Sari la conținut

Palpaie Becul De Ulei


mar33an
 Share

Postări Recomandate

Nu stiu, dar iti pot zice asa: Depinde ce inseamna becul acela.

La unele moto, becul de ulei indica doar nivelul, si mai face figuri, si e suficient sa verifici nivelul prin geam sau joja.

(Adica na, nu ca e suficient, dar stii ca daca are ulei, poate fi un contact sau senzorul).

Daca becul ala are leg cu presiunea de ulei, atunci nu mai e asa de simplu, pt ca nu stii daca e vreun contact, e senzorul sau chiar nu are presiune..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut aceeasi problema la BMW, cu mentiunea ca dupa un timp a inceput sa si curga uleiul pe undeva (nu-mi puteam da seama de unde), din ce in ce mai tare. Buba era la senzorul de presiune ulei, care avea pe undeva o mica-mica gaurica. Am schimbat ala si totul e ok acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut aceeasi problema la GS (doar uneori la relanti), chiar dupa ce am schimbat uleiul. S-a remediat de la sine si mai multi mecanici mi-au spus ca era de la vreun gunoi care s-a "bagat" ori in senzor ori in regulatorul de presiune.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

he-he, io din cate stiu, daca ai nivelul mic la ulei, si motorul este la relanti, presiunea este mica.daca o turezi, creste presiunea, se stinge becul. adica poate fi si asta. verifica uleiul. pateam asa la nepra cand se incalzea. dupa un timp se aprindea si cand o turam mai vioi.. cand am schimbat uleiul...in loc de 2 litri, aveam 1. de atunci cand palpaie becul-sta aprins, la relanti, trebuie sa bag ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum este o problema foarte importanta daca se aprinde becul acela in timp ce motorul merge. Ash putea spune ca este cel mai important indicator de pe bord. Stiu oameni care au continuat sa mearga chiar daca se aprindea becul doar la relanti si in 100km au calat motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

he-he, io din cate stiu, daca ai nivelul mic la ulei, si motorul este la relanti, presiunea este mica.daca o turezi, creste presiunea, se stinge becul. adica poate fi si asta. verifica uleiul. pateam asa la nepra cand se incalzea. dupa un timp se aprindea si cand o turam mai vioi.. cand am schimbat uleiul...in loc de 2 litri, aveam 1. de atunci cand palpaie becul-sta aprins, la relanti, trebuie sa bag ulei.

multumesc pt sfat,

NIVELUL LA ULEI ESTE APROAPE DE MAXIM.AM SA-I FAC SCHIMBUL DE ULEI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune-i ulei de motocicleta, in cazul in care ai alt ulei in motor. Cunosc persoane (si nu putine) care s-au trezit si au bagat ulei de masina in mobre si se intrebau de ce merg rotund ca un cartof....

Respecta tipul de vascozitate recomandat de producator.

Editat de Buster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa citesti manualul de service si sa vezi cum se masoara presiunea la ulei si cat trebuie sa fie; La unele moto au un surub special care se desface si acolo se conecteaza un manometru; probabil sunt unele care nu au surubul respectiv iar manometrul se conecteaza in locul senzorului de presiune.

Este posibil ca senzorul sa fie stricat, tu sa ai presiunea Ok iar senzorul sa indice eronat ( am patit eu la dacie :nono: ).

Daca as fi in locul tau asta as face cat mai curand: as masura presiunea la ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune-i ulei de motocicleta, in cazul in care ai alt ulei in motor. Cunosc persoane (si nu putine) care s-au trezit si au bagat ulei de masina in mobre si se intrebau de ce merg rotund ca un cartof....

