Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

eu cu scuterul merg numai cu faza scurta , si cand merg in aglomerati sunt cu ochii geana la stopurile masinii din fata celei care ma are in sapte,

 

depasirile coloanelor pe dreapt o fac si mai rar pe mijlocul axului drumului.

 

cel ami bine e sa incetinesti cand vezi treceri de pietoni, statii de autobuz si mia nou benzinariile. era sa zbor dp scuter decateva ori de animale cu SUV-uri ca re ies din peco si nu ma vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am gasit pe net un articol pe care l-am considerat interesant, lectura lui fiind folositoare oricarui posesor de motocicleta, indiferent de experienta pe care o are sau nu legat de aceasta pasiune. Discutii pe tema asta au mai avut loc, dar cred ca orice articol este binevenit si merita alocarea celor 5 minute necesare lecturii.

 

Evitarea accidentelor

Probabil ca cel mai reusit studiu al cauzelor accidentelor in care sunt implicate motociclete si masuri de evitare a fost realizat pentru Universitatea Californiei de Sud (University of Southern California) de catre cercetatorul Harry Hart. El a investigat 900 de accidente in care au fost implicate motociclete si a analizat alte 3600 de rapoarte ale accidentelor in care au fost implicate motociclete. Cursul “Siguranta pe doua roti” realizat de “Fundatia pentru siguranta motociclistilor” a fost realizat pentru a dezvolta aptitudinile pe care Hart a observat ca ii lipsesc motociclistului implicat in accident. Cercetand studiul lui Hart putem vedea lucrurile esentiale pe care le putem face pentru a evita un accident.

 

Cine ne loveste?

Majoritatea accidentelor implica o masina care nu respecta prioritatea de trecere. Cel mai frecvent, masina viraza la stanga prin fata motocicletei.

 

Unde suntem loviti?

Intersectiile sunt cele mai probabile locuri ale unui accident in care este implicata o motocicleta careia nu i-a fost acordata prioritate de trecere. Cele mai multe accidente se intampla cand motociclistul iese la plimbari scurte, isi viziteaza prieteni, etc. Deasemenea majoritatea se intampla in apropierea punctului de plecare. Mai mult de trei sferturi din accidente se intampla cand motociclistul are drum drept in fata.

 

De ce ajungem sa fim loviti?

Principalul motiv este ca soferul masinii nu ne vede in timp util pentru a evita coliziunea. Alcoolul este implicat in aproape jumatate din accidentele fatale. Majoritatea motociclistilor sunt destul de inteligenti pentru a separa mersul pe motocicleta si consumul de bauturi alcoolice. Din pacate, prea multi soferi de pe drumuri nu reusesc sa faca asta.

 

De ce nu suntem vazuti?

Evidentierea in trafic este cel mai critic factor. Iar din fata o motocicleta este cel mai greu de observat.

 

Cum putem fii vazuti?

Riscul implicarii in accidente este redus semnificativ de purtarea unei geci de o culoare foarte vizibila cum ar fi: galben, portocaliu sau rosu deschis. Trebuie sa luam toate masurile posibile ca sa ne evidentiem in trafic. Asta inseamna ca, atat casca ( alba sau culori deschise pe timp de zi si material reflectorizant noaptea). cat si geaca. sa sara in ochi cat mai mult. Deasemenea trebuie sa ne pozitionam in trafic in asa fel incat ceilalti participanti la trafic sa ne poata vedea in oglinzi.

 

Cum altfel putem evita accidentele?

Sansele de a evita accidentele sunt foarte mari daca suntem atenti la drum. Ar trebui sa avem mai multa atentie cand mergem pe o motocicleta pe care avem mai putin de cinci luni de experienta. Cursurile pentru motociclisti reduc numarul accidentelor si ranitilor in accidente. La aceste cursuri se invata franarea de urgenta si ocolirea obstacolelor, aptitudini care se pare ca lipsesc majoritatii motociclistilor implicati in accidente. Casca de protectie, deasemenea, reduce riscul de a-ti intra ceva in ochi si de a-ti tulbura vedera.

