eugenkawa Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Lăsați omul in pace. Il speriati de la inceput si poate nu stie glumele noastre. Posibil ca scoala sa o fi facut-o pe o motoretă mai joasă si asta e prima lui motocicletă. A luat ce i-a plăcut. E de apreciat ca a ales Pegaso. Si eu ajung cu vârfurile picioarelor, dar la semafor o las putin pe o parte sau stau pe vârfuri. Reglajul la central e puțin mai sus de mijlocul filetului. As putea să o cobor, dar mi-am luat enduro sa am garda la sol înaltă si sa nu ating cu burta de pamant pe coclau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 (editat) Am mai slabit arcul de la telescop si acum totul e ok . Multumesc pentru ajutor ps : in motor voi ce ulei bagati ? as vrea sa bag motul 7100 full sintetic 10w40 .. intra mai mult de 2 l ? Editat Octombrie 7, 2014 de 3m-01 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Ar mai fi o solutie, am vazut la TIR-uri. Cand nu au loc pe sub un pod sau ceva, dezumfla cauciucurile si astfel castiga cativa centimetri buni. Acum, serios vorbind, inainte de a lua o Aprilie asa inalta, nu ai probat-o? E aici e problema , tanarul inca nu stie ca toate lucrurile achzitionate de catre barbat se PROBEAZA inainte ! Asa ca tinere la femei sa faci la fel : ia-o fara proba si ai belit-o! » Post actualizat in 07 Oct 2014 12:56 Baga Motul 5100 semisintetic,10W-40. Pe vremea cand a aparut Aprilica modelul tau,recomandarea de ulei era mineral!Semisinteticul se adapteaza la locul de urmas al uleiului mineral!Ca generatie de motor,eu am bagat in Aprilica veche(GA,1994)sintetic si l-a cam mancat!Am trecut la semisintetic si a ramas acolo,n-a mai fost mancat! Parca 2,4 l e totalul de ulei ce intra,cu filtru cu tot.Nu-i asa Eugene? 5100 am bagat eu si a intrat mai putin de doi litri.Cartea spune ca intra doi litri dar cu ce mai ramane in ea e suficient. » Post actualizat in 07 Oct 2014 12:58 Am mai slabit arcul de la telescop si acum totul e ok . Multumesc pentru ajutor ps : in motor voi ce ulei bagati ? as vrea sa bag motul 7100 full sintetic 10w40 .. intra mai mult de 2 l ? ia 5100 semisintetic 10W-40 bidon de 2l.In semnatura mea gasesti un site" moto-dezmembrari....." acolo vei gasi pe prima pagina un buton care are un link catre un distribuitor de ulei Motul -pretul e ok iar livrarea gratuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Scuze legat de cantitatea de ulei din motor.Asa tineam eu minte! a mea e 94 si asa stiu ca permite 2 l ulei insa a intrat undeva la 1,8 .De fapt colegu 3m -01 trb sa procedeze asa: incalzeste mobra vreo 5-7 minute.Dupa 20 minute dupa ce se va raci un pic uleiul o pozitioneaza astfel incat sa stea dreapta nu aplecata pe cric.Da drumul la uleiul din cadru apoi la uleiul de sub motor apoi scoate filtrul.Dupa ce s-a scurs bine pe toate gaurile monteaza filtrul, curatind anterior foarte bine interiorul carcasei si garnitura, monteaza busoanele de sub motor si cadru, introduce cam 1.5 litri ulei strange joja si porneste timp de 10 minute .Opreste motorul ,lasa la linistit uleiul cam 10-15 minute , desurubeaza joja , sterge , o introduce fara a o insuruba , scoate si verifica nivelul si in functie de constatare mai adauga daca este cazul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 A spus Alin totul corect. Intra cam 2 litri, 2 litri 100 ml. Mai bine pui mai putin si completezi daca mai e nevoie, decat sa pui mai mult si sa fi nevoit sa scoti cu seringa. Doar atunci cand demontezi motorul intra 2 litri 300 ml. