Cavaleru Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Intreb de curios: Tu de ce ti-ai luat TDM? Nu stiai ca e inalta? Sau ti-a placut prea mult? 1. mi-a placut prea mult plus ca era perfecta pt ce vroiam eu si ca bani si ca echipare 2. motor bulletproff si idiotproff 3. am kit de coborare dar e greu de montat. (il vand daca vrea careva) 4. cand am urcat pe ea nu imi parea asa de mare si greu de manevrat cu toate ca veneam de la scooter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Acum am inteles, Cavalere. Pe mine m-au interesat doar cele de strada. Deocamdata nu am de cand sa fac off-road. Asa ca am cautat cauciucuri pentru ce imi trebuia mie. Scuze, abia dupa ce ai scris tu am vazut ca Radu_tdm_tm vroia cauciucuri care sa faca fata si off-road. Ma sfatuiesti sa iau si eu ceva combinat, pentru orice eventualitate? Stiu eu, poate pentru cand ne intalnim prin tara cu TDM-urile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 La Multi Ani ! si multa sanatate iti doresc, Flavius. Vad ca ai schimbat prefixul. Multi inainte. Kilometrii, cu miile sa ai, fara probleme. Numai bine si respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 lma flavius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Acum am inteles, Cavalere. Pe mine m-au interesat doar cele de strada. Deocamdata nu am de cand sa fac off-road. Asa ca am cautat cauciucuri pentru ce imi trebuia mie. Scuze, abia dupa ce ai scris tu am vazut ca Radu_tdm_tm vroia cauciucuri care sa faca fata si off-road. Ma sfatuiesti sa iau si eu ceva combinat, pentru orice eventualitate? Stiu eu, poate pentru cand ne intalnim prin tara cu TDM-urile. da vrei sa iesi pe un forestier si nu vrei sa mergi cu frica sau mai incet decat restul grupei poti sa faci combinatia pe care o vreau eu. heidenau k76 pe spate iar pe fata Michelin Sirac sau heindeau k60. iti recomand Sirac pe fata daca ai bani e mai scump dar merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 daca vreau gume de strada pt vaca mea iau Pirreli sport demon sau Michelin road pilot 2ct Am avut si eu Sport Demon pe Divi si cand le-am pus (cele schimbate erau foarte imbatranite si duse rau) am zis ca e alta mobra, veselie mare. Dar Road Pilot 2CT sunt in alta categorie, alta generatie, alt pret... sunt de fapt in aceeasi categorie cu Pirelli Diablo Strada, doar ca beneficiaza de tehnologia dual compound si par ceva mai ok din anumite pct de vedere. Eu am pt strada continental road attack si la 100 E bucata sunt excelente, chiar si pe asfalt ud. Nu ma intrebati cum sunt pe noroi Eu numai pe astea am mers si pe uscat mi se par super; din ce am vb si cu altii sunt niste anvelope f sportive, de toata lauda si sunt pe departe si cele mai ieftine din categoria sport-touring, cel putin pe dimensiunile de la 900. Pe ploaie m-au tradat o singura data, dar atunci a fost si vina mea. Dezavantajele se pare ca astea ar fi: 1.fata de alternativele de la Michelin, Metzeler, Dunlop, comportamentul pe ploaie e ceva mai nesigur si 2. faptul ca nu sunt dual-compound (cum sunt Pilot Power 2CT sau Dunlop Sportmax) iar anvelopa e destul de moale, rezultand la mers mult in plat si pe autostrada in tocirea mai accentuata pe banda de rulare la pneul spate. Insa n-am observat sa fi afectat comportamentul la viraje. 3. am kit de coborare dar e greu de montat. (il vand daca vrea careva) De ce zici asta? Poate dura si un sfert de ora si e mult mai usor decat schimbarea instalatiilor de frana pe care ai facut-o. Trebuie doar sa suspenzi spatele cu bascula lasata libera (adica fara cric bagat sub bascula spate). Daca n-ai central, merge si cu un cric de masina si caramizi... dupa care ai 2 suruburi de dat jos si trebuie doar sa tii un pic ridicat de bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 3. am kit de coborare dar e greu de montat. (il vand daca vrea careva) Cat o coboara? si cat vrei pe el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 A vazut cineva pe undeva kit racing pentru franele de TDM900A? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flavius.corhei Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 Multumesc Cavalere, multumesc Ishmael, si multumesc si lui thorald si lui B-46-ANK Iese omul cateva zile de pe forum sa isi puna windows 7 de ziua lui si la intoarcerea pe forum are parte de surprize placute :-) Sa ne vedem cu bine toti la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 (editat) A vazut cineva pe undeva kit racing pentru franele de TDM900A? M-am uitat si eu anul trecut si m-am uitat si acum; raspunsul e negativ. Ai putea probabil inlocui furtunurile pe bucati, de ex. partea de jos, de la distribuitorul ala mic la etrieri si partea de la pompa de frana pana unde intra in cadru si de-acolo la distribuitor, ramanand doar furtunurile care duc inauntru... nu stiu ce si cum se intampla acolo, ca am manualul de service de la TDM900 din 2002. Ma consolez oricum cu gandul ca nu merita efortul, in ideea in care treaba asta probabil ar "rigidiza" frana, adica i-ar lua din elasticitate si i-ar scurta cursa, insa nu stiu daca ar ajuta efectiv franarea. Mai gandeste-te de asemenea ca o instalatie din asta e la un pret derizoriu fata de alte componente, deci nu vad de ce s-ar fi zgarcit japonezii la asa ceva. La motocicletele sport, presupunand ca te si dai "sport", lichidul atinge temperaturi mai mari, probabil si pilotul are nevoie de alt gen de feedback in levier... si asa s-ar explica de ce folosesc alta categorie de lichid (baietii pun DOT 5.1 sau superior) si alte camasi. Daca gasesti pe undeva sa-mi spui si mie te rog. Inca ceva, la mobrele noastre buba cea mai mare in tot procesul de franare e modul cum intra ABS-ul, f devreme adica. Simt ca anvelopa fata are rezerve, dar ABSul imi taie frana. Probabil senzatia asta ai simtit-o si tu cand ai avut evenimentele alea. Am mers un pic si cu un F800ST si acolo frana actioneaza impecabil. Mai mult, la TDM mai e si plonjarea caracteristica, deci daca te arunci in frana fata, cu sau fara kit racing, tot ca coor o sa franeze mai mult ca sigur. Ca fapt divers, eu habar n-aveam asta pana de curand, la 900 dar si la multe alte mobre, in momentul in care franezi spate suspensia spate este blocata. Acest lucru este unul din motivele ptr care actionarea simultana a franelor echilibreaza f mult motocicleta. Nu stiu cum e la 850, puteti testa tinand piciorul pe frana si aruncandu-va cu fundul pe mobra. Editat Ianuarie 22, 2010 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 De ce zici asta? Poate dura si un sfert de ora si e mult mai usor decat schimbarea instalatiilor de frana pe care ai facut-o. Trebuie doar sa suspenzi spatele cu bascula lasata libera (adica fara cric bagat sub bascula spate). Daca n-ai central, merge si cu un cric de masina si caramizi... dupa care ai 2 suruburi de dat jos si trebuie doar sa tii un pic ridicat de bascula. pai kitul de coborare la 3vd inseamna demontarea amortizorului. deci mai complicat decat acel dogbones pe care le-ai pus tu Mesaj completat Cat o coboara? si cat vrei pe el? in foicica care o am de la el scrie ca 3-4 cm o coboara. adica la 170 cum am eu as ajunge cu ambele talpi jos. am dat 100euro pe el il dau cu 200lei nou si nefolosit. Hyperpro este marca lui. sunt cei care fac diverse amortizoare si accesorii pentru WSB Mesaj completat Inca ceva, la mobrele noastre buba cea mai mare in tot procesul de franare e modul cum intra ABS-ul, f devreme adica. Simt ca anvelopa fata are rezerve, dar ABSul imi taie frana. Probabil senzatia asta ai simtit-o si tu cand ai avut evenimentele alea. Am mers un pic si cu un F800ST si acolo frana actioneaza impecabil. Mai mult, la TDM mai e si plonjarea caracteristica, deci daca te arunci in frana fata, cu sau fara kit racing, tot ca coor o sa franeze mai mult ca sigur. Ca fapt divers, eu habar n-aveam asta pana de curand, la 