bursyllac Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 (editat) Salutare. Am o problema cu frana spate la un KTM 990 Adventure cu ABS. Ii fac aerisirea circuitului de frana spate si in cateva zile frana devine buretoasa. Daca o las suficient de mult timp ajunge sa nu mai prinda prima pedala aproape deloc. Desi i-am facut flush complet (atat de la pompa spre etrier cat si bagat cu seringa din etrier pana in pompa), atunci cand dau pedale, apar bule in pompa. In plus, uneori gasesc lichid in garnitura care protejeaza pistonasul pompei. Zilele astea a tot plouat si nu sunt sigur 100% ca e tot timpul lichid de frana, dar uneori pare sa fie. Din moment ce pistonasul a fost schimbat relativ recent (aproximativ 1 an) si pare ca arata bine, incep sa suspectez ca e posibil sa se fi uzat cilindrul pompei si imi trage aer pe-acolo. Cum as putea identifica piesa problema - de preferat fara sa le cumpar mai intai? Mai ales ca nu e ceva sa se vada instant. Multumesc. Editat Aprilie 4, 2023 de bursyllac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Kit reparație, de fapt piesele de cauciuc se uzează. E cumva Magura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Aprilie 4, 2023 Autor Share Postat Aprilie 4, 2023 22 minutes ago, Lucian_M said: E cumva Magura? pompa de frana e Brembo. la pompa de ambreiaj Magura s-a uzat si cilindrul si a trebuit sa o schimb pentru ca pusesem kit de reparatie nou si tot tragea aer. 23 minutes ago, Lucian_M said: Kit reparație, de fapt piesele de cauciuc se uzează. cum ziceam, l-am pus acum un 1 an. la inspectia vizuala arata impecabil. sa se fi uzat atat de repede? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 E Brembo. A zis că a schimbat ce a putut. Internetul zice că e problemă destul de comună. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Aprilie 4, 2023 Autor Share Postat Aprilie 4, 2023 (editat) 8 minutes ago, PzKpfW said: Internetul zice că e problemă destul de comună. o sa testez si solutiile sugerate aici. mersi fain! ce ma ingrijoreaza e ca desi fac flush complet in ambele directii, tot apar bule in pompa. ceea ce mi se pare dubios: ori imi ramane undeva niste aer prins, ori imi trage de-afara. pe de alta parte, daca nu ar fi tras de afara si ar fi ramas doar pe instalatie - senzatia buretoasa ar fi trebuit sa fie constanta, nu? adica nu primele zile sa functioneze bine si apoi sa se degradeze... De-aici rationamentul meu ca ori pistonasul, ori cilindrul sunt uzate. sau, am prin alta parte vreo gaura pe care sa traga aer. intrebarea ramane cum identific faptasul? Editat Aprilie 4, 2023 de bursyllac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Pistonul si garniturile sunt tot timpul in lichid. Nu are de unde sa traga aer. Daca ar fi vreo fisura ar si iesi lichidul cand franezi, doar face presiune destul de mare. Eu ti-as sugera ca dupa ce ai schimbat lichidul sa dai la pompa manual, pana nu mai ies bule. Astepti o jumatate de ora si repeti datul la pompa. Am patit ceva similar cand am schimbat kit-ul la Honda. De undeva tot ieseau bule, si am dat la maneta pana mi-a venit acru si nu au mai iesit bule. Rezervorul tot timpul plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Acum 4 ore, zo10000 a spus: Pistonul si garniturile sunt tot timpul in lichid. Nu are de unde sa traga aer. Greșit. Poate trage aer pe cursa de revenire, atunci când se eliberează frâna. Sigur nu e vreo procedură specială de aerisire a abs-ului? Că poate rămâne aer închis în blocul de valve și să ajungă în instalație atunci când intră în funcțiune sistemul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Un mic sfat: dupa ce faci "pedala" (sau "maneta") si simti ca frana tine, in pozitia "strans", leaga maneta cu un elastic de prins parul (cordita sau cum s-o numi elasticul ala rotund) de mansonul acceleratiei si las-o asa pana a doua zi. Aerul din instalatie va iesi cu siguranta si daca instalatia nu are alte scapari (doar aer pe care nu ai reusit sa-l elimini prin procedee ortodoxe) va functiona apoi fara probleme. Fara dispozitive sofisticate, fara conexiuni la calculator, etc. Singura chestie esentiala este ca sa verifici inainte daca ai lichid de frana in borcanel, macar pana la nivel. In cazul in care instalatia prinde aer pe la vreuna din componente, vei gasi maneta slabita, fara sa opuna acea rezistenta si nici nu va frana la prima strangere. In cazul acesta trebuie sa te ocupi de