Sari la conținut

Intrebare


Shamok
 Share

Postări Recomandate

Ma intrebam asa intr-o doara... (n-am apucat s-o patesc inca da' stiu ca e inevitabil): Ce faci daca ai o pana de cauciuc (pe spate sa zicem) intr-un loc unde nu prea are cine sa te ajute? Care e minimul de scule necesar sa-ti rezolvi necazu' singur, avand in vedere ca trotineta cantareste vreo 200 kg?

Merci...!

Editat de Shamok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Beton, asta voiam sa discut si eu pt ca ma ingrijoreaza sa plec la un drum mai lung singur si sa patesc asa ceva undeva in camp.

 

In virtutea acestor griji mi-am cumparat de pe louis un spray "tyre repair / Reifendoc" dar... nu stiu cum se foloseste :grinbandit:

 

E cineva in masura sa raspunda? cum se foloseste si .. e bun de ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intrebam asa intr-o doara... (n-am apucat s-o patesc inca da' stiu ca e inevitabil): Ce faci daca ai o pana de cauciuc (pe spate sa zicem) intr-un loc unde nu prea are cine sa te ajute? Care e minimul de scule necesar sa-ti rezolvi necazu' singur, avand in vedere ca trotineta cantareste vreo 200 kg?

Merci...!

 

 

pai depinde de mai multe:

- ce fel de pana este: cui, taietura mai mare, etc)

- ce fel de roata ai la mobra: cu cauciuc tubeless sau cu camera

fiecare se "trateaza" diferit

 

eu m-am dotat cu o trusa de reparatie de genul asta (http://www.louis.de/_108f78a878a32a1671b15c45ec02a01462/index.php?topic=search&searchterm=10032076), pe care as vrea sa nu fiu nevoit sa o folosesc vreodata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbi camera!!!! :grinbandit:

 

Pai da..o schimbi, normal ! Da' pt. asta tre' scule frate... cum scoti roata..? (trebe' cric ca dihania e grea si esti singurel), cum scoti cauciucul..? (trebe' ciocan macar de 1 kg. +pana de lemn sau alt sdv destul de voluminos) Cum facem, le caram pe toate cu noi...? :baldy: sau e vreo minte luminata printre forumisti care sa ne lumineze si pe noi...? :haha:

Intrebarea de fapt e: ...sunt ceva scule si sdv-uri cu care poti face o pana (cauciuc cu camera), care sa incapa intr-o gentuta de scule de moto, eventual cate ceva prin topcase si sa nu cantareasca cat China...?

Merci si...partii batatorite. :bigstar:

Editat de Shamok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti spun ce am eu :

ca sa scot roata imi trebuie cheie 19 si 24. cand plecam mai multi cara toti, cand plec singur la drum lung le leg pe portbagaj (drum lung inseamna mai mult de 100km de casa cand nu are cine sa vina usor sa ma ajute).

 

cum eu am camera, am cheie de 24, de 19, am petice, lipici, putin sirghel fin sa curat si 2 leviere mici speciale pentru scos cauciucul de janta. de unde am minilevierele: din trusa de scule a ijului. nu ai nevoie de ciocan. mobra mea este dotata cu circ central, DAR daca nu ai cric central orice mobra in general se sprijina in criciul ei + un cric de masina, un pietroi mai mare, un copac, in asa fel incat sa ai o roata in aer (fata sau spalete dupa caz)...

si de aici ai nevoie de talen munca si rabdare...

mare grija cand sprijini roata pe pamant si face incercari de scos camera sa nu apesi pe disc sa il strambi ..

spor si sa nu ai pana .. eu nu vreua sa ma gandesc la asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La astea cu camera e mai complicat pt ca in caz de pana trebuie sa dai jos cauciucul neaparat. Nu stiu cum o fi la motocicletele cu camera mai moderne dar la Ij demontatul cauciucului rusesc se face extrem de greu si trebuie leviere mai serioase. Cel putin cauciucurile mele de 19 la Ij se demonteaza f greu se chinuie si aia la vulcanizare o gramada; totusi aceste cauciucuri au si un avantaj sunt asa de dure incat daca nu ai pasager poti merge lejer cu ele chiar daca-s desumflate; in cazuri exteme se pot iversa rotile intre ele pt ca roata desumflata sa fie pe fata ( am mers si cu 80km/h cu fata complet desumflata la Ij)

