Jump to content

World Superbike 2022


PzKpfW
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

image.thumb.png.2ec68e2c47437d167aa877fae66051e9.png

 

Razgatlıoğlu își ține în viață șansele la titlu. Bautista foarte aproape. Rea este departe, dar de obicei îmbunătățește în cursă. Nu-l văd însă la bătaie cu Toprak și Alvaro.

 

...și titlul devine din ce în ce mai dificil pentru Razgatlıoğlu după ce a dat-o pe jos chiar în primul tur. A reușit să terime și să ia un punct, dar Bautista a câștigat și a luat 80 de puncte avans în clasament.

 

image.thumb.png.28c1a8474f26da6124fea436deefb7ce.png

 

Axel Bassani din nou pe podium. Foarte bine merge băiatul ăsta. Merită locul lui Rinaldi la echipa oficială.

 

Teoretic mai sunt 161 puncte de luat în cursele rămase, dar Bautista a fost teribil de constant până acum: în afară de căzătura de la Donington (practic singura lui greșeală din sezon) și de abandonul de la Magny Cours (unde nu a avut nicio vină), a terminat toate cursele (25) pe podium, mai puțin una. Mai poate pierde titlul doar pe mâna lui.

 

Superbe curse în Argentina. 

 

După greșeala lui Razgatlıoğlu de ieri, două greșeli din partea lui Rea astăzi. Toprak devine cel mai de succes pilot Yamaha în WSBK, îl depășește la numărul de victorii pe Noriyuki Haga. Bautista - două victorii în cursele principale, un loc 2 în Super Pole. Cam greu să mai piardă titlul.

Link to comment
Share on other sites

Cred că este un atac subtil la adresa celor de la Kawasaki. Are nevoie de o motocicletă nouă și de mai multă putere. Pere Riba (inginerul șef al lui Rea) spune că ar avea nevoie de ~20cp în plus pentru a se bate cu Bautista. Este mult. Deși avantajul cuplului Ducati/Bautista nu se rezumă doar la putere.

 

În același timp, Yamaha are probabil un handicap similar în ceea ce privește cp și totuși Razgatlıoğlu îl bate ocazional pe Bautista - mai ales în cursele de Super Pole, când nu trebuie să se gândească la gume. Este foarte agresiv, spectaculos, (probabil) cel mai eficient pe frânări, dar distruge gumele.

Link to comment
Share on other sites

Nush ce sa zic... Mi s-a parut mereu trasa de par asta cu greutatea minima.

Pur si simplu anumite abilitati motrice specifice sportului respectiv pot fi atinse si dezvoltate la maxim doar pe anumite tipuri constitutionale. Talia mare e un dezavantaj in multe sporturi, sau poate fi un mare avantaj in alte sporturi. N-as vrea sa vad o balerina de 120kg ridicata cu un brat mecanic in timpul spectacolului, doar pentru ca trebuie sa aiba si ea o sansa de a se produce pe scena, desi niciun barbat nu o poate tine intr-o mana deasupra capului cum zice regia.

N-ai fizicul ideal pentru sportul practicat, schimba sportul! Ai fizicul lui Baz ai avantajul ca poti bate la propriu in boxe pe oricare alt rider din padoc. Ai fizicul lui Marquez, poti sa-i bati pe pista. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Cred că este un atac subtil la adresa celor de la Kawasaki. Are nevoie de o motocicletă nouă și de mai multă putere. Pere Riba (inginerul șef al lui Rea) spune că ar avea nevoie de ~20cp în plus pentru a se bate cu Bautista. Este mult. Deși avantajul cuplului Ducati/Bautista nu se rezumă doar la putere.

 

cred ca mai degraba un atac la cati bani baga altii in motocicleta de baza de la care pleaca cea de SBK:

 

Having the best material is great, even if in a championship like this production-derived one, it is up to the manufacturer to decide what to bring to the track. A performance balance brings a lot of variety, but that's not what everyone is aiming for. I understand the idea of super concessions, but I'd like to see a championship where the best bike is built within the homologation and regulation limits. In this way, anyone would be tempted to buy that bike. But how do you do it when at the dealers you can find one for 40,000 euros and another for 17,000 euros? It's not quite the same thing. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ioio_viola said:

But how do you do it when at the dealers you can find one for 40,000 euros and another for 17,000 euros? It's not quite the same thing. 

