Sari la conținut

19. PETRONAS Grand Prix of Malaysia 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Acum 4 ore, frigider a spus:

pai normal ca nu :grinbandit:

 

2-3 zecimi este enorm cand intr-o secunda ai 20 de insi.

Fa distinctia intre performanta relativa, care este data de un clasament (si care este influentata de o multime de variabile) si in care, cum spuneam si eu (dar nu cred ca s-a citit), 2-3 zecimi poate insemna diferenta intre locul 1 si locul 10 si performanta absoluta sau pura, daca vrei, in care 2-3 zecimi sunt vax. Eu vorbeam strict de performanta pura, adica aia masurata in timp pe tur lansat. 

Acum 32 minute, damager a spus:


crashlow a declarat:

 

Crutchlow: "The Yamaha engine is too aggressive, the electronics don't tame it"
In the first three gears the power delivery is violent. 

 

Probabil de asta spune si Q ca are probleme de grip. Din cate imi amintesc, au facut schimbari in cutia de viteze, din dorinta de a imbunatati acceleratia. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 213
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 58 minute, damager a spus:

in Yamaha the engineers are all very kind. They listen to you, even apologize, but then nothing happens

Un fel de "Mersi pentru nimic" :grinbandit:

 

Și Q asta se vaita atâta...

Sa facă short shift mai des :laugh:

Ca pe ploaie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana in prezent, Yamaha a testat patru evolutii ale motorului: https://www.motogp.com/en/news/2022/10/25/crutchlow-four-stages-of-engines-tested-for-2023-yamaha/443207

:lol:Tardozzi face spume si se repeta ca o placa de vinil stricata: https://www.gpone.com/en/2022/10/23/motogp/tardozzi-gigi-was-worried-but-we-trusted-our-riders.html

Deh... cine se justifica, se acuza.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, xt600 a spus:

Da, si eu cred ca asta este filosofia castigatoare, fie si prin prisma faptului ca, indiferent de configuratia circuitelor, in medie, cam 2/3 din lungimea acestora inseamna zone virajate. la ei problema nu este de filosofie, ci de faptul ca au ramas mult in urma cu puterea motorului. Filosofia lor+ ceva mai multa putere= win win. De asta l-au adus pe guru Marmorini, dar cu siguranta nu vor renunta la capacitatea lor de a zbura pe viraje. 

 

Aici as vrea sa ma lamuresti asupra unei probleme, avand in vedere ca esti mai documentat pe partea asta de motoare: de ce Yamaha nu implementeaza sistemul desmo, pe motoarele lor? Nu se poate, din pdvd tehnic? Nu vor? Din ceea ce am mai citit si dedus, referitor la problema, desmo ar avea cel mai bun randament, dar nah, nu sunt enjinier, ca sa discern toate subtilitatile tehnice. 

 

Sa nu exageram, nu au cum sa fie cu 4-5 ani, inaintea japonezilor. Pe un tur rapid, diferentele, in medie, intre Ducati si Yamaha, sunt undeva la 2-3 zecimi. Este drept ca asta inseamna diferenta intre pole si locul 10 pe grila, dar in termeni de performanta absoluta nu sunt la distanta de 4-5 ani. Oricum, cu toata inventica etalata de Jiji, Ducati nu a progresat cat ar fi fost de asteptat. 2-3 zecimi inseamna putin, in materie de performanta pura. De asta spun, prin solutiile etalate, mai degraba au surmontat niste handicapuri, date de incapacitatea de a rezolva unele probleme de arhitectura a motocicletei, decat sa optimizeze performantele unei motociclete deja foarte competitive.

:agree:

Eh,normal ca exagerez,nu e cu 4-5 ani inaintea japonezilor dar subliniam ca Ducati a plecat cu solutiile mult si departe fata de ceea ce ar fi facut (si inca fac) japonezii.

E o parere personala faptul ca Ducati are un avantaj din desmo,la fel cum e o parere personala faptul ca Yamaha are filozofia castigatoare cu viteza pe viraje.De ce spun asta : in mod normal desmo e o solutie invechita...anii 20-30,in timp ce supapele pneumatice sunt de gandire mult mai noua - Renault 1985?.In motoarele high-reving din epoca F1 V10 de ex nici nu se putea altfel.

