Jump to content

BMW X3 vs VOLVO XC60


Masina TA
 Share

Recommended Posts

Si mie mi se pare fair, chiar nu comentez. Dar fair nu e acelasi lucru cu ieftin/putin. Si am pus factura ca sa se vada ca din cei 3000, manopera a fost doar 600.

Ieftina mi se revizia la Peugeot 508, la reprezentanta. Si nu doar revizia, am schimbat anul trecut la Eurial discuri fata spate + placute fata/spate - 2000 ron aprox. Bine, aia tine cu casa si la consum, si tot 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In mai cu un discount de 25% la manopera am platit cam 380 de lei cu Tva ora de manopera

1 ora……ulei si filtru…atat

Tu ai o ora pt revizie completa plus placute fata/spate

Unde ai fost?

A64718FB-DCE9-4EB1-B628-97F9F5C436B9.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Sa va spun si eu o experienta cu BMW 520D fabricat in 2013:

 

1. Cumparat in 2018 de la reprezentanta din Germania la 180k km in stare impecabila si echipare Luxury + o gramada de optionale. Masina a avut un singur proprietar

2. 2020 - cazut turbina si de aici costuri cat cuprinde

   a. Mers cu masina la reprezentanta si facut deviz: Turbina 16500 lei, + schimb ulei 900 lei + schimb capac chiulasa 2800 (contine supapa de la separatorul de gaze) + procedura curatare admisie cf procedura BMW 4000 lei + manopera...

3. Va trebui facuta mentenanta la cutia automata: pret ulei + kit intretinere = 3500 lei

4. Va urma schimbul distributiei - procedura BMW spune ca trebuie schimbata si pompa de ulei si o gramade de repere mici... minim 12000 de lei

 

Deci... cine il indruma pe initator sa isi cumpere BMW... sa ii spuna si de costuri.

 

Edited by Papa_Bear
Link to comment
Share on other sites

Presupunem ca omul nu are impresia ca isi cumpara Logan :) Da, sunt multe chestii costisitoare care la alte masini intra la maruntisuri. Alt exp, eventual daca iei Xdrive, ai 4 planetare, 5000 lei bucata. Plus cutie de transfer care nu mai stiu si aia cate concedii costa :))

Dar na, mai gasesti si variante decente la pret sa o rezolvi, doar ca trebuie sa te interesezi bine inainte de cat de bine lucreaza respectivii. Pt ca daca mergi numai pe service oficial Bmw...

Din ce ziceai tu la a ta de exp: turbina se reconditioneaza, 1500-2000 lei. Mentenanta cutie 2000-2500. Distributia 5000. Etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Ca o paranteză, în România de astăzi cea mai inutilă opțiune este 4x4.

Vorbeam cu cineva din Suceava, vrea să-și vândă 4x4.

Vorbim de SV, unde erau munți de zăpadă!

Acum or să vină teoreticienii să-mi spună ca 4x4 nu e bun doar pe zăpadă.

Evident, dar cu condiția să mergi la limită și nu în traficul din zilele noastre.

Și nu numai aici, ci în toată lumea.

Am avut Audi Quattro vreo șapte ani.

În afară de câteva zile de joacă, am avut fix degeaba integrală.

Greutate și costuri mai mari.

Noroc că la Audi sistemul este fiabil.

Link to comment
Share on other sites

Am un prieten care avea un 520d, aceeași generație cu fostul tău BMW.

Mereu rămânea împotmolit in zăpadă la mine la bloc.

Si am fost o data la Fundata, era sa cadă in prăpastie, el accelera in față, masina mergea in lateral 😀

Cred ca avea și cauciucuri nu foarte bune, dar ce vreau sa zic ca de 1-2 ori sa ai nevoie de tracțiune integrala și e suficient 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

La cele cu propulsie este obligatoriu să ai doar cauciucuri noi de iarnă și 3/4 ani nu o să ai probleme.

Dar nu mă mir, văd pe forumuri pițigoi cu mașini de zeci de mii de euro care întreabă de gume SH..

Acum 15 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Si am fost o data la Fundata, era sa cadă in prăpastie, el accelera in față, masina mergea in lateral 😀

Având sisteme electronice de siguranță nu are voie să facă așa ceva, îți taie accelerația.

