The Flying Dutchman Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 11 minutes ago, Ruginel said: catalizatorul la motocicleta este total INUTIL din perspectiva mea si imi mentin afirmatia asta. Inteleg ca esti consecvent in opinii, dar poti sa argumentezi afirmatia? Sau e doar o parere? 13 minutes ago, Ruginel said: Durata de viata a motoarelor este redusa prin amestecul sarac De ce este redusa? Cum este redusa aceasta durata de viata? Cu cat, in procente kilometri, ceva? Argumente/dovezi? Eu sunt mai "atehnic", mi-ar fi de folos sa ma documentez, si vorbesc serios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 (editat) Acum 17 minute, The Flying Dutchman a spus: Inteleg ca esti consecvent in opinii, dar poti sa argumentezi afirmatia? Sau e doar o parere? De ce este redusa? Cum este redusa aceasta durata de viata? Cu cat, in procente kilometri, ceva? Argumente/dovezi? Eu sunt mai "atehnic", mi-ar fi de folos sa ma documentez, si vorbesc serios. Cu Mastercard poti cumpara (aproape) orice. Pentru restul exista Google. Banuiesc ca galeria de evacuare inrosita la ralanti in trafic la o motocicleta Euro 5 este ceva normal (marca europeana) iar raportul stoichiometric mai mare de 14.7 : 1 este ceva benefic pentru motoarele cu ardere interna, oricare ar fi ele. Editat Martie 13 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 Ok. Daca Google este referinta ta nu este nevoie de mai mult. Nu am avut nicio motocicleta cu care sa fi mers mai mult de 90000-100000km, deci nu pot sa ma pronunt in legatura cu utilitatea catalizatorului sau cu durata de viata redusa. Dar pot sa spun ca nu am avut probleme. Acum am doua motociclete cu norma euro 5 si pot sa afirm cu certitudine ca nu se inroseste nicio galerie la mers in oras, chiar si vara in Bucuresti, desi circul rar pe acolo. Despre masini nu cred ca e cazul sa detaliez prea mult, dar am la companie o Toyota cu peste 289000km, la ultima revizie, care nu a avut nicio interventie în afara de mentenanta uzuala - si nu este folosita doar de mine. Inteleg ca nu ai alte argumente. La intrebarile mele asteptam niste raspunsuri mai elaborate. Gogosile cu Google, Wikipedia si YouTube nu sunt chiar referinta. Asta dupa standardele mele. Cu asta am incheiat multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 13 Admin Share Postat Martie 13 Nu trebuie prea multă carte ca să-ți dai seama că, în principiu, orice "căpăstru" pus pe orice motor, în numele eco, gâtuie acel motor. Indiferent că se numește EGR, Dpf, catalizator etc. Ci doar o logică simplă, sănătoasă. Care spune că respiri mult mai bine fără, decât cu o mască pe figură. Și am trăit toți acel sentiment. Evident, mă refer strict la funcționarea tehnică a acelui motor, nu la co2 și altele ce țin dexpoluare. Nu sunt adeptul îndepărtării acestor elemente, la mașini nu am scos nimic, chiar dacă sunt vechi. La motor am înlocuit doar finala cu una aftermarket, pe criteriul estetic. Dar aș scoate și catalizatorul, și asta doar pentru ca motorul să respire mai bine și a renunța la oarece kilograme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 (editat) Acum 7 ore, Silver Arrow a spus: Faptul ca producem codoi este un fapt real. Iar ca acest gaz are efect de sera este dovedit stiintific. De altfel in decursul istoriei Pamantului concentratia acestui gaz a tot variat si a indus schimbari climatice care intr-un final fericit ne-au adus unde suntem astazi. Din ciclul orice copie e mai proasta ca originalul, puteai sa pui si autorul ideii pe care ai sugerat-o fara s-o uzi Citat Vacile polueaza mediul mai mult decat automobilele Pentru reducerea gazelor produse de animale, autoritatile din cateva tari au inceput sa vaccineze animalele si sa le ofere alt tip de hrana. Ai grije ce samante mananci seara (cu sau fara coaje) pe la internet, ca ...poluezi, maine! Acum 7 ore, Silver Arrow a spus: @SONYC Salutare! Adevarul este ca pentru oameni sunt mult mai periculoase emisiile de monoxizi. Monoxizii au reactivitate mare, fiind radicali liberi. Ai tras pe nas NO sau CO, se lipeste rapid de hemoglobina, cu care face o legatura stabila. Si se numeste ca te-ai intoxicat cu monoxid de N sau C. Se numeste ca esti o sursa de inspiratie pentru filmele gen Trainsportting. Pentru mai putin a fost anulat un presedinte, tu deja joci peste liga sampionilor. Acum 7 ore, Silver Arrow a spus: Asa ca totusi nu trebuie sa ii luati in deradere