Respecta tipul de vascozitate recomandat de producator.

pai si ce ar conta daca pun de masina, dar sa aiba acelasi indice? vb in cazul unui chopper/cruiser, care nu merge in regim mare de ture. asta ca ulei de rodaj, nu definitiv...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si ce ar conta daca pun de masina, dar sa aiba acelasi indice? vb in cazul unui chopper/cruiser, care nu merge in regim mare de ture. asta ca ulei de rodaj, nu definitiv...

nu conteaza ca-i ulei de masina sau de motocicleta......nu are nici o relevanta acest criteriu......ceea ce conteaza la un ulei sunt acei indici......la SAE, de exemplu, SAE 10W40........10 este viscozitatea uleiului, dar, nu stiu ce unitate de masura are, adica, un ulei cu 10W este mai putin vascos decat un ulei cu 20W......celalalt, indice, 40, este un indice care tine de stabilitatea, proprietatile uleiului in raport cu gama de temperatura, adica, un ulei cu W40 are proprietatile stabile pe o gama de temperatura mai mica decat un ulei W60, de exemplu, in alta ordine de idei, poti pune 10W60 in loc de 10W40, dar, nu poti pune 10W40 in loc de 10W50, cat despre indicele de viscozitate, asta este strict, daca producatorul recomanda 5Wxx, atunci 5W ii pui, ca altfel nu va fi prea bine pentru motor, nu se va cala sau gripa instantaneu sau pe o perioada scurta de timp dar sigur se va uza mult mai repede......asta ca a venit vorba de indici la uleiuri......cat despre problema omului, cauzele ar putea fi:

-ulei prost ales, cu indice de viscozitate mai mic decat cel recomandat de producator;

-ulei folosit cu mult peste durata maxima de exploatare recomandata de producator (adica daca trebuie schimbat uleiul la 3000km conform producatorului, nu se face schimbul la 6000km, cel mai indicat ar fi sa se schimbe chiar mai devreme de cat da producatorul);

-sonda pentru bec de ulei, ca am gasit fel si fel de denumiri filosofico-tehnice, "sensor", "traductor".....bla, bla, bla......acea sonda este un banal contact electric care este actionat de presiunea de ulei exercitata pe o membrana care trebuie sa invinga tensiunea dintr-un arc calibrat......daca acea membrana este sparta, indicatia este eronata, ba, mai mult, da si pe afara masiv, binox are mare dreptate cand spune sa verifici, in primul rand presiunea din circuitul de ungere, poti face asta foarte, foarte simplu.....iei un banal manometru de la o pompa de umflat roti chiar, ii faci un racord astfel incat sa il poti conecta in locul sondei de bec, pornesti motorul si vezi cat indica.....uzual, in ralanti, presiunea la ulei trebuie sa fie minim 0,7-0,8 at iar in regim de turatie mare nu trebuie sa depaseasca 4,5-5 at si minim 2-3 at in functie de starea lagarelor din motor.......

sper sa-ti fie de ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si ce ar conta daca pun de masina, dar sa aiba acelasi indice? vb in cazul unui chopper/cruiser, care nu merge in regim mare de ture. asta ca ulei de rodaj, nu definitiv...

 

Conteaza pentru ambreiaj (daca este in baie de ulei)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza pentru ambreiaj (daca este in baie de ulei)!

de ce conteaza pentru ambreiaj?.......oameni buni.........un ulei este un fluid care se foloseste pentru a elimina frecarea uscata dintre piesele aflate in contact si in miscare una fata de cealalta.......un producator de uleiuri nu face ulei pentru motocicleta si/sau pentru masina.....el face ulei pentru motoare termice.(punct)

fiecare producator de motoare termice isi alege dupa catalogul firmelor producatoare de lubrifianti, produsele care le dau cele mai bune rezultate in exploatarea motorului lor!......si gata!.........ca exemplu, in cartea tehnica de la Moto Guzzi V35 Imola, ce am eu, adica, spune clar, la motor, ulei Agip SAE 10W40....nu spune ulei de masina, ulei de barca, de brontozaur sau de mai stiu eu ce alta creatura!......ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?.....e vorba doar de ajutat aici si nu de contrazis......daca nu stiti foarte bine ceea ce vreti sa spuneti si nu aveti argumente in ceea ce vreti sa spuneti, de ce dracu' va bagati?.....sa incurcati omul?.....de dragul topicului?........ceea ce am spus eu, am gasit in carti, nu am spus-o din auzite, ba, mai mult, in facultate, desi am terminat electronica, eram prieten si cu profesori de la chimie, de la metalurgie, mecanica, etc. carora le reparam televizoare, monitoare si mai stiu ce mai aveau stricat, ei, pe baza acestor favoruri pe care le faceam, le ceream ca, de cate ori aveam o problema care ma depasea, sa mergem in laborator si sa o testam pentru a ma edifica......asa am ajuns sa masor si viscozitatea uleiurilor auto in grade Engler......asa ca, va rog pe toti, nu este o rusine in a recunoaste ca ne depaseste o problema......dar este tragic ca, din necunostinta de cauza sa dam "sfaturi" care duc la pierderi pentru cei pe care am vrut sa-i "ajutam".

