Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

5 hours ago, Lucian_M said:

Nu mă înțelegeți că urăsc autostrada, dimpotrivă: mă bucur că există și că se deviază o parte din trafic pe acolo. E bună și când vrei "mai repede", dar și când e o urgență. Și, nu în ultimul rând, ajută la dezvoltarea economiei.

 

Absolut. Este nevoie de autostradă. Este foarte bună pentru scopul pentru care este gândită. La fel și cutia automată, o înțeleg perfect în trafic sau la nivel utilitar (consum mai mic). Dar nu sunt pentru mine.

 

3 hours ago, Emperor said:

e genial sistemul mai ales daca ai de facut zilnic 100km + cum e in cazul meu , 90% pe autostrada

 

Sunt subiectiv, dar nu pot să nu întreb: pentru un asemenea traseu, de ce nu folosești mașina? Sau, dacă este vorba de trafic, un maxi-scuter - mai mic, mai agil, mai comod, mai economic și mai practic?

 

3 hours ago, sasesase said:

Foarte multi folosesc motocicleta ca si mijloc de transport. Merg la munca, etc. Si nu 6-8km, ci poate 60-80km zilnic. 

 

Cam ironic, atunci, faptul că sistemul este deocamdată prezent doar pe motociclete mari, grele și scumpe care sunt foarte rar folosite la navetă, nu?

 

3 hours ago, Emperor said:

Cica n-ar af avut loc pe GT  pt radar din cauza suspensiei

 

Ar avea sens, Duolever-ul (față de Paralever-ul de pe RT, care folosește tuburi telescopice pentru ghidaj) are o articulație suplimentară care are nevoie de spațiu în față pe compresie.

 

episode5_3_vis_l_011088648152.thumb.gif.20bbc460637fd79c73ca2d31ba6d0b40.gif

 

În același timp, îmi aduc aminte că BMW au fost primii care au prezentat sistemul de ACC pe moto acum mai bine de 2 ani - chiar pe un K1600.

 

image.thumb.png.a8f0e2ed8a5fc616e8f435f3a144f1ac.png

 

"Noile" MT-07 și MT-125.

image.thumb.png.5e74fa83c1eea906fd8008ef86f5ace3.png image.thumb.png.decf81d6526d30c5839fed4bb7948e5a.png

 

Trecând de partea estetică, mă întreb cum un 125 are furcă USD, dar un 700 nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cine își închipuie că face economie la naveta cu mobra, zic eu că se înșeală amarnic. Cauciucurile la moto țin maaaaaxim 20k spatele și 30k fața (plus sau minus), zicem 12 mil un cost mediu + 2 mil montajul (ok, știu, eu mi-l fac singur). La navetă pe drum drept se vor uza pe mijloc. Reviziile se fac mai des la mobrele nu prea recente, cost aproape dublu la ulei. Spațiu bagaje redus, echiparea / dezechiparea în caz de cumpărături, riscul să te prindă ploaia, risc de îmbolnăviri dacă e prea frig dimineața și te echipezi ca pentru după-amiază etc. Consumul e probabil aproape la fel ca la o mașină "de navetă". In cazul meu, mașina îmi consumă cam cât mobra, 4 anvelope cam 11 mil și țin ohooo, mult și bine, uleiul îl schimb la 10k la mașină și la 5k la mobra, frânele la mobra țin substanțial mai puțin decât la mașină și costă cam triplu (set plăcuțe bune la mașina mea cca 100 și ceva lei, pe spate am saboți, naiba știe cât rezistă). Și fac naveta 5 km (X2), iar în două zile am în plus încă o oră - 4 km (X2). Efectiv nu merită. Dacă e fun să faci naveta cu mobra?! O fi. Ieși mai ieftin cu un scuter mediu? Marginal, deoarece ai costuri cu transmisia (curea, fulii, role, ambreiaj etc). Iar la două persoane merită mașină mică (am o Fiesta și e chiar mare pentru navetă, dar așa am vrut, un hatch fâșneț), că n-am două mașini, cum e moda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, PzKpfW said:

Cam ironic, atunci, faptul că sistemul este deocamdată prezent doar pe motociclete mari, grele și scumpe care sunt foarte rar folosite la navetă, nu?

 

Cine spune ca is folosite rar la naveta?

Cand mergeam prin DE pe la fabrici, vedeam GS-uri, RT-uri respectiv asemanarile lor din curtea japonezelor destul de des. 

Cred ca trebuie sa diferentiezi naveta in oras unde naked/scooter/maxiscooter este the better choice.