pe cei care au masini electrice, pentru ca ei chiar fac aerul mai curat in oras. Fix niste basini fara miros. Te simti mai duamna cand te caci si nu pute???? Nu de alta, dar buda tot o speli... pana la urma Acum 7 ore, Silver Arrow a spus: In mod normal NO cand se intalneste cu o molecula de oxigen, rezulta doua molecule de dioxid de azot si dispare problema intoxicatiei, dioxidul fiind stabil. Lasa providerul tau ca m-am saturat sa caut prin eprubeta cata iarba am fumat ieri. Editat Martie 13 de nike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 13 Share Postat Martie 13 (editat) La 13.03.2025 la 21:07, The Flying Dutchman a spus: Ok. Daca Google este referinta ta nu este nevoie de mai mult. Nu am avut nicio motocicleta cu care sa fi mers mai mult de 90000-100000km, deci nu pot sa ma pronunt in legatura cu utilitatea catalizatorului sau cu durata de viata redusa. Dar pot sa spun ca nu am avut probleme. Acum am doua motociclete cu norma euro 5 si pot sa afirm cu certitudine ca nu se inroseste nicio galerie la mers in oras, chiar si vara in Bucuresti, desi circul rar pe acolo. Despre masini nu cred ca e cazul sa detaliez prea mult, dar am la companie o Toyota cu peste 289000km, la ultima revizie, care nu a avut nicio interventie în afara de mentenanta uzuala - si nu este folosita doar de mine. Inteleg ca nu ai alte argumente. La intrebarile mele asteptam niste raspunsuri mai elaborate. Gogosile cu Google, Wikipedia si YouTube nu sunt chiar referinta. Asta dupa standardele mele. Cu asta am incheiat multumesc! Nu stiu cu mobre te dai dar poti lua in test un 698 RVE si vezi acolo. Daca ai trecut pe la orele de fizica in care se discutau motoarele Otto / Diesel nu prea inteleg de ce mai pui astfel de intrebari. Normele de poluare impuse vin la pachet cu amestec sarac care aduce temperaturi de functionare mai mari, detonatii, uleiuri de vascozitate scazuta si intervale de schimb mai mari date de producator. Pe hartie totul pare roz, pana desfaci un motor GDI si vezi ce presupune injectia directa, de exemplu. Lasand asta, vad acelasi discurs pe care il au vedetele de zic ca trebuie sa mergem cu bicicleta si sa bem din paie de hartie in timp ce ele zboara cu avioane private pentru scopuri meschine, asa cum a facut madam Beyonce de exemplu: a bagat un zbor US - Franta ca sa manance nustiu ce prajitura. Sigur, problema este ca mi-am scos eu catalizatorul si am facut o resoftare la ECU pentru ca motorul sa functioneze bine si sa nu se mai incinga. Editat Martie 15 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 13 Moderatori Share Postat Martie 13 Ce uita majoritatea,este ca,Pamantul este acum in perioada de incalzire globala fireasca,opusul racirii-glaciatiunii. Nu dau sursa sau sursele,cei curiosi o (le) gasesc pe net. Oricum,s-au trezit cateva state europene,vezi Doamne comunitatea mUE sa salveze o intreaga planeta,cand pe cam toti ailaltii,ii doare la bascheti... Nu ar fi o problema,dar ipocrizia asta extrapolata ne doare la portofel in sensul de a plati ca ai,nu in a restrictiona cu adevarat ecologic. Alta,din ciclul ecologiei:in Cluj,aduni gunoiul selectiv la tine in batatura,mergi la punctul de gunoi unde il pui la fel selectiv in 4 containere diferite.Vine masina de gunoi si le aduna pe toate odata in acelasi container interior al camionului de gunoi!Asta e din ciclul puterea exemplului.Nu mai spun ca,masina de gunoi continua sa fie diesel,nu electrica.La fel cum serviciile publice permit autobuzele hibride cu diesel si permit inca taximetrele diesel.Dupa ce ai eliminat astea,umbla la proprietatea privata a cetateanului. Deci,cum stam cu ipocrizia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Bare de portbagaj eco, astea sunt pt spring dar ghiolbanu' le-a pus pe gușter. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Martie 14 Autor Share Postat Martie 14 E a lu Foxu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Alea nu-s barele de portbagaj ale lui Ţepeş? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Acum 21 ore, SONYC a spus: Salutare si tie! Am cautat, dar n-am gasit nimic de apreciat la posesorii de EV-uri. Dorm cu ele pe strada si ma obliga sa consum mai mult combustibil ca sa ii depasesc. Cat despre modificarile gen inlaturat catalizator, nu toti procedam asa. Uite, am cumparat o evacuare noua la mobra, strict pentru aspect. Acestea fiind spuse, doar cu aspectul voi ramane, asta pentru ca nu am de gand sa elimin catalizatorul, prin urmare sunetul evacuarii va ramane aproximativ la fel. Copil fiind, paduri cutreieram, iti suna cunoscut? Bun, atunci te intreb, ai fost pe TransRarau? Recent? Ei bine, eu cunosc muntele asta de cand eram copil. Ce padure era atunci si ce jale e acum. TransBucegi nu e nici el departe de soarta asta, se taie masiv. Padurea de la rezervatia de zimbri Bucsani? Se taie in stanga si in dreapta. Padurea de la pastravaria Bratioara? Du-te sa vezi cu ochii tai. Sunt doar cateva exemple, o pot tine asa pana maine. Asta este o problema atat de mare incat oricate EV-uri obosite s-ar achizitiona, n-ar fi suficiente. Pescuitul industrial pe care vad ca si Nguyen il mentioneaza, ce facem cu situatia asta? O ignoram? Ti se pare "un detaliu" aceasta industrie? Ai gasit vinovatul, moda, ha! Salutare! Evident ca nu un singur lucru este vinovat pentru ceea ce facem noi Pamantului. De fapt , asa cum am mai spus, ceea ce facem noi nu o sa il deranjeze foarte tare. El se va rearanja in echilibru conform noilor conditii. Oricum mai mult de 10.000 de specii de vietuitoare dispar anual de pa Pamant, cu sau fara contributia noastra. Si evident altele mai performante le iau locul. Doar pentru noi o sa devina de nelocuit Pamantul si fie ne cautam alta planeta (sa o facem praf si pe aia ) fie disparem si noi - chestie mult mai probabila. Stiu cum arata situatia in padurile din RO si mi se rupe sufletul. Intrebarea este: o fi de vina firme gen Schweighofer? Sau poate noi ca taiem padurile si le oferim spre tocat? Bun, o sa se spuna ca statul paralel, ca oculta mondiala etc. Pai cine are drujba in mana? Aia sau taranul din zona? De acord cand veti spune ca nu are din ce sa traiasca omul si atunci taie, chiar si ilegal. Dar el nu gandeste (cel mai probabil nu) ca din taiatul padurii mai traieste o leaca si dupa s-a terminat cu totul si o sa moara de foame de-a binelea? Si da, aici este limpede ca oamenii cu putere politica fiind trimisii celor care au nevoie de lemn nu vor vota in veci o lege prin care sa se taie padurea o data la 10 ani si atunci in scop de curatare, asa cum este in alte tari. Si din pacate asta nu este o probelma de astazi. Doar amploarea este mai mare decat in trecut. Dar mai este un aspect: luam tara care stie cum sa aiba grija de paduri - Finlanda. Desi productia de lemna tot crescut , la fel a si crescut suprafata de paduri. Uite aici un grafic: Sursa: https://www.researchgate.net/figure/An-example-from-Finland-of-the-development-of-young-versus-old-forest-age-classes-The_fig2_325902252 La finlandezi taiem si plantam. In RO taiem , dupa care fuga in birt si bem banii. Nu mai planteaza nimeni nici macra o floare, pentru ca asta inseamna munca. Si li se rupe alora cu drujba ca ramane muntele chel. Desi doare , acesta este adevarul. Asa imi place mie, ca cautam vina noastra dupa care a altora. Fiecare gest conteaza, chiar si o masina electrica. Dar asa suntem noi ca natie, fiecare are impresia ca cu sau fara el tot aia este si mai bine nu facem nimica. Industria modei este responsabila de 10% din codoi. Priveste cate tzoale si pantofi are nevasta prin dulap, multe nepurtate de ani de zile. Daca am reduce cu 20% cumparatul de haine, am reduce cu 2% emisiile de codoi si am compensa cu brio poluarea facuta de masinile clasice. Anual se produc 100 miliarde de articole vestimentare. La o populatie totala de 8 miliarde din care majoritatea nu au acces la articolele despre care vorbim. SI aruncam 60 de miliarde de articole vestimentare anual. Uite aici , daca ai rabdare sa studiezi: https://www.econyl.com/magazine/60-billion-garments-get-thrown-away-each-year-some-brands-are-taking-urgent-action/ Asta cu industria modei este ca masa de anul nou la romani, unde jumatate din masa de Craciun si Anul Nou o gasesti la ghena de gunoi. Acum 19 ore, Ruginel a spus: Banuiesc ca de mine este vorba, puteai sa imi dai tag, nu era nevoie sa o dai cu subtilitati. Nu mai tineam minte ca despre tine era vorba. Si probabil nici nu as fi tinut minte treaba cu scosul catalizatorului, daca nu faceai din asta un titlu de glorie cu ''mooie Greta''. Si nu ma pricep sa caut prin site cine ce a afirmat. Acuma ca ai pomenit pot sa iti spun personal: nu mi se pare normal sa modifici o mobra. Dar daca tu esti multumit, este in regula, asta conteaza. Dupa noi potopul, nu? Daca doresti putem discuta despre