Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Si mai este o sita in t-ul ala de plastic ce intra in carburatoare pe care intra furtunul ce vine de la robinet.

in mod normal este , dar am vazut ca la unele mobre a disparut.....fiind foarte fina se infunda , unii au scos-o din comoditate

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si mai este o sita in t-ul ala de plastic ce intra in carburatoare pe care intra furtunul ce vine de la robinet.

 

Corect! Totusi alea sunt filtre grosiere, ideala e si adaugarea unui filtru pentru particule fine. Asta pentru lenesi sau aia care nu isi fac de lucru la mobra iarna si/sau nu o desfac cap-coada din 6 in 6 luni :D Plus de asta, daca nu insel...exista filtrul de benzil cu cod de aprilia, pt. pegaso...

 

https://www.fowlersparts.co.uk/parts/view/AP8102337

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Totusi alea sunt filtre grosiere, ideala e si adaugarea unui filtru pentru particule fine. Asta pentru lenesi sau aia care nu isi fac de lucru la mobra iarna si/sau nu o desfac cap-coada din 6 in 6 luni :D Plus de asta, daca nu insel...exista filtrul de benzil cu cod de aprilia, pt. pegaso...

 

https://www.fowlersparts.co.uk/parts/view/AP8102337

eu imi curat anual carburile si rezervorul , inlocuiesc furtunele de benzina , motiv pentru care merge.Datorita costului redus cand fac schimbul de ulei schimb si bujia , marca Denso , impecabila- de cand am schimbat NGK ul , porneste la sfert- pe care o achizitionez local cu pretul de 8,5 lei/bucata.Anul acesta intru si la motor : reglaje supape , verificare rulment pornire , si lantul de distributie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt putin invidios pe voi.

 

Dar ca tot vorbiti de lantul asta de distributie, Care este secretul lui?

Am reusit sa o fac pe a mea sa porneasca, am facut o tura prin jurul casei cu ea si am constatat 2 lcururi:

1. S-a aprins iarasi marturul de la ulei ( deci prob cu pompa, posibil are ceva aer in interior) Din ce am citit cica s-ar face un fel de " aerisire" a pompei de ulei. A facut cineva asa ceva?

2. face ca o moara de ciocanele ( lantul de distributie, am luat unul nou pe care il voi monta). Care este secretul intinzatorului? pun ulei in el, pastreaza presiunea cadn apas, iar dupa ce il montez si dau de 2 ori la automat cand il verific nu mai are deloc ulei.

 

Toate meritele pentru Alin si Cristian. cat am vrut sa nu va dau dreptate.. tot la ce ati spus voi am ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic sa mai astepti cu montatul lantului nou pana reusesti sa rezolvi problema cu uleiul...
daca nu ai presiune de ulei, se aprinde martorul in bord
intinzatorul e hidraulic, deci se foloseste de presiunea uleiului pentru a intinde lantul
un lant slab (adica neintins) produce un sunet similar cu cel al unei cutii de tabla, scuturate bine, cu cateva piulite libere prin ea

concluzie: ai toate sansele sa scapi de sunetul ala de "moara cu ciocanele" daca reusesti sa convingi, intr-un fel sau altul, sistemul de ungere sa functioneze normal

concluzie 2: daca nu reusesti cu sistemul de ungere, ai sanse mari sa distrugi motorul, fie prin carente de lubrifiere, deci uzura accelerata, fie prin defazarea distributiei (adica saritul ei de la punct)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic sa mai astepti cu montatul lantului nou pana reusesti sa rezolvi problema cu uleiul...

daca nu ai presiune de ulei, se aprinde martorul in bord

intinzatorul e hidraulic, deci se foloseste de presiunea uleiului pentru a intinde lantul

un lant slab (adica neintins) produce un sunet similar cu cel al unei cutii de tabla, scuturate bine, cu cateva piulite libere prin ea

concluzie: ai toate sansele sa scapi de sunetul ala de "moara cu ciocanele" daca reusesti sa convingi, intr-un fel sau altul, sistemul de ungere sa functioneze normal

concluzie 2: daca nu reusesti cu sistemul de ungere, ai sanse mari sa distrugi motorul, fie prin carente de lubrifiere, deci uzura accelerata, fie prin defazarea distributiei (adica saritul ei de la punct)

de acord

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu imi curat anual carburile si rezervorul , inlocuiesc furtunele de benzina , motiv pentru care merge.Datorita costului redus cand fac schimbul de ulei schimb si bujia , marca Denso , impecabila- de cand am schimbat NGK ul , porneste la sfert- pe care o achizitionez local cu pretul de 8,5 lei/bucata.Anul acesta intru si la motor : reglaje supape , verificare rulment pornire , si lantul de distributie

Pai tu esti un caz fericit, mai stii sa surubaresti, iti stii fierul, dar altii... D-zeu cu mila!

