Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Salutari. De azi sunt posesorul acestei frumuseti ... bine ai venit Stapanesti-o sanatos si cu respect Editat Noiembrie 20, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Salutare! Imi pare rau ca ma bag iar, dar na, asta-i felul meu. In legatura cu uleiul: producatorul nu recomanda 10W-40, ci asta iti spune sa folosesti. De recomandat, el iti recomanda marca de ulei pe care au facut ei teste si despre care stiu ca au mers ok motoarele cu ele, in climatul pentru care e destinata motocicleta. Utilizarea unui ulei mai gros (de genul 15W-50) nu face decat sa forteze (in sezonul rece si la porniri) lagarele de alunecare ale motorului: rulmenti, cuzineti, etc. Asta deoarece pelicula de ulei va fi mult mai groasa, lagarele vor produce caldura prin frecare si datorita rezistentei la alunecare si asa mai departe. De asemenea, pompele de ulei vor fi solicitate la presiuni mai mari. Ideea ca un motor are uzura si ca utilizezi un ulei mai gros ca sa compensezi asta e foarte gresita. Cauta pe google SAE viscosity chart si deasemenea pe forumurile de specialitate si vei vedea ca lucrurile nu functioneaza asa. Uleiul folosit in conditii gresite nu face decat sa scurteze viata motorului. P.S. O glumita: Daca te bagi la un Dakar, poti sa-i bagi si 20W-50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Salutare! Imi pare rau ca ma bag iar, dar na, asta-i felul meu. In legatura cu uleiul: producatorul nu recomanda 10W-40, ci asta iti spune sa folosesti. De recomandat, el iti recomanda marca de ulei pe care au facut ei teste si despre care stiu ca au mers ok motoarele cu ele, in climatul pentru care e destinata motocicleta. Utilizarea unui ulei mai gros (de genul 15W-50) nu face decat sa forteze (in sezonul rece si la porniri) lagarele de alunecare ale motorului: rulmenti, cuzineti, etc. Asta deoarece pelicula de ulei va fi mult mai groasa, lagarele vor produce caldura prin frecare si datorita rezistentei la alunecare si asa mai departe. De asemenea, pompele de ulei vor fi solicitate la presiuni mai mari. Ideea ca un motor are uzura si ca utilizezi un ulei mai gros ca sa compensezi asta e foarte gresita. Cauta pe google SAE viscosity chart si deasemenea pe forumurile de specialitate si vei vedea ca lucrurile nu functioneaza asa. Uleiul folosit in conditii gresite nu face decat sa scurteze viata motorului. P.S. O glumita: Daca te bagi la un Dakar, poti sa-i bagi si 20W-50 cred ca am ales corect uleiul. 15 W 40 nu exista , doar bulinele exista .Iar idicativul " 50 "ma ajuta vara cand temperaturile sunt foarte ridicate , si mai ales in oras , cand 40 = ciorba. A hh si nu-mi recomanda marca Editat Noiembrie 20, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Cum sa nu existe 15w40? Eu de ala am si in Transalp si in masina, 60 de lei era bidonul de 5 litri la Lidl. Editat Noiembrie 20, 2015 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) si mai dau un indiciu: Cartea de intretinere Dacia-Renault : eu cred ca ma incadrez bine la temperaturi , » Post actualizat in 20 Nov 2015 18:36 Cum sa nu existe 15w40? Eu de ala am si in Transalp si in masina, 60 de lei era bidonul de 5 litri la Lidl. oooo , eu nu cumpar de rapitza Si sa nu imi spui ca ai folosit acelas ulei si la masina si la motocicleta ??? Ma refeream la ulei de motor( Motul , Motorex ,. Repsol , Yacco) » Post actualizat in 20 Nov 2015 18:41 masinile functioneaza cu ulei diferit in motor de del de cutie de viteze. La motociclete in general se foloseste un singur tip de ulei Acesta este