Cavaleru Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Daca vrei sa inveti sa simti limita aderentei sau, mai putin, pozitia in care ai aderenta suficienta pentru a te inclina, la un anumit unghi, cu maxima incredere, atunci, crede-ma, e de ajuns un platou cum iti spun io. Sa stii ca treapta intai a cutiei de viteze este suficienta pentru a ajunge la unghiul maxim de inclinare al mobrei. Testele pe care le faci tre' sa progreseze, dupa mine, in directia exercitiului urmator : ai un viraj(nu discut de cazul denivelari, nisip, etc, pe care le vei evita la inceputul lectiilor), sa zicem, la dreapta. Intri tare in el. La un moment dat vezi ca, in loc ca virajul sa se deschida (si sa nu ai nici cea mai mica emotie, respectiv sa accelerezi spre iesirea din el) acesta se inchide. Actiunea instinctiva pe care o vei face va fi sa incetinesti. La fel de bine, insa, poti sa iei de ghidon stanga, ceea ce va face ca mobra sa se culce mai mult pe dreapta , vei schimba pozitia centrului de greutate mai spre interiorul curbei si vei putea urma trasa virajului. Sunt convins ca instinctul de conservare, in exemplul dat, iti va dicta sa incetinesti, dar tre' sa fii decis sa nu-l asculti, ci sa crezi in fizica! parerea mea ce-a mai buna practica este sa mergi pe drumuri cat mai virajate. eu nu m-am dat pe amkart. am fost odata cu linx si marius'95 pe siriu si mi-am dat seama ce cizma era, si am incercat sa tin ritmul lor, nu prea imi reusea. apoi cu timpul mi-am dat drumul la mers si mi-am creat un mers fluent, practica si curajul fac casa buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 parerea mea ce-a mai buna practica este sa mergi pe drumuri cat mai virajate. eu nu m-am dat pe amkart. am fost odata cu linx si marius'95 pe siriu si mi-am dat seama ce cizma era, si am incercat sa tin ritmul lor, nu prea imi reusea. apoi cu timpul mi-am dat drumul la mers si mi-am creat un mers fluent, practica si curajul fac casa buna Da, man, dar Stefan vrea sa invete in conditii de siguranta. Are dreptate cand spune ca nu se poate concentra asupra simtirii momentului de aderenta maxim atunci cand se teme ca din sens opus ii poate aparea ceva neasteptat. La el e important sa constientizeze ca mobra il tine foarte bine pe viraj daca este aplecat. Cand a perceput senzatia asta, poate trece la mers in circulatie fiindca va avea un punct clar de sprijin, adica nu va mai avea nedumeriri daca il tine virajul sau nu. Asa cred io... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cody2 Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Salutare domnilor ... sunt nou posesor de tdm 850 4tx ... am deja 500km cu el ( in 3 zile ) dar inca ma mai acomodez , pana acum am avut un cbr 600f si e ceva diferenta . Multzam fain lui Cavaleru pt sfaturi si sper sa vin si eu la intalnirile voastre care se fac cat de cat mai spre centrul -nordul tarii . Referitor la curbe ..... alege-ti o bucata de drum cu viraje , vizibilitate si putin circulata apoi practica multa si craj .... impinge usor in ghidonul din partea in care virezi si totul se face automat iar ca treapta de viteza eu recomand de la a 2-a in sus adica nu neaparat treapta pe cat viteza un pic mai mare ... e mult mai stabila asa ... asta va zic din experienta de pe speed unde trebuie sa tragi intradevar de el altfel nu se inclina . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Salutare domnilor ... sunt nou posesor de tdm 850 4tx ... am deja 500km cu el ( in 3 zile ) dar inca ma mai acomodez , pana acum am avut un cbr 600f si e ceva diferenta . Multzam fain lui Cavaleru pt sfaturi si sper sa vin si eu la intalnirile voastre care se fac cat de cat mai spre centrul -nordul tarii . Bine ai venit printre noi! S-o calaresti cat mai mult fara niciun fel de incidente! Te asteptam si la intruniri. Da' de ce doar mai in centrul sau nordul tarii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Voi, alergatori de cursa lunga si oarecum enduristi, dar itinerarii mai spre Cluj incolo, eventual Maramu', ceva? E