Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

130 km este suficient, ca sa iei tot vantul in fata. Fara protectie la vant, la o viteza peste 110 km/h, te umfla vantul ca pe o vela. Un parbriz after market ar fi o solutie, dar daca nu are forma si dimensiunile potrivite, mai mult te incurca... iti da turbulente in casca si e mai rau decat fara.

 

300 km intr-o zi, cu pasager, inseamna sa ii rupi fundul nefericitului(ei). Trebuie sa anticipezi putin si nevoile pasagerului, pentru ca altfel o plimbare de agrement se va transforma in chin pentru el si a doua oara il pierzi de client. Intra pe site-ul asta, cauta modelul care te intereseaza, baga masurile tale si ale pasagerului si vezi cam ce pozitie ai pe respectivul model: http://cycle-ergo.com/ . Pozitia pe motocicleta este foooaaartee importanta, daca vrei sa eviti oboseala si alte probleme, care se acumuleaza in timp. Este de evitat un unghi prea ascutit al genunchilor si o pozitie perfect verticala sau inclinata spre spate, a coloanei vertebrale (pozitie numai buna pentru discopatii). Sunt multe de spus si nu este loc aici.

 

Cat priveste SH vs. New, ce sa zic... aici este alegerea ta, insa nu stiu sa existe ceea ce vrei tu la un pret in jur de 6000. Preturile sunt cu siguranta peste 6000, in cel mai fericit caz. Motocicletele de ultima generatie sunt scumpe. Poate nu ar fi rau sa te documentezi si asupra acestui aspect. De trantit, vei tranti si SH-ul si pe ala nou. Asa este la inceput, important este sa nu te imprastii pe sosea cu trafic intens si la viteze mari, pt ca atunci nu va mai conta...

 

Inteleg. Vis a vis de pasager, tocmai d-asta ma informez ca sa gasesc varianta cea mai potrivita, n-as vrea sa se transforme in chin plimbarea..

 

Legat de SH vs New, dupa sfaturile primite, mi-am aruncat ochii asupra ofertei din piata si mi-am zis "hai sa caut la un dealer, care sa dea si garantie si poate gasesc ceva sa ma coafeze la un pret corect". Am gasit anumite modele, intru, vad dealerul (nu dau numele) si zic hai sa caut si eu ceva opinii depre el, sa vad ce experiente au mai avut oamenii cu ei. Concluzia a fost urmatoarea : motoare din Italia (majoritatea), km putini (toate), preturi ok, garantie (nu m-am lamurit cat de buna sau nu), din anumite experiente relatate km erau injumatatiti. Dupa acest feedback minunat, tind sa cred ca doar de la un particular as avea sanse sa iau ceva ok, cu reviziile dovedibile, 1 singur proprietar inainte, km reali si in mintile ei. Mai e si aspectul ca nu pot spune ca ma pricep la achizitia unei motociclete, n-am cum, n-am experienta necesara si trebuie sa ma bazez in mare parte pe experienta altcuiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Exact asta vroiam sa scriu si eu: dupa primul drum de 300 km cu pasager, s-ar putea la urmatoarele sa te plimbi singur :)

 

Acum, asta nu e regula. Sunt unii pe aici care umbla multi km cu pasager pe supersport. Fiecare cu ce-i place si cum se acomodeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe MT am saua confort, insa desi sunt 2 bucati (deci si pentru pasager), asta nu ii schimba forma, ci doar este mai moale.

Dupa cum am spus, am ales MT-ul si il recomand, insa, asa cum ti-au zis si altii, trebuie sa te gandesti si la confortul pasagerului...

 

Incearca la reprezentante, nu la firme care aduc de afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca la un motor nou ai si alte costuri in afara pretului de achizitie. Esti incepator cu 0 experienta, iei motor nou: casco e cam obligatoriu, cel putin in primul an. Ai vazut cam cat costa casco la moto? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg. Vis a vis de pasager, tocmai d-asta ma informez ca sa gasesc varianta cea mai potrivita, n-as vrea sa se transforme in chin plimbarea..