Multumesc pentru intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu motoguzzi in general au ambreiaj uscat si de aceea nu conteaza ce ulei pui in motor. La Motoarele cu ambreiajul in ulei conteaza ce ulei pui deoarece e posibil sa iti elimine frecarile astfel incat sa iti patineze.

 

iar in legaruta cu ".ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?" raspunsul este DA. Explicatia o gasesti in postul de mai sus.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu motoguzzi in general au ambreiaj uscat si de aceea nu conteaza ce ulei pui in motor. La Motoarele cu ambreiajul in ulei conteaza ce ulei pui deoarece e posibil sa iti elimine frecarile astfel incat sa iti patineze.

 

iar in legaruta cu ".ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?" raspunsul este DA. Explicatia o gasesti in postul de mai sus.

 

Merci.

.....scuza-ma, dar, uite, in poza de mai jos este un mic fragment din recomandarile producatorului pentru Aprilia Pegasso F650, care are ambreiaj multidisc in baie de ulei..................sper sa intelegi putina italiana!

 

 

 

 

Din cate stiu eu motoguzzi in general au ambreiaj uscat si de aceea nu conteaza ce ulei pui in motor. La Motoarele cu ambreiajul in ulei conteaza ce ulei pui deoarece e posibil sa iti elimine frecarile astfel incat sa iti patineze.

 

iar in legaruta cu ".ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?" raspunsul este DA. Explicatia o gasesti in postul de mai sus.

 

Merci.

.....scuza-ma, dar, uite, in poza de mai jos este un mic fragment din recomandarile producatorului pentru Aprilia Pegasso F650, care are ambreiaj multidisc in baie de ulei..................sper sa intelegi putina italiana!

 

 

post-10133-1172233944_thumb.jpg

post-10133-1172233958_thumb.jpg

post-10133-1172233961_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum zicea cineva...bulbul(senzorul) de la ulei, filtrul de ulei (caz intamplat la masina), cuzineti, arbore cotit, segmenti varza, pompa ulei varza, ulei contrafacut, etc => moarte clinica...deci verifica la sange, ca fereasca D-zeu iti poate face poc si iesi biela prin bloc si se maresc keltuielile.......oricum nu e bine deloc sa se aprinda becul de ulei la relanti, normal cand accelerezi creste presiune, compresie si se stinge :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....scuza-ma, dar, uite, in poza de mai jos este un mic fragment din recomandarile producatorului pentru Aprilia Pegasso F650, care are ambreiaj multidisc in baie de ulei..................sper sa intelegi putina italiana!

.....scuza-ma, dar, uite, in poza de mai jos este un mic fragment din recomandarile producatorului pentru Aprilia Pegasso F650, care are ambreiaj multidisc in baie de ulei..................sper sa intelegi putina italiana!

post-10133-1172233944_thumb.jpg

 

Daca citesti mai cu atentie specificatiile unor uleiuri destinate autoturismelor moderne, sa zicem specificatii gen:

API SL ,Energy conserving SAE 5W-40

Ar fi vorba de un ulei cu cu puternica aditivare antifrictiune incompatibil cu cerintele unei motociclete echipata cu ambreiaj multidisc in baie de ulei