900 dar si la multe alte mobre, in momentul in care franezi spate suspensia spate este blocata. Acest lucru este unul din motivele ptr care actionarea simultana a franelor echilibreaza f mult motocicleta. Nu stiu cum e la 850, puteti testa tinand piciorul pe frana si aruncandu-va cu fundul pe mobra. Linxule gresesti la treaba cu elasiticitatea aia. Tocmai acea elasticitate ar trebui sa nu existe asta este si rolul furtunaselor cu camsa metalica. si atunci cat apesi hotarat frana sa nu existe ezitare. ideea e ca furtunasele alea ajuta enorm la franare plus ca nu trebuie schimbate la 3-4 ai cum este la furtunele de cauciuc. Buba mare la 900 este distribuitorul acela din fata care il puteti inlocui cu un distribuitor precum cel de la 3vd, va fi un pic mai inestetic. nu stiu mai departe unde si cum arata locul unde este centrala ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 pai kitul de coborare la 3vd inseamna demontarea amortizorului. deci mai complicat decat acel dogbones pe care le-ai pus tuMesaj completat Baga si tu un link sau niste poze, ca m-ai facut curios. Am intrat la ei pe site dar n-am gasit la TDM850 decat arcuri ptr amortizoare. E triunghi din ala cu 3 puncte de prindere cumva? Tocmai acea elasticitate ar trebui sa nu existe asta este si rolul furtunaselor cu camsa metalica. si atunci cat apesi hotarat frana sa nu existe ezitare. ideea e ca furtunasele alea ajuta enorm la franare plus ca nu trebuie schimbate la 3-4 ai cum este la furtunele de cauciuc. Ok, n-am avut deci nu pot sa te contrazic, dar da-mi voie sa am dubiile mele. Argumentul principal: Daca asa sta treaba, de ce producatorii nu fac (la TDM dar si alte mobre stradale & puternice) acele furtunase imbracate in camasi metalice? Economie de 50-100 de euro? Sau urmaresc sa faca profit in service cand vine clientul sa schimbe furtunurile la 4 ani in loc de x ani, ca orice are un termen oricum... putrezeste cauciucul inauntru etc.? Si doua observatii: posesorii de TDM900 in general isi modifica si accesorizeaza mobrele destul de serios; am acasa un folder full cu poze si foarte putine am vazut sa aiba furtunurile schimbate; in general astea era dintre cele cu spoilere, tunate mai sport etc. A doua observatie e ce am citit chiar pe Carpe TDM, unde cineva explica cum a revenit la kitul initial, ptr ca disparuse aceea elasticitate, dar spunea ca frana nu era nici mai buna nici mai rea... din pacate nu mai gasesc postul. Si uite si de pe Wikipedia: "A common upgrade is to replace the standard rubber hoses with a set which are externally reinforced with braided stainless-steel wires; these have negligible expansion under pressure and can give a firmer feel to the brake pedal with less pedal travel for a given braking effort." Dar nu mentioneaza nimic de eficienta franarii si nici de actionarea mai usoara, ci doar cursa mai scurta si "ferma". Personal nici mie nu-mi prea place asa, foarte elastica, cum e acum, dar era vorba de eficienta la franare, in situatii de urgenta de ex, la asta ma refeream. Ca placere a pliotajului e foarte probabil sa le simti mai ok. Tu ai schimbat cu tot cu etrieri, lichid etc... gandeste-te ca schimbarea in bine s-a datorat tuturor acestor factori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 numa ce poza sa pun. amortizoru spate e format din 2 arcuri. kitul de coborare il inlocuieste pe cel mai scurt. asta e tot kitul de coborare. la partea cu franarea sa zicem ca ai dreptate la partea cu etrierii dar in maneta se simte altfel cand apas frana. furtunasele cu manta otelita au rolul e de impiedica pierderea de energie din momentul in care apesi frana. de ce nu pun de la inceput producatorii astfel de furtune este simplu in parerea mea. piese de schimb si service. dc vine incaltat tdm-ul cu pirelli sau continental si nu vine cu michelin road pilot 2tc. fac economii pe unde pot. altfel am avea si priza pe motor, cat e una? 14Euro ... eu asa cred cagandesc ei. o facem cat mai ieftin. ca sa scoata profit cat mai mare. altfel cum iti explici ca TDM-ul a ajuns de la 10500E la 8100E ?? au scazut pretul pt ca aveau de unde. am mai renuntat la profitul lor, au negociat preturi mai bune pt furnizorii de componente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
