Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

2 hours ago, PzKpfW said:

În rest, motorul este puțin mai mare. Ceva mai mult power și cuplu (105cp, 93Nm), nimic ieșit din comun. Probabil creșterea în capacitate a fost făcută în primul rând pentru normele de poluare.

Pare a fi motorul folosit  pe F900 R/XR, un fel de ciorba reincalzita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

15 hours ago, DKW said:

Pare a fi motorul folosit  pe F900 R/XR, un fel de ciorba reincalzita.

 

Motorul la bază este același ca pe F 800 R/S/GT, lansate prin 2006. L-au îmbunătățit și i-au mărit capacitatea, dar în realitate este cam la fel.

 

15 hours ago, Geologu said:

Eu nu prea înțeleg tendința asta de mărire a cilindreei, când se pare că mulți caută inorogul ușor cu motor de maxim 800 cmc, mai mult off decât on. Or să ajungă la F1100GS în curând.

 

În realitate, nișa aia este destul de restrânsă. Majoritatea cumpărătorilor vor ceva cât de cât versatil - care să știe și puțin enduro, dar care să fie capabil și de ceva autostradă, depășiri și confort la nevoie. La asta se adaugă normele de poluare din ce în ce mai restrictive, pentru care cea mai bună soluție este mărirea capacității: nu ai cum să scoți modelul următor cu aceleași perfromanțe ca cel precedent și să dai vina doar pe normele de poluare.

 

Inorogul usor pare să fie doar clasa mică spre medie: monocilindrele de 3-400cc. Sau monocilindrul mare de la KTM (690 Enduro/701 Enduro/ES 700) - cât timp îl vor mai produce.

 

23 hours ago, PzKpfW said:

RS 440.

 

Care se numește de fapt RS 457 (?!).

 

image.thumb.png.4dae5f32ffc1ce3cad2633de4278d652.png image.thumb.png.8c879f5cf2cb9e2b06175565d86a4aff.png image.thumb.png.f39bf637703ccfffc98122f27bfa83af.png image.thumb.png.c698bc6862f94a6e0acb1b9de992ff4c.png

 

Bicilindru de 457cc, 48cp, 175kg (la plin). Ceva mai grea dar și mai puterică decât concurența.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, PzKpfW said:

Motorul la bază este același ca pe F 800 R/S/GT, lansate prin 2006. L-au îmbunătățit și i-au mărit capacitatea, dar în realitate este cam la fel.

Nu prea, pe  F 800 R/S/GT s-a folosit fix acelasi motor de pe 650 twin/700/800 GS, un Nuda cu cilindree mai mica. F900 ara acelasi aranjament ca 750/850.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, DKW said:

Nu prea, pe  F 800 R/S/GT s-a folosit fix acelasi motor de pe 650 twin/700/800 GS, un Nuda cu cilindree mai mica. F900 ara acelasi aranjament ca 750/850.

 

Toate motoarele pe care le-ai menționat fac parte din aceeași platformă, la fel și motorul de pe 900XR. BMW are un singur bloc parallel-twin pe care l-a adaptat în varii configurații pentru diferite aplicații.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, DKW said:

Unul este Rotax, celalalt Loncin, relativ asemanator dar aranjat diferit.

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

Rotax și Loncin sunt doar fabricanți prin care BMW a externanalizat producția motoarelor în sine, nimic mai mult. 

 

Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S.

 

image.thumb.png.154266ac1899efae2359a036873cfa1e.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PzKpfW said:

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

 

Daca platforma in sine este aceeasi, nu ar trebui sa fie cat mai asemanatoare dpdv vizual? Ce sar in ochi imediat sunt pozitia filtruli de ulei, a racitorului de ulei , a distributiei si pe ce parte este iesirea transmisiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

 

 

 


 

De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Speedy.K said:

De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90...

 

Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi.

 

2 hours ago, Escanor said:

 

35 minutes ago, ENEOS said:

 

Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus?

 

14 minutes ago, DesertEagle said:

Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica.

Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica...

 

Echilibrare și sunet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi.

 

 

 

Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus?

 

 

Echilibrare și sunet.

La AT 3 kg in plus și radar adaptiv + blind spot alert. 

Ampatamentul va fi redus de asemenea iar motorul probabil identic 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, DesertEagle a spus:

 

Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica.

Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica...

 

 

Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft.


Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, DesertEagle said:

Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea.

 

Depinde ce înțelegi prin “bună”. Din punct de vedere economic și al greutății, parallel-twin-ul este superior. În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună.

 

8 minutes ago, Speedy.K said:


Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta?

 

Nu găsesc vreun exemplu concret pentru cele două cazuri, dar în principiu  este vorba despre elasticitatea motorului și normele de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...