Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am fost foarte multumit de motul 10w40 si la fel de multumit sunt si de valvoline durablend 10w40

 

cu 15w50 de la motul mi s-a parut un pic mai altfel la schimbarile de trepte de viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni, inteleg ca le iubiti si ca vreti ce-i mai bun pentru ele, insa producatorul a indicat un tip de ulei ... de ce naiba sa-l credem idiot si sa nu respectam ce zice ?

daca zice 10W40, hai sa-i dam de ala !

acum, orice ulei cu oarece nume e de buna calitate ... mare parte din pret e marketing, nu se regaseste intr-o diferenta in proprietatile de lubrifiere ... toti au aditivi, una, alta iar acesti aditivi sunt la fel la orice producator, ma rog, cu mici diferente ...

formulele alea minune, de "cursa", si alte asemenea nebunii credeti ca se aplica unui motor in 4 timpi cu viteze interne mai degraba spre mijlocul spectrului si care merge in proportie de 80% din timp undeva la 3500 de ture ?

 

eu unul pun ARAL de ala "de masina" ... si din cite imi aduc aminte, n-a tusit, n-am avut probleme cu schimbatul vitezelor, etc ...

eu unul sunt extrem de multumit de el ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare face ce vrea cu fierul lui ;)

nu-i vorba de asta ... eu unul cred ca daca respecti indicatiile producatorului, ai sanse mari sa te bucuri de respectiva scula mai multa vreme ...

unui motor in 4 timpi ii dai ulei de motor in 4 timpi ...

mi-a zis si mie un tip "uleiul X este pentru motociclete" ... n-a reusit sa-mi spuna cu ce anume e mai bun decit alea"de masina" ...

pentru faptul ca functioneaza in conditii mai grele, se schimba mai des insa un ulei de motor bun e la fel de bun fie ca-i "de motocicleta" fie de "masina" ...

nu mi-as bate joc de motorul meu nepunindu-i un ulei de calitate ... insa unul dublu la pret, nu-i de 2 ori mai bun ...

restul e, dupa cum spuneam, marketing ...

parerea mea, hic ;)

Editat de ache2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i vorba de asta ... eu unul cred ca daca respecti indicatiile producatorului, ai sanse mari sa te bucuri de respectiva scula mai multa vreme ...

unui motor in 4 timpi ii dai ulei de motor in 4 timpi ...

mi-a zis si mie un tip "uleiul X este pentru motociclete" ... n-a reusit sa-mi spuna cu ce anume e mai bun decit alea"de masina" ...

pentru faptul ca functioneaza in conditii mai grele, se schimba mai des insa un ulei de motor bun e la fel de bun fie ca-i "de motocicleta" fie de "masina" ...

nu mi-as bate joc de motorul meu nepunindu-i un ulei de calitate ... insa unul dublu la pret, nu-i de 2 ori mai bun ...

restul e, dupa cum spuneam, marketing ...

parerea mea, hic ;)

Un ulei de motor pentru masina nu e in nici un caz identic cu unul de motor pentru motocicleta, din punct de vedere al proprietatilor sale.

Uleiul de motor pentru masina, e doar pentru motorul acelei masini, iar in cutia de viteza a acelei masini se pune un alt ulei (de transmisie) special pentru cutia masinii.

Insa la o motocicleta, e nevoie e un singur ulei special conceput pentru motorul si cutia motocicletei. Deci un ulei cu dubla proprietate, caci la motocicleta uleiul din motor e acelasi cu cel din cutie. Pe cand la masina uleiul de motor e pentru motor, iar cel de cutie e pentru cutie.

 

De aceea uleiul de motocicleta e special pentru aceasta.

 

Numai bine tuturor. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, acum daca mergem pana la capat cu analogia motocicleta - masina ar trebui sa punem accentul acolo unde trebuie si anume ca in cutia motocicletei este nevoie de un ulei care sa aiba anumite proprietati de frictiune, sau mai corect spus sa nu aiba propietati "speciale" antifrictiune care sa permita patinarea discurilor de ambreiaj (imersate in acelasi ulei). Un ulei pentru transmisii imersate (nu numai la moto) este ori si un ulei de motor ori se apropie foarte mult de acesta ca si caracteristici, in timp ce e destul de diferit de un ulei de transmisie "normal".

