Sari la conținut

Sunet vant la viteza peste 100km/h


savaiulian16
 Share

Postări Recomandate

Zgomotul de vânt e deranjant, te obosește și există riscul să nu te poți concentra total la drum, la fel se întâmplă și dacă te strânge casca de exemplu.

Am încercat dopuri diverse, nici unele nu m-au mulțumit dpdv al atenuării zgomotului de vânt, chiar parcă unele atenuau totul în afara ăluia. Genul "brăduț" nu le suport, mă dor urechile de la ele. Dacă merg singur ascult muzică în cască, trece timpul mai ușor mai ales pe porțiuni plicticoase, dacă sunt cu pasageră în general țin deschis intercom-ul.

Foarte interesant că am mers odată cu una din căștile mele care e gălăgioasă pe un Panigale și, cu toate că aveam capul deasupra carene, probabil datorită poziției, era liniște în ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Foarte interesant că am mers odată cu una din căștile mele care e gălăgioasă pe un Panigale și, cu toate că aveam capul deasupra carene, probabil datorită poziției, era liniște în ea.

De la pozitie. 

Din acelasi motiv pentru care se discuta pe forumuri despre "casti pentru naked", "casti pentru super sport" samd. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 23.12.2024 la 16:20, tourist1 a spus:

Daca nu exista potrivire intre fizionomia ta (in general inaltimea), casca si toleranta la zgomot poti uita de parbriz, dopuri si altele. 

 

Am trecut prin aceeasi poveste ca a ta. Pana nu mi-am luat motocicleta serioasa de touring nu am scapat.

Si am incercat de toate. Casti (Shoei Neotec 2, Schuberth c3), 3 tipuri diferite de parbrize, șa mai joasa (nu era suficient de joasa), dopuri Alpine moto safe. Ce-i drept am ramas cu dopurile. Foarte bune si le folosesc mereu la drumuri in afara orasului. 

Daca eram mai scund sau mai inalt cu 5cm nu erau probleme. Am vandut motocicleta. 

 

Touring-ul face o mare diferenta fata de altele dar si casca + deflectorul.

Cum folosesti tu dopurile in urechi si comunicatia din casca in acelasi timp?

 

La 25.12.2024 la 2:28, savaiulian16 a spus:

Nu este vorba ca nu pot suporta zgomotul, dar nici nu vreau sa risc sa-mi afecteze auzul. Poate pentru tine nu a fost cazul, dar am auzit de daune asupra auzului in cazul motocilistilor.

Sunt adept la a prevede o situaite, nu sa combat dupa ce am facut deja raul. 

 

Imi cer scuze daca am ranit vreun orgoliu de mascul alfa cu intrebarea mea, dar intrebarea a fost punctuala, nu am cerut sfaturi de cum sa merg.

 

Colegul, nu baga in seama micile aciditati venite de la colegi. O sa te obisnuiesti cu ele ca sa nu le mai bagi in seama iar la un moment dat o sa devii si tu mai klingonian. Cat despre intrebarea ta e bine sa precizezi mai ales tipul tau de casca. Nu am citit aceasta informatie. 

Cu casca mea Schuberth C3 am mers pe Harley care se stie ca sunt cele mai galagioase, cu 180 km/h si nu eram deranjat rau de zgomot.

Nu baga in seama prostiile cu dopuri, sunt niste tampenii 100% cu care nu sunt de acord. Cine vrea mobra are bani sa isi cumpere o casca de calitate, deci asta e solutia. Mai pui si un deflector bun si gata.

In plus cu acea casca trebuie sa ai si comunicatie pe difuzoarele conectate la telefon sau la alt rider.

De unde o fi venit prostia asta cu dopuri in urechi bagate in casca???

 

La 25.12.2024 la 12:10, ENEOS a spus:

Zgomotul de vânt e deranjant, te obosește și există riscul să nu te poți concentra total la drum, la fel se întâmplă și dacă te strânge casca de exemplu.

Am încercat dopuri diverse, nici unele nu m-au mulțumit dpdv al atenuării zgomotului de vânt, chiar parcă unele atenuau totul în afara ăluia. Genul "brăduț" nu le suport, mă dor urechile de la ele. Dacă merg singur ascult muzică în cască, trece timpul mai ușor mai ales pe porțiuni plicticoase, dacă sunt cu pasageră în general țin deschis intercom-ul.

Foarte interesant că am mers odată cu una din căștile mele care e gălăgioasă pe un Panigale și, cu toate că aveam capul deasupra carene, probabil datorită poziției, era liniște în ea.

 

De acord cu vantul care te oboseste la drum lung, dar pentru asta s-au inventat deflectoarele touring.

