DKW Postat Septembrie 7, 2023 Share Postat Septembrie 7, 2023 2 hours ago, PzKpfW said: În rest, motorul este puțin mai mare. Ceva mai mult power și cuplu (105cp, 93Nm), nimic ieșit din comun. Probabil creșterea în capacitate a fost făcută în primul rând pentru normele de poluare. Pare a fi motorul folosit pe F900 R/XR, un fel de ciorba reincalzita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geologu Postat Septembrie 7, 2023 Share Postat Septembrie 7, 2023 Eu nu prea înțeleg tendința asta de mărire a cilindreei, când se pare că mulți caută inorogul ușor cu motor de maxim 800 cmc, mai mult off decât on. Or să ajungă la F1100GS în curând. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Septembrie 7, 2023 Share Postat Septembrie 7, 2023 Si a luat Marcel93 un Ducati https://www.crash.net/motogp/news/1035254/1/marc-marquez-has-made-his-mind-and-will-join-gresini-ducati-2024 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 15 hours ago, DKW said: Pare a fi motorul folosit pe F900 R/XR, un fel de ciorba reincalzita. Motorul la bază este același ca pe F 800 R/S/GT, lansate prin 2006. L-au îmbunătățit și i-au mărit capacitatea, dar în realitate este cam la fel. 15 hours ago, Geologu said: Eu nu prea înțeleg tendința asta de mărire a cilindreei, când se pare că mulți caută inorogul ușor cu motor de maxim 800 cmc, mai mult off decât on. Or să ajungă la F1100GS în curând. În realitate, nișa aia este destul de restrânsă. Majoritatea cumpărătorilor vor ceva cât de cât versatil - care să știe și puțin enduro, dar care să fie capabil și de ceva autostradă, depășiri și confort la nevoie. La asta se adaugă normele de poluare din ce în ce mai restrictive, pentru care cea mai bună soluție este mărirea capacității: nu ai cum să scoți modelul următor cu aceleași perfromanțe ca cel precedent și să dai vina doar pe normele de poluare. Inorogul usor pare să fie doar clasa mică spre medie: monocilindrele de 3-400cc. Sau monocilindrul mare de la KTM (690 Enduro/701 Enduro/ES 700) - cât timp îl vor mai produce. 23 hours ago, PzKpfW said: RS 440. Care se numește de fapt RS 457 (?!). Bicilindru de 457cc, 48cp, 175kg (la plin). Ceva mai grea dar și mai puterică decât concurența. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 cam 45cp are si Ninja de 400 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 Da, ceva mai puțin power, ceva mai puțină greutate (~170kg). KTM RC390 are și mai puțin power (~40cp), dar este și mai ușoară (~160kg). RS 457 este cea mai grea dar și cea mai puternică din categoria asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 cea mai grea e CBR500 cu ale lui 192 kg si cea mai puternica as zice cu fix 50cp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 În ciuda a ceea ce spune site-ul oficial, și CBR500 are tot vreo 47cp. Și aproape 20kg în plus față de RS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 da, si pe mine greutatea mare m-a facut sa aleg Ninja in dauna CBRului....!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 1 hour ago, PzKpfW said: Motorul la bază este același ca pe F 800 R/S/GT, lansate prin 2006. L-au îmbunătățit și i-au mărit capacitatea, dar în realitate este cam la fel. Nu prea, pe F 800 R/S/GT s-a folosit fix acelasi motor de pe 650 twin/700/800 GS, un Nuda cu cilindree mai mica. F900 ara acelasi aranjament ca 750/850. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 1 hour ago, DKW said: Nu prea, pe F 800 R/S/GT s-a folosit fix acelasi motor de pe 650 twin/700/800 GS, un Nuda cu cilindree mai mica. F900 ara acelasi aranjament ca 750/850. Toate motoarele pe care le-ai menționat fac parte din aceeași platformă, la fel și motorul de pe 900XR. BMW are un singur bloc parallel-twin pe care l-a adaptat în varii configurații pentru diferite aplicații. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 (editat) Unul este Rotax, celalalt Loncin, relativ asemanator dar aranjat diferit. Editat Septembrie 8, 2023 de DKW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 (editat) 20 hours ago, DKW said: Unul este Rotax, celalalt Loncin, relativ asemanator dar aranjat diferit. Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. Rotax și Loncin sunt doar fabricanți prin care BMW a externanalizat producția motoarelor în sine, nimic mai mult. Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S. Editat Septembrie 9, 2023 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 2 hours ago, PzKpfW said: Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. Daca platforma in sine este aceeasi, nu ar trebui sa fie cat mai asemanatoare dpdv vizual? Ce sar in ochi imediat sunt pozitia filtruli de ulei, a racitorului de ulei , a distributiei si pe ce parte este iesirea transmisiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Acum 4 ore, PzKpfW a spus: Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S. Cine n-are miar 4 in line sa-si cumpere, ca nu o sa se mai gaseasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Miar de-o mie sau merge și mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Acum 8 ore, PzKpfW a spus: Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 1 oră, ENEOS a spus: https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Meh , păcat că nu fac un nou FJR 1300 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 14 hours ago, Speedy.K said: De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90... Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi. 2 hours ago, Escanor said: https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572 35 minutes ago, ENEOS said: https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus? 14 minutes ago, DesertEagle said: Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica. Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica... Echilibrare și sunet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 10 minute, PzKpfW a spus: Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi. Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus? Echilibrare și sunet. La AT 3 kg in plus și radar adaptiv + blind spot alert. Ampatamentul va fi redus de asemenea iar motorul probabil identic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 27 minute, DesertEagle a spus: Piata se adapteaza nevoilor majoritatii, nu asteptarilor unor curve de atentie. harley Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 3 ore, DesertEagle a spus: Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica. Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica... Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft. Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 1 hour ago, DesertEagle said: Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea. Depinde ce înțelegi prin “bună”. Din punct de vedere economic și al greutății, parallel-twin-ul este superior. În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună. 8 minutes ago, Speedy.K said: Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta? Nu găsesc vreun exemplu concret pentru cele două cazuri, dar în principiu este vorba despre elasticitatea motorului și normele de poluare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.