Florynn Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 o intrebare. am tras o trinta cu moto. inainte aveam nivelul de ulei aproape de maxim. acum am nivelul la minim. unde o disparut ca no curs atita. si cam fumega acuma cind o pornes pina se incalzeste. tr sa completez uleiu pina la nivel sa fie ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 6, 2010 Share Postat Noiembrie 6, 2010 (editat) o intrebare. am tras o trinta cu moto. inainte aveam nivelul de ulei aproape de maxim. acum am nivelul la minim. unde o disparut ca no curs atita. si cam fumega acuma cind o pornes pina se incalzeste. tr sa completez uleiu pina la nivel sa fie ok? Te ai uitat in cutia filtrului de aer? Fumul e alb cumva?Uleiu tau mai mult ca sigur a ajuns in cutia filtrului de aer ..apoi in carburatoare ..etc..Normal ca tre sa completezi , da numai dupa ce verifici cum trebuie nivelu . Mesaj completat app de releu ..azi m a apucat harnicia asa ca m am gandit sa il mut.Am vrut sa l mut pe lateral si carena spate da aveam indoieli avand in vedere c ar fi stat deasupra tobei , asa ca l am mutat pan la urma in partea mai lata a "cutiei de scule". Am prins ventilatorul de releu cu niste coliere de plastic trecute pe sub releu , iar pe releu l am prins cu doua suruburi autoforante . Poze: Prima data am folosit coliere incrucisate dar am renuntat la unu momentan pt ca o sa vreau sa i prind deasupra si un gratar metalic de protectie pt ventilator . Mesaj completat Protectie : Mesaj completat Am gasit o chestie interesanta care nu stiu daca s a mai discutat p aici .Este vorba de schimbarea unei rezistente care regleaza avansul -Spark advance resistance- si care ar face motocicleta sa mearga mai rotund si i ar da oaresce forta n plus ..Eu clar o sa ncerc asta ..Linkuri : Pe alt site care contine si alte minuni . Poze : Mesaj completat Linkuri corecte : Pe Aprilia forum Pe alt site interesant Editat Noiembrie 6, 2010 de Geo C.P. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enos Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Te ai uitat in cutia filtrului de aer? Fumul e alb cumva?Uleiu tau mai mult ca sigur a ajuns in cutia filtrului de aer ..apoi in carburatoare ..etc..Normal ca tre sa completezi , da numai dupa ce verifici cum trebuie nivelu .Mesaj completat app de releu ..azi m a apucat harnicia asa ca m am gandit sa il mut.Am vrut sa l mut pe lateral si carena spate da aveam indoieli avand in vedere c ar fi stat deasupra tobei , asa ca l am mutat pan la urma in partea mai lata a "cutiei de scule". Am prins ventilatorul de releu cu niste coliere de plastic trecute pe sub releu , iar pe releu l am prins cu doua suruburi autoforante . Poze: Prima data am folosit coliere incrucisate dar am renuntat la unu momentan pt ca o sa vreau sa i prind deasupra si un gratar metalic de protectie pt ventilator . Mesaj completat Protectie : Mesaj completat Am gasit o chestie interesanta care nu stiu daca s a mai discutat p aici .Este vorba de schimbarea unei rezistente care regleaza avansul -Spark advance resistance- si care ar face motocicleta sa mearga mai rotund si i ar da oaresce forta n plus ..Eu clar o sa ncerc asta ..Linkuri : Pe alt site care contine si alte minuni . Poze : Mesaj completat Linkuri corecte : Pe Aprilia forum Pe alt site interesant Sa ne zici si noua rezultatele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enos Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Sa ne zici si noua daca se simte vre o diferenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Sa ne zici si noua daca se simte vre o diferenta Un experiment nu e relevant cu un singur "participant" Mie s ar putea sa mi se para deci ar trebui mai multe pareri..Ideea e ca daca te uiti pe CATALOGUL DE PIESE APRILIA la numerele 4 si 5 o sa ti dai seama ca i cat se poate de pe bune treaba pt ca exista ca oem part "Spark advance resistance" si de 4.5 si de 10 k.Aparent asta era una din metodele celor de la aprilia de a limita motocicletele. Mesaj completat Revelatie ..Da daca folosim un rezistor cu rezistenta variabila ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Eu cred ca e doar limitarea de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Eu cred ca e doar limitarea de turatie. Nu le am la capitolu asta da daca rezistoru asta ti regleaza momentu n care ti da scanteia iti poate limita si cantitatea de benzina arsa = noxe mai mici ..benzina nearsa inpinsa pe esapament ..bubuituri pe esapament clasice pt pegaso incins calumea..consum mai mare .. Gandirea mea logica asta mi spune .