Jump to content

Stiri si noutati din lumea Moto


Escanor
 Share

Recommended Posts

Moto Morini X-cape

motor 650 Kawasaki, frane brembo, furca marzocchi, 213 kg la gol, 265 kg plinuri facute plus 3 genti, pret de intrare 7600( jante aluminiu) , 8000 jante spitate, 10085 full da full (fara piele), jante spitate, 3 genti si protectiile crashbar

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce panarame... vor să facă 3 mobre asemănătoare cu același motor dar cu cilindree și putere diferită, 690, 790, 890... Probabil vrând să elimine ușor, ușor, monocilindrul de 690. Poate, totuși vor scoate monocilindrul de 490 ADV... Bicilindrul mic, cu toate normele actuale, euro 5, cred c-ar fi ieșit destul de greu la cântarul final...

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, vis-a-vis said:

vor să facă 3 mobre asemănătoare cu același motor dar cu cilindree și putere diferită, 690, 790, 890... Probabil vrând să elimine ușor, ușor, monocilindrul de 690.

 

Dacă apare un bicilindru de 600-700cc, este aproape cert faptul că producția de 790 va înceta. Este o diferență (prea) mică între 790 și 890 în momentul de față, motivul principal pentru care le oferă pe amândouă fiind faptul că 790-ul este compatibil A2. Un parallel-twin ceva mai mic ar mări diferența între modele și ar evita canibalizarea între ele.

 

Nu știu ce planuri au pe termen mai lung (posibil nici ei să nu știe, Trunkenpolz spune că "vor să rămână agili ca să poată să răspundă ușor la schimbările pieței"), dar nu cred că monocilindrul de 690 va dispărea - cel puțin în primă fază. Are mulți adepți, iar pentru un enduro/supermoto mare ai nevoie de un mono. În același timp, tipul ăsta de motor are probleme din ce în ce mai mari cu emisiile iar KTM se vede că se concentrează din ce în ce mai mult pe dezvoltarea și diversificarea platformei de twin. De văzut, dar într-un final piața și vânzările vor decide.

 

Prima poză cu motorul KTM de 1300 în versiunea CF Moto:

 

image.thumb.png.1ad92fd4f7a161726daec0a7f72d4962.png

 

Puțină disperare în a-l face să pară diferit față de original - alt design la capace, altă orientare a geamului de vizitare, alt airbox:

 

image.thumb.png.2b41f011dd6347781efe39ac2d4af983.png

 

Din patentul general al motocicletei, se pare că va fi alimentat de către două ram-air-uri laterale. Per total îmi aduce aminte de Brabus 1300R. Meh.

image.thumb.png.200a184fcfb3dc29817aa896fe6b4413.png

 

Suzuki pregătește modele electrice - în principal scuter-e și modele mici:

 

image.thumb.png.03fd0165e32efe106a7dd4cfdf631af9.png

 

Conceptul "Recursion" și motorul supraalimentat se pare că au fost abandonate. Având în vedere cât de "mult" sunt folosite și de către Kawasaki, nu cred că vom mai vedea alte astfel de motoare pe stardă.

 

...Și încă un motor chinezesc de "inspirație" externă: un 3 cilindri în line de 8-900cc de la Zontes.

 

image.thumb.png.245dfa0a802365cd1259044f4af2cdb6.png

 

image.thumb.png.193e1d44e0d358abb6633e6926afde6c.png

 

Cartere, detalii, capaca de chiulasă, etc. Până și capacul de ambreiaj are un design asemănător cu prima iterație de CP3.

 

KTM vrea (se pare) să reintroducă suspensia laminară pentru enduro.

 

image.thumb.png.5c56d59210336db48932b970135579b9.png image.thumb.png.8b29613862a18cef8f1bae49d74b1ea6.png image.thumb.png.fab2418643b7f9c04389c1cd5e93a5d4.png image.thumb.png.84791c387a23879ab223bcde9363e8ff.png image.thumb.png.417ba57ef8d27168d59fd7ce97a715be.png

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

 

Într-o lume în care clasa mică și medie merge pe mono- și bicilindre, Kawasaki revine cu un 4 cilindri de 400cc - Ninja ZX-4 RR.