Pt unele dintre motocicletele mai vechi chiar un API SH ori SJ poate cauza patinarea ambreiajului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce conteaza pentru ambreiaj?.......oameni buni.........un ulei este un fluid care se foloseste pentru a elimina frecarea uscata dintre piesele aflate in contact si in miscare una fata de cealalta.......un producator de uleiuri nu face ulei pentru motocicleta si/sau pentru masina.....el face ulei pentru motoare termice.(punct)

fiecare producator de motoare termice isi alege dupa catalogul firmelor producatoare de lubrifianti, produsele care le dau cele mai bune rezultate in exploatarea motorului lor!......si gata!.........ca exemplu, in cartea tehnica de la Moto Guzzi V35 Imola, ce am eu, adica, spune clar, la motor, ulei Agip SAE 10W40....nu spune ulei de masina, ulei de barca, de brontozaur sau de mai stiu eu ce alta creatura!......ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?.....e vorba doar de ajutat aici si nu de contrazis......daca nu stiti foarte bine ceea ce vreti sa spuneti si nu aveti argumente in ceea ce vreti sa spuneti, de ce dracu' va bagati?.....sa incurcati omul?.....de dragul topicului?........ceea ce am spus eu, am gasit in carti, nu am spus-o din auzite, ba, mai mult, in facultate, desi am terminat electronica, eram prieten si cu profesori de la chimie, de la metalurgie, mecanica, etc. carora le reparam televizoare, monitoare si mai stiu ce mai aveau stricat, ei, pe baza acestor favoruri pe care le faceam, le ceream ca, de cate ori aveam o problema care ma depasea, sa mergem in laborator si sa o testam pentru a ma edifica......asa am ajuns sa masor si viscozitatea uleiurilor auto in grade Engler......asa ca, va rog pe toti, nu este o rusine in a recunoaste ca ne depaseste o problema......dar este tragic ca, din necunostinta de cauza sa dam "sfaturi" care duc la pierderi pentru cei pe care am vrut sa-i "ajutam".

Multumesc pentru intelegere!

 

salut

OFFTOPIC

In primul rand nu fi asa ACID in raspunsurile care le dai, si totodata nu fi asa sigur de ceea ce stii. Daca pui ulei de masina, fie el cat de performant sau dupa standarde cat mai ridicate, intr-un motor de motocicleta (gen japoneza sport) care foloseste acelasi ulei in motor, cutie de viteze, si ambreiaj, ai cele mai mari sanse sa calezi motorul in cateva sute de km. Marea diferenta care o face un ulei de motocicleta fata de unul de masina este ca cel de bike-uri are in componenta particule / aditivi speciali de ungere care rezista la zdrobiturile dintre dintii pinioanelor cutii de viteza. Un ulei normal de maisna, in cateva sute de km pierde calitaile de lubrificare datorita acestui fapt (pinioanele cutii de viteza). Cunosc caz real a unui tip care intr-un kawasaki cu 9.000 km, i-a pus ulei de masina (Castrol GTX 3 10W40, acu 5 ani era unul dintre cele mai bune) si dupa 200 de km i s-au calat ambele axe cu came cam la 8.000 rpm din lipsa de ungere! Iti imaginezi ce s-a intamplat in motorul ala. Totodata 80% din motocicletele care utilizeaza aceiasi carter (ulei) la motor, cutie si ambreiaj vor avea probleme de patinaj al celui din urma daca este folosit un alt ulei fata de cel pentru motociclete! De aceea exista ulei pentru motociclete,ulei care trebuie sa faca fata presiunii exerciatate de cutia de viteze, sa asigure o buna lubrifiacre a intreg motorului dar tot odata sa nu faca discurile ambreiajului sa patineze.

Fabricantii din ziua de azi (indiferent masini sau motociclete) nu specifica un sigur tip de ulei pentru folosire, ci o gama variata sau mai bine zis recomanda uleiuri in functie de temperatura de utilizare a motorului. Niciodata nu poti avea intr-un motor cu ardere interna ulei 20W40 sau 20W50 la temperaturi de sub -10 C, sau invers 5 W 40 la temperaturi de peste + 25 C...

Daca nu ma insel motocicleta ta are ulei pentru motor si separat ulei pentru cutia de viteze. De aceea fabricantul nu specifica ca ai nevoie de ulei de motocicleta pentru ca avand aceasta separare motor / cutia de viteze nu ai nevoie. Un Ducati pe de alta parte parca are acelasi principiu de lubrificare ca a unei japoneze nu??? (nu sunt sigur 100%).