 

Legat de SH vs New, dupa sfaturile primite, mi-am aruncat ochii asupra ofertei din piata si mi-am zis "hai sa caut la un dealer, care sa dea si garantie si poate gasesc ceva sa ma coafeze la un pret corect". Am gasit anumite modele, intru, vad dealerul (nu dau numele) si zic hai sa caut si eu ceva opinii depre el, sa vad ce experiente au mai avut oamenii cu ei. Concluzia a fost urmatoarea : motoare din Italia (majoritatea), km putini (toate), preturi ok, garantie (nu m-am lamurit cat de buna sau nu), din anumite experiente relatate km erau injumatatiti. Dupa acest feedback minunat, tind sa cred ca doar de la un particular as avea sanse sa iau ceva ok, cu reviziile dovedibile, 1 singur proprietar inainte, km reali si in mintile ei. Mai e si aspectul ca nu pot spune ca ma pricep la achizitia unei motociclete, n-am cum, n-am experienta necesara si trebuie sa ma bazez in mare parte pe experienta altcuiva.

Oricum, daca te decizi sa iei ceva SH, nici nu iti recomand sa te duci singur. Iei cu tine un om care se pricepe, ideal ar fi sa fie chiar un cunoscator al motoretei pe care vrei sa o cumperi. Motocicleta SH este o loterie, dar daca o iei la un pret corect, iti va ramane suficienti bani, ca sa poti sa ii faci o revizie totala si sa schimbi in ea tot ce se poate schimba, astfel incat sa ai o motocicleta pe care sa te poti baza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca la un motor nou ai si alte costuri in afara pretului de achizitie. Esti incepator cu 0 experienta, iei motor nou: casco e cam obligatoriu, cel putin in primul an. Ai vazut cam cat costa casco la moto? :)

 

Casco e o tragedie financiara necesara :))). N-am facut o cotatie de pret, nu aveam cum, dar tind sa cred ca un 10 12% din pretul de nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casco e o tragedie financiara necesara :))). N-am facut o cotatie de pret, nu aveam cum, dar tind sa cred ca un 10 12% din pretul de nou.

Este peste 12% si ai si fransiza. Am incercat eu acuma 5 ani si am renuntat. In plus nu se asigura la furt. Nu stiu daca fac nazuri cand ai categoria A ''0 Km'' :).

In plus am cunoscut oameni care s-au suit de la inceput pe moto mari (mai scumpe decat MT) si nu au ciobit motocicletele.

Ca o varianta de compromis prin care scapi de CASCO: iti iei un MT SH sa nu te doara buzunarul prea tare daca faci vreo mistretarie cu el (pentru ca sufletul te va durea oricum) si peste ceva vreme vezi tu ce si cum cu MT-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Considerand vechimea permisului moto si varsta ta, casco pe primul an cel mai probabil va costa cat un motor sh in mintile lui :).

 

Verifica asta, te rog, chiar sunt curios daca am estimat corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu o asigura la furt, clar nu il fac. Adica mi se pare 50% inutil. Decat sa dau o caruta de bani si sa beneficiez de 50% din ceva, mai bine risc si nu fac, merg frumos si o sa fac parte din cunoscutii aia care nu au plesnit o motocicleta noua :)))

 

MT-07 n-am gasit SH, am gasit doar MT-03, care nu e chiar asemanator, iar in reprezentanta era un MT 07 cu vreo 1000 km rulati, dar diferenta era prea mica de pret. Pe celelalte 2 Honda, nici nu le-am vazut live, mi s-a spus ca ajung in aprilie in reprezentante, iar rulate nu stiu ce au (de curand am decis sa ma uit si spre ei, sa vad daca mi s-ar potrivi ceva si n-am prea avut timp).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pfff.. am scris o gramada, dupa care s-a blocat browserul si s-a pierdut tot. O sa-ti raspund punctual maine, cand ajung acasa si am net mai bun. Acum sunt la munca.

Rezumat:

Nu te grabi. Cauta o motocicleta second, entry level, cu o vechime de 2 - 3 ani SI ABS. Eu asa am cumparat-o pe a mea anul trecut. O sa fii surprins cum scad preturile de la 6 - 7 mii la 3 - 4 mii pentru doi ani de uz. ABSul este foarte folositor chiar si cand nu mai esti incepator..bine..asta daca nu esti "reisar" :)

La capitolul trantit/reparat/CASCO, o sa-ti dau un exemplu: Piesele noi pt Aprilia mea din '98 sunt mai scumpe decat piesele noi pt CBul din 2014. Ba mai mult, un bord nou de CB costa cam cat unul second de Pegaso.

