Sari la conținut

Tuareg 660 vs Transalp 750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Speedy.KSa te poarte sanatos unde vrei matale!

La suspensie as umbla dupa vreun an de zile, eventual as pune intai un ulei mai "gros" apoi vezi cum lucreaza, treptat.

La revizie poti avea surpriza sa remarce ca s-a dus vopseaua aia de marcaj de pe surubele...

In alta ordine de idei, QS de care vorbeau baietii nu e ceva asemanator cu ce aveau Jawele acum fro patrujda ani??? Ca daca se rupea cablul de ambreiaj nu era bai ca veneai usurel cu ea acasa doar din joaca cu schimbatorul... cine a avut stie mai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, Lucian_M a spus:

Ok, se pun înapoi capacele originale când se merge la revizie. Chiar trebuie să vă dau toate răspunsurile?! 🤣🤣🤣

Și dacă se pun arcuri progresive, nu se prind ăia când fac revizia?

Miram-as sa se prindă că sunt arcuri progresive 🤭

 

Trebuie sa verifice suspensiile iar ei nu le verifica și nici nu cred că se pricep sa le serviseze.

 

Zicea cineva că reviziile la suspensii le fac cei de la RAMS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Lup69 a spus:

@Speedy.KSa te poarte sanatos unde vrei matale!

La suspensie as umbla dupa vreun an de zile, eventual as pune intai un ulei mai "gros" apoi vezi cum lucreaza, treptat.

La revizie poti avea surpriza sa remarce ca s-a dus vopseaua aia de marcaj de pe surubele...

In alta ordine de idei, QS de care vorbeau baietii nu e ceva asemanator cu ce aveau Jawele acum fro patrujda ani??? Ca daca se rupea cablul de ambreiaj nu era bai ca veneai usurel cu ea acasa doar din joaca cu schimbatorul... cine a avut stie mai bine!


Nu ma intereseaza QS. Deloc. Am despre mine pretentia ca pot schimba la fel de repede cu ambreiaj. Sunt arogant, stiu...

PS alaltaieri mi s-a rupt cablul de ambreiaj la KLE. Am ajuns acasa si m-am dus si a doua zi la munca fara. Si nu glumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Jawa mergeam fara cablu pana in weekend cand ma duceam in piata "la rusi" sa iau cablu nou ca ala vechi era prea scurt...:bike-037:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ți lua, bre, niciuna din astea două. Gândește-te la ce o să o folosești.

Câte ture pe forestier cu pasager o să faci în următorii ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Speedy,daca asta e alegerea ta,felicitari.Pana la urma banii is la tine in jeb.

Desi eu m-as mai gandi in al 100-lea ceas,inca odata... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Doctor X a spus:

Nu-ți lua, bre, niciuna din astea două.

 

Acum 1 oră, Kristian a spus:

Desi eu m-as mai gandi in al 100-lea ceas,inca odata... 

 

bine ca omu' in sfarsit s-a hotarat, si veniti voi amu si bagati batu' prin gard, si vreti sa-l intoarceti! :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, Speedy.K said:

Partea buna e ca m-am hotarat: RAMANE TRANSPLANT!!!

O motocicleta cinstita, si eu as fi ales-o, cum am zis cateva pagini mai inainte. Daca va fi macar aproape de suratele ei mai batrane la partea de fiabilitate, o sa te poarte pe drumuri timp indelungat.

Sa o stapanesti sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, Speedy.K said:


 

 

Probabil ca, batran fiind, voi alege o mobra mai batraneasca. Am de gand sa-i rezolv problemele furcii cu un ulei mai gros si cu niste arcuri progresive si apoi vom mai cedea ce va fi.

 

Inca o data multumesc si va salut cu respect pe toti!

 

suspensia ca sa amortizeze cum trebuie trebuie sa si revina cat mai rapid si sa tina guma pe drum, nu doar sa preia socul initial. cand pui ulei mai gros decat cel cu care a fost amortizorul gandit sa functioneze roata va sta in aer mai mult timp. contrar mitului care exista de multi ani si este promovat de tot felul de "cunoscatori" (multi din pacate sunt mecanici) uleiul mai gros nu este un panaceu al amortizoarelor.