o servisare atenta, cu inlocuirea pieselor uzate sau rupte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Daca pompa de ABS este pozitionata mai sus decat pompa de frana e posibil sa ai aer in pompa de ABS. Slabesti surubul care tine conducta ce vine din pompa de frana si incerci o aerisire partiala pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 4, 2023 Share Postat Aprilie 4, 2023 Acum 3 ore, ivan pedala a spus: Un mic sfat: dupa ce faci "pedala" (sau "maneta") si simti ca frana tine, in pozitia "strans", leaga maneta cu un elastic de prins parul (cordita sau cum s-o numi elasticul ala rotund) de mansonul acceleratiei si las-o asa pana a doua zi. Aerul din instalatie va iesi cu siguranta si daca instalatia nu are alte scapari (doar aer pe care nu ai reusit sa-l elimini prin procedee ortodoxe) va functiona apoi fara probleme. Fara dispozitive sofisticate, fara conexiuni la calculator, etc. Singura chestie esentiala este ca sa verifici inainte daca ai lichid de frana in borcanel, macar pana la nivel. In cazul in care instalatia prinde aer pe la vreuna din componente, vei gasi maneta slabita, fara sa opuna acea rezistenta si nici nu va frana la prima strangere. In cazul acesta trebuie sa te ocupi de o servisare atenta, cu inlocuirea pieselor uzate sau rupte. Jos cu palaria dom’le! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Aprilie 4, 2023 Autor Share Postat Aprilie 4, 2023 3 hours ago, ENEOS said: Sigur nu e vreo procedură specială de aerisire a abs-ului? 36 minutes ago, DKW said: Daca pompa de ABS este pozitionata mai sus decat pompa de frana e posibil sa ai aer in pompa de ABS. Da, pompa de ABS e unde au majoritatea motocicletelor bateria, deci deasupra pompei de frana. 3 hours ago, ivan pedala said: Un mic sfat Incercam si asta. multumesc mult pentru raspunsuri. Am de incercat niste lucruri pe care le-ati mentionat aici. Revin cu update cu ce rezolv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 4, 2023 Admin Share Postat Aprilie 4, 2023 Adițional la ce ți-a spus Ivan pentru frâna față, încearcă în același timp și cu pedala spate apăsată. O legi cu un șoricel in așa fel încât să țină presiune și faci la fel și cu fața, cum ți-a descris el. Dacă nu ai pierderi și totul este ok ar trebui să ai frâne beton după o noapte, a doua zi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Aprilie 5, 2023 Share Postat Aprilie 5, 2023 https://www.epiesa.ro/pasta-hidraulica-frana-ambreiaj-ate-03-9902-0514-2-acc-19458.htm?gclid=Cj0KCQjwla-hBhD7ARIsAM9tQKskYXY1SORe4fI1Y2Lc_I0AA4qZ5cXngJZW3fvWvYNme2RJLRJyAnkaAhJWEALw_wcB folositi cu incredere la montaj. pistonas, etrier... este o diferenta enorma dpdv. al functionarii si al fiabilitatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Mai 30, 2023 Autor Share Postat Mai 30, 2023 un update: am rezolvat cu frana spate. problema e ca nu stiu exact unde era buba pentru ca am ajuns sa schimb mai multe lucruri. am constatat ca discul era trecut deja cu mai multi mm de limita de service asa ca am schimbat discul, si am pus si placute noi. Apoi am observat ca atunci cand fortam pistonasele inauntru, iesea niste lichid pe la surubul banjo, care la 990 are rol si de senzor de frana: in loc sa fie totul complet metalic are ceva rasina intr-un capat si probabil ceva membrana, switch in ea care inchide circuitul atunci cand este presiune. ei, ala are firele la 90 de grade si erau destul de obosite deja, iar eu cand am tot rotit de el, am reusit sa rup firele am mai observat si ca saibele de cupru erau foarte presate comparandu-le cu unele noi, asa ca am pus switch (deci si banjo) si saibe noi. dupa ce am aerisit bine, frana tine cum o stiam eu. in concluzie, am schimbat asa: - surub/switch banjo (pe asta l-am stricat din greseala) - saibe noi (erau foarte presate alea vechi) - disc si placute (astea oricum trebuiau schimbate) - re-aerisit. data asta am folosit o valva unisens ca sa nu mai trebuiasca sa tot strang surubul de aerisire dupa fiecare serie de pompat. Banuiala mea era ca pierdea pe la saibele alea. ori nu era strans bine surubul, ori nu mai etansau alea cum trebuie. Confirmarea ca am facut treaba buna la final a venit si de la faptul ca dupa aia am fost cu ea la ITP si a trecut cu brio. Apropo, pentru prima data la un ITP moto mi-au verificat inclusiv rulmentii de roti si de jug. Asta pe langa lumini, frane, serii, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.