Dar sa nu uitam ca supapele pneumatice comporta totusi un sistem destul de complicat cu acele "clopote" si butelie de presiune si regulatoare si rails de presiune samd,in timp ce desmo e mai simplut.Oarecum.Insa supapele pneumatice elimina arcurile supapelor si rezolva problema valve-float'ului de fapt,lucrul mecanic de a impinge supapa in jos (luptand cu o presiune continua de 10 bari in gp) trebuie in continuare facut ,in timp ce la desmo care e self-reciprocating nu e cazul,ori aici eu vad un avantaj de putere.

Per total as zice ca mai ales pt o motocicleta care e foarte compacta si care nu are acceleratia violenta a unui motor cum erau V10/V8's din F1 si nici nu lucreaza atat de mult la acele regimuri atat de inalte de turatie si unde conteaza cativa cai pierduti prin deschiderea supapelor,desmo e o solutie mai avantajoasa.Intretinere mai complicata si reglaje mai multe,uzura mai multa dar cui ii pasa la acel nivel,nu?

 

Eh,e doar o parere.Suspectez ca Ducati mai scoate si cai din faptul ca V4 chiar big-bang nu are arbore de contrabalansare in timp ce L4 Yamaha probabil ca are.Si nu mai tin minte - au voie sa foloseasca materiale "exotice" in constructia motorului?Gen magneziu si titaniu...tungsten si alte nebunii?Pt ca daca au voie,clar Gigi le foloseste indiferent de costuri,in timp ce japonezii se cam codesc la acest capitol.Si de aici ar extrage Ducati niste avantaje.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Cam greu de definit ce este acolo. Personal văd și electronică (mulți conectori, bucățile de metal pot fi disipatoare de căldură). Posibil să fie și un mass damper, deși dimensiunea ar fi foarte redusă.

Dar e normal ca Yamaha sa nu aiba rear grip la fel ca Ducati,nici nu ar avea cum fizic - Ducati are mult mai multa masa pusa pe roata spate decat Yamaha.

Q ar vrea,dar trebuie facut un compromis - nu le poti avea pe amandoua.Revenim la discutia filozofiilor care se bat cap in cap - ori viteza pe viraje ori stop'n'go.

 

Nu au cum sa fie disipatoare de caldura - ar avea gills.Si in ce sa disipe caldura?Intr-o cutie de fibra de carbon -unul din cele mai bune izolatoare termice?

Nu,eu acolo vad un mass damper (vezi si gradatiile).Mic.Dar asezat perfect in cel mai avantajos punct.

Vezi?Si de aici vine rear grip.Pana la urma au inteles ce ii explica Furosawa lui Preziosi atunci cand l-au chemat pe guru si ala le-a dat fatala cu rezonantele.De fapt doar Gigi a inteles,Filipo a plecat cu durere de cap de la acea intrunire :bounce:

Acum 6 ore, damager a spus:

Mai adaugam si declaratia lui Mor ca in  trepte joase, motorul estr prea agresiv, de unde apare si pb de grip. Electronica inca mai trebuie adaptata.

Poate e si gearing prea agresiv - a zis Q ca au schimbat (pe RBR?) gearing'ul cu unul mai neortodox si a fost f bine.

Intradevar si electronica are un cuvant greu de spus aici.Insa vorba lui Chel - daca inginerii sunt de treaba te asculta dar nu fac nimic pt a "polisha" aceste iregularitati...

 

De aia merge Honda inainte mai bine decat toti japos - pt ca MM cere ceva si Santi il asculta si aplica iar Yokoyama e capabil,tanar si total atipic japonezilor,e foarte europenizat.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Method said:

Vezi?Si de aici vine rear grip.Pana la urma au inteles ce ii explica Furosawa lui Preziosi atunci cand l-au chemat pe guru si ala le-a dat fatala cu rezonantele.De fapt doar Gigi a inteles,Filipo a plecat cu durere de cap de la acea intrunire

 

Nu facem decât să ne dăm cu părerea. Dacă acolo este un mass damper probabil că toată grila știe de ceva timp. Și toți au avut timp să-l încerce și să-l folosească. Dealtfel, atât Honda cât și Aprilia au un design asemănător la nivelul cozii motocicletei, doar KTM fac ceva diferit.

 

Ceea ce vreau să spun este că nu e vreun magic bullet și că Ducati au ajuns să domine în MotoGP printr-un cumul de factori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma prind, daca ar trebui sa fie un mass damper acolo, care ar trebui sa fie axa pe care se face amortizarea?

o sfera de tungsten de 2 kg ar avea cam 6 cm in diametru, nu pare sa fie destul spatiu in nici o directie pentru miscarea ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, prafrau said:

nu ma prind, daca ar trebui sa fie un mass damper acolo, care ar trebui sa fie axa pe care se face amortizarea?

o sfera de tungsten de 2 kg ar avea cam 6 cm in diametru, nu pare sa fie destul spatiu in nici o directie pentru miscarea ei

 

Nu cred că ar folosi o sferă pentru inerție, ci fie o volantă (puțin probabil, fiind grea), fie un amortizor cu lichid (mai probabil). Asta ar explica și prezența a ceea ce par a fi niște conduce hidraulice în poza respectivă.

