Sari la conținut

M-ar fi ajutat ABS-ul?


Ovidiu M
 Share

Postări Recomandate

Acum 9 ore, mrjo a spus:

+1, pe gustul meu. "Judgement - first, skill - second, technology - third". Cand ajungi intr-o situatie in care te rogi sa te scoata tehnologia din belea, foarte probabil ai gresit undeva la primele doua.

 

Cel mai bun post de pe topic!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 52 minute, Speedy.K a spus:

Refacere rapida la turloi.

 

Asta e cea mai tare postare. :)

La 09.04.2022 la 19:22, _Raul_ a spus:

...eu nu as recomanda nici unui incepator o prima mobra fara abs si injectie.

 

Da, clar, trebuie motociclete cat mai complexe (complicate), ca sa fii in stare sa mergi.

Daca n-au ABS, EFI, TCS, AWC, ATC, ALC, AQS, ESA, ASC, RDC, DWC, KLCM, EAS 2.0, SCS, LIF, LCS, ERC si sa nu uitam de CTC, SMS si ETC., atunci nu-s motociclete de iesit pe strada cu ele.

Dar cele mai sigure motociclete vor aparea atunci cand vor avea integrat din fabrica RAS (Roti Ajutatoare System).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, GoodKat a spus:


De vo' 12 ani incoa, cam de cand am permis, observ moda sfatoasa de a nu folosi frana spate. Nu am inteles niciodata care este logica din spatele acestei decizii. Vin pufanii la unii care par experimentati si aia le zic "Nu folosi frana spate, fiule!" -> Jap/Poc pe jos.

Am intalnit si exemplare care la servisarea franelor faceau operatiunea doar pentru fata pentru ca, citez "Oricum nu folosesc frana spate niciodata."

 

Cine a zis vreodata sa nu folosesti frana spate? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, GoodKat a spus:


Era placa favorita a racerilor de bulivar'.

 

Stiau ei ceva dar stiau prost, la SS-uri spatele franeaza f putin dar mult mai important era ca spatele echilibreaza motocicleta pe franare si trebuie folosita. In afara de asta nu toate mobrele sunt SS-uri si astfel avand alta distributie a maselor conteaza si frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, GoodKat a spus:


Nu ajungeau cu judecata la nivelul asta. Doar propagau ceva fara sa inteleaga ce propaga.

 

Exact, argumentul aruncat pe nemestecate era ca "daca asa fac aia pe pista care se dau tare, inseamna ca e bine si pentru mine care merg pe strada, ca doar aia stiu mai bine". 

Si multe alte mituri conexe cum ar fi cauciucuri de pista SH cumparate de la raceri, ca deh, alea au aderenta maxima. Ulei "racing" ca daca e bun pe pista unde tureaza motoarele in 16 mii... 

Numai ca voiau sa faca 12 mii de km pe sezon cu el...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.04.2022 la 22:50, Lucian_M a spus:

Subscriu! Acest accesoriu e un must-have la orice mobra.

 

Cât despre încălțăminte, la accidentul meu am avut mare noroc cu cizmele (touring), mi-au salvat talpa. Acum am ceva Adv, dar sper să nu le testez niciodată.

Ai intrat tare in curbă și ai alunecat pe vopsea. Acolo fac pariu că e suprafață alunecoasă, iar tu erai deja înclinat, cu ceva viteză, trebuia counter-lean, nu să iei curba ca la MotoGp.

 

Op: să îți pui niste protecții la mobra pe viitor. Recuperare ușoară!

 

Imi pare rau pentru evenimentul neplacut. La asta ma gandeam acum vazand clipul. Ar fi ajutat foarte mult counter leaning sau sa o lasi sa ti cada intre picioare iar asta tot dintr-o pozitie de counter-lean. 

In opinia mea, cred ca e in avantajul nostru sa ne bucuram de ceea ce ofera tehnologia actuala. Asta insemnand tot ce inseamna sisteme active de siguranta pe motocicleta. Eu nu am. Nu am avut niciodata ABS si nici motocicletele pe care le am acum nu au ABS, din pacate. Dar, daca iti permite portofelul ... da, nu iti cere de mancare si poate face diferenta in diferite situatii. 

 

In acelasi timp, dupa recuperare poate ca si un curs de conducere avansat pentru motocicleta cred ca te ar ajuta. Practic ei simuleaza inclusiv situatii de genul asta in care nu ai reusit sa gasesti o solutie care sa nu duca la autoaccidentarea ta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mers pe motocicleta mai este ala, daca te ajuta toate sistemele de pe fata pamantului ca sa fii capabil sa te deplasezi?

 

Acum 3 ore, Alexandru Boros a spus:

In acelasi timp, dupa recuperare poate ca si un curs de conducere avansat pentru motocicleta cred ca te ar ajuta. Practic ei simuleaza inclusiv situatii de genul asta in care nu ai reusit sa gasesti o solutie care sa nu duca la autoaccidentarea ta. 