 

Deci daca nu patineaza ambreiajul si schimba bine... uleiul auto ar trebui sa fie ok. Sa nu uitam ca in manual nu exista nicaieri conceptul de "ulei pentru motocicleta", insa se face precizarea (la TDM900 cel putin) "In order to prevent clutch slippage, do not use oils with a diesel specification of CD or oils of a higher quality than specified. In addition, do not use oils labeld Energy Conserving II or higher". La partea cu Energy Conserving e simplu, nu bagati de la 5W-30 in sus (adica 5W-30, 0W-30 si anumite 10W-30... cam astea sunt uleiurile FE - fuel economy), insa la chestia cu API CD sau superioara... cam toate uleiurile auto au o norma API CF, deci aici ar fi un semn de exclamare. Pana la urma, diferenta de pret intre un ulei moto si unul auto este destul de mica, incat nu merita sa incerci chestia asta decat din curiozitate, ca alte motive nu prea ai avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa-i, dar mai sunt si motociclete care au compartimentul cutiei separat si la care pui deci ulei special de cutie ;)

Asa este, un exemplu concret este motorul in 2 timpi, in care se baga ulei de transmisie in cutie, separat de cel de amestec pentru motor. Cu alte cuvinte, doua uleiuri diferite.

Mesaj completat

Bine, acum daca mergem pana la capat cu analogia motocicleta - masina ar trebui sa punem accentul acolo unde trebuie si anume ca in cutia motocicletei este nevoie de un ulei care sa aiba anumite proprietati de frictiune, sau mai corect spus sa nu aiba propietati "speciale" antifrictiune care sa permita patinarea discurilor de ambreiaj (imersate in acelasi ulei). Un ulei pentru transmisii imersate (nu numai la moto) este ori si un ulei de motor ori se apropie foarte mult de acesta ca si caracteristici, in timp ce e destul de diferit de un ulei de transmisie "normal".

 

Deci daca nu patineaza ambreiajul si schimba bine... uleiul auto ar trebui sa fie ok. Sa nu uitam ca in manual nu exista nicaieri conceptul de "ulei pentru motocicleta", insa se face precizarea (la TDM900 cel putin) "In order to prevent clutch slippage, do not use oils with a diesel specification of CD or oils of a higher quality than specified. In addition, do not use oils labeld Energy Conserving II or higher". La partea cu Energy Conserving e simplu, nu bagati de la 5W-30 in sus (adica 5W-30, 0W-30 si anumite 10W-30... cam astea sunt uleiurile FE - fuel economy), insa la chestia cu API CD sau superioara... cam toate uleiurile auto au o norma API CF, deci aici ar fi un semn de exclamare. Pana la urma, diferenta de pret intre un ulei moto si unul auto este destul de mica, incat nu merita sa incerci chestia asta decat din curiozitate, ca alte motive nu prea ai avea.

Linx-ule, tu sti cel mai bine, caci te-ai ocupat cu comercializarea uleiurilor pentru motocicleta. Baga aici unele concluzii despre uleiul moto. ;)

Per total, eu unul nu as incerca sa pun in motocicleta un alt ulei, decat special conceput pentru motocicleta.

Ca idee, am folosit trei ani la rand un ulei 10w-40 semisintetic de la Mobil, iar de un an am facut deja trei schimburi (doar in TDM) de 10w-40, 5100 ester de la Motul. Cu ambele marci de ulei sa comportat si se comporta perfect, atat motorul cat si cutia TDM-ului. Recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred in chestia cu ce dedica prducatorul ala e bun ptr motocicleta, e vb de marketing,colaborare si vanzare de produse ,cam cum este de exemplu RENAULT cu ELF sau VW cu ARAL si eu mai stiu ce,si cred ca in functie de uzura motorului se poate schimba si vascozitatea,sau in functie de reactia si raspunsul cutiei de viteze si spun asta vb doar si doar de motociclete.eu aveam ulei de la Repsol 10-4o si nu am fst multumit de cum reactiona cutia de viteze sunet (trosnet puternic)si patinat de ambreiaj,in consecinta am bagat un Motul 15-50 si transformarea a fost una de exceptie cutia functioneaza perfect fara trosniturile de pe primele trepte(cand am accesat prima data forumul am pus intrebarea legata de trosnitul de la schimbatul treptelor 1,2 si mi sa spus ca e normal la TDM,da de unde,nici vb ,nu mai exista asa ceva) si patinat de ambreiaj...pe cuvint am umblat sa schimb ambreiaju,bine ca nu am facuto.in final concluzionez ca mai bine mergi cu un ulei eftin sau de proasta calitate decit deloc.Debraieri placute. ;)

Editat de 97TDM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de ce exista aceasta impresie cum ca uleiul de motor nu ar avea proprietati lubrifiante suficient de bune pt cutia de viteze ... de parca ala ar fi un alt fel de ulei ... daca vorbim de uleiuri minerale sau de cele asa zis "semisintetice" unde proportia de fractie distilata de petrol e majoritara, uleiul baza e la fel de bun sau prost la majoritatea producatorilor ... chiar si aia fara nici un nume, daca nu-si bat joc de reteta, pot scoate un produs suficient de bun ...

exista o aura asa, aproape mitica (cu accent pe prima silaba) cu privire la aceste proprietati ... evident, marketingul lucreaza in subconstient ...

cum insa nu vreau sa stirnesc polemici, revin la chestiunea de optim si cost ...