superba zona Va zice cineva care s-a dat si cu un BMW si cu un Domi pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 - va zic si eu parerea mea,cel mai simplu sa ajungi sa faci orice ghidusie cu motocicleta sunt km,cu cati mai multi cu atit mai bine,evident ca la un moment dat tranta e inevitabila sau accidentul din cauza ca te simti foarte bun.doamne ferestene pe toti.cu alte cuvinte ruleaza cum te simti tu in siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 iar ca treapta de viteza eu recomand de la a 2-a in sus adica nu neaparat treapta pe cat viteza un pic mai mare ... e mult mai stabila asa ... asta va zic din experienta de pe speed unde trebuie sa tragi intradevar de el altfel nu se inclina . A doua??? Man, tu despre ce viraje vorbeÂşti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreiganea Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 A doua??? Man, tu despre ce viraje vorbeÂşti? chestia cu instinctu de conservare devine mai acuta dupa un accident! mie cel putint imi vine mai greu sa imi fortez limitele depa ce am pupat odata asfaltu... aia cu km multi e degeaba daca mergi la fel.... adica eu cand m-am apucat de moto credeam ca la 20k (adica acum) o sa fiu zmeu. si nu sunt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Voi, alergatori de cursa lunga si oarecum enduristi, dar itinerarii mai spre Cluj incolo, eventual Maramu', ceva? E superba zona Va zice cineva care s-a dat si cu un BMW si cu un Domi pe acolo am fost stiu ce zici, dap acolo am invatat sa ma dau pe curbe Salutare domnilor ... sunt nou posesor de tdm 850 4tx ... am deja 500km cu el ( in 3 zile ) dar inca ma mai acomodez , pana acum am avut un cbr 600f si e ceva diferenta . Multzam fain lui Cavaleru pt sfaturi si sper sa vin si eu la intalnirile voastre care se fac cat de cat mai spre centrul -nordul tarii . Referitor la curbe ..... alege-ti o bucata de drum cu viraje , vizibilitate si putin circulata apoi practica multa si craj .... impinge usor in ghidonul din partea in care virezi si totul se face automat iar ca treapta de viteza eu recomand de la a 2-a in sus adica nu neaparat treapta pe cat viteza un pic mai mare ... e mult mai stabila asa ... asta va zic din experienta de pe speed unde trebuie sa tragi intradevar de el altfel nu se inclina . Cu placere si welcome to the club Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 pana acum am avut un cbr 600f si e ceva diferenta . Bine ai venit in club! Baga si tu detaliat diferentele sesizate pana acum ca suntem curiosi. Cel putin eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 si eu vin de pe sportiva. zzr600. diferentele sunt mari, spre bine in cazul meu. n-am timp acum sa detaliez, trebuie sa plec. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefancst Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Ne vedem duminica, o sa vin cu caietul de notite. In weekend mesteresc la mobra. Am comandat intinzatorul de lant de distributie la K&Log, vine in 10 zile. Pana atunci m-am hotarat sa desfac motocicleta, curat contactele electrice, filtrul de aer, bujiile, radiatorul si daca fac rost de un micrometru (am o promisiune) ma apuc si de reglat jocul la supape. Gata mestereala, a durat ceva pentru ca nu m-a lasat ploaia sa lucrez linistit dar acum mobra este intreaga si nu mi-au ramas nici piese . Am gasit o singura supapa blocata, pe admisie, nu intra nici lera de 0,05. Mai mici nu am avut. Jocul la celelalte supape de admisie erau intre 0,10mm si 0,15mm. Juca lera de 0,10mm dar nu intra cea de 0,15mm. Cele de evacuare erau corecte. Am pierdut mult timp cu slefuitul pastilelor de la admisie, ori pastilele sunt foarte dure ori nu am avut eu smirghelul bun. A trebuit sa montez si sa demontez arborele cu came de doua ori pana am obtinut jocul corct. Am verificat sincronizarea carburatoarelor era ok, o facusem anul trecut si s-a pastrat. Maine o duc la spalatorie, dau o tura sa vad cum se comporta si verific daca are pierderi de ulei sau lichid de racire. Cand vine si intinzatorul