Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

Presupun ca zici de GT 2022, ca la cele dinainte pe NAV VI navigatia e o prostie sinistra.

 

La Honda poti practic controla telefonul - apeluri, muzica, si chiar vizualiza si mesaje din Android Auto.

 

Mult peste orice aplicatie de navigatie a producatorilor.

 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

 

Al 2-lea display monocrom e foarte util cand se foloseste Android Auto. Dar au pus o scurtatura - apesi un buton si ecranul trece pe displayul standar Africa Twin. Se apasa din nou si comuta pe Androi Auto - foate utila smecheria.

 

Problema este ca cel mai bine puneau Android Auto wireless ca sa nu mai ai nici o grija cu cabluri. Oricum exista priza clasica de la care se poate incarca telefonul. Pentru Android Auto exista un port usb special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune. Nu mai e cu mult mai ieftina ca concurenta. 

 

Dar până una alta au înțeles că Android Auto/ Apple Carplay sunt mult peste ce pot oferi producătorii moto sau chiar auto - vezi exemplul Ferrari care la SUV-ul lor (Purosangue) au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP. Mult mai simplu și elegant. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Escanor said:

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune.

 

La cât costă... acum. Calculele și comenzile de componente se fac cu mult timp înainte. Sunt destul de convins că pe generația următoare va fi și wireless. Keyless este o prostie. Am avut, am și nu mai vreau. Senzorii de presiune da, sunt utili.

 

9 minutes ago, Escanor said:

au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP.

 

Un gunoi de vehicul, dar o mișcare inteligentă. Va deveni norma - atât la auto cât și la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și cu atât mai util la moto, unde faptul că o groapă nasoală, un obstacol sau niște milițieni care stau la pândă sunt semnalați te pot scoate din rahat. Dar na, un cruise control automat sau niște aripi aerodinamice sunt mai de impact pentru proști mase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă. 

Acum 13 minute, Speedy.K a spus:

Androidauto e vis la noi pentru simplul fapt ca merge Waze pe ecranul masinii. Nu mai stai cu telefoane atarnate prin parbriz etc.

 

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Escanor said:

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă.

 

Personal nu prea înțeleg mersul pe autostradă cu motocicleta, dar sunt subiectiv. Mă refeream strict la cruise control adaptiv/automat, care presupune radar(e). Frânează și accelerează motoreta singură domne, aia e treaba importantă.

 

O nouă generație de KTM RC 8C. Tot track-only, dar vine sigur și versiunea de stradă.

 

image.thumb.png.33eec0f2524634bd569fdd5789d94fd4.png image.thumb.png.d51fe1960c9f399bbea7febcb0a25d47.png image.thumb.png.8bcc88a63879b9ccf2ff35f404867966.png

 

135cp, 98Nm și 142kg (la gol).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Lucian_M said:

Cu mașina, nu?

 

Bună asta. Și cu mașina evit autostrada dacă nu mă grăbesc undeva. Dar sunt iar subiectiv și poate atipic. Încă mă bucur de o cutie manuală când toată lumea fuge după automate de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Escanor a spus:

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Cu mașina, nu?

Daca ai de făcut un drum mai lung într-o zi o mai iei și pe autostradă.

Ex: Turcia 950 de km într-o zi pe 45 de grade. Îi dai tare și mai pui și cruise control că nah, ai de ajuns undeva. 

 

Acum 58 minute, Doctor X a spus:

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

 

M-am gândit și la asta dar.......2 telefoane prea mare bătaie de cap. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, Speedy.K said:

Androidauto e vis la noi pentru simplul fapt ca merge Waze pe ecranul masinii. Nu mai stai cu telefoane atarnate prin parbriz etc.

Eu il folosesc(waze)  pe moto  in sistemul audio al castii , doar cu alerts on ( militieni ascunsi, gropi, etc ) si telefonul in buzunar. 

Oricum pe moto e riscant sa stai cu ochii pe display , mai ales pentru telefoane de dimensiuni mai mici . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Bună asta. Și cu mașina evit autostrada dacă nu mă grăbesc undeva. Dar sunt iar subiectiv și poate atipic. Încă mă bucur de o cutie manuală când toată lumea fuge după automate de exemplu.

Noi ar trebui să stăm la o bere, avem multe în comun.

