Sari la conținut

S-a deschis sezonul 2022...


ENEOS
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 153
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

In ultima vreme cam asta am făcut, nu mai am loc în garaj.

Îmi spunea un prieten că într-un an abia a făcut 2000 km, efectiv nu a avut timp (program încărcat, familie etc).

IMG_20220402_203624.jpg

Așa e normal și civilizat.

 

eu fac mai multi km pe scuter decat cu masina :)) dret urmare dupa 4 ani si jumatate, masina abia a facut 46.000km din care 20.000 in primul an.

 

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, The Mentalist said:

Mie mi se pare ciudat cum aceste personaje pe care nu le-as urma nici pana la un drum la paine, au acest farmec pentru multimi, un fel de Cumpanaşu s-a nascut in motociclusmul romanesc. O sa ziceti ca sunt invidios pe 'notorietatea' lui, dar eu sunt doar siderat cum multimile se lasa conduse de astfel de personaje.

Dulcegarii si vorbe pompoase pentru "rebeli fara cauza", reteta perfecta pentru a atrage fraierii doritori de validare publica. Si cum de prosti nu duce tara lipsa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

 

eu fac mai multi km pe scuter decat cu masina :)) dret urmare dupa 4 ani si jumatate, masina abia a facut 46.000km din care 20.000 in primul an.

 

 

Din februarie 2021 am făcut 29000 km cu tigaia și doar 14000 cu trotineta. Urât, știu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Lucian_M a spus:

Din februarie 2021 am făcut 29000 km cu tigaia și doar 14000 cu trotineta. Urât, știu.

14.000 cu motoreta e bine.

 

eu nici nu mai visez la cifre peste 10.000 pe an, cred ca nici adunate :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Cavaleru a spus:

14.000 cu motoreta e bine.

 

eu nici nu mai visez la cifre peste 10.000 pe an, cred ca nici adunate :))

Doar in primul an (2016) am făcut vreo 11-12k, maximul a fost de 19k, în rest 17-18. Anul trecut slăbuț, cu nunți, muncă pe acasă, pandemie etc. Anul ăsta o să fie iarăși slăbuț. Noi să fim sănătoși, să mergem cât se poate, nu "pentru palmares". Cât este, bun și atât.

Am cunoscuți care abia vin joia la teatru și la câte o întâlneala, că îs scumpe consumabilele. Să te zgârcești la gume și frâne, plm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, GoodKat a spus:


Ai sa-mi bag...pacat de motor...Motociclistu' e bine?


Stiu de cei mentionati, insa cursurile sunt cam in regim propriu. Ar fi fost frumos ca instructorii de la politie sa faca o actiune pentru motociclistu' de rand care vrea sa imbunatateasca macar putin ceva in conduita sa.

Eu as vrea sa fac anul acesta unul dintre cursurile fie de la Rider fie de la Razvan. Singura problema, trebuie sa-mi iau 3 zile de concediu. Iar concediul este un subiect sensibil pentru mine :crack:

….cine…..instructorii de la politie…. :crack:

si gratuit nu …..

motociclistul de rand…….asta e un fel de salariu mediu pe economie….. cornul si laptele

 

Nu trebuie sa mergi pe motocicleta ……nu este ce ceva FIZIOLOGIC….mergi cu motocicleta daca iti poti permite 

deci nu este nimeni oblligat sa faca ceva pentru motociclistul de rand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, ianachim a spus:

….cine…..instructorii de la politie…. :crack:

si gratuit nu …..

motociclistul de rand…….asta e un fel de salariu mediu pe economie….. cornul si laptele

Gratis se poate, cu un proiect european pentru siguranță rutieră pe două roți. Dar trebuie să ia cineva inițiativa, vreo asociație moto. Aș participa și eu la un astfel de curs, că mi-ar fi util, iar că mine sigur ar fi mai mulți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, GoodKat a spus:


Ce-ti mai place shaorma, coane...! :crack: :cheers:


Chiar ma gandisem cat de misto ar fi fost sa se faca un eveniment la inceput de sezon cu instructori moto, cu o taxa de participare modica, sa poata participa tot boborul, in care sa se exerseze franarea si tehnici de evitare.


Nu ai idee de cate ori mi-am luat "bataie" virtuala cand recomandam motoare de 125-250 si incepatorilor, dar si celor avansati. Este o rusine sa te vada cineva pe 125...

Scrierea lui @Nguyen imi era adreasata, eu fiind unul dintre cei care nu am nimica impotriva sa incepi direct pe motoare mai mari de 125cc.

Si eu mai dau din cand in cand o tura cu motoare de 125 , ca sa nu uit ca de la 15 CP la 115 CP lucrurile se schimba radical.