 

Cum putem prevenii ranile intr-un accident?

Purtand cizme speciale, geci, si manusi. Castile integrale protejeaza mult mai mult decat cele fara barbie si reduc ranile faciale.

 

Stiinta este puterea.

Acum stim unde si de ce suntem loviti. Stim cum sa ne facem vazuti si cum sa evitam accidentele si ranile suferite in urma unui accident.

Depinde de noi sa punem aceste cunostiinte in practica.

 

sursa: clubmoto.ro

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suoper treaba! Atat de simplu si toptusi atat de greu de inteles si implicit de aplicat! Cati dintre conducatorii de motociclete (ptr. ca motociclistii stiu) cunosc toate aceste chestii? Din pacate nu multi!

Daca fiecare dintre cei care conduc un mijloc de transport pe doua roti ar cunoaste, intelege si aplica putinele randuri scrise in postul anterior, cu siguranta numarul accidentelor soldate cu morti ar scadea simtitor! Ca nu intotdeauna putem evita un accident este o evidenta, insa de cele mai multe ori, sunt convins de asta, putem evita ORICE pericol daca avem un minimum de atentie si un plus de responsabilitate!

 

Felicitari celui care a facut sticky subiectul asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut adevarat....mai ales pt incepatori(ca mine de ex) ...in plus fata de ceea ce este scris mai sus as adauga - nu depasi niciodata un vehicul atunci cand pe partea stanga ,in sensul de mers ,se afla un spatiu de servicii...de interes(benzinarii,popasuri ,magazine,etc) .Eu era cat pe ce sa o patesc cu un tractor care brusc a facut stanga pt a intra intr-o benzinarie :cheers:

Editat de DarkDrac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XENON rulzzzzzzz :wave:

cu tot respectul,am folosit cam toate mijloacele,dar soferilor nu le pasa.sunt atat de egoisti stiind ca vor face cu batrana dacie o ora de la politehnica la iesirea din bucuresti,fapt pt care iti inchid unghiul,scuipa pe geam cu toate ca te stiu acolo,se gasesc sa spele partbrizul chiar cand esty in zona samd.in afara de motor eu mai am o dacie cu care ma deplasez numai la nevoie,dar nu ma duce capul sa fac o mie de chestii cand apare un alt coleg pe doua roti pe langa mine.la ceilalti soferi sa le fii crescut par in urechi,si sprancenele cumva atarna? :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt noua pe acest forum...Am permis doar de cat. B. Nu am motocicleta si nici nu vreau sa am, dar ii admir pe motociclisti pentru curajul de a merge pe 2 roti fiind atat de expusi la pericole, accidente...Sper ca desi sunt conservara :D n-o sa ma excludeti de pe acest forum :wave:

 

Stiu cat sunteti de fragili in caz de accident si nu numai...Viata e atat de pretioasa si nu ti-o poate da nimeni inapoi daca ai pierdut-o intr-un accident indiferent de vinovat sau de cauzele producerii sale...Regretele ca a murit cineva din vina noastra sunt tarzii pt ca nu-l putem aduce inapoi...dar daca am incerca sa facem tot ce tine de noi, de participantii la trafic, fie ca suntem conservari sau motociclisti, poate nu ar mai fi nevoie de regrete si nu am rapi nimanui pe cineva drag... :cheers:

 

Cele mai multe accidente se produc in intersectii cand cineva nu acorda prioritate pt ca probabil s-a plictisit sa tot astepte sau nu stie sa se asigure...multe accidente se produc si in depasiri, si unii sunt asa de grabiti si nu au rabdare pana pot depasi in siguranta si fara a pune in pericol pe ceilalalti participanti la trafic, pe 2 sau 4 roti...Putem face noi ceva ca sa evitam sau sa prevenim producerea accidentelor? Nu stiu ce fac ceilalti ca sa evite, dar stiu ce fac eu...