La E39 erau doua sisteme: ASR mai vechi care doar tăia gazul și la cele mai noi ESP care tăia injecția plus frâna roțile independent.

Eu aveam ESP și nu am avut nicio problemă, senzația era ca o mână invizibilă corecta instantaneu trasa mașinii pe zăpadă.

Cine știe ce ccotoarbă și ce opinci avea amicul tău..

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, l.u.v said:

în România de astăzi cea mai inutilă opțiune este 4x4

 

E doar fiță. De aia nu se misca nimic in Romania comunista, ca nu erau trabanturi 4x4. Eu nu inteleg cum sa dai K bani in plus pe o masina doar fiindca are scaunele mai sus. Sint si persoane care vor "gipuri", eu insa am parerea ca SUV-urile is doar masini de oras cu picioroange. Si nu ma refer la utilitatea masinii de oras ci la inutilitatea suvurilor in off. 

 

7 minutes ago, Clit Eastwood Jr. said:

de 1-2 ori sa ai nevoie de tracțiune integrala și e suficient 

 

Eu, personal, nu as da bani pe 4x4 (cu costurile aferente dupa achizitie) pt o eventuala zbenguiala 1 data pe an. 

Nu stiu de ce da lumea. Omul normal, adica. Cel care isi ia SUV ca sa mearga la Kaufland. Ca oricum, cine face off road, nu isi cumpara pentru asta X3, isi ia Land Cruiser sau ceva shit like that.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Am un prieten care avea un 520d, aceeași generație cu fostul tău BMW.

Daca de E39 vorbesti, nu se mai fabrica din 2004

Avea un control al tractiunii mai primitiv, dar chiar si asa fara surprize iarna cu cauciucuri bune

De la E90 in sus cu cauciucuri bune de iarna mergi ca pe sine

Link to comment
Share on other sites

In Romania de astazi, la cate drumuri neasfaltate avem (incepand cu DN66A, apoi judetene, comunale) prin munti si pe care putem circula fara nici o restrictie, un SUV cu garda la sol decenta (nu din alea de mall) si tractiune integrala e cea mai buna alegere.

Va zic asta dupa ce am facut 2 concedii cu Duster AWD, descoperi o altfel de Romanie, aia pt care care vin evreii ori nemtii, de ne miram ce cauta la noi. Tin minte ca au fost 2 zile legate in care nu dadusem cu ochii de "civilizatie" (adica vreun petic de asfalt sau ceva mai mult de cateva asezari cu case rasfirate). 

Bine, cei care au mobre adventure/dual sport si au batut in lung si lat tara pe forestiere (eventual traseele din TET sau ACT) stiu la ce ma refer.

Nu mai zic ca la o zvarlitura de bat avem Bulgaria si Grecia unde iar sunt o gramada de posibilitati...

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, l.u.v a spus:

La cele cu propulsie este obligatoriu să ai doar cauciucuri noi de iarnă și 3/4 ani nu o să ai probleme.

Dar nu mă mir, văd pe forumuri pițigoi cu mașini de zeci de mii de euro care întreabă de gume SH..

Având sisteme electronice de siguranță nu are voie să facă așa ceva, îți taie accelerația.

La E39 erau doua sisteme: ASR mai vechi care doar tăia gazul și la cele mai noi ESP care tăia injecția plus frâna roțile independent.

Eu aveam ESP și nu am avut nicio problemă, senzația era ca o mână invizibilă corecta instantaneu trasa mașinii pe zăpadă.

Cine știe ce ccotoarbă și ce opinci avea amicul tău..

masina era tipla, nu bag mana in foc pentru cauciucuri insa :)

Acum 14 minute, Krimh a spus:

Eu, personal, nu as da bani pe 4x4 (cu costurile aferente dupa achizitie) pt o eventuala zbenguiala 1 data pe an. 

