fuchsia Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 TDM in oras e cam cosmar. La fel de nasol ca si cum te-ai da cu un SuperTenere, o Africa Twin sau un BMW 1xxx+ GS. Merge, evident, insa consumul e mare (la cele pe carburatie) si manevrabilitatea e scazuta. Eu unul as recomanda un DRz pt oras, niciodata un TDM pt oras. In plus, cu capraciunea de DRz poti sa te bagi cu incredere pentru ca e foarte manevrabila. TDMul e mai masiv, mai greu si nu la fel de flexibil in locuri stramte. E doar o impresie. Intr-adevar, daca sari de pe capra pe TDM pare mult mai masiva, dar e vorba doar de adaptare. Mergi 2 saptamani pe un TDM si o sa-ti schimbi radical parerea. Si mie mi s-a parut mult mai greoaie dupa Tenere, dar mi-a trecut repede. Masivitatea TDM-ului e doar o aparenta, bicicleta e extrem de supla. E suficient sa-i compari macheta cu alte mobre sau sa te uiti de sus la ea si o sa vezi cit de ingusta e. Singura chestie pe care nu poti sa o faci cu ea e sa incaleci borduri, altfel te bagi cu ea oriunde intra un scuter sau enduroaica, cu sau fara pasager, chiar si cu cutiile montate. De 3 ani incoace prin Bucuresti inca n-am avut ocazia sa ma pling ca stau in rand cu masinile din cauza mobrei. Evident, un enduro e ideal pentru oras, insa n-as cataloga in nici un caz "de cosmar" mersul cu TDM. 900-le nu stiu cum e, mi se pare ca are distanta putin mai mare intre roti, dar nu cred sa sufere foarte mult la manevrabilitate din cauza asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 (editat) Eu fac comparatie avand in vedere ca TDMul mi se pare mai greoaie decat GSul meu iar eu alternez intre Domi si GS extrem de des la mersul prin oras. Pot spune cu certitudine ca e dificil de manevrat si inalta. Nu iti permiti multe cu ea in trafic. Da, se poate, dar nu e comod, nu e placut, te chiui etc. Cand tragi linie nu are absolut niciun avantaj in ceea ce priveste coclauritul prin Bucuresti. Spre deosebire de un DR-400z care bate la fundulet TDMul la orice mai putin viteza maxima si drumuri lungi. Din perspectiva asta (vezi ce-o zis omu anterior), chiar nu ai de ce sa alegi TDM. Editat August 25, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 (editat) Pai compari mere cu pere, motocicleta ta cu care te-ai obisnuit, respectiv GS-ul, cu o motocicleta de imprumut, respectiv TDM-ul. Presupun ca si eu daca merg de 3 ori pe un GS o sa mi se para un animal greoi. Partea cu inaltimea depinde de fiecare cum o simte. Sigur, comparatia DRZ vs TDM tine strict de ce vrea posesorul, altfel au tinte complet diferite. Sint multi parametri necunoscuti aici, pune un pasager mai solid pe DRZ si s-ar putea sa se echilibreze balanta chiar si in oras . Pune acelasi pasager pe DRZ pe orice distanta mai mare de 100km pe asfalt si lucrurile or sa stea cu totul altfel. Alegerea si-o face fiecare in functie de felul in care merge, ce voiam eu sa zic mai sus e ca in nici un caz nu e o mobra cu care sa suferi in trafic. Sau cel putin eu n-am dus niciodata dorul altei mobre. In general parerile despre mobrele de imprumut nu sint foarte relevante, sint o gramada de factori care pot influenta radical ciclistica. Sincronizarea motorului, ambreiajul daca e in mintile lui, starea lantului, starea suspensiilor. Umbla un clic la furca la TDM si o sa ai o mobra complet diferita, in bine sau in rau. Ca sa extinzi parerea despre un anumit exemplar la o clasa intreaga e valabil doar daca mobra e noua, si nici atunci nu verifici decat setarile producatorului. Editat August 25, 2010 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diles Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Multumesc celor care si-au exprimat parea cu privire la "tdm in oras". In nici un caz nu vreau sa starnesc o polemica "drz vs tdm", sau o aberatie asemanatoare. Mi-e foarte clar ca all round-erul ideal pt ce vreau eu sunt de fapt 2 motociclete: drz pt oras SI tdm pt touring. Vroiam doar sa-nteleg un pic cum ar fi cu tdm-ul in oras (in caz ca iau intai