Jump to content

se poate inlocui sistemul de inchidere DoubleD cu ratchet?


mihai c
 Share

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, TETEA. a spus:

 

Asta e esenta. Vertebrele gatului rezista nici cat cel mai slab ratchet (numai sa nu fie defect).

Singura problema de safety la quick release e faptul ca ti-l reglezi prima oara apoi uiti de el, ajungand dupa luni de utilizare sa se largeasca curelusa si fara sa iti dai seama nu mai ai prinderea ajustata corect pe gat. Ceea ce la DD nu se intampla, pentru ca o ajustezi practic la fiecare utilizare.

de ce anume sa se largeasca cureaua? Ca nu o reglezi sa fie in tensiune cand e purtata? SI chiar daca sar lari, cine te impiedica odata la X luni sa o strangi? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, TETEA. a spus:

Singura problema de safety la quick release e faptul ca ti-l reglezi prima oara apoi uiti de el, ajungand dupa luni de utilizare sa se largeasca curelusa si fara sa iti dai seama nu mai ai prinderea ajustata corect pe gat. Ceea ce la DD nu se intampla, pentru ca o ajustezi practic la fiecare utilizare.

 

Off-topic:

 

Se intampla la fel si la Shoei. Nu era nevoie de luni de zile. In 2-3 saptamani era mai larg. Cu toate garniturile de guma si tot ce are casca ca sa impiedice miscarea lor.

Motiv pentru care eu am cusut textilul la GT_Air-ul din dotare, ca sa fiu sigur ca nu se mai misca ever.

 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

de ce anume sa se largeasca cureaua? Ca nu o reglezi sa fie in tensiune cand e purtata? SI chiar daca sar lari, cine te impiedica odata la X luni sa o strangi? 

 

Vad ca esti Gica contra, si te faci ca nu intelegi. Sau poate chiar...

Scuze ca trebuie sa rostesc evidenta, DA, din cand in cand trebuie sa strangi curelusa! Daca iti aduci aminte, si nu ai accident exact inainte de a apuca sa o strangi. Acolo e riscul. Capisci?!

Edited by TETEA.
Link to comment
Share on other sites

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Link to comment
Share on other sites

Da, dar nu am pus frâne pe tambur în locul celor cu disc! 

DD parcă e obligatoriu pe circuit, mă gândesc că dacă ratchetul ar fi la fel de sigur ar fi acceptat. Se pare însă că a devenit din ce în ce mai popular pe măsură ce a crescut ponderea celor cu 2 mâini stângi pt care e mult prea complicat să lege un DD. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, ENEOS a spus:

Da, dar nu am pus frâne pe tambur în locul celor cu disc! 

DD parcă e obligatoriu pe circuit, mă gândesc că dacă ratchetul ar fi la fel de sigur ar fi acceptat. Se pare însă că a devenit din ce în ce mai popular pe măsură ce a crescut ponderea celor cu 2 mâini stângi pt care e mult prea complicat să lege un DD. 

 

Fix pt tine am explicat, John! DD e mai safe pentru ca il ajustezi la fiecare utilizare. Atat.

Link to comment
Share on other sites

Sigur, insa ața neagra de papiota n-o sa intre niciodata in vreun studiu oficial despre siguranta.

Sigur ca se poate face, eu prefer sa verific oricand am un moment liber si am casca pe langa mine. Frecvent necesita ajustare. 

Link to comment
Share on other sites

ratchet inseamna clichet,respectiv apesi pe el pina ramine in pozitia ''strins'',unele modele au 9 dinti

asa ca cel putin o vreme se compenseaza automat eventuala largire...

Link to comment
Share on other sites

Dacă e cusută un pic bentița aia, garantez cu mâna pe jar că nu trebuie ajustat nimic. Se mai lasă ajustarea de pe bentiță (scos, pus, tras etc), dacă se coase un pic, rămâne fix cum ai lăsat-o. Mie nu-mi place să-mi fluture sub gât.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ERU a spus:

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Piesa nu, doar accesorii. Adica n-am schimbat ceva facut de mama lui cu ceva ce altul imi spune ca e mai bun, ci doar am pus in plus pe ea lucruri dovedit bune.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, ERU a spus:

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Sistemul ala n-a aparut din senin, s-a pastrat pana in secolul 21 din epoca de piatra, lucru care spune multe. Daca ai tu un sistem mai sigur si mai rapid, zi-ne si noua. 

 

Am si am avut o tona de piese aftermarket pe motorete, e irelevant pentru subiect. Argumentul ti l-ai dat singur mai sus. 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu altii, dar eu, mereu pun casca prima data si apoi manusile. 

A devenit a doua natura. 

Cu manusi normale, de 3 sezoane, pot opera linistit DD-ul.

Cu manusi groase nu merg fiindca nu prea scot motocicleta din noiembrie si pana in martie. Probabil ca nu as putea, dar s-ar aplica prima fraza. 

Am casti si cu un sistem si cu altul. 

Prefer DD din urmatoarele motive:

* volum ocupat

* comfort (nu ma jeneaza niciodata si nicicum la gat)

* posibilitate instanta a reglarii indiferent ca am sau nu cagula (de vara sau de vreme rece, cu guler gros din windstopper) ori chiar un textil in jurul gatului.

Da, eu ratchetul il inchid mereu pana la capat, asa ca pe vreme rece ar trebui sa il reglez mai larg.

* nu se misca din pozitia in care l-am ajustat/fixat, mai ales cand este supus tensiunii, cum se poate intampla cu o casca la care ratchetul a fost desfacut si refixat de un junior sau de un superficial (cazuri foarte rare, dar intalnite de mine, dupa ce oamenii au desfacut fixarea din fabrica a ratchetului si au vrut sa il monteze intr-un fel considerat de ei mai bun)

 

Greutatea nu pot sa o listez ca factor esential pt mine. Nu este cazul. 

