Jump to content

BMW X3 vs VOLVO XC60


Masina TA
 Share

Recommended Posts

Salutare

Sunt in căutarea unei mașini și nu ma pot hotara între BMW X3 F25 (2011-2014) și VOLVO XC60, cam același an. Ambele cu cutie automata și motor de 2.0

mentionez ca la exterior prefer Volvo, dar la interior îmi place mai mult BMW.

sincer, as fi mers pe BMW, dar am tot citit in diverse locuri, cum ca e mai prost ca fiabilitate, decât Volvo și asta m-a descurajat. 
având in vedere bugetul, ma încadrez la o masina cu aproximativ 200.000 km, deci exista posiblitatea sa o cumpăr cam când trebe băgați bani in ea. Știu de “problema” distribuției la motorul N47, și dacă as alege BMW cu motorul asta, primul lucru pe care l-as face, as schimba distribuția.

 

De asemena, sunt destul de nehotărât și in ceea ce privește motorizarea, deoarece folosesc masina, in cel mai mult timp, in oras, doar ca nu am găsit prea multe informații despre motoretele celor doua mașini, pe benzina, deci nu știu cât sunt de fiabile.

 

astept opinii pro și contra pentru fiecare model in parte, din experiența dvs. nu din cele auzite de la “prieteni”

 

nu ma interesează alt model de masina, decât cele doua

 

Pace ✌🏼

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cum să-ți faci cont pe un forum 🏍️ ca să ceri păreri despre 🚗🚗 în prima ta postare?!? 🤯

:moron:

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, ENEOS a spus:

Cum să-ți faci cont pe un forum 🏍️ ca să ceri păreri despre 🚗🚗 în prima ta postare?!? 🤯

:moron:

Pai poate vrea sa vada ce masini sunt de evitat tinand cont de interactiunea soferilor lor cu motociclistii :D

Link to comment
Share on other sites

Dacia Duster noua si cu garantie, my friend.

Esti prea sarac sa iti permiti masini de lux uzate... Si daca ai fi bogat, tot nu ar merita sa arunci banii pe fereastra....

 

Link to comment
Share on other sites

omu e fript pe bmw, orice ai zice nu-l poti intoarce! 

Auzi, sa-i sugerezi o dacie! Cand el are bimere in cap, stie coduri motoare de bmw....tu ii servesti o dacie? O sa ia un bmw fie si fara roti, doizerotedei sa fie! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Masina TA a spus:

 

astept opinii pro și contra pentru fiecare model in parte, din experiența dvs. nu din cele auzite de la “prieteni”

 

experienta mea: masina veche - vizite dese la service. Si nu pentru probleme mari, desi si alea pot aparea, desigur. Mai mult d-astea: bucse, garnituri, pompe, senzori, etc. Daca ai o buba mai mare, e si mai nasol.

Ca sa nu mai zic: SUV pentru mers in oras? WTF man? sau wtf woman? ca femeile vor mai mult suv-uri...

Link to comment
Share on other sites

Acum 46 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ca sa nu mai zic: SUV pentru mers in oras? WTF man? sau wtf woman? ca femeile vor mai mult suv-uri...

 

E o problema de imagine, de status, cam ca alde Silverache care si-a luat o magaoaie de SUV desi el sustine ca moare de grija planetei. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 8 ore, ENEOS a spus:

Cum să-ți faci cont pe un forum 🏍️ ca să ceri păreri despre 🚗🚗 în prima ta postare?!? 🤯

:moron:

Stai relax, e client vechi pe aici. 😏

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, warlock a spus:

omu e fript pe bmw, orice ai zice nu-l poti intoarce! 

Auzi, sa-i sugerezi o dacie! Cand el are bimere in cap, stie coduri motoare de bmw....tu ii servesti o dacie? O sa ia un bmw fie si fara roti, doizerotedei sa fie! 

Stie coduri de motoare dar nu si motoare. Motorul cu probleme la distributie este M47. N47 este motorul la care problema a fost relativ rezolvata.