Pentru a demonta roata o solutie buna o reprezinta cheia reglabila ( cu conditia sa se potriveasca=> incercat acasa ); cheia asta mai merge folosita si pe post de ciocan

Mai sunt necesare minim 2 leviere iar in loc de petice si lipici as recomanda o camera de rezerva. S-a intamplat de 2 ori sa intre in cauciuc un cui mare , pana sa-mi dau seama ca-i roata desumflata s-a invartit cauciucul pe janta distrugand camera datorita cuiului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit ca exista niste sprayuri pt cele tubless.Nu stiu sigur cum se folosesc ca eu am cu camera si nu m-am interesat dar cica tin pana la prima vulcanizare daca nu e prea mare gaura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tubeless trebuie un kit micut de reparatie si snur de cauciuc. Se repara pe loc, fara demontare. Doar ca daca sare de pe talon, e mai greu cu umflatul (trebuie compresor ). La louis au o pompita mica dar excelenta.

La rotile cu camera, trebuie data jos roata (chei tubulare) si pneul (minim 2 leviere). Apoi kit de pana (petice reci) si pompita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca moto e grea si nu ai cric central, cauti un loc mai cu iarba, inchizi rezervorul si o lasi frumusel pe o parte de tot... vei avea acces la ambele roti...

 

 

 

pentru tubelles sunt kituri speciale... la cele cu camera si un petic de cauciuc si putin prenadez ajuta... si pompa evident... leviere se pot improviza din orice ... dar e de preferat sa ai leviere... macar unul si o surubelnita de tinut contra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va dau cateva ponturi :

 

- nu va incredeti in vulcanizatori . Pana acum eu personal am facut mai multe pene de vulcanizator decat de cui . Stati cu ochii pe ei, si daca par ca nu prea stiu ce fac acolo fiti gata sa le smulgeti sculele din maini si sa va faceti pana singuri. :moto:

- la drum lung sa luati la voi macar un kit de reparatie daca nu camere. Leviere obligatoriu, luati unele auto si scurtati-le cu flexul sa incapa. Pt tubeless trebuie sa aveti spray de pana/ eventual patent+kit reparatie cu snur.

- presarea peticului dupa lipire se face sub cricul unei motociclete,

- motocicleta fara cric central se reazama pe cel lateral + pietroaie/lada bere/pom etc.

- Depresarea cauciucului de pe janta se face cu cricul lateral al altei motociclete... sprijini cricul pe talon langa geanta si te lasi cu greutatea ta si a motoretei pe el. Dac ai in grup o vaca de peste 200 de kile, ajuta :cheers: Bineinteles, mai puteti sari ca idiotii 3-4 insi cu calcaiele pe roata, ba chiar si un campionat de "lapte gros" ... e foarte distractiv dar din pacate nu f eficient. :angry:

- LA remontare pt a monta cauciucul mai usor se da pe talon cu sapun. Daca nu aveti sapun, e f buna si slanina numai atentie ca va fugaresc cainii pana la prima ploaie cand se spala :moto: E f important sa lubrefiezi talonul, altfel nu sare corect pe geanta orice i-ai face. Cine a montat roti pe 21" , stie .

 

- LA reumflare e bine sa mai desumfli o data camera sa se aseze corect, fara cute, si sa mai verifici o data ca nu a apucat camera sub talon, altfel pana e garantata in max 100 km. Din nou, atentie la rotile subtiri pe 21"

 

- LA drum lung, macar unul din gasca e bine sa aiba un compresor auto in bagaj. Se alimenteaza fara probleme de la bateria de moto si te scuteste de gimnastica la pompa. Si echipat full in piele , cu soarele in cap, conteaza :eek: Restul sculelor se impart, stabiliti dinainte: unul ia leviere, unul camere, unul petice etc. Ne-am mai trezit in situatia ca la 4-5 motoare sa avem 4-5 camere de rezerva dar nici un levier :moto:

 

- Daca o vulcanizare e aproape, cauti intai sa scoti cuiul din cauciuc, dupa care mergi pe langa motoreta in vit 1 la relanti. Scapi de impins si nu se taie camera.

 

- * Final tip : Nu am facut niciodata pana cu un cauciuc nou instalat de mana mea . Nici macar la alea rusesti.

 

 

:D

 

Revin si cu poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A naibii treaba , pana de cauciuc . Am patit-o de doua ori in aceeasi zi . Prima oara valva rupta , apoi explozie a camerei . Si noaptea in zona de padure . Unul din cosmarurile motociclistului .

