Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  La 25.10.2022 la 11:21, Escanor a spus:

Aia da. Desi merge foarte bine Android Auto/Apple Carplay. 

Expand  

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 12:26, Emperor a spus:

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Expand  

Android Auto/Apple Carplay doar Honda are si parca Indian pe modelul Pursuit, in rest nimeni. BMW merge pe navigatia lor propri si la fel si Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 14:33, PzKpfW a spus:

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

Expand  

 

Din păcate și Honda tot pe cablu sunt. Zic 100% pentru că așa e la Africana. Daca se vrea wireless trebuie luat un device gen AA Wireless. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GT functioneaza f ok aplicatia, singura problema e ca nu mai poti folosi telefonul cand faci screen mirroring cu navigatia. Dar nici nu e cazul , cine butoneaza telefonul pe mobra, in timp ce conduce?

 

Si ai oricum navigatia secundara daca nu vrei screen mirroring, doar cu sageti/ indicatii pe fiecare lane care foloseste conexiunea bluetooth cu telefonul , e destul de practica doar ca nu ai harta completa penecran. 

 

Pentru Europa e destul de completa ca detalii si o actualizeaza destul de des , tinand cont ca e gratis . 

 

Cam asa arata dimensiunile hartilor, probabil  difera in functie de tara utilizatorului.

Aiurea ca portul Usb nu stie sa citeasca un stick cu muzica de exemplu, dar la cat youtube/spotify exista nu cred ca mai foloseste cineva asa ceva.

 

FBAB02E0-F733-4D4A-A29B-62C92431CDB2.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca zici de GT 2022, ca la cele dinainte pe NAV VI navigatia e o prostie sinistra.

 

La Honda poti practic controla telefonul - apeluri, muzica, si chiar vizualiza si mesaje din Android Auto.

 

Mult peste orice aplicatie de navigatie a producatorilor.

 

  La 25.10.2022 la 16:49, PzKpfW a spus:

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

Expand  

 

Al 2-lea display monocrom e foarte util cand se foloseste Android Auto. Dar au pus o scurtatura - apesi un buton si ecranul trece pe displayul standar Africa Twin. Se apasa din nou si comuta pe Androi Auto - foate utila smecheria.

 

Problema este ca cel mai bine puneau Android Auto wireless ca sa nu mai ai nici o grija cu cabluri. Oricum exista priza clasica de la care se poate incarca telefonul. Pentru Android Auto exista un port usb special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune. Nu mai e cu mult mai ieftina ca concurenta. 

 

Dar până una alta au înțeles că Android Auto/ Apple Carplay sunt mult peste ce pot oferi producătorii moto sau chiar auto - vezi exemplul Ferrari care la SUV-ul lor (Purosangue) au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP. Mult mai simplu și elegant. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 18:24, Escanor a spus:

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune.

Expand  

 

La cât costă... acum. Calculele și comenzile de componente se fac cu mult timp înainte. Sunt destul de convins că pe generația următoare va fi și wireless. Keyless este o prostie. Am avut, am și nu mai vreau. Senzorii de presiune da, sunt utili.

 

  La 25.10.2022 la 18:24, Escanor a spus:

au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP.

Expand  

 

Un gunoi de vehicul, dar o mișcare inteligentă. Va deveni norma - atât la auto cât și la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și cu atât mai util la moto, unde faptul că o groapă nasoală, un obstacol sau niște milițieni care stau la pândă sunt semnalați te pot scoate din rahat. Dar na, un cruise control automat sau niște aripi aerodinamice sunt mai de impact pentru proști mase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă. 

  La 25.10.2022 la 18:39, Speedy.K a spus:

Androidauto e vis la noi pentru simplul fapt ca merge Waze pe ecranul masinii. Nu mai stai cu telefoane atarnate prin parbriz etc.

Expand  

 

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 18:54, Escanor a spus:

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă.

Expand  

 

Personal nu prea înțeleg mersul pe autostradă cu motocicleta, dar sunt subiectiv. Mă refeream strict la cruise control adaptiv/automat, care presupune radar(e). Frânează și accelerează motoreta singură domne, aia e treaba importantă.

 

O nouă generație de KTM RC 8C. Tot track-only, dar vine sigur și versiunea de stradă.

 

image.thumb.png.33eec0f2524634bd569fdd5789d94fd4.png image.thumb.png.d51fe1960c9f399bbea7febcb0a25d47.png image.thumb.png.8bcc88a63879b9ccf2ff35f404867966.png

 

135cp, 98Nm și 142kg (la gol).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 18:54, Escanor a spus:

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Expand  

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 20:47, Lucian_M a spus:

Cu mașina, nu?

Expand  

Daca ai de făcut un drum mai lung într-o zi o mai iei și pe autostradă.

Ex: Turcia 950 de km într-o zi pe 45 de grade. Îi dai tare și mai pui și cruise control că nah, ai de ajuns undeva. 

