Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu-i mai dati cu fluxul si refluxul ca mi-aduceti aminte de ocean si iar vreau la mare.

Chestia cu aerul care vantura releul pe sub sa o fi fost gandita bine la vremea ei, si pe Aprilia, si pe BMW.

Problema care se pune acum este alta: la nivelul anilor 90, cand a fost gandita Aprilica, si copiata de BMW, temperaturile medii pe timp de vara erau cu 10-15 grade mai mici decat acum. Aduceti-va aminte ca atunci cand eram copii, canicula era ceva de 30 de grade Celsius, nu de 48, ca acum.

Pe de alta parte, motocicleta a fost gandita pentru deplasari la drum lung, nicidecum in oras, cum o folosim noi zilnic (sau cel putin eu). Astea doua combinate, adica statul la stop si temperaturile de vara, care ating la nivelul asfaltului si 70 de grade Celsius, sunt in mod sigur moartea pasiunii.

Faptul ca nu a fost o idee stralucita, sa puna releul sub sa, a fost si recunoscuta de catre BMW care, la modelul imediat urmator, incepand cu anul 2000, pe GS 650, au montat piesa in fata, pe scutul motorului, in plin flux de aer.

Acum, din experienta personala, va spun ca dupa un an de mers cu ea in oras, dupa ce am adus-o in tara, releul s-a prajit. L-am scos frumusel pe partea dreapta pe carena aia de plastic negru, de sub bidonul de antigel si, de patru ani, nu au mai fost probleme.

Daca e cineva interesat de manevra asta pot sa-i fac poze sa vedeti ca nu-i nici o mare inginerie. Doua gauri, cateva injuraturi si gata! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva prin garaj vreun cauciuc enduro sau cross pe17 sh. As fi dispus sa dau in jur de 100 ron.


» Post actualizat in 12 Sep 2014 07:47

Apropo de releu' eu l-am pus in fata pe umarul stang ,in fata radiatorului. Se mai incinge doar cand stau la semafor dar in rest este RECE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de intrebare,mai bine!

Saptamana viitoare ma programez la a 2 a operatie,cea de scoatere a surubului si a placutei.Va urma inca 1 luna jumatate de convalescenta cu recuoerare,adica pe limba romana efortul fizic de a invata sa folosesc si piciorul stang,adica sa invat sa stau/merg biped! :rusinica:

multa sanatate si sa mearga treaba bine. O sa dureze ceva recuperarea dar o sa fie bine ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are cineva ,prin garaj,debara,sub pat...o pedala de schimbator de viteze de Pegaso 97[sigur se potriveste si de la ani cu plus sau minus], ar fi super!Contra cost binenteles si transport platit de mine.multumesc.

 

Scuze ca insist.....dar nu se stie niciodata de unde sare iepurele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de tot,am sunat si a spus omul ca mai mult ca sigur ca o are si pe luni o trimite.Sunt curios acuma sa vad!

 

Inca odata multumesc tuturor pt. ajutorul dat.Numai bine si sanatate tuturor!

 

Si asfalt uscat inca mult si bine pe anul asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am imprumutat de la cineva un voltmetru si m-am apucat sa verific diversele baterii si acumulatori.

la masina bateria e ok, la telecomenzile din casa la fel :)) ... ajung la motor:

bateria in stationare are 12.93V ; pana aici e bine.

cand pornesc moto si ajunge la relanti (1400), cu faza scurta pornita, imi arata 15.15V, iar daca aprind faza lunga creste la 15.30V.

(15.15V ajunge dupa aproximativ 1 minut, crescand incet de la 13V)

eu stiam ca la relanti, cu faza scurta trebuie sa fie undeva la 14.7V, nu peste 15 ca sa nu strice bateria.

 

voltmetrul e bun, bateria are peste 1 an, nu am avut niciodata probleme cu ea (pornire, lasat in garaj 2 sapt, lasat cu alarma 2-3-4 zile, etc), moto nu mai are alt consumator (alarma este scoasa, relantiul normal la 1400, faza scurta aprinsa, normala nu cu xenon, etc), bateria are lichidul intre limite, tocmai i-am curatat bornele si le-am uns cu ceva vaselina...

 

idei?

e normal 15.15V ?

merci

Editat de enemy2day
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ca voltmetrul sa fie defect sau sa nu fie calibrat bine.

Incearca cu un alt voltmetru / aparat de masura.

Unul bun in piata sau Targul Vitan, pleaca de la 35 de lei.

Tensiunea normala de incarcare este normala intre 13,8 - 14,6.