Nu stiu de ce da lumea. Omul normal, adica. Cel care isi ia SUV ca sa mearga la Kaufland. Ca oricum, cine face off road, nu isi cumpara pentru asta X3, isi ia Land Cruiser sau ceva shit like that.

eu nu vorbeam de masina mare (SUV), ci de masina cu tractiune integrala. Pentru mine este folositoare, am obiceiul sa ma bag cu masina in cele mai nenorocite locuri, la peste, la munte, etc. Cand aveam tractiune fata am impins o gramada, umblam cu tot felul de sufe, franghii prin masina, numai sa nu pun lanturi.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Astea sunt situații extreme.

90% însă din autoturismele cu 4x4 sunt de șosea și au garda joasă.

Iar din alea 90 % merg doar pe asfalt.

Dar prinde bine la orgoliu să știi că ai 4x4.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Adevărat, dar aia ține de cât este dispus să plătească fiecare pentru confortul personal.

4x4 în schimb este total nefolositor în majoritatea covârșitoare a cazurilor de mai sus.

 

Link to comment
Share on other sites

E mishteaux să ai 4x4 (=16), mai ales dacă îți permiți întreținerea. Utilitatea i-o văd pe zăpadă și eventual prin noroaie, la munte, dacă se abordează trasee de genul. În rest, pentru condus civilizat, nu cred să aibă o așa mare utilitate, însă cresc costurile de exploatare. Puține mașini au integrală permanentă, majoritatea au ori pe față, ori 4x4 on demand (dacă știe calculatorul că trebuie la un moment dat). Personal nu mi-aș lua SUV, decât dacă aș avea de tractat în mod frecvent rulotă sau remorcă, platformă. Vorba aia, totul ține de bani, omul își permite, deci își ia. Numai să nu facă gălăgie când va merge in service pentru intervenții.

Link to comment
Share on other sites

Atâta timp cât nu vezi costurile, mie mi se pare ca e la fel ca sistemele de siguranță, adică nice to have. Nu te interesează de ele, dar își scot banii însutit dacă feresc un pieton vreodată.

La fel și tracțiunea integrală

Link to comment
Share on other sites

Un 4x4 adevărat are cursa mare la suspensii şi evident suspensie moale ca să preia denivelările, asta îl face periculos de instabil pe şosea la viteze mari, garda înaltă mută centrul de greutate mai sus şi rezultă că iei virajele mai încet decât ceilalţi, comme un camion, vorba francezului.

Link to comment
Share on other sites

daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....!

 

eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult)

..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am AWD la Subaru,deci... :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....!

 

eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult)

..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever :)

Rar am fost în situație să spun: dacă aveam 4x4 ieșeam instant. Când pui mașina pe burtă, cuplezi troliul sau cauți tractor/dubă/jip etc. Bine, când am împotmolit Dacia tatei în nisip, așa mă uitam in zare după un tractor... Am fost ingenios și ammpus preșurile de cauciuc sub roți și am ieșit, dar mi-am luat panică oleacă (tânăr și neliniștit).

Link to comment
Share on other sites

E bun 4x4, nu mai tre să deszăpezești locul de parcare de la bloc! Dar stai, e închiriat de la primărie, deci e treaba lor să ți-l întrețină. 😈

Cu E46 Touring (4x2) echipat cu gume Nokian am împins vreo 50m la deal o Octavia spre o cabană unde mergeam de revelion, am pus 2 pături între bare și dă-i, că el se oprise în drum și nu aveam cum să trec și nici chef să urc cu bagajele în cârcă. 

Link to comment
Share on other sites

Ultimele 3 masini au fost toate 4x4. Da, fun in alea 3 zile cu zapada pe care le avem in ultima vreme /an, dar, cum zicea si Luv, in rest aproape useless. Da, teoretic te ajuta si in conditii de uscat daca intrii in curba ca putin in Ua, idem pe udatura daca te apuci sa bruschezi, e mai safe etc. Practic... practic la ultima masina mi-am bagat ceva si in gume de vara/iarna separate, ca si pe alea de cativa ani le schimb aproape degeaba... Mi s-a luat.

Mi-am luat un set de Michelin Crossclimate 2 si aia e, apa paie si bataie :) Pana acum sunt super multumit de ele. Vad si la iarna cum or fi, dar din ce am vazut pe varul yutub, se comporta mai bine decat multe gume medii dedicate asa ca nu prea imi fac griji sa raman cu ele pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...