 

2. face ca o moara de ciocanele ( lantul de distributie, am luat unul nou pe care il voi monta).

Eu pun pariu ca zgomotele se aud din bottom end: arbore, ambielaj, biela.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blackbeardbob, ceea ce zici tu are perfecta logica. Nu mi-a venit in minte.

 

Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-?

 

CRISTIAN , Aprilica mea iti multumeste :)

Cand am defacut tot motorul am curatat tot ce insemna filtre(inclusiv cel din cadru) stiu la ce anume te referi. Insa mersi ca mi-ai amintit, o voi face iarasi(cel putin stiu ca verific)

 

Pe forumul official aprilia oamenii zic ceva dspre o amorsare a pompei. Desfaci capacul filtrului de ulei, si desfaci un surub(care in general este greu de desfacut) apoi pornesti motorul pt 5 sec si uleiul ar trebui sa iasa pe la acel surub. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alin, vezi poate iti e de ajutor manualul de la linkul de mai jos (daca nu il ai deja)

https://www.dropbox.com/s/vngj6agg4bcju6a/Aprilia_Pegaso_655_%2795_Repair_Manual.pdf?dl=0

 

E manualul de service pentru motorul Rotax 655 editat in '95

Editat de Blackbeardbob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alin, vezi poate iti e de ajutor manualul de la linkul de mai jos (daca nu il ai deja)

 

https://www.dropbox.com/s/vngj6agg4bcju6a/Aprilia_Pegaso_655_%2795_Repair_Manual.pdf?dl=0

 

E manualul de service pentru motorul Rotax 655 editat in '95

l-am gasit pe net si o sa il studiez inainte , cu siguranta.

 

 

Merci!

» Post actualizat in 03 Aug 2016 10:22

 

 

 

 

 

Aline,tu aveai parca o poza cu zona aia a Aprilicii.I-o postezi?Mersi.

 

 

 

Salutare.Am sa caut acasa in arhiva

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-?

E o operatiune mai complicata de imperecheare a ambielajului cu carterul si biela. Ai facut si tu vreo masuratoare la ambielaj/biela sau pur si simplu le-ai pus? Pune urechea si vezi de unde se aud bataile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blackbeardbob, ceea ce zici tu are perfecta logica. Nu mi-a venit in minte.

 

Banzay, poti te rog sa explici putin motivele pentru care ar putea sa fie arbore, ambielaj? Abia le-am schimbat si ma gandesc ca poate ceva nu am pus bine. Dar cu toatea astea sta bine la relanti, incarca bine, merge ok. :-?

 

CRISTIAN , Aprilica mea iti multumeste :)

Cand am defacut tot motorul am curatat tot ce insemna filtre(inclusiv cel din cadru) stiu la ce anume te referi. Insa mersi ca mi-ai amintit, o voi face iarasi(cel putin stiu ca verific)

 

Pe forumul official aprilia oamenii zic ceva dspre o amorsare a pompei. Desfaci capacul filtrului de ulei, si desfaci un surub(care in general este greu de desfacut) apoi pornesti motorul pt 5 sec si uleiul ar trebui sa iasa pe la acel surub. :|

 

Referitor la dilema aerisirii sistemului de ungere,arunca un ochi pe pagina 564 a acestui topic, mai exact postul 11263.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar oare dece trebuie sa fie lucrurile asa de complicate? :)

Am pus tot ansamblul de ambielaj si biela in interiorul motorului, totul la semn si cam atat. Stiu ca in carte zice ca trebuie sa masori sa fie o distanta intre ambielaj si carcasa motorului insa nu am sculele necesare sa fac aceasta masuratoare deci.. am trecut peste.

