Theo Biker Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Din dreapta se vede altfel, colegu'! Ai sa vezi ca de la volan ai simturile mult mai ascutite si chiar si masina se aude si se simte altfel de la juma' de metru mai in stanga Cat despre ce ti s-ar potrivi... asta doar tu poti afla. Urca-te in scoala pe un chopper/custom, urca-te pe un enduro (sau dual sport), incearca o supermoto... Poti incerca si un cruiser/tourer pur-sange, dar nu prea le gasesti ca sa fie conforme cu A2-ul. Daca te supara spatele, poti sa excluzi din start ceva cu o pozitie mai sportiva, pentru ca vei suferi la drum lung. Parerea mea personala ar fi sa incerci un dual sport, din categoria lui Honda CB500X. Te poarta decent pe sosele si mai poti face si-un drum forestier decent cu ea. In oras, datorita pozitiei mai drepte si a faptului ca-i mai usurica, ai putea negocia cu destula usurinta coloanele de masini. Ar fi the best bang for your buck. Eu, dupa un an de dat cu VFR-ul, mi-am dat seama ca mi-as dori foarte tare un dual sport. N-as renunta la sport/tourer, dar un dual sport iti largeste orizontul plimbarilor destul de mult Si neaparat ceva usurel, nu vreun R1200 GSA, sau Varadero, ca sunt mari si grele precum China. Un chopper/custom te cam obliga la asfalt. Dar, daca iti place mai mult categoria asta, eu as merge pe Virago. Se gasesc de cumparat la niste preturi bunicele, iar unele sunt chiar in firea lor - isi merita banii. Nu m-as putea pronunta cu privire la Bandit, ca nu stiu NIMIC despre ele. Am un coleg care a avut unu', da' era cel de 650cmc. Nu stiu sa se fi plans de ceva, dar a schimbat-o la un moment dat cu un GSR. Pozitia imi pare tipica pentru naked, nu fenomenal de comoda, da' nici adus de spate ca pe o sportiva. Aici e mai in masura sa te lamureasca colegu' warlock (conform semnaturii, zic). Multa bafta! Pentru cei cu probleme cu spatele, pozitia de pe cruiser/chopper e mai rea decat pe sportiva, stiai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) Pentru cei cu probleme cu spatele, pozitia de pe cruiser/chopper e mai rea decat pe sportiva, stiai? Nu, nu stiam. N-am nici probleme cu spatele si nici n-am facut vreun drum cu clasa asta. Bun de bagat la cap Editat Februarie 18, 2014 de w33bb0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) In Romania cel putin din cauza climatului cu 4 anotimpuri, o masina devine oarecum o necesitate. De prin decembrie cel tarziu pana pe la finalul lui februarie, nu poti merge cu motocicleta. In tarile precum Spania, Italia, sunt multi mai multi motociclisti tocmai din motivul asta, ca pot merge tot anul. Cel putin iarna, masina este o necesitate. In plus iti ajuta sa ai o masina pe langa motocicleta, la diverse treburi, scule, carat, mesterit, transportat, etc. N-ai sa faci nici economii, si eu am plecat cu ideea asta, ca o sa consume putin, ca sunt mai ieftine, ca esti mai eco-bio, insa, in realitate, in masina am bagat mult mai putini bani decat in motocicleta, am si facut cateva accidente pe moto care sigur au fost mult mai periculoase decat daca le-as fi facut cu masina... sau sintetizand eu credeam ca o sa fac o alegere rationala si pragmatica cu motocicleta dar in final s-a transformat doar in hobby/placere, o alegere cu inima. Adica, desi m-am imprastiat pe asfalt, desi am rupt 2 furci, desi motocicleta consuma 6l si dci-ul sub 5 in oras... tot abia astept sa mai treaca cateva zile si sa ma urc pe gs Sunt si la noi care au doar A-ul, dar astia is putini si de regula tineri. Si oricum, faza cu "conservar" "conserva" nici eu n-am priceput-o, probabil e o chestie de turma, si prin vest e termenul de "cager" echivalentul conservarului, deci e ceva ce tine de a fi "true biker". ( in sens ironic zic nu ma refer la motociclist adevarat cu-adevarat ) ) Nu inteleg de ce trebuie sa fie un "versus" mereu in orice discutie, raspunsul este de fapt, amandoua In cazul meu, da, abia astept sa incep iar sa merg 90% din timp co motocicleta si doar 10% poate cu masina, ca s-a facut cald... dar nu pot sa nu ma gandesc la lunile de iarna si mai ales la gerul ala de -15 grade, cand masina m-a ajutat enorm. Nu prea conteaza daca iei intai A-ul sau B-ul asa mult, sau sa conduci intai masina, dar sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta. Masina=necesitate Moto=pasiune Editat Februarie 18, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta. Masina=necesitate Moto=pasiune Categoria B te va ajuta foarte mult si la o eventuala angajare, e strict necesara pentru marea majoritate a joburilor din servicii, de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarto Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Eu mi-am luat un GSX-R de 600 drept prim motor.. o sa mor ? Astea cu aia e prea puternica, aia prea slaba .. nush, sunt chestii subiective. Depinde foarte mult de personajul ce calareste mobra.. de cata cenusa are in cap. Parerea mea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Zic si eu una asa...mai bine taceam Daca nu ar exista b-ul deloc ci numai A-ul ce ati face si viceversa?