Autostradă doar cu mașina și doar dacă trebuie să evit vreun oraș sau sunt într-o pasă extraordinar de bună. Cu mobra am intrat anul ăsta vreo 60 km la noi și m-am plictisit îngrozitor.

Referitor la mașină, încă nu-s pregătit de cutie automată, dacă aș sta cu mâinile doar pe volan cred că s-ar pierde din placerea condusului. Vreau să schimb eu treptele, să simt că fac ceva, să fac motorul să urle când și cum vreau eu, nu cum dictează un calculator. O să vină, probabil, și vremea când o să am automată sau, mai rău, electrică, dar sper să mai treacă anii. Încă îmi place să-mi schimb singur uleiul, filtrele, să servisez frânele etc.

Nu mă înțelegeți că urăsc autostrada, dimpotrivă: mă bucur că există și că se deviază o parte din trafic pe acolo. E bună și când vrei "mai repede", dar și când e o urgență. Și, nu în ultimul rând, ajută la dezvoltarea economiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, PzKpfW said:

Personal nu prea înțeleg mersul pe autostradă cu motocicleta, dar sunt subiectiv. Mă refeream strict la cruise control adaptiv/automat, care presupune radar(e). Frânează și accelerează motoreta singură domne, aia e treaba importantă.

 

 

 

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

Pentru motociclisti de weekend si vreme buna, asa cum sunt covarsitoarea majoritate din Romania, este inutil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, sasesase said:

 

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

Pentru motociclisti de weekend si vreme buna, asa cum sunt covarsitoarea majoritate din Romania, este inutil

Am testat inainte sa iau GT-ul un RT cu adaptive cc, cateva sute de km in spatele unor amici , e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada . Probabil daca-ti alegi un target random trebuie sa -i studiezi un pic stilul de condus dar in rest e perfect pentru traficul zilnic  fara soferi de week-end. Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei bla bla Who knows? Dar mi se pare o optiune perfecta pt commuting zilnic sau portiuni lungi pe autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Emperor said:

Am testat inainte sa iau GT-ul un RT cu adaptive cc, cateva sute de km in spatele unor amici , e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada . Probabil daca-ti alegi un target random trebuie sa -i studiezi un pic stilul de condus dar in rest e perfect pentru traficul zilnic  fara soferi de week-end. Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei bla bla Who knows? Dar mi se pare o optiune perfecta pt commuting zilnic sau portiuni lungi pe autostrada.

 

Exact asta spunea si un prieten din Germania care abia asteapta sa isi cumpere motocicleta cu ACC. A testat-o si e maxim de incantat.

Optiune pentru motociclisti care fac 15.000-20.000km in plus fata de cei de "leisure".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Lucian_M said:

Nu mă înțelegeți că urăsc autostrada, dimpotrivă: mă bucur că există și că se deviază o parte din trafic pe acolo. E bună și când vrei "mai repede", dar și când e o urgență. Și, nu în ultimul rând, ajută la dezvoltarea economiei.

 

Absolut. Este nevoie de autostradă. Este foarte bună pentru scopul pentru care este gândită. La fel și cutia automată, o înțeleg perfect în trafic sau la nivel utilitar (consum mai mic). Dar nu sunt pentru mine.

 

3 hours ago, Emperor said:

e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada

 

Sunt subiectiv, dar nu pot să nu întreb: pentru un asemenea traseu, de ce nu folosești mașina? Sau, dacă este vorba de trafic, un maxi-scuter - mai mic, mai agil, mai comod, mai economic și mai practic?

 

3 hours ago, sasesase said:

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

 

Cam ironic, atunci, faptul că sistemul este deocamdată prezent doar pe motociclete mari, grele și scumpe care sunt foarte rar folosite la navetă, nu?

 

3 hours ago, Emperor said:

Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei

 

Ar avea sens, Duolever-ul (față de Paralever-ul de pe RT, care folosește tuburi telescopice pentru ghidaj) are o articulație suplimentară care are nevoie de spațiu în față pe compresie.

 

episode5_3_vis_l_011088648152.thumb.gif.20bbc460637fd79c73ca2d31ba6d0b40.gif

 

În același timp, îmi aduc aminte că BMW au fost primii care au prezentat sistemul de ACC pe moto acum mai bine de 2 ani - chiar pe un K1600.