 

Cand ma apropii de o intersectie, chiar si cand am prioritate reduc viteza pentruca tot se mai gaseste cate unu care forteaza intersectiile si vreau sa pot eu sa-l evit daca respectivu nu tine la viata lui...Mi-a fost de ajutor in multe situatii reducerea vitezei in intersectiile in care aveam prioritate...si pot spune ca mi-a fost de ajutor chiar si atunci cand a intrat in mine un taximetrist care nu mi-a acordat prioritate...Doar masinile au fost avariate, dar putea fi mai rau daca eu nu as fi redus viteza inainte de intersectie...Cand nu am prioritate, ma asigur si cand vad motociclisti ca se apropie prefer sa astept sa ii las sa treaca pentru ca nu vreau sa le creez emotii, nu vreau sa faca manevre bruste din cauza mea, pentru ca stiu ca e mai greu sa eviti ceva cand esti pe 2 roti chiar si cu viteza legala...Si cand te asiguri cu maxima atentie ii vezi si pe biciclisti, si pe motocilisti, pe scuteristi, pe conservari, ii vezi pe toti cei care sunt pe drumul cu prioritate...Pana acum nu mi s-a intamplat sa nu vad pe cineva, si sunt purtatoare de ochelari, mai nou de lentile de contact :D

 

La intersectiile semaforizate, trec numai pe verde si cand in mijlocul intersectiei este prins unu care nu a putut trece pana mi s-a facut mie verde, il las sa treaca. Cand semaforul are cronometru, nu trec niciodata pe ultimele 2 secunde de verde, mai ales cand nu am unde sa ma duc in fata...Foarte rar mi s-a intamplat sa trec pe galben, si am preferat sa nu opresc si sa ma duc inainte mai ales cand in spatele meu aveam motociclisti si nu vroiam sa franez brusc...Nu mi-am facut si nu imi voi face un obicei in a trece pe galben, pentru ca stiu ca iti fortezi norocu cand treci pe galben, poate fi chiar periculos si nu numai pt tine...Cand sunt la semafor si in apropierea mea sunt si motociclisti, sunt mereu atenta si nu plec in viteza cand mi se face verde, astept intai sa plece motociclistul si apoi plec si eu...Cand intre masini la semafor sunt si motociclisti, trec pe langa ei cu viteza foarte mica si cand nu am loc sa trec de ei, prefer sa astept pana se face loc...

 

Cand vreau sa depasesc, intotdeauna ma asigur sa vad daca nu sunt cumva depasita sau daca nu cumva cineva are intentia deja de a ma depasi...Si daca cineva deja ma depaseste sau are aceasta intentie, aratand-o prin semnalizare, il las sa ma depaseasca si imi mentin viteza, nu accelerez...Daca situatia o impune, incetinesc ca sa ii fac loc in fata mea celui care ma depaseste cand din sensu opus se apropie masini si cel care m-a depasit nu a apreiat corect distanta sau a vrut adrenalina...Cand depasesc, mereu ma asigur, semnalizez si ma uit si daca am loc sa ma repliez in fata celui pe care il depasesc...Mereu pastrez fata de cel din fata distanta care sa imi permita sa opresc in siguranta in caz de ceva...chiar si fata de motociclisti pastrez distanta, ca pana la urma si ei tot participanti la trafic sunt si trebuie respectati...ca doar toti circulam dupa acelasi cod rutier...conservari sau motociclisti...

