Jump to content

Cauciucuri De Offroad


Recommended Posts

as vrea sa scrie fiecare de ce alege o anume guma, mai ales un fel de ghid al alegerii rotilor in functie de tipul de teren pe care urmeaza sa se circule.

de preferat sa posteze doar cei care au ceva de spus legat de subiect, iar pentru alegere, sa se precizeze marca,modelul si dimensiunile, pt a nu exista confuzii.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand sunt in zona Targovistei intalnesc foarte mult lut, daca ploua incarca orice guma. MITAS C-12...noroi

in brasov e ceva mai multa piatra decat in targoviste, dar sunt destule noroaie (fara lut ) si nu ma descurc cu MITAS C-02, ar merge un C-10 sau un MEFO SANDMASTER

 

pe dr bag 120/90-18

 

fatza e PIRELLI MT 18...numai asta am bagat pana acum pt ca s-a nimerit sa le gasesc ieftin

Link to comment
Share on other sites

Ok! Sa incep eu ! O sa ma rezum doar la ceea ce am folosit si anume:

 

1. Mitas E08 - pentru sosea / off-road, nu incap comentarii

 

2. Mitas E07 - pentru sosea / face fata ,,cu brio" drumurilor de tara neamenajate si cam atat, destul de periculoase pe nisip, iarba, de noroi..... ce sa mai vorbim !

 

3. Mitas E09 - dupa mine este singura anvelopa care face de toate, dar nimic ca lumea ! Adica, pe sosea mergi linistit, nu se duc crampoanele chiar asa cu una cu doua iar in off-road, nu se face de rusine, merge chiar un noroi mai subtire, in argila ..... se incarca ca dracu' !

 

4. Mitas C02 - nu este recomandat pe sosea, nu din cauza faptului ca se duc repede crampoanele, ci din cauza ca poti pica repede intr-un viraj ! Despre franare, nu mai spun! Off-road, chiar mi-au placut ! Pe iarba nu ai nici cea mai mica problema, la noroi se incarca un pic cel de 130, dar cu unul de 110 este mult mai bine ca ,,se infige" mai tare in clisa. Mi s-au parut destul de periculoase pe pietris, in special in viraje ! Derapeaza mai rau decat E09!

 

Cam asta am folosit de la Mitas ! Avantajul principal este pretul !

 

5. Continental TKC 80 Twinduro - Cam in aceiasi clasa cu Mitas E09, atat ca stau foarte bine in viraje pe sosea, merge bine pe iarba, pamant moale, in aratura se afunda rau fata, in noroi ... vai mama lor! Ca dezavantaj principal - pretul !

 

6. Brigestone TW-301/302 - mi s-au parut cauciucurile universale . Adica face de toate si inca destul de bine ! Pe asfalt nu ai nici o problema iar off, merge peste tot chiar si in noroi am observat ca ,,se scutura" foarte repede ! este suficient 10-15m de ,,drum uscat" ca sa sara imediat pamantul ! Suprafata de cauciuc dintre crampoane mi sa parut foarte neteda si gasesc explicatia ca noroiul nu prea se lipeste asa bine :D

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Am mai folosit si altceva, dar alea nu prea au multe legaturi cu off-road-ul ! Cam asta cunosc eu, cu altceva nu m-am dat !

 

Bafta ! :lol: ........ urmatorul !

Link to comment
Share on other sites

1. Metzeler Sahara 3. Foarte bune la sfalt si pe drumuri forestiere uscate. In offroad mai dificil sunt praf. Pret pe piata romaneasca IMENS. Se tocesc in aproximativ 6-7000KM (60% asfalt-40% off-road). Raport pret versatilitate, PROST.

 

2. Mitas E09. Bune in orice conditii dar nu in cazuri extreme (aplecari pronuntate pe asfalt, drumuri lungi cu noroi adanc). Pret bun. Se tocesc in 2000Km (60%asfalt-40% off-road). Raport pret versatilitate, BUN.

 

3. Mitas C15, C13. Bune exclusiv pentru offroad cu teren moale spre tare. Tin bine in noroi. Tin bine pe drumuri pietruite si pamant moale. La asfalt sunt pericol. Orice franare mai violenta se temina cu o foarte lunga dunga neagra si o sperietura pe masura. Pret bun. Limitate. Se tocesc in 1000Km in offroad iar daca iesi cu ele pe asfalt ocazional tin si mai putin. Rapot pret versatilitate SLAB.

 

4. Mitas EF 07. Bune doar pentru conditii de enduro. Rama pamantul foarte tare, nu fug in noroi, trag foarte bine pe pietre si pamant. Se tocesc cam repede. Cam in 800-1000 Km. Limitate in utilizare. Raport pret versatilitate SLAB.

 

5. Pirelli Scorpion MX/Enduro. Excelente. Merg pe unde vrei fara probleme. In teren sunt BEST. Trec prin orice noroi fara sa fuga un centimetru. Pe pietre BEST. Pe asfalt super Ok. Spatele se toceste cam in 2000Km in functie cat de tare tragi de acceleratie. Fata tine 3000-3500Km. Fata merita toti banii. Spatele nu prea. Este cam scump. Raport pret versatilitate BUN.

