Sari la conținut

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 141
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 1 oră, cuki a spus:

 

Daca te preocupa "disparitia" motocicletelor din anii 50-60, trebuie sa fi un pic mai deschis la minte...nu hater. Obiectele dispar daca nu exista interes pentru ele, ori pentru ronghiuriile de motociclete la care faci referire (ca nu erau minune tehnica sau recunoscute pentru ceva anume) cam greu sa existe interes, daca nu exista un cult pentru ele. Sa ne intelegem, vorbim de niste motociclete, care nici noi nu au atras prea multi doritori...dapoi acuma.

 

Dar poate anumite treburi se aseaza de la sine...cele care merita cu adevarat salvate, isi gasesc adeptii...restu sa dispara in negura istoriei

Cam asa stau lucrurile, de acord cu tine.

Am avut comuniste, rusesti si est nemtesti, si cu regret va spun ca nu oftez dupa vreuna. Mi au mancat si consumat energia tineretii cu metehnele lor! Sunt de uitat!

In schimb, sunt pasionat de japonezele.mai vechi..gen, anii 80-90. Desi sunt vechi, poti sa te bucuri si acum de ele, in sensul ca tehnologia le ajuta sa fie actuale.

Am avut Mz 125 din 61 pe care l am restaurat acu ceva timp cu nu putini bani..era saracu depasit total de aceat trafic. L am dat. Raman forever la japonezele clasice, am crescut cu posterele lor pe pereti si pareau la acel moment un vis nerealizabil.. acum am trei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Jean_Taxi a spus:

Cam asa stau lucrurile, de acord cu tine.

Am avut comuniste, rusesti si est nemtesti, si cu regret va spun ca nu oftez dupa vreuna. Mi au mancat si consumat energia tineretii cu metehnele lor! Sunt de uitat!

In schimb, sunt pasionat de japonezele.mai vechi..gen, anii 80-90. Desi sunt vechi, poti sa te bucuri si acum de ele, in sensul ca tehnologia le ajuta sa fie actuale.

Am avut Mz 125 din 61 pe care l am restaurat acu ceva timp cu nu putini bani..era saracu depasit total de aceat trafic. L am dat. Raman forever la japonezele clasice, am crescut cu posterele lor pe pereti si pareau la acel moment un vis nerealizabil.. acum am trei!

Si care este legatura dintre anii 50-60 Europa de Est si japonezele anilor 80-90?  Ceea ce sustineti este ca erati tanar si nu gaseati sau nu va permiteati altceva decat MZ, JAWA, IJ. Acum am bani si am trei japoneze, care oricum tot accesibile sunt.

Inteleg ca nu ati fost multumit de un RT-u.?...pai ramaneti pe japoneze, clar sunt pentru dumneavoastra.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, dionysos a spus:

Situatia este similara si in domeniul aeronautic: desi Romania a produs faimoasele IAR 80 si 81 BoPi, nu mai exista niciun exemplar, in afara de cele doua replici la scara 1:1 de la Muzeul Militar National, respectiv Muzeul Aviatiei...

IAR80 + variantele sale au fost distruse din motive de război pierdut, iar in 1951 deja se formau primele grupuri de aviatie reactiva. IAR80 era depășit dpdv tehnic cu mult timp inaintea de finalul răzbelului, iar noul regim nu avea nicio dorinta de a pastra fie si pentru zboruri demonstrative un exponent al industriei militare locale din vechiul regim. 

Exista totusi un proiect interesant: https://www.iar80flyagain.org/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, therocketscientist1 a spus:

IAR80 + variantele sale au fost distruse din motive de război pierdut, iar in 1951 deja se formau primele grupuri de aviatie reactiva. IAR80 era depășit dpdv tehnic cu mult timp inaintea de finalul răzbelului, iar noul regim nu avea nicio dorinta de a pastra fie si pentru zboruri demonstrative un exponent al industriei militare locale din vechiul regim. 

Exista totusi un proiect interesant: https://www.iar80flyagain.org/

 

Total de acord. Stiu ca ultimele exemplare au fost folosite pana prin anii '50 (vopsite albastru deschis si cu steaua sovietica pictata pe ele), cand au inceput sa introduca noile, la vremea aia, Mig 15. Pacat ca idiotii de comunisti, din motive de razboi sau nu, nu au pastrat macar cateva exemplare functionale, de dragul istoriei aeronautice romanesti...

 

Ma bucur enorm ca exista un asemenea proiect. Am sa-l urmaresc cu interes. Multumesc pentru pont.

