viezuresiret Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 operatiile care le-am facut eu sunt cam astea: -am desfacut un surub din partea stanga-jos a motocicletei, situat cam cum e aratat in poza pe un s-a scurs toti cei 1,5 L (nush de ce am crezut eu ca pe ala tre sa-l desfac) -am desfacut filtrul si l-am inlocuit -am bagat ulei -am desfacut surubul de la cilindrul stanga si am vazut ca se scurge ulei cand merge motoru -m-am mirat ca la carte scrie altceva, v-am scris voua, si apoi am dat o tura si acuma ce fac? sa-l schimb pe tot, sau sa merg asa cu el jumi-juma ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 pai ai ulei nou in proportie de sub 1/2 din total. distractia o sa inceapa daca e si alt fel de ulei (firma, tip, vascozitate). parerea mea e sa iei frumos 4 litre de ulei de acelasi fel, sa-i dai drumu la asta jos calumea de la ambele suruburi, si sa il pui plin. atentie ca ramane si pe la filtru ceva (cantitate neglijabila) deci o sa intre vreo 3,8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viezuresiret Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 va multumesc foarte mult... si promit sa revin cu altele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Problema nu ar fi ca ai amestecat 2 feluri de ulei cu 2 vascozitati diferite etc..... acesta conteaza mai putin. Problema mai mare e acolo daca in uleiu ce a ramas in motor sunt impuritati, sau e vechi, daca ramaneau undeva 200 g nu ar fi asa mare problema, dar la tine e mai mult de jumate, deci ai diluat uleiul bun peste 55%. Recomandare: schimba uleiu ca e mai ieftin decat uzura ce poate fi produsa de turmixul ce ai tu acum acolo. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 (editat) Recomandare: schimba uleiu ca e mai ieftin decat uzura ce poate fi produsa de turmixul ce ai tu acum acolo. Editat Mai 5, 2009 de Rocker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draqqora Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Back.. In weekend am fost cam prea plecat din localitate.. Am reusit sa`i fac consumul la mobra.. 320km cu 18.2 litri de benzina.. ... pe la 5.6-5.7. bai fratior, nush de unde scoateti voi consumu asta, da mie sub 6,7-6,8 nu-mi iese......si merg,,normal''.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fotok Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 cu ce turatii mergi? incearca sa schimbi vitezele la 3000 pana in viteza a 5 a si numai acolo sa depasesti 3000 turatii. Viteza de croaziera sa fie turatia 3000-3500 si vezi ce consum iti iese. Eu daca merg asa imi iese 5.5 Inainte schimbam la 3500-4000 si atunci iesea 6.5 deh, dihania mare trebuie sa manance ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 cu ce turatii mergi? incearca sa schimbi vitezele la 3000 pana in viteza a 5 a si numai acolo sa depasesti 3000 turatii. Viteza de croaziera sa fie turatia 3000-3500 si vezi ce consum iti iese. Eu daca merg asa imi iese 5.5 Inainte schimbam la 3500-4000 si atunci iesea 6.5 deh, dihania mare trebuie sa manance ceva. Am facut si eu consumul la 900ele meu de 1 Mai, mi-a luat intre 4,4 si 4,95%, cu o medie de 4,70% calculata pe mai bine de 1600km. Ma asteptam la ceva mai putin dat fiind ca nu am mers prea tare, dar nu ma plang, n-am mers nici la "record" asta e clar. Cel mai putin pana acum, un 4-4,2% mi-a luat cand am mers pana in 100 km/h si am avut si un "inlector cleaner" in benzina. Ca turatii insa, mobra mea nu prea se simte bine cu 3000 rpm in trepte superioare, probabil ptr ca are evacuarile schimbate, nu stiu de ce... de la 3500 iar de la 4000 se echilibreaza cu adevarat motorul si ne simtim bine amandoi ... asta inseamna in general mers intins in treptele 5, 6, in functie de viteza si ce depasiri am de facut. Dac trag de gaz, ceva imi spune ca e o crestere spectaculoasa in consum, nu am mers pana acum un rezervor intr-un astfel de ritm, dar am mers cateva zeci de km si am vazut cum dispareau liniutele de la indicator, repede repejor. Ref. la ulei, se pot amesteca