 

image.thumb.png.a8f0e2ed8a5fc616e8f435f3a144f1ac.png

 

"Noile" MT-07 și MT-125.

image.thumb.png.5e74fa83c1eea906fd8008ef86f5ace3.png image.thumb.png.decf81d6526d30c5839fed4bb7948e5a.png

 

Trecând de partea estetică, mă întreb cum un 125 are furcă USD, dar un 700 nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine își închipuie că face economie la naveta cu mobra, zic eu că se înșeală amarnic. Cauciucurile la moto țin maaaaaxim 20k spatele și 30k fața (plus sau minus), zicem 12 mil un cost mediu + 2 mil montajul (ok, știu, eu mi-l fac singur). La navetă pe drum drept se vor uza pe mijloc. Reviziile se fac mai des la mobrele nu prea recente, cost aproape dublu la ulei. Spațiu bagaje redus, echiparea / dezechiparea în caz de cumpărături, riscul să te prindă ploaia, risc de îmbolnăviri dacă e prea frig dimineața și te echipezi ca pentru după-amiază etc. Consumul e probabil aproape la fel ca la o mașină "de navetă". In cazul meu, mașina îmi consumă cam cât mobra, 4 anvelope cam 11 mil și țin ohooo, mult și bine, uleiul îl schimb la 10k la mașină și la 5k la mobra, frânele la mobra țin substanțial mai puțin decât la mașină și costă cam triplu (set plăcuțe bune la mașina mea cca 100 și ceva lei, pe spate am saboți, naiba știe cât rezistă). Și fac naveta 5 km (X2), iar în două zile am în plus încă o oră - 4 km (X2). Efectiv nu merită. Dacă e fun să faci naveta cu mobra?! O fi. Ieși mai ieftin cu un scuter mediu? Marginal, deoarece ai costuri cu transmisia (curea, fulii, role, ambreiaj etc). Iar la două persoane merită mașină mică (am o Fiesta și e chiar mare pentru navetă, dar așa am vrut, un hatch fâșneț), că n-am două mașini, cum e moda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, PzKpfW said:

Cam ironic, atunci, faptul că sistemul este deocamdată prezent doar pe motociclete mari, grele și scumpe care sunt foarte rar folosite la navetă, nu?

 

Cine spune ca is folosite rar la naveta?

Cand mergeam prin DE pe la fabrici, vedeam GS-uri, RT-uri respectiv asemanarile lor din curtea japonezelor destul de des. 

Cred ca trebuie sa diferentiezi naveta in oras unde naked/scooter/maxiscooter este the better choice.

16 minutes ago, Lucian_M said:

Cine își închipuie că face economie la naveta cu mobra, zic eu că se înșeală amarnic. Cauciucurile la moto țin maaaaaxim 20k spatele și 30k fața (plus sau minus), zicem 12 mil un cost mediu + 2 mil montajul (ok, știu, eu mi-l fac singur). La navetă pe drum drept se vor uza pe mijloc. Reviziile se fac mai des la mobrele nu prea recente, cost aproape dublu la ulei. Spațiu bagaje redus, echiparea / dezechiparea în caz de cumpărături, riscul să te prindă ploaia, risc de îmbolnăviri dacă e prea frig dimineața și te echipezi ca pentru după-amiază etc. Consumul e probabil aproape la fel ca la o mașină "de navetă". In cazul meu, mașina îmi consumă cam cât mobra, 4 anvelope cam 11 mil și țin ohooo, mult și bine, uleiul îl schimb la 10k la mașină și la 5k la mobra, frânele la mobra țin substanțial mai puțin decât la mașină și costă cam triplu (set plăcuțe bune la mașina mea cca 100 și ceva lei, pe spate am saboți, naiba știe cât rezistă). Și fac naveta 5 km (X2), iar în două zile am în plus încă o oră - 4 km (X2). Efectiv nu merită. Dacă e fun să faci naveta cu mobra?! O fi. Ieși mai ieftin cu un scuter mediu? Marginal, deoarece ai costuri cu transmisia (curea, fulii, role, ambreiaj etc). Iar la două persoane merită mașină mică (am o Fiesta și e chiar mare pentru navetă, dar așa am vrut, un hatch fâșneț), că n-am două mașini, cum e moda.

 

Nu te mai raporta numai la tine. Uite amicul meu, ca si exemplu. Are masina si motocicleta, dar cu masina merge sotia care duce alt program din cauza copiilor. 