Editat de dionysos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, dionysos a spus:

Pacat ca idiotii de comunisti, din motive de razboi sau nu, nu au pastrat macar cateva exemplare functionale, de dragul istoriei aeronautice romanesti...

De dragul Aviației Regale care le-a cam dat cu stadonul in cap fratilor mai din spre est tot razboiul?

Dar asta este despre IAR80. Unde nu au scuza este in cazul IAR93. Niciunul nu mai poate sa fie zburat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, m72story said:

Salutăm cu respect!

De fiecare dată când mă gândesc la motocicletele prezente la întâlnirile anuale pe tematica acetui forum îmi vine în minte cele spuse de Brâncuși.

Anul asta la evenimentele la care am fost, nu am vazut o Mobra, asta în țara în care s-au făcut Mobra, nu am văzut un Hoinar, nu am văzut un Carpați.

În schimb se import masiv Urale, Nipre pe sistemul ia clasica d-aici, va să zica salivăm după motocicletele anilor 80-90 făcute de Poporul Eliberator, dar n-am fost în stare să ne salvăm paginile noastre de istorie.

Am ajuns să considerăm rarități TS-urile anilor 80-90.

Au fost pe aici mii de Simson-uri (AWO S), MZ-uri (RT-uri și ES-uri), zeci de mii de IJ-uri 56, Jawe din 60-62, CZ-uri, nu mai vezi unul.

Anul asta la Călărași a fost un IZH 49 și un 56 de la Târgoviște, tot de la Târgoviște a venit nea Ion cu MZ-ul de 175.

Netul duduie de pasionați și entuziaști care ne zic ce motociclete au avut ei când erau tineri feciori dar le-au dat pe o vizită la birt.

Cei care printr-o minune mai găsesc câte un MZ, sau o Jawa uitat printr-o curte se lovesc de o legislație imposibilă.  de niște birocrați și mai imposibili care ori nu înțeleg, ori nu pot să înțeleagă gravitatea fenomenului, a pierderii acestor pagini din istoria noastră care în final ajung să plece către vest unde pe semne că se poate și se vrea.

 

Să auzim de bine! (mai bine)

 

Discutie lunga si complicata, personal imi plac putine comuniste: Ural/Dnepr, Ij Jupiter 4, Jawa 250. De departe daca ar fi sa aleg o singura comunista ar fi M72, il am in garaj in curs de reconditionare.

 

Problema mobrelor retro este specifica doar Romaniei, restul tarilor din Europa de est stau mult mai bine la acest capitol: Ungaria, Polonia, Ucraina, Rusia, Cehia, probabil si Bulgaria. In anii '80 lipsa pieselor de schimb era cronica, motociclete noi nici atat iar acest lucru a dus la deprecierea multor motociclete care din lipsa de piese de schimb intrau in coma la umbra visinului si se umpleau de gainat. Un alt aspect care a dus la aversiunea fata de motociclete a fost faptul ca acestea erau cumparate mai ales de cei care nu-si permiteau masina, niste saraci cum ar spune cei cu burta plina. 

 

Prin prisma experientelor pe care le-am avut pana acum in acest domeniu al mobrelor retro pot sa spun ca nu vom ajunge niciodata la nivelul celor din vest, nici macar daca vom ajunge sa avem salarii apropiate fata de cei din vest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

După ce am făcut greșeala sa trec prin doua recondiționări capitale, una în anii studenției (Simson) și una pe la o vârstă decenta (Tenere 3Aj), pot cred sa îmi dau cu părerea și sa spun ca atâta timp cât nu îți permiți un motor nou, înseamnă că ești prea sărac pentru recondiționări și te legi serios de cap și de picioare fără motiv.

 

Asta dacă nu ești atât de pasionat și priceput încât sa faci din asta modul tău de viata, ceea ce nu a fost cazul la mine.

 

Ca sa recondiționezi o motocicleta ca la carte trebuie sa cheltui undeva la 1500-2000 de euro. 

Asta dacă deja mergi pe o cale bătută, adică nu descoperi din mers meseriașii din n domenii, ci ii știi și colaborezi bine cu ei de n ani. 

Dacă nu ii știi (mecanici, electricieni, spiteri, tapițeri, stickere, sablare, vopsitori) mai adaugi cam 50% la suma de mai sus - marja de încercare și eroare (trial and error). 

