Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Sunt incepator si am optat ptr un Suzuki Srad 750. Acum 2 ani si ceva am detinut o Yamaha Fzr 400 dar nu am apucat sa ma dau mult cu ea ca a cazut aprinderea si asa m-am enervat de am dat-o si mi-am mai dat un timp ptr a mai reflecta asupra ce inseamna sa fii motociclist. Am ales Srad ptr ca imi place ca motor si stiu ca e cam puternic ptr mine dar voi vedea pe parcurs daca am facut alegerea corecta sau nu. Fiecare incepator are viziunea lui asupra ce inseamna sa devii motociclist si fiecare cu gustul sau. Sunt incepatori ce au ales ca motor de inceput 750 sau 1000. Unii o iau trepat altii se infig la motoare de putere. Trebuie in primul rand sa gasesti motivul ptr care vrei sa devii motociclist si apoi in functie de motiv iti alegi si motoreta potrivita. Experienta se castiga in timp si nu toti suntem norocosi in debutul acestei pasiuni.

 

Lasa-i pe altii in alegerea lor, ca nici ei nu au tinut cont de sfaturile sau de alegerile altora, cum nici tu nu ai tinut cont de alegerile altora. Bine ca stii ca e "cam puternic" macar esti constient de "racheta" de sub tine.

Nu pot sa iti spun decat sa ai grija, nu se compara cu FZR-ul, experienta o capeti pe parcurs, dar pentru asta tine-ti capul pe umeri ( si la propriu si la figurat! ).

Sa ne vedem cu bine pe drumuri! :ok:

Asfalt uscat! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ai dreptate si tu , pentru ca eu deocamdata ma interesez cat mai mult si cat mai bine . Bani deocamdata nu am absolut deloc , dar pana in primavara voi incepe cu scoala si apoi vad mai departe ce fac .

De care vreau ? Imi place la nebunie BMW-ul touring , dar e greu , f. scump , costa mult intretinerea/piesele si nu e de mine . Ma intereseaza un touring-sport , pe injectie , cu ABS , pe care sa pun pune cutii laterale spate si una in spate , pe care sa pot merge ok si un drum de 300-400 km doua persoane , dar cu care sa ma pot descurca ok si in Bucuresti , nu printre masini neaparat . Ca nu am bani de asa ceva acum ... e alta problema .

http://www.bmwmagazin.ro/site/ro/bmw_moto/modele/travel-r1150rt-3.html - asta mi-as place f mult sau ceva de genul . Nu ma omor dupa putere deocamdata , dar am totusi 100 kg si am obs ca sub 800 cmc nu au ABS sau alte optiuni de siguranta . Imi dau seama ca asa ceva nu-mi voi permite si de asta incerc sa fac un compromis ...

Un touring adevarat are cel putin 1000 cmc si peste 250 kg ...

Hornet imi place , dar nu este chiar profilul care l-as vrea , nu am vazut prea multe cu "accesorii" pe ele . Ma mai gandesc , dar in orice caz NU va fi o vitezana . Cat de sport si cat de touring ... vad in primavara ... pana atunci ma tot uit de modele . Daca reusesc pana in vara sa iau A-ul , pot sa rezist si in toamna sa vad ce oferte gasesc. Dupa socoteala mea , in 2 ani , voi gasi mult mai multe pe injectie si cu ABS .

Honda FVR800i mi se pare MULT prea sportiva pt gusturile mele si are zona rosie pe la 12.000 rpm , ceea ce este foarte mult . Ma uit dupa ceva pe la 70 -85 CP , putere obtinuta pe la maxim 10.000 , cu o putere cat mai liniara , nu e nevoie de mai mult de 200 km/h fix , pe injectie si cu un cuplu decent si la turatii de 4.000 rpm . Dupa ce am citit pe aici , pe cele sport ( nu neaparat vitezane ) , peste 6000 ai ocazia sa rupi aderenta foarte usor , motorul sarind foarte usor in ture si nu te prinzi cand te trezesti la 8000 rpm inainte de-o curba .