Si ca sa fii sigur ca stii totul despre uleiuri pentru motocicleta citeste aici : http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

Sper ca nu te-ai suparat pe mine, si ca ti-au fost de ajutor vorbele mele :nono:

 

ONTOPIC

 

Parerea mea e sa schimbi uleiul din motor cu ceva bun, schimba si filtrul de ulei. Daca problema persista du-o la un mecanic pt ca reparatiile pe bajbaite de cele mai multe ori nu au rezultate bune.

Ai zis ca uleiul e la nivel, dar cum e? ce culoare are, ce miros, cat de "unsuros" e?

bafta

 

pai si ce ar conta daca pun de masina, dar sa aiba acelasi indice? vb in cazul unui chopper/cruiser, care nu merge in regim mare de ture. asta ca ulei de rodaj, nu definitiv...

 

OFFTOPIC

 

Atunci cand faci rodajul unui motor, atunci trebuie sa ai cel mai mujlt grija de el! Sa nu-l fortezi, sa-l incalzesti bine inaite de a o lua la drum, sa nu-l turezi excesiv, sa-i pui un ulei bun etc... Nu-i ca la dacie cand mecanicul Ghita iti face motorul si iti pune ca ulei de "rodaj" cel mai ieftin care il gaseste pe raft.

Regimul de ture in care functioneaza un motor nu are asa mare relevanta cu tipul de ulei care il foloseati. Uleiurile in ziua de azi nu se compara dupa regimul de ture ci mai ales dupa tipul de racire al motorului (aer sau lichid), temperatura lui in regim de exploatare si dupa sezon. Cel mai important lucru la o motocicleta este sa incalzesti bine motorul inainte de plecare si sa schimbi uleiul cat mai des. Uleiurile scumpe au preturi ridicate datorita faptului ca iti ofera un grad mare de lubrificare indiferent de temperatura de exploatare (ung bine si cand motorul e rece) si totodata au aditivi care ii prelungesc viata. De ex la opel astra modele astea noi, motoarele diesel se schimba uleiul din 35.000 in 35.000 KM!

sper ca m-ai inteles

Editat de Motor_Fan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Imi palpaie becul de ulei cand se incalzeste motorul si e scoasa din viteza.Daca o turez se stinge imediat.Stie cineva ce are? Multumesc

 

s-o luam in ordinea gravitatii ascendent:

 

1. verifica nivelul de ulei (posibil sa fie putin);

2. ulei vechi (schimba-l si pune-i ce tip trebuie, vezi manual)

3. sonda proasta (schimb-o);

4. s-a dus dracu supapa de suprapresiune a pompei de ulei;

5. pompa de ulei prea uzata;

6. sa nu scape presiune de ulei pe undeva in afara supapei (cuzineti, etc)

 

verifica rapid punctelel 1 si 2 urgent... nu merge cu motorul asa... este foarte periculos pentru tine si pentru motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce conteaza pentru ambreiaj?.......oameni buni.........un ulei este un fluid care se foloseste pentru a elimina frecarea uscata dintre piesele aflate in contact si in miscare una fata de cealalta.......un producator de uleiuri nu face ulei pentru motocicleta si/sau pentru masina.....el face ulei pentru motoare termice.(punct)

fiecare producator de motoare termice isi alege dupa catalogul firmelor producatoare de lubrifianti, produsele care le dau cele mai bune rezultate in exploatarea motorului lor!......si gata!.........ca exemplu, in cartea tehnica de la Moto Guzzi V35 Imola, ce am eu, adica, spune clar, la motor, ulei Agip SAE 10W40....nu spune ulei de masina, ulei de barca, de brontozaur sau de mai stiu eu ce alta creatura!......ce dracu' e atat de greu de inteles si de bagat la cap?.....e vorba doar de ajutat aici si nu de contrazis......daca nu stiti foarte bine ceea ce vreti sa spuneti si nu aveti argumente in ceea ce vreti sa spuneti, de ce dracu' va bagati?.....sa incurcati omul?.....de dragul topicului?........ceea ce am spus eu, am gasit in carti, nu am spus-o din auzite, ba, mai mult, in facultate, desi am terminat electronica, eram prieten si cu profesori de la chimie, de la metalurgie, mecanica, etc. carora le reparam televizoare, monitoare si mai stiu ce mai aveau stricat, ei, pe baza acestor favoruri pe care le faceam, le ceream ca, de cate ori aveam o problema care ma depasea, sa mergem in laborator si sa o testam pentru a ma edifica......asa am ajuns sa masor si viscozitatea uleiurilor auto in grade Engler......asa ca, va rog pe toti, nu este o rusine in a recunoaste ca ne depaseste o problema......dar este tragic ca, din necunostinta de cauza sa dam "sfaturi" care duc la pierderi pentru cei pe care am vrut sa-i "ajutam".

