Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

nu la motorul meu era problema... ci a lui yzfman, care motor, intre timp a ajuns la DaSchmutz

Inrosirea galeriilor este simptoma tipica de aer in exces. Adica putina benzina fata de oxigen... si rezulta o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare si un randament scazut.

Surubul de relanti, de fapt, deschide sau mai bine zis obtureaza un canal de vacum pe aer.

Mai deschis (mai multe ture la surub) inseamna un vacum mai mare intr-un tub Bernoulli si de aici inseamna o cantitate mai mare de benzina.

Exact ca la un suflai de vopsit :)

Canalul respectiv functioneaza doar in relanti... nu afecteaza cu nimic consumul si mersul motorului in afara relantiului.

Are legatura cu gaurelele alea mici de langa clapeta de acceleratie.

Voi cauta poza care sa explice cat de cat functionarea.

 

Am gasit ceva:attachicon.gifcarburator.pdf

ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw"

 

nu la motorul meu era problema... ci a lui yzfman, care motor, intre timp a ajuns la DaSchmutz

Inrosirea galeriilor este simptoma tipica de aer in exces. Adica putina benzina fata de oxigen... si rezulta o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare si un randament scazut.

Surubul de relanti, de fapt, deschide sau mai bine zis obtureaza un canal de vacum pe aer.

Mai deschis (mai multe ture la surub) inseamna un vacum mai mare intr-un tub Bernoulli si de aici inseamna o cantitate mai mare de benzina.

Exact ca la un suflai de vopsit :)

Canalul respectiv functioneaza doar in relanti... nu afecteaza cu nimic consumul si mersul motorului in afara relantiului.

Are legatura cu gaurelele alea mici de langa clapeta de acceleratie.

Voi cauta poza care sa explice cat de cat functionarea.

 

Am gasit ceva:attachicon.gifcarburator.pdf

da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult

 

ca simtome ale reglaj necorespunzator=

- incalzirea saxofoanelor

- turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm)

- cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul

- rateuri

- lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm

 

ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw"

 

da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult

 

ca simtome ale reglaj necorespunzator=

- incalzirea saxofoanelor

- turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm)

- cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul

- rateuri

- lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm

- revenirea lenta a turatiei dupa accelerare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@alin

Am inteles ce ai scris :)

E bine ca si ceilalti care au nevoie sa aiba unde sa gaseasca raspunsurile.

Cum fiecare dintre noi citim forumul, ne raman in minte raspunsurile (mai ales cele cu poze sau cum ai pus mai sus filmuletul cu functionarea carburatorului).

In felul acesta, si cei mai putin indemanatici sau mai incepatori pot intelege fenomenele care se petrec la motocicletele personale, si poate nu risca sa strice ceva umbland unde nu e cazul.

Ma bate gandul ca undeva, la pagina 350 de exemplu (sa fie un nr rotund, usor de tinut minte si de gasit,

sa postam fiecare ce piese avem disponibile (de rezerva sau de vanzare) dar care le putem pune la bataie pentru a ajuta vreun coleg aflat in mare nevoie :)

Poate fi si echipament... dar nu neaparat genul bursa.

De exemplu eu am pedala frana, radiator apa, carena fata cumparata anul trecut... pe care le tin in garaj... nu sunt pentru vanzare dar daca cineva o sa aibe nevoie il voi ajuta.

Eu deja imi fac o lista ca sa fiu pregatit din timp sa o public.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma refeream la gaura de la jiglerul denumit aici" pilot jet"-jiglerul de relanti si surub amestec " pilot mixture screw"

 

da un "suflai"- principiul e acelas , dar daca s-a umblat la clepete si sunt deschise , atunci se creeaza vacuum in membrane pe jiglerul denumit " main jet" care am spus catrebuie sa fie 1-1.5 mm deschis , nu mai mult

 

ca simtome ale reglaj necorespunzator=

- incalzirea saxofoanelor

- turatie mare cu socul tras ( peste 2600 rpm)

- cu socul tras la pornirea la rece , se inneaca motorul

- rateuri

- lipsa stabilitatii la relanti la turatia de 1500 rpm

 

- revenirea lenta a turatiei dupa accelerare

in final se regleaza suruburile de amestec = doua ture si 1/2

 

@alin

Am inteles ce ai scris :)

E bine ca si ceilalti care au nevoie sa aiba unde sa gaseasca raspunsurile.

