Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

Sincer să fiu, de câte ori m-am încordat la liniuțe și mers nebunește în trafic, urcări virajate, etc., de fiecare dată când rămâneam grav în urmă, în față era un L4. Dacă ăla de pe L4 știe ce face, nu-l bate nimeni. Cuplul există dar nu dacă mergi subturat. Explozia de putere de la L4 poate fi surprinzătoare și enervantă dacă nu îți place să mergi turat. D-aia are succes turbo dieselul (la mașini) și L2, V2 la mobre, că pleacă tare în ture joase dar se plafonează repede. Nu cunosc motor L2 sau V2 de 600 cmc care să treacă de 120 de cai.

Altfel, pentru mine personal, monocilindrul e cea mai distractivă motocicletă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, prafrau said:

In timp ce ai cumva dreptate legat de elasticitate, un v2/l2 raspunde mai degraba ca o masina turbo moderna, cuplu instant dar nu ai crescendo-ul

 

Ai dreptate, dar mă refeream strict la răspuns. Ai "crescendo" și la bicilindre, dar la cele mari (peste 1000cc), suprapătrate. Nu ai explozie sus, dar mie tocmai aia mi se pare "meh". În schimb, rupi aderența oricând bagi mâna în gaz, indiferent de turații.

 

Cât despre motoarele auto moderne cu turbo (benzină), cele sportive au destulă putere și în ture. Sunt un compromis foarte bun: au cuplu jos, putere sus și elasticitate între. Singura lor problemă rămâne faptul că nu sună la fel de bine ce cele aspirate.

 

27 minutes ago, prafrau said:

Nu are sens, nu e necesar si nu ajuta in nici o situatie, dar e o senzatie deosebita sa te uiti la turometru, sa vezi 12k si sa stii ca mai urca 4, sau sa auzi cum urla.

 

Înțeleg și apreciez turația (mă dezgustă motoarele diesel pe auto de exemplu), problema mea este că dacă nu îl ții de gât, un L4 de 600 nu reacționează și nu mișcă - ceea ce în viața reală este obositor, neplăcut și repetitiv. Cât despre sunet, sunt și hater subiectiv: nici alea de 1000 nu sună chiar bine, dar astea de 600 sunt mixere industriale cu megafon.

 

5 minutes ago, prafrau said:

Nu am apucat inca sa incerc rs660, dar bicilindrele mici moderne, ducati sau japoneze, mi se par foarte anoste, utilitare. Posibil sa fie o chestie personala, dar nu-mi plac vehiculele bune la toate, si pare ca spre asta tind producatorii.

 

Cred că este doar o percepție. Până la urmă asta au încercat și japonezii să facă cu L4: era plin la un moment dat de naked-uri și touring-uri cu L4 de clasă medie, "detunate" pentru a avea ceva cuplu și pentru fiabilitate. Alea mi se păreau mie "utilitare". Motoarele de la Ducati numai anoste nu sunt, dar nu prea intră în discuție aici fiind practic doar de la 900cc în sus.

 

14 minutes ago, prafrau said:

Daca e sa comparam cu masini, mi s-a parut mereu ca honda s2000 aduce foarte mult cu o motocicleta de 600, si cred ca fix pentru asta e apreciata de unii.

 

De unde spuneam despre experiența japonezilor cu motoarele L4 de turație. Prima mașină de genul a celor de la Honda (S360) avea chiar motor de motocicletă cu o cilindree de 356cc. Avea puterea maximă la 8500 rot/min - în 1961.

 

19 minutes ago, vis-a-vis said:

Sincer să fiu, de câte ori m-am încordat la liniuțe și mers nebunește în trafic, urcări virajate, etc., de fiecare dată când rămâneam grav în urmă, în față era un L4. Dacă ăla de pe L4 știe ce face, nu-l bate nimeni.

 

Posibil, dar nu asta e ideea. Să fii primul nu înseamnă că te distrezi cel mai mult - cel puțin în definiția mea. Motorul L4 este predictibil: asta îl face mai ușor de controlat dar și mai anost. Prin oraș sau pe drumuri foarte virajate nu te distrează nimic mai mult ca un supermoto de exemplu, o chestie inconfortabilă, fără putere și cu un motor brutal și on/off.