 

image.thumb.png.a26dc3d35b5900d08fed888a0bb7bd92.png image.thumb.png.052df61a759b8a588d76effda946ab1d.png image.thumb.png.9cda1b0278fbde9d503910e7898c718c.png

 

Avantaj: putere; Kawasaki anunță aproape 80cp (cu ram-air).

Dezavantaje: lipsă cuplu și greutate mare; ZX-4 RR este mai grea decât o Aprilia RS 660.

 

De apreciat însă ambiția celor de la Kawasaki de a face ceva diferit.

Link to comment
Share on other sites

Diferit față de toată lumea, nu mai are nimeni o astfel de motocicletă în clasa de sub 500cc. Nu prea înțeleg însă cine ar cumpăra-o și de ce; poate doar prin prisma prețului. Altfel modele precum RS 660, R7 sau viitorul RC 890 sunt peste din toate punctele de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Clasa asta de 400cc era foarte dezvoltată-n Japonia, din cauza taxelor. Nu mai știu cum e acum, dar pentru cilindree mare se plătea o grămadă, limita decentă era la 400, motoarele fiind puse pe modele care aveau și motoare de 1000-1100 pentru Europa. Un motor de 400 în 4 cilindri se turează foarte tare. Mai erau chiar și de 250, alea se duceau în vreo 18000 rpm.

După 90, știu că era plin de modele de 400 aduse cu vaporul din Japonia.

Link to comment
Share on other sites

acum a luat un prieten pt fi-su un ZX400 din 1900 toamna, vreo 2200 iepuroi :)

e cam singura varianta in 4 pistoane la clasa sport care merge cu permis A2

si in strainatate au inceput sa devina mobre de colectie, sunt f rare

 

 

consider ca si una de asta din generatia noua va fi mobra de colectie! ....peste vre-un sfert de veac :)

 

 

mie personal imi place mult cum arata!

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vis-a-vis said:

Clasa asta de 400cc era foarte dezvoltată-n Japonia, din cauza taxelor. Nu mai știu cum e acum, dar pentru cilindree mare se plătea o grămadă, limita decentă era la 400, motoarele fiind puse pe modele care aveau și motoare de 1000-1100 pentru Europa. Un motor de 400 în 4 cilindri se turează foarte tare. Mai erau chiar și de 250, alea se duceau în vreo 18000 rpm.

După 90, știu că era plin de modele de 400 aduse cu vaporul din Japonia.

 

Foarte bine punctat, așa este. Nu știu dacă s-a schimbat cadrul legal în Japonia, dar în Europa sigur nu are la fel de mult sens modelul.

 

Legat de preț: văd că la americani se vinde la 9700$. Asta în cazul în care ZX-6R (care acolo se mai vinde) este 11000$.

 

Având în vedere prețurile modelelor care se vând și acolo și în UE (~10% în plus), aproximez că ZX-4 RR va costa între 10500 și 11000€ aici. Comparativ, RS 660 este ~11500 iar R7 este sub 10000.

 

3 minutes ago, apriliacluj said:

consider ca si una de asta din generatia noua va fi mobra de colectie! ....peste vre-un sfert de veac :)

 

Foarte posibil, nu cred că va mai fabrica nimeni așa ceva de acum înainte.

 

4 minutes ago, apriliacluj said:

mie personal imi place mult cum arata!

 

Estetica este subiectivă, dar personal mi se pare cam anonimă. Prea similară la design cu ZX-6R, Ninja 400 și 650.

 

image.thumb.png.8af1548fe12efe70ac040892e3ce8329.png image.thumb.png.9b79859fda8d7267b3b60d26c0cf1289.png image.thumb.png.157f8a6c3f9d02191ef45bddb25523d7.png image.thumb.png.01cc72f345598a3919dc777385eec594.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, PzKpfW a spus:

Nu știu dacă s-a schimbat cadrul legal în Japonia, dar în Europa sigur nu are la fel de mult sens modelul.