=necesitate Sa zicem X vrea doar motor,cu masina n-ar avea ce face(exista si asa ceva) atunci cum o rezolva,nu mai face A-ul ca vai de mine e periculos daca nu ai cativa km cu masina?....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) Sa incerc eu sa raspund, e o intrebare interesanta da frau liber imaginatiei. Daca ar exista doar motociclete probabil ca as gasi o solutie ( sau am gasi cu totii o solutie, ca doar toti am avea problema asta ) sa merg cu ea si la -20 de grade. Probabil lanturile/cuiele pe cauciuc ar fi legale pe strada... Ne-am cauta toti haine calumea, eventual din alea incalzite electric, si cumva ne-am descurca. Ar fi placut sa fie numai motociclete, sa nu vad maxim 10 intr-o zi intreaga si sa fie orasul plin de asa ceva, si sa nu se mai uite lumea la mine ca la vreun ciudat si sa puna etichete doar pt ca am ales sa am (si) motocicleta. Dar astea pana la urma sunt vise si realitatea e cum e, cu x5 si audi si manelisti care ne cred nebuni la cap Si oricum imediat ce am postat mi-am dat seama ca nu am neaparat dreptate, si motocicleta e sau poate fi practica si utila si pentru multi chiar e. Ca sa nu mai vorbim de scutere, desi multi nu le agreeaza, alea chiar is gandite pt a fi practice si un mijloc de transport urban foarte eficient. Eu oricum zic ca isi au locul pe pamant si masinile, si motocicletele, si scuterele, si elicopterele, si skyjet-ul.. si asa mai departe, fiecare cu utilitatea lui. Ah, si legat de treaba asta cu B-ul pentru a capata experienta, eu nu sunt de acord, mi se pare gen "idee fixa" de pe motociclism.ro. Eu pot spune ca e fix invers aici, anume cele cateva mii de km pe motocicleta m-au facut un sofer mult mai bun pe categoria B! Deci taman pe dos. Eu in schimb sustin altceva si anume ca un incepator pe A ( cu atat mai mult daca n-are experienta pe alta categorie sau n-a mers macar cu o bicicleta ceva in trafic ) n-are ce cauta pe un motor puternic si ar trebui sa se limiteze la motoare nu foarte rapide ( care oricum is mai rapide decat majoritatea masinilor ). Adica e ca si cum iei permisul pt B si te urci intr-un Porsche. Sansele sa-ti scape ambreiaju' in Dacia din fata da la stop sunt mari cred ) Editat Februarie 18, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo_tk Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Eu zic sa-ti iei B-ul. Pentru ca este o necesitate. Daca naste nevasta'ta la 3 dimineata nu poti s-o duci pe motor la spital. (exemplu idiot, dar intelegi ideea) Dup'aia da-te cu un scuter prin oras. Vezi cum iti place. Cu scuterul toti o sa te ignore si o sa-si bata **** de tine, cum se zice. In felul asta o sa vezi partea urata a mersului pe 2 roti. Daca dupa asta tot o sa mai vrei motor, du-te si ia-ti si A-ul si mai discutam pe urma ce mobra sa-ti iei. Acum e prematura discutia. Eu am facut in felul urmator. Am facut A si B in paralel. In tot acest timp ma deplasam prin oras pe un scuter de 49cmc pe acte si 88cmc in realitate. Prindea 90km/h relativ usor. Am luat A-ul si B-ul dar am continuat sa merg doar cu masina si scuterul. Dupa 4 ani mi-am luat motor. Pot sa spun ca altfel vad traficul de pe motor. In acesti ani am invatat orasul, zonele prin care merg deobicei. Stiu la ce sa ma astept, stiu cum gandesc soferii in general (pentru zonele noi, unde n-am mai fost, prin care merg). Ma ajuta mult pe scurt. In ziua de azi, motocicleta ramane o pasiune, masina o necesitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Pentru scuter trebuie categoria AM, scolarizarea costa ceva mai putin decit A-ul, dar in conditiile actuale sint cam bani aruncati, deoarece cu categoria A poti conduce toate categoriile inferioare (A2, A1, AM). Daca bugetul nu e o problema, poate sa faca simultan A si B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Colegu' spune ca n-are