 

Amortizarea s-ar face teoretic pe axa longitudinală a motocicletei, scopul fiind eliminarea oscilațiilor suspensiei spate, date de accelerație și care se propagă prin cadru. A fost un articol scris de Craig Scarborough acum câțiva ani legat de subiect și interpretarea lui asupra fenomenului.

 

image.thumb.png.e8069ba3fe488eb19376cd85550f50a7.png

 

Se pare că a fost atât de mândru/convins de acuratețea teoriei încă a scos artocolul de unde a fost publicat.

 

Asta este doar una dintre teorii, nu există consens între specialiști cei care s-au exprimat nici măcar legat de axa de amortizare. Unii spun că sistemul ar contra de fapt efectul giroscopic dat de înclinarea motocicletei în curbe și ar ajuta deci pe partea de agilitate a șasiului.

 

Pe hârtie ar avea sens, dar am mai multe probleme cu teoria:

  1. Cum ai menționat, mărimea mecanismului. Nu sunt inginer moto, dar cât de multă inerție (sau contra-inerție) poți genera cu un ansamblu de dimensiuni atât de reduse? Un sistem cu inertor fizic (i.e. o greutate) ar ocupa mult spațiu și ar adăuga greutate suplimentară motocicletei într-o zonă depărată de sol. Iar un amortizor hidraulic nu ar avea finețea și rapiditatea necesară pentru a contra oscilații de frecvență înaltă cum ar fi cele date de accelerație.
  2. Nu am văzut menționându-se asta la niciun alt producător. Ducati folosește arhitectura cozii cu "salad box" de 5 ani deja. De câțiva ani este folosită și de către Honda și Aprilia - cu alte cuvinte nu mai este un secret tehnic. De ce nu s-ar vorbi deschis despre existența lui? În F1, când s-a descoperit secretul sistemului de mass-damping la Renault în 2005, a fost copiat instant de către toată lumea și s-a vorbit deschis despre subiect. Până când a fost interzis în 2006, ceea ce introduce următorul punct:
  3. Cel mai important: ar putea fi considerat un mecanism de suspensie automatizată, lucru interzis de regulament. 

Cred că este o discuție de mutat pe topicul tehnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Nu facem decât să ne dăm cu părerea. Dacă acolo este un mass damper probabil că toată grila știe de ceva timp. Și toți au avut timp să-l încerce și să-l folosească. Dealtfel, atât Honda cât și Aprilia au un design asemănător la nivelul cozii motocicletei, doar KTM fac ceva diferit.

 

Ceea ce vreau să spun este că nu e vreun magic bullet și că Ducati au ajuns să domine în MotoGP printr-un cumul de factori.

Pai normal ca nu facem decat sa ne dam cu parerea,asta e o axioma,ce altceva putem face pe un forum?

Tot ce se poate ca si ceilalti sa faca asa ceva.Mai ales faptul ca kktm nu foloeste asa ceva e un punct in sprijinul ipotezei mass-damper'ului - KTM nici nu stie sa viseze la asa ceva.Si un mass-damper nici nu e ceva ce poate fi "copiat" din 3 poze si 2 filmari precum face Honda de ex cu "cozile de stegosaur".

Perfect de acord - nu este cel care inclina balanta,dupa cum zici e un cumul de factori si toate impreuna,iata - scot un campion.Finally.

Poate Yamaha/Suzuki avand bugetul si manpower'ul Ducati ar fi facut mai multe,cine stie...dar nu cazul la ei de asa ceva :P

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Nu cred că ar folosi o sferă pentru inerție, ci fie o volantă (puțin probabil, fiind grea), fie un amortizor cu lichid (mai probabil). Asta ar explica și prezența a ceea ce par a fi niște conduce hidraulice în poza respectivă.

 

Amortizarea s-ar face teoretic pe axa longitudinală a motocicletei, scopul fiind eliminarea oscilațiilor suspensiei spate, date de accelerație și care se propagă prin cadru. A fost un articol scris de Craig Scarborough acum câțiva ani legat de subiect și interpretarea lui asupra fenomenului.