toti blonavii de cancer pulmonar si faringian cu care am impartit suferinta in 2018 cand am avut aceeasi problema. Si o sa ramai surprins ca cei mai multi nu erau fumatori. Iti dau si argumentul cu masina sau mobra mea veche (de circa 20 de ani nu mai cumpar masini noi): pentru a produce o masina noua , de dimensiunea unui Logan, se produc circa 25 de tone de codoi. Daca imi iau o masina Euro6 care are emisii de sa spunem 80 gr CO2/km fata de una Euro 4 cu 180 gr CO2/km inseamna o economie de 100 gr CO2/km. Ca sa acopar diferenta de 25 tone inseamna sa parcurg cu masina mea 250.000 km. Adica vreo 10 ani de mers. Nu am socotit aici ce inseamna ca poluare sa dezmembrezi masina veche. In plus una este sa arunci in atmosfera astazi 25 tone de codoi si alta este sa il arunci de-a lungul a 10 ani. Iar cu siguranta peste 8-10 ani cand poate voi schimba masina, tehnologia va fi avansat astfel incat poluarea la producerea unei masini noi va fi mult mai mica. Referitor la masinile electrice: nimeni nu arata poluarea ingrozitoare datorata extractiei de litiu (vezi prapadul din Chile), si cat o sa poluam cu reciclarea acumulatorilor vechi. Asa ca momentan nu voi cumpara o masina electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Acum 23 minute, Silver Arrow a spus: Doar pentru noi o sa devina de nelocuit Pamantul si fie ne cautam alta planeta (sa o facem praf si pe aia ) fie disparem si noi - chestie mult mai probabila. Asta cu mersul pe alta planeta tine de SF-uri, practic in acest moment este imposibil sa te duci pe o alta planeta in conditii de minima siguranta. In momentul de fata tehnologia pentru a calatori spre alta planeta este o gluma proasta. Deci aici vom muri sau trai... pe Pamant. Acum 26 minute, Silver Arrow a spus: Intrebarea este: o fi de vina firme gen Schweighofer? Sau poate noi ca taiem padurile si le oferim spre tocat? Bun, o sa se spuna ca statul paralel, ca oculta mondiala etc. Pai cine are drujba in mana? Aia sau taranul din zona? Am pomenit se Schweighofer ca sa-ti arata ca nici occidentalului nu-i pasa de CO2, daca-i pasa nu taia ca disperatul ca sa faca lovele pe care sa le cheltuie pe curve sau sa-i dea copiilor lor care se drogheaza si se fwt in cwr. Adica totul e o vrajeala pentru controlul populatiei si pt taxe marite. Romanul taoe ca prostul, e adevarat, dar nu despre asta discutam noi ci despre asa-zisa incalzire globala pe care o predica Occidentul in timp ce tot ei polueaza masiv via China, India, Brazilia, etc. Ipocrizie si vrajeala multa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 Acum 14 minute, Nguyen a spus: pentru a calatori spre alta planeta este o gluma proasta. Deci aici vom muri sau trai... pe Pamant. Asa este. Ori gasim o solutie sa ne intelegem cu natura, ori la revedere. Probabil ca va fi la revedere (cel putin la forma actuala a civilizatiei) si o sa ne ia altcineva locul. Corect, marilor corporatii nu le pasa (inca) de codoi. Doar se bucura ca or sa moara altii inaintea lor. Asa ca au mutat poluarea din USA si Europa pe la altii. Doar ca codoi-ul si altele nu tin seama de granite, taxe vamale etc. Dupa China care este lider absolut si de contestat la productia de codoi, urmeaza la loc de cinste USA. Si pe locul 8 este DE. Asta cu controlul populatiei este o tema care tare iti mai place tie. Nu uita ca pentru a functiona, capitalismul asa cum este gandit astazi are nevoie de consumatori, tot mai multi consumatori. Si uneori se ajunge cu cresterea economica la saturatie, si atunci merge un razboi, mai belim x% din populime, radem industrie, locuinte, infrastructura si apoi ne bucuram ce avant economic avem cand ne apucam de reconstruit (aia care am scapat) si ce creste natalitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 14 Moderatori Share Postat Martie 14 Cred ca India e inaintea SUA la poluare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 India si SUA sunt umar la umar. Mai precis erau acum vreo 2 ani. Este posibil ca India sa le fi luat fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 14 Share Postat Martie 14 (editat) Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Nu mai tineam minte ca despre tine era vorba. Si probabil nici nu as fi tinut minte treaba cu scosul catalizatorului, daca nu faceai din asta un titlu de glorie cu ''mooie Greta''. M*ie Greta nu este un titlu de glorie ci trebuie sa devina un laitmotiv in orice discutie cu si despre ecologistii de carton. Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Si nu ma pricep sa caut prin site cine ce a afirmat. Acuma ca ai pomenit pot sa iti spun personal: nu mi se pare normal sa modifici o mobra. Ca ti se pare tie normal sau nu, este mai putin relevant. Probabil masinile de la locul tau de munca polueaza infinit mai mult decat motocicleta sau masina mea. Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Dar daca tu esti multumit, este in regula, asta conteaza. Dupa noi potopul, nu? Se poate spune si asa, desi daca oamenii ar avea etica mea in ceea ce priveste natura, probabil am trai in ceva paradis verde. Numa' eu stiu cati saci de gunoaie am strans de prin paduri si de pe malurile baltilor. Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Daca doresti putem discuta despre toti blonavii de cancer pulmonar si faringian cu care am impartit suferinta in 2018 cand am avut aceeasi problema. Si o sa ramai surprins ca cei mai multi nu erau fumatori. Iar imbolnavirea lor a fost cauzata de motocicletele fara catalizator. Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Iti dau si argumentul cu masina sau mobra mea veche (de circa 20 de ani nu mai cumpar masini noi): pentru a produce o masina noua , de dimensiunea unui Logan, se produc circa 25 de tone de codoi. Daca imi iau o masina Euro6 care are emisii de sa spunem 80 gr CO2/km fata de una Euro 4 cu 180 gr CO2/km inseamna o economie de 100 gr CO2/km. Ca sa acopar diferenta de 25 tone inseamna sa parcurg cu masina mea 250.000 km. Adica vreo 10 ani de mers. Nu stiu de unde ai scos numerele astea, eu am gasit niste calcule ca ar fi undeva la 7 tone de CO2 eliberate in atmosfera pentru productia unei masini de clasa medie. In fine, ideea este ca poti merge cu un Euro 3-4 de cu motor de pana in 1500 cc sau cu un euro 6 cu motor de 3000. Probabil cel de 3000 cc va polua mai mult, dar hey, suntem eco. Daca ai un autoturism cu norma euro 4 si cu motor mai mare de 1500 cc dar cu toate astea vorbesti de ecologie inseamna ca nu practici ceea ce propovaduiesti. Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Nu am socotit aici ce inseamna ca poluare sa dezmembrezi masina veche. In plus una este sa arunci in atmosfera astazi 25 tone de codoi si alta este sa il arunci de-a lungul a 10 ani. Iar cu siguranta peste 8-10 ani cand poate voi schimba masina, tehnologia va fi avansat astfel incat poluarea la producerea unei masini noi va fi mult mai mica. Si atunci cum se justifica taxele impuse de UE in privinta circulatiei autoturismelor de cilindree mica dar care sunt euro 1-2-3-4? Acum 9 ore, Silver Arrow a spus: Referitor la masinile electrice: nimeni nu arata poluarea ingrozitoare datorata extractiei de litiu (vezi prapadul din Chile), si cat o sa poluam cu reciclarea acumulatorilor vechi. Asa ca momentan nu voi cumpara o masina electrica. Cam cu asta ne racim gura de pomana cativa de pe aici, dar sunt unii care vor sa demonstreze ca sunt eco pentru ca merg cu taraboanta cu motor de mixer. Acum ceva vreme era un proiect de minare litiu in Serbia, cu consecintele de rigoare. Retorica UE era una de genul "Ne asumam ca pentru un viitor mai verde trebuie sa avem si zone de tip wasteland". Iar problema mare este motocicleta mea fara catalizator dar cu amestec optimizat pe dyno. Editat Martie 14 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Martie 15 Share Postat Martie 15 In timp ce voi va contraziceti p-acilea sefii ''la'' industrie sunt foaaaarte afectati... Daca se dorea evolutie se facea, dar banu' iese si asa, ca ne place sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 (editat) La 14.03.2025 la 16:19, Silver Arrow a spus: Asa este. Ori gasim o solutie sa ne intelegem cu natura, ori la revedere. Probabil ca va fi la revedere (cel putin la forma actuala a civilizatiei) si o sa ne ia altcineva locul. Corect, marilor corporatii nu le pasa (inca) de codoi. Doar se bucura ca or sa moara altii inaintea lor. Asa ca au mutat poluarea din USA si Europa pe la altii. Doar ca codoi-ul si altele nu tin seama de granite, taxe vamale etc. Dupa China care este lider absolut si de contestat la productia de codoi, urmeaza la loc de cinste USA. Si pe locul 8 este DE. Pai confirmi ceea ce spun eu, ca codoiul e o vrajeala cu care UE, fosta administratie SUA si Canada bateau campii pentru a taxa si distruge economiile locale. La 14.03.2025 la 16:19, Silver