 

Rea exagereză pentru efect comic tragic. Modelul de omologare al celor de la Kawasaki costă 30.000€, nu 17. Cam toate celelalte modele de omologare sunt pe acolo (Honda, BMW). E drept că Panigale V4R e mai scump dar asta este parțial datorat faptului că are un motor V4 diferit față de cel de serie (1000cc vs 1100) și că este un model mai nou (ZX-10R-ul actual este o evoluție a motocicletei din 2016). Mai mult, faptul că Ducati vinde un model cu preț de pornire atât de mare reprezintă un risc financiar asumat - mai ales prin prisma faptului că vând mai puține unități în general față de Kawasaki.

 

Interesant este că pe Rea nu l-a deranjat aspectul ăsta pe vremea când domina campionatele cu Kawasaki acum câțiva ani: Ducati vindea și atunci modelul R (al lui Panigale 1199) la un preț similar cu cel al lui V4R acum. Standardele se schimbă când nu mai câștigi.

 

7 hours ago, danypop said:

 

Nu pot să văd toată postarea și reacțiile pentru că nu am cont. Dar am văzut reacția lui Bautista.

 

image.thumb.png.0ca980d2da36555227b84d5915abc483.png

 

Și sunt de acord cu el - probabil și pentru că mă cam identific cu situația lui și îl înțeleg. Pe lângă diferența de forță, un pilot mai mic/ușor are probleme cu încălzirea gumelor. Avantajul în ceea ce privește uzura devine un dezavantaj în condiții de pistă mai rece. Mai mult, nu există nici în MotoGP o astfel de limită - ceea ce nu l-a împiedicat pe Dani Pedrosa (1.58 @ 51kg) să aibă succes, și nici pe Rossi (1.81 @ 70kg) sau pe Simoncelli (1.83 @ 73kg).

 

Ceea ce reușește Bautista pe motocicleta pe care a fost Redding anul trecut nu se rezumă la greutate sau dimensiuni.

 

Un articol interesant cu titlu oarecum înșelător - Does Ducati dominance threaten to undo WSBK's progress?

 

Sebastian Fränzschky

One senses that the interest in WSBK among the Japanese manufacturers is lacking. Ducati’s V4 R essentially brought technology derived from MotoGP to the production racing world, but where is the response from Kawasaki, Yamaha or Honda?


Kawasaki might have updated its ZX-10RR last year but the basic concept is a decade old. Yamaha likewise hasn’t changed much since its return in 2016. Honda has the most ‘radical’ bike of the three but clearly still has a lot of work to do to catch up the frontrunners.
 

What has happened to the pioneering spirit of the Japanese brands, which produced legendary models like the Honda NR750 or RC30/45? I fear those days are gone forever.

 

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu știu ce l-a apucat. Îl știam de băiat bun. Chiar îl apreciam ca era băiat de gașca. Eu cred ca e forte dezamăgit de rezultatele dezastruoase pe care le-a avut în acest an. Cine știe ce așteptări /promisiuni avea la începutul campionatului. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, danypop said:

Eu cred ca e forte dezamăgit de rezultatele dezastruoase pe care le-a avut în acest an.

 

Nu cred că a avut un sezon atât de rău. Știa unde merge, știa ce nivel are BMW-ul. Și a scos totuși 3 podium-uri anul ăsta, asta în cazul în care "cei 3 fantastici" ocupau by default podiumul.

 

Poate-l frustrează faptul că Bautista se pregătește să câștige titlul pe motocicleta pe care el n-a fost capabil să termine nici vice-campion anul trecut. Suspectez că este un fel de încercare de justificare acolo. Poate chiar are dreptate cu greutatea (deși este o întreagă discuție) dar nu e ca și când a descoperit ieri treaba asta. Este mare și greu de când îl știu, a avut dintotdeauna "dezavantajul" ăsta. Dacă i se părea atât de insurmontabil trebuia să se lase de sportul ăsta și să se apuce de altceva, unde dimensiunile nu sunt penalizante sau reprezintă chiar un avantaj. End of story.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Razgatlıoğlu pare de natins la Mandalika, victorie categorică. Dar Bautista face din nou ce trebuie pentru titlu și termină pe 2. Diferența dintre el și Toprak scade la 77 de puncte, cu 99 rămase de luat.

 

Rea este acum și matematic out din cursa pentru titlu.

 

La constructori, Yamaha mai are șanse teoretice la titlu, dar greu de crezut că pot recupera 60 de puncte în cele 5 curse rămase. Bătălia cea mai serioasă se duce probabil pentru a nu termina ultimii, între BMW și Honda - avantaj de 7 puncte pentru Honda acolo.

 

Cursa 1 se poate vedea aici.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, danypop said:

Bautista trebuie doar sa țină aproape de turc pentru a încheia lupta pentru titlu în acest weekend

 

Corect. Iar asta demonstrează cât de mult s-a maturizat față de sezonul 2019. Razgatlıoğlu este însă impresionant în ceea ce face și cum merge. Păcat de începutul greoi de sezon (după primele 10 curse nu avea nicio victorie și deja două abandonuri), altfel ar fi fost mai strânsă lupta acum.