Acum... cireasa de pe tort... Aceste motoare sunt dezvoltate de Peugeot.... :)

Aceste motoare provin dintr-un motor folosit multi ani de Peugeot in configuratia cu distributie pe curea. 

BMW nu l-a vrut ca atare fiindca a dorit ceva "personalizat" dar nu prea scump. Astfel, "economistii" de la Peugeot au dat verdictul sa se mute distributia cu lant langa volanta... inginerii au executat si a iesit... "Design to cost"... Cost din buzunarul utilizatorului.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, Papa_Bear a spus:

Stie coduri de motoare dar nu si motoare. Motorul cu probleme la distributie este M47. N47 este motorul la care problema a fost relativ rezolvata.

Acum... cireasa de pe tort... Aceste motoare sunt dezvoltate de Peugeot.... :)

Aceste motoare provin dintr-un motor folosit multi ani de Peugeot in configuratia cu distributie pe curea. 

BMW nu l-a vrut ca atare fiindca a dorit ceva "personalizat" dar nu prea scump. Astfel, "economistii" de la Peugeot au dat verdictul sa se mute distributia cu lant langa volanta... inginerii au executat si a iesit... "Design to cost"... Cost din buzunarul utilizatorului.

Tu în schimb nu știi, sau le încurci grav! M47 are distribuția în față, N47 o are în spate și cu el au început problemele! 

Distribuția montată spre volant are alte avantaje decât cele economice. 

N-a fost rezolvat relativ nimic, nici la motorul Bnuștiucât care i-a urmat lui N47. 

Din câte știu eu colaborarea cu PSA a fost pt motoare MAS care echipează Mini, deși mi-ar plăcea ca și dieselul ăla să se tragă de la franțuji, că i-aș înjura mai puțin pe bmw! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 ore, ENEOS a spus:

Tu în schimb nu știi, sau le încurci grav! M47 are distribuția în față, N47 o are în spate și cu el au început problemele! 

Distribuția montată spre volant are alte avantaje decât cele economice. 

N-a fost rezolvat relativ nimic, nici la motorul Bnuștiucât care i-a urmat lui N47. 

Din câte știu eu colaborarea cu PSA a fost pt motoare MAS care echipează Mini, deși mi-ar plăcea ca și dieselul ăla să se tragă de la franțuji, că i-aș înjura mai puțin pe bmw! 

Ai dreptate: Este vorba de N47, respectiv B47. In rest, observatiile raman valabile.

Colaborarea cu Peugeot a fost la mai multe motoare si diesel si benzina.

 

Legat de intrebarea initiatorului, pentru un oarecare buget, mai bine ia un exemplar un pic mai vechi dar intr-o stare impecabila. Astfel scade riscul de surprize neplacute.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Papa_Bear a spus:

Ai dreptate: Este vorba de N47, respectiv B47. In rest, observatiile raman valabile.

Colaborarea cu Peugeot a fost la mai multe motoare si diesel si benzina.

 

Legat de intrebarea initiatorului, pentru un oarecare buget, mai bine ia un exemplar un pic mai vechi dar intr-o stare impecabila. Astfel scade riscul de surprize neplacute.

PSA (Peugeot - Citroen) are impreuna cu BMW (si MINI) 1.6THP pe benzina. Motor N13 la BMW si Prince (sau EP6) la PSA ca si denumire.

 

La diesel PSA si BMW sunt complet diferiti. 

La 29.07.2022 la 12:23, Masina TA a spus:

Salutare

Sunt in căutarea unei mașini și nu ma pot hotara între BMW X3 F25 (2011-2014) și VOLVO XC60, cam același an. Ambele cu cutie automata și motor de 2.0

mentionez ca la exterior prefer Volvo, dar la interior îmi place mai mult BMW.

sincer, as fi mers pe BMW, dar am tot citit in diverse locuri, cum ca e mai prost ca fiabilitate, decât Volvo și asta m-a descurajat. 
având in vedere bugetul, ma încadrez la o masina cu aproximativ 200.000 km, deci exista posiblitatea sa o cumpăr cam când trebe băgați bani in ea. Știu de “problema” distribuției la motorul N47, și dacă as alege BMW cu motorul asta, primul lucru pe care l-as face, as schimba distribuția.