 

Revin maine cu un alt post. Salut.

» Post actualizat in 26 Feb 2016 10:50

Exemplu la o cautare scurta: http://olx.ro/oferta/honda-cb500f-ID5IeX2.html#6d2b07e9c5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut-o si eu pe asta, chiar mi-a atras atentia. Nu e graba, undeva, la sfarsitul lui aprilie as vrea sa o am, dar daca gasesc o oferta buna la ceva sh pana atunci, nu e o problema. Cat despre ABS, e un must, am precizat si la inceput. Prefer sa platesc o diferenta de bani, decat sa imi rup gura in anumite situatii pentru ca nu am platit-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in discutie (poate aiurea), dar iti recomand sa mergi pe ceva SH.

Cred ca ai foarte multe beneficii:

- pret mai mic

- consumabile mai ieftine

- o gama mai larga de motociclete din care sa alegi

 

Anul trecut, in aceeasi perioada a anului, eram in aceeasi situatie. Imi placea foarte mult CB500XA. Eram 100% convins ca aia o sa fie motocicleta mea de zi cu zi, deoarece aveam aceeasi problema ca si tine despre motocicletele SH.

Toate planurile mele sau dat peste cap cand am dat din intamplare peste o discutie pe acest forum in care cineva preciza ca si-a luat motocicleta SH de la o firma (nu stiu daca pot sa ii fac reclama).

 

Am dat un search pe google cu recenzii despre acea firma si am gasit in jur de 50 de recenzii de la motocicisti, toate pozitive (nu exagerez).

Am intrat pe site-ul lor, am vazut ca ofera garantie 12 luni la motocicleta, pe langa aceste lucururi pot sa iti faca la cererea ta si RAR-ul motocicletei (practic tu doar faci assigurarea, mergi la fianante si apoi sa o inmatriculezi).

 

Am luat decizia atunci, sa caut o motocicleta de la ei, un Hornet CB600F Hornet din 2008. Pot sa iti spun cu mana pe inima ca motocicleta arata mai bine in realitate decat in poze. Am facut in 8 luni de zile 10000 de km fara nici cea mai mica problema.

 

Decizia e clar ca iti apartine in totalitate, dar ia in considerare ca 80% din motocicletele din Romania sunt SH, si cred ca statistica ar fii alta daca nu ar fii motociclete bune. E adevarat ca existe si "samsari", dar din punctul meu de vedere am gasit in firma de care iti povestesc oameni de incredere si cu bun simt.

 

Pe langa garantia de 12 luni ai posibilitatea de a cumpara motocicleta in 3-4 rate direct la ei fara comisioane sau alte taxe. Eu am platit un avans de 500 euro pentru rezervarea motocicletei, iar dupa o luna am platit restul sumei (3000 euro) + RAR (500 lei). Motocicleta a fost adusa pe remorca in fata blocului (transport gratuit asigurat de ei).

 

Peste 1-2 luni o sa iau o motocicleta pentru iubita mea tot de la ei, probabil un MT-03 sau ceva mai mic (dar nu prea aduc 250 cmc).

 

Pentru detalii despre firma, da-mi un mesaj pe privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casco e o tragedie financiara necesara :))). N-am facut o cotatie de pret, nu aveam cum, dar tind sa cred ca un 10 12% din pretul de nou.

 

Mai bine faci o simulare si nu te mai lua din auzite. In cazul meu, in 2014 Casco a fost cam 5%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cum se conduce la drum lung ? Exemple concrete : autostrada, aprox. 65 km dus - intors, deci aprox. 130 km intr-o zi (mers singur sa zicem), dar si sa zicem un drum de 200 km cu pasager (Bucuresti - Brasov).

2. Cum sta pasagerul ? Saua pare ceva mai generoasa si mai comoda decat cea de la MT

3. Cum sta cu consumul la aprox. 130 km/ora ?

4. Cat de manevrabila este prin oras, pe distante relativ scurte ? (cu si fara pasager)

5. Cat costa o revizie normala (ulei + filtru de ulei si filtru de aer)

6. M-ar mai interesa daca ai avut ceva problema cu ea si ce te-a nemutumit la ea. Desigur, daca a fost ceva care te-a nemultumit.

