theogs Postat Septembrie 5, 2018 Share Postat Septembrie 5, 2018 https://www.bestbike.ro/anunturi/auto-moto/motociclete-second-hand/motociclete/anunt/yamaha-tdm-850-3vd/780864727a6d6a56.html Oare asa de mult au scazut preturile la 3vd ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragonerros Postat Septembrie 5, 2018 Share Postat Septembrie 5, 2018 https://www.bestbike.ro/anunturi/auto-moto/motociclete-second-hand/motociclete/anunt/yamaha-tdm-850-3vd/780864727a6d6a56.html Oare asa de mult au scazut preturile la 3vd ? Probabil euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 5, 2018 Share Postat Septembrie 5, 2018 Si asa pare ieftina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theogs Postat Septembrie 5, 2018 Share Postat Septembrie 5, 2018 Mai are un anunt... clar primul e bagat aiurea. » Post actualizat in 07 Sep 2018 11:56 Motoreta mea. De fapt fosta mea motoreta a fost pana in scotia si retur. Singura problema rulmentii de la roata spate. Trainica tdm-ica cu toate ca era vechiuta ... abia astept sa aflu mai multe de la actualul proprietar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naenero Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 acum cateva luni postasem ceva legat de un bazait ciudat care apare fix la 3000 rpm .......intr un final l am descoperit si eliminat pe fraier ..povestea a aparut exclusiv din vina mea atunci cand am inlocuit lantul de distributie .....chiar daca a tras motorul la semn atat arborele si implicit axele cu scame am omis un lucru .....raportul de 2la 1 dintre axe si arbore ..adica la o tura completa de axe arborele face 2 ......graba neatentia prostia si ceasul rau si au spus cuvantul ...motorul meu era ''invers'' adica pe compresie la pistonul 2 .......demontat harnic axele pinioanele spalat curatat verificat uzuri pastile etc si montat tot la loc ......evident de data asta cu axele pt pistonul 1 la pms semnele de pe pinioane evident bat sunt......montat totul la loc pornit sfert merge ...dar nu mai merge ca inainte ...................ieri de plictiseala si avand idea asta in cap am demontat capacul culbutori tras la semn tot si am invartit ambele axe cu 180 de grade (fiind singura idee care mi a clocit prin cap si unde puteam da cu mucii in fasole)....motoreta merge acum de tuna nu mai vibreaza neam si nu mai bazaie nimic .....deci atentie din cauza normei de poluare(inca o scanteie pe timpul de evacuare se pare ca tdm 4tx porneste si cu distributia pusa invers( cine a avut dacie 1300 stie)..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ravenshield Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 Mai scrie odata dupa ce te trezesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 (editat) Orice motor porneste si cu "distributia la 180°! De fapt la 360° pt ca se ia in considerare rotatia arborelui cotit. Mai mult ca sigur altceva n-a fost cum trebuia. Iar scanteia pierduta sau falsa n-are legatura cu norma de poluare. Editat Septembrie 23, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naenero Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 (editat) Orice motor porneste si cu "distributia la 180°! De fapt la 360° pt ca se ia in considerare rotatia arborelui cotit. Mai mult ca sigur altceva n-a fost cum trebuia. Iar scanteia pierduta sau falsa n-are legatura cu norma de poluare. Orice motor porneste si cu "distributia la 180°! De fapt la 360° pt ca se ia in considerare rotatia arborelui cotit. Mai mult ca sigur altceva n-a fost cum trebuia. Iar scanteia pierduta sau falsa n-are legatura cu norma de poluare. din pacate ..trebuie sa te contrazic ....unele pornesc pt ca le ''ajuta'' aprinderea ...si unele pornesc doar daca le ''intorci'' fisele ...........depinde de constructia fiecaruia ......moda asta cu scanteia in plus pe evacuare a aparut odata cu aprinderile electronice fara distribuitor pe motoare cu mai mult de 1 cilindru in 4 timpi si le am intalnit excusiv pt ceva ce are norma de poluare euro bla.... in legatura cu trezitul ....noroc ca m am trezit ....altfel buleam ceva prin motor.... in alta ordine de idei stiu de ce porneste ...dar nu inteleg de ce nu merge ''rotund'' ....teoretic ar fi trebuit sa mearga bine .......nasol nu mergea .....ma gandesc ca arborii de echilibrare erau la padure ......daca stie cineva ii multumesc Editat Septembrie 23, 2018 de naenero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosmin Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 Dezmembrez 3VD e postat si aici : /index.php?