 

De asemena, sunt destul de nehotărât și in ceea ce privește motorizarea, deoarece folosesc masina, in cel mai mult timp, in oras, doar ca nu am găsit prea multe informații despre motoretele celor doua mașini, pe benzina, deci nu știu cât sunt de fiabile.

 

astept opinii pro și contra pentru fiecare model in parte, din experiența dvs. nu din cele auzite de la “prieteni”

 

nu ma interesează alt model de masina, decât cele doua

 

Pace ✌🏼

1. Cand cumperi SH fiabilitatea este un concept abstract greu de definit.

Nu stii ce om cu bani sau ce visator a intretinut masina respectiva.

De fiabilitate discuti daca o cumperi de noua, alftel, poti spune doar ca ai noroc sau ghinion fara da vina pe producator pt ca nu stii istoricul produsului cumparat.

Ca sfat cauta masina cea mai scumpa SH fugi de masina SH ieftina ca pret raportat la modelul cautat.

Nu iti vinde nimeni o masina premium SH la oferta, daca a intretinut masina.

 

2. Financiar vorbind dintre BMW si VOLVO, unica optiune normala si de de bun simt financiar este sa cumperi BMW.

Un BMW il vei vinde si daca e taiat cu flexul sau daca are motor cu aburi, intelegi unde bat.

Un Volvo.............ce naiba.................iti bati joc de banii tai, nu o vei vinde in RO tinand cont de preferintele pietei.

BMW este smart choice, VOLVO este bad choice (catastrofal ca valoare SH sau posibilitate de revanzare).

 

3. Omule daca se strica, o duci la service si o repari, AIA E. PUNCT. O duci o singura data dai 2-3k si o rezolvi pt 4ani lejer, daca e sa ai ghinioane. 

Cand ai 20k de cheltuiala este clar ca nu esti sarac.

 

NU sustin sa cumperi Dacia/Suzuki/SSangYong sau altele, nu are rost, prin prisma diferentelor ENORME intre aceste marci si un BMW.

Daca se strica in prima zi, o repari a 2-a zi si a 3-a zi te bucuri mai departe de masina, pe scurt vorbind. Dai un ban dar stai in fata. 

Daca esti "speriat" de bombe, cel mai bine cumperi un produs nou (mai mult decat mediocru) si aia e. Chestie de gusturi si potenta financiara pana la urma.

Una e sa dai 20k toti banii pe un produs mediocru nou cu garantie si alta e sa dai 20k pe un SH si daca e sa se strice, aia e, o repari fara sa plangi si te bucuri de un produs premium, net superior, oricarei variante de vehicul nou de 20-25k.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Apreciez toate răspunsurile, dar nu înțeleg de unde e răutatea asa. Cică “e fript” pe BMW. Nu sunt “fript”, doar ca am strâns niște bani și vreau sa îmi iau o masina care sa îmi placa, nu înțeleg de ce interesează pe cineva alegerile mele. Cine dorește sa își cumpere duster, e liber sa o facă. Fiecare face ce vrea. Eu conduc destul de des Duster, drept masina de serviciu, însă nu as da banii pe una noua, masina personală.

Dacă cunoașteți lucruri concrete despre cele doua mașini, aștept răspunsul. Dacă nu, nu are sens sa va obosiți cu mesaje asemănătoare celui despre care vorbeam mai sus. Intr-adevăr, avand in vedere ca sunt mașini second-hand, oricare dintre ele se poate strica, doar ca sunt mașini care au anumite probleme ale lor, sau sunt mai sensibile dintr-un punct de vedere. De exemplu, Insignia (nu știu modelul)

 

@Bigfoot mersi de răspuns, cam singurul relevant. Asa e, la revânzare are un avantaj BMW. Totuși, încerc sa pun in balanță toate aspectele pozitive si negative, despre ambele modele, de asta ma decid asa greu.

Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti un X3 intretinut cum trebuie si ideal cu istoric si iti asumi intretinerea o idee mai costisitoare fata de Volvo, ia-l linistit. Cele din anii respectivi nu au neaprat probleme de fiabilitate ci mai mult de intretinere necorespunzatoare, mai ales dupa ce ajung pe plaiurile mioritice. Plus vesnica problema a km manariti. Normal ca nu sunt fiabile si pica totul pe ele cand in bord au 199.000 si de fapt au peste 500k din care ultimii 100k facuti cu ulei floriol vandut ca fiind Bmw. Idem si cu distributia. Da, au fost niste probleme in primii ani ai motorului dar mai departe in majoritatea cazurilor sunt multe mituri propagate de service-uri care si-au cladit practic businessul pe schimbat distributii si pe teama clientilor la acest capitol. Daca ai istoric si masina este intretinuta, nu te apuca sa schimbi pe povesti. Verific-o, ascult-o etc. Sunt destui care le-au schimbat exact cum vrei tu desi masina mergea f bine si apoi au regretat...

De asemenea ai grija daca faci revizia pt cutia automata, unde o faci. Da e ok sa o faci la 70-100k desi Bmw o da ca lifetime, dar multi au avut probleme dupa pt ca s-a facut pe genunchi...

Bafta! Ai nevoie :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, Cap0ne a spus:

Verific-o, ascult-o și așteaptă să se rupă 

Fixed. 

Da, probleme au fost în primii ani, vreo 15 la număr, că N47 s-a născut prin 2006. :crack:

A, și dacă ai bulan să fie N47A șansele să aibă fisuri la cilindri sunt maxime! 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, Cap0ne a spus:

Daca gasesti un X3 intretinut cum trebuie si ideal cu istoric si iti asumi intretinerea o idee mai costisitoare fata de Volvo, ia-l linistit. Cele din anii respectivi nu au neaprat probleme de fiabilitate ci mai mult de intretinere necorespunzatoare, mai ales dupa ce ajung pe plaiurile mioritice. Plus vesnica problema a km manariti. Normal ca nu sunt fiabile si pica totul pe ele cand in bord au 199.000 si de fapt au peste 500k din care ultimii 100k facuti cu ulei floriol vandut ca fiind Bmw. Idem si cu distributia. Da, au fost niste probleme in primii ani ai motorului dar mai departe in majoritatea cazurilor sunt multe mituri propagate de service-uri care si-au cladit practic businessul pe schimbat distributii si pe teama clientilor la acest capitol. Daca ai istoric si masina este intretinuta, nu te apuca sa schimbi pe povesti. Verific-o, ascult-o etc. Sunt destui care le-au schimbat exact cum vrei tu desi masina mergea f bine si apoi au regretat...

De asemenea ai grija daca faci revizia pt cutia automata, unde o faci. Da e ok sa o faci la 70-100k desi Bmw o da ca lifetime, dar multi au avut probleme dupa pt ca s-a facut pe genunchi...

Bafta! Ai nevoie :)


In principiu, vreau sa o cumpăr din Germania. Cunosc o persoana care sta acolo și caută mașini (in parcuri, la licitație, etc). Nu prea as vrea din tara

Link to comment
Share on other sites

La 01.08.2022 la 0:05, Cap0ne a spus:

Daca gasesti un X3 intretinut cum trebuie si ideal cu istoric si iti asumi intretinerea o idee mai costisitoare fata de Volvo, ia-l linistit. Cele din anii respectivi nu au neaprat probleme de fiabilitate ci mai mult de intretinere necorespunzatoare, mai ales dupa ce ajung pe plaiurile mioritice. Plus vesnica problema a km manariti. Normal ca nu sunt fiabile si pica totul pe ele cand in bord au 199.000 si de fapt au peste 500k din care ultimii 100k facuti cu ulei floriol vandut ca fiind Bmw. Idem si cu distributia. Da, au fost niste probleme in primii ani ai motorului dar mai departe in majoritatea cazurilor sunt multe mituri propagate de service-uri care si-au cladit practic businessul pe schimbat distributii si pe teama clientilor la acest capitol. Daca ai istoric si masina este intretinuta, nu te apuca sa schimbi pe povesti. Verific-o, ascult-o etc. Sunt destui care le-au schimbat exact cum vrei tu desi masina mergea f bine si apoi au regretat...

