Sari la conținut

Motocicleta nepotrivită, rog recomandare ADV/Dual Sport


SorinBLK
 Share

Postări Recomandate

Varianta ideala este sa ai minim 2 motociclete, una din ele doar pentru scranteala proprie, si cealalta de plimbat si nevasta. Transalp-ul e bun la toate dar nu exceleazala nimic, dar daca i inveti limitele este o motocicleta decenta.

Asta este boschetaru' meu, usor modificat, cred ca ti-ar fi venit perfect, dar nu e de vanzare.

 

IMG_20200517_185732428_HDR.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu 3000 euro, mai bine ii dai avans pentru un CRF300Rally, si-ti faci pt restu o rata mica si sanatate. daca mai arunci si un voucher Rabla..

Motoreta noua, simpla, n-ai grija in primele zeci de mii de kilometri.

 

Dc sa te chinui cu motorete vechi sa te trezesti ca te afunzi in niste cheltuiei ne prevazute, pt ca ORICE motoreta la mana a doua necesita investitii mai devreme sau mai tarziu, oricat de intretinuta a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca ultimele 2 raspunsuri au fost in directia buna, chiar daca nu extrem de clare. Nu exista nici o motocicleta care sa permita mersul pe offroad cu pasager mai mult de un forestier. In momentul in care trebuie sa te ridici in picioare ce faci cu pasagerul si cum manevrezi o motocicleta de 200kg cu un pasager de 50kg?

 

Motocicletele cu capacitate offroad de cilindree medie sau mare ( 700-1250cc, cu care poti merge si cu pasager) sunt foarte grele si sunt foarte limitate pe offroad chiar si fara pasager. Alea mici, gen CRF300 Rally mentionat mai sus, sunt usoare si capabile, dar e exclus pasager pe ele, chiar si cu alta suspensie. 

 

Deci colegii de mai sus au dreptate, iti trebuie 2 motociclete. Eu am avut aceeasi problema, o car pe fiica-mea destul de des, si am ajuns la aceeasi concluzie, am o moto de strada si un CRF 300. Da, am mers si cu motocicleta de strada offroad cu pasager, pe distante scurte (20-30km de forestier), si am mers si cu fiica-mea pe CRF, tot pe distante scurte (2-3 km), am urcat si un munte cu ea pe motocicleta si a fost extrem de neplacut pentru amandoi. Cred ca nici macar un T7 nu e bun pentru offroad cu pasager pentru ca vei fi foarte limitat in locurile in care vei putea ajunge atat singur, cat si cu pasager. E un compromis prea mare pentru mine, s-ar putea sa fie ok pentru tine.

 

Daca vrei sa mergi mai departe pe ideea cu o a doua moto pentru offroad, gandeste-te cat timp, chef si pasiune ai pentru intretinere. O moto in 2 timpi de 125 e distractiva, am mers vreo 3 ani pe asa ceva, dar necesita mult mai multa intretinere decat un CRF 300, de exemplu. Una in 2 timpi de 250cc s-ar putea sa fie mult prea mult pentru inceput, o sa aibe mai multa putere decat o sa ai tu tractiune si pricepere sa folosesti.

 

Si @Cavaleru greseste un pic: in loc de CRF 300 Rally ai putea sa te uiti la CRF 300 L, parca e cu 1700 de euro mai ieftina si diferenta de 5 litri la rezervor si parbriz nu e asa importanta pe offroad, daca iti e frica ca nu iti ajunge benzina pui un Rotopax de 5 litri (vreo 200 de lei, parca) si ai inca 150 km adaugati la cei peste 200 km cu rezervorul ei. Da, de la 80 km/h in sus se simte vantul (am mers cu asa ceva), dar nu e tourer, duci 100km/h pentru o ora ca sa iesi apoi de pe sosea. SI daca banii sunt o problema prea mare, exista CRF 250L, desi nu sunt prea multe de vanzare in Ro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, TomTheMouse a spus:

Nu exista nici o motocicleta care sa permita mersul pe offroad cu pasager mai mult de un forestier. In momentul in care trebuie sa te ridici in picioare ce faci cu pasagerul si cum manevrezi o motocicleta de 200kg cu un pasager de 50kg?

 

Din ce-am inteles eu, initiatorul doreste sa mearga cu pasager pe asfalt, dar mobra sa aiba capabilitati si de offroad.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TomTheMouse recomandarea mea se bazeaza pe faptul ca a zis ca va rula pe sosea, fara parbriz sau o protectie decenta orice drum pe asfalt devine neplacut, plus ca vorbim de un om inalt care are 1.82m, eu unul n-as lua altceva in afara de Rally in coniderare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Contabil said:

 

Din ce-am inteles eu, initiatorul doreste sa mearga cu pasager pe asfalt, dar mobra sa aiba capabilitati si de offroad.

