prețul pentru noul Transalp - 11500€. Obiectivul a fost să fie sub Ténéré (11100€). Au reușit. La limită.

Păi 11500 e peste, nu sub 11100 :) 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, vis-a-vis said:

Păi 11500 e peste, nu sub 11100 :) 

 

5 minutes ago, Speedy.K said:

Cred ca a vrut sa zica sub 12000.

 

Am editat post-ul de mai sus. Mi-am creat singur confuzie cu diferitele surse.

 

5 minutes ago, Speedy.K said:

Acum vad ca e 11.000 si 100-200..

 

Exact.

Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...