De asemenea ai grija daca faci revizia pt cutia automata, unde o faci. Da e ok sa o faci la 70-100k desi Bmw o da ca lifetime, dar multi au avut probleme dupa pt ca s-a facut pe genunchi...

Bafta! Ai nevoie :)

Ce inseamna, BMW este mai scump de intretinut ca Volvo?

Imtreb pt ca nu consider ca o diferenta de 100e-200e la o reparatie mai serioasa reprezinta o problema, cand dai 20-25k pe o masina.

Ambele variante au motoare mici 2.0, tot aceeasi senzori, bujii incadescente, relee, acelasi termostat ca pret in mare parte, la fel si in cazul trenului de rulare de la anvelope, la bucsi, tot aia este, in cazul unui SUV compact, cu motor mic 2.0.

Scump, sau o diferenta oarecare de pret atat ca intretinere motor cat si ca intrenere in ceea ce priveste trenul de rulare, este in cazul unui vehicul cu motor mic 2.0 si un vehicul cu motor mediu 3.0 sau cu motor mare 4.0, 4.4, 5.5 etc.

Cat despre X3 si XC60 daca ar fi o diferenta de pret overall la intretinere, aceasta este irelevanta, mai ales daca iti permiti sa dai 20-25k pe o masina.

 

Referitor la kilometraj, masinile indiferent de marca se dizolva intre 120.000km si 180.000km senzori, termostat, relee, bucsi, alternator, rulmenti, toate nimicurile cedeaza, pt ca asa sunt gandite.

In opinia mea, in baza experientei mele ori iti iei masina SH de maxim 60.000km sau masina SH de + 200.000km. Ma refer la masini noi de 3 ani vechime, nu la muzee.

O masina de 3 ani si +200.000km este o masina MULT mai noua si sanatoasa ca subansamble, decat o masina similara ce are cifra magica de 120.000-150.000km asa cum se cauta pe piata.

Nici o masina moderna nu atinge 200.000km fara schimbari de piese in valoare de minim 2000e (ma refer la piese nu la manopera).

Multi isi iau masina veche de 3ani la 120.000km pt ca "ei nu cumpara rupturi" de +200.000km cu an similar de fabricatie, si apoi se plang ca a 2-a oara NU mai cumpara SH, pt ca incepe masina sa se dizolve de la 120.000km in sus, individul crezand ca face "o afacere" nu isi ia el teapa cu o masina veche de 3ani si +200.000km.

Link to comment
Share on other sites

La 29.07.2022 la 14:12, Papa_Bear a spus:

Dacia Duster noua si cu garantie, my friend.

Esti prea sarac sa iti permiti masini de lux uzate... Si daca ai fi bogat, tot nu ar merita sa arunci banii pe fereastra....

 

bwuahahahaha. ce sa fie bmw sau volvo. dacie. bwuahahahaha

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Bigfoot a spus:

Ce inseamna, BMW este mai scump de intretinut ca Volvo?

Imtreb pt ca nu consider ca o diferenta de 100e-200e la o reparatie mai serioasa reprezinta o problema, cand dai 20-25k pe o masina.

 

Inseamna mai scump. Ca sunt cu 50, ca sunt cu 200... multe piese sunt o idee mai scumpe. Plus, nush despre tine, dar pe mine nu stiu de ce nu m-ar interesa sa dau cu 200 mai mult indiferent cat am dat pe masina sau cati bani am in banca. Ca nu's Musk totusi si nici mentalitate de Becalli n'am.