Si recomandarea asta am facut-o si o fac prin prisma experientei avute cu diversi prieteni, unii incepand de ex. pe Super Tenere de 1200 (prima mobra dupa ce si-a luat carnetul)

Cand esti iresponsabil, o patesti si pe  mobra mare si pe aia mica.

 

Asa ca mai degraba as recomanda o tura cu 125 celor care se cred mari maestri ai sportului cu mobre.

 

Daca bruschezi frana fata, cazi la fel de la 50 cc pina la 1800 cc. Poate, dar doar asa un ''poate'' vag, daca esti destul de dibaci, o mobra mica de 125 o mai strunesti, dar nu este cazul celui de la parada. Asta s-a dus ca sacul de cartofi pe jos. Bine ca nu si-a rupt nimica, nici el si nici cel pe care l-a luat pe sus.

 

@GoodKat Si cum draqu sa accepte un motociclist ca el mai are ceva de invatat? Basca de la instructori pe circuit? Pe ce lume traiesti? :moron:

 

Eu ma mai uit pe aici si din cand in cand ma minunez ce repere au unii tineri motocilisti, cum era flacaul ala de saracul a murit pe B-dul Tineretului dupa ce a depasit peste linia continua o Skoda de a virat la stanga. Era pe aici unul de nu ii venea sa creada, si ne povestea cum a fost decedatul lumina lui calauzitoare in motociclism.

 

@Nguyen  eu nu stiu cum vezi tu problema dar pentru mine responsabilitatea si discernamantul sunt cele care te apara de incidente/accidente, nu capacitatea cilindrica.

 

Si uite, acuma sper sa nu am gura spurcata, dar cand vad dimineata venind spre Bucuresti motociclisti spre 40 de ani, dand 60-80 km/h printre sirurile de masini de pe DN1 (ba am vazut vreo doi, calare pe bembeu cu coburile montate, deh sa se vada ''valoare'') , in coada de pe la Metro-IKEA, ma intreb cand o sa il vad pe primul facut pilaf intre 2 masini 😪.  Are vreo importanta ca are 125 cc, 600 cc sau 1800 cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, DKW said:

Prospatura, de pe info trafic.

bd elisabeta.jpg

Efectul constientizarii este unisens, cred.

Baiatul e ok, a refuzat ambulanta si facea amiabila. I-a iesit unul in fata si a culcat-o. 

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, ianachim a spus:

….cine…..instructorii de la politie…. :crack:

si gratuit nu …..

motociclistul de rand…….asta e un fel de salariu mediu pe economie….. cornul si laptele

 

Nu trebuie sa mergi pe motocicleta ……nu este ce ceva FIZIOLOGIC….mergi cu motocicleta daca iti poti permite 

deci nu este nimeni oblligat sa faca ceva pentru motociclistul de rand

In tarile astea mai naspa statul te obliga sa faci cursuri.

Am exemplul din Austria unde a facut fii-mea scoala moto si auto. Dupa ce ai luat carnetul, in primele 6 luni ai mai intai de facut o ''revenire'' la scoala de soferi, unde faci o tura cu un instructor care iti va da un calificativ. Daca esti praf, anunta militia si risti sa ramai fara carnet.  Tura cu instructorul este pe banii tai. Nu merge  cu ''haide boss, sa traiesti mancatia-si'' etc.

Apoi mai ai de facut o scoala pe circuit, pana intr-un an de cand ai luat carnetul,  la ÖAMTC (ACR-ul lor), pe vreo 300 € sau 400 € daca ai masina/mobra ta (daca nu iti dau ei si te costa si mai mult), la un curs de perfectionare. Dureaza o zi intreaba de la ora 9 la 18, cu o pauza de masa de 1 ora.  Nu faci revenirea, ramai fara carnet.

 

Nu discutam faptul ca ai ce invata pe acolo de la niste instructori profesionisti, adica nu este o chestiune de forma, care trebuie facuta. Sa vezi ce piruete faceau aia cu masinile cand ii baga instructorul pe asflat ud sau cand ii punea sa iasa cu o roata pe acostament ....

Si la astfel de cursuri ajung si cate unii care au calcat prin strachini si au ramas fara carnet. Adica  amenda de circulatie este cam 25% din cat basculezi la scoala de corectie , fara a mai discuta ca pierzi si o zi de concediu. Nu faci cursul , nu iti da carnetul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Silver Arrow a spus:

Scrierea lui @Nguyen imi era adreasata, eu fiind unul dintre cei care nu am nimica impotriva sa incepi direct pe motoare mai mari de 125cc.

Si eu mai dau din cand in cand o tura cu motoare de 125 , ca sa nu uit ca de la 15 CP la 115 CP lucrurile se schimba radical.