 

Aha... Da-da! Te plimba inclusiv pe la o bariera ridicata, apoi te pun sa te uiti in stanga si lasa bariera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, TETEA. said:

Exact, argumentul aruncat pe nemestecate era ca "daca asa fac aia pe pista care se dau tare, inseamna ca e bine si pentru mine care merg pe strada, ca doar aia stiu mai bine". 

Atat timp cat sunt scoase din context, 'proverbele' astea nu spun nimic. Doar alimenteaza ideile alea de gasca noasta e mai desteapta decat gasca voastra. Valabil pentru oricare tabere.

Pe partea cealalta au fost si accidente destule de bajeti cu urme de spate blocat muuulti metri, care au facut plici, cand poate i-ar fi ajutat mult mai mult sa stie care-i treaba cu franarea eficienta. Treaba asta ti-o cam zice si constructorul functie de discurile cu care iti echipeaza agregatul, dar aici intram in chestii de cunoscut motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, LimpTA a spus:

dar aici intram in chestii de cunoscut motoreta

 

Daca nu te ține sa continuăm discuția, te ințeleg. Poate peste niște ani...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, categoria"A" a spus:

Ce mers pe motocicleta mai este ala, daca te ajuta toate sistemele de pe fata pamantului ca sa fii capabil sa te deplasezi?

 

 

Aha... Da-da! Te plimba inclusiv pe la o bariera ridicata, apoi te pun sa te uiti in stanga si lasa bariera.

 

:troll: :)))) Mai mult sau mai putin. Uneori arunca si o coaja de banana si dupa ce te dezechilibrezi si pici pe coaja de banana, ca n ai ABS pe moto, scapa un pian pe tine. Care apoi explodeaza. 

Editat de Alexandru Boros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

48 minutes ago, TETEA. said:

 

Daca nu te ține sa continuăm discuția, te ințeleg. Poate peste niște ani...

 

N-am timp de cheltuit prea mult cu baietii odihniti de pe forum :D  ma oboseam sa ma antrenez in discutii acum 5-10 ani.
Dar "poate peste niste ani" cand ies la pensie am putea relua, dac-o mai fi cineva p-aici si plictiseala va fi mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, LimpTA a spus:

N-am timp de cheltuit prea mult cu baietii odihniti de pe forum :D  ma oboseam sa ma antrenez in discutii acum 5-10 ani.
Dar "poate peste niste ani" cand ies la pensie am putea relua, dac-o mai fi cineva p-aici si plictiseala va fi mare...

 

Asa-i, vezi cum iti trece tot cheful cand ti se raspunde in acelasi duh cu ce ai postat tu?

 

Eu chiar ma bucur cand revin useri vechi. Poate recapata ceva sanatate si forumul asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, TETEA. said:

 

Asa-i, vezi cum iti trece tot cheful cand ti se raspunde in acelasi duh cu ce ai postat tu?


N-am postat in niciun duh bre, posibil sa fi luat personal treaba cu cunoscutul motoretei care facea fererire la cei care fac plici. Desigur ca motoretele franeaza diferit functie de tipul si constructia lor. Tocmai de-aia proverbele scoase din contex nu spun nimic.  Acum e adevarat ca in ziua de azi lumea vrea direct solutii sau raspunsuri simple ca sa nu mai sa aprofundeze, tocmai de-aia prind sintagmele cu "motul", "2ct" etc. 
Habar n-am ce mai face racerii de bulevard in ziua de azi dar daca e vorba strict de sportive in situatii mai serioase, tot frana fata e baza, problema e ca trebuie stapanita cum trebuie.

Ca un mic exemplu practic, mai acum vreo 4-5 ani nu mai stiu, facusem o aciuare ad-hoc in spate la ikea pentru niste franare de urgenta in limita a X metri, in urma unui topic de pe aici. Primele incercari ale unor baieti de atunci care au sarit pe frana spate, au rezultat in faptul ca s-au dus sanie de nu s-au mai oprit. 

In ceea ce priveste on-topic, daca innozi fata ABS-ul nu te salveaza. Am cornering pe una dintre mobre si garantez oricui ca nu vrea sa-l testeze pe inclinat pe drumurile publice :D  Ajungi prea repede in situatia in care nu te salveaza 'calculatoarele'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ovidiu M  imi pare rau pentru patanie. Sper sa te pui repede pe picioare. Si apoi iarasi in sa.

 

In cazul de fata ma indoiesc ca ABS-ul avea vreun efect benefic. Cadeai oricum. De ce spun asta:

dpdv al fizicii ai cazut pe de-o parte pentru ca ai blocat roata fata in curba si a aluncat mobra , si pe de alta parte pentru ca ai franat in curba. Si daca nu alunca fata (care putea sa alunece si pe drept) , probabil ca tot cadeai, e drept ca poate nu asa de rau. Este o parere personala.