El merge cu motocicleta, cam 60km pe sens. Dintr-un satuc intr-un orasel mai mare.

O face din placere, o face pentru ca ii este mult mai scump sa mai tina o masina si probabil ca asa isi face damblaua. 

Multi care locuisc in localitati limitrofe, folosesc motocicleta daca au job intr-un oras mai mare din cauza locului de parcare etc.

Aici nu vorbim de 20-30% din populatie, sau chiar si din motociclisti...ci de o categorie destul de mica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou: scuter. Mai economic (întreținere, consum), mai practic, mai comod și mai versatil decât o motocicletă. Necesită o investiție inițială, dar se amortizează în timp. Doar avantaje.

 

Asta dacă naveta nu presupune un drum frumos, virajat și liber într-un climat propice. 

 

Din nou vorbesc din perspectivă proprie, dar nu poți nega raționalul.

 

1 hour ago, sasesase said:

Cred ca trebuie sa diferentiezi naveta in oras unde naked/scooter/maxiscooter este the better choice.

 

Exact pentru navete interurbane este gândit utilajul ăla.

 

În rest sunt destul de sceptic asupra faptului că cei care-și cumpără MTS V4/1290 Adv/1250 RT/H2 SX/etc. cu ACC o fac raționând cu traficul de navetă și utilizarea lui în acest context. Pe un maxiscuter i-aș vedea utilitatea. Pe motocicletele de mai sus - stratagemă de marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PzKpfW said:

 

Sunt subiectiv, dar nu pot să nu întreb: pentru un asemenea traseu, de ce nu folosești mașina? Sau, dacă este vorba de trafic, un maxi-scuter - mai mic, mai agil, mai comod, mai economic și mai practic?

 

Mai intai pentru ca motocicleta, clar. Cred ca de asta am si ramas la actualul job, sa ma pot bucura zilnic de motociclit :))

 

Cu masina fac minim 1 ora in plus , asta daca nu se ciocnesc cativa, si se cam intampla , caz in care se aduna inca 1 ora pe putin , tre sa tranzitez o centura supra aglomerata de tiruri, deci nici o sansa cu o masina , poate in weekend-uri dar nici atunci. 

 

In rest, am alte planuri pt programul “a 2-a motocicleta” :) plus ca traversez f putin prin oras si in rest,  cu putin ajutor de la waze si cruciulitele din parbriz, pot sa ma bucur zilnic , aproape la maxim ,de toti poneii / suspensii  etc indiferent ca sunt 3-4 grade sau ploua torential .

 

Stiu ca nu exista nici o explicatie rationala , dar pana la urma cred ca toti trebuie profitam , cat se va mai putea, de tot ce inseamna libertatea oferita de 2 roti invartite de benzina, indiferent ca-i doar in weekend, zilnic sau 1 data pe an .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Emperor a spus:

Eu il folosesc(waze)  pe moto  in sistemul audio al castii , doar cu alerts on ( militieni ascunsi, gropi, etc ) si telefonul in buzunar. 

Oricum pe moto e riscant sa stai cu ochii pe display , mai ales pentru telefoane de dimensiuni mai mici . 


Sa mergi cu tel pe mobra mi se pare cea mai periculoasa chestie. Exceptand zonele dubioase, in orase straine sau drumuri pe nicaieri, unde sa ma opresc si sa ma uit ce zice telefonul n-am reusit. Mi-e prea greu sa-mi infrang spiritul de autoconservare si sa ma uit la telefon in mers pe mobra. Asta cu castile poate fi o solutie, dar de 15 ani n-am reusit sa iau niciun radar fara telefon pe bord. Si numai incet sau legal nu pot sa spun ca merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, Speedy.K said:

dar de 15 ani n-am reusit sa iau niciun radar fara telefon pe bord. Si numai incet sau legal nu pot sa spun ca merg.

 

Până acum câteva luni puteam să spun același lucru. Au început să oprescă motociclete meseriașii. Așa rezolvă problema accidentelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să vedeți pe afară ce v-o luați fără Waze... Și cu el mi-am luat-o de două ori în Elveția. Pardon, Sygic, că nu am avut roaming pentru Waze.

Cu telefon în bord merg fără probleme, cu căști nu pot merge, nu mai aud traficul

 

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...