Si recomandarea asta am facut-o si o fac prin prisma experientei avute cu diversi prieteni, unii incepand de ex. pe Super Tenere de 1200 (prima mobra dupa ce si-a luat carnetul)

Cand esti iresponsabil, o patesti si pe  mobra mare si pe aia mica.

 

Diferenta majora este faptul ca o motocicleta puternica te baga mai repede in bucluc, rasucesti un pic manerul si deja ai trecut de suta in timp ce la 125/250 ai de asteptat pana se intampla asta. Sa mai vorbim de diferenta de masa care in anumite situatii poate face diferenta? Un iresponsabil poate sa crape si pe o bicicleta dar asta nu inseamna ca mersul pe motocicleta de 1000cmc e la fel de sigur ca mersul pe bicicleta.

 

Acum 56 minute, Silver Arrow a spus:

@Nguyen  eu nu stiu cum vezi tu problema dar pentru mine responsabilitatea si discernamantul sunt cele care te apara de incidente/accidente, nu capacitatea cilindrica.

 

Uiti ca nu toti oamenii sunt la fel si mai ales ca fiecare e supus la un moment dat propriilor greseli. O persoana responsabila poate merge in siguranta cu orice vehicul dar nu toti sunt responabili, aici e problema... iar daca nu toti sunt responsabili trebuie incurajat mersul pe doua roti in etape crescatoare.

 

Acum 56 minute, Silver Arrow a spus:

Si uite, acuma sper sa nu am gura spurcata, dar cand vad dimineata venind spre Bucuresti motociclisti spre 40 de ani, dand 60-80 km/h printre sirurile de masini de pe DN1 (ba am vazut vreo doi, calare pe bembeu cu coburile montate, deh sa se vada ''valoare'') , in coada de pe la Metro-IKEA, ma intreb cand o sa il vad pe primul facut pilaf intre 2 masini 😪.  Are vreo importanta ca are 125 cc, 600 cc sau 1800 cc?

 

Are importanta, un 125 nu croseteaza la fel de vioi ca un 600 si astfel riscurile sunt ceva mai mici. La 80km/h un 125 deja incepe sa gafaie in timp ce la SS abia schimbi treapta a doua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Nguyen a spus:

 

 trebuie incurajat mersul pe doua roti in etape crescatoare.

 

 

Are importanta, un 125 nu croseteaza la fel de vioi ca un 600 si astfel riscurile sunt ceva mai mici. La 80km/h un 125 deja incepe sa gafaie in timp ce la SS abia schimbi treapta a doua...

Poti sa ne impartasesti cum ai mers tu de ex in etape crescatoare? Vorba aceea: puterea exemplului.

 

Inteleg ca si tu ai peste suta de kile 🤭 de spui ca nu e sprintena un 125 cc.

 

125 sau 600, nu conteaza, asfaltul si tabla au acelasi gust cand te dai ou in tigaie.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Silver Arrow a spus:

Poti sa ne impartasesti cum ai mers tu de ex in etape crescatoare? Vorba aceea: puterea exemplului.

 

La fel ca tine, iti aduci aminte ca ai scris pe aici ca ai avut un Hoinar in tinerete? Daca ai fi avut un GSX R scapai cu oasele intregi? Putin probabil...

 

Am inceput pe comuniste, scutere, la fel ca multi altii care nu au avut sansa (sau ghinionul) sa cumpere "motor de 600" fin cauza vremurilor.

 

Acum 14 minute, Silver Arrow a spus:

 

Inteleg ca si tu ai peste suta de kile 🤭 de spui ca nu e sprintena un 125 cc.

 

Nici macar tu nu consideri ca un 125 e sprinten in comparatie cu un 600, doar incerci sa-ti construiesti un argument fals.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai dreptate si din pacate multi putzoi care abia se apuca de motociclit, refuza acest adevar. Daca acum cativa ani intrebarea era, cum fac sa merg mai bine acum e, cate gauri dau in toba ca sa sune mai tare, ce gopro sa-mi iau si cum imi fac canal youtube.

 

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și când le spun că setul de gume e 1000 lei, plăcuțele 360 toate trei perechile, discurile minim 1500, iar suspensia față curge, se uită ciudat și spun că e scump. Păi motociclismul nu-i chiar pentru oricine, în loc de adidași cu plasă ar trebui niște ghete, iar despre restul nici nu mai vorbesc. Unii fumează două pachete pe zi, însă merg cu gumele până la sârme. Dar toba trebuie să sune tareeeee!

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut!