 

Bineinteles, fiecare cu alegerile lui. 

Eu unul prefer de departe DD.

As fi vrut ca GT-ul sa fie cu DD dar nu m-am gandit vreodata sa manufacturez eu ceva. Nu spun ca nu se poate. Spun doar ca nu o fac eu. 

 

Un alt sistem vazut pe castile Bell este cel cu magneti. 

Personal, nu m-as simti confortabil cu un asemenea mecanisc. Din nou, chestiune de gusturi, optiuni. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

La 08.10.2021 la 13:51, frigider a spus:

chair nu e deloc, creadeam ca zici la misto.

acum capsa aia ...pare destul de zdravana, zic.

 

Pai nu este sistemul DD cel mai bun? vezi ca leaga partea cu capsa (in video) total gresit ...... de acolo si nemultumirile. :)

Ps. Mai mul i-a incurcat pe americani ,,,, capsa.

:moron:

Link to comment
Share on other sites

"se poate inlocui sistemul de inchidere DoubleD cu ratchet?"

-

Da! Se poate.

Însă probabil că numai după o prealabilă aprobare de la R.A.R., având în vedere faptul că orice cască de protecţie este omologată pentru uz în România iar în plus este solicitată de legiuitor ca fiind una omologată (cu tot cu sistemul de închidere).

Probabil că va fi necesar un dosar care să conţină o cerere tip, declaraţie pe proprie răspundere, copie după numărul de serie şi de omologare a căştii, factura în original şi copie, poze cu modificarea propusă, acte doveditoare ale identităţii solicitantului, dovada taxelor aferente precum şi câteva drumuri, după o prealabilă programare.

(Scuze dacă ţi se pare cumva că aş putea fi tâmpit! :crack: ).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Imi place cel mai mult argumentul pro double D " ca nush ce pe circuit", uitasem ca forumul asta e plin de raceri.

Mie imi place ratchet sau micrometric si nu doar ca nu imi place double D, dar daca o casca are acel sistem nu intra in calcul pentru a fi cumparata.

Argumentul de safety nu sta in picioare, avand in vedere ca oricare din sisteme trece baremul si ca oricum vertebrele mele nu tin mai mult decat oricare din sisteme, dar cumva unii au impresia de siguranta [falsa de altfel] cum ca ala tine mai mult.

Din toate punctele de vedere ratchetul e superior, il pui si scoti mai repede si nu e vb de 3 sec, e ajustabil, si cel mai important poti agata casca de hanguard ceea ce cu duble D nu ca nu poti, dar nu o vei face niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ERU a spus:

Din toate punctele de vedere ratchetul e superior, il pui si scoti mai repede si nu e vb de 3 sec, e ajustabil, si cel mai important poti agata casca de hanguard ceea ce cu duble D nu ca nu poti, dar nu o vei face niciodata.

Nu o fac pentru ca nu am handguard si pentru ca oricum nu agat sau tin casca asa. 
In rest, nu desfac (aproape) niciodata complet curelusa din inele. Doar o slabesc si o dau peste barbie. Cand pun casca, doar strang curelusa si fixez capatul liber in capsa. Dureaza 2 secunde.

O fi inferior sistemul, din toate punctele de vedere, insa pentru mine e un must la casca. Prima a fost cu ratchet, urmatoarele cu DD.

 

La 08.10.2021 la 19:26, ERU a spus:

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Suport de numar, crashpads, toba, furtun frana cu insertie metalica. Toate cu omologare. Care-i faza?

Ah, nici anvelopele, uleiul, filtrele nu mai sunt cele originale. Sunt aftermarket.

Edited by ilarionciobanu
Link to comment
Share on other sites

Ce romanesc a devenit si topicul asta :)

Daca nu ne f*tem o flegma in ochi pentru pareri diferite nu are nici un farmec. 

Parca ni s-ar curma viata inainte de termen daca ar trebui sa acceptam ca altii, in cunostiinta de cauza, pot avea optiuni diferite. 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, ERU said:

oricum vertebrele mele nu tin mai mult decat oricare din sisteme

OIP-1.thumb.jpg.ba48954d45de44337969b45c305b5875.jpgNEW-Motorcycle-neck-protector-moto-racing-neck-protection-neckguard-Reflective-zipper-3D-Cervical-spine-protective-gear.thumb.jpg.b6d29666f219d22bfeecb751ef1d33e7.jpg

On 10/8/2021 at 2:42 PM, TETEA. said:

Vertebrele gatului rezista nici cat cel mai slab ratchet (numai sa nu fie defect).

 

Nu par a fi prea comode dar oferă o şansă de a rămâne cu "capul pe umeri".

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, ilarionciobanu a spus:

Suport de numar, crashpads, toba, furtun frana cu insertie metalica. Toate cu omologare. Care-i faza?

Ah, nici anvelopele, uleiul, filtrele nu mai sunt cele originale. Sunt aftermarket.

Ai citit tot topicul ?

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

OIP-1.thumb.jpg.ba48954d45de44337969b45c305b5875.jpgNEW-Motorcycle-neck-protector-moto-racing-neck-protection-neckguard-Reflective-zipper-3D-Cervical-spine-protective-gear.thumb.jpg.b6d29666f219d22bfeecb751ef1d33e7.jpg

 

Nu par a fi prea comode dar oferă o şansă de a rămâne cu "capul pe umeri".

Pai e exact pe invers ca sa zic asa.Adica legatura castii imi tine casca pe cap cand vertebrele imi sunt intinse iar device-ul propus de tine ma saveaza de la tasare sau torsiune oarecum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...