 

Cand vreau sa depasesc un motociclist, o perioada merg in spatele lui la ceva de distanta si observ manevrele lui, daca semnalizeaza cand ocoleste ceva, daca se asigura...Daca vad ca semnalizeaza, ca se asigura si ca nu face manevre bruste, incep sa il depasesc dar numai atunci cand am posibilitatea ca intre mine si el sa las destul spatiu astfel incat sa poata ocoli o groapa sau vreun obstacol neprevazut...cand nu am posibilitatea sa las spatiu renunt la depasire...Daca vad ca nu semnalizeaza de fel cand isi schimba directia de mers, prefer sa imi pastrez directia, sa nu fac nimic brusc si sa pastrez o distanta cat mai mare de acesta...si cand am ocazia imi schimb eu directia de mers, il las pe el sa mearga inante si eu prefer sa ajung unde am nevoie pe alt traseu...Nu de putine ori mi s-a intamplat ca unii motociclisti sa faca brusc stanga in fata mea iar daca eu nu as fi pastrat o distanta de siguranta fata de ei cine stie ce se putea intampla...Imi aduc aminte chiar o faza din timpul orelor de condus, cand un motociclist fara a se asigura, fara a tine cont ca in dreptul lui era o masina de scoala...s-a gandit sa isi schimbe brusc directia de mers spre stanga taindu-i astfel fata masinii de scoala care vroia sa se incadreza pentru a face dreapta...noroc cu reflexele instructorului si cu faptul ca era deja atent la motociclist, ca elev care era la volan s-a speriat si in loc sa franeze a spus doar vai (nu eram eu, mie urma sa imi vina randu sa conduc)...pana si pe instructor il taiase toate apele desi a putut sa franeze fara sa il puna in pericol nici o clipa pe motociclist...

 

Cand vreau sa opresc si sa ma duc undeva ca am treaba sau sa rezolv ceva, intotdeauna imi las masina acolo unde nu este oprirea interzisa, unde nu incurca pe nimeni si in asa fel incat nimeni sa nu fie nevoit sa ocoleasca fundu masinii...chiar daca pentru asta trebuie sa las masina la 100 m de locul unde am eu treaba...Pana acum nu am oprit niciodata unde nu aveam voie cu avariile pornite...Ma enerveaza la culme cand cate-un "avariat" caruia i-a fost lene sa mearga 100 m si si-a lasat masina fix acolo unde avea treaba.

 

Cand plec de pe loc, ma asigur si nu fortez niciodata sa ma inscriu din nou in trafic, chiar daca e trebuie sa astept si 5 minute...prefer sa astept decat sa fortez pe cineva sa franeze brusc din cauza mea...Nu intorc niciodata cand e linie continua sau unde nu am voie...si chiar daca nu ar fi interzisa intoarcerea, prefer sa nu intorc in mijlocul drumului cand e trafic intens si nu numai tocmai pentru a nu incurca pe nimeni cu manevra mea...Cand vreau sa ajung undeva si pentru asta trebuie sa fac viraj stanga, si daca am si alte variante de a ajunge in acel loc, prefer sa ocolesc putin si sa ajung astfel in siguranta...si faca asa ceva mai ales in orele de varf cand e traficul aglomerat...Cand am de gand sa fac dreapta sau stanga, semnalizez schimbarea directiei de mers cu mult inainte de inceperea virajului (unii dintre conservari se pare ca inca nu au inteles ca trebuie sa semnalizeze schimbarea directiei de mers cu 50 m inainte de inceperea manevrei si nu fix in locul unde incepe manevra, daca ar semnaliza cand trebuie am avea timp toti din spatele lui sa il ocolim in siguranta)...Si cand am de gand sa opresc si caut un loc de parcare sau de oprit semnalizez dreapta si reduc viteza treptat in asa fel incat cand ajung la locul unde pot opri sa nu franez brusc si sa il fac pe cel din spate sa franeze la fel de brusc...

 

Cu trecerile de pietoni e alta poveste...Nu va spun cat poate sa ma enerveze pietonii care traverseaza fara sa se asigure si trebuie sa ii feresti tu...dar nu mai intru in detalii ca deja m-am lungit prea mult.