Arrow a spus: Asta cu controlul populatiei este o tema care tare iti mai place tie. Nu uita ca pentru a functiona, capitalismul asa cum este gandit astazi are nevoie de consumatori, tot mai multi consumatori. Aceasta tema cu controlul populatiei este reala, si mai ales controlul populatiei albe care desi e minoritara la nivel mondial (16%) se doreste a fi disparuta. La 14.03.2025 la 16:19, Silver Arrow a spus: Si uneori se ajunge cu cresterea economica la saturatie, si atunci merge un razboi, mai belim x% din populime, radem industrie, locuinte, infrastructura si apoi ne bucuram ce avant economic avem cand ne apucam de reconstruit (aia care am scapat) si ce creste natalitatea. Probabil ca asa functioneaza lumea, nu zic ca e bine ci doar constat. Editat Martie 17 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 La 15.03.2025 la 1:11, Ruginel a spus: cu amestec optimizat pe dyno. Adică mai bogat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 Acum 4 ore, Nguyen a spus: Pai confirmi ceea ce spun eu, ca codoiul e o vrajeala Nu este vrajeala. Faptul ca Pamantul este in evolutie continua este clar, ca suntem intr-un moment cand a inceput sa creasca tempratura globala, cu sau fara voia noastra, este evident. Ceea ce este pus in discutie, si aici parerile difera, este daca nu cumva punem si noi umarul astfel incat temperatura sa cresca mai repede decat s-ar petrece daca nu am exista noi pe Pamant. In principiu schimbarile pe Pamant au loc in ritm lent, astfel incat evolutia sa aiba timp sa pregateasca noi vietuitoare care sa faca fata schimbarilor. Eu unul sunt de acord ca activitatea economica umana a dus la accelerarea procesului de incalzire globala. Nu cred ca pui la indoiala mizeria pe care am facut-o noi oamenii pe unde ne-am desfasurat activitatea: minerit, exploatari forestiere, pescuit oceanic, agricultura, dezvoltare imobiliara etc. Si cred ca daca am fi mai atenti, ar fi posibil (nu exista nici o garantie), sa avem timp sa ne pregatim pentru ceea ce va urma. @Ruginel imi pare rau ca nu mai gasesc articolul cu ce cantitate de CO2 se produce pentru fabricarea diverselor autovehicule. Era un articol bine documentat, pe categorii de autovehicule. In ziua de astazi au scos din calcul diversele surse de CO2 din lantul de fabricatie, incepand de la extractie minereu, transport, prelucrare, procesare reziduuri etc, pana la iesirea masinii pe poarta fabricii. Ca sa dea bine la cifre si sa nu para ca industria auto polueaza prea mult. Acuma pe net nu mai gasesti decat cat CO2 emite un autovehicul, fiind convenabilpentru ca sunt mai prietenoase. In opinia mea se evita in mod intentionat aspectul poluarii generate de industria auto ca sa tot cumparam masini noi ca inecatii, desi nu este nevoie. Apreciez ca ai participat si tu la curatarea padurilor. Iti multumesc ca este ingrijorat de cat polueaza masinile de la firma, si pot sa iti confirm ca sunt duse sistematic la service, doua dintre ele au primit catalizatoare noi pentru ca noxele erau pe muchie de cutit. Si te asigur ca ar fi fost mult mai ieftin cu o spaga la ITP si un m*ie Greta. Diferenta dintre noi este ca tu ai modificat mobra chiar daca polueaza mai mult, eu le-am lasat asa cum au fost din fabrica. Dar atata timp cat amandoi suntem multumiti, unul ca are ''motor optimizat'' iar celalalt ca face mai putin fum este in regula. Si ca sa stai linisit, nu cred ca eu sau altii care au facut cancer pulmonar/laringian/faringian te vor arata cu degetul ca au facut-o de la mobra ta. L-am facut de la toate mobele si motoarele optimizate - fie financiar (costa catalizatorul....), fie pentru ''amestec'' sau orice alt motiv. Sunt convins ca stii ca lucrurile mari se obtin din foarte multe lucruri mici. Altfel nu curatai padurea de gunoaie, desi daca tu nu faceai operatiunea nu se intampla nimica, dar pentru faptul ca si altii pe langa tine am curatat padurile, toate la un loc au contat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Martie 17 Autor Share Postat Martie 17 Sweighofer curăță pădurile cel mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 Acum 1 oră, pinnochio a spus: Sweighofer curăță pădurile cel mai bine. Error: populimea bastinasa curata cu elan revolutionar pentru Schweighofer. Ca doar nu este padurea bastinasilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 (editat) Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: @Ruginel