motivul principal pentru care la masina pui ulei de masina iar la motocicleta pui ulei de motocicleta dac n-ar fi fost asa puneam toti bunica si la amasina si la ciorba si la fasole si.............sincer nu stiu ce trebuie la Transalp insa cred ca manualul de intretinere spune tot ce trebuie spus Editat Noiembrie 20, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Dubios, de regula nu recomanda tipul de ulei, ci marca. Dar totusi, ca tot ai pus cartea aia: Iti dai seama ca la temperatura ambientala (caci la asta se refera graficul) de 10 grade, uleiul 15W50 are o viscozitate diferita de 10W40? Deci e mai gros? Deci fortezi motorul sa lucreze degeaba, ii fortezi lagarele de alunecare s.a.m.d.? Editat Noiembrie 20, 2015 de victor_peg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Dubios, de regula nu recomanda tipul de ulei, ci marca. Dar totusi, ca tot ai pus cartea aia: Iti dai seama ca la temperatura ambientala (caci la asta se refera graficul) de 10 grade, uleiul 15W50 are o viscozitate diferita de 10W40? Deci e mai gros? Deci fortezi motorul sa lucreze degeaba, ii fortezi lagarele de alunecare s.a.m.d.? e in aceeasi categorie de temperatura cu 15 w 40cel recomandat de cartea tehnica Aprilia.Eu am avut 10w40 si asta vara mis-a parut prea fluid. Nu contest ca poate am segmentii cu un oarecare grad de uzura. In alta ordine de idei uleiul Yacoo cumparat de mine merge foarte bine la temperaturi inalte ceea ce se intampla in oras cat si la forje mari la drum intins Iarna nu prea ma pasioneaza ... » Post actualizat in 20 Nov 2015 18:56 Uleiul recordurilor mondiale MVX 500 4T - SAE 15W50 Ulei 100% semisintetic pentru motoarele motocicletelor în 4 Timpi CARACTERISTICI MEDII UM 15W50 Densitate la 20 ºC Vâscozitate cinematică la 40 ºC Vâscozitate cinematică la 100 ºC Indice de vâscozitate Punct de curgere Punct de inflamabilitate Cleveland Vâscozitate dinamică la -20ºC Kg/m3 mm2/s mm2/s ºC ºC mPa.s 875 130 17,9 153 -36 210 5300 UTILIZARE Adaptat în particular la motoare puternic solicitate în condiţii de serviciu foarte severe: cross, oraş (aglomerare), stradă, autostradă. Lubrifiază perfect cutiile de viteză integrate şi este miscibil cu lubrifianţii de categorie similară. Omologarile JASO MA2 – potrivita pentru toate tipurile de motociclete (Roadsters,routieres, customs ,GT ou sportives ) PROPRIETĂŢI & AVANTAJE - Gradaţia 15W50 asigură o lubrifiere optimă la temperaturi înalte - Bun nivel de detergenţă şi de dispersivitate - Excelente proprietăţi de fricţiune evitând aşa zisele « alunecări ale ambreiajului » - Foarte bună protecţie a motorului şi a cutiei de viteze contra uzurii - Reduce emisiile poluante - Volatilizare slabă ceea ce permite reducerea consumului de ulei OMOLOGARI SPECIFICATII JASO MA2 API SL MVX 500 4T SAE 15W50 depăşeşte cu largheţe exigenţele cele mai severe definite de principalii constructori. M033YCO090 MA2 JASO T903:2006 PERFORMANCE IS GUARANTEED by YACCO S.A.S. 005-LAB/FT/23-2010/3325 » Post actualizat in 20 Nov 2015 18:58 Eu zic ca am facut alegerea buna .Ramane sa testez Voua va recomand sa faceti cum credeti de cuviinta, insa inainte de a lua o decizie sa va documentati temeinic. La cartofi merge ulei Bunica , la motoare nu! Editat Noiembrie 20, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Un exemplu vazut de mine: colegul care mi-a vandut masina a vrut el sa fie "mai crestin decat Papa" si i-a bagat 15W60 Ideea e ca dupa nici 3000 km, joja mea arata nivelul de ulei sub jumatate. I-am schimbat cu 15W40 (in cartea tehnica a masinii exista 2 tipuri: 5W30 