Jump to content

BMW X3 vs VOLVO XC60


Masina TA
 Share

Recommended Posts

Eu sunt la prima masina cu tracțiune integrala, n-am apucat sa văd cum e iarna.

Ce am apucat pana acum sunt multe ierni in care am împins la masina cu nevasta-mea la volan. A învățat ea sa balanseze, pana am luat prima automată, atunci am început sa ma echipez cu diverse, gen șoricei mari sa pun pe roti, sfori, etc😅

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La 01.08.2022 la 0:05, Cap0ne a spus:

 

Baieti, este o chestie de mentalitate.

Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. 

Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma.

Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat.

NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua).

Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" 😀 sau Castrol sau Motul 🙃, (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte.

Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori.

 

Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice.

 

Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata.

In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic.

Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou".

 

Edited by Bigfoot
Link to comment
Share on other sites

La 03.08.2022 la 23:53, Papa_Bear a spus:

Sa va spun si eu o experienta cu BMW 520D fabricat in 2013:

 

1. Cumparat in 2018 de la reprezentanta din Germania la 180k km in stare impecabila si echipare Luxury + o gramada de optionale. Masina a avut un singur proprietar

2. 2020 - cazut turbina si de aici costuri cat cuprinde

   a. Mers cu masina la reprezentanta si facut deviz: Turbina 16500 lei, + schimb ulei 900 lei + schimb capac chiulasa 2800 (contine supapa de la separatorul de gaze) + procedura curatare admisie cf procedura BMW 4000 lei + manopera...

3. Va trebui facuta mentenanta la cutia automata: pret ulei + kit intretinere = 3500 lei

4. Va urma schimbul distributiei - procedura BMW spune ca trebuie schimbata si pompa de ulei si o gramade de repere mici... minim 12000 de lei

 

Deci... cine il indruma pe initator sa isi cumpere BMW... sa ii spuna si de costuri.

 

Un fleac de minim 38000 RON (7600€). Dupa 2 ani de utilizare. Faina investitie :( Sau 

 

Acum 5 ore, Bigfoot a spus:

Baieti, este o chestie de mentalitate.

Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. 

Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma.

Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat.

NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua).

Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" 😀 sau Castrol sau Motul 🙃, (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte.

Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori.

 

Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice.

 

Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata.

In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic.

Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou".

 

Foarte pertinente remarci, atat pentru partea cu service-ul, cat mai ales pentru partea cu "investitiile" in masini.
Pentru service, e bine ca omul sa si cunoasca alte ateliere de incredere. Nu ca cele de firma ar fi de mai mare incredere.
Cat despre finantare, intr-o tara in care cultura financiara se ia la intrecere cu educatia sexuala nu pot sa iasa decat aberatii: masini la fel de scumpe ca si apartamentul in care-si duc existenta (si apoi fuga la Penny&Co ca sa mai reduca costul cosului zilnic), "benzinare" (Cayenne, Audi A8 etc.) pe GPL in care baga gaz de 50 de RON, recordul european pentru mame minore, vs. abureala pentru fraieri cu familia traditionala etc. etc.

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Foarte adevărate observații!

Acum ceva timp vad pe unul pe un grup dedicat CLS.

Omul venise de undeva de afară și căuta gen : vreau o recomandare de atelier să-mi facă revizia, dar nu am încredere în reprezentanțe că e japcă și au mecanici proști"

Mașina era un cls 350 de prin 2015 parcă, bijuterie de 17-18.000 euro.

Deci voia revizia: ulei, filtre.

Îl trimit la băieții mei dedicați Mercedes.

Ca să vă faceți idee, la ambele mașini mă costă în jur de 800 ron:

- 7/8 litri ulei de origine Mercedes.

- filtre aer, polen, ulei Mann.

- verificare vizuală scurgeri motor.

- verificare și completare lichid răcire, servo dacă e cazul.

- manoperă.

Ăsta mă întreabă dacă oamenii sunt de încredere.

Da, evident, de aia te-am trimis.

Dar ștampilă pun pe cartea mașinii?

Aici m-am blocat..

Nu, nu pun, ai întrebat de un atelier cu oameni pricepuți, dar nu voiai reprezentanță!

Eee, da, da vreau stampilă.

Atunci du-te-n plm de figurant la reprezentanță, plătești 50 milioane în loc de 800 și ai ștampilă!