de lant de distributie lucrarea este completa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Gata mestereala, a durat ceva pentru ca nu m-a lasat ploaia sa lucrez linistit dar acum mobra este intreaga si nu mi-au ramas nici piese . Am gasit o singura supapa blocata, pe admisie, nu intra nici lera de 0,05. Mai mici nu am avut. Jocul la celelalte supape de admisie erau intre 0,10mm si 0,15mm. Juca lera de 0,10mm dar nu intra cea de 0,15mm. Cele de evacuare erau corecte. Am pierdut mult timp cu slefuitul pastilelor de la admisie, ori pastilele sunt foarte dure ori nu am avut eu smirghelul bun. A trebuit sa montez si sa demontez arborele cu came de doua ori pana am obtinut jocul corct. Am verificat sincronizarea carburatoarelor era ok, o facusem anul trecut si s-a pastrat. Maine o duc la spalatorie, dau o tura sa vad cum se comporta si verific daca are pierderi de ulei sau lichid de racire. Cand vine si intinzatorul de lant de distributie lucrarea este completa. felicitari. a fost grea operatiunea? smireghel trebuia de 400, intradevar materialul pastilelor este foarte dur din cauza asta jocul creste in scaunul supapelor si nu in pastile. treaba desteapta facuta de japo Am mesterit si eu azi la mobra. Am pus arcuri progresive si am schimbat uleiul din furca. am facut si schimbul de ulei. am facut o mica modificare la furca si am montat-o cu 5mm mai sus in jug. mi se pare ca s-a schimbat ceva la mobra, dar nu-s sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefancst Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 felicitari. a fost grea operatiunea? smireghel trebuia de 400, intradevar materialul pastilelor este foarte dur din cauza asta jocul creste in scaunul supapelor si nu in pastile. treaba desteapta facuta de japo Am mesterit si eu azi la mobra. Am pus arcuri progresive si am schimbat uleiul din furca. am facut si schimbul de ulei. am facut o mica modificare la furca si am montat-o cu 5mm mai sus in jug. mi se pare ca s-a schimbat ceva la mobra, dar nu-s sigur. Nu este complicat, daca urmaresti manualul pas cu pas merge relativ usor. Trebuie sa fi atent cu sculele sa nu cada in motor si mai sunt niste smecherii care nu sunt scrise in manual. Cand asezi arborele cu came exista doua pozitii in care il poti strande usor, dar doar intr-o pozitie il poti alinia cu celalalt arbore cu came. Lantul de distributie il legi cu o sarma ca sa nu cada in motor, scrie in manual, dar trebuie tinut in asa fel incat poate fi pus peste pinioane, altfel nu trece de suruburile de prindere ele pinioanelor pe arborii cu came. In manual spune ca se desfac acele suruburi, dar este dificil de blocat arborele pentru a putea desface suruburile. O prima impresie ar fi ca la invartirea manuala a mororului merge mai greu in zona de compresie a pistoanelor. O fi o imbunatatire sau creierul meu vrea sa justifice munca depusa. Nu am avut cu ce sa verific presiunea la compresie inainte si dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 Nu este complicat, daca urmaresti manualul pas cu pas merge relativ usor. Trebuie sa fi atent cu sculele sa nu cada in motor si mai sunt niste smecherii care nu sunt scrise in manual. Cand asezi arborele cu came exista doua pozitii in care il poti strande usor, dar doar intr-o pozitie il poti alinia cu celalalt arbore cu came. Lantul de distributie il legi cu o sarma ca sa nu cada in motor, scrie in manual, dar trebuie tinut in asa fel incat poate fi pus peste pinioane, altfel nu trece de suruburile de prindere ele pinioanelor pe arborii cu came. In manual spune ca se desfac acele suruburi, dar este dificil de blocat arborele pentru a putea desface suruburile. O prima impresie ar fi ca la invartirea manuala a mororului merge mai greu in zona de compresie a pistoanelor. O fi o imbunatatire sau creierul meu vrea sa justifice munca depusa. Nu am avut cu ce sa verific presiunea la compresie inainte si dupa. pai in cazul asta te invit intr-o zi la Ottoman in atelier sa ma supraveghezi la operatiunea asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefancst Postat Iunie 25, 2011 Share Postat Iunie 25, 2011 pai in cazul asta te invit intr-o zi la Ottoman in atelier sa ma supraveghezi la operatiunea asta Sigur, cu placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 na belea, am desumflat ieri roata intentionat, am umflat-o la loc si acum dimineata iar era desumflata. pierde aer. tre sa il pun pe patrick sa ma rezolve. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cody2 Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Bine ai venit in club! Baga si tu detaliat diferentele sesizate pana acum ca suntem curiosi. Cel putin eu. Nu am apucat sa fac decat 500 km cu tdm-ul .... diferente .. destul de mari TDM-ul e mult mai manevrabil la viteze mici , mult mai comod si lejer de condus . Se aseaza frumos pe curbe fara mare efort doar ca te bate vantul destul de tare peste 140 km /h . Pe speed ma simteam mai in siguranta la viteze mari ... viraje largi in viteza mare si franari de urgenta ... Aaaa .. e ft silentioasa cu tobele originale .... trebuie sa-i fac ceva sa scoata si ea ceva sunete pe esapament ... ceva idei ? o gaura pe undeva ... o sita scoasa ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_BV Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Salut, de sambata sunt posesor de TDM 3VD. Am urmatoarele probleme pompa de apa (cred eu) picura, stiti unde as putea gasi una sau garnitura? Caut un service sau persoana care stie sa defaca motorul si sa ii puna garnitura de la chiuloasa si eventual sa regleze carburatoarele si sa imi spuna ce mai e nevoie pe la ea. multumesc celor care vor incerca sa ma ajute cu un raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Salut, de sambata sunt posesor de TDM 3VD. Am urmatoarele probleme pompa de apa (cred eu) picura, stiti unde as putea gasi una sau garnitura? Caut un service sau persoana care stie sa defaca motorul si sa ii puna garnitura de la chiuloasa si eventual sa regleze carburatoarele si sa imi spuna ce mai e nevoie pe la ea. multumesc celor care vor incerca sa ma ajute cu un raspuns. Salut. bine ai venit in familie. ala e termostatul. nu este pompa de apa. silicon rosu sau negru si rezolvi problema, e ceva de munca sa-l dai jos cam 30-60min. in prima faza trebuie scoasa apa din instalatie eu iti recomand service aici in bucuresti la ottoman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 na belea, am desumflat ieri roata intentionat, am umflat-o la loc si acum dimineata iar era desumflata. pierde aer. tre sa il pun pe patrick sa ma rezolve. Te-a mâncat în kur, Cristi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Te-a mâncat în kur, Cristi? da, si acum ma tot scarpin ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_BV Postat Iunie 26, 2011 Share Postat Iunie 26, 2011 Salut. bine ai venit in familie. ala e termostatul. nu este pompa de apa. silicon rosu sau negru si rezolvi problema, e ceva de munca sa-l dai jos cam 30-60min. in prima faza trebuie scoasa apa din instalatie eu iti recomand service aici in bucuresti la ottoman mersi, dar nu ma pot deplasa cu ea pentru ca e desfacuta vreau sa o vopsesc si sa ii fac tapiteria. abia astept sa fie gata, pun si o poza cu ea cum arata acum...inante sa o fac bucati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
truckeru_09 Postat Iunie 27, 2011 Share Postat Iunie 27, 2011 Salutare TDM-isti sunt in Olanda sc TIR-ul si ma uitam putin pe forum sa vad ce mai e nou ce bine de voi ca aveti timp sa va plimbati cu mobrele eu .....ma uit la altii, ce sa va spun Olanda e plina de motociclete se plimba lumea . Salutare tuturor si asfalt uscat .Pozele care le-am facut la Obarsia Lotrului inca nu am apucat sa le pun pe forum dar o sa-mi fac timp si pt. ele .Numai bine tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefancst Postat Iunie 27, 2011 Share Postat Iunie 27, 2011 Salut, are cineva un tester de compresie de 12 mm?. Mai am de verificat compresia si ma linistesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.