 

  La 26.10.2022 la 5:06, Doctor X a spus:

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

Expand  

 

M-am gândit și la asta dar.......2 telefoane prea mare bătaie de cap. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 18:39, Speedy.K a spus:

Androidauto e vis la noi pentru simplul fapt ca merge Waze pe ecranul masinii. Nu mai stai cu telefoane atarnate prin parbriz etc.

Expand  

Eu il folosesc(waze)  pe moto  in sistemul audio al castii , doar cu alerts on ( militieni ascunsi, gropi, etc ) si telefonul in buzunar. 

Oricum pe moto e riscant sa stai cu ochii pe display , mai ales pentru telefoane de dimensiuni mai mici . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 25.10.2022 la 23:30, PzKpfW a spus:

 

Bună asta. Și cu mașina evit autostrada dacă nu mă grăbesc undeva. Dar sunt iar subiectiv și poate atipic. Încă mă bucur de o cutie manuală când toată lumea fuge după automate de exemplu.

Expand  

Noi ar trebui să stăm la o bere, avem multe în comun.

Autostradă doar cu mașina și doar dacă trebuie să evit vreun oraș sau sunt într-o pasă extraordinar de bună. Cu mobra am intrat anul ăsta vreo 60 km la noi și m-am plictisit îngrozitor.

Referitor la mașină, încă nu-s pregătit de cutie automată, dacă aș sta cu mâinile doar pe volan cred că s-ar pierde din placerea condusului. Vreau să schimb eu treptele, să simt că fac ceva, să fac motorul să urle când și cum vreau eu, nu cum dictează un calculator. O să vină, probabil, și vremea când o să am automată sau, mai rău, electrică, dar sper să mai treacă anii. Încă îmi place să-mi schimb singur uleiul, filtrele, să servisez frânele etc.

Nu mă înțelegeți că urăsc autostrada, dimpotrivă: mă bucur că există și că se deviază o parte din trafic pe acolo. E bună și când vrei "mai repede", dar și când e o urgență. Și, nu în ultimul rând, ajută la dezvoltarea economiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 26.10.2022 la 8:26, sasesase a spus:

 

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

Pentru motociclisti de weekend si vreme buna, asa cum sunt covarsitoarea majoritate din Romania, este inutil

Expand  

Am testat inainte sa iau GT-ul un RT cu adaptive cc, cateva sute de km in spatele unor amici , e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada . Probabil daca-ti alegi un target random trebuie sa -i studiezi un pic stilul de condus dar in rest e perfect pentru traficul zilnic  fara soferi de week-end. Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei bla bla Who knows? Dar mi se pare o optiune perfecta pt commuting zilnic sau portiuni lungi pe autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 26.10.2022 la 6:35, Lucian_M a spus:

Nu mă înțelegeți că urăsc autostrada, dimpotrivă: mă bucur că există și că se deviază o parte din trafic pe acolo. E bună și când vrei "mai repede", dar și când e o urgență. Și, nu în ultimul rând, ajută la dezvoltarea economiei.

Expand  

 

Absolut. Este nevoie de autostradă. Este foarte bună pentru scopul pentru care este gândită. La fel și cutia automată, o înțeleg perfect în trafic sau la nivel utilitar (consum mai mic). Dar nu sunt pentru mine.

 

  La 26.10.2022 la 8:45, Emperor a spus:

e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada

Expand  

 

Sunt subiectiv, dar nu pot să nu întreb: pentru un asemenea traseu, de ce nu folosești mașina? Sau, dacă este vorba de trafic, un maxi-scuter - mai mic, mai agil, mai comod, mai economic și mai practic?

 

  La 26.10.2022 la 8:26, sasesase a spus:

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

Expand  

 

Cam ironic, atunci, faptul că sistemul este deocamdată prezent doar pe motociclete mari, grele și scumpe care sunt foarte rar folosite la navetă, nu?

 

  La 26.10.2022 la 8:45, Emperor a spus:

Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei

Expand  

 

Ar avea sens, Duolever-ul (față de Paralever-ul de pe RT, care folosește tuburi telescopice pentru ghidaj) are o articulație suplimentară care are nevoie de spațiu în față pe compresie.

 

episode5_3_vis_l_011088648152.thumb.gif.20bbc460637fd79c73ca2d31ba6d0b40.gif

 

În același timp, îmi aduc aminte că BMW au fost primii care au prezentat sistemul de ACC pe moto acum mai bine de 2 ani - chiar pe un K1600.

 

image.thumb.png.a8f0e2ed8a5fc616e8f435f3a144f1ac.png

 

"Noile" MT-07 și MT-125.

image.thumb.png.5e74fa83c1eea906fd8008ef86f5ace3.png image.thumb.png.decf81d6526d30c5839fed4bb7948e5a.png

 

Trecând de partea estetică, mă întreb cum un 125 are furcă USD, dar un 700 nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...