varsta pentru A si d-aia se uita la A2. Pun si eu o intrebare aici, ca tot s-a atins subiectul scutere: B-ul poate echivala AM-ul cumva? Cu alte cuvinte, daca ai B-ul poti conduce utilaje sub 50cmc? Imi cer scuze pentru ignoranta si lenea de a scotoci prin legislatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Da,cu B-ul poti conduce Sub 50cmc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 (editat) Deci o idee buna zic eu e sa iei B-ul, masina si un scuter 49cmc eventual, o sa fie distractiv. Desi eu cand am avut scuter 49 am ales 4 timpi, daca e sa faci asta eu te sfatuiesc acum pe 2 timpi ca alea 4 timpi is extrem de puturoase si incurci traficul aiurea cu ele... proprie experienta Editat Februarie 21, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C_R_I_S_T_I Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 T/C ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Titiman Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Salut , slăbut , eu am luat acum 2 zile un r1, 2003, tot ca prima motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lionx1987 Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Ai cate probleme mari daca a trebuit sa intrebi pe forum ce sa faci. Treaba e simpla: 1. Te chinui degeaba cu A2, dar presupun ca nu ai varsta. Deci e clar ca nu iti este recomandat sa incepi sa circuli le drumurile patriei zi de zi pe un motor, stiu cum e sa fii tanar, si ce iti trece prin cap la o varsta mai frageda. 2. Daca vrei motor ca si transport zilnic, fie vara fie iarna, e simplu: motocicletele nu merg iarna. Daca nu esti dispus sa circuli iarna/ploaie/conditii nefavorabile cu RATP-ul, atunci iti recomand din nou sa iti iei conserva. 3. Eu consider ca stresant si obositor sa circuli pe drumurile publice e si pe motor, si cu auto, dar din punctul meu de vedere consider ca pe motor e mai relaxant, dar mai periculos. Daca asta e un criteriu important pt tine, ramai la conserva. Deci, din partea mea, ai 3 voturi PRO conserva. Acum sa iti dau si exemplul meu: am vrut motor. La 20 de ani aveam 3000 de euro in mana si motorul in fata(GSXF 600). Dar era eclipsat de un R6, dar 1500 mai scump, si nu am luat nici unul dintre ele. Anul trecut, la 26 de ani, mi-am luat carnetul. Doar A. Nu mai aveam bani de moto. Dar am facut rost. 1000 de euro, si mi-am luat motor. Nu CBR, R6 sau GSXR cum vroiam la 20 de ani, ci un Bandit de 600. Cam vai de capul lui, am investit deja 700 de euro in el. Dar e al meu. Abia astept sa dea caldura sa ies cu el. Am de gand sa fac cati mai multi km cu el, sa ma duc zilnic la munca cu el, si sa ma simt bine. Iar cand va veni iarna, inapoi la garaj, inapoi la schimbat ulei si altele, si cateva luni voi merge cu Unistil/RATP-ul. Pt ca asta e pasiunea mea, motocicleta, si sunt dispus sa fac pentru ea sacrificii in ceea ce priveste confortul, siguranta si banii cheltuiti pt un transport relativ uzual. Tu stii cel mai bine ce vrei, si sfatul meu e urmatorul: iei o foaie de hartie, tragi pe verticala 3 dungi la distante egale, facand 4 coloane. Primele 2 coloane vor fi pt moto, celelalte 2 pt auto. Avantaje/dezavantaje. Si scrii sincer ce consideri despre fiecare. Cand esti sigur ca nu mai ai nimic de scris, daci comparatie intre moto si auto. Vei decide singur. In alta ordine de idei, daca tot esti din Iasi, cand da caldura poate iesim la o limonada, vin cu Banditul si asa iti faci o idee despre ce anume inseamna sa fii motociclist. O zi faina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 Da,cu B-ul poti conduce Sub 50cmc. Multumesc, colegu'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Februarie 22, 2014 Share Postat Februarie 22, 2014 (editat) Categoria B pana te obisnuiesti cu traficul si apoi motor. Bafta ! Editat Februarie 22, 2014 de teiu29 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
