Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua!

Sa incepem cu date de care cred ca este nevoie pentru a primi ulterior sfaturi utile: 35 de ani (criza varstei mijlocii?), 1.73, 65 kg, posesor cat. B din 2002, parcurg undeva in jurul a 20.000 de km pe an pe drumuri, asta vis-a-vis de experienta traficului, nu sunt vitezoman, nu sunt teribilist, incerc sa fiu destul de echilibrat atunci cand vine vorba de asumare de riscuri, probabil acesta fiind un motiv pentru care nu am avut niciun incident major decat o tamponare usoara la viteza mica cu masina din fata care a franat brusc, am franat si eu dar nu mi-a ajuns (nici franele masinii mele cred ca nu erau chiar cele mai aprige) si sunt din Bucuresti.

 

Ma atrage ideea de a-mi achizitiona un moto clasic, ceva din gama Honda Rebel - Honda Shadow - Yamaha Virago, dar data fiind constitutia fizica probabil o sa incerc prima data un Honda Rebel care mi se pare ceva mai usoara si astfel mai usor de stapanit. Pana acum nu am mers "clandestin" cu moto, nici cu scutere asadar ma gandesc sa caut un instructor de la care sa invat deprinderi bune si sa imi dea peste maini/ceafa acolo unde este cazul. Nu tin neaparat sa merg cu moto daca instructorul imi va spune ca nu e de mine sau daca o sa constat eu de unul singur ca ar fi cazul sa nu ma incurc cu asta.

 

Asadar, rog recomandari cu privire la scoala potrivita/instructorul potrivit, numarul de ore de scoala pe care le considerati a fi suficiente in mod normal si, bineinteles, sugestii si discutii cu privire la moto potrivit mie.

 

Multumiri anticipate, o zi buna... si cum era?... drum uscat, parca?

Editat de Tetelu1980
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut! Sunt nou aici. Am 18 ani si as vrea sa intru in lumea motoarelor. Ce motociclete recomandati pentru inceput? Eu ma gandeam la o Yamaha xt 125. (mentionez faptul ca nu intentionez sa o folosesc doar pe sosea) Imi plac mult tipul asta de "explorari" ca in videoul de mai jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepator si eu, aceeasi criza (doar un pic mai tanar...30 de ani).

Mie mi-a fost recomandat CB500 (nelimitat). Asta am si luat desi un moto din 94 are o grama da de probleme.

Mi-am luat-o si eu cu "drum uscat"....se pare ca e de fapt "asfalt uscat"....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tetelu1980, completeaza locatia la profil, ca sa stim incotro sa te indreptam catre scoala&stuff...

 

Dupa descriere, nu ai de ce sa-ti iei un cruiser mai mic de 600, poate doar Virago 535, model pe care il si recomand!

Daca ai mers bine pe bicicleta cand erai mic, nu e un impediment ca nu te-ai atins de ceva motorizat pe doua roti pana acum. In aceeasi situatie am fost si eu, si probabil multi altii, si ne-am descurcat pana la urma.

Inscrie-te la o scoala recomandata, stabileste-ti bugetul pentru ECHIPAMENT + motor, ia permisul, motorul, si hai pe drum, ca vara e deja aici! :D

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@zippy M-am conformat la partea de editare profil, mulțumesc pentru atenționare. M-am urcat pe un Shadow în staționare și m-a speriat un pic greutatea lui, mi s-a părut a fi dificil de stapanit. Cu bicicleta nu e problema, am avut Mountain bike, deci pe două roți am ceva echilibru. Ca scoala m-am gândit la Moto Louis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo_ZGA Mulțumesc pentru pont. Am văzut că școlile au pachete diferențiate pe număr de ore de instruire. În principiu cam câte ore ar fi suficiente de obicei pentru cineva care nu a mai mers pe moto dar nu-i este străin echilibrul pe două roți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca nu echilibrul e o problemă. Era pe aici un topic în care cineva spunea ca e mai greu sa mergi pe bicicleta decât pe moto. Pentru mine cel mai greu a fost (și este):

1. Sa nu scap mana în acceleratie (am pățit o data la școală dar noroc ca aveam ambreiajul tras)

2. Sa franez eficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo_ZGA Mulțumesc pentru pont. Am văzut că școlile au pachete diferențiate pe număr de ore de instruire. În principiu cam câte ore ar fi suficiente de obicei pentru cineva care nu a mai mers pe moto dar nu-i este străin echilibrul pe două roți?

 

Cat mai multe!