 

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

OP, am un XC60 ca daily driver de 4 ani si iti zic ca...X3 e mai fun :)

 

La vremea aia am ales Volvo pentru ca nu-mi plac BMW-urile - parca au aceleasi interioare din 90 toamna si Volvo venise cu ceva inedit cu design minimal, touchscreen pe mijloc etc. Designul tine de gust, dar la condus prefer X3.

 

De ce SUV? Pt ca:

1) copii - intra toate carucioarele, bicicletele, bagajele fara stres

2) fun - ma urc cu fi-miu in masina si mergem sa exploram pe drumuri nu tocmai bune. bineinteles, drumuri unde ai intra si cu loganul, dar nu cu un sedan sport

3) e practic - urci borduri, parchezi aiurea. iarasi, nimic din ce n-ai face cu un logan, dar nu ceva ce poti face cu jante de 21 pe A6

 

De ce 4x4? E moft, clar. Dar daca iti permiti, de ce nu? Masina se simte mai stabila pe curbe = mai putin stress. Ajuta inclusiv la plecarile tare de pe loc cu rotile bracate.

 

OP, eu as lua in calcul si SUVuri noi in buget similar. eg. Tucson, CX5. 

 

Tucson vine cu irice dotari ti-ai putea dori, inclusiv scaune ventilate. Da, nu pot compara tinuta de drum, dar e nou, ieftin si dotat.

CX5 e fun de condus, dar putin mai scump si sufera la dotari.

 

In fine, dai o tinuta de drum putin mai buna si prestigiul "marcii" pe mai putina bataie de cap cu eventuale probleme si feelingul de masina noua. 

 

Alegerea ta in functie de ce e important pt tine. Spor la cumparaturi! :)

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Penetru a spus:

 

Ce implică ştampila aia?

La revanzarea masinii, istoricul de service e important. Mai ales la masini mai vechi de 5-8 ani.

Acea stampila nu este o garantie, dar este o dovada in plus ca daca ai scris in cartea masinii ca ai schimbat de ex distributia la x nr de km, sunt sanse mari chiar sa se fi facut.

Serviceul la reprezentanta este si inregistrat, insemnand ca daca scoti raport de genul autoDNA, orice operatiune este inregistrata acolo si poate fi verificata. 

Ma rog, in prezent la masinile noi nu cred ca se mai scrie in nicio carte, totul e digital.

 

Asta apropo de cat de important e istoricul de service atunci cand cumperi o masina veche.

Acum 11 ore, l.u.v a spus:

În ce oraș stai și ce mașini ai avut de ai dus dorul 4x4?

In Bucuresti, dar nu vad relevanta unde stau. Relevant e pe unde merg cu masina :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Mi se pare culmea ruptului în cur asta.

Un fel de terosonare cu pânză de sac de pe vremuri, dar măcar noi eram amărâți.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Croatul ăsta ce dracu face cu protecțiile alea din carton?

O fi născut în Caracal?

IMG_20220805_140703.jpg

Nu vrea sa ii crape anvelopele, sa nu faca riduri. Asta e..... cam trasa de par.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Croatul ăsta ce dracu face cu protecțiile alea din carton?

O fi născut în Caracal?

IMG_20220805_140703.jpg

Incalzitoare de cauciucuri home made

Link to comment
Share on other sites

@l.u.v legat de stampila curului, daca serviceul e autorizat RAR pot sa puna stampila fara probleme. nu trebuie sa fie dealer sau reprezentanta

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 51 minute, Cavaleru a spus:

@l.u.v legat de stampila curului, daca serviceul e autorizat RAR pot sa puna stampila fara probleme. nu trebuie sa fie dealer sau reprezentanta

 

Era ….pe timpuri

Acum nu e stampila

Sau e doar daca insista proprietarul

E doar electronic

Vize, bife, plm…😀

Faci verificarea unei masini pe care o cumperi…nu se vede ce ti-a facut un service…autorizat de altfel

Se vede doar service-ul de marca

Garantia e alta poveste

Dar si atunci, daca  reviziile nu sunt facute in retea, e cu ….circ

Link to comment
Share on other sites

Referitor la aceasta PROSTIE NOTORIE cu istoricul de service.

Chestie de mentalitate, total lipsita de o analiza obiectiva asupra cazului.