 

unuia poate sa i se para o nenorocire daca motorul ii scote un pic de fum sau daca ii consuma un pic de ulei, etc ...

tin minte ce scria in manualul de reparatii (nu de utilizare) al unui motor Reanault(un 1,6 90CP) ... era admis un consum de ulei de 100 ml la 1000 de km ... tot ce era peste, era considerat anormal ...

retineti, 100 ml... si nu era diesel ... iar francezii or fi ei cum sunt insa nu se poate spune ca fac motoare proaste !

 

nu zic ca de maine indicata e tuica de prune la cutie si marmelada in motor, insa parca si formulele ale miraculoase care fac din GS500 Hayabusa doar prin schimbul de ulei, parca ma ricaie pe creier !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este urmatoarea vascozitatea poate influenta functionarea si in cutiile de viteze si in motoare .De exemplu am avut un golf 3 cutia functiona perfect dar cand dadeam sa schimb din treapta 1 in 2 si eram ceva mai turat facea un carait scurt,credema ca nu a facut schimbul de ulei din golf 3 vreo masina exotica,dar simpla schimbare a vascozitati uleiului a facut ca,caraitul sa dispara,aveam un ulei mai gros decit trebuia si se si simtea cel mai bine atunci cind erau putine grade afara.defapt si de drept capu face capu trage ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dejavu: esti eu cu barele alea; arata bestial! protejeazasi plasticele?

 

@ uleiu de motor: bai eu la gs500 aveam motul 5100 10w-40 si mergea brici- manualu zicea ca e ok consum de 100ml la mie. aveam consum de 100 la mai multe mii. la tdm acelasi ulei imi blocheaza in mod aleator schmbatoru de viteze in anumite trepte si nu pot schimba decat din mai multe incercari.. puii mei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred in chestia cu ce dedica prducatorul ala e bun ptr motocicleta, e vb de marketing,colaborare si vanzare de produse ,cam cum este de exemplu RENAULT cu ELF sau VW cu ARAL...

Asa este, daca vorbim de marci de uleiuri. Dar in cazul TDMului (900), Yamaha nu recomanda in manual o marca anume... care de obicei era uleiul de casa, Yamalube. Iti dau in schimb o diagrama vascozitate / temperatura, unde ai mai multe vascozitati trecute (poti sa bagi si 20W-50 la peste 5 grade), cere ca uleiul sa indeplineasca norma API SE-SG minim si atentioneaza asupra riscului de patinare a ambreiajului cu anumite uleiuri (vezi postul de mai sus).

 

nu stiu de ce exista aceasta impresie cum ca uleiul de motor nu ar avea proprietati lubrifiante suficient de bune pt cutia de viteze ... de parca ala ar fi un alt fel de ulei ...

1. In discutiile de mai sus se punea problema ca anumite uleiuri de motor ar lubrifia prea bine chiar discurile si placutele de ambreiaj din cutia mobrei, tocmai aici fiind problema.

2. Daca vorbim de o cutie fara ambreiaje sau frane imersate (nu este cazul la TDM), un ulei de transmisie manuala este altceva, da... este de cele mai multe ori mai vascos, are alti aditivi si alte proprietati... e vorba de lubrifierea unor angrenaje mecanice unde exista frecari mai mari, dar nu sunt temperaturile si "agitatia" dintr-un motor. De asmenea, uleiurile de transmisie sunt facute pentru intervale mult mai lungi de schimb.

 

Am terminat cu fazer`u.. Cam asa arata :

Au iesit frumos, foarte elegante! Colturile alea din fata insa ma cam sperie... nu stiu de ce.

Editat de LinX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Linx... Stai linistit. m`am gandit 3 zile in rand.. oare cum sa le fac.. oare cum? Mi`am imaginat ceva.. Si cand am ajuns in afata motocicletei.. si am pregatit juumatate din piese.. Am ajuns la concluzia, ca asa nu va fii bine.. Apoi.. Sa fac ceva.. sa fie si estetic.. dar.. si de folos.. sa apara ceva.. Si in aceeasi timp.. sa nu`mi ajunga sub genunchi.. Nu am gasit imagini pe net.. Apoi.. m`am gandit.. ca tot o fac pe ce mi`am imaginat initial, dar mai mica..

(initial ar fii fost mai mari, mai inalti) Si, pana la urma,,. asa am reusit.. Astea, in caz ca scap mobra pe loc.. apara toate.. iar la cazatura.. Nu stiu.. La o rasturnare.. nu exista crashbarul care iti protejeaza intreaga motocicleta..

 

Sunt de folos.. m`am chinuit 2 zile intregi sa le fac..

 

 

Dar am reusit!

 

Numai bine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, ia ziceti ce parere aveti de pozele astea.

Asta e acel "needle jet"?

Presupun ca a fost masurat cu un aparat care se gaseste in fabricile de mecanica fina

Problema este ca in manual se pune ca este... Y4

Nici o cota, nici un indiciu

Deci cum afli daca e uzat?

 

1.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...