Asta am inteles si eu. Capabilitatile de offroad sunt problema, vrea doar un forestier lejer sau chiar vrea offroad? Drumul de la Moroieni la Bolboci, de exemplu, e un forestier lejer care se poate face cu pasager si cu o moto de strada cu 20 km/h, dar cam aia e tot ce poti face cu pasager. Da, stiu ca cineva a facut TET cu pasager, dar vorbim de oameni normali, nu de masochisti.

1 hour ago, Cavaleru said:

@TomTheMouse recomandarea mea se bazeaza pe faptul ca a zis ca va rula pe sosea, fara parbriz sau o protectie decenta orice drum pe asfalt devine neplacut, plus ca vorbim de un om inalt care are 1.82m, eu unul n-as lua altceva in afara de Rally in coniderare.

Stiu, dar in momentul in care ajunge la solutia cu moto separate, o sa mearga pe sosea cu ce are acum si mai putin cu CRF-ul. Chiar si daca vrea sa mearga pana la munte cu un CRF 300 L e ok pe DN la 90-100km/h, nu o sa vrea sa mearga cu o casca de enduro cu 130 km/h nici macar pe Rally (am incercat, e o idee proasta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi cer scuze dacă nu am fost destul de clar dar nu o să iau femeia cu mine când am chef să mă dau prin canale, pe dealuri și așa mai departe.. doar un drum forestier în condiții acceptabile, un drum pietruit. Ce-mi place mie nu place și la femeie așa că drumurile mai nebune le păstrez pentru mine solo:)) ideea e că atunci când plec singur să-mi pot face damblaua fără să-mi fie frică că îndoi toba de sub motor sau că mi se rupe vreo scăriță daca stau în picioare. Știu că vreau ceva bun la toate dar mna, poate găsesc ce-mi trebuie :D am văzut că se vând și multe f650 funduro, de ăstea ce spuneți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci poate un T7, daca intra in buget, sau ceva similar, te-ar rezolva cu o singura motocicleta, dar va fi un compromis destul de nasol pe offroad cand o sa incepi sa prinzi gustul si o sa vrei mai mult.

 

Tot a doua motocicleta e mai buna pe coclauri. Chiar si una veche si ieftina e mai buna decat un "adventure" greu pentru omul de rand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@SorinBLK , ideal ar fi sa-ti iei pentru inceput una de golaneala, sa te obisnuiesti mai bine cu mersul in afara asfaltului, si dupa ce ai prins ceva experienta sa te gandesti si la o adoua motocicleta pentru mersul cu pasagera. Daca ramai la ideea de un singur motor, bun la toate, va trebui sa faci niste compromisuri, tu stii mai bine la ce poti sa renunti sau s-o dai la mijloc, sau nu. 

Oarecum, am fost in aceeasi situatie, doar ca sotiei nu prea ii place partea de coclau, si asa am ajuns sa am un 1200 GS pentru drumuri lungi cu pasagera, Sertao pentru de toate si DR-ul pentru scranteala personala. 

Sa revenim, motoare dual sport bune de mers si cu pasager sunt destule, bine ar fi sa le poti proba nitel, poate esti genul care considera suficient ce poate sa ofere un KLE sau un Dominator, de exemplu, sau poate vrei ceva mai performant, mai ergonomic (din punctul tau de veder), etc. In plus, va trebui sa stii si care sunt limitele tale in afara asfaltului, fara sa te supraevaluezi. In zona de offroad exista o vorba ''fiecare are extremul lui'', zona in care se simte cel mai bine in teren, fara bravade inutile. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, SorinBLK said:

Îmi cer scuze dacă nu am fost destul de clar dar nu o să iau femeia cu mine când am chef să mă dau prin canale, pe dealuri și așa mai departe.. doar un drum forestier în condiții acceptabile, un drum pietruit. Ce-mi place mie nu place și la femeie așa că drumurile mai nebune le păstrez pentru mine solo:)) ideea e că atunci când plec singur să-mi pot face damblaua fără să-mi fie frică că îndoi toba de sub motor sau că mi se rupe vreo scăriță daca stau în picioare. Știu că vreau ceva bun la toate dar mna, poate găsesc ce-mi trebuie :D am văzut că se vând și multe f650 funduro, de ăstea ce spuneți?

Am avut si Funduro si Dakar. Si-au facut treaba cu brio si la mai mult de forestiere. Funduro e iertator, simplu si cu piese AM destule. Consuma putin, te duce pe autostrada cu 120 lejer si urca pe biserica domol, ca un tanc. Atentie, Daca iei funduro, sa fie pana in 1996, ca altfel sunt cele cu roata pe 18, dupa 1997. Mie mi-a ramas la suflet si cand le vad pe strada, zambesc. Prima dragoste nu se uita. 

PS. Si ca sa iti stric calculele, un amic si-a luat un KTM 990 cu 3200 euro :)). Aia nu mai e dragoste. E curvasareala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa te plictisesti repede . 

Daca ai ''nesansa'' sa iesi cu niste bajeti care au cu ce , si mai si tiu sa se dea , o sa te prinda microbul si o sa ramai cu troaca pe cap . 

