Sari la conținut

16. SAN MARINO Red Bull Grand Prix of San Marino and the Rimini Riviera


Cavaleru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, frigider a spus:

Nu exista.

Yamaha nu va face v4

Ti-am mai explicat dar e ultima oara ca deja e plictisitor : nu mai mesteca și tu aceleași chestii spuse la nesfârșit de colegul frustrat a cărui (probabil) singură placere în viață e să sa ironizeze de sus pe absolut toată lumea, dacă vrei sa îmi dai peste nas măcar da-mi cu ceva ce am greșit (ca ai material destul) nu cu ceva cu care am dreptate dar al cărui înțeles a fost întors,rastalmacit șamd.

El are issues,nu are o părere doar replici pe sistemul "ce prost ești" dar dacă îl întrebi ce părere are despre absolut fuckin orice,nu știe,nu are nu afirma nimic doar combate.Orice.De drag desigur.Problemele lui nu ma bag.dar tu mi se pare ca ai păreri de multe ori pertinente și de aceea vorbim,deci dacă îmi dai și mie un quote unde am zis eu ca Yamaha nu va face v4...

 

E o mică mare diferență între "Yamaha nu va face v4" lucru pe care mi-l arunci mie în cârcă "yamaha nu știe sa facă motoare v4" lucru pe care mi-l punea colegul xt în cârcă și pe care m-am chinuit pe 2 pagini sa ii explic faptul ca nu aia ziceam pana a înțeles (sper) și "nu are sens pt yamaha sa faca un motor v4 pe care sa îl arunce după aprox 1 an,pt a construi un alt motor de la zero pt 2027" - lucrul pe care de fapt l-am spus eu....

Ori citiți pe diagonală ori efectiv cuvintele trec pe lângă voi.Ba da e ciudat cum doar vreo 2 3 au problema asta...

 

Și nu,Gigi nu l-a vrut la Ducati pe musiu Marcelino,acel lucru l-am zis și I stand by what I said.

Iar faptul ca dl.frustrat da # și zeflemea nu o face mai puțin adevărat.

Dacă Gigi l-ar fi vrut,pt ce călcat i-ar fi căzut fața când MM a zis atunci in conferința aceea de presa pre-Mugello ca el nu merge la Pramac?de ce s-a precipitat masiv totul după acea declarație a lui MM?pai cine îl semna pe MM la Pramac?

 

Iarasi,dacă gigi l-ar fi vrut pe MM la Ducati initial,pai cum călcat declara Jorge Martin vineri dimineață ca a bătut palma cu Ducati si mai trebuie doar sa se duca sa semneze?

Innebunise JM și visa ca a vorbit cu "conducerea Ducati" (hmm oare fine din conducere are drept de a semna piloti ma întreb) și ca s-a pus totul la punct și mai trebuie doar sa semneze?

 

Aa,ca acum Gigi se pupa singur în oglinda pt cum au decurs lucrurile,asta e partea a 2a,dar cu totul alta a fost intenția lui înaintea acelui weekend de la Mugello.

Dacă uitați secvențele în care s-au întâmplat lucrurile și ce au declarat cei angrenați,eu țin minte,nu e problemă.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

ce detalii te deranjeaza la ea?

Toată partea spate.

Pare bolt-on bascula parca nu e a ei,zici ca e prea lunga bascula și pare disconected față de restul motoretei,carena aia laterală e ciudată rău- ok am înțeles ideea - aerul din radiatoare se descarcă în acel culoar pt apăsare profitând de faptul ca acum cu v4 e mai slim,dar pare așa făcută din bucăți...

Acuma na - luam etalon Ducati si mai ales Aprilia - Ducati e mult mai compacta iar Aprilia pare foarte flowy datorita faptului ca a fost studiata atat pe aero,toate liniile se duc undeva au o logica.

Meh,poate e unghiul pozei ciudat și de fapt in realitate e normală,vedem pe video

După cum am zis însă,nu trebuie sa fie frumoasa ci sa funcționeze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Method a spus:

Iarasi,dacă gigi l-ar fi vrut pe MM la Ducati initial,pai cum călcat declara Jorge Martin vineri dimineață ca a bătut palma cu Ducati si mai trebuie doar sa se duca sa semneze?