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa multumesc tuturor inca odata pentru toate opiniile si posibilele solutii<3. Am cam prins ideea ca nu are sens sa ma stresez prea tare cu aspectul acesta ca oricum o dau, ceva ideal nu exista. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dopurile Alpine si comunicatia/telefon/muzica/GPS- se aud perfect si nu incomodeqza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ceva nu e in regula la tine. Ori zgomotul de fond e prea mare, ori sunetul de la SENA sau ce intercom ai....

Ca sa explic putin: La mine zgomotul de fond al motorului si al vantului nu cred ca trece de 60-70 db la o viteza de 130-140 km/h de croaziera pe autostrada sa zicem. In acest mod am nevoie de 75-80 db in difuzoare ca sa am un raport semnal zgomot de 10-15 db si sa aud bine sunetul intercom.

Nu fortez nota cu volumul intercom ca sa nu fie prea puternic.

 

Daca ar fi sa pun niste dopuri care atenueaza 15 db de ex, ar fi necesar ca sa fortez sunetul intercomului la maxim, deci nerecomandat. In plus dopurile iti atenueaza suplimentar zgomotul traficului, ceea ce este foarte periculos pentru tine ca rider si pentru alti participanti la trafic.

Casca in sine antifonica atenueaza destui db ca sa poti auzi bine traficul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca pentru a lua o decizie buna este nevoie de informatie, am decis sa prezint niste masuratori de nivel de zgomot facute in masina.

Pot fi utile pentru cei care vor sa se hotareasca daca sa foloseasca dopuri sau nu.

Masuratorile au fost facute intr-un LEXUS RX450h, care are o insonorizare buna.

Cu muzica oprita.

O sa reiau masuratorile si in alta masina (cand voi avea ocazia).

Masina este echipata cu anvelope de iarna Nokian Hakkaplleiita R5, care conform specificatiilor producatorului au un nivel de zgomot de 67-71 dB.

Aparatul de masura este ceva de hobby:  Habotest HT602B. Dar pentru a avea o imagine asupra nivelului de zgomot, cred ca este suficient.

Ca sa fac masuratori in casca ar fi nevoie de alta sonda si este cam scumpa.

 

Iata rezultatele:

- zgomot de fond pe la ora 10,  in masina cu motorul oprit, pe o strada laturalnica, in spatele blocurilor de 9-10 etaje care sunt la un bulevard intens circulat din Bucuresti.

circa 37 dB

STATIONAR.thumb.jpg.4fc3b5fcb11e19283e8eab24166f6d77.jpg

 

-zgomot la 60 km/h, asflat bun: circa 60dB

60.thumb.jpg.56555f46a622315005eb63a1f2c7cc5b.jpg

 

- zgomot la 90 km/h, asflat bun: circa 63dB

90.thumb.jpg.6f8838c756346c6b099f7c69bae97746.jpg

 

- zgomot la 130 km/h pe A3: circa 70 dB

130.thumb.jpg.f61ec4cfbc5fcdc980ae7a79c9cee4c7.jpg

 

Am uitat sa fac o masuratoare cu geamul deschis. Cred ca ar fi utila si aceea.

 

Raportat la cele de mai sus este greu de crezut ca pe moto niveul de zgomot in casca poata sa fie de  70 dB la 130 km/h.

 

Din punct de vedere medical se considera ca zogmotele care depasesc 80 dB deterioreaza auzul.

 

Pentru cei interesati sa inteleaga fenomenul pot sa citeasca despre Organul lui Corti care este traductorul undelor sonere in semnal electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merg cu motociclete de 20 de ani. N timpul asta am lucrat 3 ani numai cu drujbe, motococase si alte utilaje si 7 ani cu motociclete. Niciodata n-am folosit dopuri sau alte sisteme de atenuare gen antifoane. Am un timpan deteriorat de mic, in urma unei perforari chirurgicale necesitata de o otita medie. In afara de faptul ca aud un pic mai pe basi cu urechea respectiva, audiogramele mele din  ultimii 10 ani sunt perfecte, toate facute pe bune la medicina muncii la cererea mea expresa.

Ce vreau sa spun este ca zgomotele de genul asta nu itiafecteaza auzul decat daca ai o predispozitie la asa ceva. Ca doar n-oi avea eu ureche de superman!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rar pun antifoane când folosesc utilaje, mai nou m-a rezolvat cățelul, în sensul că mi-a distrus o pereche de căști scumpe. E nasoală senzația de presiune dinspre exterior. La moto merg peste 90% din timp cu viziera dus, iar casca nu renumita pentru izolația fonică. Fiecare cum e predispus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...