mihai.sandu Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 iau eu o sufa sanatoasa Am si eu cateva bucati. In lumina evenimentelor petrecute in urma cu ceva vreme nu mai plec de acasa fara sufe / franghii la mine ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 (editat) Si mai este o sita in t-ul ala de plastic ce intra in carburatoare pe care intra furtunul ce vine de la robinet. in mod normal este , dar am vazut ca la unele mobre a disparut.....fiind foarte fina se infunda , unii au scos-o din comoditate Editat August 2, 2016 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ricomuerte Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 Fiind primul an calare pe Pegaso, cred ca o sa am o mie de lucruri de invatzat. va rog sa fiti intelegatori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 (editat) Si mai este o sita in t-ul ala de plastic ce intra in carburatoare pe care intra furtunul ce vine de la robinet. Corect! Totusi alea sunt filtre grosiere, ideala e si adaugarea unui filtru pentru particule fine. Asta pentru lenesi sau aia care nu isi fac de lucru la mobra iarna si/sau nu o desfac cap-coada din 6 in 6 luni Plus de asta, daca nu insel...exista filtrul de benzil cu cod de aprilia, pt. pegaso... https://www.fowlersparts.co.uk/parts/view/AP8102337 Editat August 2, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 Corect! Totusi alea sunt filtre grosiere, ideala e si adaugarea unui filtru pentru particule fine. Asta pentru lenesi sau aia care nu isi fac de lucru la mobra iarna si/sau nu o desfac cap-coada din 6 in 6 luni Plus de asta, daca nu insel...exista filtrul de benzil cu cod de aprilia, pt. pegaso... https://www.fowlersparts.co.uk/parts/view/AP8102337 eu imi curat anual carburile si rezervorul , inlocuiesc furtunele de benzina , motiv pentru care merge.Datorita costului redus cand fac schimbul de ulei schimb si bujia , marca Denso , impecabila- de cand am schimbat NGK ul , porneste la sfert- pe care o achizitionez local cu pretul de 8,5 lei/bucata.Anul acesta intru si la motor : reglaje supape , verificare rulment pornire , si lantul de distributie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 Sunt putin invidios pe voi. Dar ca tot vorbiti de lantul asta de distributie, Care este secretul lui? Am reusit sa o fac pe a mea sa porneasca, am facut o tura prin jurul casei cu ea si am constatat 2 lcururi: 1. S-a aprins iarasi marturul de la ulei ( deci prob cu pompa, posibil are ceva aer in interior) Din ce am citit cica s-ar face un fel de " aerisire" a pompei de ulei. A facut cineva asa ceva? 2. face ca o moara de ciocanele ( lantul de distributie, am luat unul nou pe care il voi monta). Care este secretul intinzatorului? pun ulei in el, pastreaza presiunea cadn apas, iar dupa ce il montez si dau de 2 ori la automat cand il verific nu mai are deloc ulei. Toate meritele pentru Alin si Cristian. cat am vrut sa nu va dau dreptate.. tot la ce ati spus voi am ajuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackbeardbob Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 eu zic sa mai astepti cu montatul lantului nou pana reusesti sa rezolvi problema cu uleiul...daca nu ai presiune de ulei, se aprinde martorul in bordintinzatorul e hidraulic, deci se foloseste de presiunea uleiului pentru a intinde lantulun lant slab (adica neintins) produce un sunet similar cu cel al unei cutii de tabla, scuturate bine, cu cateva piulite libere prin ea concluzie: ai toate sansele sa scapi de sunetul ala de "moara cu ciocanele" daca reusesti sa convingi, intr-un fel sau altul, sistemul de ungere sa functioneze normal concluzie 2: daca nu reusesti cu sistemul de ungere, ai sanse mari sa distrugi motorul, fie prin carente de lubrifiere, deci uzura accelerata, fie prin defazarea distributiei (adica saritul ei de la punct) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 eu zic sa mai astepti cu montatul lantului nou pana reusesti sa rezolvi problema cu uleiul... daca nu ai presiune de ulei, se aprinde martorul in bord intinzatorul e hidraulic, deci se foloseste de presiunea uleiului pentru a intinde lantul un lant slab (adica neintins) produce un sunet similar cu cel al unei cutii de tabla, scuturate bine, cu cateva piulite libere prin ea concluzie: ai toate sansele sa scapi de sunetul ala de "moara cu ciocanele" daca reusesti sa convingi, intr-un fel sau altul, sistemul de ungere sa functioneze normal concluzie 2: daca nu reusesti cu sistemul de