Jump to content

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, patrick1 said:

Exact!

Este sistemul ”wasted spark” (time and money) :crack:

Are importanta daca reglez aprindere după un piston sau altul? Unele motor au un piston specific la care trebuie sa te "legi". 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Korn said:

Are importanta daca reglez aprindere după un piston sau altul?

Nu poți regla (în mod obișnuit) aprinderea cu un stroboscop (lampă cu Xenon declanșată de /prin tiristor) decât dacă polaritatea de semnal captat și aplicat în poarta tiristorului este cea corectă, pe (+), nu pe (-) :D

Dacă ai un model la care lampa

image.thumb.png.0bdadb9634481b82afbec03912a7f3a9.png

ar fi amorsată direct de înalta tensiune vei avea un decalaj de 1-2ms la aprindere (vezi diagramele de mai sus) până se atinge polaritatea corectă (după căderea palierului ”burn line” și inversarea tensiunii secundare).

Păcăleală ... :D

Asta pe cilindrul cu scânteie inversată ca polaritate (nu știi care e acela).

 

Însă becul ”meu” cu Neon e ”sfânt”!

Nu are treabă cu polaritatea ci doar cu căderea de tensiune (cam 85V minimum) produsă pe rezistorul șunt de curentul de aprindere din secundar.

Și asta indiferent de polaritate :D

 

Pentru restul ... rămân metode de măsură /reglaj (clasice) cu șlap aruncat și talc ... :crack:

Cel folosit (dacă mai e folosit) la camere și anvelope.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ubord a spus:

reglarea a doua carburatoare , si a puncutului de aprindere dureaza 10 minute(cu tot cu facut garnituri pentru cuiul pontou)...Citirea recomandarilor,like-urilor,  si a bibliografiei vreo 3 ceasuri...Si topicul va creste....

👍

Noroc ca ti se tura motorul....cu ocazia asta esti doxa in strobo, curenti, tralnzistoare, grafice si toate cele.

Iata cum inventeaza omul bomba....atomica

Asa a descoperit un calugar condensatorul... electrocutat cand facea o degustare la sticla.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, patrick1 said:

Nu poți regla (în mod obișnuit) aprinderea cu un stroboscop (lampă cu Xenon declanșată de /prin tiristor) decât dacă polaritatea de semnal captat și aplicat în poarta tiristorului este cea corectă, pe (+), nu pe (-) :D

Dacă ai un model la care lampa

image.thumb.png.0bdadb9634481b82afbec03912a7f3a9.png

ar fi amorsată direct de înalta tensiune vei avea un decalaj de 1-2ms la aprindere (vezi diagramele de mai sus) până se atinge polaritatea corectă (după căderea palierului ”burn line” și inversarea tensiunii secundare).

Păcăleală ... :D

Asta pe cilindrul cu scânteie inversată ca polaritate (nu știi care e acela).

 

Însă becul ”meu” cu Neon e ”sfânt”!

Nu are treabă cu polaritatea ci doar cu căderea de tensiune (cam 85V minimum) produsă pe rezistorul șunt de curentul de aprindere din secundar.

Și asta indiferent de polaritate :D

 

Pentru restul ... rămân metode de măsură /reglaj (clasice) cu șlap aruncat și talc ... :crack:

Cel folosit (dacă mai e folosit) la camere și anvelope.

Ok. Bine de știut. Foarte informativ. Întrebarea este: daca "nimeresti" pistonul care trebuie (in cazul meu dreapta) o sa ai un delay de 1-2ms. Se poate calcula Delay-ul asta în grade de avans? Macar aproximativ. Sa zicem că aprinderea va fi cu un grad mai retardata decat arata stroboscopul, din cauza acelui delay. Cat de mult afectează asta? Crezi că poate fi atât de un grad?

Link to comment
Share on other sites

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Korn said:

1-2ms. Se poate calcula Delay-ul asta în grade de avans? Macar aproximativ.

3.000 r/m = 50 Hz = 20ms /rotație = 36 grade /2ms, 18 grade /1ms.

Restul ... cu regula de 3 simplă :crack:

32 minutes ago, Korn said:

Cat de mult afectează asta? Crezi că poate fi atât de un grad?

 

Un grad, la 3.000 r/m ar fi cam 0,055ms,

respectiv 0,16 ms la 1.000 r/m :D

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, patrick1 said:

3.000 r/m = 50 Hz = 20ms /rotație = 36 grade /2ms, 18 grade /1ms.

Restul ... cu regula de 3 simplă :crack:

 

Un grad, la 3.000 r/m ar fi cam 0,055ms,

respectiv 0,16 ms la 1.000 r/m :D

Răspunsul e bun dar nu prea sunt eu dumirit. De unde ai copiat 🤣Nu mai contează. Eu am luat-o mai babeste.

3000 rotatii : 60sec= 50 rotatii/sec.
50 : 1000 = 0.05 rotații la ms 
0.05 x 2(ms delay) = 0.1 rotatii de motor
360° x 0.1 = 36° in urma fata de ce citește stroboscopul.

Mă refeream daca gradele motorul se pupa cu cele de pe aprindere. Evident că nu. 

51 minutes ago, ENEOS said:

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Adică m-ai făcut prost sa înțeleg.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Korn said:

Răspunsul e bun dar nu prea sunt eu dumirit. De unde ai copiat 🤣Nu mai contează. Eu am luat-o mai babeste.