 

24 minutes ago, vis-a-vis said:

D-aia are succes turbo dieselul (la mașini) și L2, V2 la mobre, că pleacă tare în ture joase dar se plafonează repede.

 

Din nou, mă refeream la răspunsul manetei/pedalei. Un bicilindru este vioi și reactiv, un turbodiesel nu este. Îți minte doar simțurile în ture joase prin cuplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Posibil, dar nu asta e ideea. Să fii primul nu înseamnă că te distrezi cel mai mult - cel puțin în definiția mea. Motorul L4 este predictibil: asta îl face mai ușor de controlat dar și mai anost. Prin oraș sau pe drumuri foarte virajate nu te distrează nimic mai mult ca un supermoto de exemplu, o chestie inconfortabilă, fără putere și cu un motor brutal și on/off.

 

Supermoto e un alt exemplu de motor plin de dezavantaje la celalalt capat al spectrului (si la fel de rar de gasit din pacate), nu inseamna ca nu pot fi ambele interesante.

Un 600 nu e practic sau logic, dar diferenta fata de un 1000 e ca ai doar dublul vitezei legale la linia rosie, nu triplul. Uneori e mai distractiv sa mergi la limitele motorului, nu la ale tale. Clar e mai sigur.

 

Oricum, e o discutie sterila, fiecare cu preferintele lui, dar in cel mai rau caz ramane varietatea, si aia nu are cum sa fie un lucru rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, ENEOS said:

H2SX! Varianta câștigătoare. 

 

Ăla are 1000cc, nu? Vorbeam despre clasa medie aici. Este interesant în categoria de sport touring "clasic", unde a mai rămas doar Hayabusa. Ar fi fain să mai apară ceva modele acolo. Motocicleta pare drăguță, dar are două probleme: un șasiu destul de slab (problemă pe care o împarte și cu varianta naked, ZH2) și o greutate ridicolă (vreo 260kg). Era acceptabilă acum vreo 20 de ani, pentru 2023 este efectiv prea mult în categoria asta.

 

Și pentru că suntem pe subiect: BMW sunt singurii care insistă cu motorul 4 în linie - probabil datorită faptului că au intrat în joc recent și trebuie să-și scoată investiția. Au prezentat "prototipul" (la cum arată este cvasi-variantă de serie) pentru M 1000 XR, o chestie care se vrea concurent pentru Multistrada V4 Pikes Peak și eventual Super Duke GT. Aripioare aerodinamice și 207cp. Cu litere mai mici scrie că puterea aia vine pe la 14.000 ture, iar cuplul (un glorios 113 Nm) pe la 11.000 ture. Și costă 25.000€. Superb.

 

image.thumb.png.21a41dabce722b22ef428221618b1354.png image.thumb.png.f9158b0e489efa2fca543456f824568d.png image.thumb.png.39b42cfa882f78c70170327ddc532aa9.png image.thumb.png.0adb320949e6f25288fa27346a39aa1a.png image.thumb.png.d535281543eec0196b725d3bf7685f49.png

 

În mod paradoxal (și subiectiv), este probabil cea mai frumoasă motocicletă din categoria asta.

  • M 1000 XR

- 999cc

- 207 hp (154 kW) @ 13.750 rpm

- 113 Nm @ 11.000 rpm

 

Comparativ, concurența:

  • Multistrada V4 Pikes Peak

- 1158cc 
- 170 hp (125 kW) @ 10.500 rpm
- 125 Nm @ 8.750 rpm

  • Super Duke GT

- 1301cc

- 175 hp (130.4 kW) @ 9.750 rpm

- 141 Nm @ 7.000 rpm

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lăsând la o parte L4, Harley a anunțat noile modele CVO: Street Glide și Road Glide. 

Arată bine și sunt bine echipate..