 

Uite , cam ce mi-ar place mai mult :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/YAMAHA-FZ6-FAZER-2004--current/ - dupa 2006 are si ABS , are 186 kg , consum mic , doua discuri pe fata ( fata de altele mai usoare ... care nu au decat unul , chiar si cu ABS ) , saua e cam joasa la 795 mm , dar am inteles ca se poate inalta putin , apoi 10-15 mm , nu cred ca la sa conteaza atat de mult . Are si doua tobe ( ca mie asa imi place :D ) , care sunt amplasate destul de ok , riscul de a te frige mai scade , fata de cele din lateral . Are jante din aliaj si nu cu spite ... sincer le prefer pe astea ... poate e doar o idee preconceputa de-a mea . Are doua faruri , ceea ce-mi place , ai o pozitie decenta pe ea , nu stai cu rezervorul in brate si nici nu musti din oglinzi , se fabrica din 2004 , adica nu poti sa dai peste una cu 200.000 km , care ti-o da cu 45.000 . Apoi are racire cu antigel , nu aer ca unele modele mai vechi , astfel incat ni oras ma gandesc eu ca are timp si capacitate de racire chiar si vara . Nu cred ca piesele costa mai mult decat la BMW , apoi are si Yamaha o anumita istorie , un pedegree :D . Am inteles ca se pot pune accesorii laterale si portbagaj , precum si un parbriz mai inalt putin .

Ceva asemanator cu ultima prezentata de mine , dar chiar mai touring , iti vine prin minte ?

Salut,

 

Si eu am vrut ceva cam in genul in care cauti tu si m-am oprit la Honda Deauville. E docila, te iarta daca scapi mana in acceleratie, e "aproape touring", are ABS, are cutii laterale "din fabrica" avantajul e ca e mai ingusta decat una la care atasezi cutiile si se descurca destul de bine in oras. Faptul ca-i mai grea nu cred ca-i un impediment pt. "dimensiunile" tale.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E draguta Deauville , desi nu este prea raspandita din cate am observat . Intre timp gusturile s-au mai schimbat putin si imi place mai mult Suzuki V-Strom 650 . Fazer-ul am inteles ca ar fi mai mult de sosea si cam de viteza , asa ca m-am gandit eu ca V-Strom-ul ar fi mai apropiat de aspiratiile mele . In cateva zile incep si scoala pt. A si voi vedea mai departe care sunt posibilitatile , mai ales ca aproape mi-am completat echipamentul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca "scapi mana in gaz" ai o problema destul de mare. Inseamna ca habar nu ai cum si unde are fierul de sub tine cuplu si tre sa supracompensezi dandu-i mai mult decat are nevoie. Invatati, oameni buni, unde trage si unde-i lenesa si pe urma faceti experiente cu turatii mari in trepte mici. Poate scapati mana si in ambreaj si pe urma nu mai aveti nici o mana sa franati cand vedeti ca smecherul pe care vreti sa-l depasiti accelereaza mai bine ca voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate scapati mana si in ambreaj si pe urma nu mai aveti nici o mana sa franati cand vedeti ca smecherul pe care vreti sa-l depasiti accelereaza mai bine ca voi.

Eu recunosc , sunt incepator , dar pe cuvant ca nu inteleg sensul acestei fraze , fara nici un fel de caterinca.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei monstrozitatea aia pentru cutia automata ? ?

 

nu mai bine incepi pe ceva mai ieftin, inveti cum sta treaba pe 2 roti apoi judeci singur ce motocicleta ti se potriveste ,incercand mai multe?

 

vfr1200 il cumperi, il tavalesti in prima curba , te sperii de el si pierzi cateva mii bune la revanzare.

 

incearca un vfr800 abs, sau un fz6 fazer sau chiar fz8 daca vrei neaparat nou.

 

 

 

Merci, exact sfatul, argumentul si tonul de care aveam nevoie...