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 imi ziceti o guma buna pt fata? 80\20 on off. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Eu cred ca e doar limitarea de turatie. Rezultat ..canci ..La mine a fost schimbat inainte rezistoru original cu unu de 10 .Se vede ca nu i original pt ca i bagat intr o izolatie de cablu in loc de "heatshrink tube"(cum i o zice n romana ).. A mai verificat cineva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 imi ziceti o guma buna pt fata? 80\20 on off. Banuiesc ca nu ai roata schimbata si ca ai 100/90 - 19 http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcyc...heet/mt_60.html sau http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcyc..._mt_90_a-t.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enos Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 mitas e08 e super pt c ti trebuie tie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Eu cred ca e doar limitarea de turatie. Asta am gasit despre rezistenta aceea: It may be the spark advance resistor. The US-models have this installed at the factory. I would guess it makes more power when installed. Talk to your dealer.....we have never messed with this item. I only knew of this resistor after careful studying of the wiring diagram. The US-model wiring diagram has it installed near the CDI box with a connector that has a blue and a green/white wire. The physical location of this connector should be under the tank/seat area. When I bought my pegaso -98 the dealer handed over this connector. He said I could just throw it away. It was there just to pass the noise regulations. The dealer then replaces it with another resistor.This sound strange but is very common for a lot of bikes, according to my dealer. The one mounted has clear coating and 10k resistance, the original has black coating and 4.6k. According to some postings on a German board the 4.6k sets timing to 19deg and 10k to 17deg. I assume this is at idle but I think the change is very small. 5deg advance keys are common for sportsbikes. Well I have tried both resistors and the change is not big. With 4.6k the low rpm responce is softer but actually I think it ran better/smoother at high rpm. I use the 10k resistor. It has a more direct throttle response at low rpm but the lumpiness is there. Actually the softer response with the 4.6k reduces chain-snatch but the acceleration is slower. Se pare ca cea de 4,7kohmi regleaza avansul la 19 grade inainte de punctul mort, iar cea de 10kohmi la 17 grade. Pegasul meu porneste mai usor cu cea de 4,7k. Din cate stiu pegasul nu are limitare de turatie din CDI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 7, 2010 Share Postat Noiembrie 7, 2010 Se pare ca cea de 4,7kohmi regleaza avansul la 19 grade inainte de punctul mort, iar cea de 10kohmi la 17 grade. Pegasul meu porneste mai usor cu cea de 4,7k. Din cate stiu pegasul nu are limitare de turatie din CDI. Interesant ..credeam si cea de 4.7 si cea de 10 sunt inbracate n tubul negru ..deci e posibil si a mea sa o aiba stock p aia de 10.De pornire nu ma plang si sincer de nimic altceva ..Pegasu meu e probabil unu dintre cele mai lipsite de probleme de pe forumu asta .Problemele avute pan acum s au rezolvat simplu si ieftin . Eu am ajuns la rezistenta asta citind pe forumuri in incercarea de a ntelege de ce am trecut in talonu motocicletei 29 de kw cand m am mai dat cu alte trei pegasouri din care unu i.e. si pot sa jur ca trage mult mai bine si mai tare decat ala pe injectie . Deh..ma gandeam ca dezgrop niste resurse nebanuite cu rezistoru asta si mai scade consumu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 Codul rulmentilor de la articulatia progresiva (firma SKF): - 5 rulmenti RHNA 182416/HK 1816 - 2 rulmenti RHNA 222816/HK 2216 - 8 simmering 24x18x3 - 2 simmering 28x22x3 (sau 28x22x4) As dori sa va intreb daca stiti ce microcontact se potriveste la maneta de frina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 Microcontact fatza la magazinele de pe Maica Domnului,parca ultimul de pe dreapta,0,70 ron/buc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 Apropo de