/topic/754777-dezmembrez-tdm-850/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 23, 2018 Share Postat Septembrie 23, 2018 (editat) Ciclul motorului in 4 timpi se face in 720° rotatie a arborelui cotit (2 ture). Rotind arborele cotit o tura vine fix pe acelasi semn, pistoanele in aceeasi pozitie! Si echivaleaza cu 180° rotatie a arborilor cu came. Daca ai avea un distribuitor pt aprindere angrenat de arborele cotit (nu-mi vine in cap vreun exemplu) intr-adevar trebuiesc schimbate fisele intre ele, dar nu e cazul la moto. Daca distribuitorul/senzorul e pe un arbore cu came sau aprinderea e cu scanteie pierduta merge oricum. Doar ca mi se pare mie ca motorul de TDM e un soi de crossplane si cele 2 manetoane nu sunt aliniate, dar asta tot nu schimba cu nimic punerea la punct cu 360° rac (rotatie arbore cotit). Arborii de echilibrare e posibil sa-ti fi jucat festa, nu stiu ce raport e la angrenarea lor si cum sunt corelati cu timpii utili ai motorului. Scanteie pierduta exista si la un singur cilindru si, daca nu ma insel, si pe la 2 timpi (posibil sa-mi joace feste memoria, dar parca am vz la niste Rotax de jetski). Editat Septembrie 23, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 7, 2018 Share Postat Octombrie 7, 2018 (editat) Salutare! Saptamana trecuta am devenit fericitul posesor al unui TDM 850 '01 si deja imi da batai de cap. Imi baga benzina in ulei si am o bataie la furca cand dau in gropi sau trec peste denivelari mari. Bataia e destul de puternica. Furca nu are joc, am verificat. Mai interesanta e benzina din ulei, robinetul e ok, carburatoarele curate dar uleiul se inmulteste se subtiaza si miroase tare a benzina. Fostul proprietar a pus bujii cu iridium, oare asta sa fie problema? Editat Octombrie 7, 2018 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosmin Postat Octombrie 7, 2018 Share Postat Octombrie 7, 2018 Salut Ai luat ceva gunoi in carb si au ramas cuiele sus sau nu inchid bine Urgent jos ulei , jos benzina din rezervor , curatat rezervor si carburatoare. Mare atentie la ulei si calitatea lui. TDM ul este cunoscut ca papa ulei, Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 7, 2018 Share Postat Octombrie 7, 2018 Sunt cateva zile de cand am citit povestea Tdmului asta, am si raspuns pe topicul care fusese creat. Acum o fi postat din nou sperand sa auda altceva sau a fost mutat postul fara replyuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 8, 2018 Share Postat Octombrie 8, 2018 (editat) Salut! Nu, am postat din nou pentru ca am verificat si cuiele pontou sunt ok, lucreaza si inchid. Carburatoarele sunt curate lacrima! In 80 km nivelul uleiului a crescut cu ~2-3mm. De aia am tot zis de bujii, restul posibilitatilor le-am eliminat. Am comandat si bujii cum spune cartea, sper sa nu mai stric inca o tura de ulei.. Acum am luat Repsol sintetico 10w40,sper ca e bun. Editat Octombrie 8, 2018 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 8, 2018 Share Postat Octombrie 8, 2018 Ca sa iti creasca nivelul de ulei din cauza bujiilor ar insemna sa nu mearga deloc un cilindru, deci ar trebui sa sesizezi ca nu merge bine motorul. Oricum se vede dupa culoarea bujiilor. Eu zic ca ti-a scapat ceva si buba e tot pe alimentare, poate fi un robinet pneumatic cu membrana sparta de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Octombrie 9, 2018 Share Postat Octombrie 9, 2018 Daca ai verificat si e ok, inainte sa tragi alte concluzii, asigura-te ca verifici uleiul tot timpul dupa aceeasi procedura. 