 

Imi place Honda, orice-ar fi pe o Honda o sa incep; iar VFR-ul asta nou e ticsit de tehnologie

 

dar aia cu trantitul e cea mai buna replica: nu vreau sa dau de asfalt cu 17keuro ar fi mare pacat

 

Atunci ce-mi ramane de la Honda pentru drumuri mai lungi? VFR800 nu e si el prea mult? Monocilindrul 250R parca nu m-ar atrage; Hornet? ce ar mai fi cat de cat mai putin nervoase?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

de la honda mai ai CBF600 dar mie nu-mi place,are doar ~80cp si e mai grea decat fz6

 

Ai uitat de fratele mai mare al lui CBF600, CBF1000, care e mult mai frumoasa, are 98 CP si e foarte manevrabila. Eu pe asta am ales-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hornetul e cam mic pentru tine, mai ales modelele noi,

 

250r in nici un caz, e mult prea mic

 

daca ai ceva experienta de B si un pic de talent cred poti stapani un vfr800..

 

de la honda mai ai CBF600 dar mie nu-mi place,are doar ~80cp si e mai grea decat fz6

 

ti-am recomandat fz6/8 fazer pentru ca avem cam acelasi gabarit si eu stau foarte comod(foarte important) pe el si e foarte "user friendly" ,

faci si touring si oras fara jena, putere suficienta dar mai sus in ture (unde nu te obliga nimeni sa ajungi).

 

bafta.

 

exact asta ma intereseaza: pozitie dreapta si comoda in sa (la gabaritul meu)

o sa ma uit si la fazer atunci; se mai face VFR800, il mai gasesc de nou pe undeva?...

(am asta cu nou pentru ca n-as sti in ce ma bag la second si nici nu le am cu surubareala; deci imi trebuie garantie, service, chestii)

 

iti multumesc mult de sfaturi, foarte pertinente si de ajutor

Editat de marian206
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am studiat Fazer8 si imi place f mult; sper ca nu are contraindicatii majore pt incepatori

 

Maine ma duc la DM in Pipera s-o vad "in persoana"...

 

pozitia dreapta in sa e un mare argument pro dar mobra asta pare ca stie mai multe de atat :-)

Editat de marian206
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Eu doar in toamna o sa ajung pe 2 roti si inca sunt nehotarat pe ce sa urc. Am in jur de 1,75 si vreo 65 de kg. Dupa multe cautari si mi-am restrans lista la 3 modele (foarte diferite, lucru care face si mai dificila alegerea).

 

Una dintre posibilitati e Yamaha Virago 535, imi place aspectul, am citit in multe locuri ca e confortabila la drum lung, 42hp mi-s suficienti, nu-s vitezoman, dar m-a descurajat rezervorul mic si consumul mare.

A 2-a posibilitate e Honda CB 500, un model mai nou, cam la acelasi pret cu Virago, un pic mai puternica 58hp si cu un consum mai mic, usoara, manevrabila prin oras cu un rezervor mult mai mare, dar nu stiu cat de confortabila la drum lung.

A 3-a posibilitate, din nou e Honda, Transalp de 600 sau de 650. Are cam aceeasi putere si consum ca si CB-ul, consumul destul de aproape, dar este mai mare si mai grea, deci mai putin manevrabila. Mai e factorul pret, e semnificativ mai scumpa decat celelalte 2, dar ofera posibilitati de exprorare si pe offroad (mai soft) si nici Transalp-ul nu stiu cat e de confortabil la drum lung.

 

Vreau si parerile voastre, ale posesorilor, experiente cu ele, eventuale probleme de care m-as putea bate la vreo unul din modele...orice e folositor.

PS. Nu incercati sa ma convingeti sa incep pe ceva mai mic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar in toamna o sa ajung pe 2 roti si inca sunt nehotarat pe ce sa urc. Am in jur de 1,75 si vreo 65 de kg. Dupa multe cautari si mi-am restrans lista la 3 modele (foarte diferite, lucru care face si mai dificila alegerea).

 

Una dintre posibilitati e Yamaha Virago 535, imi place aspectul, am citit in multe locuri ca e confortabila la drum lung, 42hp mi-s suficienti, nu-s vitezoman, dar m-a descurajat rezervorul mic si consumul mare.