:agree:

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

1.cât de multă inerție (sau contra-inerție) poți genera cu un ansamblu de dimensiuni atât de reduse?

 

2.Nu am văzut menționându-se asta la niciun alt producător. Ducati folosește arhitectura cozii cu "salad box" de 5 ani deja. De câțiva ani este folosită și de către Honda și Aprilia - cu alte cuvinte nu mai este un secret tehnic. De ce nu s-ar vorbi deschis despre existența lui? În F1, când s-a descoperit secretul sistemului de mass-damping la Renault în 2005, a fost copiat instant de către toată lumea și s-a vorbit deschis despre subiect. Până când a fost interzis în 2006, ceea ce introduce următorul punct:

 

3.Cel mai important: ar putea fi considerat un mecanism de suspensie automatizată, lucru interzis de regulament. 

Pai depinde de ce metal ai acolo nu?Tungsten...da.Repet - nu stiu daca pot folosi asemenea materiale in gp,nu mai tin minte...

Intrebarea care se pune in primul rand e "de cata inertie ai nevoie?".Deja aici cred ca ni s-a rupt filmul la toti.

 

Meh...nu mai este un secret tehnic intre ei probabil.Pt noi insa tot timpul a fost.De ce naiba s-ar vorbi deschis despre existenta lui?Vorba ta - lectie din F1 : de cum s-a vorbit de asa ceva a fost interzis.Nu mai tin minte in ce context a fost atunci expus sistemul Renault.

Si foarte bine ai subliniat - atinge si niste puncte sensibile din regulament.Insa e greu sa clasifici asa ceva drept suspensie automatizata,it's a stretch...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Date fiind trecerile oamenilor din MotoGP de la o echipa la alta nu ar fi facut ca aceste secrete sa nu mai fie secrete?

Imi vine in minte exemplul lui Guidotti care a trecut recent de la Pramac la KTM. Ma gandesc ca nu a aflat si el tot weekendul trecut ce se ascunde in acel compartiment al Ducati GP. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, therocketscientist1 a spus:

Date fiind trecerile oamenilor din MotoGP de la o echipa la alta nu ar fi facut ca aceste secrete sa nu mai fie secrete?

Imi vine in minte exemplul lui Guidotti care a trecut recent de la Pramac la KTM. Ma gandesc ca nu a aflat si el tot weekendul trecut ce se ascunde in acel compartiment al Ducati GP. 

depinde de rang probabil.

nu stiu guido ce era, nici nu o sa caut.

dar baiatul care schimba rotile nu o sa stie ce e acolo.

o fi un "need to know basis".

nu cred ca stie sora lu Peco ce e acolo :) 

 

sincer si mie mi se pare ridicol un dispozitiv asa mic cand e vb de inertie mare de tot acolo dar lumea vb de el, exista, e folosit, sunt doar eu prea mic.

 

la greutate ma gandeam si eu - ca tre sa fie greu ca dracu ce se misca acolo ca sa se simta..

ok daca nu e greu ca dracu se simte mai putin dar tot se simte?

 

plm. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, frigider a spus:

depinde de rang probabil.

nu stiu guido ce era, nici nu o sa caut.

dar baiatul care schimba rotile nu o sa stie ce e acolo.

o fi un "need to know basis".

nu cred ca stie sora lu Peco ce e acolo :) 

 

sincer si mie mi se pare ridicol un dispozitiv asa mic cand e vb de inertie mare de tot acolo dar lumea vb de el, exista, e folosit, sunt doar eu prea mic.

 

la greutate ma gandeam si eu - ca tre sa fie greu ca dracu ce se misca acolo ca sa se simta..

ok daca nu e greu ca dracu se simte mai putin dar tot se simte?

 

plm. 

Team manager a fost la Pramac asa cum este si la KTM, iar la KTM au aparut niste modificari aerodinamice Ducati-ish atribuite faptului ca el a influentat dezvoltarea. Deci as zice ca stie putin mai mult decat sora lui Bagnaia. Desi nu stim ce stie ea. S-ar putea sa fim surprinsi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, therocketscientist1 a spus:

Date fiind trecerile oamenilor din MotoGP de la o echipa la alta nu ar fi facut ca aceste secrete sa nu mai fie secrete?

Imi vine in minte exemplul lui Guidotti care a trecut recent de la Pramac la KTM. Ma gandesc ca nu a aflat si el tot weekendul trecut ce se ascunde in acel compartiment al Ducati GP. 