 

Problema este prețul care e ușor bolnăvior de mare 🙄

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 

 

image.thumb.png.21a41dabce722b22ef428221618b1354.png image.thumb.png.f9158b0e489efa2fca543456f824568d.png image.thumb.png.39b42cfa882f78c70170327ddc532aa9.png mod paradoxal (și subiectiv), este probabil cea mai frumoasă motocicletă din categoria asta.

Nu-s fan Ducati, dar să afirmi că XR e cum zici tu și să te și cred presupune că am băut crunt sau m-am ridicat fără să știu că ușa de la dulap e deschisă. MTS nu se compară cu chestia din poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 minutes ago, Escanor said:

Lăsând la o parte L4, Harley a anunțat noile modele CVO: Street Glide și Road Glide.

 

H-D a descoperit distribuția variabilă, dar tot pe bază de push-rod. Pentru că înapoiere heritage!

 

Motoare de 2000cc cu 100 și ceva de cp și 180 Nm cuplu (ca să se înțeleagă: mi se pare cam puțin).

 

26 minutes ago, Escanor said:

Problema este prețul care e ușor bolnăvior de mare 🙄

 

Noroc că sunt boșorogi disperați după atenție care sunt capabili să dea aproape 50.000€ pe așa ceva.

 

14 minutes ago, Lucian_M said:

MTS nu se compară cu chestia din poze.

 

De-asta am spus că este o observație subiectivă. Personal nu-mi place cum arată Multi V4, e cam utilitară. Nu știe ce vrea să fie, este între ceva dual-sport și sport touring (cum erau generațiile anterioare). Asta pentru că Ducati încearcă să acopere două nișe cu Multistrada.

 

BMW are GS-ul pentru când vrei să ieși de pe asfalt. XR-ul este clar o motocicletă de stradă și arată mai zvelt și mai dinamic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe unii îi impresionează acei 200+ cp. Am condus 1190 Adv cu 150 cp și nu mai vroiam să o înapoiez. Înafara de căldura degajată de cilindri, mobra mi s-a părut perfectă pentru gusturile mele (oi avea gusturi ciudate, poate). Și arată al naibii de bine, deși e design învechit pentru unii. 

Ok, dacă mă îmbăt bine de tot, pot afirma că BMW face cele mai frumoase mobre din lume. Dar mai trebuie și un cui (știi la ce mă refer) pentru a-mi susține afirmația cu mâna pe inimă și pătruns de fior. MTS e desenată cu stil, BMW le proiectează la beție. Vezi partea frontală, nu contează cum te uiți.

Poza a doua arată cel mai funny, o motocicletă cu roată de scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Lucian_M said:

Pe unii îi impresionează acei 200+ cp.

 

Evident. Pe cei care cumpără fișe tehnice de putere se bazează BMW cu modelul ăsta.

 

12 minutes ago, Lucian_M said:

Poza a doua arată cel mai funny, o motocicletă cu roată de scuter.

 

Cam așa arată toate "suv-urile" astea pe două roți. Roata față de 17 pare mică pentru ele pentru că sunt destul de masive și înalte. La fel este și la Multistrada.

 

image.thumb.png.3df571aba4b6155e0201ebcc7eddd7a9.png

 

Și un Super Adventure cu roată față de 17 arată cam grotesc.

 

image.thumb.png.68c6d45c03e25e41193d4526ca5e91e2.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19" mi se pare compromisul perfect, împacă perfect un offroad decent cu asfalt fără pretenții de VR46. Și arată normal, fără să supere ochiul.

17" consider că e strict pentru stradă, dar asta o zic eu, fără o experiență serioasă de offroad.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19"/17" mi se pare compromisul ideal. Pentru România e perfect. Marea problemă la matahalele astea pe 2 roți e că n-au tracțiune integrală. Nu ți-ar mai trebui 21" și probabil nici compromis la cauciucuri dacă te avânți la off-road ușor. Dar, na, mai greu să pui o transmisie pe o furcă clasică. 