A 2-a posibilitate e Honda CB 500, un model mai nou, cam la acelasi pret cu Virago, un pic mai puternica 58hp si cu un consum mai mic, usoara, manevrabila prin oras cu un rezervor mult mai mare, dar nu stiu cat de confortabila la drum lung.

A 3-a posibilitate, din nou e Honda, Transalp de 600 sau de 650. Are cam aceeasi putere si consum ca si CB-ul, consumul destul de aproape, dar este mai mare si mai grea, deci mai putin manevrabila. Mai e factorul pret, e semnificativ mai scumpa decat celelalte 2, dar ofera posibilitati de exprorare si pe offroad (mai soft) si nici Transalp-ul nu stiu cat e de confortabil la drum lung.

 

Vreau si parerile voastre, ale posesorilor, experiente cu ele, eventuale probleme de care m-as putea bate la vreo unul din modele...orice e folositor.

PS. Nu incercati sa ma convingeti sa incep pe ceva mai mic!

 

 

Pai tu cam compari capra si varza, fara suparare :)

Sa o luam cu inceputul. Virago are motor in V deci cuplu mai mare in turatii mici.Are cardan, deci nu ai batai de cap cu lantul. E o motocicleta foarte frumoasa. rezervorul e cam micut, dar, contrar la ce ai zis tu cosumul nu e mare... A da si e racit pe aer, deci o sa te cam incingi la mers in oras sau la mers foarte lung fara opriri.

 

Cb-ul e cam lejer, foarte bun pentru incepatori si pt mers in oras. Are lant si racire pe apa(costuri mai mari) . Ca aspect, personal mi se pare una din cele mai urate motociclete ever. Consum, la fel de mic, poate un pic mai mic decat virago. S-ar putea sa fie cea mai soulless din cele 3.

 

Transalp-ul iar are motor in V, si e si cel mai mare din cele enumerate. Nu te da pe spate la putere, dar e cel mai nervos din grup. Este genul de motor , bun pentru orice. ture, oras, offroad(in limita bunului simt). Consum in jur de 5-6 la suta mers la 90-100 km/h,. daca ti se pare mare, se poate lasa mai jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tu cam compari capra si varza, fara suparare :)

Sa o luam cu inceputul. Virago are motor in V deci cuplu mai mare in turatii mici.Are cardan, deci nu ai batai de cap cu lantul. E o motocicleta foarte frumoasa. rezervorul e cam micut, dar, contrar la ce ai zis tu cosumul nu e mare... A da si e racit pe aer, deci o sa te cam incingi la mers in oras sau la mers foarte lung fara opriri.

 

Cb-ul e cam lejer, foarte bun pentru incepatori si pt mers in oras. Are lant si racire pe apa(costuri mai mari) . Ca aspect, personal mi se pare una din cele mai urate motociclete ever. Consum, la fel de mic, poate un pic mai mic decat virago. S-ar putea sa fie cea mai soulless din cele 3.

 

Transalp-ul iar are motor in V, si e si cel mai mare din cele enumerate. Nu te da pe spate la putere, dar e cel mai nervos din grup. Este genul de motor , bun pentru orice. ture, oras, offroad(in limita bunului simt). Consum in jur de 5-6 la suta mers la 90-100 km/h,. daca ti se pare mare, se poate lasa mai jos.

 

Cum nu am experienta pe nici un fel de motocicleta (un pic pe scuter si prea putin pe naked) mi-e foarte greu sa aleg si o clasa. Super sport cade din start pentru ca mi-au zis o gramada de oameni ca nu-s confortabile iar pentru mine asta e foarte important. De CB am citit ca e ceva mai comoda decat ER5 si mai vie decat GS. Transalpul e cel mai promitator, dar e semnificativ mai scump si nu stiu daca imi mai permit investitii ulterioare dupa ce-l cumpar. Adica unul de 600 nu e foarte scump, dar nu stiu cat e de fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum nu am experienta pe nici un fel de motocicleta (un pic pe scuter si prea putin pe naked) mi-e foarte greu sa aleg si o clasa. Super sport cade din start pentru ca mi-au zis o gramada de oameni ca nu-s confortabile iar pentru mine asta e foarte important. De CB am citit ca e ceva mai comoda decat ER5 si mai vie decat GS. Transalpul e cel mai promitator, dar e semnificativ mai scump si nu stiu daca imi mai permit investitii ulterioare dupa ce-l cumpar. Adica unul de 600 nu e foarte scump, dar nu stiu cat e de fiabil.