vascozitati diferite, chiar si de la producatori diferiti, atat timp cat este acelasi tip de ulei, insa as avea grija daca ar fi sa amestec tipuri diferite, mai ales daca vorbim de uleiui mai bune, sintetice etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 la mine in treapta 5 tre sa fie peste 3000 pana in 3500 acolo se simte bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Măi oameni buni, ce zic eu acum s-ar putea să va supere, eu cam aÂşa vad lucrurile: Nu Âştiu ce tot îi dați inainte cu consumul? e clar, motor mai mare consum mai mare (Ăla de 900 nu se pune pentru că e cu injecție) TDM-ul la 3000-3500 rpm face cam acelaÂşi lucru ca un Diversion de 600, ce-i drept, la turație mai mare, dar la consumul ăsta, de 5 Âşi ceva Din punctul meu de vedere, adevărata distrcție începe exact după 3500, Âşi desigur se schimbă Âşi consumul În localitate, cu treptele 1-2-3 nu prea am nevoie să trec de 3000, dar afară lucrez cel mai bine între 4000 Âşi 5000 În aceste condiții mi-a ieÂşit consumul pe care l-am anunțat, 5,9 de la Brasov la Arad A, Âşi cu asta ar trebui să fiți de acord: consumul mare îl fac accelerațiile puternice, nu doar turațiile ridicate P.S. De când circul cu TDM mă plouă în fiecare zi fără excepție Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 la mine in treapta 5 tre sa fie peste 3000 pana in 3500 acolo se simte bine La al meu tot cam acolo ii place in a 5-a, intre 3000 si 4000 de turatii, acolo se simte el cel mai bine . Iar in felul acesta scot un consum mediu de 5,8-6. A, Âşi cu asta ar trebui să fiți de acord: consumul mare îl fac accelerațiile puternice, nu doar turațiile ridicate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Nu Âştiu ce tot îi dați inainte cu consumul? e clar, motor mai mare consum mai mare du-te intreaba posesorii de gs 1150 ei ce parere au despre asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr_dejavu Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Back.. In weekend am fost cam prea plecat din localitate.. Am reusit sa`i fac consumul la mobra.. 320km cu 18.2 litri de benzina.. ... pe la 5.6-5.7. bai fratior, nush de unde scoateti voi consumu asta, da mie sub 6,7-6,8 nu-mi iese......si merg,,normal''.... Nu stiu sa`ti explic.. Prin saturi, unde merg doar drept,, Nici nu scot din a 5`a.. In a 5`a cu 55-60km/h merge lejer pe la 2000-2100 de ture. Pfoaa.. Ati vazut ce s`au inmultzit posesorii de TDM prin zona Ardeal? :> Acum in weekend? Ce facetzi? NU facem o mica iesire prin zona? Binentzeles.. cei care nu merg la Timisoara.. Si dak va fii vreme buna.. Sambata dupa masa? Sau duminica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Nu stiu sa`ti explic.. Prin saturi, unde merg doar drept,, Nici nu scot din a 5`a.. In a 5`a cu 55-60km/h merge lejer pe la 2000-2100 de ture. Pfoaa.. Ati vazut ce s`au inmultzit posesorii de TDM prin zona Ardeal? :> Acum in weekend? Ce facetzi? NU facem o mica iesire prin zona? Binentzeles.. cei care nu merg la Timisoara.. Si dak va fii vreme buna.. Sambata dupa masa? Sau duminica? Te Pisti, daca tu beszely romanul tot asa cum scrii nu stiu cum ne vom intelege Prognoza meteo: sambata 28 grade (fok) duminica 29 fok (grade) Prognoza financiara: sambata 10 lei pt benzin, duminica 15 lei pt benzin Deci ma duc la padurea Ceala, fac zece flotari si ma duc acasa Maaaama, ce-o sa ma mai distreeeeez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 ma korben vezi sa nu se supara a tedeem pe tine ca el venit periculos de departe incolo catre independente, vazut tu, nu poliglot la el cumva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 yo am fact un plin cand am luat salariu si acum sper sa tina cat mai mult. am inceput sa merg cat mai lejer si incet fara accelerari si turatii ridicate. sunt curios cat rezist asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 ma korben vezi sa nu se supara a tedeem pe tine ca el venit periculos de departe incolo catre independente, vazut tu, nu poliglot la el cumva ? nem tudom, dar hai ca maresc bugetul pentru duminica: 20 lei pentru benzin Si numa' 8 flotari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Eu zic că 2000 de ture sau chiar 3000-3500 nu-s turații de motocicletă!AÂşa mergeam cu Fordu când n-aveam chef să mă grăbesc.Motoarele se simt bine de pe la 4000 în sus, un 5000 este chiar super bun- mers echilibrat, cuplu, putere etc.A propos, nu Âştiu exact dar la 3000 de ture un motor de 80-90 de cai nu cred că dă mai mult de 20-25 CP.