rezistorul de 10K. Cand am cumparat motorul acum 2 ani si jumatate, functiona foarte "fierbinte", practic la relanti inrosea tevile de evacuare. Existau doua variante: avans prea mare sau amestec prea sarac. S-a dovedit a fi a doua varianta. Reglajele de amestec benzina-aer erau puse la un ameste foarte sarac. In schimb am cautat pe net si am vazut rezistorul respectiv si ce face el. La mine are valoarea de 10K, deci este asa cum trebuie din fabrica, motiv pentru care nu am incercat sa il schimb. Promit sa fac un test in primavara (mai mult pentru mine - ca sa vad cum merge motorul), si sa postez rezultatul. Voi pune un semireglabil de 0.5W care sa imi permita valori intre 4,6K si 15K. Banuiesc ca voi folosi unul de 20K cu o rezistenta paralel de 47K (pentru a nu ramane in "aer" in caz ca ajung la capat de cursa sau nu face contact bine semireglabilul). As vrea insa sa compar mersul motorului meu (mai exact vibratiile la anumite rotatii/minut) cu alt motor pentru ca am impresia ca "zbarnaie" prea tare pe la 4500 - 6000 rpm. Daca intr-adevar "rezoneaza" il voi desface.... dar daca asa "face toate" macar stau linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo C.P. Postat Noiembrie 10, 2010 Share Postat Noiembrie 10, 2010 As vrea insa sa compar mersul motorului meu (mai exact vibratiile la anumite rotatii/minut) cu alt motor pentru ca am impresia ca "zbarnaie" prea tare pe la 4500 - 6000 rpm. Daca intr-adevar "rezoneaza" il voi desface.... dar daca asa "face toate" macar stau linistit. Chiar asa de lipsiti d problme sunt pegasistii n ultima vreme? Chiar n a mai incercat nimeni ?Mony ..ai gasit pe cineva prin buc cu care sa compari mersul motorului ?Ce pot sa ti spun eu este ca nu i deloc indicat pt un monocilindric mare sa stea mult timp in ture mari .In special rotaxu nostru cel de toate zilele are o mare perversiune in a arde garnitura de chiuloasa daca e tinut mai mult timp la 6000 .Astept cu curiozitate rezultatele testului cu un semireglabil in locul rezistorului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akybo Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Chiar asa de lipsiti d problme sunt pegasistii n ultima vreme? Hai ca am gasit eu una : uneori la relanti se opreste motorul.Dupa cateva zile de observatie a fenomenului mi-am dat seama ca treaba asta o face cand merg mai sportiv sa spun asa,trag de ea apoi frana de motor,la aceasta frana de motor incepe sa dea si rateuri pe tobe.Dar,cand merg relaxat,batraneste ,sta bine la relanti.Motorul nu are probleme cu pornirea,o ia la sfert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 S-ar putea sa fie insuficient debitul de benzina,inseamna ca e un furtun gatuit sau ai pus filtru pe furtun. Cu rezervorul plin mai face asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akybo Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 S-ar putea sa fie insuficient debitul de benzina,inseamna ca e un furtun gatuit sau ai pus filtru pe furtun. Cu rezervorul plin mai face asa? Nu am incercat inca dar ce pot spune e ca ,cu cat ramaneam cu mai putina benzina in rezervor,odata am fost aproape de rezerva(chiar a trebuit sa comut pe RES desi nu se aprinsese inca beculetul) si se oprea de fiecare data cand o lasam la relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Da,debitul e insuficient,daca accelerezi puternic poti vedea o plafonare pentru ca scade nivelul in carburatoare. Trebuie curatat tot,eu am gasit robinetul complet infundat pe rezerva,era ceva cimentat acolo,s-a curatat foarte greu cu sarma de otel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Stie careva codurile la rulmentii de la roti fata si spate? vreau sa ii schimg maine si sa stiu ce sa caut la skf, ms mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 @ Geo C.P. Chiar asa de lipsiti d problme sunt pegasistii n ultima vreme? Chiar n a mai incercat nimeni ?Mony ..ai gasit pe cineva prin buc cu care sa compari mersul motorului ?Ce pot sa ti spun eu este ca nu i deloc indicat pt un monocilindric mare sa stea mult timp in ture mari .In special rotaxu nostru cel de toate zilele are o mare perversiune in a arde garnitura de chiuloasa daca e tinut mai mult timp la 6000 .Astept cu curiozitate rezultatele testului cu un semireglabil in locul rezistorului. Testul cu semireglabilul o sa il fac 100% dar in primavara. Nici