Mony stie mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ca la tine sa fie de vina rezistenta interna a acumulatorului sau (desi aici ma cam indoiesc) vreun contact slab ori oxidat catre releul regulator.

Toate acumulatoarele au o rezistenta interna (nu o piesa... ci asa se comporta in mod activ orice acumulator)

Daca acumulatorul este vechi, este posibil sa consume mult curent la incarcare, ceea ce incalzeste mai tare releul dar comanda si o tensiune de incarcare mai mare.

Daca vrei, imprumuta un acumulator si fa o proba sau daca ai timp, da o fuga pana la mine, pe sos Chitilei, vis-a-vis de Leroy Merlin si facem proba cu acumulatorul meu, vechi de 7 ani care e super ok inca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mony, un domn, ca intotdeauna.

De ar fi si noua generatie de motociclisti asa...

» Post actualizat in 13 Sep 2014 10:17

Intrebare:are cineva un Cdi pentru Pegaso model '97-2000 la un pret decent pentru un amic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut cu respect, dragilor :)

Nu stiu cum facem, dar la anu' trebuie sa ne intalnim cu totii la o bere.

 

Ieri am cumparat rulmentii de roata fata, SKF de la importator plus toate imbusurile de la jug, imbusuri de duritate ridicata.

Toate astea - 2 rulmenti SKF, 8 imbusuri de 50 mm si 6 imbusuri de 35 mm (ca nu stiam de care trebuiesc) au costat doar 34 de ron.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E musai.

sm scris mai dimineata, dar nu cred ca s-a postat.

Dau si eu pentru un coleg din Bucuresti setul de handguard-uri cu care am cumparat. Sunt din fibra de sticla, de culoare neagra.

Le am la tata in Pantelimon.

» Post actualizat in 13 Sep 2014 13:48

Ca sa reconfirm si eu, ieri m-am vazut cu Enemy2day. Faina Aprilica are si merge ceas, mai ceva ca a mea, dar sa nu uitam ca a mea e alta conceptie si un rulaj de 62.000+. Nu mai spun de cum arata vopseaua lui..

Am primit de la el un redresor home made, dar facut cu cap. O sa-mi iau zilele astea un aparat de masura pentru a-l testa.

 

Daca tot am primit diverse de la voi, vreau sa donez la randul meu un set de handguard-uri asemanatoarea cu urechile de elefant originale, doar ca sunt facute din fibra de sticla. Sunt cele cu care am cumparat mobra, de culoare neagra.

As prefera sa le dau cuiva din Bucuresti, pentru ca le am la tata, trebuie sa fac un drum maine la tara si trec prin zona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eugen, daca vrei sa-l testezi am eu (azi si maine) aparat de masura. apropo de cati amperi scoate adica.

 

mony, are logica ce spui tu (cu rezistenta interna a bateriei care sa fie mai mare pt ca bateria sa fie veche). totusi nu inteleg de ce cand adaug consumatori (faza scurta, apoi lunga) tensiunea de incarcare creste (de la 14.70V fara consumatori la 15.15V cu faza scurta respectiv 15.30V cu faza lunga). nu ar fi de asteptat sa scada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am imprumutat de la cineva un voltmetru si m-am apucat sa verific diversele baterii si acumulatori.

la masina bateria e ok, la telecomenzile din casa la fel :)) ... ajung la motor:

bateria in stationare are 12.93V ; pana aici e bine.

cand pornesc moto si ajunge la relanti (1400), cu faza scurta pornita, imi arata 15.15V, iar daca aprind faza lunga creste la 15.30V.

(15.15V ajunge dupa aproximativ 1 minut, crescand incet de la 13V)

eu stiam ca la relanti, cu faza scurta trebuie sa fie undeva la 14.7V, nu peste 15 ca sa nu strice bateria.

 

voltmetrul e bun, bateria are peste 1 an, nu am avut niciodata probleme cu ea (pornire, lasat in garaj 2 sapt, lasat cu alarma 2-3-4 zile, etc), moto nu mai are alt consumator (alarma este scoasa, relantiul normal la 1400, faza scurta aprinsa, normala nu cu xenon, etc), bateria are lichidul intre limite, tocmai i-am curatat bornele si le-am uns cu ceva vaselina...

 

idei?

e normal 15.15V ?

merci

verifica masa pe instalatie ( -) poate fi un comntact neconform .Magnetoul produce curent , baga in baterie , se aprind becurile ... dar curentul trb sa se scurga undeva .dac exista contact imperfect la masa voltmetrul iti indica tensiune mare .