 

Iar legat de ce'ti pica si cand iti pica... e pura loterie in mare si imho nu prea poti generaliza la cate branduri/modele/tipuri si calitati de piese etc exista. Poti generaliza doar pe un model anume in baza istoricului lui pe o perioada lunga de productie.

Am avut masina noua pe care in primii 50mii km mi-au picat o gramada de cacaturi, am avut masina luata la 60k si care fost decenta dar nu stralucitoare pana pe la 110k, am avut masina luata la 100k la care nu a picat nimic (in afara de chestiile normale/consumabile) pana la 200k (bmw, intamplator), am avut masina luata la 140k si care pana pe la 220 la fel, nicio problema deosebita, am avut masina cu 130k care de fapt erau aprox 250k dati inapoi si aveam abonament la service... samd. De toate felurile, brandurile si natiile posibile. Am vecin cu o Honda misto (ca honda'i honda) luata noua acum 1 an si a zis ca'si baga pla in ea, o baga la vanzare numai sa scape de ea...

Cred ca singura generalizare pe care o poti face e ca masinile mai vechi, mai pana in 2012 asa aprox erau facute mai cu simt de raspundere decat astea noi care majoritar sunt gandite sa fie ok cat tine perioada de garantie. Si nici atat la unele...

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

La mine la BMW, revizie ulei + filtre + placute frana spate - 3100 de lei.

Mie nu mi se pare putin si sunt sigur ca Volvo nu costa atat.

Preturile la consumabile OE nu sunt asa otravitoare fata de aftermarket

In 3.100 ai probabil 3-4 ore manopera, care e aprox 100 E/ora 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Clit Eastwood Jr. a spus:

La mine la BMW, revizie ulei + filtre + placute frana spate - 3100 de lei.

Mie nu mi se pare putin si sunt sigur ca Volvo nu costa atat.

3 ore manoepra, 300 euro. Placute, vreo 150. Filtresi ulei inca 150. Si s-au facut cei 600 euro. Foarte mult, dar cine isi cumpara bmw isi asuma 100 euro manopera fara tva.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai bre, ca atat e si la masinile din grupul VAG (si nu ma refer la Bugatti ori Porsche). La un Seat Ateca, pt schimb placute frana spate (cu tot cu manopera), o reprezentanta a dat 1770 ron, alta vreo 1490 ron. Doar pt asta, nu si revizie.

 

Eu nu inteleg de ce nu va cumparati placute AM de la Brembo ori EBC, veniti cu ele in service si vi le monteaza. Sau astia de la BMW nu accepta "marfa clientului" ?

 

Apoi, ce dracu is alea "set microfiltru" ? Se refera la filtru de A/C ? Daca da, este iar o chestie din care producatorul (dar si reprezentantele auto) fac bani frumosi vanzand filtru "oem" (care defapt e un bosch/mann/valeo rebranduit). Caz concret in grupul VAG: pt skoda/seat filtru de habitaclu "original" 180-220 ron (depinde unde intrebi). Luat de pe epiesa.ro, cel original VAG este maxim 120 ron. Iar daca cumperi un Bosch/Mann carbune activ cu polifenol (adica mai scump si mai "dotat" de atat nu exista), vine cam 80-90 ron. Din astea cumpar eu la fiecare 6 luni (deh, aerul "curat" de Bucuresti) si il montez in 3 minute.

 

Bottom line: folositi consumabile aftermarket acolo unde merita, cele de la branduri de top sunt in multe cazuri mai bune decat cele standard OEM si mult mai ieftine. Ma gandesc ca nu sunteti atehnici sa nu stiti citi niste specificatii (sau sa cautati piesele dupa VIN), mai ziceam daca eram pe forum.mamici.ro, dar asa...

 

p.s.: manopera e parfum la 500 ron. Doar putin mai mare decat ai da la mobra BMW in service autorizat pt aceleasi operatiuni. Deci e fair dpmdv.

Edited by ovi_ice
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...