 

la fel si arcurile progresive, sunt pentru aia care nu stiu sa piloteze, desi cred ca stiu si au zece mii de ani pe motorete. feedback-ul nu numai ca nu este liniar (doh), dar cand se schimba practic rigiditatea arcului deodata si poti sa te imprastii, in special pe curbe. si la fel, 90%+ dintre oameni o sa dea vina pe gume, nisip, pisica neagra, etc. nu pe faptul ca suspensia nu e ce trebuie. ia-ti arcuri liniare pentru greutatea ta si nu omite nici arcul de pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Doctor X a spus:

Nu-ți lua, bre, niciuna din astea două. Gândește-te la ce o să o folosești.

Câte ture pe forestier cu pasager o să faci în următorii ani?

Iar tu, Brutus?!

Acum 7 ore, Kristian a spus:

Speedy,daca asta e alegerea ta,felicitari.Pana la urma banii is la tine in jeb.

Desi eu m-as mai gandi in al 100-lea ceas,inca odata... :)

 

Promit!

Acum 5 ore, apriliacluj a spus:

 

 

bine ca omu' in sfarsit s-a hotarat, si veniti voi amu si bagati batu' prin gard, si vreti sa-l intoarceti! :) :)


Lasa-i bre, ca nu se stie ce mi se mai nazare...

Acum 4 ore, The Flying Dutchman a spus:

O motocicleta cinstita, si eu as fi ales-o, cum am zis cateva pagini mai inainte. Daca va fi macar aproape de suratele ei mai batrane la partea de fiabilitate, o sa te poarte pe drumuri timp indelungat.

Sa o stapanesti sanatos!


Nu ma bazez pe istoric, nu se mai fac mobre sa tina 200.000 km, sunt convins.

Acum 4 ore, Contabil a spus:

Exact, mai ales pentru astia pe drum spre 60 ani. :)


Nu conteaza daca esti aproape de 60, conteaza din ce directie!

Acum 4 ore, Radu Andrei Gabriel a spus:

Haha, lasa-l, bre, ca intra in depresie si-si ia IJ :)


Nu e pericol, am avut si nu mai vreau. 

Acum 1 oră, hora09 a spus:

image.thumb.png.a06a5946e22239beee425592eb1cc13d.png


Stiu, am fost dat jos de pe soclul de zeu cu decizia asta. Dar pana si Rossi s-a pensionat intr-o buna zi!

1 oră în urmă, MotoS Garage a spus:

 

suspensia ca sa amortizeze cum trebuie trebuie sa si revina cat mai rapid si sa tina guma pe drum, nu doar sa preia socul initial. cand pui ulei mai gros decat cel cu care a fost amortizorul gandit sa functioneze roata va sta in aer mai mult timp. contrar mitului care exista de multi ani si este promovat de tot felul de "cunoscatori" (multi din pacate sunt mecanici) uleiul mai gros nu este un panaceu al amortizoarelor.

 

la fel si arcurile progresive, sunt pentru aia care nu stiu sa piloteze, desi cred ca stiu si au zece mii de ani pe motorete. feedback-ul nu numai ca nu este liniar (doh), dar cand se schimba practic rigiditatea arcului deodata si poti sa te imprastii, in special pe curbe. si la fel, 90%+ dintre oameni o sa dea vina pe gume, nisip, pisica neagra, etc. nu pe faptul ca suspensia nu e ce trebuie. ia-ti arcuri liniare pentru greutatea ta si nu omite nici arcul de pe spate.