tdm-ul). Acum mi-e mai clar, optiunea 1 (cronologic) e drz-ul, eventual tin si xj-ul care merge decent de semi-touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ache2 Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 (editat) pina la urma e si chestie de gust, nu numai de partea practica ... eu nu am asa mare experienta pe alte mobre; vin de pe GS ... de ce am schimbat-o ? voiam mai multa putere ... ce sa fac cu ea ? pai sincer, nu stiu, ca viteza de croaziera nu s-a schimbat ... ma rog, ma mai dau la ea din cind in cind iar in depasiri ma bag mai linistit insa asta nu-i neaparat un avantaj ... evident stau mai bine pe TDM insa daca mai slabesc putin (adica fo' douj' de kile) probabil o sa stau bine si pe GS ... in plus ar creste si raportul putere/greutate ... da, poate "cosmar" nu-i cuvintul potrivit insa depinde de obisnuite, de statura, de asteptari, etc ... Editat August 25, 2010 de ache2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1Bandit Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Banditule, peste 2 saptamani as vrea sa va vad la o bere in Sfantu. Pe tine, pe Tibi si pe Andrei(Ganea). Bineinteles, daca sunteti liberi. Ajung pe la cumnatul meu ca sa schimb cablul de ambreiaj si m-am gandit ca e o ocazie buna sa ne vedem si sa ma revansez pentru disparitia de la intalnire. Bafta si asfalt uscat!P.S.: Poate veni oricine vrea, bineinteles. Super, te asteptam pe la noi, suna-ne cand stii ceva sigur ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
v1n3ri Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Mai 2 zile si incepe concediul! Am facut un mic plan, pe unde voi fugi in urmatoarele 2 saptamani. Ca si obiective propuse (sper sa le bifez pe toate): Transalpina, Tg Jiu, Curtea de Arges, Transfagarasan, Sighisoara, Praid, Viseu de Sus (cu Mocanita), Sapanta, Alba Iulia. Revin cu poze, cand vor fi disponibile. Ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Acum mi-e mai clar, optiunea 1 (cronologic) e drz-ul, eventual tin si xj-ul care merge decent de semi-touring. Eu as spune sa nu te mai obosesti deloc cu alte achizitii.Daca inteleg bine ca xj este diversion, ai deja motoreta perfect manevrabila(ca si o bicicleta). Iti mai ramane doar sa achizitionezi un tdm. Apropos mto lui Levique este la vanzare: 2000E, 1997, 4TX, si inmatriculat pe deasupra. Mesaj completat Super, te asteptam pe la noi, suna-ne cand stii ceva sigur ! Si eu vreau sa ne intalnim, doar daca nu m-o fi lasat Ferencz fara motor. Este la el la verificat (si cu tot echipamentul de drum). In alta ordine de idei, chiar este o aventura sa colinzi Tinutul Secuiesc neavand mijloc propriu de transport. Trenuri ioc, microbuze deasemeni; Nem to dom Magyar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 TDM-istii cu modelul 4TX, cum ati reusit fratilor sa scoateti bateria? In manual spune ca "manoeuvre the box around the right-hand side of the shock absorber and draw it out of the bike." Draw it pe dracu'. Proasta pozitionare a baterie au ales. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) TDM-istii cu modelul 4TX, cum ati reusit fratilor sa scoateti bateria? In manual spune ca "manoeuvre the box around the right-hand side of the shock absorber and draw it out of the bike." Draw it pe dracu'. Proasta pozitionare a baterie au ales. Scoti pompa de frana din suruburi si o lasi doar in furtune, scoti cele 2 suruburi care tin aripa pe partea dreapta (asta ca sa mai castigi 2cm de spatiu), dai jos suruburile de la baterie, dupa care respiri adanc si incepi sa batzai bateria pina o convingi sa dea coltul prin spatele amortizorului. Te ajuta foarte mult un imbus lung si cu capul rotunjit. Daca ai karma buna, o dai afara in zece minute. Porno e cind vrei sa bagi o baterie mai ieftina si mai mare in spatiul ala, sa vezi atunci ce inspiratie ai la injuraturi. Bateria standard o scot noaptea, pe ploaie, etc... cred ca am ajuns deja la stadiul in care pot sa fur bateria de la alti 4TX-isti PS - nu prea