Mai.....cand cumperi SH cumperi mai exact STAREA respectivului produs, de la momentul vanzarii. Faptul ca acea masina are istoric de noua la BMW este praf in ochi pt naivi si creduli, chestie folosita de unii ca sa iti ia fata sa te acapareze.

TU cumperi masina in 2022, este mai mult decat irelevant faptul ca masina respectiva a avut ultima intrare in service acum 1luna sau 1an la reprezentanta.

Intr-o luna se pot inampla multe cu acea masina, iar in 12luni......deja este evident ca starea masinii se poate degrada considerabil in functie de utilizarea acesteia.

 

De ce tu ca individ iti faci iluzii si te minti singur cum ca ai luat "domnule" o masina buna, cu istoric de service complet.

Sincer cu ce te ajuta? Cu nimic.

Degeaba masina respectiva a fost intretinuta la BMW sa zicem daca in ultimul an, masina a fost abuzata de sofer pe camp pe drumuri proaste, poate a fost forjata la maxim (ceea ce este super ok) dar fix cu 1luna inainte de vanzare s-a colmatat radiatorul sau ceva ce poate strica motorul.

Eee dar "avem masina serioasa domnule cu istoric de service".

Tu o cumperi pt ca esti naiv/prost/influentabil de propria superficialitate "de eticheta" , apoi se dizolva masina la tine, si plangi pe forumuri sau in anturajul tau, cum ca Audi BMW Mercedes sunt de cacao si ca "adevarata lumina" o reprezinta Suzuki/Dacia/Hyundai noi noute.

 

Ceea ce foarte multi cumparatori NU fac este sa ia masina dorita pt o verificare cap coada la un service autorizat (fie el reprezentanta sau service multi marca).

Sa fie verificata diagnoza/mecanica/tinichigerie.

Daca ai muncit pt banii aia si ai banii aia faci o asemenea verificare. Nu te k.k. pe tine pt 100e la service. Serios.

"Pai ce BA mai dau 100e si la service, lasa ca poate mai scade asta (vanzatorul) 100e si am facut o afacere" Ai facut pe naiba.

 

Inteleg la 3000e-5000e sa iti permiti sa fii superficial referitor la verificarea in service a automobilului.

Insa la 10k-30k, sa fii atat de (cuvant urat), asta este cuvantul corect, daca eviti o verificare in service, pai atunci, bai baiatule iti meriti soarta.

Multe tepe se dau si la reprezentante, pe sistemul "marca X certified" iti ia fata, wow, istoric full, certified/approved. Aia e. Ai muscat eticheta.

 

Eu pe langa job aduc pe firma automobile din UE, la comanda sau direct pt vanzare, in functie de ce am chef sa conduc in urmatoarele 2-3luni sa zicem. Ca suma, caut alternative la savonierele noi ( kia Hyundai Suzuki Dacia).

 

Din primul minut de discutie telefonica iti dai seama daca interlocutorul sta in aia 20-25k (adica nu ii are sau sunt toti banii) sau daca interlocutorul are banii + o rezerva, in caz de Doamne fereste.

Se vede asta dupa cum pune problema la telefon.

De asemenea ala care sta in 20-25k toti banii, cand ii spui, accept test la orice service (este avantajul meu ca vanzator in primul rand), in 90% din cazuri CLAR NU te mai suna, pt ca isi da seama ca mai jos de 300-400e nu poate sa scada. Multi viseaza "mia dah heuro😀", dar se desumfla instant in primul minut la telefon.

 

90% din masinile pe care le-am vandut, au fost dupa o verificare la service.

Ba chiar am avut si clienti care au venit de exemplu joi au vazut masina si verificat masina la service, vineri la pranz ma suna "o cumpar!".......pai sunt plecat cu ea la BV pt weekend, conduc in drum spre BV....." da da nu e problema, va dau avans 10k (sau suma integrala - aici am avut 1sg client de genul asta cu suma integrala platita in avans).....si facem actele luni".

Bun.Opreste-te, suna contabila sa te ajute cu factura, pt ca nu ai laptop-ul cu tine etc.

 

Pe piata sunt si masini bune, iar cine are banii stie sa le aprecieze, cine nu, le "critica" sau face comparatii cu Kia/Hyundai/Suzuki noi.

Comparam avioane sh cu trotinete noi.

 

Ala care are masina buna la vanzare nu iti lasa tie "mia dah heuro" pt ca "ii pari simpatic", ci pt ca are masina o hiba.