 

Am facut cateva poze azi dimineata, cand am ajuns acasa, ca sa vezi ce parbriz/accesorii am pus eu pana acum pe cebeu:

post-42466-0-69743900-1456599739_thumb.jpgpost-42466-0-94500300-1456599740_thumb.jpgpost-42466-0-33105200-1456599742_thumb.jpgpost-42466-0-10649000-1456599744_thumb.jpg

1. Pentru mine ture lungi au insemnat Tulcea - Constanta, fara pasager, pana acum. Plimbarile au fost facute cu sprijin pe un tankbag bine umplut, in spatele parbrizului. Suplimentar am adaugat dopuri de urechi, soft, si muzica in handsfree, asa ca turele au fost mai silentioase decat cele cu cealalta motocicleta (Aprilia Pegaso) care este carenata. Singurul inconvenient ar fi faptul ca nu are 7 trepte de viteza :). Eu inca mai caut a 7a.

2. Comparand tot cu cealalta motocicleta, a mea sotie considera ca vizibilitatea este mai buna pe Honda, insa pozitia pt drumuri mai lungi nu este la fel de confortabila.

3. Azi dimineata m-am uitat sa vad ce-mi spune computerul de bord despre consum: post-42466-0-19026600-1456606960_thumb.jpg Average 5.5L, Consumul minim la viteze de oras fara acceleratii bruste sta undeva la 3.7 - 4.1, iar in exterior mi-a afisat si 2.7, dar astea nu sunt consumuri reale pe care sa le poti sustine zi de zi.

4. In oras, eu as fi preferat un ghidon mai inalt. Asta coincide cu inaltimea oglinzilor masinilor. In rest, este suficient de agila pt a te strecura printre masini, iar garda la sol iti permite sa te urci si pe trotuar daca ai de ocolit "obstacole".

5. Nu mai tin minte exact cat a fost revizia, dar stiu ca a fost in preajma a 200 de lei si a fost facuta la Honda Constanta (myMoto).

6. Nu am avut nici un fel de problema cu ea, pana acum, dar stiu ca modelele de 500 din 2013 au fost rechemate in service pt un surub care supura ulei si trebuia remazgalit cu locktite. Singura nemultumire ar fi legata de protectia la rugina din anumite zone. Am gasit praf ruginiu sub unele suruburi, dar s-a remediat prin curatare + vaselina.

Asta ar fi nr de km la care am ajuns pana acum:

post-42466-0-27179300-1456607659_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos pentru lamuriri Geo C.P.

 

In urma sfaturilor pe care le-am primit, m-am gandit si am ajuns la concluzia ca ar fi mai potrivit un SH, care sa fie intr-o stare foarte buna si cu acte care sa dovedeasca mentenanta. Deasemenea, am ales sa ma orientez si spre alt model decat cele din primul post.

 

Avand in vedere cele de mai sus, am cautat, am gasit si am batut palma pentru o Yamaha FZ6 Fazer S2 ABS din 2009 cu 35 600 km.

 

Va multumesc tuturor pentru opinii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa ne spui si noua numele firmei la care ai facut CASCO la motocicleta cu 5%.

 

La Groupama. Valoare motor : 5500 EUR, CASCO anotimpuri (exclus accident iarna) : 258 EUR.

 

Dupa 1 an, refacere polita : valoare moto 4450, valoare Casco 225 EUR.

 

Pana acum n-am avut nevoie de polita, deci nu am idee cum decurg lucrurile in cazul in care trebuie sa-ti iei niste bani de la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Groupama. Valoare motor : 5500 EUR, CASCO anotimpuri (exclus accident iarna) : 258 EUR.

 

Dupa 1 an, refacere polita : valoare moto 4450, valoare Casco 225 EUR.

 

Pana acum n-am avut nevoie de polita, deci nu am idee cum decurg lucrurile in cazul in care trebuie sa-ti iei niste bani de la ei.

Multumesc! O informatie utila.

Am impresia ca daca ''le faci'' paguba iti mareste prima in functie de dauna acoperita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am batut palma pentru o Yamaha FZ6 Fazer S2 ABS din 2009 cu 35 600 km.