 

Nu am pretentia ca stiu totul si ca sunt as la volan...Am permisul din septembrie anul trecut si pot sa spun ca nici atunci cand oi avea mai multa experienta n-o sa renunt la ceea ce se cheama conducerea preventiva, si n-o sa ma las intru totu in nadejdea masinii ca ma scoate ea din belea si nici n-o sa am pretentia ca voi conduce vreodata perfect...E mai bine sa previi decat sa fii implicat intr-un incident chiar daca vinovatu nu esti tu...

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni ca m-am lungit si sper ca m-am facut inteleasa...Nu vreau si nici nu judec pe nimeni...toti suntem oameni si putem gresi, dar cand gresim trebuie sa stim ce consecinte ne asteapta si sa le suportam ca atare...si pe cat posibil sa incercam sa nu mai repetam greselile si sa fim capabili sa invatam din ele...Dar gata, ca nu vreau sa scriu filosofii despre greseli si consecintele lor...

 

Daca am gresit ceva, corectati-ma...Daca am uitat ceva, completati-ma...

 

Aaaaa....si aveti grija de voi, in ciuda echipamentului de protectie sunteti totusi cu mult mai fragili intr-un accident decat un conservar :cheers:

 

PS: Fiti atenti la taximetristi si maxi-taxisti...Speciile astea de soferi sunt foarte periculoase chiar si pentru conservari, daramite pentru voi motociclistii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: :cheers:

Am gasit pe net un articol pe care l-am considerat interesant, lectura lui fiind folositoare oricarui posesor de motocicleta, indiferent de experienta pe care o are sau nu legat de aceasta pasiune. Discutii pe tema asta au mai avut loc, dar cred ca orice articol este binevenit si merita alocarea celor 5 minute necesare lecturii.

sursa: clubmoto.ro

 

Teoretic toti stiu :D ...dar practic :D ? :D :wave: .Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravos, grady_moon.

 

am permisul din noiembrie, si A-ul, si B-ul luate in acelasi timp. in astea 4 luni am facut vreo 10.000km in conserva si vreo 100 pe motoreta in ultimele 3 zile, insa, ca si alti prieteni motociclisti, am probleme in a-i detecta in trafic atunci cand stau intr-un scaun, spre deosebire de sha. n-am pus in pericol viata niciunuia dintre voi pana acum, insa au fost vreo doua close call-uri in care, desi ma asigurasem bine, nu v-am vazut. tocmai de asta sunt foarte paranoic pe trotineta. ganditi-va la aia care nici macar nu stiu ca-ti trebuie alta categorie ca sa-l calaresti, dar sa se mai uite in oglinzi dupa o chestie mica, chiar daca e un far pe faza lunga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da depasesc pe dreapta

da am depasit 140 in oras,

da am mers si pe trotuar

da am depasit si pe linie continua si ce mai ziceti voi aici

si cand nu sunt last de soferi ajunge sa accelerez si sa agit motorul scot flacari si le arzi culoarea la masina

dupa care soferii de conserve se linistesc repede.

In cazul in care in trafic intra peste voi pe contra sens s au va inpiedica in circulatie folositi bile polizate din otel s au pietricele , fam minuni cu parbrizul mor si se linistesc la fel de repede.

Inca nu am gasit soferul care sa indrazneasca sa se dea jos la mine dupa asemenea intampolari doar amenintari din masina.

Aveti totdeauna un lanc pregatit se agata repede de oglinda retrovizoare la masina asi asa il ajutati pe soferul de conserva sa inteleaga sensul oglinzi retrovizoare.

Radarul face poza din fata asa ca nu opriti nu au cum sa va prinda.

recomand numere rabatabile sunt mai practice,

DAR NU UITATI VIGILENTA ESTE CEL MAI IMPORTANT LUCRU< RESPECTATI SI VETI FI RSPECTATI Toate aceste sfaturi sunt doar in caz de forta majora.

Succes si multi KM fara accidente.

Oricum ar fi, in fata politistilor , daca nu moare nimeni motociclistu este vinovat.