Eu spun de lant deoarece in momentul in care invart de motor cu capacul supapelor scos, lantul are un moment in care se ridica peste pinionul axului cu came aprox 1,5 cm ( de aici si concluzia ca este prea slabit) , in fond este mai usor sa schimb lantul decat sa desfac iar tot motorul iar. In cazul in care acea bataie nu va disparea voi desface motorul. am u video sper sa il pot incarca aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul se ridica pentru ca nu e presurizat sistemul de ungere si implicit nu are cine sa tensioneze patina intinzatoare.
vezi poate gasesti ceva util in manualul ala de motor...
daca sitele sunt curate toate, verifica restul sistemului de ungere... poate ti-a scapat ceva si nu se angreneaza bine pompa de ulei... nu stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva pe Pegaso pana acum anvelope de cross altele in afara de Mitas?

Caut sa imi iau Mitas C02 130/80-17 65N TT pentru spate, iar pentru fata Mitas 100/90-19 C10.

 

Pretul lor la comun fiind undeva la 100euro.

 

Alegerile pt anvelopa fata de offroad sunt destul de limitate pe dimensiunea 100/90-19.

 

Mentionez ca nu ma intereseaza comportamentul pe asfalt deoarece folosesc remorca pt transport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul se ridica pentru ca nu e presurizat sistemul de ungere si implicit nu are cine sa tensioneze patina intinzatoare.

vezi poate gasesti ceva util in manualul ala de motor...

daca sitele sunt curate toate, verifica restul sistemului de ungere... poate ti-a scapat ceva si nu se angreneaza bine pompa de ulei... nu stiu

cred ca lantul se ridica deoarece este uzat , intins si nu mai cala bine pe pasul de la dinti.Chiar daca este larg , neintins , un lant bun nu trebuie sa se ridice peste pinioane , bineinteles atunci cand invarti angrenajul cu mana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mea culpa, motoare Rotax nu am desfacut pana acum, dar la cele doua motoare prin care am umblat (un 3000cc D de Mercedes din '78 si un 2200cc D de Opel din 2001, cu intinzatorul deconectat se ridaca deasupra pinioanelor penru a facilita asezarea "la punct"

Ce e drept, daca pe toata durata "invartirii" motorului are doar un moment in care se ridica, restul timpului petrecandu-l la locul lui, clar trebuie investigata in amanunt toata distributia... ceva sigur nu e in regula... pe de alta parte, daca se ridica si ramane ridicat, momentul respectiv coincide cu pierderea uleiului din intinzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare adevarat si logic ce spuneti. Probabil azi primesc comanda si zilele astea voi incepe montarea pieselor. Intre timp am reusit sa gasesc filmuletul.


» Post actualizat in 03 Aug 2016 13:41

https://www.youtube.com/watch?v=4w0coPFJkjk&feature=youtu.be singura varianta de a posta video.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am rupt mainile cu un schimb de carburatoare! Prost sistem are Aprilia Pegaso 98. o sa ii pun tobele zilele astea! Sper sa mearga ok! Altfel o sa intre in pamant!

e mai inghesuita decat Ga-ul . Cel mai simplu slabesti prinderile de la carburi apoi desfaci suruburile de sus de la cadrul mic , pe care sta seaua, si lle slabesti pe cele de jos.Astfel vei obtine spatiul necesar de lucru , deoarece cadrul mic va cobora cativa centimetrii pana se va sprijini in tobe.Aici italianul a gandit asta facand imbinarea dintre saxofon si finale un pic mai larga . prima data m-am chinuit si eu la demontare/montare insa cineva pe acest topic a pus o schema , nu mai stiu de unde , cum se scot carburile ; am probat si asa se face cel mai simplu.Deasemenea trebuie avut mare grija la demontarea presetupei de la soc , care cedeaza repede, este din plastic.

 

azi am mesterit cu un prieten , motoretisc cu state vechi , la o mobra , cateva piguleti , luata de curand.Este interesat sa mearga la intalnire , sper ca nu va fi o problema marca , ere tot Rotax pe ea.

» Post actualizat in 03 Aug 2016 19:04

Hai Steaua....2 bucati

post-78987-0-48207500-1470249802_thumb.jpg

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...