 

ai facut o alegere foarte buna.

o sa fii mai mult decat multumit.

s-o stapanesti sanatos si sa ne trimiti poze cu ea. te asteptam pe topicul dedicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine nu m-ar fi avantajat, in jur de 200 eur am avut paguba abia in al III -lea an. ABS-ul in schimb a facut toti banii.

 

La Groupama. Valoare motor : 5500 EUR, CASCO anotimpuri (exclus accident iarna) : 258 EUR.


Pana acum n-am avut nevoie de polita, deci nu am idee cum decurg lucrurile in cazul in care trebuie sa-ti iei niste bani de la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine nu m-ar fi avantajat, in jur de 200 eur am avut paguba abia in al III -lea an. ABS-ul in schimb a facut toti banii.

 

ABS-ul isi merita clar banii.

 

Dupa cum am zis, pana acum n-am avut nevoie de polita. Pe de alta parte au fost vreo 2-3 situatii pana acum in care cu putin ghinion sau cu mai putin noroc lucrurile nu s-ar fi sfarsit tocmai bine. Cu o singura exceptie ar fi fost vorba doar de pagube minore, deci probabil nota de plata ar fi fost cam pe valoarea amintita de tine. Intr-un caz insa s-ar fi putut ajunge la dauna totala. Eu nu imi fac griji ca nu o gasesc in fata sau ca am ghinion si prind nisip/magza/ulei pe drum si o culc ... cat valoreaza asta pentru fiecare depinde de la persoana la persoana.

» Post actualizat in 29 Feb 2016 14:17

Sunt convins ca si in cazul tau au existat situatii de "cat pe-aci".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot incepator sunt de anul trecut ,si hai sa va spun si experienta mea legata de prima achizitie in materie de moto respectiv echipament.

De mult tot cochetam cu idea de a face scoala pentru categoria A ,am permis cat B de la 18 ani si peste 500000 de km facuti ,asa ca in toamna trecuta am facut scoala neavind nici o problema asa ca urmatorul pas a fost alegerea mobrei.Pentru mine alegerea a fost foarte usoara deoarece mi-au placut intodeauna motoarele care au toba de esapament sub sa si in special cele carenate ,asa ca aveam putine optiuni .Ca urmare am ales Honda CBR 600 RR in ciuda tuturor avertismentelor celor mai experimentati ,mi-a placut pur si simplu am cumparat-o fara sa stau pe ganduri .De atunci sunt indragostit de ea desi e o " bestie" pe care trebuie s-o stapanesti si care te poate face sa suferi sau mai rau,asa ca am investit in echipament nou si cat mai performant fara sa ma uit la bani , pasiunea costa Am ales ca brand Dainese pentru echipament si casca de la HJC respectiv EVO MAXX care este un flip-up mai sportiv deoarece eu sunt ochelarist si la una integrala nu reuseam sa pun ochelarii sub nici o forma.Asa ca sfatul meu este urmatorul :

Cumpara ce mobra iti place si care se potriveste cu caracterul tau ,fii cumpatat ,nu te aventura sa mergi la inceput cu alti rideri mai experimentati ,cumpara echipament cat mai mult si cat mai performant (poate sa iti salveze viata ) in caz de ................. dar cel mai important GANDESTE inainte sa te urci pe mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Foarte fain si FZ6. Astept si eu poze.

 

Ca si completare, ce mi-am cumparat eu si-ti recomand si tie:

 

-manere incalzite - vezi Oxford Essential commuter hotgrips OF771 - consum mic si sunt ieftine, cca 150 de lei

-optional.. element incalzire spate - Louis.eu - FOARTE util daca vrei sa mergi pana da zapada

post-42466-0-81779300-1456910736_thumb.jpg

-action cam - eu am un Qilive 1080p din Auchan cu vreo 200 de lei

post-42466-0-16457200-1456910734_thumb.jpg

-handsfree bluetooth - Lidl, la 100 si ceva de lei, il poti integra in casca si bateria tine o gramada

post-42466-0-82603100-1456910732_thumb.jpg

-alarma cu pager - eu mi-am luat un Spy 5000 de pe olx cu aprox 350 lei

post-42466-0-52619900-1456910735_thumb.jpg

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...