Ideea e ca in scoala oricum nu inveti mare lucru... nu are nici instructorul timp suficient sa te invete f multe, oricat ar vrea el. Repetarea e mama invataturii, asa ca, cu cat faci mai multe ore, cu atat mai bine. Eu am avut pachetul mare de la Louis si a fost suficient, nu mai tin minte cate sedinte au fost. Si cele de enduro au fost f bune.

Depinde si de tine cat de repede prinzi. La inceput vei merge pe o mobra mica in poligon, dupa cateva sedinte vei trece la cea de examen (minim 600cmc). Pana la finalul scolii trebuie sa fii obisnuit cu mobra de examen, sa faci bine poligonul cu ea, sa mergi in oras cu instructorul in spate fara probleme (incetisor dar corect) si sa nu-ti fie frica.

 

@sebibv: eu m-am ridicat pe-o roata cu Hornetul, si nu ca am scapat mana in gaz, ci ca nu am lasat gazul la schimbarea vitezelor... prostie din partea mea, nu mi-am dat seama ce se poate intampla.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am obiceiul (destul de prost pentur viata ambreiajului) sa ii dau drumul foarte incet, si astfel daca am schimbat intr-o treapta de viteza necorespunzatoare am timp sa revin. Din pacate acelasi lucru il fac si cu masina....si am vreo 12 ani de condus. Asa m-am obisnuit. Momentan la moto ma ajuta. In poligon practic foloseam ambreiajul ca frana atunci cand treceam de jaloanele din a 2-a tura a poligonului. Asa franam putin, schimbam (eliberam usor), si aveam timp sa ma ocup si de semnalizare....:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tetelu1980, completeaza locatia la profil, ca sa stim incotro sa te indreptam catre scoala&stuff...

 

Dupa descriere, nu ai de ce sa-ti iei un cruiser mai mic de 600, poate doar Virago 535, model pe care il si recomand!

Daca ai mers bine pe bicicleta cand erai mic, nu e un impediment ca nu te-ai atins de ceva motorizat pe doua roti pana acum. In aceeasi situatie am fost si eu, si probabil multi altii, si ne-am descurcat pana la urma.

Inscrie-te la o scoala recomandata, stabileste-ti bugetul pentru ECHIPAMENT + motor, ia permisul, motorul, si hai pe drum, ca vara e deja aici! :D

Succes!

 

Virago 535 clar. E cea mai fasneata din gama asta, mai puternica decat Honda Shadow 600 si mai usoara, mai usor de manevrat (am mers pe amandoua si stiu ce vorbesc), plus ai cardan, ceea ce inseamna o grija in minus fata de lant cum ai la Shadow. Nu are rost sa te complici cu Honda Rebel, e prea mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am doua sedinte la AMI, de data viitoare cred ca trec pe cea de examen. Suna si progameaza-te pentru sedinta gratuita. In programa de la AMI sunt si doua sedinte de enduro. Totusi daca astepti saloanele moto de saptamana viitoare cred ca o sa fie reduceri pentru scoala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi membrilor forumului. O sa ma orientez spre AMI cu proxima ocazie, probabil undeva la inceputul lunii mai, dat fiind ca in urmatoarele doua saptamani voi fi plecat din Bucuresti.

Cat despre Virago, m-am mai uitat si in trecut la ea si imi place cum arata, chiar are un acel ceva care place ochiului meu. Totusi, motorul pare destul de mare, cu cilindrul din spate, cel care vine in dreptul picioarelor destul de voluminos. Aripioarele de racire ale cilindrului si mai ales curbura coloanei de esapament de la cilindrul din spate nu sunt cam apropiate de gamba, care este riscul sa ma frig la gamba piciorului drept?

 

Multumiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Buna ziua,

Ca si prima motocicleta, eram hotarat sa achizitionez o Suzuki Van Van RV125, insa tocmai a aparaut RV200 care, din cate am inteles, a fost senzatia ultimelor saloane moto internatioanle.Problema este ca fiind Euro4 pretul a crescut dramatic, de la 3500E (RV125) la 4400E (RV200). Voiam sa va intreb daca merita sa dau diferenta asta care mi se pare exagerata pt cei 75cc in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Suzuki DR 200 SE Djebel din 2000 si are destula putere la 200 cmc,adica 20 de cp.125 e nitel underpower,nu ca n-ar fi bun.Nu treci de 3 l/100 km de benzina,nici sa vrei.

Recomand 200(e acelasi motor cu cel de pe al meu).DR 200 se fabrica si-n ziua de azi de ani buni,si nu degeaba!

Nevasta-mea a avut omologul Van Van-ului de la Yamaha,Yamaha TW 125 si era ok doar ca se plafona cam repede si acelasi feeling de underpower.

Vezi pozele de mai jos.

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...