Cum fiecare dintre noi citim forumul, ne raman in minte raspunsurile (mai ales cele cu poze sau cum ai pus mai sus filmuletul cu functionarea carburatorului).

In felul acesta, si cei mai putin indemanatici sau mai incepatori pot intelege fenomenele care se petrec la motocicletele personale, si poate nu risca sa strice ceva umbland unde nu e cazul.

Ma bate gandul ca undeva, la pagina 350 de exemplu (sa fie un nr rotund, usor de tinut minte si de gasit,

sa postam fiecare ce piese avem disponibile (de rezerva sau de vanzare) dar care le putem pune la bataie pentru a ajuta vreun coleg aflat in mare nevoie :)

Poate fi si echipament... dar nu neaparat genul bursa.

De exemplu eu am pedala frana, radiator apa, carena fata cumparata anul trecut... pe care le tin in garaj... nu sunt pentru vanzare dar daca cineva o sa aibe nevoie il voi ajuta.

Eu deja imi fac o lista ca sa fiu pregatit din timp sa o public.

corect ce ai spus in prima parte si frumos ce vrei sa faci prin donarea pieselor de prisosinta

si eu am invatat multe tot de la acest forum , chiar nu stiam mai nimic , am mai invatat si singur dar cred ca nu e suficient

 

PAGINA 350 , de ce nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@MONY

Foarte bun documentul PDF... cu un pic de google translate este chiar educativ. La sfarsit aflam si reglajul de 3 - 3,5 ture desfacut pentru surubul de amestec pentru ralanti (m-am corectat ALIN... da!).

 

@ALIN

De acord cu tine (2,5 ture desfacut) dar pentru carburatoare asemanatoare, pe alta motocicleta si mai ales 4buc. Tind sa cred mai degraba documentul PDF care se refera strict la carburatoarele noastre (2buc pe Pegaso).

 

Dar eu mai vad ceva interesant in pozele din PDF si anume nivelul de benzina care apare undeva la 2-3mm peste nivelul garniturii... SURPRIZA!?!

 

post-18232-0-65483700-1396819104_thumb.jpg post-18232-0-41372000-1396819124_thumb.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut astazi motorul (nu eu, dar am asitat) si s-a identificat problema. Un cuzinet al ambielajului (cel din partea dreapta) care era blocat si nu dadea voie vibrochenului sa se invarta (pe langa multe piese din ansamblul bendix ce trebuie schimbate). Pentru aprilia codul este AP0233675, iar pentru bmw (CRED!) este: 11117670399. Am gasit la bavauto.ro la 156 de lei la comanda(link: http://www.bavauto.ro/11117670399 ). Dar eu mai am si motorul de rezerva. Oare merita sa deschid motoru de rezerva sa-i scot tot vibrochenul sa-l inlocuiesc, sau sa iau piesa asta? Desigur, va trebui sa platesc manopera sa-l deschida si pe cel de-al doilea...

 

Daca gasiti voi/stiti voi un echivalent al piesei ca nu mi se pare asa custom-made pentru aprilia (doar gaura pe unde curge uleiu), v-as fi recunoscator

 

 

Oricum, din punct de vedere financiar, regret ca am cumparat-o, dar din alte puncte nu regret.

 

Cateva poze poze cu problema si alte piese:

post-82534-0-12670900-1396910182_thumb.jpg post-82534-0-51399600-1396910182_thumb.jpg post-82534-0-99012900-1396910182_thumb.jpg post-82534-0-34816500-1396910183_thumb.jpg

 

 

post-82534-0-14666700-1396910205_thumb.jpgpost-82534-0-20187600-1396910181_thumb.jpg

Editat de shumilica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca ar trebui sa schimbe si partea electrica si asta inseamna alta investitie.