ungere, ai sanse mari sa distrugi motorul, fie prin carente de lubrifiere, deci uzura accelerata, fie prin defazarea distributiei (adica saritul ei de la punct) de acord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 eu imi curat anual carburile si rezervorul , inlocuiesc furtunele de benzina , motiv pentru care merge.Datorita costului redus cand fac schimbul de ulei schimb si bujia , marca Denso , impecabila- de cand am schimbat NGK ul , porneste la sfert- pe care o achizitionez local cu pretul de 8,5 lei/bucata.Anul acesta intru si la motor : reglaje supape , verificare rulment pornire , si lantul de distributie Pai tu esti un caz fericit, mai stii sa surubaresti, iti stii fierul, dar altii... D-zeu cu mila! 2. face ca o moara de ciocanele ( lantul de distributie, am luat unul nou pe care il voi monta). Eu pun pariu ca zgomotele se aud din bottom end: arbore, ambielaj, biela. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 Cristi, noi o sa plecam joi dimineata, pe la 10-11. Nu stiu cat o sa facem. Pe la 15-16 ar trebui sa ajungem. Vorbin la telefon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Blackbeardbob, ceea ce zici tu are perfecta logica. Nu mi-a venit in minte. Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-? CRISTIAN , Aprilica mea iti multumeste Cand am defacut tot motorul am curatat tot ce insemna filtre(inclusiv cel din cadru) stiu la ce anume te referi. Insa mersi ca mi-ai amintit, o voi face iarasi(cel putin stiu ca verific) Pe forumul official aprilia oamenii zic ceva dspre o amorsare a pompei. Desfaci capacul filtrului de ulei, si desfaci un surub(care in general este greu de desfacut) apoi pornesti motorul pt 5 sec si uleiul ar trebui sa iasa pe la acel surub. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackbeardbob Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 (editat) Alin, vezi poate iti e de ajutor manualul de la linkul de mai jos (daca nu il ai deja)https://www.dropbox.com/s/vngj6agg4bcju6a/Aprilia_Pegaso_655_%2795_Repair_Manual.pdf?dl=0 E manualul de service pentru motorul Rotax 655 editat in '95 Editat August 3, 2016 de Blackbeardbob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 (editat) Alin, vezi poate iti e de ajutor manualul de la linkul de mai jos (daca nu il ai deja) https://www.dropbox.com/s/vngj6agg4bcju6a/Aprilia_Pegaso_655_%2795_Repair_Manual.pdf?dl=0 E manualul de service pentru motorul Rotax 655 editat in '95 l-am gasit pe net si o sa il studiez inainte , cu siguranta. Merci! » Post actualizat in 03 Aug 2016 10:22 Aline,tu aveai parca o poza cu zona aia a Aprilicii.I-o postezi?Mersi. Salutare.Am sa caut acasa in arhiva Editat August 3, 2016 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-? E o operatiune mai complicata de imperecheare a ambielajului cu carterul si biela. Ai facut si tu vreo masuratoare la ambielaj/biela sau pur si simplu le-ai pus? Pune urechea si vezi de unde se aud bataile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Blackbeardbob, ceea ce zici tu are perfecta logica. Nu mi-a venit in minte. Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-? CRISTIAN , Aprilica mea iti multumeste Cand am defacut tot motorul am curatat tot ce insemna filtre(inclusiv cel din cadru) stiu la ce anume te referi. Insa mersi ca mi-ai amintit, o voi face iarasi(cel putin stiu ca verific) Pe forumul official aprilia oamenii zic ceva dspre o amorsare a pompei. Desfaci capacul filtrului de ulei, si desfaci un surub(care in general este greu de desfacut) apoi pornesti motorul pt 5 sec si uleiul ar trebui sa iasa pe la acel surub. :| Referitor la dilema aerisirii sistemului de ungere,arunca un ochi pe pagina 564 a acestui topic, mai exact postul 11263. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 dar oare dece trebuie sa fie lucrurile asa de complicate? Am pus tot ansamblul de ambielaj si biela in interiorul motorului, totul la semn si cam atat. Stiu ca in carte zice ca trebuie sa masori sa fie o distanta intre ambielaj si carcasa motorului insa nu am sculele necesare sa fac aceasta masuratoare deci.. am trecut peste. Eu spun de lant deoarece in momentul in care invart de motor cu capacul supapelor scos, lantul are un moment in care se ridica peste pinionul axului cu came aprox 1,5 cm ( de aici si concluzia ca este prea slabit) , in fond este mai usor sa schimb lantul decat sa desfac iar tot motorul iar. In cazul in care acea bataie nu va disparea voi desface motorul. am u video