La asta se adaugă o sursa buna de piese, indiferent de costuri. Asta dacă ai norocul sa ai piese pentru ce vrei sa reconditionezi, fiindca industria grea și meseriașii aferenți sunt din ce în ce mai rari si/sau mai scumpi. 

Și ca să fie treaba ca la carte, îți trebuie mașina, garaj, job de om normal, plătit decent și cu timp liber aferent.

 

Tragand linie, câți insi ar baga 2000 de euro într-o Mobra, Hoinar sau Carpați (vorbim doar despre produse romanesti)? 

Doar pentru a avea o motocicleta de colecție, utilizabila în condiții foarte speciale in viata reala, pe șoselele din România.

 

Nu uit nici acum, deși au trecut 18 ani de atunci cum se aliniau(și pastrau distanta) suspensiile cu aripa la Simson, la fel pedala de pornire cu cutia de scule, șamd. 

Sunt niște motociclete din anii 60 și asta se vede. 

Da, știu, o sa ziceți ca nu știam eu toate secretele. Mai mult ca sigur. 

Și dacă știai "secretele" tot se dezaliniau, crăpau, etc după x km fiindcă nu erau gândite în și pentru anii actuali. 

 

Trebuie sa fii foarte pasionat și sa îți permiți la modul serios cheltuiala asta. 

 

De obicei se apuca de recondiționat motociclete oamenii cu un anumit statut și care au deja cel puțin o masina și o motocicleta ca să se deplaseze. 

Ca nu o sa recondiționez o Mobra 50 ca să merg cu ea în concediu la mare sau la Kaufland. Normalitatea asta am trăit-o câțiva ani și mai bine sa nu mai ajungem vreodată acolo. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Revenind usor on topic, dupa ce am mai citit inca o data prima postare, cred ca erau la un moment dat (anul acesta) mai multe Mobre la vanzare pe Olx iar linkurile sa zic ca le-am luat de pe un topic de posesori sau unul despre reconditionari/similar. 

 

Later edit: 

Am bagat un ochi pe Olx. 

44 de anunturi cu piese de Mobra sau motociclete intregi. Foarte multe dpmdv si la preturi f decente. 

Deci nu sunt vreo raritate si nici scumpe.

 

Ma repet - cand tu nu ai bani sa iti intretii masina, sa traiesti mai bine sau sa mergi macar de doua ori pe an in concedii, nu ai garaj, mi se pare o nebunie sa bagi 1500-2000 de euro intr-o mobra ca sa salvezu tu istoria motociclismului romanesc cand cu banii aia tu trebuie (nu "ai putea", ci "trebuie") sa faci n alte lucruri mai importante pt viata ta. 

Nici nu mai iau in calcul daca ai un partener (adica nu esti un Tarzan liber de sarcini) sau copii (aici deja ne apropiem de "caz inchis").

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Jean_Taxi a spus:

Raman forever la japonezele clasice, am crescut cu posterele lor pe pereti si pareau la acel moment un vis nerealizabil.. acum am trei!

Japoniaaaa!!!

 

Pentru cei mai tineri care nu au avut ocazia sa utilizeze un miracol al tehnologiei sovietice din anii 50-60, am cateva ganduri:

 

Imagineaza-ti un aparat care scoate fum excesiv, din care curge ulei si benzina prin toate orificiile in timpul deplasarii, in cazurile rare cand se deplaseaza, face un zgomot de tomberon rostogolit pe asfalt si vibreaza la fel, care iti da cu pedala in gura la pornire daca nu cumva esti vreun Igor de 140kg in viu, consuma benzina de zici ca are tactu rafinarie, la care se deregleaza "platina" la fiecare curba, are aspect de motocicleta care imita o alta motocicleta comunista din germanea de est, care la randul ei imita una din germanea de vest, care imita o japoneza, ii palpaie becurile, are pneuri doar asa ca sa nu mergi pe janta si sunt utile la fel ca suspensia, doar in stationare ca stationeaza mult astea, care e confectionat din fonta si tabla groasa la o fabrica de armament, care pe timp de pace confectioneaza umbrele, papusi, brichete si masini de cusut si care investeste in cercetare la fiecare 50 de ani, are frane performante pe tambur, trece de 100km/h doar in cadere libera, la chei are ca breloc un patent si o sarma, pentru orice eventualitate... ca e multe eventualitati cu astea.

As putea sa scriu toata noaptea dar ati prins voi ideea.

De ce as investi bani, timp si nervi intr-o "carte de vizita" socialista, in loc sa ma plimb cu japoneza linistit, sigur si confortabil?