sau 15W40, in functie de climat) si acum nivelul e la fel » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:13Normal. Fiecare face ce vrea acum De curiozitate, sa ne spui consumul de ulei inainte de urmatoarea revizie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Ba folosesc exact acelasi ulei si la masina si la moto si nici una nu sughita, pana la urma sunt doua vechituri cu motoare de conceptie veche, simple si "neimpinse", cu cai putini si turatii mici, in care nu merita bagat ulei super rafinat, au nevoie doar de ulei proaspat si la nivel. Atat. Restul..marketing si bani aruncati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Un exemplu vazut de mine: colegul care mi-a vandut masina a vrut el sa fie "mai crestin decat Papa" si i-a bagat 15W60 Ideea e ca dupa nici 3000 km, joja mea arata nivelul de ulei sub jumatate. I-am schimbat cu 15W40 (in cartea tehnica a masinii exista 2 tipuri: 5W30 sau 15W40, in functie de climat) si acum nivelul e la fel » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:13 Normal. Fiecare face ce vrea acum De curiozitate, sa ne spui consumul de ulei inainte de urmatoarea revizie. normal ca uleiul in schimbi in functie de climat.La mine acest lucru a fost determinant .Termperaturile mari vara , mersul in oras , solicitarea la drum lung ma obliga sa ridic turatia motorului si am pierdut cam 200 ml la 2300 km incarcata full. Clima s-a schimbat in Romania si in Europa fata de acum 21 de ani cand a fost produsa motocicleta fiind mult mai calda atat iarna cat si vara.Deasemenea calitatea uleiurilor a crescut. sunt curios si eu cum merge , insa mai intai trebuie sa verific supapele , furtunele , sa schimb antigeleul , bateria .Sunt curios cum porneste la rece. Motul 5100 10w40 pornea la fix iarna » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:26 Ba folosesc exact acelasi ulei si la masina si la moto si nici una nu sughita, pana la urma sunt doua vechituri cu motoare de conceptie veche, simple si "neimpinse", cu cai putini si turatii mici, in care nu merita bagat ulei super rafinat, au nevoie doar de ulei proaspat si la nivel. Atat. Restul..marketing si bani aruncati. Ba e treaba ta cum faci.Si a mea e vechitura - mobra -din 94 dar nu vreau sa ma lase in drum prin Romania , Grecia sau Germania - am in plan asta. Eu vreau sa ma plimb nu sa ma joc cu copiii prin oras asa ca imi trebe calitate.O doza de marketing e in toate , ai dreptate, dar consacrarea unei marci sta in rezultatele obtinute in zeci de ani de experienta Editat Noiembrie 20, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Ma amuzi. Acel "ba" nu era un apelativ, era parte din "ba din contra". Pe de alta parte, daca tu visezi ca uleiul scump iti va intineri motorul, poti sa o faci linistit, dar sigur nu o sa se intample. Si kilometri cred ca fac destui si culmea nu ma lasa in drum. Si nici nu am auzit de motoare ramase in drum din cauza uleiurilor ieftine, cauzele sunt altele de regula. » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:46Cel mai mare consum de ulei l am avut cu Motul 7100, care nu e deloc ieftin. Cu Lidl nu am mai avut consum de ulei. Ciudat, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Ma amuzi. Acel "ba" nu era un apelativ, era parte din "ba din contra". Pe de alta parte, daca tu visezi ca uleiul scump iti va intineri motorul, poti sa o faci linistit, dar sigur nu o sa se intample. Si kilometri cred ca fac destui si culmea nu ma lasa in drum. Si nici nu am auzit de motoare ramase in drum din cauza uleiurilor ieftine, cauzele sunt altele de