imi pare rau ca nu mai gasesc articolul cu ce cantitate de CO2 se produce pentru fabricarea diverselor autovehicule. Era un articol bine documentat, pe categorii de autovehicule. In ziua de astazi au scos din calcul diversele surse de CO2 din lantul de fabricatie, incepand de la extractie minereu, transport, prelucrare, procesare reziduuri etc, pana la iesirea masinii pe poarta fabricii. Ca sa dea bine la cifre si sa nu para ca industria auto polueaza prea mult. Acuma pe net nu mai gasesti decat cat CO2 emite un autovehicul, fiind convenabilpentru ca sunt mai prietenoase. In opinia mea se evita in mod intentionat aspectul poluarii generate de industria auto ca sa tot cumparam masini noi ca inecatii, desi nu este nevoie. Ce calcule am gasit eu spuneau ceva de 7 tone de CO2. Numerele pe care tu le mentionezi doar confirma si mai mult teoria mea: aia ca pe bogati / industriasi ii cam doare in p*la de ecologie si arunca mingea responsabilitatii in intregime in curtea consumatorului final, iar ei se spala pe maini cu o campanie TV si o reclama pe un bloc in oras. Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Apreciez ca ai participat si tu la curatarea padurilor. Nu trebuie sa apreciezi, fac ce este normal. Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Iti multumesc ca este ingrijorat de cat polueaza masinile de la firma, si pot sa iti confirm ca sunt duse sistematic la service, doua dintre ele au primit catalizatoare noi pentru ca noxele erau pe muchie de cutit. Si te asigur ca ar fi fost mult mai ieftin cu o spaga la ITP si un m*ie Greta. Cu toate catalizatoarele, amprenta de CO2 pentru care firma ta / la care lucrezi este responsabila, este infinit mai mare decat media amprentei de CO2 pe care o are un om obisnuit. Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Diferenta dintre noi este ca tu ai modificat mobra chiar daca polueaza mai mult, eu le-am lasat asa cum au fost din fabrica. Catalizatoarele pe care le-ai inlocuit din ce sunt facute? Au fost culese din copacul de catalizatoare? Si nu-mi spune, masinile sunt diesel, corect!? Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Dar atata timp cat amandoi suntem multumiti, unul ca are ''motor optimizat'' iar celalalt ca face mai putin fum este in regula. Motocicletele au impact minim asupra mediului inconjurator, chiar si cele fara catalizator. Nu putem spune acelasi lucru despre o masina (fie ea diesel sau benzina) chiar si cu catalizator. Cati km face anual in medie o masina de la firma ta? Nu de alta, dar eu cu motorul asta fac undeva la 10K cu un consum mediu de ~5.5-6.5% iar kilometrii aia sunt in proportie de 99% facuti in extraurban. Iar in mediul urban merg cu scuter / motocicleta de cilindree mica, care are catalizator, culmea. Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Si ca sa stai linisit, nu cred ca eu sau altii care au facut cancer pulmonar/laringian/faringian te vor arata cu degetul ca au facut-o de la mobra ta. L-am facut de la toate mobele si motoarele optimizate - fie financiar (costa catalizatorul....), fie pentru ''amestec'' sau orice alt motiv. Daca compari cotoarbele de masini diesele (cu sau fara catalizator) cu o motocicleta care merge in afara orasului, e o problema si nu este la motocicleta ci la comparatie. Din pacate scoti din ecuatie si ceilalti factori de mediu: alimentatie, predispozitii genetice, infectii cu potential periculos (hpv) etc. Acum 5 ore, Silver Arrow a spus: Sunt convins ca stii ca lucrurile mari se obtin din foarte multe lucruri mici. Altfel nu curatai padurea de gunoaie, desi daca tu nu faceai operatiunea nu se intampla nimica, dar pentru faptul ca si altii pe langa tine am curatat padurile, toate la un loc au contat. Daca vrei, punem pe hartie fiecare dintre noi datele pentru calcularea amprentei de carbon. De la bunuri imobile detinute, kilometri parcursi cu masina / avion / motocicleta, curent / apa / gaz consumate, deplasari in interes de serviciu / naveta zilnica samd. Chiar as fi curios care si cum sta. Editat Martie 17 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 17 Share Postat Martie 17 Acum 4 ore, Ruginel a spus: masinile sunt diesel, corect!? Imi pare rau sa te deceptionez. Nu am avut niciodata masini diesel. Pentru mine motorina este pentru camioane, tractoare si vapoare. Singurul autovehicul diesel din firma este o duba, si asta pentru ca nu se mai fabrica cu motoare