16 minutes ago, Lucian_M said:

Cine își închipuie că face economie la naveta cu mobra, zic eu că se înșeală amarnic. Cauciucurile la moto țin maaaaaxim 20k spatele și 30k fața (plus sau minus), zicem 12 mil un cost mediu + 2 mil montajul (ok, știu, eu mi-l fac singur). La navetă pe drum drept se vor uza pe mijloc. Reviziile se fac mai des la mobrele nu prea recente, cost aproape dublu la ulei. Spațiu bagaje redus, echiparea / dezechiparea în caz de cumpărături, riscul să te prindă ploaia, risc de îmbolnăviri dacă e prea frig dimineața și te echipezi ca pentru după-amiază etc. Consumul e probabil aproape la fel ca la o mașină "de navetă". In cazul meu, mașina îmi consumă cam cât mobra, 4 anvelope cam 11 mil și țin ohooo, mult și bine, uleiul îl schimb la 10k la mașină și la 5k la mobra, frânele la mobra țin substanțial mai puțin decât la mașină și costă cam triplu (set plăcuțe bune la mașina mea cca 100 și ceva lei, pe spate am saboți, naiba știe cât rezistă). Și fac naveta 5 km (X2), iar în două zile am în plus încă o oră - 4 km (X2). Efectiv nu merită. Dacă e fun să faci naveta cu mobra?! O fi. Ieși mai ieftin cu un scuter mediu? Marginal, deoarece ai costuri cu transmisia (curea, fulii, role, ambreiaj etc). Iar la două persoane merită mașină mică (am o Fiesta și e chiar mare pentru navetă, dar așa am vrut, un hatch fâșneț), că n-am două mașini, cum e moda.

 

Nu te mai raporta numai la tine. Uite amicul meu, ca si exemplu. Are masina si motocicleta, dar cu masina merge sotia care duce alt program din cauza copiilor. 

El merge cu motocicleta, cam 60km pe sens. Dintr-un satuc intr-un orasel mai mare.

O face din placere, o face pentru ca ii este mult mai scump sa mai tina o masina si probabil ca asa isi face damblaua. 

Multi care locuisc in localitati limitrofe, folosesc motocicleta daca au job intr-un oras mai mare din cauza locului de parcare etc.

Aici nu vorbim de 20-30% din populatie, sau chiar si din motociclisti...ci de o categorie destul de mica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou: scuter. Mai economic (întreținere, consum), mai practic, mai comod și mai versatil decât o motocicletă. Necesită o investiție inițială, dar se amortizează în timp. Doar avantaje.

 

Asta dacă naveta nu presupune un drum frumos, virajat și liber într-un climat propice. 

 

Din nou vorbesc din perspectivă proprie, dar nu poți nega raționalul.

 

1 hour ago, sasesase said:

Cred ca trebuie sa diferentiezi naveta in oras unde naked/scooter/maxiscooter este the better choice.

 

Exact pentru navete interurbane este gândit utilajul ăla.

 

În rest sunt destul de sceptic asupra faptului că cei care-și cumpără MTS V4/1290 Adv/1250 RT/H2 SX/etc. cu ACC o fac raționând cu traficul de navetă și utilizarea lui în acest context. Pe un maxiscuter i-aș vedea utilitatea. Pe motocicletele de mai sus - stratagemă de marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PzKpfW said:

 

Sunt subiectiv, dar nu pot să nu întreb: pentru un asemenea traseu, de ce nu folosești mașina? Sau, dacă este vorba de trafic, un maxi-scuter - mai mic, mai agil, mai comod, mai economic și mai practic?

 

Mai intai pentru ca motocicleta, clar. Cred ca de asta am si ramas la actualul job, sa ma pot bucura zilnic de motociclit :))

 

Cu masina fac minim 1 ora in plus , asta daca nu se ciocnesc cativa, si se cam intampla , caz in care se aduna inca 1 ora pe putin , tre sa tranzitez o centura supra aglomerata de tiruri, deci nici o sansa cu o masina , poate in weekend-uri dar nici atunci. 

 

In rest, am alte planuri pt programul “a 2-a motocicleta” :) plus ca traversez f putin prin oras si in rest,  cu putin ajutor de la waze si cruciulitele din parbriz, pot sa ma bucur zilnic , aproape la maxim ,de toti poneii / suspensii  etc indiferent ca sunt 3-4 grade sau ploua torential .

 

Stiu ca nu exista nici o explicatie rationala , dar pana la urma cred ca toti trebuie profitam , cat se va mai putea, de tot ce inseamna libertatea oferita de 2 roti invartite de benzina, indiferent ca-i doar in weekend, zilnic sau 1 data pe an .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Emperor a spus:

Eu il folosesc(waze)  pe moto  in sistemul audio al castii , doar cu alerts on ( militieni ascunsi, gropi, etc ) si telefonul in buzunar. 

Oricum pe moto e riscant sa stai cu ochii pe display , mai ales pentru telefoane de dimensiuni mai mici . 