macar nu am cautat pe cineva in Bucuresti ca sa compar mersul motorului meu. Stiu de faza cu garnitura de chiuloasa daca mergi turat sau daca turezi peste 7000 rpm. Presupun ca problema apare mai ales din cauza ca se incing foarte tare (spre rosu) galeriile de evacuare iar la 6000 rpm mers mult timp, se transmite caldura aia infernala in toata chiuloasa si se arde garnitura in timp. Eu am scapat deocamdata de tevile de evacuare incinse (i-am reglat amestecul care era mult prea sarac si in relanti evacuarile "luminau" efectiv). Nici cand trag tare de motor nu se mai inrosesc evacuarile (poate doar foarte putin, dar in mers nu am cum sa le vad). P.S. Am vazut ca multa lume are probleme cu uleiul. Eu am pus mereu motul 7100 10W40 si motorul meu merge excelent. Nu da pe la filtru de aer pic de ulei. O alta modificare (fortat de imprejurari): Ventilatorul de racire al radiatorului de apa mi-a crapat. Am desfacut motorasul si am constat ca unele dintre firele care sunt sertizate pe colector erau rupte din cauza jocului pe care il facuse colectorul. (colectorul este piesa cu lamele din cupru pe care "calca" carbunii sau periile ce alimenteaza cu curent). Am montat in fata radiatorului doua ventilatoare de calculator (de pe vremea cand faceam overcloking masiv) niste Delta cu debit foarte mare de aer. Cele doua ventilatoare fac aproximativ aceeasi treaba ca ventilatorul original (debitul de aer poate e putin mai mare - asa ochiometric). In schimb, din cauza ca sunt doua, dispunerea fluxului de aer este desfasurata pe o suprafata mult mai mare a radiatorului. De asemenea, aerul care trece prin radiator, raceste si tevile de evacuare suficient de bine. (asta am constat-o ulterior, dupa ce am montat ventilatoarele). Din nefericire, nu exista loc fizic sa mai pun inca 2. Mi-ar placea... mai ales ca toata suprafata radiatorului ar fi racita, eficienta ar fi maxima. In conditiile actuale, daca stau foarte mult in relanti si afara este foarte cald, temperatura in circuitul de racire nu ajunge la 100 grade (zona rosie) dar se pastreaza la limita ei. Mi-ar fi placut sa poata sa si coboare temperatura mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akybo Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Da,debitul e insuficient,daca accelerezi puternic poti vedea o plafonare pentru ca scade nivelul in carburatoare. Trebuie curatat tot,eu am gasit robinetul complet infundat pe rezerva,era ceva cimentat acolo,s-a curatat foarte greu cu sarma de otel. Astazi am dat jos rezervorul,cu ocazia asta am vazut ca "surubelul" care da drumul la rezerva era inchis.Am scos benzina si am curatat rezervorul,era ceva mizerie dar nu semnificativa.L-am montat la loc,am avut grija sa nu fie gatuit furtunul care apropos,nu are nici un filtru de benzina pe el,am dat drumul si la "surubelul" de rezerva,am bagat benzina mai multa si nu mai are probleme,nu se mai opreste la relanti nici nu ma mai da in nas cand eram de exemplu intr-a doua la viteza mica. Merci frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackangel666 Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 (editat) Si mie imi facea probleme cateodata la relanti chiar si cu carb curatat. Ba se oprea deodata ba daca ii dadeam mai in goarna un pic incepea sa-mi dea rateuri...dar dupa ceva cercetari am vazut ca imi dadea pe la carburator <pe corpul din dreapta> rateurile...ntz ntz. La mine s-a rezumat la datul de motor jos, si luat supapele la control. Pe una din supapele de admisie se intorcea explozia ca si rateu pentru ca nu mai inchidea bine de la calamina parca ii spunea... Asa ca ,cu ajutorul unui prieten de la un service , a trebuit sa duc chiuloasa cu tot cu supape la curatat si la mici rectificari.....E CA NOUA! merge de rupe acum ---Asta era cam cel mai rau caz posibil--- Totusi mai verifica carburatia inainte si vezi pe unde iti da rateurile NUMAI BINE! Hai ca am gasit eu una :uneori la relanti se opreste motorul.Dupa cateva zile de observatie a fenomenului mi-am dat seama ca treaba asta o face cand merg mai sportiv sa spun asa,trag de ea apoi frana de motor,la aceasta frana de motor incepe sa dea si rateuri pe tobe.Dar,cand merg relaxat,batraneste ,sta bine la relanti.Motorul nu are probleme cu pornirea,o ia la sfert. Editat Noiembrie 12, 2010 de blackangel666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.