Asta a fost dubios.

Totuși nu știm dacă Gigi a avut cel mai greu cuvânt de zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, frigider a spus:

Asta a fost dubios.

Totuși nu știm dacă Gigi a avut cel mai greu cuvânt de zis.

Exact.Nu exista sa vorbesti asa si cu atata siguranta cum a vorbit atunci JM,daca tu nu avusesesi toate vorbele facute dinainte cu conducerea.JM nu era drogat,sunt convins ca treaba s-a derulat dupa cum a zis el ulterior (in interviul pe care l-a dat dupa ce a semnat cu Aprilia) - Ducati discutaresera de 2 luni saptamanal cu impresarul lui,au negociat banii toate detaliile,au batut palma cand au venit la Mugello toti urmand sa semneze.Toate bune si frumoase (din punctul de vedere al lui JM),pana a venit MM in conferinta cu si le-a intos masa in cap in conferinta de joi parca : "eu nu merg la Pramac - Gresini da,dar cu moto actuala (ori Padovani nu era in stare sa sa suporte cheltuielile unui GP25,nici nu avea semnat contract cu Ducati in acest sens),ori Factory." Si de la acea declaratie,totul a explodat - panica conducerii Ducati ca il pierd,imixtiunea lui Domenicali (pe care insusi Domenicali a recunoscut-o) - intradevar nu cred nici eu ca Gigi a avut cel mai greu cuvant de zis in aducerea lui MM si tot ce a urmat,se stie.

Dar vineri dimineata,JM era la Ducati vorbele erau facute,batusera palma pupat toti pe bot.Deci il vroia Gigi la Factory pe MM?Pai cum il vroia daca JM a zis ca el deja e ca si semnat?Asa curva sa fie Gigi cu JM?De ce,ce motiv ar fi avut sa isi bata joc de el asa sa il duca cu zaharelul?Makes no sense...lumea vorbeste mult handel dar nu ia in considerare declaratiile si faptele de atunci.

 

Am deschis paranteza asta off topic pt ca lumea mananca mult handel - bai frate eu inteleg sa fiu contrazis cand gresesc,si am gresit si voi mai gresi gramada,ba da nu cu chestii in care s-a dovedit ca am avut dreptate.Plus ca mai nou sunt contrazis de sus pe un ton superior si cand spun ca KTM e falimentar - astea fiind declaratiile respectivei firme,adica mania persecutiei maxim...In fine,nu mai intru in detalii ca nu are rost si plictisim lumea.

Acum 1 oră, damager a spus:

E urata cu spuma. Macar sa mearga.

3000_yamaha1.jpg?width=900&format=webp 3000_yamaha2.jpg?width=900&format=webp

Si in pozele oficiale pare...weird,facuta din bucati.

Dar vorba ta,daca merge e stas,nu putem cere mai mult.Fingers crossed poate se mai poate bate si Q (cu asta) la podiumuri mai des...

Insa Bartolini nu exclude nici posibilitatea ramanerii pe L4 :

"Exploration is part of Yamaha's DNA. The V4‑powered prototype opens an additional technical pathway. We will race what proves most competitive."

...si ne da niste insight'uri pe partea tehnica :

“I think the biggest advantage is from the layout of the bike, more than from the [V4] engine,”

Aerodynamic-wise the [V4] bike should be 10 to 15 centimetres narrower. Then weight distribution, bike layout, will go a little bit ‘more backward’ [onto the rear tyre].

“In general, those two points are good enough to help. And also, normally a V4 engine is a little bit lighter than an Inline4."