Sa stii ca m-am gandit si eu la asta, intrebandu-ma de ce, daca e asa usor de corectat din ulei, de ce nu baga fabrica un ulei mai gros. 
Nu ma pricep cine stie ce la suspensii, dar am de gand sa merg cu ea asa in mai multe conditii de drum si sa vad dupa aia daca o simt bine sau nu, dupa care sa vad ce solutii exista. Mai ales ca eu am 60 de kile ud si cu bocanci in picioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

discutabil. ei pun intre 6 si 8, depinde ce au mai mult pe stoc la momentul respectiv. toti producatorii fac asta, nu au 1000 de linii de productie pentru arcuri, ca ar costa enorm. daca ai arcuri de 6 da, sunt pentru tine, daca ai de 8 deja-s prea tari. pe spate se calculeaza altfel, in functie de linkaj si unghiuri si veselii. exista calculatoare pe net care te ajuta sa gasesti ce iti trebuie tie. ce pot in schimb cu mana pe inima este ca pana si la kle-ul tau daca ii faci o servisare de articulatii si ii pui arcuri pentru tine o sa il redescoperi si o sa ramai uimit cum de ai mers atatia ani cu el asa! creierul uman este foarte adaptabil, mai ales in cazul in care lucrurile se schimba destul de lent. mai intai te obisnuiesti cu suspensiile asa cum sunt, dupa aia scoti tot sau aproape tot din ce se poate scoate fizic din combinatia respectiva. si anual arcurile se slabesc. si te adaptezi, nu iti dai seama! si cand te urci pe una care este facuta cum trebuie iti dai seama ca ai mers aiurea ani intregi! unul dintre motivele pentru care m-am lasat de service a fost si asta, ca imi bateam gura degeaba cu niste oameni care nu intelegeau din pacate... si nu ma refer aici strict la suspensii, ci la o groaza de lucruri care-s trecute in... manualul de utilizare si intretinere, nici macar de reparatie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, MotoS Garage a spus:

discutabil. ei pun intre 6 si 8, depinde ce au mai mult pe stoc la momentul respectiv. toti producatorii fac asta, nu au 1000 de linii de productie pentru arcuri, ca ar costa enorm. daca ai arcuri de 6 da, sunt pentru tine, daca ai de 8 deja-s prea tari. pe spate se calculeaza altfel, in functie de linkaj si unghiuri si veselii. exista calculatoare pe net care te ajuta sa gasesti ce iti trebuie tie. ce pot in schimb cu mana pe inima este ca pana si la kle-ul tau daca ii faci o servisare de articulatii si ii pui arcuri pentru tine o sa il redescoperi si o sa ramai uimit cum de ai mers atatia ani cu el asa! creierul uman este foarte adaptabil, mai ales in cazul in care lucrurile se schimba destul de lent. mai intai te obisnuiesti cu suspensiile asa cum sunt, dupa aia scoti tot sau aproape tot din ce se poate scoate fizic din combinatia respectiva. si anual arcurile se slabesc. si te adaptezi, nu iti dai seama! si cand te urci pe una care este facuta cum trebuie iti dai seama ca ai mers aiurea ani intregi! unul dintre motivele pentru care m-am lasat de service a fost si asta, ca imi bateam gura degeaba cu niste oameni care nu intelegeau din pacate... si nu ma refer aici strict la suspensii, ci la o groaza de lucruri care-s trecute in... manualul de utilizare si intretinere, nici macar de reparatie :)


Si la asta m-am gandit cand mi s-au parut moi amortizoarele Transplantului, in ce stare or mai fi alea de la KLE dupa atatia ani si atatia km. Ca eu am servisatvfurca la doi ani, dar de arcuri nu m-am atins. Pe de alta parte amortizoarele alea au supapa de bagat aer, eu iarna merg cu 0 si vara cu 2 atm+ in furca. Dar ala spate, saracu... A vazut coclauri cu pasagerbsi 30 de kile de bagaje si alte asemena... 

Si concluzionasem ca o furca 2024, fie ea si cea maia marata din gama adventue, n-are cum sa fie mai rea decat ce am eu acum.

Oricum, daca cumva o sa vreau sa-i fac ceva aleia de la Transalp, da-mi voie sa te deranjez la momentul respectiv pentru niste sfaturi. Si multumesc pentru cele de acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...