 

Este dur si poate ca unii se vor simti jigniti, nu acesta este interesul meu, dar pot spune ca omul care isi cumpara masina noua de maxim 30k, in 50% din cazuri nu are lichiditate, si face un real efort pt a avea acea masina, iar omul care da 20k-30k pe o masina SH in 70% din cazuri NU sta in banii aia, are un stil viata activ, are experienta, a vazut ce inseamna B-Arad cu o savoniera vs B-Arad cu o masina serioasa veche de 3 ani.

 

Trebuie gandita bine cumpararea sh.

Ai 25k iti cumperi masina de 20k. 

Nu pune botul la toate k.k.t-urile de stampile, etichete, "garantii". Nu nu. Unica ta garantie este vizita la un service cu masina dorita. Tu cumperi starea produsului LA MOMENTUL VANZARII, tu NU cumperi stampile din 2018 pana in prezent, daca faci asta inseamna ca esti... hai sa zicem "naiv" rau de tot, ca sa fiu elegant.

 

Dar noi traim in tara lui:

"Istoric complet" 

"120.000km tipla boss" sunt masini de 3-4 ani cu 350.000km care NU au ce discuta cu o masina de 120.000km ma refer la stare si piese schimbate. Fara a avea istoric, fara a avea dovada pe hartie, pune pe rampa o masina de 3 ani cu 120.000km din Ro si una cu + 300.000km din UE La fel de veche..... iti va da eroare....ramai masca.

O masina moderna nu este capabila sa atinga 300.000km fara multe piese schimbate.

 

La SH conteaza anul si atat, restul este gargara.

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, Bigfoot a spus:

Referitor la aceasta PROSTIE NOTORIE cu istoricul de service.

Chestie de mentalitate, total lipsita de o analiza obiectiva asupra cazului.

Mai.....cand cumperi SH cumperi mai exact STAREA respectivului produs, de la momentul vanzarii. 

Ca tu consideri ca e prostie notorie sau nu, părerea ta este extrem de irelevantă atâta timp cât piața asta cere.

Sunt sigur ca ai vândut destule mașini unde a trebuit să arați cumpărătorilor aceasta prostie notorie numită Cartea service a mașinii.

 

La 31.07.2022 la 2:12, Bigfoot a spus:

 

1. Cand cumperi SH fiabilitatea este un concept abstract greu de definit.

Nu stii ce om cu bani sau ce visator a intretinut masina respectiva.

 

Asta apropo de ce ziceai zilele trecute.

La cumpărare, cartea service o poți folosi ca filtru sa nu te duci la service cu toate mașinile pe care le vizionezi

La vânzare, te folosești de ea sa obții prețul pe care îl vrei 

Link to comment
Share on other sites

 

1 oră în urmă, Bigfoot a spus:

Referitor la aceasta PROSTIE NOTORIE cu istoricul de service.

Chestie de mentalitate, total lipsita de o analiza obiectiva asupra cazului.

 

Citind postarea... acum inteleg de ce lauzi tu masinile premium second... ai un business si il sustii.

Sunt 100% de acord ca o masina din clasa premium ofera un confort si un feeling de calitate superioara unei masini de buget entry/mediu... insa una este feeling-ul si altceva este fiabilitatea...

Adevarul este ca marca Dacia a ajuns etalon de fiabilitate in Germania...

Cand unii schimba 3 distributii la un N47, altii conduc taxiul Logan 700k km...

 

2 la mana... sa iti iei masina premium, fara niciun istoric in reprezentanta, mie imi naste niste semne de intrebare - ce interes si-a dat proprietarul german sa isi intretina utilajul?

 

3 la mana... luam masini premium sh si le reparam la "niste baieti"... este ca si cum iti iei pantofi de lux sh si ii porti cu ciorapii rupti si nespalati...

 

4 la mana... nu sunt frustrat ca nu mai am masina premium... fiindca pot avea, dar prefer sa investesc in imobiliare

 

5 la mana... degeaba ne chinuim sa oferim informatii si puncte de vedere concludente pe acest topic deoarece initiatorul mai mult ca sigur ca nu mai citeste nimic...

Edited by Papa_Bear
Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ca tu consideri ca e prostie notorie sau nu, părerea ta este extrem de irelevantă atâta timp cât piața asta cere.