Interesant,n-am stiut ca V4 e mai light decat L4...m-as fi gandit ca inline'ul e mai light.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.09.2025 la 15:18, frigider a spus:

hai cu titlul?

vreau sa fie omu mai chill.

sa le arate la baietii amatori de titluri cum se face.

scrie si t-i dau pm

si-ti

Cred (sper.. :D) sa-mi fi rezolvat problemele si sa vad cursele live. Oricum, daca va fi cazul, nadejdea este la tine. Inca odata, multumesc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Method a spus:

FB-IMG-1757606993576.jpg

Acuma..nu vreau sa fiu hater...bă nene dar mi se pare ca e făcută pe genunchi incropită în grabă așa?

 

 

Nu, deloc, mie imi place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, frigider a spus:

un mare poate: daca mm ia camp sa mai lase de la el,

:lol:

E din 2013 in sportul asta,la ce ambitie are stiu sigur un lucru - nu va lasa 1 sec de la el.

 

Dupa FP1 A.Fer 1.32.5 cam in acelasi timp cu Rins si la aprox 1s de Quarta.Bun timpul.Augusto nu e un pilot slow nici el,dar ii trebuie si material pt a fi fast.

Ok,timpii de FP1 sunt departe de fastest laps ale circuitului,dar vedem in FP.Insa pana acum foarte bine :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vedem in calificari cat de aproape e Yamaha V4 de restul, pana atunci nu are rost sa ne dam cu parerea. Oricum semnele par bune fiind atat de aproape de Rins, eu ma asteptam la macar o secunda fata de cea mai slaba Yamaha L4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, bmdbmw a spus:

Vedem in calificari cat de aproape e Yamaha V4 de restul, pana atunci nu are rost sa ne dam cu parerea. Oricum semnele par bune fiind atat de aproape de Rins, eu ma asteptam la macar o secunda fata de cea mai slaba Yamaha L4.

Dar oare stim cu adevarat ca e V4? L-a cautat cineva la oua? Poate doar Yamaha se dau mari si au pus acelasi motor inline4 crossplane in cadrul ala, si Mehtod are dreptate.. :P 😮 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, bmdbmw a spus:

Vedem in calificari cat de aproape e Yamaha V4 de restul, pana atunci nu are rost sa ne dam cu parerea. Oricum semnele par bune fiind atat de aproape de Rins, eu ma asteptam la macar o secunda fata de cea mai slaba Yamaha L4.

rins nu prea e reper deocamdata.

decat daca vrei sa ai o parere buna despre tine.

Acum 19 minute, B.B. a spus:

Dar oare stim cu adevarat ca e V4? L-a cautat cineva la oua? Poate doar Yamaha se dau mari si au pus acelasi motor inline4 crossplane in cadrul ala, si Mehtod are dreptate.. :P 😮 

pare mult mai ingusta.

sa nu fie v2 :)

nu pot gusta gluma ca nu stiu ce-i aia crossplane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faimosul motor Yamaha 4 in linie, cel de motoGP cat si cel de pe R1 este crossplane. 

La un motor obisnuit L4 chiar si de masina, sau cum e la YAMAHA FJR1300 a mea, pistoanele se misca in contratimp doua cu doua, cand doua sunt sus celelalte doua sunt jos. De obicei 1 cu 4 si 2 cu 3.

Adica defazate cu 180 grade (360 e cercul, deci o rotatie completa).

 

La un motor L4 crossplane, pistoanele sunt defazate cu 90 grade unul fata de celalalt, deci daca ai privi motorul din fata motocicletei ele ar fi asezate in trepte.. fiecare e un pic mai sus decat celalalt. Daca le asezi pozitia fiecaruia pe un grafic care evident e in forma de cerc la un moment dat cele 4 pistoane vor fi la ora 12, la ora 3 la 6 si la 9. Pe cand la unul normal 2 pistoane sunt la ora 12 si doua pistoane sunt la ora 6.

 

La crossplane aceasta dispunere a arborelui cotit cu fiecare maneton la 90 grade fata de celalat de langa el face ca motorul sa aiba acel sunet specific.

 

Cam asta e povestea. Nu era nici o gluma. 