 

Toate cauciucurile incercate pe un ktm 640 si o Husaberg 550.

Link to comment
Share on other sites

foarte interesant mi s-a parut topicul asta ....pot sa spun ca raspusurile chiar m-au lamurit ...mai ales ca acum o saptamana mi-am pus e09 ....si in weekend acuma m-am aplecat mai mult cu ele si a dat cu mine de pamant ...si chiar ma miram de ce ...ca nu gresisem si nici nu ma inclinasem ca alta data.....oricum sunt bunicele la ce le folosesc eu (zi de zi pe asfalt prin bucale si in weekenduri mai ma afund pe unde prind ...) thanks

btw....in sfarsit termin si eu saptamana asta siteul pe care l-am promis www.luv2xlr8.ro tineti aproape ca mai e putin sper sa iasa bine ...

p.s. acum vin de la baiatul cu accidentul de pe jiului(liceulpoligrafie ) i-am aprins o lumanare....RIP...

Link to comment
Share on other sites

c-04 spate mi-a placut in teren cu noroi mult, mal, lut, la munte s-a comportat bine insa pe plaja (nisip) nu mi-a placut deloc inloc sa fuga sapa, pe asfalt ai impresia ca ai pana desi nu am avut prb cu el decat pe asfalt cu mazga dupa o ploaie simteam cum fuge mers pe asfalt 65% si offroad 35% ma tinut sa zic 3000km fara prb la un pret f bun eu zic ca merita

c-17 fata am fost foarte multumit, o aderenta la franre f buna chiar si pe asfalt, chiar impresionat, insa in curbe se mai rupea cate un crampon

pt adrenta care o are merita toti banutii, a fost folosit in aceleasi conditii ca c-04

caucicurile sunt mitas

Link to comment
Share on other sites

As completa gama de la Mitas cu C10(spate) si C11(fata). Anvelopa buna pe teren moale. Mai putin pe bolovani unde fuge in toate directiile. Cu C11 am mers si pe asfalt multe sute de km si nu e pericol daca nu te dai ca la supermoto. Pretul mi se pare cam piperat, in jur de 100 euro perechea.

Cel mai bun raport pret-calitate este la ROMVELO. post-143-1174374271_thumb.jpg

NU radeti, se exporta in draci si sunt cotate bine pe piata externa, mai putin la noi unde suntem "obisnuiti" numai cu Michelin S12 :D

Din pacate nu am gasit profile la alegere. Fata este buna, seamana cu C-11 de la Mitas, in schimb spatele nu prea merge la noroi (e un fel de C-02 de la mitas). Poate au si alte modele si n-am stiut eu ce sa cer.

E cineva pe-aici care radea de mine la Zarnesti spunandu-mi sa numar la sfarsitul cursei crampoanele ramase pe guma :lol:. N-a lipsit nici unul :D

Pret undeva la 250 lei perechea cu taxe de trasport incluse.

Urmeaza sa probez anvelope marca Kenda, dupa ce mi se tocesc gumele actuale.

Link to comment
Share on other sites

E cineva pe-aici care radea de mine la Zarnesti spunandu-mi sa numar la sfarsitul cursei crampoanele ramase pe guma :lol:. N-a lipsit nici unul :D

 

Asta pentru ca te dadeai cu un DR350 care mai avea doar vreo 15 cai din aia 20 din fabrica :D Ia pune un romvelo de-asta pe un ktm sau pe un CRF si suna-ma dupa cateva urcari nasoale pe piatra - unde trebuie sa pui gazu'! Sau pune-l pe RM-ul tau.

Eu sunt din aia care se dau numai cu Michelin S12 :D. La rally, la enduro, peste tot. Mi se pare excelent. Trage bine in noroi si e foarte rezistent.

Pe motocicletele anterioare m-am dat cu tot felul de Mitasuri. Pot sa confirm ca E09 e o varianta excelenta pentru touring enduro.

Link to comment
Share on other sites

Asta pentru ca te dadeai cu un DR350 care mai avea doar vreo 15 cai din aia 20 din fabrica :lol:

Nu erai tu cel care radeai, ci Soso :D ...si Romvelo am avut(si am) pe DR-ul de 650 care are fo 40 de cai, iar cu foaie de 48 pe spate pot sa spun ca tragea chiar tare :D . O sa le pun iar pe vaka de 1 mai. :D

Pe RM am un Pirelli MT-32. imi place, se tine bine si pe teren moale si tare. nu stiu ce scor are...

Link to comment
Share on other sites

va rog, on topic.

da, merg si preturi, dar sa nu inceapa pe topic bazarul si schimbul de telefoane.

eu deocamdata merg cu mitas c10 pe spate, pt locurile pe unde merg eu il consider cel mai bun, pamant preponderent si piatra mai rarutza.cred insa ca voi mai pune 15-20 euro sa incerc si ceva michelin.am ales mitas pt ca prefer sa renunt la cauciuc mai repede decat sa merg cu spatele semi-tocit doar pt ca e prea scumpa guma.oricum, pentru posesorii unei motorete care costa, sa zicem de la 3000 euro in sus, cred ca pretul cauciucurilor nu mai este chiar asa de important, mai ales daca nu se merge f mult.