intra o baterie mai mare. Adica intra dar obosesti rau de tot pina o montezi si freci si senzorul de la frana spate. Se poate face comod cu retezarea suportului pe care sta bateria si sudarea lui mai jos, dar n-am recurs la masuri din astea extreme. Am uitat - cind zic mai sus baterie, ma refer la cutia bateriei. La montare sa fii foarte atent cu surubul care tine cutia pe partea stanga, n-ai deloc vizibilitate si nu prea e indicat sa intre stramb si sa paradesti filetul. Editat August 26, 2010 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Daca ma iei cu karma, o scot si o mut in topcase sau o arunc si imi pun panouri solare. Mesaj completat ...pe ea pe baterie, nu karma. Mesaj completat De pe carpe-tdm.net: This story reminds me my visit to the Great Pyramid in Egypt : The sarcophagus is too big to go thru the passageways. Actualy the pyramid itself was build around the sarcophagus Seems the descendants of the workers are now working at Yamaha. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Seems the descendants of the workers are now working at Yamaha.[/i] Adevar graieste ghiaurul Pentru cezariana bateriei, la 3VD se scoate obligatoriu rezervorul La 4TX au modificat schimbarea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ache2 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 sa inteleg ca la 4TX nu mai e nevoie sa dai rezervorul jos ? pai e un mare pas inainte, nu !? indivizii au o oarecare logica; pina la urma, la baterie nu prea umbli si daca o faci, macar sa te doara iar daca o face mesterul, sa stii pe ce dai banii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Da, au incercat ei ceva, dar nu prea le-a iesit. Ideea ar fi fost valabila, dar proiectul parca a fost facut de o femeie. Bateria sta in spatele amortizorului intr-o cutie agatzata in doua suruburi si sprijinita pe partea dreapta pe o tabla sudata pe cadru. Accesul la suruburi e dificil, sint bagate foarte adanc, si rahatul ala de tabla de sprijin e exact in drum, astfel incat bateria are strict spatiul necesar ca sa intre prin miscari complicate -- trebuie batzaita si inclinata in toate directiile posibile pina e strecurata dupa amortizor. Se puteau gasi solutii simple fara costuri suplimentare, era suficient sa fie tabla aia pusa mai jos cu 2cm sau mutata pe partea stanga, dar asta e. Editat August 27, 2010 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 La 4TX nu este nevoie sa dai rezervorul jos ca sa scoti bateria. DAR, ca sa o mermelesti pe langa amortizor este ca in bancul ala cu mecanicul si ginecologul, cu scosul bujiilor prin teava de esapament. Problema nu este bateria in sine ci cutia in care sta. La carte zice ca macar la 6 luni trebuie sa verifici bateria, sa completezi cu apa eventual. Asta inseamna pentru mine un weekend/an dedicat acestei operatii gineco. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Baterii fara mentenanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Baterii fara mentenanta Pai la TDM-uri astea sunt "default" Cristi, nu ai ce sa verifici, daca o deschizi o strici Editat August 27, 2010 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 guys, cum e cu tdm-ul in oras aglomerat (bucuresti)?cat e de manevrabil? mi se pare dita' barcuta si imi imaginez c-o sa fie destul de greu de schimbat benzile la semafor (zig-zag de pe loc). momentan ma strecor destul de ok cu un divi de 600, insa vreau sa-l schimb. oscilez intre tdm 900 si drz 400 supermoto. stiu ca n-au nici o legatura una cu alta. tdm-ul ma atrage f mult pt touring, fiabilitate, consum mic, etc. problema e ca nu cred c-o sa apuc sa fac prea mult touring in urmatorii 2 ani.. drz-ul e super pt oras si soft enduro, insa nema touring decent. sorry pt bucata de offtopic, nu m-astept sa comparati modelele de mai sus, insa vroiam sa va faceti o imagine mai clara si sa-mi ziceti cum e cu tdm-ul in bucuresti. clar un super moto bate TDM-ul in oras, dar TDM are cateva avantaje pe care le are si SM. este inalt