Mă îndoiesc că nu există clauze de confidențialitate în contractele celor din MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, frigider a spus:

 

sincer si mie mi se pare ridicol un dispozitiv asa mic cand e vb de inertie mare de tot acolo dar lumea vb de el, exista, e folosit, sunt doar eu prea mic.

 

la greutate ma gandeam si eu - ca tre sa fie greu ca dracu ce se misca acolo ca sa se simta..

ok daca nu e greu ca dracu se simte mai putin dar tot se simte?

 

Iti imaginezi ca masele alea sunt calculate. Probabil cateva kg sunt suficiente pentru ceea ce trebuie sa faca. Apoi tu te gandesti la masa de repaus, dar trebuie sa ai in vedere si (sau mai cu seama) masa inertiala (de miscare) a dispozitivului. 

Acum 1 oră, frigider a spus:

depinde de rang probabil.....

 

dar baiatul care schimba rotile nu o sa stie ce e acolo.

o fi un "need to know basis".

nu cred ca stie sora lu Peco ce e acolo :) 

 

Probabil fiecare are acces la informatia strict necesara pentru a-si desfasura activitatea. Ne putem imagina ca unele dispozitive (cum este si cazul salad boxului), vin probabil capsulate/sigilate, astfel ca personalul de la circuit, de la boss la mecanic, nu stie cum arata inauntru. Il iau, il pun pe mobra, daca se strica il inlocuiesc cu totul, fara a avea acces la componentele dinauntru. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, frigider a spus:

Mereu m-am întrebat cat de ușor sau greu sunt de ignorat.

Sunt clauze contractuale, nu pot fi ignorate. Altfel se lasă cu judecată și cu recuperare de prejudicii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, frigider a spus:

Te cred,dar totuși un mic indiciu ceva acolo.

Discret.

Sună greu de investigat etc 

Dacă pleci de la Ducati la KTM și după o lună la KTM apar elemente copiate de la Ducati, nu e chiar greu de demonstrat că ai încălcat clauza, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Method said:

nu stiu daca pot folosi asemenea materiale in gp

 

Nu cred că este specificat la nivelul arhitecturii întregii motociclete. Doar pentru blocul motor sunt listate materialele permise, apoi punctual, per element, ce anume este interzis (ex: pentru roți, interzisă firbra de carbon).

 

4 hours ago, Method said:

Vorba ta - lectie din F1 : de cum s-a vorbit de asa ceva a fost interzis.

 

Nu chiar. Sistemul a fost descoperit la început de 2005 iar pe la jumătatea sezonului cam toată lumea îl folosea deja și presa scria despre el. Interdicția a venit abia după 1 an (jumătatea lui 2006), când FIA a realizat că era o gaură neagră a dezvoltării (consuma mult buget pentru efecte irelevante în afara spectrului F1). La fel s-a întâmplat și cu F-duct-ul câțiva ani mai târziu.

 

image.thumb.png.fadcccb98fc9f9602f368ccc5a7bfa09.png

 

În continuare cred că dacă era o soluție folosită de mai mult de o echipă (cum pare să fie cazul) în MotoGP s-ar fi vorbit deschis despre el. Până la urmă dificultatea sau secretul constă în implementarea și setarea dispozitivului, nu în adoptarea lui.

 

4 hours ago, Method said:

Insa e greu sa clasifici asa ceva drept suspensie automatizata,it's a stretch...

 

Contează efectul și intenția. La fel cum mass-damper-ul de la Renault despre care vorbeam a fost interzis ca fiind "un element de aerodinamică activă" deși ca piesă/ansamblu este de fapt un element de suspensie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Doctor X a spus:

Mă îndoiesc că nu există clauze de confidențialitate în contractele celor din MotoGP.

Una e sa copiezi, alta e sa te inspiri.

Un expert din echipa x in echipa y poate sa le explice celor din echipa y care este principiul si ce incearca sa rezolve. Implementarea apartine in totalitate echipei y. As zice ca diferenta este facuta de implementare, nu de idee. 

Tind sa cred ca in genul acesta de competitii toata lumea stie ce face toata lumea, doar ca unele solutii nu se potrivesc dintr-o parte in alta sau contravine altor principii de proiectare si implementare urmarite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, Doctor X a spus:

Dacă pleci de la Ducati la KTM și după o lună la KTM apar elemente copiate de la Ducati, nu e chiar greu de demonstrat că ai încălcat clauza, nu?

pai si forumul motoretism stie de el, 

ktm nu stiu inca?

are sens, nu au cont aici :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ca sa ciripesti ce solutii au cei de la care ai plecat este usor.

problema vine atunci cand esti acuzat de incalcarea NDAul, te poti trezi repejor fara bani, fara job si fara viitor in industria asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, therocketscientist1 a spus:

Date fiind trecerile oamenilor din MotoGP de la o echipa la alta nu ar fi facut ca aceste secrete sa nu mai fie secrete?