regula. » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:46 Cel mai mare consum de ulei l am avut cu Motul 7100, care nu e deloc ieftin. Cu Lidl nu am mai avut consum de ulei. Ciudat, nu? scuze la" ba ". Ce am luat eu nu e scump deloc.Cu 250 de lei( transport inclus ) am doi ani si la mobra si la masina. Nu vreau sa intineresc motorul , insa fiind batran are nevoie de atentie. » Post actualizat in 20 Nov 2015 20:01 Ma amuzi. Acel "ba" nu era un apelativ, era parte din "ba din contra". Pe de alta parte, daca tu visezi ca uleiul scump iti va intineri motorul, poti sa o faci linistit, dar sigur nu o sa se intample. Si kilometri cred ca fac destui si culmea nu ma lasa in drum. Si nici nu am auzit de motoare ramase in drum din cauza uleiurilor ieftine, cauzele sunt altele de regula. » Post actualizat in 20 Nov 2015 19:46 Cel mai mare consum de ulei l am avut cu Motul 7100, care nu e deloc ieftin. Cu Lidl nu am mai avut consum de ulei. Ciudat, nu? 7100 e 100% sintetic si de aceea l-a consumat, trebuia sa pui semisintetic 5100. asa se intampla la motoarele de generatie veche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Noiembrie 20, 2015 Share Postat Noiembrie 20, 2015 Cat fight! Hai, ca-mi place. La mine, in cartea tehnica, imi da 20W50 si nu imi indica marca. Probabil ca Floriol nu se fabrica in 1995. In alta ordine de idei, daca bagi ulei de masina la moto cu ambreiajul in baie de ulei, il distrugi. Pe el, pe ambreiaj. Crede-ma pe cuvant, am experimentat, nu vorbesc din carti. Pe urma, am vorbit cu specialisti care mi-au spus ce si cum e cu uleiul si ambreiajul. E adevarat ca la 1200 GS folosesc ulei de masina in motor, dar ala are cutia si cardanul cu alt ulei. » Post actualizat in 21 Nov 2015 09:40Donez un voucher in valoare de 5 euro la Louis.de. Valabil pana la 30 noiembrie. Asa ca cine vrea sa faca vreo comanda, sa-mi dea de stire. Donez cizme moto ProBiker Touring, piele, marimea 43. Purtate dar in stare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 21, 2015 Share Postat Noiembrie 21, 2015 azi am schimbat uleiul la masina si am facut , prima tura , scurta , prima impresie despre Yacco: pornire usoara , motorul nu se aude si nici nu se simte ca merge la relanti. motorul merge rotund.Este doar prima parere .Am folosit ce recomanda Yacco pentru Dacia Logan, ramane de vazut performantele avand in vedere ca este long life 30000 sau 24 luni Sper la mobra sa fie la fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 22, 2015 Share Postat Noiembrie 22, 2015 Si eu am schimbat uleiul la Aprilica si am bagat Ipone de data asta,nu Motul. Si mie imi intra mult mai usor in viteza si parac e mai fin sunetul motorului,dar asta o pun pe seama faptului ca uleiul e nou. Motul-ul 300 V ce l-am dat jos din motor,era inca verzui la culoare,dupa 8.000 de km! la prima impresie e clar uleiul nou , indiferent de marca , ramane de vazut performantele in timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 22, 2015 Share Postat Noiembrie 22, 2015 Iegzakt. Oricum Ipone-le pus de mine se face tot in Franta ,in aceeasi fabrica cu Motul. Yacco si Elf tot in Franta - sa cred ca francezii sun cei mai buni la uleiuri ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Noiembrie 24, 2015 Share Postat Noiembrie 24, 2015 Hai sa zic si aici, ca poate intereseaza pe cineva: vand crash-bar (engine guard), 150 de lei. Cred ca prinderile sunt identice, atat timp cat cadrul e acelasi. Se pot masura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 24, 2015 Share Postat Noiembrie 24, 2015 Alin cred