si poti oberva bine traficul din saua lui. poti calari borduri si nu ai probleme cu gropile. dezavantajele ar fi: consumul intr 6-8 in functie decat de mult te mananca mana dreapta, si crede-ma ca te ispiteste deseori greutatea nu constituie un mare dejavantaj, odata pus in miscare e bicicleta. eu de exemplu am 170 cm (cu picioare scurte si groase) si cu timpul am incetat sa am astfel de probleme. marele dezavantaj al SM e faptul ca orice drum mai mare de 100km devine chin. vibreaza si saua e practic ca o scandura. eu aveam in gand sa imi iau un Sm dar am renuntat in favoarea unu maxiscooter, mai ieftin de achizitionat si de intretinut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 dragi copii nenea Fotok maine dimineata porneste din RESITA (nu ma intrebati ce caut acolo ), spre .....daca dati un telefon la 0747555971 si imi dati idei... le accept cu placere oriunde Bafta si sa ne vedem sanatosi. ps: serios vorbesc. nu stiu unde sa ma dau cu mobra. apropo, cineva e din resita? trebuie sa imi schimb cauciucul si sambata nu stiu pe unde. eventual sa il centrez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1Bandit Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 dragi copii nenea Fotok maine dimineata porneste din RESITA (nu ma intrebati ce caut acolo ), spre .....daca dati un telefon la 0747555971 si imi dati idei... le accept cu placere oriunde Bafta si sa ne vedem sanatosi. ps: serios vorbesc. nu stiu unde sa ma dau cu mobra. apropo, cineva e din resita? trebuie sa imi schimb cauciucul si sambata nu stiu pe unde. eventual sa il centrez. Hello, domnu Florian ! Daca tot esti pe acolo pe jos, de ce nu te duci catre cazanele Dunarii, Portile de fier, Baile Herculane ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 Hai la Bucuresti! Cand vrei tu, esti asteptat cu drag la Bucuresti! Daca ai drum nu ma ocoli. Bafta si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat August 29, 2010 Share Postat August 29, 2010 buna idee cu portile de fier....dar am fost de vreo 3 ori nah in fine am pornit catre SIBIU, cum am iesit din Orastie m-am intalnit cu Rockeru si Maya, pe TDM-ul lor frumos ROSU APRINS, e destul de greu de confundat am vorbit cu ei vreo 1,5 ore supa care am plecat mai departe (am dormit la Fantanita Haiducului), a doua zi adica azi duminica, am plecat catre Cartisoara si de acolo la Agnita-Sighisoara. A inceput o ploaie mocaneasca de a trebuit neaparat sa ma echipez de ploaie. Superba zona intre Cartisoara si Shighisoara via Agnita. Am venit acasa in speranta sa imi rezolv o problema de "servici" luni...dupa care daca totul merge ok ma atasez excursiei lui Banditu ...si mergem roata roata prin tara. ps: am strans 1 mm lantul care flutura rau de tot si acum e ca si o coarda de arc. deci trebuie sa il slabesc la loc. am facut verificarea in vreo 8 locuri deci ....e intins prea mult. Se cere schimbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Cavalere, vreun cablu de ambreiaj gasesc pe la tine? M-a lasat pe la Busteni, noroc cu cumnatul meu ca s-a priceput ce sa-i faca. Am vrut sa dau comanda pe Louis, dar dureaza cam 2 saptamani pana il trimit in tara. Sau poate stii vreun magazin de unde pot cumpara. Multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Kit universal au pe stoc la Kronau, MyMoto sau alte magazine de specialitate. Nu stiu cat de bine se preteaza la TDM, insa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Cavalere, vreun cablu de ambreiaj gasesc pe la tine? M-a lasat pe la Busteni, noroc cu cumnatul meu ca s-a priceput ce sa-i faca. Am vrut sa dau comanda pe Louis, dar dureaza cam 2 saptamani pana il trimit in tara. Sau poate stii vreun magazin de unde pot cumpara. Multumiri. Nu am cablu de ambreiaj. dar cred ca e foarte bun ala universal de la Kronau cum zice Switch. pana mea e o sarma de otel cu diferite adaptoare de prindere. eu zic ca merita sa-l incerci. parca vine cu 2 cabluri in pachet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.