Imi vine in minte exemplul lui Guidotti care a trecut recent de la Pramac la KTM. Ma gandesc ca nu a aflat si el tot weekendul trecut ce se ascunde in acel compartiment al Ducati GP. 

Tot ce se poate.Insa aceste mass dampers nu sunt niste dispozitive bolt-on pe care le poti arunca asa pe motoreta,trebuie niste studii destul de avansate in laborator - rezonante frecvente pt a sti ce faci acolo.Deci nu stiu daca i-a ajutat pe cei de la ktm orice mutare de genul.Cred ca doar cine lucreaza la ele de la Ducati daca sarea luntrea la ktm ii putea ajuta in vreun fel....si desigur asta doar daca se preta la ferul lor si ii ajuta in vreun fel....e complicata treaba.

Acum 35 minute, therocketscientist1 a spus:

Un expert din echipa x in echipa y poate sa le explice celor din echipa y care este principiul si ce incearca sa rezolve. Implementarea apartine in totalitate echipei y. As zice ca diferenta este facuta de implementare, nu de idee. 

Tind sa cred ca in genul acesta de competitii toata lumea stie ce face toata lumea, doar ca unele solutii nu se potrivesc dintr-o parte in alta sau contravine altor principii de proiectare si implementare urmarite.

Da,exact,se vorbeste demult despre mass dampers ideea e veche ca sa zic asa,s-a vazut ca functioneaza pe circuit (cel putin la Renault F1 in 2005),ideea e out there.Insa sa o transpui la ceva care se misca atat de complicat precum e o motoreta...grea treaba.Dupa cum bine ai zis implementarea ar fi o problema de ex in cazul Ktm,nu ideea in sine.

 

Nu,deloc,in genul asta de competitii nu stie nimeni nimic,pana nu se afla ori accidental ori printr-un inginer migrat de la o echipa la alta.In F1 sunt n exemple de artificii folosite de anumite echipe care chiar au inclinat balanta in favoarea lor si de care s-a aflat foarte tarziu sau chiar dupa ce s-au schimbat regulamentele.Cele mai renumite cazuri sunt cel al franei separate stanga-dreapta de la McLaren din anii 90-2000 care a fost descoperita dupa ce un fotograf a bagat aparatul in cockpit si a tras o poza,si mai de actualitate e sistemul split-turbo al AMG,pe care s-au straduit (si chiar au reusit vreo 2 ani) sa il tina secret,ei facand chair o animatie despre cum functioneaza motorul lor dar desigur cu o turbina convectionala monocorp.Sanchi.

 

Si aici in gp avem anumite exemple - seamless'ul Honda (s-au prins destul de tarziu ca nu era o cutie secventiala normala,cand Rossi&Co observau schimbarile pe viraje facute de cei de la Honda),suspiciunea ca (tot) Honda isi intrerupea pe franari un cilindru pt a economisi combustibil si acum mai nou mass damperul Ducati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Method said:

in genul asta de competitii nu stie nimeni nimic,pana nu se afla ori accidental ori printr-un inginer migrat de la o echipa la alta.

 

Văd că ești convins că Ducati folosesc un mass-damper în coadă. Nu ești însă la fel de convins că și Honda și Aprilia îl folosesc?

 

17 minutes ago, Method said:

Honda isi intrerupea pe franari un cilindru pt a economisi combustibil

 

Din câte îmi amintesc asta era circumstanțială, și e de pe vremea V5-ului, un motor care consuma mai mult decât cele în 4 pistoane - de unde nevoia artificiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

Văd că ești convins că Ducati folosesc un mass-damper în coadă. Nu ești însă la fel de convins că și Honda și Aprilia îl folosesc?

 

 

Din câte îmi amintesc asta era circumstanțială, și e de pe vremea V5-ului, un motor care consuma mai mult decât cele în 4 pistoane - de unde nevoia artificiului.

Nu am zis asta.Tot ce se poate sa foloseasca si ei,despre ktm insa era discutia...

 

Dar nu conteaza de cand era si de ce,era un exemplu - am dat un argument in favoarea faptului ca nimeni nu rasufla nici un artificiu pana nu ii este descoperit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...