2-3 mm pot fi foarte usor eroare de masurare la 4TX, daca mobra e doar un pic inclinata diferit intre masuratori sau daca se compara motorul pornit la rece cu motorul dupa o tura. Manualul recomanda sa tii motorul la relanti 10 minute inainte sa verifici nivelul, daca tin bine minte, ceea ce e destul de aberant, dar sugereaza ca fereastra aia de vizitare nu e buna ca indicator de finetze decat in anumite conditii. Ce as face eu daca as avea o problema din asta dubioasa legata de nivelul uleiului as fi sa il masor de fiecare data dupa o tura de minim cativa kilometri, si cu mobra perfect verticala (daca ai cric central, pune-o in acelasi loc pe asfalt de fiecare data, ca sa fii sigur ca nu e pe o panta usoara). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 10, 2018 Share Postat Octombrie 10, 2018 Am facut masuratorile cu motorul cald si pus pe cricul central exact in acelasi loc ca in ziua precedenta. Singurul petec de asfalt intreg pe care il am in fara blocului e special destinat pentru treaba asta Azi am descoperit ceea ce cred eu ca ar fi problema. La cald (dupa ~15min de relanti) si cu acceleratia trasa la maxim, asa cum am auzit eu ca se face, am masurat compresia. Trei masuratori pentru fiecare cilindru, media e cam 12.1 cilindrul din spre lantul de distributie si 11.5 la celalalt. Din cate stiu diferente de pana la 1 bar sunt admise, dar ce stiu eu... Oare de acolo vine benzina din ulei? La Virago aveam diferenta de vreo jumatate de bar intre cilindrii si mergea perfect, uleiul era cam negru dupa 5-6000 km dar nu se inmultea si nici nu se pierdea. La TDM pe odometru arata 30000 km si am toate motivele sa cred ca sunt reali, la un motor intretinut, asa cum pare asta, nu prea ar avea voie sa apara diferente d-astea asa de tanar, nu? Sistemul de alimentare e ok cap-coada, robinetul e mecanic si inchide dar sta tot timpul deschis altfel trebuie sa dau jos rezervorul in fiecare zi, mataraiele sunt ok, filtrul de benzina e nou, pompa de benzina barie pana se amorseaza, carburatoarele sunt curate si sincronizate, plutitoarele plutesc, cuiele pontou inchid sigur, am verificat cu cea mai moderna metoda, suflatul in stut! Motorul trage desi mi se pare ca se cam balbaie in ture mici. Nu am mai mers pe TDM pana acum, m-am indragostit de el din poze si parerile altora, habar nu am daca si cat ar trebui sa traga si in ce ture... Nici de problema benzina in ulei nu m-am mai lovit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 11, 2018 Share Postat Octombrie 11, 2018 Cuiele se verifica sugand si astupand cu limba, nu sufland in stut. Fara caterinca. Ca valori ale compresiei se admit diferente de maxim 10% intre cilindri unui motor. Bujiile cum arata, ce culoare au? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theogs Postat Octombrie 11, 2018 Share Postat Octombrie 11, 2018 Intrebare : o parchezi pe cricul central sau pe cel lateral? Pe lateral s-ar putea sa fie totusi o poblema la unul din carburatoare si sa se scurga benzina in capul pistonului si apoi usor pe langa segmenti. Daca e asa poti verifica daca o impingi in viteza fara contact si sa scoti bujiile sa vezi daca sunt ude... bafta la scos bujiile mai ales la cea de pe dreapta... asta daca nu ai trusa originala de chei. O sa intelegi tu ce am vrut sa zic prin bafta cand o sa te apuci de scos bujiile. » Post actualizat in 11 Oct 2018 08:18 Verificarea asta o faci (daca ) dupa ce a stat o noapte pe cricul lateral. O bagi si tu in a trei-a ca sa impingi mai usor. Poate nu e cea mai buna metoda dar trebuie/merita incercat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Sunt cam negre bujiile si am observat ca da rateuri in frana de motor. Nu am cheia de bujii originala, trusa de scule de obicei nu e inclusa in pretul motocicletei la noi.. Se pare ca problema benzinei in ulei s-a rezolvat, dupa vreo 100km nivelul a ramas la fel. Acum alta intrebare pentru posesori. E normal sa trepideze in ture mici? Nu ii place deloc sub 3000 ture si oricat de usor las ambreiajul nu pot sa plec de pe loc fara sa accelerez. Relantiul e reglat la 1200 rpm, daca nu il turez pana la 2500-3000 e foarte greu sa plec de pe loc si trepideaza. Trepideaza la orice plecare de pe loc ca si cum as incerca sa plec cu a doua. Daca reduc pana la 15-20km/h si incerc sa accelerez in a doua la fel, trepideaza si se balbaie. Asa sunt toate sau are asta o problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Nu e chiar normal ce ai tu acolo. Nu prea poti sa pleci fara ambreiaj, dar nici nu trebuie