Intereseaza-te cat costa cuzinetii noi si fa diferenta de pret la cheltuiala.

Imi pare rau ca problema a fost mai grava decat era de asteptat.

Am vorbit cu Emil aseara si imi explicase ce probleme ati gasit in motor.

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iau tot ambielajul, cu piston cu tot, si cilindru, si tot ce se poate lua de pe celalalt (care e pe carburatie) si pun pe asta, se pune ca fiind motor nou? :tomato: Ramanand partea de fire si seria motorului.

Editat de shumilica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca lasi carterul pe care scrie seria, nu are nici o treaba. E ca si cum, legal, ai avea acelasi motor.

Totusi, daca faci lucrul asta, ar trebui sa cumperi un set de garnituri noi, eventual o planare de chiulasa si rectificat scaune supape, ca sa iasa treaba buna, dar asta nu e obligatorie ;)



In principiu, daca nu ai bani de garnituri noi, trebuie sa pastrezi garniturile de jos de la cilindru si garnitura de chiulasa de la ansamblul chiulasa/piston/biela/ambileaj/cuzineti/cilindru al motorului ale carui piese le montezi.

In timp, fiecare vibrochen lasa un anumit tip de profil uzura asupra cuzinetilor, si e bine sa montezi kit-ul complet.

La capacele exterioare, in cazul in care garniturile sunt compromise, se poate etansa cu silicon de temperatura.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@shumilica

Eu as desface si motorul al doilea.

As alege cele mai bune piese din cele doua motoare si as face unul.

Doar daca nu se poate, as cumpara cuzinetul cu pricina... DAR si suprafata de pe vilblochen pe care a frecat cuzinetul pare afectata.

Daca in al doilea motor, totul e ok, as lua ansamblul piston, vilblochen, cu totul si le-as muta in motorul cu injectie (daca sunt identice).

Set de garnituri tot trebuie sa iti iei, motorul de rezerva tot il desfaci sa ii iei piese... diferenta de bani nu cred ca e mare.

Cu ocazia asta, speli si motorul perfect si stii ca o sa stai linistit din pricina asta, cat timp vei avea motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set de garnituri pentru tot motorul am vazut ca este vreo 450 de lei. Inca un pic si e cat am dat pe al doilea motor, deci diferenta e cam mare :) Probabil o sa cumpar garnitura de chiuloasa (80 de lei) si ce mai e foarte important le schimb, celelalte cu silicon.

 

Deci asta fac, o sa il deschid si pe al doilea si o iesi unu din doua. Multumesc pentru sfaturi!

 

Ce o sa ramana piese bune din motorul al doilea, daca aveti mare nevoie de ceva de acolo, va pot da.

Editat de shumilica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@shumilica

Eu as desface si motorul al doilea.

As alege cele mai bune piese din cele doua motoare si as face unul.

Doar daca nu se poate, as cumpara cuzinetul cu pricina... DAR si suprafata de pe vilblochen pe care a frecat cuzinetul pare afectata.

Daca in al doilea motor, totul e ok, as lua ansamblul piston, vilblochen, cu totul si le-as muta in motorul cu injectie (daca sunt identice).

Set de garnituri tot trebuie sa iti iei, motorul de rezerva tot il desfaci sa ii iei piese... diferenta de bani nu cred ca e mare.

Cu ocazia asta, speli si motorul perfect si stii ca o sa stai linistit din pricina asta, cat timp vei avea motocicleta.

dac faci personal asta si te pricepi , insa daca pui pe cineva sa faca , nu mai iesi la pepeni( eu as lua cam 200 -250 Eu ca popa ) , eu as schimba kitul de garnituri-150 eu .....nu mai zic cred ca la banii astia luam o mobra functionala si care nu ma chinuia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

din cauza unei nevoi stringente de bani, ma vad nevoit sa-mi vand motorul, Aprilia Pegaso 650 I.E, asa ca am sa postez prima data aici.