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Method a spus:

 

E o mică mare diferență între "Yamaha nu va face v4" lucru pe care mi-l arunci mie în cârcă "yamaha nu știe sa facă motoare v4" lucru pe care mi-l punea colegul xt în cârcă și pe care m-am chinuit pe 2 pagini sa ii explic faptul ca nu aia ziceam pana a înțeles (sper) și "nu are sens pt yamaha sa faca un motor v4 pe care sa îl arunce după aprox 1 an,pt a construi un alt motor de la zero pt 2027" - lucrul pe care de fapt l-am spus eu....

Ori citiți pe diagonală ori efectiv cuvintele trec pe lângă voi.Ba da e ciudat cum doar vreo 2 3 au problema asta...

 

Și nu,Gigi nu l-a vrut la Ducati pe musiu Marcelino,acel lucru l-am zis și I stand by what I said.

 

Dacă Gigi l-ar fi vrut,pt ce călcat i-ar fi căzut fața când MM a zis atunci in conferința aceea de presa pre-Mugello ca el nu merge la Pramac?de ce s-a precipitat masiv totul după....

 

După cum am zis însă,nu trebuie sa fie frumoasa ci sa funcționeze.

Nu stau sa caut in topicurile de anul trecut, unde am combatut intens pe marginea acestui subiect, dar pentru ca m-ai mentionat, iti amintesc ca anul trecut, cand oficiali Yamaha faceau declaratii, conform carora motorul V4 era deja in lucru, tu inca sustineai sus si tare ca acel V4 este doar un zvon si ca nu il vor scoate. Acest narativ l-ai dezvoltat si l-ai sustinut inca de la aparitia primelor stiri in presa. Argumentele tale: Yamaha nu este in stare sa faca un V4; ca nu are nici un sens sa scoata un V4, pe care sa il foloseasca doar un an; construirea unui motor V4 presupune un buget foarte mare si ca Yamaha nu are bani si/sau nu vrea sa investeasca (unul dintre  miturile tale). In consecinta, erai ferm convins ca V4 Yamaha este doar o poveste si ca vor ramane sa slefuiasca suruburi in continuare (un alt mit vechi si drag tie). Uite ca realitatea crancena te contrazice. Yamaha a facut nu numai un motor ci si o motoreta noua, construita in jurul unui motor V4. De acum trebuie sa o faca pentru mana unui pilot care stie cu V-urile si care stie si vrea sa lucreze pentru dezvoltarea proiectului. 

 

Sintagma "Jiji nu-l vrea", care vad ca face cariera pe forumul asta, are un sambure solid de adevar. Ai luat de bune niste declaratii ale lui Jiji, cand pilotii Ducati erau Pecco, Bastianini, Miller, etc si in care eminenta cenusie afirma ca nu este interesat de MM, ca Ducati are o strategie bazata pe piloti tineri, bla, bla. Ti-am explicat inca de atunci ca declaratiile lui Jiji, in speta asta valoreaza fix poala.. pentru ca sunt declaratii politice, de imagine, etc, etc. Declaratiile respective au fost facute si in contextul in care MM parea insurat pe viata cu Honda, fiind legat de japonezi cu un contract de 4 ani. So, strugurii sunt acrii. Ai continuat sa sustii  ca #Jijinu-lvrea si in momentul in care incepusera discutiile despre plecarea lui la Ducati, doar ca Jiji te-a contrazis si MM a ajuns pilot Ducati, la Gresini. Ai dreptate insa, cand spui ca Jiji nu l-a dorit neaparat la echipa de uzina, pentru sezoanele 2025-2026. Argumentele pe care le-ai prezentat acum, au fost si argumentele mele, la momentul in care a avut loc lovitura de teatru cu semnarea lui MM la echipa de uzina. Sunt de acord cu tine, ca locul de la uzina era pentru JM, mai ales ca urma sa castige (sau avea mari sanse sa castige) titlul mondial. Pe MM voia sa il pastreze in ograda Ducati, la o echipa de client, cu o motoreta de uzina. Mai pe romaneste, Jiji voia sa fie si cu sula prin mai si cu sufletul in rai, numai ca MM i-a dat un oral scurt si planul lui win win s-a prabusit cu o simpla fraza dintr-o conferinta de presa. I-a cazut fata lui Jiji, cum bine spui, iar lui JM i-a pierit zambetul. Iar din momentul in care a aflat ca l-au semnat pe satana, Pecco nu a mai dormit, nu a mai mancat, etc. Cu siguranta, in semnarea lui MM, la echipa de uzina, un cuvant greu (de fapt, decisiv) l-a avut Domenicali. Asa cum in semnarea cu Gresini, sunt ferm convins, un cuvant decisiv l-a avut Dorna prin persoana lui Ezpeleta. Deci, da, aducerea lui MM la echipa de uzina nu a fost in plan, dar este cu siguranta cel mai bun transfer pe care l-a facut si il va mai face Ducati ever. 