Link to comment
Share on other sites

:baldy: pentru cei care vor sa faca un pic de padure si au roata de spate pe 17 intradevar cel mai bun cauciuc este cel de la romvelo. este net superior mitasului c-02.am dr600 si au rezistat crampoanele un sezon in orice conditii problema nefiind cauciucul ci greutatea motocicletei!!pt cei cu roata de 18 consider ca ca cel mai bine in zona BV se poate folosii c 10 in combinatie cu c11 sau c13(astea am avut pe xt600) :baldy: Edited by rul
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spate:

Mitas C02 pericol pe asfalt ,mai ales in curbe si deosebit de bun pe pamant sau noroi, devine nasol dupa ce se "rotunjesc" putin crampoanele pe la colturi si nu mai trage aproape deloc pe iarba.

Mitas C09 guma universala fara pretentii deosebite, naspa rau la frunze si iarba, inepuizabil la asfalt.

Fata:

Mitas C17 beton armat pe macadam, se comporta ciudat pe sleauri cu namol sau namol cu substrat tare, durabilitate extra pe asfalt, un cauciuc foarte dur.

ROMVELO ghiulea pe teren, muci pe asfalt, guma foarte moale, se toceste foarte repede pe asfalt mai ales daca dai de cateva ori in frane vei avea crampoane in forma de "V" dar face treaba buna, recomand.

 

Asta-i tot ce am apucat sa folosesc pana acum deoarece nu ma "dau" decat de vro 2 ani destul de rar. moto: dr650se

Link to comment
Share on other sites

Fata:

 

C-15 foarte bun in noroi, iarba, frunze si merge bine chiar si pe asfalt :what:

 

Spate:

 

EF-07 foarte bun in noroi si alte combinatii, cu exceptia asfaltului, unde parca nu ai deloc cauciuc, maiales la frinare :hug:

 

cauciucurile sunt montate pe un LC4

Edited by DanRC
Link to comment
Share on other sites

:what: vreau si eu cauciucuri si nu stiu de unde sami comand si ce anume ,am pe un dr 650 r 1995,cauciucuri de enduro dar as vrea cceva cu crampoane (cross) sa mearga si pe sosea si sa am si ceva aderenta pe sosea :what: ,daca stie cineva un model anume si cel mai inportant de unde sami pot comanda :hug: Edited by tavi(nextbike)
Link to comment
Share on other sites

:what: vreau si eu cauciucuri si nu stiu de unde sami comand si ce anume ,am pe un dr 650 r 1995,cauciucuri de enduro dar as vrea cceva cu crampoane (cross) sa mearga si pe sosea si sa am si ceva aderenta pe sosea :what: ,daca stie cineva un model anume si cel mai inportant de unde sami pot comanda :hug:

 

 

 

Si eu am dr 650 si l-am incaltat de la Chemtraders cu mitas 09 pe spate si 07 pe fata si sint destul de multumit de cauciucuri. Sper ca stii ca nu exista cauciucuri la fel de bune pt asfalt cit si pt off road...totul depinde de drumurile pe care le folosesti...

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, eu mi-am comandat pt Africa Twin gume CONTINENTAL TKC-80 la aceste dimensiuni : 90-90-21 si 140-80-17.

Acesta e profilul si va rog sa-mi spuneti daca are ceva ca pe spate cauciucul e de 140 si nu de 130 cum indica producatorul .

post-6408-1177179911_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

poate ma puteti ajuta si pe mine: am cumparat de curand un Honda XLR 125 si trebuie neaparat sa-i schimb cauciurile. ma intereseaza sa pot merge cu ele si pe asfalt, dar si pe off-road (insa nu hard enduro). inteleg ca Mitas ar fi ok atat ca pret, cat si calitate, nu stiu insa ce tip de cauciuc s-ar potrivi C08/ C09? alte sugestii?

 

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

1. Mitas E08 - pentru sosea / off-road, nu incap comentarii

 

 

 

 

am si eu un pegaso 3 cu mitas e08. din postul tau nu prea am inteles care-i parerea si de ce sunt bune.

intreb asta fiindca sunt total neexperimentat in enduro si vroiam sa stiu la ce sa ma astept de la anvelopele astea atat pe sosea cat si pe teren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am si eu un pegaso 3 cu mitas e08. din postul tau nu prea am inteles care-i parerea si de ce sunt bune.

intreb asta fiindca sunt total neexperimentat in enduro si vroiam sa stiu la ce sa ma astept de la anvelopele astea atat pe sosea cat si pe teren.

Stai cat mai mult pe asfalt! Si cel mult drum de tzara bine batatorit (cand nu ploua).

In noroi am ramas dupa doar 3 m, pe iarba spatele fuge ca toti dracii, la nisip te fura rau fata.

Pe asfalt, in schimb, se comporta foarte bine, te poti inclina suficient pe viraj si poti frana eficient.

 

P.S. E08 probate pe Gilera RC 600.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...