Link to comment
Share on other sites

3 din 3 pt Raz.

din pacate la inceputul sezonului, yamaha a incercat sa schimbe electorncia cu una facuta in Italia si nu le-a iesit.

la Donnington s-au intors la cea japoneza si a inceput si Top sa mearga cat de cat.

 

 

 

https://www.crash.net/wsbk/news/1017033/1/razgatlioglu-sends-message-yamaha-i-couldn-t-do-more-we-need-more-power?fbclid=IwAR0U5HzNjzSw5VjirQRYnsEgyl6B44iWxcHF2-l0EnItDZvoq6AHMD5sHRs#lafei4hnzeht2g1ziuh

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt inginer motorist, dar se pare că în general motorul 4 în linie se apropie de limita de dezvoltare în ceea ce privește puterea maximă. De înțeles că Razgatlıoğlu vrea mai mult (la fel ca și Quartararo în MotoGP) dar nu știu cât se poate fără o schimbare de arhitectură. Nu că i-aș vedea pe cei de la Yamaha trecând la V4, cred că mai repede așteaptă o nouă tehnologie (electric, hibrid, etc.) decât să dezvolte o platformă complet nouă. Plus că asta ar veni cu dezavantaje inerente; se vede cu ochiul liber de spectator necunoscător cum Razgatlıoğlu reușește să vireze mai ușor cu R1 ăla față de Bautista pe V4R. Mai mult, ceea ce l-a tras în jos pe Toprak în afară de lipsa de putere este uzura gumelor - chiar și după Donington.

 

Oricum, impresionat ceea ce a făcut (și face) Toprak. Probabil cel mai talentat pilot din WSBK. Bautista va trebui să meargă cel puțin la fel de bine anul viitor ca să se bată cu el. Dacă Razgatlıoğlu merge tot sezonul '23 cum a mers în a 2-a parte a lui '22, nu prea văd cine poate să-l bată.

 

Încă o cursă bună pentru Bassani (care a câștigat oficial și titlul de cel mai bun pilot independent), încă o cursă slabă pentru Rinaldi. Performanță bună pentru Redding, BMW s-a apropiat la 3 puncte de Honda. Doar la constructori mai este ceva suspans: Ducati și Yamaha pentru locul 1, BMW și Honda pentru care termină penultimul.

image.thumb.png.6db0084ec927b6a58df203d0b73212b3.png

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Probabil cel mai talentat pilot din WSBK.

Dacă Razgatlıoğlu merge tot sezonul '23 cum a mers în a 2-a parte a lui '22, nu prea văd cine poate să-l bată.

image.thumb.png.6db0084ec927b6a58df203d0b73212b3.png

Nu cred e peste Johny Rea, la modul general vorbind.

Probabil că tot el va reveni în forță.

Om trăi și-om vedea. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Nu fac decât să-mi dau cu părerea, la fel ca și tine. Personal cred că epoca lui Rea s-a terminat. Chiar dacă s-a tot bătut pe la vârf, n-a mai câștigat o cursă din primăvară. Cere o motocicletă nouă, dar Kawasaki nu par dispuși să investească prea curând în așa ceva.

 

Platforma actuală de ZX-10R își are originea în 2011, cu un update cât de cât serios în 2016. Limita de turații de care se plânge Rea are de-a face cu modul în care este setată și calculată de către FIM în funcție de modelul de omologare (i.e. versiunea de serie) și faptul că versiunea de ZX-10RR pe care Kawasaki a catalogat-o drept "nouă" în 2021 nu a satisfăcut criteriile. Pe scurt, era prea apropiată de modelul precedent:

 

Fédération Internationale de Motocyclisme

The 2021 Kawasaki ZX-10RR engine received only a limited amount of new component. Therefore the CTI have decided that it has a rev limit based on the performance balancing algorithm following the 2020 season.

 

Lista completă a limitelor de turații la început de 2021 (care din câte știu au rămas la fel până azi):

 

image.thumb.png.79051b396b79948b5de032d4459ae437.png

Link to comment
Share on other sites

 

Rea câștigă prima cursă (pe ud/umed) la Phillip Island. Bautista termină în afara podiumului. Bassani din nou mai rapid ca Rinaldi.

 

image.thumb.png.2a0eee8445f12cef8a6bd6519b9f5eab.png

 

Ducati câștigă titlul la constructori și echipe. Bătălia pentru penultimul loc continuă: 4 puncte între BMW și Honda, în favoarea japonezilor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...