Multumesc pentru intelegere!

mare dreptate ai... dar unii cred ca uleiul e ceva asa ... habar n-am ce-si inchipuie ei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citesti mai cu atentie specificatiile unor uleiuri destinate autoturismelor moderne, sa zicem specificatii gen:

API SL ,Energy conserving SAE 5W-40

Ar fi vorba de un ulei cu cu puternica aditivare antifrictiune incompatibil cu cerintele unei motociclete echipata cu ambreiaj multidisc in baie de ulei

Pt unele dintre motocicletele mai vechi chiar un API SH ori SJ poate cauza patinarea ambreiajului

mda.....

 

salut

OFFTOPIC

In primul rand nu fi asa ACID in raspunsurile care le dai, si totodata nu fi asa sigur de ceea ce stii. Daca pui ulei de masina, fie el cat de performant sau dupa standarde cat mai ridicate, intr-un motor de motocicleta (gen japoneza sport) care foloseste acelasi ulei in motor, cutie de viteze, si ambreiaj, ai cele mai mari sanse sa calezi motorul in cateva sute de km. Marea diferenta care o face un ulei de motocicleta fata de unul de masina este ca cel de bike-uri are in componenta particule / aditivi speciali de ungere care rezista la zdrobiturile dintre dintii pinioanelor cutii de viteza. Un ulei normal de maisna, in cateva sute de km pierde calitaile de lubrificare datorita acestui fapt (pinioanele cutii de viteza). Cunosc caz real a unui tip care intr-un kawasaki cu 9.000 km, i-a pus ulei de masina (Castrol GTX 3 10W40, acu 5 ani era unul dintre cele mai bune) si dupa 200 de km i s-au calat ambele axe cu came cam la 8.000 rpm din lipsa de ungere! Iti imaginezi ce s-a intamplat in motorul ala. Totodata 80% din motocicletele care utilizeaza aceiasi carter (ulei) la motor, cutie si ambreiaj vor avea probleme de patinaj al celui din urma daca este folosit un alt ulei fata de cel pentru motociclete! De aceea exista ulei pentru motociclete,ulei care trebuie sa faca fata presiunii exerciatate de cutia de viteze, sa asigure o buna lubrifiacre a intreg motorului dar tot odata sa nu faca discurile ambreiajului sa patineze.

Fabricantii din ziua de azi (indiferent masini sau motociclete) nu specifica un sigur tip de ulei pentru folosire, ci o gama variata sau mai bine zis recomanda uleiuri in functie de temperatura de utilizare a motorului. Niciodata nu poti avea intr-un motor cu ardere interna ulei 20W40 sau 20W50 la temperaturi de sub -10 C, sau invers 5 W 40 la temperaturi de peste + 25 C...

Daca nu ma insel motocicleta ta are ulei pentru motor si separat ulei pentru cutia de viteze. De aceea fabricantul nu specifica ca ai nevoie de ulei de motocicleta pentru ca avand aceasta separare motor / cutia de viteze nu ai nevoie. Un Ducati pe de alta parte parca are acelasi principiu de lubrificare ca a unei japoneze nu??? (nu sunt sigur 100%).

Si ca sa fii sigur ca stii totul despre uleiuri pentru motocicleta citeste aici : http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

Sper ca nu te-ai suparat pe mine, si ca ti-au fost de ajutor vorbele mele :banana:

 

ONTOPIC

 

Parerea mea e sa schimbi uleiul din motor cu ceva bun, schimba si filtrul de ulei. Daca problema persista du-o la un mecanic pt ca reparatiile pe bajbaite de cele mai multe ori nu au rezultate bune.