sper sa il pot incarca aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackbeardbob Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 lantul se ridica pentru ca nu e presurizat sistemul de ungere si implicit nu are cine sa tensioneze patina intinzatoare.vezi poate gasesti ceva util in manualul ala de motor... daca sitele sunt curate toate, verifica restul sistemului de ungere... poate ti-a scapat ceva si nu se angreneaza bine pompa de ulei... nu stiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 A incercat cineva pe Pegaso pana acum anvelope de cross altele in afara de Mitas? Caut sa imi iau Mitas C02 130/80-17 65N TT pentru spate, iar pentru fata Mitas 100/90-19 C10. Pretul lor la comun fiind undeva la 100euro. Alegerile pt anvelopa fata de offroad sunt destul de limitate pe dimensiunea 100/90-19. Mentionez ca nu ma intereseaza comportamentul pe asfalt deoarece folosesc remorca pt transport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 un mic update, cred ca ar interesa pe toti acest topic http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?297012-Priming-the-pegaso-oil-pump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 lantul se ridica pentru ca nu e presurizat sistemul de ungere si implicit nu are cine sa tensioneze patina intinzatoare. vezi poate gasesti ceva util in manualul ala de motor... daca sitele sunt curate toate, verifica restul sistemului de ungere... poate ti-a scapat ceva si nu se angreneaza bine pompa de ulei... nu stiu cred ca lantul se ridica deoarece este uzat , intins si nu mai cala bine pe pasul de la dinti.Chiar daca este larg , neintins , un lant bun nu trebuie sa se ridice peste pinioane , bineinteles atunci cand invarti angrenajul cu mana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackbeardbob Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Mea culpa, motoare Rotax nu am desfacut pana acum, dar la cele doua motoare prin care am umblat (un 3000cc D de Mercedes din '78 si un 2200cc D de Opel din 2001, cu intinzatorul deconectat se ridaca deasupra pinioanelor penru a facilita asezarea "la punct" Ce e drept, daca pe toata durata "invartirii" motorului are doar un moment in care se ridica, restul timpului petrecandu-l la locul lui, clar trebuie investigata in amanunt toata distributia... ceva sigur nu e in regula... pe de alta parte, daca se ridica si ramane ridicat, momentul respectiv coincide cu pierderea uleiului din intinzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Mi-am rupt mainile cu un schimb de carburatoare! Prost sistem are Aprilia Pegaso 98. o sa ii pun tobele zilele astea! Sper sa mearga ok! Altfel o sa intre in pamant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Pare adevarat si logic ce spuneti. Probabil azi primesc comanda si zilele astea voi incepe montarea pieselor. Intre timp am reusit sa gasesc filmuletul. » Post actualizat in 03 Aug 2016 13:41https://www.youtube.com/watch?v=4w0coPFJkjk&feature=youtu.be singura varianta de a posta video. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 Si totusi, si sper sa ma insel legat de prima afirmatie, pare a fi zgomot de distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geamanu Alin Postat August 3, 2016 Share Postat August 3, 2016 (editat) Mi-am rupt mainile cu un schimb de carburatoare! Prost sistem are Aprilia Pegaso 98. o sa ii pun tobele zilele astea! Sper sa mearga ok! Altfel o sa intre in pamant! e mai inghesuita decat Ga-ul . Cel mai simplu slabesti prinderile de la carburi apoi desfaci suruburile de sus de la cadrul mic , pe care sta seaua, si lle slabesti pe cele de jos.Astfel vei obtine spatiul necesar de lucru , deoarece cadrul mic va cobora cativa centimetrii pana se va sprijini in tobe.Aici italianul a gandit asta facand imbinarea dintre saxofon si finale un pic mai larga . prima data m-am chinuit si eu la demontare/montare insa cineva pe acest topic a pus o schema , nu mai stiu de unde , cum se scot carburile ; am probat si asa se face cel mai simplu.Deasemenea trebuie avut mare grija la demontarea presetupei de la soc , care cedeaza repede, este din plastic. azi am mesterit cu un prieten , motoretisc cu state vechi , la o mobra , cateva piguleti , luata de curand.Este interesat sa mearga la intalnire , sper ca nu va fi o problema marca , ere tot Rotax pe ea. » Post actualizat in 03 Aug 2016 19:04 Hai Steaua....2 bucati Editat August 3, 2016 de Geamanu Alin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.