Deci;

Aprilia Pegaso 650 I.E, An 2001, nerulata in tara decat o luna, mai pot fi luate doua randuri de numere rosii.

12000 km pe bord (asta daca nu a "rezolvat-o italianu').

Anvelopele sunt bune dar putin cam vechi, kitul de lant mai merge un sezon, chiar doua. Placutele de frana spate trebuie schimbate neaparat.

Pierde ulei pe la oringul de la telescopul din dreapta.

Saua a fost retapitata si are o cuta inestetica, dupa parerea mea.

Cric central, top case original Givi. Flitru benzina nou, filtru aer nou, baterie noua, injectoare din 2003 plus unul de rezerva.

Am vopsit-o recent la un atelier profesional, mai putin carena principala, care prezinta ceva zgarieturi. Intre timp am sablat si vopsit capetele ghidonului.

In continuare astept cuplajele tur/retur, comandate in U.K, platite, care trebuie sa ajunga curand. Unul din ele era putin fisurat si se umezea.

Le schimb pe amandoua fiindca acolo e presiune de 3.5-4bar. Deci, deocamdata nu o pot porni.

Cer 1300 de Euro, usor negociabil.

Pentru a o vedea, ma puteti suna la 0722.888.538.

DSC05559_zpsb02832b4.jpg

DSC05560_zps49bb7e8b.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set de garnituri pentru tot motorul am vazut ca este vreo 450 de lei. Inca un pic si e cat am dat pe al doilea motor, deci diferenta e cam mare :) Probabil o sa cumpar garnitura de chiuloasa (80 de lei) si ce mai e foarte important le schimb, celelalte cu silicon.

 

Deci asta fac, o sa il deschid si pe al doilea si o iesi unu din doua. Multumesc pentru sfaturi!

 

Ce o sa ramana piese bune din motorul al doilea, daca aveti mare nevoie de ceva de acolo, va pot da.

Salut,

in primul rand succes cu reconditionarea, cand tragi linie sa ne spui si noua cam la cat ai iesit (EUR), nu de alta dar uite ca a aparut inca un IE de vanzare!

 

Cat despre cele 2 motoare, si eu sunt de parere ca poti sa faci din 2, unul bun. Vezi cum faci sa identifici cauza blocarii ambielajului original, nu de alta dar daca problema ramane se va bloca si cel reconditionat. Eu tind sa cred ca motorul s-a blocat primul din cauza de ungere proasta sau ture multe si incinse, dupa care s-a fortat demarorul ca sa invarta ambielajul blocat! Adica electromotorul si pinionul distrus sunt efectele blocarii prealabile a ambielajului prin lipirea cuzinetului de pe dreapta.

 

Vreau si eu capacul de la lant (cel de plastic care acopera pinionul) daca-l mai are motorul de rezerva. Merci.

 

Unde faci reparatiile (ca zona) ca poate dau si eu o fuga sa fumam o bere.... a ce citi: "un pahar de apa plata cu lamaie" !

Editat de Florin_escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@shumilica

 

parerea mea este sa iei toate piesele de pe motorul de rezerva, ca de-aia l-ai luat, teoretic ar trebui sa ai acolo tot ce ai nevoie

 

nu te zgarci la garnituri, pune-le pe toate, sunt importante. Unu, ca tot motorul e calculat cu tot cu grosimea garniturii, iar piesele fara garnitura vor face presiune mai mare decat au fost prevazute. Si doi, nu vrei sa inchizi motorul si sa te trezesti ca pisha ulei peste tot, ca sa o iei de la capat :)

 

Mai am o motocicleta de rezerva functionala, daca te intereseaza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@shumilica

 

parerea mea este sa iei toate piesele de pe motorul de rezerva, ca de-aia l-ai luat, teoretic ar trebui sa ai acolo tot ce ai nevoie

 

nu te zgarci la garnituri, pune-le pe toate, sunt importante. Unu, ca tot motorul e calculat cu tot cu grosimea garniturii, iar piesele fara garnitura vor face presiune mai mare decat au fost prevazute. Si doi, nu vrei sa inchizi motorul si sa te trezesti ca pisha ulei peste tot, ca sa o iei de la capat :)

 

Mai am o motocicleta de rezerva functionala, daca te intereseaza :)

Corect, daca tot e desfacut, e pacat sa nu ii puna totul ca la carte.