Ai zis ca uleiul e la nivel, dar cum e? ce culoare are, ce miros, cat de "unsuros" e?

bafta

OFFTOPIC

 

Atunci cand faci rodajul unui motor, atunci trebuie sa ai cel mai mujlt grija de el! Sa nu-l fortezi, sa-l incalzesti bine inaite de a o lua la drum, sa nu-l turezi excesiv, sa-i pui un ulei bun etc... Nu-i ca la dacie cand mecanicul Ghita iti face motorul si iti pune ca ulei de "rodaj" cel mai ieftin care il gaseste pe raft.

Regimul de ture in care functioneaza un motor nu are asa mare relevanta cu tipul de ulei care il foloseati. Uleiurile in ziua de azi nu se compara dupa regimul de ture ci mai ales dupa tipul de racire al motorului (aer sau lichid), temperatura lui in regim de exploatare si dupa sezon. Cel mai important lucru la o motocicleta este sa incalzesti bine motorul inainte de plecare si sa schimbi uleiul cat mai des. Uleiurile scumpe au preturi ridicate datorita faptului ca iti ofera un grad mare de lubrificare indiferent de temperatura de exploatare (ung bine si cand motorul e rece) si totodata au aditivi care ii prelungesc viata. De ex la opel astra modele astea noi, motoarele diesel se schimba uleiul din 35.000 in 35.000 KM!

sper ca m-ai inteles

mda......degeaba se chinuie omul cu voi sa va explice......ca voi tot pe a voastra o stiti.......la fel ca baiatul care tot ii dadea pe masurat jiglere in picaturi, pe o alta sectiune intitulata "sincronizare carburatoare".......si ca veni vorba de mecanicul Ghita, sa stii ca ala e gresor :baldy: si pune gresie si faianta......mecanicii adevarati sunt dobrescu, mecanic - mecanic si Marinesku, care e electromecanic.......nu sunt acid, ci-mi sustin cu tarie parerea.....care nu e gresita...........cand veti pune si voi mana pe carti de rezistenta materialelor, tratamente termice, lanturi cinematice.......si altele de specialitate.....si sa nu o faceti ca sunteti studenti pe la cine stie ce facultate cu profil mecanic, sa o faceti doar din pasiune..........doar pentru ca VRETI cu adevarat sa aflati ceva, atunci vom mai vorbi.............si ca inchei in cel mai frumos stil, adica stilul Beavis and Butt-Head, "the defense breasts!".........so long, my friends.......enjoy your knoledge!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Bogdanawo

Nu iti contesta nimeni cunostintele mai mult sau mai putin aprofundate in domeniul moto .Mai degraba vad ca dumneata iti sustii cu hotarare anumite convingeri bazate pe lecturi mai mult sau mai putin la obiect.

Nimeni nu e in posesia adevarului absolut ,toti putem gresi atunci cand afirmam ceva si cred ca Motor Fan ti-a raspuns cu un argument destul de credibil - mai jos poti citi si cugeta(pornind de la premisa studiilor de specialitate de care aminteai):

The most current S standards are SL and SM. These standards differ from earlier standards like SH by lowering phosphorus to improve catalytic converter life, and increasing molybdenum to lower internal engine friction and improve gas mileage. Phosphorus was originally added to oils to help protect high pressure areas like cam lobes and crankshaft bearings, so lowering phosphorus levels is a compromise of lower pollution, perhaps at the expense of engine life. Molybdenum is added to improve fuel economy due to the federal CAFE (Corporate Average Fuel Economy) standards, thereby helping GM and Ford keep selling large V8s to the American public, but can perhaps cause problems in engines with wet clutches. Most S additive packages are also designed to be inexpensive so that the resulting oil can be sold at a low price. SL and SM oils are both low phosphorus; SM oils which are labeled "energy conserving" are high molybdenum

Individul care a scris articolul din care am citat randurile de mai sus este credibil din pct meu de vedere poate si datorita faptului ca producatorii de motociclete avertizeaza asupra aceluiasi lucru

 

PS Si hai nu mai fii asa de acid

Editat de AlexM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok man, tu stii mai bine

bafta

si nu ma intelege gresit dar sper sa nu ajungi sa inveti unele lucruri prin ati strica motorul tau sau al altora

see ya

 

 

alexM... ma bucur ca ti-a placut sper sa-ti fie de folos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...