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 (editat) A spus Alin totul corect. Intra cam 2 litri, 2 litri 100 ml. Mai bine pui mai putin si completezi daca mai e nevoie, decat sa pui mai mult si sa fi nevoit sa scoti cu seringa. Doar atunci cand demontezi motorul intra 2 litri 300 ml. Am invatat si eu tot de la voi , nimeni nu se naste atotstiutor, si pe aceasta cale va multumesc inca odata ! Editat Octombrie 7, 2014 de alin geamanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 a mea e 94 si asa stiu ca permite 2 l ulei insa a intrat undeva la 1,8 .De fapt colegu 3m -01 trb sa procedeze asa: incalzeste mobra vreo 5-7 minute.Dupa 20 minute dupa ce se va raci un pic uleiul o pozitioneaza astfel incat sa stea dreapta nu aplecata pe cric.Da drumul la uleiul din cadru apoi la uleiul de sub motor apoi scoate filtrul.Dupa ce s-a scurs bine pe toate gaurile monteaza filtrul, curatind anterior foarte bine interiorul carcasei si garnitura, monteaza busoanele de sub motor si cadru, introduce cam 1.5 litri ulei strange joja si porneste timp de 10 minute .Opreste motorul ,lasa la linistit uleiul cam 10-15 minute , desurubeaza joja , sterge , o introduce fara a o insuruba , scoate si verifica nivelul si in functie de constatare mai adauga daca este cazul... in cateva zile o sa comand si uleiul... e bun filtrul asta?? : http://www.piese-motociclete.com/filtre/filtre-ulei-piese-acccesorii/filtre-ulei/filtru-ulei-hiflo-hf151-1090.html Acum cateva intrebari banale.. dehh incepator ... ulei am vazut pe unde se baga.. prin cadru pe acolo pe sus ... busonul de motor banuiesc ca nu e greu de gasit .. dar ala de cadru unde se afla ? Uleiul din motor e acelasi cu cel din cutie nu ? adica doar 2 l trebuie sa bag? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 in cateva zile o sa comand si uleiul... e bun filtrul asta?? : http://www.piese-motociclete.com/filtre/filtre-ulei-piese-acccesorii/filtre-ulei/filtru-ulei-hiflo-hf151-1090.html Acum cateva intrebari banale.. dehh incepator ... ulei am vazut pe unde se baga.. prin cadru pe acolo pe sus ... busonul de motor banuiesc ca nu e greu de gasit .. dar ala de cadru unde se afla ? Uleiul din motor e acelasi cu cel din cutie nu ? adica doar 2 l trebuie sa bag? Multumesc acelas tip de filtru am si eu .E ok ! in rest tine aminte ce ti-a scris Cristi » Post actualizat in 07 Oct 2014 16:54 referitor la schimbul de ulei , ca tot veni vorba, intrebarea care se pune de obicei este : Cand e bine sa faci schimbul, la inceputul sezonului sau la sfarsit? Ei bine am citit pe pagina "pe motoare.ro ' mai demult ca e bine sa schimbi uleiul la sfarsitul sezonului.De ce? uleiul vechi si uzat de obicei condenseaza iarna si astfel poate deteriora partile metalice ,mai ales dac nu pornesti mobra pe timpul iernii , in schimb uleiul nou , va tine motorul lubrifiat , imbalsamat , si pregatit pentru noul sezon! Pareri » Post actualizat in 07 Oct 2014 16:57 ://www.youtube.com/watch?v=Ds9PCfVqBMY In interiorul acestui material exista explicatia pentru care noi ne-am cumparat APRILIA » Post actualizat in 07 Oct 2014 17:00 ://www.youtube.com/watch?v=1T3yiM2y0Xk una de-asta trebuia sa -si ia 3m-01 » Post actualizat in 07 Oct 2014 17:03 saptamana trecuta a fost foarte grea la serviciu asa ca simt nevoia sa ma distrez un pic asa ca persoanele vizate nu trebuie sa se supere pe mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 » Post actualizat in 07 Oct 2014 17:00 ://www.youtube.com/watch?v=1T3yiM2y0Xk una de-asta trebuia sa -si ia 3m-01 » Post actualizat in 07 Oct 2014 17:03 poate o sa fie urmatoarea dupa pegaso... una inalta , una joasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Aline,eu fac schimbul EXACT cand intruneste nr de km parcursi! Normal ,schimbul se face la timp.De obicei un schimb de ulei se face la un nr de km sau un an .Chiar daca nu faci nr de km este recomandat schimbul la un an. ideea venea atunci cand ajungi toamna la nr de km pentru schimb .In acel momemt cum procedezi? schimbi ( chiar daca peste iarna nu mai folosesti mobra ) sau lasi pe inceputul de sezon? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 @3m-01 Salut si bine ai venit! Sfaturile de aici sunt foarte avizate si cei care ti-au spus cate ceva pana acum sunt cei mai experimetati si asta pentru ca si-au "torturat" motocicletele cu pasiune (unii chiar le tortureaza si pe ale altora!!!) :-) . Aici ai avantajul ca gasesti o parere, o informatie pe care nu o gasesti in carti! DAR... si este un "DAR" foarte mare, cel mai bine este sa citesti "Manualul de intretinere" dupa care sa te uiti si in "Manualul de reparatie" (le gasesti in semnatura lui Eugen) pentru ca proiectantul a gandit foarte bine motorul nostru, si mai ales avem avantajul ca exista aceste carti scrise de ei si nu trebuie sa inventam "apa calda"! Stii vorba romaneasca "Altii moare si asa n-are!" Ideea este ca banalul schimb de ulei trebuie facut intr-o succesiune specifica de operatii, chiar ai sa vezi in manual ca simpla verificare a nivelului de ulei este o operatie destul de laborioasa! Evident nu trebuie sa inveti manualele pe dinafara, sunt bine structurate si te poti duce direct la ce ai nevoie. Noi aici pe forum iti putem spune si cateva "scurtaturi", etape peste care mai poti sa sari, dar in mare procedurile inginerilor sunt OK! Una peste alta cel mai bine inveti daca pui mana si desfaci singurel, mai arunci ochii pe forum, mai pe documentatie, poate ai sa strici cate ceva, poate ai sa-ti zdrelesti mainile, dar cand iti iese treaba satisfactia e mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madapribu Postat Octombrie 7, 2014 Share Postat Octombrie 7, 2014 Mai, oameni buni, dar de folositi voi ulei semisintetic si nu mineral? Ca la mine scrie, in carte (BMW F650), 20W50 Mineral. Cum stiu ca motoarele sunt la fel, ma intreb de unde vine diferenta de specificatie a uleiului. Eu am Motul si il schimb pe 6-7.000 km, indiferent de sezon, ca merg si iarna cu ea cand nu e zapada pe jos. Ba chiar vara trecuta l-am schimbat pe la vreo 9.000 km, ca am prins o tura de Grecia mai lunga. Manualul spune ca schimbul de face la 10.000 km, dar cu varsta e mai mai bine mai des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 @3m-01 Salut si bine ai venit! Sfaturile de aici sunt foarte avizate si cei care ti-au spus cate ceva pana acum sunt cei mai experimetati si asta pentru ca si-au "torturat" motocicletele cu pasiune (unii chiar le tortureaza si pe ale altora!!!) :-) . Aici ai avantajul ca gasesti o parere, o informatie pe care nu o gasesti in carti! DAR... si este un "DAR" foarte mare, cel mai bine este sa citesti "Manualul de intretinere" dupa care sa te uiti si in "Manualul de reparatie" (le gasesti in semnatura lui Eugen) pentru ca proiectantul a gandit foarte bine motorul nostru, si mai ales avem avantajul ca exista aceste carti scrise de ei si nu trebuie sa inventam "apa calda"! Stii vorba romaneasca "Altii moare si asa n-are!" Ideea este ca banalul schimb de ulei trebuie facut intr-o succesiune specifica de operatii, chiar ai sa vezi in manual ca simpla verificare a nivelului de ulei este o operatie destul de laborioasa! Evident nu trebuie sa inveti manualele pe dinafara, sunt bine structurate si te poti duce direct la ce ai nevoie. Noi aici pe forum iti putem spune si cateva "scurtaturi", etape peste care mai poti sa sari, dar in mare procedurile inginerilor sunt OK! Una peste alta cel mai bine inveti daca pui mana si desfaci singurel, mai arunci ochii pe forum, mai pe documentatie, poate ai sa strici cate ceva, poate ai sa-ti zdrelesti mainile, dar cand iti iese treaba satisfactia e mare! " cartile sunt sfinte" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 Daca tot a venit vorba de ulei eu folosesc OMV 10W50 moto 4T .Un ulei foarte bun . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madapribu Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 Madaline,asa cum am mai spus,in anii '90,nu era ulei semisintetic sau sintetic!Erau tot felul de incercari,ele concretizandu-se spre anul 2000.Uleiul mineral ce-l gasesti acum,e recomandat clasicelor,ca o lipsa de alternativa la ele,caci semisinteticul cam dispare din motoarele clasice,cum dispare full sinteticul din motoarele anilor '80 incoace!Repet,semisinteticul inlocuieste mineralul la gama motoarelor din anii 1980 incoace! Aceste explicatii le-am primit de la 2 vanzatori autorizati de uleiuri! Ok, si atunci care ar fi specificatiile uleiului semisintetic ca sa fie in parametri dati de producator pentru mineral, respectiv 20W50? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pegasus73 Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 Va salut, stiti pe cineva care confectioneaza crashbar si suporti laterali, (pt un Suzuki Freewind din 2001 ma intereseaza....)..0744304589...Catalin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 (editat) am o intrebare simpla la cunoscatorii de uleiuri : Ce reprezinta W -ul din schema de ulei ? vreau raspuns concret ! » Post actualizat in 08 Oct 2014 17:38vreau sa va spun ca una e sa fi profesionist in uleiuri , de ex , si alta e sa vinzi uleiuri... » Post actualizat in 08 Oct 2014 17:42lubrifierea motorului este poate cel mai important element de intretinere al acestuia Editat Octombrie 8, 2014 de alin geamanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madapribu Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 Vand casca Madhead, aproape noua (purtata de doua ori) si ochelari motocross, la culoare (rosii). Culoare casca: Rosu-negru-argintiu. Material: ABS. Greutate: 1380g. Cozoroc detasabil si reglabil. Prize de aer in zona barbiei si a fruntii plus evacure posterioara si laterala. Captuseala detasabila. Omologare conform normelor ECE 22.05Pret impreuna: 100 de lei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Octombrie 8, 2014 Share Postat Octombrie 8, 2014 » Post actualizat in 08 Oct 2014 17:42 lubrifierea motorului este poate cel mai important element de intretinere al acestuia Un prieten de demult, mecanic moto batran, imi zicea ca uleiul este primul si cel mai important mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Nu am cunoscator profi,am doar vanzator de uleiuri!Ex:10W 40,10 e vascozitatea si 40 e temperatura!W vine de la cuvantul weight... Lubrifierea ESTE ABSOLUT CEL MAI IMPORTANT LUCRU LA MOTOR! Am sa pun o poza cu cartea tehnica de la logan.Acolo scrie asa : primul indice 0, 5,10....W este vascozitatea la temperatura scazuta iar W vine de Winter(iarna) , iar cel de-al doi-lea indice reprezinta vascozitatea la temperatura crescuta , (vara).In functie de tipul de motor si clima tarii respective se alege si tipul de ulei.De aceea uleiurile pe care le utilizam noi au doi indici deoarece se presupune ca este utilizat tot timpul anului iarna-vara si astfel trebuie sa fie performant pentru lubrifierea motorului in conditii aproape perfecte. » Post actualizat in 09 Oct 2014 06:03 Vand casca Madhead, aproape noua (purtata de doua ori) si ochelari motocross, la culoare (rosii). Culoare casca: Rosu-negru-argintiu. Material: ABS. Greutate: 1380g. Cozoroc detasabil si reglabil. Prize de aer in zona barbiei si a fruntii plus evacure posterioara si laterala. Captuseala detasabila. Omologare conform normelor ECE 22.05Pret impreuna: 100 de lei! Marimea conteaza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 http://biblioteca.regielive.ro/laboratoare/mecanica/cum-ne-alegem-lubrifiantii-la-motor-21899.html aici un material interesant si cred ca este chiar corect.Nici eu nu stiam ce e cu Acel SAE in sa daca am Logan , am citit in carate( cartile sunt sfinte) » Post actualizat in 09 Oct 2014 06:26 Aliine,weight e volosit pe post de "in balanta cu"(uzul aproximativ),adica vascozitatea(10) in balanta cu(W) temperatura superioara(40).Asta am inteles de la baieti astia de vand ulei. Acuma,cu o persoana cu doctoratul dat din uleiuri,e mai greu sa iau contact!Ma scuzi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Din manualul bmw despre vascozitati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Ce marime e casca, madapribu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Ia uita-te aici,Aline: http://www.shanti.ro/ » Post actualizat in 09 Oct 2014 08:37 am reusit sa ma uit pe toate pozele , ,este o locatie superba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Ti-am spus. Cel mai important este faptul ca poti pleca in trasee scurte zonale , astfel intr-o saptamana poti vedea multe locuri.Daca ai doua iesiri de-astea pe an , cred ca in cativa ani iti poti cunoaste fb tara .Cred ca acesta este un lucru care ne lipseste-constiinta propriei natiuni cu bune si rele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.