De altfel, nu înțeleg de ce nu vine niciun constructor cu un bicilindru de 500-600 cmc ușor supraalimentat, cu o cursă mai lungă a pistoanelor. Ar fi mișto de condus la viteze mici și ar avea putere destulă pentru un mers decent pe autostradă. 

Motoarele alea de 1300 cmc mi se par inutil de mari și grele pentru orice mobră care teoretic ar merge și pe off-road. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă, voi aveți 🏍🏍 cu roți de 19' pe față, că prea le ridicați în slavi!

Matahalele astea sunt fix ca suv-urile, 90% dintre utilizatori nu au nevoie dar le place să aibă și ei ceva mare. Trebuie să recunosc însă că o 🏍 din categoria adventure digeră mai bine drumurile proaste care în țara noastră nu sunt puține. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După ce am mers în ultimul timp pe scuter cu roți de 16", combinat cu Xchallengeul pe crampoane 21"/18", aseară am scos V-stromu de-o mie cu 19/17... Parcă e pe șine și nici denivelările nu le-am mai simțit la fel... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, vis-a-vis a spus:

De altfel, nu înțeleg de ce nu vine niciun constructor cu un bicilindru de 500-600 cmc ușor supraalimentat, cu o cursă mai lungă a pistoanelor. Ar fi mișto de condus la viteze mici și ar avea putere destulă pentru un mers decent pe autostradă. 

 

Vor veni la un moment dat, vor fi obligati de normele de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uite că tot asemuiți ADV-urile cu SUV-uri: diferente dintre un touring get beget și un ADV get beget - BMW K1600 GT și Africa Twin Adventure Sports:

1. K-ul: motor maxim, puternic, greu, toate dotările posibile, mare, pretabila in prinzip doar pentru drumuri bune și autostrăzi, protecție la vânt senzațională. Suspensia aia telelever pe fata e și buna e și rea pentru că nu prea simți ce se întâmplă pe strada. Daca ieși pe un drum nepavat e un coșmar, nu îi plac curbele ace de par. Spatiu limitat de bagaje. 

2. SUV-ul pe 2 roti Africa Twin: le face practic pe toate, mai ușoară, mai sprintenă, mai agila. Putere arhisuficienta, suspensiile sunt foarte bune pentru orice tip de drum, automata este dementiala, nu-mi vine să mă mai întorc pe manuala după ce am mers pe asta. Posibilitate de incarcat bagaje pentru 2 luni. Se poate face offroad, iar în mâinile cuiva capabil chiar offroad ca lumea. Poate merge și cu 180 pe autostrada cu Rider și pasager plus bagaje și poate merge și în oraș ca un scuter pe modul automat și gata stresul. Puncte slabe: -> boala ei să vobleze fata daca iei mâinile de pe ghidon - problema dezbătută pe forumuri: Ba că e de la anvelope, ba că e de la top case. Se rezolva cu un steering dampener.

 

-> Te flutura vântul pe toate părțile 

-> saua este absolut infecta. 

 

Și de aceea sunt atât de mulți care își iau GSA-uri, pentru că sunt versatile și sunt la fel de bune pentru touring ca și K-urile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, vis-a-vis said:

De altfel, nu înțeleg de ce nu vine niciun constructor cu un bicilindru de 500-600 cmc ușor supraalimentat, cu o cursă mai lungă a pistoanelor. Ar fi mișto de condus la viteze mici și ar avea putere destulă pentru un mers decent pe autostradă. 

 

Este o chestiune de timp. BMW se pare că lucrează deja la așa ceva, pentru seria F.

 

3 minutes ago, Escanor said:

Și de aceea sunt atât de mulți care își iau GSA-uri, pentru că sunt versatile și sunt la fel de bune pentru touring ca și K-urile. 

 

SUV-urile sunt (pentru mine) sport-touring-urile astea înalte în stilul Multistrada, S 1000 XR, Tracer 9, Versys, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, PzKpfW a spus:

 

Este o chestiune de timp. BMW se pare că lucrează deja la așa ceva, pentru seria F.

 

 

SUV-urile sunt (pentru mine) sport-touring-urile astea înalte în stilul Multistrada, S 1000 XR, Tracer 9, Versys, etc.