Sunt sigur ca ai vândut destule mașini unde a trebuit să arați cumpărătorilor aceasta prostie notorie numită Cartea service a mașinii.

 

Asta apropo de ce ziceai zilele trecute.

La cumpărare, cartea service o poți folosi ca filtru sa nu te duci la service cu toate mașinile pe care le vizionezi

La vânzare, te folosești de ea sa obții prețul pe care îl vrei 

Pai tocmai asta e.

In unele cazuri cartea de service este full in alte cazuri apar doar ultimele facturi din 2022 sau 2021.

Insa obiectiv vorbind aceste carti de service sunt irelevante, daca ai 2 neuroni liberi.

Ideea generala este ca masina noua (2018-2019) cu multi km, by default este servisata.

Acum la unele marci e digitala "cartea".

Acum 3 minute, Papa_Bear a spus:

Citind postarea... acum inteleg de ce lauzi tu masinile premium second... ai un business si il sustii.

Sunt 100% de acord ca o masina din clasa premium ofera un confort si un feeling de calitate superioara unei masini de buget entry/mediu... insa una este feeling-ul si altceva este fiabilitatea...

Adevarul este ca marca Dacia a ajuns etalon de fiabilitate in Germania...

Cand unii schimba 3 distributii la un N47, altii conduc taxiul Logan 700k km...

 

2 la mana... sa iti iei masina premium, fara niciun istoric in reprezentanta, mie imi naste niste semne de intrebare - ce interes si-a dat proprietarul german sa isi intretina utilajul

 

3 la mana... luam masini premium sh si le reparam la "niste baieti"... este ca si cum iti iei pantofi de lux sh si ii porti cu ciorapii rupti si nespalati...

 

4 la mana... nu sunt frustrat ca nu mai am masina premium... fiindca pot avea, dar prefer sa investesc in imobiliare

 

5 la mana... degeaba ne chinuim sa oferim informatii si puncte de vedere concludente pe acest topic deoarece initiatorul mai mult ca sigur ca nu mai citeste nimic...

Citind postarea... acum inteleg de ce lauzi tu masinile premium second... ai un business si il sustii.

Sunt 100% de acord ca o masina din clasa premium ofera un confort si un feeling de calitate superioara unei masini de buget entry/mediu... insa una este feeling-ul si altceva este fiabilitatea...

 

Foarte buna replica ta. Mi-ai ridicat mingea la fileu si as avea niste completari.

 

1. Masinile premium sh sunt efectiv piata. Nu cumperi asa ceva nu supravietuiesti.

Piata este un pic bolnava ca mentalitate in opinia mea pt ca decat sa cumperi un BMW de 150-180cai 2013 la 15k mai bine cumperi Renault 130-160cai full 2018 la 15k. Remember anul si dotarile conteaza nu km.

Cumva perceptia generala este ca un Renault NU merita mai mult de 10k la sh chiar daca este nou 2018-2019 si full, insa un BMW decent dotat din 2013-2014 (muzeu) merita + 10k.

Eu incerc sa ma axez pe masini de maxim 4ani vechime. Aici exista castig si interes din partea pietei reprezentate de oameni cu ceva bani, si cu experienta care s-au ars deja cu savoniere si trotinete noi, sau care sunt clienti vechi BMW, Mercedes, Audi, (Lexus mai greu aici dar sunt si aici interesati).

 

 

2. Aici este un pic de snobism. Nu am nici o intentie de a te jigni pe tine sau pe cei ce gandesc ca tine. Este ca si cum ai vedea un sportiv super fit dar tu ai avea dubii ca acesta din urma are un stil de viata sanatos. Acolo in UE nu exista asa multe snobisme cu reprezentanta sau cu uleiul Rivanol/Motul/Castrol. Sunt masini scumpe cu stampile sau facturi (fara stampila pe carte) de la service-uri normale de cartier.

Am avut un caz pt un seria 5, i-am facut schimb de ulei (Total dupa norma din carte) si filtre (Bosch), s-a "oripilat" posibilul clientul ca nu este folosit "RIvanol". A muscat fraierul marketing-ul din plin. Masina evident am vandut-o oricum dupa prima vizita la service cu un client matur-serios.

Cat timp automobilul (ieftin sau scump) a iesit din garantie, dpdv logic, si ca logica financiara, a merge in continuare la reprezentanta sa platesti 150e in plus pt ca esti la BMW......nu isi are rostul. Masina este iesita din garantie deci..... care este rostul? Unde este avantajul tau?