c-ar fi interesat! Acu vad toba de care mi-ai spus. Hmmm,interesant. momentan am nevoie de alte investitii, amvelopa , placuta , rulmenti- fata , filtru ulei eventual pastile supape dupa verificare si mai cu seama echipament pentru mine- s-a cam dus , cadouri de craciun , rate plm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Noiembrie 24, 2015 Share Postat Noiembrie 24, 2015 momentan am nevoie de alte investitii, amvelopa , placuta , rulmenti- fata , filtru ulei eventual pastile supape dupa verificare si mai cu seama echipament pentru mine- s-a cam dus , cadouri de craciun , rate plm Daca vrei echipament, da o fuga pana aici. Am fost la magazinul ala, de ne-ai trimis tu, si avea o groaza de chestii interesante. Eu mi-am luat o pereche de pantaloni cu mesada, 150 de lei si manusi de vara, noi, 50 de lei. Iar Andrea si-a tras o geaca Reusch de moare lumea, cu 100 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Daca vrei echipament, da o fuga pana aici. Am fost la magazinul ala, de ne-ai trimis tu, si avea o groaza de chestii interesante. Eu mi-am luat o pereche de pantaloni cu mesada, 150 de lei si manusi de vara, noi, 50 de lei. Iar Andrea si-a tras o geaca Reusch de moare lumea, cu 100 de lei. ma bucur ca ati fost si ati gasit lucruri bune.Eu am vazut marfa in targ la Baicoi , O sa incerc sa ajung , dar trebuie sa le iau pe rand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Unde e magazinul asta? Imi trebuie si mie ceva echipament si din ce am vazut pe forum cam toti cei care vand geci / pantaloni sunt ori din timisoara, ori din cluj. Nimeni pe aproape. Am mai vazut acum pe cineva la Gaesti, dar nu stiu cand o sa am timp sa ajung, oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Unde e magazinul asta? Imi trebuie si mie ceva echipament si din ce am vazut pe forum cam toti cei care vand geci / pantaloni sunt ori din timisoara, ori din cluj. Nimeni pe aproape. Am mai vazut acum pe cineva la Gaesti, dar nu stiu cand o sa am timp sa ajung, oricum. Omul vine duminica in targ La Baicoi - e singurul cu echipament moto si salopete. daca vrei sa ajungi in Bucuresti , prelungirea Ghencea , nr 11- » Post actualizat in 25 Nov 2015 10:03 doreste careva filtru ulei( Hiflo Filtro) HF 151 - 25 lei /buc+ transport ?pot trimite cu posta pentru cost redus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_peg Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Madaline, crashbar-ul m-ar interesa pe mine, dar nu am bani acum (Plus ca mobra am parcat-o la un hotel moto, deci n-am cum sa-l testez) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 Omul vine duminica in targ La Baicoi - e singurul cu echipament moto si salopete. daca vrei sa ajungi in Bucuresti , prelungirea Ghencea , nr 11- Cred ca vin si eu duminica la targ. Unde e targul asta cu exactitate? Nu am prea fost prin Baicoi si nu stiu zona ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) Cred ca vin si eu duminica la targ. Unde e targul asta cu exactitate? Nu am prea fost prin Baicoi si nu stiu zona ) cand ajungi in targ , dupa produsele de constructii ( lemn , tabla etc .) mergi dreapta -pe jos si ai sa vezi » Post actualizat in 26 Nov 2015 08:33 cand ajungi in targ , dupa produsele de constructii ( lemn , tabla etc .) mergi dreapta -pe jos si ai sa vezi iti recomand sa lasi masina langa un centru de colectare fier pe dreapta si apoi mergi pe jos , e nebunie.Dac ploua nu te duce , e cam noroi Poate ajung si eu duminica , daca iau leafa Editat Noiembrie 26, 2015 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.