Ideea e că modelele de 400 ale anilor 90 erau destinate exclusiv pieței japoneze și erau foarte căutate și importate în Europa la mâna a doua. Probabil Kawasaki s-a gândit că dacă tot face un model pentru Japonia, de ce să nu-l și exporte. Altfel bariera de 400 n-are sens pentru restul lumii, însă pentru această cilindree nu vei obține perfomanțe mai bune...

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vis-a-vis said:

Probabil Kawasaki s-a gândit că dacă tot face un model pentru Japonia, de ce să nu-l și exporte.

 

Exportul presupune omologări. Care (mai ales în Europa), costă. Mai este și ABS-ul care este obligatoriu aici. La o motocicletă de 20 de mii nu prea înseamnă mult. La una de 10-15 mii, se simte.

 

Peugeot revine pe piața moto (dorința acționarilor majoritari Mahindra).

 

image.thumb.png.b6bf1b2868b41fcdb8fa25ee0c43c30b.png image.thumb.png.87bee233aa1c257729e27fd82e7b8d3b.png image.thumb.png.48c6ed91e2a88a0af535fb5478d4b326.png

 

A apărut și prețul pentru noul Transalp - 11500€ în România. Obiectiv ratat, Ténéré este mai ieftin aici (11100€).

Au reușit însă în Italia, unde este mai ieftin ca Yamaha: 10700€ vs. 11000€.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

A apărut și prețul pentru noul Transalp - 11500€. Obiectivul a fost să fie sub Ténéré (11100€). Au reușit. La limită.

Păi 11500 e peste, nu sub 11100 :) 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, vis-a-vis said:

Păi 11500 e peste, nu sub 11100 :) 

 

5 minutes ago, Speedy.K said:

Cred ca a vrut sa zica sub 12000.

 

Am editat post-ul de mai sus. Mi-am creat singur confuzie cu diferitele surse.

 

5 minutes ago, Speedy.K said:

Acum vad ca e 11.000 si 100-200..

 

Exact.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, Speedy.K a spus:

Cred ca in Italia au taiat ca sa fie mult sub Tuareg. Ala e competitorul adevarat, T7 nema electrocica, pozitie mult mai enduro, altceva.

Oricum, cine dreaqu se uita la 500 de euro cand isi ia mobra de peste 10.000?! 
Probabil psihologic.

 

Si peste 15k s 20k te uiti si la 500 de euro, sunt ceva accesorii de banii aia. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Escanor said:

Si peste 15k s 20k te uiti si la 500 de euro

 

De uitat, te uiți. Dar asta în sine nu va înclina balanța decisiv în favoarea unui model. Mai ales în contextul în care în Vest mai toată lumea își cumpără în leasing - i.e. diferență de câțiva euro la rată.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Escanor a spus:

 

Si peste 15k s 20k te uiti si la 500 de euro, sunt ceva accesorii de banii aia. 


Daca la o mobra de 20000 te uiti la 500 inseamna ca mobra e prea scumpa pentru banii tai.

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

De uitat, te uiți. Dar asta în sine nu va înclina balanța decisiv în favoarea unui model. Mai ales în contextul în care în Vest mai toată lumea își cumpără în leasing - i.e. diferență de câțiva euro la rată.


Bineinteles ca la asta ma refeream, nu la bani in sine.

PS La aia se face leasing pe persoana fizica?

Link to comment
Share on other sites

Da. Microîntreprinderile sunt mult mai rare, condițiile pentru înființare sunt mai complicate și taxele mai mari. Dar au condiții de leasing foarte bune la PF, cu dobândă 0 de obicei. La americani am auzit inclusiv de leasing operațional la moto (oferit în mod oficial de dealer/importator).

 

* Mă refer la țările din Vest, evident.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...