truckeru_09 Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 salutare TDM-isti vreau sa schimb antigelu la mobra si nu stiu cum (cu mecanica la motoare sunt in pom) pe unde ai dau drumul la antigel din motor are un robinet ceva vreau sa curga tot si din radiator iar la urma cand il bag pe cel nou se face aerisire ceva ? v-as multumi daca m-ati putea ajuta poate va cumparati un camion candva atunci am sa va ajut si eu pana atunci sunt la mana voastra NUMAI BINE LA TOATA LUMEA SA NE VEDEM CU BINE LA URMATOARELE ANTRUNIRI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 revin cu cauciucurile on /off. Da ai dreptate Cavalere, eu sunt destul de mare si puternic sa o tin in multe din situatiile nasoale. Dar ce vroiam sa mai zic si am uitat in postul anterior, degeaba avem cauciucuri super bune pentru ca nu ne ajuta suspensia fata pe macadam sau forestiere. Exemplu: cauciuc bun fatza spate, mergi cu 70-80 pe forestier...merge foarte frumos...si odata o groapa sau o piatra mare...poc ...telescopu fatza...la revedere... crede-ma, testat! Heidenau ar fi o alegere buna. Le-am vazut ce pot pe off si pe drum lung. Eu daca imi pun ceva zimtat, Heidenau o sa fie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Eu daca imi pun ceva zimtat, Heidenau o sa fie Floriane, baga ceva cramponat (zimtat), caci avem de mers si anu acesta, inclusiv pe macadam si forestiere. Mesaj completat Apropo de franare, zilele acestea mi-am comandat placute noi pe spate, caci cele pe care le am sunt varza, la propriu, adica au ajuns aproape metal pe metal Am comandat unele sinterizate, marca Carbone Lorraine, la pretul de 90 lei cu transport inclus prin posta (au sosit de la Braila). Astept sa vina putin caldura, sa le montez. Acestea sunt: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 (editat) eu placute voi folosi AP racing 85 ron perechea, super bune recomand! am gasit un filmulet care arata exact cum a fost accidentul meu cu caprioara. exact asa a fost si la mine...ma scuturat frigul cand am vazut filmul si parca am simtit socul. diferenta intre noi e ca el e pe suzuki si nu urla dupa ce loveste caprioara Editat Ianuarie 23, 2010 de Fotok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Pe mine m-a cam speriat postul asta: " -in cei ~30 ani legali pe moto m-am tavalit de cel putin 5 ori marcant in urma ciocnirii cu ciini, javre care ori mi-au sarit instant in fata ori i-am luat din cauza intunericului direct in freza; dupa trintele luate de trei ori am facut motorul zob si oasele mele au avut de suferit si de doua ori m-am ales cu daune minore si fara lovituri " de ce nu pun de la inceput producatorii astfel de furtune este simplu in parerea mea. piese de schimb si service. dc vine incaltat tdm-ul cu pirelli sau continental si nu vine cu michelin road pilot 2tc. fac economii pe unde pot. altfel am avea si priza pe motor, cat e una? 14Euro ... Sa stii ca am preturi la anvelopele stoc de la TDM; o sa fii surprins, sunt CELE mai scumpe :() DUNLOP 120/70ZR18 (59W) D220 - 160 euro - astea sunt DUNLOP 120/70ZR18 (59W) SPMAX ROADSMART - 140 euro (sunt "vf de gama" la Dunlop acum pe segmentul asta) MICHELIN 120/70ZR18 (59W) P.ROAD 2 F - 139 euro CONTINENTAL 120/70ZR18 (59W) ROAD ATTACK - 113 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Pe mine m-a cam speriat postul asta: " -in cei ~30 ani legali pe moto m-am tavalit de cel putin 5 ori marcant in urma ciocnirii cu ciini, javre care ori mi-au sarit instant in fata ori i-am luat din cauza intunericului direct in freza; dupa trintele luate de trei ori am facut motorul zob si oasele mele au