Eu zic ca cel mai probabil cauza principala a fost lipsa de atentie datorata unui fapt comun: erai aproape de destinatie, te-ai relaxat si in plus ai plecat si de la o premisa gresita - ca bariera trebuia sa fie ridicata.

Ai pus piciorul jos din reflex, asa cum multi dintre cei sfatosi de pe forum ar fi facut-o. Asa ca nu poate sa ti se reproseze acest aspect. Greu sa ai nervul tare sa ramai strans in mobra si sa lasi mobra sa se propteasca pe crash-bar-uri.

Tehnologia te poate ajuta cand esti surprins dincolo de masurile de prevedere pe care ti le-ai luat. Si asta in niste limite.

 

Sunt multe articole pe tema riscului crescut de accident in ''ultima suta'' a calatoriei. Uite un citat cules la intamplare.

 

Progressive Insurance conducted the first survey to research where most accidents may happen. Although only 11,000 drivers were included in the study, the outcome was still astonishing. Findings revealed that 52 percent of motorists had an accident within five minutes of their homes and 77 percent had accidents within 15 miles of where they lived. Although this study occurred in 2001, newer research continues to support the original claim.

Sursa : https://www.pilawyers.com/blog/more-accidents-happen-close-to-home/

 

De acuma inainte sa tii minte ca trebuie sa ramai cu atentia si simturile ascutite din clipa ai care te-ai pus in miscare si pana ai pus mobra pe cric. Spun asta pentru ca si mie mi s-a intamplat sa pun mobra pe jos dupa ce am ajuns la destinate si nu am fost atent cand am pus cricul (mai precis nu l-am lasat cum trebuie si s-a strans la loc. Noroc ca fiind inalt am pus picioarele jos si am lasat-o sa cada intre picioare). Si s-a mai intamplat si altor prieteni.

Si poate mai erai si cu ceva ganduri in alta parte (munca, casa, weekend etc)

 

Parerea mea de amator absolut: asa cum sper ca ai aflat, un accident este cauzat de un cumul de factori, iar la tine si-a bagat draqu coada si le-a aliniat pe toate fix cand nu trebuia. Iar lipsa ABS-ului nu este unul dintre factori.

 

PS: ai spus la spital ca ai cazut cu mobra inainte sa intri in curte la munca? Nu de alta dar un accident pe drumul spre munca se incadreaza la accident de munca, ca tot deranjul aferent din partea ITM 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, LimpTA a spus:

Acum e adevarat ca in ziua de azi lumea vrea direct solutii sau raspunsuri simple ca sa nu mai sa aprofundeze, tocmai de-aia prind sintagmele cu "motul", "2ct" etc

 

Aici ai mare dreptate. Plus obiceiul de a cauta cauzele "pliciurilor" in exterior. Mereu altul/altceva e de vină.

 

Probabil am inteles eu gresit treaba cu cunoasterea motocicletei, ca fiind coborâtă de undeva dintr-o zona prea inalta pentru mobristul de rand. 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, LimpTA a spus:

Ca un mic exemplu practic, mai acum vreo 4-5 ani nu mai stiu, facusem o aciuare ad-hoc in spate la ikea pentru niste franare de urgenta in limita a X metri, in urma unui topic de pe aici. Primele incercari ale unor baieti de atunci care au sarit pe frana spate, au rezultat in faptul ca s-au dus sanie de nu s-au mai oprit. 

 

Ati facut franari doar in linie dreapta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, categoria"A" said:

 

Ati facut franari doar in linie dreapta...

au fost suficiente si alea din moment ce majoritatea a inteles ca daca esti luat prin surprindere iti dublezi sau chiar triplezi distanta de franare. Prin urmare trebuie atat de mult, des si divers exersat incat dozajul sa devina reflex (la motocicletele fara abs).

Iar cei care au venit acolo au fost cei care si-au pus intrebari sau macar curiosi, chiar daca rezultatele au fost realiste, adica slabe la inceput. De ceilalti, adica majoritatea covarsitoare care circula pe strada si pentru care motociclismul nu mai are secrete :D , nici nu are rost sa mai aduc in discutie. Ne supraapreciem pana ajungem sa ne facem pachet pe la parade... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, frigider a spus:

frate nu i-ar fi dat drumu la maneta aia nici de-al dracu :)) 

 

De ce sa-i dea, doar are ABS! :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, TETEA. a spus:

 

De ce sa-i dea, doar are ABS! :D

 

:grinbandit:

 

radem glumim dar daca ai si moto cu abs si fara e cam naspa.

 

cred ca e ciudat si foarte nenatural sa tragi de maneta aia cat de tare si repede poti.

daca te inveti asa...greu sa mai revii.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, categoria"A" a spus:

 

Adica ramai asa, cam nemotociclist.

nu e vb de motociclist-nemotociclist e vb ca te inveti sa o strangi ca maimuta :) 

 

la masini macar chiar si sh de 20 de ani daca iei - sunt sanse sa aiba ABS :) 

la moto in schimb nu prea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...