ÂŞi dacă e să fim oneÂşti, dacă voiam consum mic, ne-am fi luat Varadero de 125 sau altele de 125-250cmc.De la 600 în sus e clar că nu poți avea consum de scuter.Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 eu zic ca atunci cand vorbesti de ture nu ajunge cuvantul MOTOCICLETA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Eu zic că 2000 de ture sau chiar 3000-3500 nu-s turații de motocicletă!AÂşa mergeam cu Fordu când n-aveam chef să mă grăbesc.Motoarele se simt bine de pe la 4000 în sus, un 5000 este chiar super bun- mers echilibrat, cuplu, putere etc.A propos, nu Âştiu exact dar la 3000 de ture un motor de 80-90 de cai nu cred că dă mai mult de 20-25 CP.ÂŞi dacă e să fim oneÂşti, dacă voiam consum mic, ne-am fi luat Varadero de 125 sau altele de 125-250cmc.De la 600 în sus e clar că nu poți avea consum de scuter.Toate cele bune! Stai bre oleaca, ca nu zici bine. Un TDM la 3000 sigur are mai mult de 20-25 CP iar treaba asta nu merge generalizata, pentru ca un motor in 2 cilindri are alte curbe de putere si de cuplu. De asemenea, un motor ca al tau sa zicem care are cuplu maxim pe la 7000 probabil si puterea la 8k, sa fii convins ca daca o sa mergi constant in turele alea nu o sa-i fie prea bine pe termen lung. Daca vrei consum bun la viteza maricica, tot un 600 iti iei Dar eventual in 2 clindri sau mono. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Am avut Âşi mono-ETZ, plus ceva km. pe F 650 Âşi paralel twin- CB 450 S Âşi acuma div 600 Âşi cel puțin la ultimele 3 le-a prins bine mersul mai turat, adică peste 4000. La fel de adevărat că peste 7000 tragi inutil de ele- poate numai dacă depăÂşeÂşti 3-4 TIR-uri de-odată. De exemplu F-ul scutură ca dracu sub 3500. Excepție au făcut chopperele -am plimbat un VN 800, o Viroagă de 535 Âşi f. puțin un Shadow customizat - astea merg la ture de Diesel Âşi pe la 5000 sunt gata. M-am dat puțin Âşi cu TDM-ul lui Korben - bunăciune de motor! ... Âşi aici am simțit motorul bine la 4-5000 de ture. Oricum nu voiam să deschid o polemică pe tema asta, fiecare simte în felul lui motorul Âşi rămâne la cel care se mulează cel mai bine pe caracterul Âşi personalitatea fiecăruia, doar suntem diverÂşi Âşi aÂşa e bine să fim! Personal mă simt cel mai bine pe 4 cilindri de categorie touring, eventual capacitate mai mare. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Nu Âştiu ce tot îi dați inainte cu consumul? e clar, motor mai mare consum mai mare nu este neaparat sa fie asa , conteaza mai mult turatiile optime , parerea mea Eu zic că 2000 de ture sau chiar 3000-3500 nu-s turații de motocicletă!AÂşa mergeam cu Fordu când n-aveam chef să mă grăbesc.Motoarele se simt bine de pe la 4000 în sus, un 5000 este chiar super bun- mers echilibrat, cuplu, putere etc.A propos, nu Âştiu exact dar la 3000 de ture un motor de 80-90 de cai nu cred că dă mai mult de 20-25 CP.ÂŞi dacă e să fim oneÂşti, dacă voiam consum mic, ne-am fi luat Varadero de 125 sau altele de 125-250cmc.De la 600 în sus e clar că nu poți avea consum de scuter.Toate cele bune! nu da multi cai dar , odata cu ei si cuplul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Eu zic că 2000 de ture sau chiar 3000-3500 nu-s turații de motocicletă!AÂşa mergeam cu Fordu când n-aveam chef să mă grăbesc.Motoarele se simt bine de pe la 4000 în sus, un 5000 este chiar super bun- mers echilibrat, cuplu, putere etc.A propos, nu Âştiu exact dar la 3000 de ture un motor de 80-90 de cai nu cred că dă mai mult de 20-25 CP.