Sa mergi cu tel pe mobra mi se pare cea mai periculoasa chestie. Exceptand zonele dubioase, in orase straine sau drumuri pe nicaieri, unde sa ma opresc si sa ma uit ce zice telefonul n-am reusit. Mi-e prea greu sa-mi infrang spiritul de autoconservare si sa ma uit la telefon in mers pe mobra. Asta cu castile poate fi o solutie, dar de 15 ani n-am reusit sa iau niciun radar fara telefon pe bord. Si numai incet sau legal nu pot sa spun ca merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, Speedy.K said:

dar de 15 ani n-am reusit sa iau niciun radar fara telefon pe bord. Si numai incet sau legal nu pot sa spun ca merg.

 

Până acum câteva luni puteam să spun același lucru. Au început să oprescă motociclete meseriașii. Așa rezolvă problema accidentelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să vedeți pe afară ce v-o luați fără Waze... Și cu el mi-am luat-o de două ori în Elveția. Pardon, Sygic, că nu am avut roaming pentru Waze.

Cu telefon în bord merg fără probleme, cu căști nu pot merge, nu mai aud traficul

 

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Lucian_M a spus:

Să vedeți pe afară ce v-o luați fără Waze... Și cu el mi-am luat-o de două ori în Elveția. Pardon, Sygic, că nu am avut roaming pentru Waze.

Cu telefon în bord merg fără probleme, cu căști nu pot merge, nu mai aud traficul

 


Corect si asta cu auzul. Eu nu pot sa merg nici cu muzica decat pe autostrada.

 

Afara e altceva, pe un pas d-ala cu plata din Austria am vazut politist pe o vitezana care patrula tocmai ca sa arda reisarii care exagerau pe acolo.

Acum 35 minute, PzKpfW a spus:

 

Până acum câteva luni puteam să spun același lucru. Au început să oprescă motociclete meseriașii. Așa rezolvă problema accidentelor.


Am observat ca noua strategie e sa incerce sa te ia cu pistolulnradar cu o filmare uncut si din fata, pana sa-i vezi si mergi peste legal dar si in continuare, din spate, ca sa iti apara numarul pe inregistrare. Au incercat asta cu mine pe DN1 intre Baicoi si Campina. N-au reusit doar pentru ca era trafic destul de intens si cum am trecut de ei am fandat in fata unei masini de pe banda intai care m-a ascuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radarul nou de tip pistol are mai multe moduri de funcționare, inclusiv moto, care "te ia din spate" după ce ai trecut. A explicat cepeleagul într-o postare destul de detaliată. Și drăcia aia bate destul de departe, mult înainte să ginești mașina de poliție, dacă nu folosesc băieții neinscriptionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, Speedy.K said:

Am observat ca noua strategie e sa incerce sa te ia cu pistolulnradar cu o filmare uncut si din fata, pana sa-i vezi si mergi peste legal dar si in continuare, din spate, ca sa iti apara numarul pe inregistrare.

 

Așa și trebuie să facă, dacă nu-ți filmează numărul nu au cum să demonstreze cine ești. Dar nu bat foarte bine alea, și sunt nevoiți să vină aproape de motocicletă și să focalizeze pe număr după ce ai oprit. Asta dacă ești prost ca mine și oprești. De fiecare dată s-au mirat milițienii când m-am oprit la semnal. O greșeală pe care nu am s-o mai fac.

 

17 minutes ago, Lucian_M said:

Și drăcia aia bate destul de departe

 

Dacă treci de ei cu 100+, chiar un milițian mai bătrân mi-a spus (citez) "nu te mai prinde nici p*la".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.10.2022 la 15:04, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.5e74fa83c1eea906fd8008ef86f5ace3.png image.thumb.png.decf81d6526d30c5839fed4bb7948e5a.png

 

parca ar fi CF Moto cu acel turcoaz...., pffff....

 

 

Acum 6 minute, Escanor a spus:

Ohh come on si de abia mi l-am luat și au scos noua generație

si e mai grasa cu vreo 5 kile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putere ceva mai mare ca pe V2, cuplu ceva mai mic. Motorul Granturismo de pe Multistrada V4 (no desmo). Preț de pornire în Germania, 27.000 €. S-ul va fi probabil peste 30. Un mare "meh".

 

KTM va lansa o versiune pur de stradă/touring de asfalt a lui 890 Adv:

 

image.thumb.png.d57d64663927282106695a05aa4e2a73.png image.thumb.png.7e73c67e1d5931e9331a826515dc68a5.png

 

Se pare că vor reînvia numele de "SMT" (Supermoto-Touring) pentru model.

 

image.thumb.png.bdea25e6554a4bd4d232a5722c143935.png

 

Model concurent pentru F 900 XR, Tiger Sport 660, Tracer 7/9, etc.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...