Transalp e foarte fiabil. Deasemenea este si confortabil.Depinde de ce iti place si tie acum si ce vreis a faci cu ea. Nu exista motocicleta ca sa le faca pe toate. Din curiozitate, cam ce buget ai? te mai poti orienta spre bandit/hornet, dar,in ciuda manevrabilitatii, cele doua au motoare mai puternice iar ca incepator tre sa casti ochii sa nu le duci in turatii mari Sfatul meu e sa alegi o clasa , apoi sa vezi ce ti se potriveste. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp e foarte fiabil. Deasemenea este si confortabil.Depinde de ce iti place si tie acum si ce vreis a faci cu ea. Nu exista motocicleta ca sa le faca pe toate. Din curiozitate, cam ce buget ai? te mai poti orienta spre bandit/hornet, dar,in ciuda manevrabilitatii, cele doua au motoare mai puternice iar ca incepator tre sa casti ochii sa nu le duci in turatii mari Sfatul meu e sa alegi o clasa , apoi sa vezi ce ti se potriveste. :cheers:

 

Bugetul o sa fie undeva la 2000 de lire, mai mult sau mai putin cu 200-300. Hornetul si Banditul consuma ceva mai mult decat cele de inainte si mie mi le trebuie mai mult pe drumuri lungi (50-100 de km intre localitati as face aproape zilnic) dar in weekend poate as merge cu prietena la o frigaruie, un ceva, altfel e cand mergi cu ea pana langa focrolleyes.gif acolo sau cand trebuie sa o lasi la strada. Mi foarte greu sa aleg o clasa pentru ca fiecare are avantaje si dezavantaje, dar daca e cum zici tu, cred ca o sa raman la transalp, de 650, de 600...vedem cum ajung baniibeer.gif

Editat de vlad_prodan2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Itrebare...sa nu deschid alt topic aiurea.... Circul cu un scuter de 100 de vreo 2 ani deja,nici un accident sau cazatura, si ma gandesc sa trec si eu pe ceva mai mare, in cap mi-a intrat CBR 600 F4/F4i . Credeti ca ar fi ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Itrebare...sa nu deschid alt topic aiurea.... Circul cu un scuter de 100 de vreo 2 ani deja,nici un accident sau cazatura, si ma gandesc sa trec si eu pe ceva mai mare, in cap mi-a intrat CBR 600 F4/F4i . Credeti ca ar fi ok?

 

 

Te grabesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Saptamana viitoare sau urmatoarea o sa dau examenul pt A.

Pt inceput, adica minim 2 ani, vreau sa-mi iau un Kawasaki El250, pe care sa il impart cu prietena mea (facem impreuna A-ul). Oare e prea mare pt o ea(ma refer la cc)?

 

Merci anticipat si numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Saptamana viitoare sau urmatoarea o sa dau examenul pt A.

Pt inceput, adica minim 2 ani, vreau sa-mi iau un Kawasaki El250, pe care sa il impart cu prietena mea (facem impreuna A-ul). Oare e prea mare pt o ea(ma refer la cc)?

 

Merci anticipat si numa' bine!

 

 

Nu e prea mare, dar eu personal nu consider el250-u cea mai buna alegere...as opta mai repede pt. o yamaha xv250 de exemplu(e V-Twin, foarte manevrabila, usor de intretinut etc...la el250 demontezi juma de motor ca sa ajungi la buji)cum spuneam, e doar parerea mea ;)

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...