Doar asa ca sa arat lumii ce mare depozitar al esecului comunist sunt eu.

Faceti-va, ma, voi altare cu ele si nu mai strigati ca suntem prosti doar pentru ca nu intelegeti ca lumea merge inainte si noi cu ea!

Era dragut si romantic si carul cu boi dar s-a inventat avionul intre timp...

 

 

Japoniaaaaa!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, _Raul_ a spus:

Mobra

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Kristian K a spus:

La ce? :)

Cum te descurci sa lucrezi la moto in bloc (la etaj).

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

Preturile pentru Mobre sunt aberante.

Eu am improspatat cosmetic, baza tehnica fiind functionala. Valoarea pentru mine este sentimentala - este prima moto pe care am mers in copilarie (pasager) si proprietarul mi-a facut-o cadou in 2014. Nu a mai apucat sa o vada iarasi pe sosea, dar s-a bucurat maxim cand a vazut ca ma ocup de ea.

 

Din acest motiv nici nu doresc sa o vand - pentru taxe de 50lei pe an sa afum strada fix 2km cat am facut vara asta, eu cred ca nu voi fi mai sarac.

 

Cat despre utilitate, este un fier sinistru si nepractic in vremurile noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 14 minute, ENEOS a spus:

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

 

Eu am zis Mobra, M. Hoinar si Carpati in ideea de a investi in si colectiona un produs romanesc, din mandria de a avea un produs al industriei locale, asa cum este el, cu bune sau rele. 

Sincer, daca cineva (ipotetic) mi-ar da o suma de bani (limitata) ca sa reconditionez/achitionez o motocicleta istorica, as prefera sa ii cheltuiesc pe o Mobra decat pe un Izh sau Mz.

Stiu ca erau mai rapide, mai, mai, mai dar nu spun nimic necolectionarului din mine. 

Acum 7 ore, m72story a spus:

Esti sigur?

eu sunt utilizator al unor astfel de motociclete, vrei sa vorbim despre reactia majorității oamnenilor care te văd în trafic?

 

Noul, ultimul răcnet, cea mai lăcuită, cea mai sidefată nu mai surprinde pe nimeni, abundența acestor piese de ultimă generație pe piață zic eu că a saturat publicul larg.

Observ un interes deosebit (la nivel de observare, de admirație) ale acestor piese rare (din păcate) și puține.

Invidia celor care fac credite să surpindă si descoperă la semafor lângă un M72 cu ataș că puteau să facă lucruri mai interesante cu mult mai puțini bani este greu de descris.

 

 

Te rog sa nu te superi, sunt un mare pasionat de motociclete, cheltui multa "energie" cu pasiunea asta, dar cu ultima fraza eu nu rezonez. 

Cred ca te invidiaza posesorii. Cunoscatorii cred ca ar spune - Respect, alegerea lui, este loc pentru noi toti sub soare. 

Cum posesorii nu au fost niciodata in zona mea de interes, nu stiu ce sa zic. Pentru mine sunt masa neglijabila. Ma uit la ei cum ma uit la conducatorii de trotinete electrice, nu ne intersectam nici macar la o cola intr-un peco.

 

Acum 37 minute, florinelu07 a spus:

Cat despre utilitate, este un fier sinistru si nepractic in vremurile noastre.

Am scos unul din Tenereuri la plimbare acum vreo 3 saptamani, dupa ce nu l-am mai pornit de 2 ani. 

Nu puteam sa ma abtin din ras si sa ma intreb cum am bagat cateva zeci de mii de km in saua celeilalte. 

Am scris povestea asta fiindca am avut acelasi epitet in minte, desi radeam cu gura pana la urechi - Sinistru :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!Nu imi vine sa cred ca pe acest site s-a initiat asa o discutie aprinsa.Credeam ca pe aici s-a stins lumina demult.Exista sanse ca totusi aceasta platforma sa reinvie,asa cum era cu ceva timp in urma.Referitor la tema dezbatuta,asa cum era de asteptat pareriile sunt impartite,depinde de experientele fiecaruia dintre noi.Vis a vie de tehnologia anilor '50-'60 pe timpurile alea aceste motociclete erau o necesitate,dar  astazi ele au devenit hobbye,deci trebuie tratate ca atare.Clar ca ele nu sunt motociclete de zi cu zi.Insa pentru mine sa ma plimb cu asa motocicleta dupa ce am lucrat la ea doi,trei ani este o placere si o satisfactie ca am readus-o la viata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Vorbeşti de femei?  :)

RT-ul face excepţie - are nume, restul nu.