 

3. 50% se leaga cu pct.2. Din experienta mea in Ro si Uk unde am si trait ceva timp, de departe cei mai operativi, precisi, experimentati si profesionisti, sunt cine?.....Bingo....baietii de cartier, service-urile de cartier dedicate in unele cazuri pe o marca anume sau multi marca.

Aia stiu ce fac, NU merg din inertie precum reprezentantele, serviciul baietilor de cartier este NET superior unui serviciu oferit de o reprezentanta.

In cazul baietilor de cartier si daca ar fi acelasi pret ca la reprezentanta, tot la baietii de cartier as merge pt ca sunt 100% sigur ca aia rezolva treaba, au mai vazut de X ori problema si nu ma iau cu gargara : "trebuie sa facem o diagnoza...va dati seama - 300ron" apoi "vedem cand ajung piesele si cand avem timp sa o punem pe rampa". Fuck it, pe banii mei sa iti bati joc de mine😀.

Am masina iesita din garantie, ma duc la baietii de cartier, diagnoza o fac pe loc and ma duc la ei, apoi ma programeaza 2-3-a zi si ma asteapta cu tot cu piesa comandata, la un pret mult mai mic ca la reprezentanta. Operativ si eficient. Pe scurt fara snobisme.

 

4. Foarte corecta investitia in imobiliare INSA cand vei acea un stil de viata (mai) activ, vei renunta la trotinetele noi si iti vei cumpara o masina sh serioasa la fel sau putin mai scumpa ca o trotineta/savoniera noua, care iti va oferi toate conditiile. Vorba ceea dai un ban dar stai in fata.

Fac pariu cu tine si cu cei care poate impartasesc oarecum opinia ta, daca primesti gratis 6luni un BMW sau Mercedes 2018-2019, din ala "rupt tata" cu 200.000km, naiba se mai urca apoi in "savoniera noua" 2022. 

 

5. Nu e vb doar de initiator ci si de un pic de "discutie ca intre pasionati de sporturi cu motor".

Cat despre fiabilitate. Daca se strica dupa 1-2ani, fuck it o repari, ai investit in imobiliare, ai chirii destule, nu stai in 2000e factura la service de cartier sau 3500e factura la "reprezentanta".

Si aici este o discutie, una e sa mergi cu pipeta la service cate 100-200e pe luna, luna asta rezolv asta luna viitoare alta, si apoi apreciezi Kia Hyundai Dacia. Alta este sa bagi masina in service si sa ceri sa fii sunat cand masina este tipla. Iarasi chestie de mentalitate 

 

Cand iti cumperi masina de toti banii sau din imprumut, atunci devii paranoic cu "intretinerea".

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, Bigfoot a spus:

Referitor la aceasta PROSTIE NOTORIE cu istoricul de service.

Chestie de mentalitate, total lipsita de o analiza obiectiva asupra cazului.

Mai.....cand cumperi SH cumperi mai exact STAREA respectivului produs, de la momentul vanzarii.

Pai starea din momentul respectiv este strans legata de acel istoric. Cand cumperi o masina SH poti verifica doar anumite lucruri. Ca nu isi crapa nimeni motorul ca sa vezi tu in ce stare sunt segmentii sau distributia.
Ce nu se poate verifica poate fi strans legat de cum si cand s-a facut service la acea masina si iti poate da o idee mai buna asupra a ceea ce cumperi. Nu iti poate da o imagine 100%, dar clar esti mai bine informat

Nu ma refer aici la carti service manarite and stuff, vorbesc la modul general cu chestii facute pe bune. Una e sa cumperi o masina la care vezi ca s-au facut cu sfintenie reviziile la 10k, s-au inlocuit diverse, etc, alta e sa iei o masina de la unul care iti spune ca e o prostie istoricul masinii si el de fapt a facut reviziile cand isi aducea aminte si cu ulei de la Floriol...

Link to comment
Share on other sites

Avem pe aici colegi care bagă ulei de la Kaufland în 🏍️🏍️ și se jură că e ce trebuie. 🤦‍♂️

Îmi și închipui cartea de service perfectă cu revizii făcute la bavaria și uleiul primenit după metoda celor 8 secunde, filtrele schimbate doar pe hârtie etc. 

Greu cu sh-ul! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...