 

@Lupul Gri: mai ai cumva vreun cablu de kilometraj functional?

Al meu a cedat de Duminica trecuta, si nu suport sa vad vitezometrul pe 0, mai ales ca o mai "frig" prin oras, si nu am chef sa dau banii la radare :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dati-le incoa pe toate! Le iau pe toate! Toate motoretele sa vina la mine!! :)

 

Glumesc. 'tu-le garniturile, baga-le-as in furnal. Alea care sunt bunicele (ori de pe unu ori de pe altul) nu se pot refolosi (plus silicon de pitipoance fierbinti) si sa iau fix care-s de schimbat? Imi scartaie mintea sa dau pentru niste foi 440 de lei, nu cupleaza la mine-n cap! :)) Am inteles garnitura de chiuloasa, material special, grosime etc, dar restu, se prezentau destul de bine, chiar asa, tre noi?

 

@Florin_escu Comuna Pantelimon, la un prieten de-al lui Eugenkawa. O sa ma uit si-ti zic de capacul ala, ca nu-s la motor acu pana maine. Eventual poate iti raspunde Lupul Gri, ca de la el l-am luat.

 

@alin geamanu. Nu fac singur, eu stau si ma chiombesc si mai ajut c-o carpa, c-o scula din stanga in dreapta. Omu a zis ca-mi ia aprox. 100 de coco pentru reparat motoru asta, fara sa includa si desfacerea celui de-al doilea. Eu zic ca pana-l spala pe primu pana alea, ma pot apuca eu singur sa-l desfac pe al doilea, da' sa vedem, ca tre sa le folosesc sculele si locul.

 

 

Daca nu mi-o ajunge motoreta la dezmembrari, mare mirare. Dati refresh la sectiunea de dezmembrari, ca cine stie cand pun topic acolo :whip: (motoreta e-n galben, eu in mov)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te descuraja. Astea vor trece toate cand vei incepe sa o calaresti.

Asa, fi barbat Shumilica. Daca nu mai ai rabdare, iti imprumut calul meu inaripat sa dai o tura cu el, dar mi-e ca o sa ti se para a ta puturoasa la ce kit de pinioane am pe a mea.

In alta ordine de idei, am vorbit cu amicul meu mexykanu, si mi-a spus ca inca mai are bendix nou pe stock, iar pentru mine:

http://www.ambulantamoto.ro/produse-comercializate/?search[text]=cablu%20kilometraj#good_detail=cabluri-kilometraj-motociclete-66395

Saptamana viitoare il iau, daca nu gasesc original pe la careva..

Si, tot nu mi-ati raspuns: nu vreti poze de la SMAEB?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau si eu capacul de la lant (cel de plastic care acopera pinionul) daca-l mai are motorul de rezerva. Merci.

 

N-are capacul ala, n-a fost pe motor

 

@Lupul Gri: mai ai cumva vreun cablu de kilometraj functional?

Al meu a cedat de Duminica trecuta, si nu suport sa vad vitezometrul pe 0, mai ales ca o mai "frig" prin oras, si nu am chef sa dau banii la radare :scratch:

 

Am doar cablul de pe motocicleta, pot sa ti-l imprumut vreo luna, trebuie dat jos

 

@shumilica: garniturile, daca nu sunt rupte si arata binisor se pot refolosi, cu un pic de silicon, daca nu vrei sa iei altele, tot mai bine decat deloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...