Greşesc?

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 12 minute, Lupu.D a spus:

Salutare tuturor!Nu imi vine sa cred ca pe acest site s-a initiat asa o discutie aprinsa.Credeam ca pe aici s-a stins lumina demult.Exista sanse ca totusi aceasta platforma sa reinvie,asa cum era cu ceva timp in urma.Referitor la tema dezbatuta,asa cum era de asteptat pareriile sunt impartite,depinde de experientele fiecaruia dintre noi.Vis a vie de tehnologia anilor '50-'60 pe timpurile alea aceste motociclete erau o necesitate,dar  astazi ele au devenit hobbye,deci trebuie tratate ca atare.Clar ca ele nu sunt motociclete de zi cu zi.Insa pentru mine sa ma plimb cu asa motocicleta dupa ce am lucrat la ea doi,trei ani este o placere si o satisfactie ca am readus-o la viata

 

Pentru mine a fost un cosmar cand mi-am dat seama cata "intelectualul" am fost sa bag atata timp, bani si nervi in asa intreprindere. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, m72story a spus:

Si care este legatura dintre anii 50-60 Europa de Est si japonezele anilor 80-90?  Ceea ce sustineti este ca erati tanar si nu gaseati sau nu va permiteati altceva decat MZ, JAWA, IJ. Acum am bani si am trei japoneze, care oricum tot accesibile sunt.

Inteleg ca nu ati fost multumit de un RT-u.?...pai ramaneti pe japoneze, clar sunt pentru dumneavoastra.

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 5 minute, Jean_Taxi a spus:

cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii.

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂. Nu mai aveam deloc lumina si mergeam cu 15 la ora pe marginea drumului,

Motivul? O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Jean_Taxi a spus:

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Si legatura intre ele e faptul ca si unele si altele sunt vechi. Nu vezi vreo legatura aici?!!!

Acum 1 minut, _Raul_ a spus:

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul, mergand cu 15 la ora pe marginea drumului, orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂

O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Ahahahah...sa mai spun ca daca saream de 80 la ora sarea ori lantul ori se pusca sarakia de platina?!!!

Imi curgeau lacrimile fieebinti pe obraj de ciuda si nervi iar mainile erau prajite de la caldura fieeului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 9 minute, Jean_Taxi a spus:

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, _Raul_ a spus:

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

A fost prima mea japoneza. Kawa gpz 550 din 84. A mers ca un ceas elvetian.

Fara suparare, dar nu voi face niciodata apologia unor obiecte de torrura pe doua roti!..vb de sovietice ..ca cele est germane erau decente. Mobra sau Ij , n am avut..m a ferit Dumniezoo.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

De fapt domniile voastre ați dobâmdit niște motociclete obosite din punct de vedere tehnic, nu ați stiut să le reparați pentru că informația, manualul, youtube-ul (să zicem) era inexistent și ați crezut în mod eronat că acele motociclete sunt făcute de de o armată de ingineri pentru a vă lăsa pe voi pe drum.

Știți câte cote de reparație are KZ-ul la arbore? sunt posesor a două SR-ul de 650 și D-ul de 400) Răspunsul este niciuna.

Vechi sunt toate Jean Taxi dar niciodată 1950 nu va fi egal cu 1980.

 

A nu fi înțeles greșit, nici eu nu recomand utilizarea motocicletelor din acei ani (50-60) în regim zilnic în condițiile actuale de trafic din simplul motiv că nu au fost proiectate pentru astfel de condiții.

Celor care pun la înndoială fiabilitatea lor le spun că Simsonul meu a făcut de trei ori Transfăgărășanul fără să schimb o bujie.

Din 2016 plimbăm M-urile și Ij-urile 56 prin țară în circuite de 1100- 1500km fără incidente majore.

 

SI DA, SUNT OAMENI CARE FAC DIN MOTOCICLETE FIARE VECHI ȘI ALTII CARE FAC DIN FIARE VECHI MOTOCICLETE.

 

Îmi povestea Urse că în Anglia la întâlnirile celor pasionați de astfel de motociclete cel mai tânăr participant avea 50 de ani.

în astfel de condiții nu prea erau participanți care să pornească la kick motocicletele pentru că majoritatea ar fi făcut infarct la a treia pedală

Și apropo de Urse, știți ce are pe holul casei pe post de obiect de artă? Simson-ul tatăliu său.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...