ÂŞi dacă e să fim oneÂşti, dacă voiam consum mic, ne-am fi luat Varadero de 125 sau altele de 125-250cmc.De la 600 în sus e clar că nu poți avea consum de scuter.Toate cele bune! Ponderea principala la consum o are carburatia defectuoasa sau tipul carburatiei, nu capacitatea motorului, de-aia fac ravagii motoarele pe injectie, chiar la capacitati mai mari. E foarte greu sa ai un carburator care sa-ti dea amestecul optim la toata plaja de turatii pe care o folosim zilnic, mai ales daca nu bibilesti mobra continuu pe tot traseul benzinei pina iese pe tobe. In mod surprinzator (pentru mine, ma asteptam ca si Linx la cifre mai spectaculoase), puterea la 3000 pe dyno e de vreo 25-30 CP, intr-adevar: 3VD setat pe economie de combustibil: "I've got standard jets, LEANER tubes, Laser Pro exhaust and standard air filter. My economy is up by huge amounts from the original, and I'm waiting to see what my mileage is from a full tank, it's on 115 miles at the mo and there's still plenty o gas in the tank." "The peak hit 69.86bhp and the average is 68.45bhp The guy who tested it was impressed with the power delivery and as you can see in the results the line is virtually the same angle all the way through the revs ( it's the dark green line)" http://farm4.static.flickr.com/3175/336499...287d58a19_o.jpg (de aici: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?sho...rque&st=20) MK2: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?sho...6&hl=torque un MK2 cu K&N si tobe Carbon: http://i33.photobucket.com/albums/d77/wickla/DSCN2348.jpg un MK2 cu pistoane si cilindri de 900: http://i33.photobucket.com/albums/d77/wickla/DSCN2349.jpg La 3000 de ture insa puterea nu e relevanta absolut deloc, ce conteaza aici e cuplul. Se observa un cuplu FOARTE sanatos de vreo 54 ft-lbs, adica vreo 73Nm (Convertor lb-ft in Nm http://www.boltscience.com/pages/convert.htm ) Desigur, conteaza si treapta in care esti, una e sa fii in treapta 1 si alta sa fii in 5. Io unu' sint de parere ca e cel mai bine sa mergi la bunul simtz tehnic, adica sa nu chinui agregatul inutil (cred ca daca mergi in treapta a 5-a cu 70 la ora nu faci decat sa soliciti fara rost transmisia motocicletei, si in afara de asta pierzi orice spontaneitate in reactii in caz de urgenta). Ca o regula babeasca, turatia optima e aia unde sta acul vertical pe turometru (optima de multe ori si la consum, daca mergi subturat nu inseamna deloc ca faci economie). Cel mai bine pentru toate partile implicate e sa mergi astfel incat sa fie mobra voioasa (luind in calcul si conditiile de mers, respectiv sarcina si starea drumului -- pe drumuri alunecoase / nesigure e mai bine sa mergi subturat). Ca o concluzie dupa tot researchul cu dyno si cu linkuri, felicitari tuturor posesorilor de TDM -- se pare ca avem niste mobre foarte jucaushe, si in mod surprinzator foarte apropiate de cifrele oficiale de putere si CUPLU Editat Mai 7, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Ponderea principala la consum o are carburatia defectuoasa sau tipul carburatiei, nu capacitatea motorului, de-aia fac ravagii motoarele pe injectie, chiar la capacitati mai mari. Dă-mi voie să mă citez: "alea pe injecție nu se pun", cei care au TDM pe injecție în România sunt ca măgarii între oi, adică puțini Ca o regula babeasca, turatia optima e aia unde sta acul vertical pe turometru (optima de multe ori si la consum, daca mergi subturat nu inseamna deloc ca faci economie). 5000 Uhhh... I like it! Editat Mai 7, 2009 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Ca o concluzie dupa tot researchul cu dyno si cu linkuri, felicitari tuturor posesorilor de TDM -- se pare ca avem niste mobre foarte jucaushe, si in mod surprinzator foarte apropiate de cifrele oficiale de putere si CUPLU Asta asa e, avem niste motociclete foarte bune, in mod special pentru orice fel de drum, e perfecta pentru drumurile de la noi. Sper sa ne vedem cu totii, incurand la o intalnire a noastra, a tdm-istilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.