3000 rotatii : 60sec= 50 rotatii/sec.
50 : 1000 = 0.05 rotații la ms 
0.05 x 2(ms delay) = 0.1 rotatii de motor
360° x 0.1 = 36° in urma fata de ce citește stroboscopul.

Mă refeream daca gradele motorul se pupa cu cele de pe aprindere. Evident că nu. 

Ce să copiez?

Turometrul l-am calibrat la frecvența rețelei electrice (50 Hz - 20 ms perioada), echivalent a 3.000 r/m.

 

Iar palierul (durata scânteii până la apariția oscilațiilor de stingere) e de cam 1,2-1,5ms (la TDI sau platină).

Mult mai scurt la CDI (pornesc mai greu).

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, patrick1 said:

Ce să copiez?

Turometrul l-am calibrat la frecvența rețelei electrice (50 Hz - 20 ms perioada), echivalent a 3.000 r/m.

 

Iar palierul (durata scânteii până la apariția oscilațiilor de stingere) e de cam 1,2-1,5ms (la TDI sau platină).

Mult mai scurt la CDI (pornesc mai greu).

 

Era o glumă. Așa la era la școală. Trebuia să "desfășori" altfel era copiat de undeva daca doar puneai răspunsul final. Nu înțelegeam cele 20ms. Era vb de conversie in ms.

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

 

2 minutes ago, ENEOS said:

Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Acel ”delay” nu are valoare exactă sau fixă, însă are ordin de mărime (1-2ms) și un echivalent în grade rac (18-36) la 3.000 r/m, respectiv 6-12 grade la 1.000 r/m, ca marjă de eroare /întârziere la declanșarea stroboscopului din ieșirea inversată (care o fi aceea?) :)

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, ENEOS said:

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Deci sa înțeleg că cele 20 de grade de la aprindere se pupa cu gradele motorului. Adică când masori cu stroboscopul ai un decalaj de 36° la aprindere.

2 minutes ago, patrick1 said:

 

Acel ”delay” nu are valoare exactă sau fixă, însă are ordin de mărime (1-2ms) și un echivalent în grade rac (18-36) la 3.000 r/m, respectiv 6-12 grade la 1.000 r/m, ca marjă de eroare /întârziere la declanșarea stroboscopului din ieșirea inversată (care o fi aceea?) :)

Am înțeles. Dar chiar și un decalaj de o m/s duce la o eroare de  18° la avans. Corect?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Korn said:

Era vb de conversie in ms.

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

3 minutes ago, Korn said:

Dar chiar și un decalaj de o m/s duce la o eroare de  18° la avans. Corect?

Corect.

La 3.000 r/m, nu la relanti.

Link to comment
Share on other sites

Just now, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Ok. Era mai simplu. Al meu zace de ceva timp cu praf pe el. Prea mult efort . Mai bine întrebi pe forum 😆

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Corect.

La 3.000 r/m, nu la relanti.

Corect. Eroare este la orice rotație. Mai mica/ mai mare, dar este. "Mulțumesc la domni" pentru lămurire/luminare.

1 minute ago, patrick1 said:

Mno ... de asta e nevoie pe acolo de micrometru cu comparator (sutimi de mm) și nu de metru de croitorie :crack:

Eventual osciloscop >1 Mhz (măcar 10 microsecunde /diviziune)

Am un Philips de 10Mhz dar a prins praf el. Cu alta ocazie poate.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, patrick1 said:

 

Oricum, prea mulți ”nebuni” care să își verifice și regleze statica și curba de avans la motocicletă pe osciloscop ... nu cred să mai fie.

Nici la micrometru comparator nu am văzut prea mulți :)

Nu e posibil la Dnepr și nu ar ajuta in cazul meu că banuiesc că nu mai am cuzineți și altele prin motor dar daca o eroare de 1-2mm (nu micrometri) este acceptabila atunci mă bag la reglat 🤣 La mine TDC vine de la Totul Dus pe Copca. Adică este posibil daca scoți chiulasa dar... 

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Korn said:

nu micrometri

Măsoară doar sutimi de mm, nu microni.

S-o fi numind el micrometru ... însă ...

Apropo:

”Nebunii” de la Daewoo au introdus diode de înaltă tensiune, pe secundar în bobinele de inducție - tocmai ca să asigure scânteie în curent ”continuu”

image.thumb.png.7910f2d8b29c91296a04131c81f15b42.png

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, patrick1 said:

Măsoară doar sutimi de mm, nu microni.

S-o fi numind el micrometru ... însă ...

Apropo:

”Nebunii” de la Daewoo au introdus diode de înaltă tensiune, pe secundar în bobinele de inducție - tocmai ca să asigure scânteie în curent ”continuu”

image.thumb.png.7910f2d8b29c91296a04131c81f15b42.png

 

Corect. Greșeala mea. 

Oricum pe viitor am in plan un motor diesel și am scăpat de "corvoadă" 😆

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Korn said:

Oricum pe viitor am in plan un motor diesel și am scăpat de "corvoadă" 😆

Alții au pus magnetouri VAPE pe ale lor și bănuiesc că tot la ”urechiometru” le-au reglat.

 

Am încercat și eu odată asta, la un Minsk, ”marfă” la care prin rotire se modifică unghiul dar și distanța rotor-trigger coil (adică se schimba totul pe două variabile).

A treia ”variabilă” apare la strângerea șuruburilor de fixare (strâmbe în găuri ovale).

Probabil că abia a patra variabilă ar fi jocurile rulmenților (nu are cuzineți). Ar fi mult prea mult :crack:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...