Și care sunt foarte bune pentru drumuri lungi. Pe Versys am făcut 900 km într-o zi. Singurul stres a fost căldura (40 de grade).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, vis-a-vis a spus:

...aseară am scos V-stromu de-o mie cu 19/17... Parcă e pe șine și nici denivelările nu le-am mai simțit la fel... 

Am observat și eu că filtrează ușor drumurile proaste, comparând cu mașina. Ce e drept, pe spate e alt amortizor față de ce a venit pe original (Hyperpro).

19/17 e compromisul perfect și pentru mine, nu aș prefera altceva. În completare, am condus anul trecut un K1200 LT, autobuz pe roți, mișto tare în linie dreaptă, protecție fantastică la vânt, confort cât încape, motor care trage cum trebuie etc. Pe curbe strânse și luate în stilul meu nu mi-a plăcut, nu-mi oferă aceeași senzație pe care o am cu antichitatea mea. 

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe poze cu prototipul R 1300 GS în teste. Cele mai mari schimbări sunt legate de designul părții din față. Farul asimetric se pare că va dispărea după aproape 25 de ani (a apărut pe 1150 GS). În rest mai mult evoluție decât revoluție, ca de obicei la BMW. Pe partea tehnică: 1300cc, 143cp, 149 Nm. Varianta "Adventure" se pare că se va numi "R 1400 GS".

 

image.thumb.png.1af0b913f2fcd74546155c8d2ca7b43c.png

Semnalizări în handguard-uri.

 

image.thumb.png.a906dd681738f08673d12e2e4dab28ed.png

Semnale spate pe post de stop - trend lansat de S 1000 RR.

 

Honda patentează o furcă de tip Hossack (făcută celebră de BMW sub numele de "Duolever" pe K-urile recente) pe un naked. Fiind doar un brevet, nu se știe dacă va ajunge în producție, deși folosesc deja tipul ăsta de furcă pe Goldwing.

 

 image.thumb.png.4309963447615a810749dd353f05ea56.png image.thumb.png.eab2d2c7d28432635f66d7588eee3b46.png image.thumb.png.c77e36dfcec183cebb3b6795974f3397.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Escanor a spus:

nu îi plac curbele ace de par. Spatiu limitat de bagaje. 

Hsmbp, Dacă nici K1600 nu are spațiu de bagaje recomand un "cub" piaggio pe 3 roți!

Și nici cu acele de păr nu vă înțeleg, aud că nici FJR nu s-ar descurca...😳 Anul trecut am testat K1600GTL pe Pârâul Rece, de la MAN la Predeal și retur. Cu pasageră.  Mă așteptam să fie mai greu cu el, dar mi s-a părut foarte mișto și agil. La fel și FJR pe care l-am avut anul trecut, mă distram cu el maxim pe viraje. Gen 1 pe care îl am acum nu îmi dă încredere în roata față și nu mă amuză deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În absolut orice motocicletă modernă are o ciclistică cel puțin decentă și "se descurcă" pe acele de păr. @Escanor vorbește cel mai probabil comparativ cu o motocicletă mai ușoară, agilă și cu ampatament mai redus. K-urile nu excelează acolo. Pe curbe de viteză și stabilitate la viteză mare, în schimb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

În absolut orice motocicletă modernă are o ciclistică cel puțin decentă și "se descurcă" pe acele de păr. @Escanor vorbește cel mai probabil comparativ cu o motocicletă mai ușoară, agilă și cu ampatament mai redus. K-urile nu excelează acolo. Pe curbe de viteză și stabilitate la viteză mare, în schimb...

Fix la asta mă refeream, comparativ cu unele cu ampatament mai mic nu e ce trebuie. 

 

Dar îl avem pe VR46 aici cu noi care sa ne contrazică 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.06.2023 la 11:33, PzKpfW a spus:

Semnale spate pe post de stop - trend lansat de S 1000 RR

Sunt d-astea pe aliexpress de vreo 10 ani cel puțin... :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...