Sa ai :

- spray de pana

- camere fata + spate

- leviere moto ( 3 buc.)

- sticluta mica cu sapun lichid sau sampon

- pompa de umflat roata sau compresor mic

- set de petece + solutie de lipit

- cric usor (daca nu ai central)

Desi par multe , impachetate intr-o gentuta de marime potrivita nu ocupa mult loc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam in aceeasi situatie sunt si eu.

 

ieri mi-am gasit motocicleta pe janta in parcare. Vecini rai sau pana , nu stiu sigur. Dar eu am adus-o in stare buna + avea capacel la ventil...

 

Ma rog , acum incerc sa fac rost de un compresor sa o umflu, daca tine , ma bucur ca nu e pana . Daca nu tine , incerc sa desfac roata si sa ma duc la AutoZone pe Buzesti, vis a vis de McDonalds RockNRoll

 

Daca fac pana in varful muntelui / camp/autostrada, sun un prieten . sper sa fie "available" si sa nu ma rupa la bani.

 

faza cu kitul de reparatie trebuie sa o testez. Stiti pe cineva care aduce asa ceva in RO ?

 

A naibii treaba , pana de cauciuc . Am patit-o de doua ori in aceeasi zi . Prima oara valva rupta , apoi explozie a camerei . Si noaptea in zona de padure . Unul din cosmarurile motociclistului .

Sa ai :

- spray de pana

- camere fata + spate

- leviere moto ( 3 buc.)

- sticluta mica cu sapun lichid sau sampon

- pompa de umflat roata sau compresor mic

- set de petece + solutie de lipit

- cric usor (daca nu ai central)

Desi par multe , impachetate intr-o gentuta de marime potrivita nu ocupa mult loc .

 

 

asta daca ai enduro , touring mai gasesti ceva spatiu

 

dar daca ai ZX10R CBR1000RR (sau viteazana in general) si nu ai loc nici timp de gentuta.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ma rog , acum incerc sa fac rost de un compresor sa o umflu, daca tine , ma bucur ca nu e pana . Daca nu tine , incerc sa desfac roata si sa ma duc la AutoZone pe Buzesti, vis a vis de McDonalds RockNRoll

 

 

 

Sincer, NU iti recomand sa te duci la AUTOZONE. Iti iau o gramada de bani si te mai trezesti si cu surprize. Eu am facut pana din cauza lor la o saptamana dupe ce mi-au rezolvat pana initiala de cui. Mi-au luat 230.000 pe un petic ( roata demontata de mine si dusa in brate) , a durat peste o ora ....dupa care au montat camera rasucita si s-a frecat/taiat :D :eek:

 

 

 

INVATATI SA MONTATI GUME , IAR DACA MERGETI LA VULCANIZARE STATI CU OCHII PE EI !!!!!!!!! E viata voastra in joc...nu cred ca vreti sa stiti cum e sa opresti de urgenta de la viteza de croaziera cu un cauciuc pe jumatate descaltat de pe janta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti lasati modalitatea in care se repeara guma problema este cum reactioneaza motoru la viteza cand se face dragoste la caucuic? cum se comporta motoru pe la 100-150 / h? trepideaza, se lasa, intra in voblaj? cam ce se intampla?

eu nu am facut pana acum nici o pana si nici n-am de gand dar e bine de stiut..... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt cei care pleaca la drum cu 'vacile' :eek: , nu e rau sa aibe in bagaj un cric auto hidraulic; e mic, n-are decit fro' 2 kile.

E indicat sa se umfle usor camera inainte de montarea cauciucului pe janta.

Daca n-aveti la indemina sapun, e buna si pudra de talc :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut pana pe spate pe dn1 am intrat la o benzinarie mol si am cumparat un spray de pana care a costat 180.000lei are o spuma in el nush ce naiba, bagat spray in cauciuc si i-am facut presiunea, pe moment spuma a inceput sa iasa prin gaura(nu aveam cui, ci o taietura de max 1 cm) am mers un pic cu el cu max 10km/h ... cam 1-2km si gaura s-a astupat, spuma s-a intarit, totul ok, la viteza mare(150-180km/h) nu se simtea nicio diferenta, spuma m-a tinut in cauciuc 150km ca dupa am schimbat cauciucul :cheers: aveam unul nou in garaj, recomand sprayul, de acum am unul sub sa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...