Daca tot esti hotarat ...pastreaza de asfalt ce ai si ia ceva dedicat doar pt sufletul tau ......ceva cat mai usor .   Pt mine , fara skill deosebit , o mobra de 100 kile a facut diferenta enorma fata de una de 160 kile ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, TomTheMouse a spus:

Atunci poate un T7, daca intra in buget

 

Unde gasesti tu T7 la 3000€ maxim cat zice omul asta ca ar avea, ca iau si eu 10 bucati, chiar si usor babardite si le export in SUA unde le dau cu cel putin dublu, ca aia is fierti pe asa ceva?

 

@OP: nu exista ce vrei tu si sigur nu la banii aia, impaca-te cu ideea. De 3000 iei coaja de 20 de ani, ori dual sport ori touring, asta e situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi s-a mai povestit pe aici, hai sa iti spun experienta personala cu un BMW F650GS (din 2000).

L-am luat in 2007 si inca il mai am (ca unica motocicleta), ca dovada ca cel putin in cazul meu s-a achitat excelent de indatoriri. Am facut vreo 100k km cu el prin oras, pe afara si pe forestiere mai mult sau mai putin sparte.

Eu avand 1.90m i-am pus niste linkage-uri la suspensia spate si l-am mai inaltat cu 5cm, si i-am pus arcuri progresive pe fata, altminteri e stock. Mi-ar fi placut mai mult un Dakar, dar era mai scump si nu aveam bani cand l-am luat.

 

Prin oras e foarte practic, te strecori lejer prin orice trafic fiind manevrabil, destul de ingust si avand o pozitie comoda si inalta. ABS-ul e foarte util, chiar daca sunt puristi care zic ca iti strica skill-ul. Eu am facut vreo 10 ani naveta Militari-Victoriei si Militari-Pipera zilnic daca nu era ud sau zapada pe jos, inclusiv la -5 grade iarna.

 

In afara orasului e confortabil pana pe la 110-120 km/h, nu vibreaza excesiv iar saua si pozitia sunt foarte comode pentru genul asta de monocilindru dual-sport. I-am dat si 150-160km/h pe autostrada dar extrem de rar, cand fugeam de ploaie in Germania (poate 50-100 de km de mers la viteza asta in total). Am mers mult si cu pasagera si n-am avut probleme sa mi se para lesinat, dar nici eu nu sunt genul sa apreciez mersul smuls cu acceleratii brutale si depasiri in extremis. Singur am mers si cate 1000km/zi sau chiar mai mult, desi in mod clar nu e facut pentru asa ceva si dupa 3 zile in care faci 3000km, iti mai trebuie 3 zile sa iti treaca durerile de muschi si oase.

 

Pe forestiere am mers prin sudul Fagarasului cam tot ce e forestier pe acolo, inclusiv cu pasagera, inclusiv forestiere care urca pana la gol alpin, Transalpina (cand era neasfaltata de la Novaci pana la Sebes), de la Polovraci la Petrimanu si apoi la vale spre Ciungetu, pe langa Pecineagu, prin Iezer, inclusiv coborare spre Domnesti pe culmile de acolo, si multe altele. Ce vreau sa spun e ca daca exista drum, indiferent cat de prost, iti faci treaba cu ea, mai ales daca are niste cauciucuri decente. Ce-i drept am mers in general cand era cat de cat uscat; am mai nimerit zone cu noroi de 20cm sau paraiase care curgeau pe drum, dar de regula nu porneam la drum daca stiam ca a plouat torential cu o zi inainte. Eu am avut in perioada cat am stat in Bucuresti Metzeler Enduro3 Sahara pe spate si Tourance pe fata, care mi s-au parut un compromis bun intre asfalt (80-90% din timp), si forestierele ocazionale. Ultimul set de Metzeler m-a dezamagit grav, capatand fisuri longitudinale pe lateralul cauciucului dupa doar un an; cand m-am uitat mai atent, erau facute in China... Acum am Continental ContiTrailAttack 3, pentru ca nu mai ies pe forestiere decat cu bicicleta. Aici in Germania sunt mai restrictivi astia in privinta mobrelor prin padure, insa iti faci bine damblaua si cu un MTB electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mers pe sosea cu pasager si singur pe coclauri nu prea se preteaza DR-ul. Iti cam trebuie ceva din clasa medie: T7, 790/890, Tuareg astea ar fi actuale si din cele mai vechi [mai aproape de buget] ar fi 800GS vechile Africa Twin si SuperTenere, Transalp si mai chinuit F650GS/Dakar [chinuit pe sosea cu pasager pentru ca e mono, evident bonus in afara asfaltului, pentru ca e cel mai usor dintre toate]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă salut! Ups! Ma interesează subiectul. 

-In ultimul comment, se menționează de Transalp. Pot ști care dintre editiile de Transalp este cel mai bun compromis Șosea-forestiere (drumuri cu bolovani/carieră)? 

-DRZ 400, intră in discuție, sau dezamăgește la șosea? 

 

Editat de TeDy 'M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...