clodel Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 (editat) Aalut tuturor. as vrea sa m ajuta ti cu niste ganduri. Am un shadow vt600 din 94 din sezonul trecut, am parcurs in jur de 6000 km cu el si aduc la cunostinta urmatoarele: Am 1.90 inaltime si 80 kg .si am intampinat discomfort la pozitie chiar si cu comenzi avansate. lipsa de putere in depasiri, nu mai spun daca sunt cu pasager(pasager are o pozitie incomoda) si bagaje , in rest ce sa spun... in oras e fiabila usoar de manevrat se strecoara bine etc. am ales acest model pt ca de mic mi a placut "chopper stile" insa, simt mevoia de altceva si aici e partea unde sper ca din parerile tuturor sa pot ajunge la un consens. sa precizez ca imi plac drumurile lungi si plimbarile domole sa simt ca ma plimb nu ca alerg ... ok sa trec la subiect oscilez intre un touring gen honda deauville , TDM-ul,etc si kavasaky vulcan sau alt model cu un motor m ai mare. Pt ca nu prea am avut contact cu touring as vrea sa stiu care sunt m ai fiabile si rezistente accesibile ca intretinere fara probleme etc.. multumesc . am disponibili cam 3000 euro Editat Martie 8, 2014 de clodel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nikel1992 Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 (editat) Sa va spun povestea mea. Sunt incepator am de 2 ani A-ul , dar nu am mers pe motor. De cand sunt copil visez la un R6, nu ma intereseaza viteza la el, asta mi se pare dezavantajul cel mai mare al acestui motor. Zicea cineva ca vrea sa vada ce motiveaza un incepator sa aleaga o sportiva. Pe mine ma motiveaza felul cum arata, imi place felul cum suna. In mintea mea cand cineva aduce vorba de un motor , eu il asociez imaginii unui R6. In fiecare an inainte de a incepe sezonul moto, ma uit pe acest forum sa incerc sa ascult sfaturi, si de 2 ani, nu reusesc sa imi iau motor ca ma lovesc de acest eu interior, care imi spune sa nu imi iau acest motor ca e prea mare. Ma deranjeaza ca nu pot sa fac aceasta alegere singur. Deobicei sunt omul care asculta sfaturi si de aceea nici nu ma pot hotara. Asta e visul meu , un R6 , nu imi place CBR , nu imi place Kawasaki, imi place acest motor. Poate o sa imi spuneti ca nu stiu ce inseamna defapt un motor si ce presupune acest sport. Eu incerc sa va spune aceste lucruri, pentru ca poate mai vine un incepator pe forum si spune ca vrea sportiva, poate o sa il intelegeti. Singurul compromis care l-as face ar fi un bobber, un virago 250, cu toate astea, tot nu mi-as indeplini visul. Asa ca sfatuiti`ma! Precizez ca am 1.82 si app 90 kg Editat Martie 14, 2014 de nikel1992 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
clodel Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 LOl, si un prieten de al meu a trecut de la shadow (prim miotor, acelasi probleme ca tine )la TDM. dar TDM nu e turing, e un adventure sport, desi face si asta destul de ok cu pasager. Deauville e o honda, deci bullet proof in mare, cardan etc. As folosi si eu. Vulcanul in schimb are aceiai poztie de WC si lipsa de confort la pasager (sa mica daca nu ma insel) ca shadow, deci ai doar un motor mai mare. Nu lua 4 cilindri ca nu o sa te mai plimbi domol, o sa vrei sa-i dai ture, multe ture.... ms mult de raspuns. in concluzie un deauville ar fi mult mai bine in ce dorinte as avea dupa spuse.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrew2 Postat Martie 25, 2014 Share Postat Martie 25, 2014 Am experienta minima, insa la 1.90 inaltime te sfatuiesc sa ti iei ceva cat de cat mai inalt, tinand cont ca pleci des in excursii si cu pasager eu ti-as recomanda vstrom 1000...mi se pare greu de batut daca tii cont de pret SH vs ce ofera.. Avand in vedere ca ar fi al doilea motor al tau+drumuri lungi cu pasager ma tem ca deauville-ul cu cei 50-60 de caluti ai lui te ar putea dezamagi. TDM de 900 are un prieten, e f ok in special dc vrei sa te misti mai des si prin oras sau drumuri scurte..m am dat si cu vstrom 1000 si cu tdm 900 sunt vis amandoua, eu nu mi am luat vstromul ca era prea mare pt mine si pt mers mai mult prin oras iar tdm 900 nu am gasit la vremea respectiva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Martie 25, 2014 Share Postat Martie 25, 2014 La cate accidente se intampla, facute mai ales de incepatori, ia o motocicleta mica si condu asa 2-3 ani pana inveti ce trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexbit Postat Martie 26, 2014 Share Postat Martie 26, 2014 Salutare, sunt nou in domeniul motoare. Urmeaza sa imi iau permisul de A2, momentan conduc o conserva din 2012. Categoria aleasa e sport, pana in 500, initial ma gandeam la Kawasaki 250 dar astept parerile sunt bine venite. Bugetul este undeva la 3500€; nu caut ceva foarte vechi, tin sa nu stau prea ghemuit, am 1.88 inaltime. Salutari si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Theo Biker Postat Martie 26, 2014 Share Postat Martie 26, 2014 (editat) Daca e vorba de Ninja 250 sau 300 vei sta foarte ghemuit. Editat Martie 26, 2014 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.