Mai exista o varianta : Bateria cu elemente in SC

» Post actualizat in 13 Sep 2014 15:56

verifica masa pe instalatie ( -) poate fi un comntact neconform .Magnetoul produce curent , baga in baterie , se aprind becurile ... dar curentul trb sa se scurga undeva .dac exista contact imperfect la masa voltmetrul iti indica tensiune mare .

Mai exista o varianta : Bateria cu elemente in SC

de fapt ideea este asa : ca sa fie curent , tensiunea trebuie sa se scurga la un pol negativ .Daca nu gaseste sau e insuficient atunci iti apare acea anomalie.

Asa cum ai primit sfaturi verifica masa la baterie si cu acceasi ocazie utilizeaza si alta baterie , vezi ce se-ntampla..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si la auto, cand aprinzi luminile, tensiunea de incarcare creste.

Are legatura tot cu rezistenta din circuit.

Cu cat rezistenta totala a circuitului este mai mica, se modifica tensiunea pe circuitul de comanda (al alternatorului la auto, respectiv al regulatorului in cazul moto).

Tensiunea pe circuitul de comanda are ca referinta punctul de masa si tensiunea pe pinul de plus.

Comparatorul face urmatorul "calcul":

daca tensiunea citita este mica, comanda alternatorului (in cazul nostru, comanda regulatorului) sa incarce mai mult.

La auto se face din regulatorul alternatorului prin varierea tensiunii excitatiei alternatorului (cresterea sau scaderea campului magnetic) iar la moto tot prin regulator, dar prin scurtarea timpului in care sunt scurtcircutiate infasurarile statorului.

Practic, un consum mare, declanseaza o tensiune mica, care este rapid compensata si practic se obtine o tensiune mai mare decat cea initiala.

Poti verifica si la masina si o sa observi ca daca nu e in relanti, cand aprinzi luminile, tensiunea pe baterie este mai mare decat fara lumini aprinse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://chemtraders.ro/detart.php?art=MT2000026131101

 

GusaIulian, mai pui ceva bani si iti iei nou de la importator.

Personal, iti recomand E09, daca mai intri si pe asfalt, sau E09 Dakar daca mergi mai mult in offroad.

Cauciuc mixt este E07, iar special doar strada ai E08.

Preturile difera cu 20-30 de lei.

Pentru fata, va recomand E07 care e la oferta la 156 de lei.

Din ce am tot citit, nu prea sunt bune la apa, in schimb in offroad usor, fara noroi prea mare se descurca bine.

Pe advrider.com cei care le-au folosit pe motorete grele, spun ca au tinut destul de mult ca rulaj de kilometrii.

 

SHUMULICA, ai trecut cu TGS-ul pe Lacul Tei mai devreme. Eram cu masina cu tot familionul, ca tocmai ce am iesit de la munca.

In sfarsit, o sa am si eu 5 zile libere ca miniconcediu de incepere de an scolar.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si la auto, cand aprinzi luminile, tensiunea de incarcare creste.

Are legatura tot cu rezistenta din circuit.

Cu cat rezistenta totala a circuitului este mai mica, se modifica tensiunea pe circuitul de comanda (al alternatorului la auto, respectiv al regulatorului in cazul moto).

Tensiunea pe circuitul de comanda are ca referinta punctul de masa si tensiunea pe pinul de plus.

Comparatorul face urmatorul "calcul":

daca tensiunea citita este mica, comanda alternatorului (in cazul nostru, comanda regulatorului) sa incarce mai mult.

La auto se face din regulatorul alternatorului prin varierea tensiunii excitatiei alternatorului (cresterea sau scaderea campului magnetic) iar la moto tot prin regulator, dar prin scurtarea timpului in care sunt scurtcircutiate infasurarile statorului.

Practic, un consum mare, declanseaza o tensiune mica, care este rapid compensata si practic se obtine o tensiune mai mare decat cea initiala.

Poti verifica si la masina si o sa observi ca daca nu e in relanti, cand aprinzi luminile, tensiunea pe baterie este mai mare decat fara lumini aprinse.

ai dreptate consum matr= tensiune mica , dar de fapt este impropriu spus :legea lui oHM R= U/I sau cum se spune sunt om cu tine daca esti om cu mine ....dezvoltam ??? cred ca NU. Hai la solutii, ca sunt oameni care nu au timp de teoreme ,CE SA FACA OMUL ASTAS ...1. SA VERIFICE MASELE ...2. SA VERIFICE ACUMULATORUL ( sa nu nfie in sc) du'paia vb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...