sa o turezi prea tare. Poti chiar sa pleci cu a doua de pe loc cu bagaje si pasager si tot nu o sa se balbaie foarte urat. Singura treapta mai bizara sub 3000 de ture e treapta a treia, care scoate un suierat. As face asa in locul tau, de la simplu la complex: - incercat cu alta benzina, la mine de exemplu benzina de la rompetrol e singura cu care motorul trage diferit, in sensul rau. Nu neregulat, dar mai lipsit de cuplu. Asta doar ca parametru aditional, tu cu siguranta mai ai ceva in neregula acolo. - schimbat filtrul de aer, daca nu l-ai schimbat de curand, cu unul nou. Unul normal, nu K&N. Un filtru infundat poate produce ce ai tu acolo. - schimbat bujiile cu unele noi. Normale, nu iridiu, sunt suficiente. M-am trezit dupa o iarna cu distanta la electrozi aiurea si nu mai tragea rotund. Bujiile se schimba usor, pentru aia din dreapta e suficient sa desfaci prinderile de la radiator din suruburi si sa il lasi sprijinit pe furtunul lui. Ca sa insurubezi comod bujiile + sa fii sigur ca le insurubezi corect ca sa nu bulesti filetul din motor, merge foarte bine sa infigi un capetzel de furtunash de acvariu pe bujie inainte sa o insurubezi, pe post de prelungitor. Ala te si anunta daca insurubezi stramb, pentru ca o sa scape si o sa stii imediat ca e ceva in neregula pentru ca rotesti cu mana, nu cu cheia. - verificat fisele bujiilor - verificat shtutzurile care fac legatura intre carb si airbox si intre carb si motor sa nu fie pietrificate/crapate - verificat cablul de soc sa inchida cum trebuie si sa nu te faca sa mergi cu amestec prea bogat tot timpul - verificat suruburile de amestec - aruncat o privire la tuburile de emulsie (emulsion tubes) ca sa nu fie ovalizate. Tu ai 4TX MK2a, adica daca ai carburatorul original pe mobra o sa fie modelul cu tuburile de emulsie care nu se pot schimba separat (sunt fixate in corpul carburatorului). Daca esti in situatia asta, cel mai simplu ca sa vezi daca se remediaza e sa imprumuti un carb de la un 4TX care merge fara probleme si sa vezi cum merge pe mobra ta. Probabil merge si carbul de MK2 simplu fara alte modificari. Daca toate astea de mai sus sunt in regula, probabil o sa trebuiasca sa te bagi la chestii mai complicate, gen desfacut motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 (editat) In afara de tuburile de emulsie totul a fost verificat si e in regula. Intradevar benzina de la Rompetrol e foarte proasta, de aia bag doar la Mol sau Petrom. Momentan are benzina Mol 100+. Se poarta exact ca inainte.. Filtrul de aer e alb si curat, airbox-ul era impecabil cand l-am desfacut, bujiile sunt noi si de care trebuie, le-am schimbat tocmai pentru ca inainte avea cu iridium. Motorul trage in ture mari, in a doua se ridica pe o roata inainte sa apuc sa realizez ce se intampla dar in ture mici.. Am urcat in rampa de 10% in a treia fara probleme, totul e sa il tin peste 3000-3500rpm. Nu stiu.. momentan ma las pagubas ca nu mai am rabdare, l-am luat de doua saptamani si deja l-am desfacut de doua ori. In prima zi totul a fost ok, de atunci numai probleme.. Daca e cineva din zona Resitei care vrea sa faca o tura sa imi spuna ce parere are il rog sa imi spuna, dau o bere! Multumesc tuturor pentru sfaturi! Editat Octombrie 13, 2018 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Poti sa-i dai relantiul mai sus pana una-alta (cat sa poti trece in neutru fara probleme si de jos si de sus), ca sa nu te mai enerveze la ture mici. Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 bujii negre, amestec bogat, mai deschide suruburile de aer un sfert sau juma de tura. carburatoarele sunt sincronizate? baga benzina de 95, nu ai nevoie de 98 sau 100 pt motocicleta asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Octombrie 16, 2018 Share Postat Octombrie 16, 2018 Salut! Sunt sincronizate carburatoarele. La aer nu umblu momentan, am sa ii reglez amestecul la primavara cand imi recuperez colortune-ul.. Am observat ca dimineata pe frig merge mult mai bine, ambreiajul se simte mai ok, trepidatiile dispar si parca si motorul suna mai bine. Oare nu e uleiul prea subtire? Am bagat Repsol sinterico 10w40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.