avut de suferit si de doua ori m-am ales cu daune minore si fara lovituri " Sa stii ca am preturi la anvelopele stoc de la TDM; o sa fii surprins, sunt CELE mai scumpe ) DUNLOP 120/70ZR18 (59W) D220 - 160 euro - astea sunt DUNLOP 120/70ZR18 (59W) SPMAX ROADSMART - 140 euro (sunt "vf de gama" la Dunlop acum pe segmentul asta) MICHELIN 120/70ZR18 (59W) P.ROAD 2 F - 139 euro CONTINENTAL 120/70ZR18 (59W) ROAD ATTACK - 113 euro ce a zis Ivan_pedala in postul ala nu ar trebui sa ne sperie prea mult. chestii de genu asta se intampla si cu masina. stiu pe cineva care a luat o vaca in plin. a trecut cu capu prin parbriz si a ramas asa infipta. doar ca pe motor suntem mai expusi. Linxule nu te supara pe mine dar imi pare ca iti cauti o iesire din motociclism? si chestiile care le-am discutat si asta cu cainii... ma pun pe ganduri si cred ca si pe tine... Mesaj completat salutare TDM-isti vreau sa schimb antigelu la mobra si nu stiu cum (cu mecanica la motoare sunt in pom) pe unde ai dau drumul la antigel din motor are un robinet ceva vreau sa curga tot si din radiator iar la urma cand il bag pe cel nou se face aerisire ceva ? v-as multumi daca m-ati putea ajuta poate va cumparati un camion candva atunci am sa va ajut si eu pana atunci sunt la mana voastra NUMAI BINE LA TOATA LUMEA SA NE VEDEM CU BINE LA URMATOARELE ANTRUNIRI ai 2 suruburi pt golit. unul mic pe cilindrul stang si unul pe cilndrul drept in partea de jos unde e pompa de apa. nu uita sa scoti capacul de la radiator si bidonas-ul de sub sa, bidonul de sub s-a il golesti cu o siringa cu furtun, altfel nu stiu cum sper sa iti fie de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 bidonul de sub s-a il golesti cu o siringa cu furtun, altfel nu stiu cum "Release the clamp and detach the hose" madăr facăr Ce nu Âştii? engleză sau să te uiți pe pozele postate cu mânuța ta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 pai da dar solutia asta nu face decat sa mozoleasca mobra de antigel aia cu siriga e mai buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 pai da dar solutia asta nu face decat sa mozoleasca mobra de antigel De furtunul cu apa ai auzit? Se foloseste la spalarea obiectelor murdare, cu apa, desigur antigelul este solubil in apa, deci se spala Sa vii sa-ti desenez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Salutare posesori, Va scriu pentru ca ma bate gandul sa achizitionez un TDM. Imi place motoreta asta si cred ca are caracterul care-mi convine. Initial m-am tot uitat la STenere, asa afland defapt ca TEDEMEUL imparte motorizarea cu STenere. Ma rog, intr-o oarecare masura. Eu am un KTM Adventure, pentrudrumurile proaste si aventuri off road, dar planuiesc un "raid" prin occidentul civilizat, insotit de logodnica mea cu un sv 650, la care Adventure-ul n-a fost foarte fericit sa auda . Asha dar, aveti recomandari de facut? As vrea sa ma plasez cu banii undeva intre 2400-2800 e, dar max. 3000 e. ll voi lua din Italia. Ce spuneti? Ce ani au fost buni? De ce sa ma feresc? La ce sa fiu atent? Samd... Multumesc. Sper sa nu enervez pe nimeni! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Multumesc. Sper sa nu enervez pe nimeni! De ce, ne-ai vazut mai nervosi pe-aici? Sunt un pic pe fuga, asa ca ii las pe altii sa intre in detalii deocamdata. La 3000 cred ca poti sa iti iei si un 900 din Italia (fara transport), dar cu cat e mai scumpa mobra, cu atat mai scumpe vor fi si accesoriile si intretinerea pe urma; cel putin asa vad eu lucrurile in momentul asta. Deci mai degraba un TDM850 4TX (generatia a 2a) in stare buna si poate iti mai raman si ceva bani de una alta, asta daca e sa luam in calcul bugetul maxim. Oricum, fata de Super Tenere, TDMul e mai agil si este totusi o motocicleta de strada (si cu asta l-am enervat pe Rockeru' acum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 a lu rockeru e tdm-bus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.