benzina. In 1992 am avut un Master cu motor benzina, modelul ala cu clante rotative. Oricum, duba este cea mai putin umblata din firma,cu o medie de 13.000 km/an Este inevitabil ca prin activitatea firmei sa nu produc codoi. Naveta nu prea mai fac. Cand eram tanar, acuma aproape 30 de ani faceam peste 70.000 km/an. Bateam tara in lung si lat. Acum 4 ore, Ruginel a spus: Catalizatoarele pe care le-ai inlocuit din ce sunt facute? Legat de catalizatoare: am preferat sa schimb un catalizator decat masina cu totul. Dupa opinia ta cum trebuia sa procedez? Poate am gresit cum am procedat. Acuma inteleg gandirea ta: daca eu am o casa mai mare decat a ta, sau fac o naveta pe distanta mai mare decat tine , inseamna ca ai dreptul sa iti scoti catalizatorul, pentru ca tu si asa poluezi mai putin decat mine sau altii. Este un punct de vedere.... Zic ca putem inchide discutia. Ne irosim timpul. Fiecare si-a prezentat parerea. Tu ramai la impactul neglijabil al poluarii cand scoti catalizatorul - poti renunta si la culesul gunoaielor din padure, cate culegi tu au un efect neglijabil. Eu raman la parerea ca nu trebuie dat jos catalizatorul. Niciodata nu am scos din ecuatie tot ce poate conduce la in cancer. Si stiu ca si poluarea are si ea acolo un rol. Daca e mic sau mare depinde din ce parte a gardului te uiti. Pentru tine este un rol neglijabil , pentru mine este unul important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 (editat) Acum 10 ore, Silver Arrow a spus: Imi pare rau sa te deceptionez. Nu am avut niciodata masini diesel. Pentru mine motorina este pentru camioane, tractoare si vapoare. Singurul autovehicul diesel din firma este o duba, si asta pentru ca nu se mai fabrica cu motoare benzina. In 1992 am avut un Master cu motor benzina, modelul ala cu clante rotative. Oricum, duba este cea mai putin umblata din firma,cu o medie de 13.000 km/an Este inevitabil ca prin activitatea firmei sa nu produc codoi. Naveta nu prea mai fac. Cand eram tanar, acuma aproape 30 de ani faceam peste 70.000 km/an. Bateam tara in lung si lat. 70,000 km pe an intr-o epoca non-euro. Misto! Acum 10 ore, Silver Arrow a spus: Legat de catalizatoare: am preferat sa schimb un catalizator decat masina cu totul. Dupa opinia ta cum trebuia sa procedez? Poate am gresit cum am procedat. Nu stiu, le inlocuiai cu Dacia Spring sau cu biciclete. Un catalizator presupune minare agresiva de metale rare / grele, zone compromise pe sute de ani. Acum 10 ore, Silver Arrow a spus: Acuma inteleg gandirea ta: daca eu am o casa mai mare decat a ta, sau fac o naveta pe distanta mai mare decat tine , inseamna ca ai dreptul sa iti scoti catalizatorul, pentru ca tu si asa poluezi mai putin decat mine sau altii. Este un punct de vedere.... Poti sa detii si un castel, eu ti-am aratat ca iti gasesti scuze. Daca esti eco, fii pana la capat: mergi cu scuter cel mult, de preferar bicicleta sau transport in comun, nu mai manca carne de orice fel, nu mai calatori cu avionul sau cu masina, imparte spatiul de locuit cu cat mai multi oameni si atunci poti spune ca esti eco si ca respecti lumina de la Bruxelles. Pana atunci doar te uiti la paiul din ochiul altora. Acum 10 ore, Silver Arrow a spus: Zic ca putem inchide discutia. Ne irosim timpul. Fiecare si-a prezentat parerea. Tu ramai la impactul neglijabil al poluarii cand scoti catalizatorul - poti renunta si la culesul gunoaielor din padure, cate culegi tu au un efect neglijabil. Eu raman la parerea ca nu trebuie dat jos catalizatorul. Niciodata nu am scos din ecuatie tot ce poate conduce la in cancer. Si stiu ca si poluarea are si ea acolo un rol. Daca e mic sau mare depinde din ce parte a gardului te uiti. Pentru tine este un rol neglijabil , pentru mine este unul important. Imi pare rau sa iti spun dar esti posesorul gandirii de tip vestic (dar vestul ala nou de la Bruxelles), in care daca iti permiti sa poluezi, o faci pentru ca esti acoperit de scuze. La fel cum Ur-sula merge cu o ditamai limuzina blindata, cu un motor V8 care probabil consuma ca la balamuc, si nu merge cu Dacia Spring. Dar hey, iti leaga tie capacul de sticla. La fel cum sunt aia de merg cu Ferrari sau Lamborghini sau orice alte masini cu motoare mari sau cu + 500 CP, care consuma 40-50 litri / ora dar ei sunt eco, ca sunt euro 6. Nu sesizezi ruptura logica in tot lantul acesta? Editat Martie 18 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.