Și mai e o modă: nu-mi pun crashbar sau alte protecții, arată urât. In fața mea, la ieșirea din curte a picat un cbr1000rr (nu îmi dau seama ce a vrut să facă, avea mâna dreaptă în buzunar). S-a rupt suportul de la crashpadul din stânga, mici julituri pe ici, pe colo, nimic grav. 

Nici eu nu țin musai la aspect, dar nici să curgă toate alea de pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, adidas a spus:

Baiatul e ok, a refuzat ambulanta si facea amiabila. I-a iesit unul in fata si a culcat-o. 

Bine că e ok, rău că a făcut amiabilă! 

În țările "cu apă caldă" te obligă și să te vaccinezi... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Nguyen a spus:

 

Ti-a raspuns Leon. 

 

Cilindreea mai are o caracteristica, de regula vine la pachet cu o minima greutate a motocicletei. Colega noastra Flower Power chiar a avut o patanie din acest motiv, lipsa de experienta si greutatea specifica a motocicletei de 650cmc au facut ca esapamentul fierbinte sa se aseze direct pe piciorul ei.

Oh ,boy ,încă ma păstrezi în gândurile tale..nu e vorba ca e o motocicleta prea grea pentru că are cilindree prea mare, arsura nu s-a produs din cauza asta. Reluam? 

Iti făcusem și schiță..ce folos ?!

Screenshot_20220404-195854_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220404-195630_Samsung Internet.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Asta cu cilindreea și motoarele grele pentru începători e relativă.

Eu am început pe Vn1500. Bine, nu era vreo sportivă, dar nici nu am avut probleme de adaptare.

Nu compari un VN1500 cu un gixxer 1000 sau R1. Dacă la VN  blochezi roata o mai poți tine pe picioare și sa o redresezi pe când la un rr te da pe jos instant ca în video inițial. 

Oricum frumoase modele VN-urile astea mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Asta cu cilindreea și motoarele grele pentru începători e relativă.

Eu am început pe Vn1500. Bine, nu era vreo sportivă, dar nici nu am avut probleme de adaptare.

 sa fim serios … un 125/400 nu ar fi plecat cu tine de pe loc 😂😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Flower-Power a spus:

Oh ,boy ,încă ma păstrezi în gândurile tale..

 

Erai un exemplu recent si la indemana plus ca am vazut ca erai prezenta pe topic.

 

Acum 13 ore, Flower-Power a spus:

nu e vorba ca e o motocicleta prea grea pentru că are cilindree prea mare,

 

Ba daaa...

 

Acum 13 ore, Flower-Power a spus:

arsura nu s-a produs din cauza asta.

 

Asa e, s-a produs pt ca era toba fierbinte, daca se aseza motocicleta pe tine cu toba rece nu se producea nici o arsura. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice padure are uscaciuni. si daca nu era parada tot o sfarsea pe jos baiatu asta agresiv cu franele.

 

la orice parada ogranizatorul trebuie sa faca un instructaj sau imparta pliante cu cateva info despre mersul in grup pt ca atunci cand organizezi si ai sute de motoare este foarte greu ca sa aduci pe toata lumea la un numitor comun.

 

ani de zile s-au facut parade, nu trebuie blamati baietii de la Ride&ride pentru asta, gen au starnit furia la soferi.... (nu stiu cati mergeti voi prin bucuresti dar eu de vreo 2 ani tot observ ca sunt mult mai multi soferi care iti fac loc, chit ca e vorba de 10-20cm, multi isi multa un pic masina sa iti faca loc). Data viitoare le va iesi mai bine.

 

multi care aruncati cu (cuvant urat) aici fac pariu ca nu ati organizat ceva de genul in viata voastra de motociclisti 

 

nu iau apararea nimanui dar cand lucrezi cu sute de oameni e foarte foarte greu sa-i mentii pe toti in aceeasi mentalitate.

 

le fel si cu criticile vis a vis de cei cu veste... fratilor, fiecare intelege motociclismul cum vrea si isi gaseste apartenenta de un grup cu care rezoneaza. 

 

Sa nu uitam ca baietii astia cu veste s-au implicat in actiuni caritabile. nu mai aduc aminte de intrunirile din trecut organizate unde multi mergeati sa va vedeti cu tovarasii sau sa va faceti pilaf.

 

dar tot o sa ma tin departe de astfel de manifestari ca nu ma atrag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, l.u.v a spus:

Asta cu cilindreea și motoarele grele pentru începători e relativă.

Eu am început pe Vn1500. Bine, nu era vreo sportivă, dar nici nu am avut probleme de adaptare.

 

Adaptarea tine de capacitatea fiecaruia, unii o au in mod natural, unii o dobandesc pe parcurs (daca mai apuca) iar altii nu se adapteaza niciodata (soferii de duminica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...