 

Daca este sa ne luam dupa frumusete, de cand cu elementele aero, de departe cea mai urata motocicleta din circuit este Ducati. Parerea mea. O mai salveaza culorile in care este varuita. Yamaha este singura de pe grila care inca mai arata a... motocicleta. Dar, da, nici Yamaha nu mai este ce a fost... Important este sa fie capabila de performanta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate candva in viitor in vreun documentar se va afla ca MM a aranjat sa ajunga la DUCATI FACTORY dinainte de a-si da demisia de la Honda. Eu personal sunt convins de asta.

Anul de initiere la Gresini a fost alegerea lui Marquez, Ducati l-ar fi luat cu siguranta si in 2024. Marquez a fost precaut si a vrut in primul rand sa isi dovedeasca lui insusi ca inca poate si nu sa se repeada din prima la Ducati Factory si sa se faca de ra-hat acolo. 

 

Da, "Jiji nu-l vrea" si "Yamaha V4 nu va exista  niciodata", astea vor ramane in analelele acestui forum si nu numai

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, frigider a spus:

 

pare mult mai ingusta.

sa nu fie v2 :)

 

nu pot gusta gluma ca nu stiu ce-i aia crossplane

:D:ok: Buna observatia... sa nu fie un in line 4, dispus longitudinal... :crack:

 

Crossplane este motorul actual, in line four, cu ordinea aprinderii modificata de crankshaft-ul configurat 270°-180°-90°-180°. Big bang-ul. Tocmai crankshaftul ala complex, care necesita contragreutate extra (sau un sitem mai complicat de contragreutati), face ca motorul sa fie mai lat si mai greu decat un in line traditional. Si mai greu decat un V4... 

Acum 3 minute, B.B. a spus:

Poate candva in viitor in vreun documentar se va afla ca MM a aranjat sa ajunga la DUCATI FACTORY dinainte de a-si da demisia de la Honda. Eu personal sunt convins de asta.

Anul de initiere la Gresini a fost alegerea lui Marquez, Ducati l-ar fi luat cu siguranta si in 2024. Marquez a fost precaut si a vrut in primul rand sa isi dovedeasca lui insusi ca inca poate si nu sa se repeada din prima la Dicato Factory si sa se faca de ra-hat acolo. 

 

Sunt convins ca MM, in momentul in care a decis sa plece de la Honda, si-a stabilit ca obiectiv sa ajunga la Ducati factory. Era foarte clar pentru el ca semnatura cu Gresini, era doar o situatie provizorie, prin care voia sa puna piciorul in curtea Ducati. Urmatorul pas, uzina! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, xt600 a spus:

Sunt convins ca MM, in momentul in care a decis sa plece de la Honda, si-a stabilit ca obiectiv sa ajunga la Ducati factory. Era foarte clar pentru el ca semnatura cu Gresini, era doar o situatie provizorie, prin care voia sa puna piciorul in curtea Ducati. Urmatorul pas, uzina! 

Eu vreau sa zic ca eu cred sincer ca avea deja ARANJAT un deal cu "Jiji nu-l vrea", chiar as plusa inca o data si as spune ca a fost dorinta lui MM sa mearga la Gresini intai, Jiji nu-l vrea l-ar fi luat direct la Factory din 2024.

Plecarea de la Honda a lui MM a fost foarte grea pentru el, fara ceva valoros in mana nu ar fi plecat niciodata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...