 

ce sa zic cititi si spunetiva parerea va rog eu unu simt o oarecare bucurie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, sunt incepator am o honda shadow 750cc, am si o "conserva" si carnet B de 10 ani si pot sa afirm cu tarie ca sunt mult mai atent la turatie cand stau la stop si la far aprins, ce mai pot sa spun asa cum zicea si un coleg mai sus ca unii dintre noi "chiar merita dati jos", acei oameni care pe forum au semnaturi "VITEZA UCIDE" sau "FI PRUDENT" si cand te intalnesti cu ei iti povestesc cum au mers ei cu 150km/h pe o roata. In trafic de obicei daca respecti primesti respect, este foarte adevarat ca exista si soferi neatenti care te pot face banner pe grila de la radiator, dar acesta este motivul pt. care limita de viteza in oras este de 50km/h.

Sambata mergeam pe Calea Victoriei si un baietel cu 3 prieteni in masina a vrut sa faca dreapta prin mine in fata cladiri Bancorex sa o ia in jos spre Politia Capitalei.... daca aveam 100 km/h eram acum incolacit pe usa lui, asa cu 50km/h este usa lui incolacita pe bocancul meu (i-am rupt si mufarina :D), claxonul ma ajutat si faptul ca am mers incet. Nu o sa inteleg niciodata placerea de a iti pune viata in pericol pt. 500m de adrenalina idioata,pe taranca care se uita la tine de pe trotuar si se uda toata te vede maxim 2 sec. o doare-n c.... dupa aia pleaca linistita sa asculte o manea cu Gutza, iar tu poti zace pe un pat de spital gandindute "mamaaaa ce tare am fost ", ce daca ai piciorul (in cel mai fericit caz) facut funda dupa gat.

Concluzia, mergeti frate incet ca sigur plange cineva dupa voi si li-se sfasie sufletul daca patiti ceva, iar pe taranul cu conserva nu il intereseaza si i-se rupe de voi, cu o spaga plasata unde trebuie pleaca tot cu masina acasa.

 

--- Mesaj completat în 11 Mar 2008 11:58 -------------

ce sa zic cititi si spunetiva parerea va rog eu unu simt o oarecare bucurie

Incredibil....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergeti cat mai incet si mai preventiv. .mai ales la ore de varf. .

 

Asta e tot ce pot sa spun.

 

De aia nu merg cu supersport prin oras. Pentru ca imi bat joc de motor.

 

L-ati vazut vreodata pe Bota sau pe Deputatu, pe la pranz, prin oras?!

 

Mai mult ca sigur ca nu. . .Ziua si in timpul saptamanii. .orasul nu e pentru SS.

 

Azi am fost la RAR. Cu Suzuki. Si ma gandeam. ..la ce draqu merg unii cu Gixxere, R1, ZX10 prin oras, ziua? Eu am prins, ma jur coloana nesfarsita, de la Skoda showroom, pana, hat, la RAR Voluntari. Dar aveam o treaba. . la RAR, deci musai. Dar 40-50 la ora pe contrasens??! Cu GSXR?!? Fuck this shit!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu farurile stinse na ! :D Cu o singura exceptie...NOAPTEA aprind pozitia ...hahhaa :lol:

:D

Norocul tau ca politaii nostri sunt tot timpul cu fluierul in gura si n-au timp sa-ti aplice cate o amenda de circa 750lei pe zi... Eu te consider un pericol public si militez activ pentru introducerea obligativitatii folosirii farului pe timp de zi si la masini pe orice drum si in orice conditii de trafic (ca in majoritatea tarilor UE) ca in special masinile gri metalizat si argintiu nu se vad de loc in trafic in anumite conditii de iluminare...

 

--- Mesaj completat în 12 Mar 2008 00:04 -------------

Mergeti cat mai incet si mai preventiv. .mai ales la ore de varf. .

 

Asta e tot ce pot sa spun.

 

De aia nu merg cu supersport prin oras. Pentru ca imi bat joc de motor.

 

L-ati vazut vreodata pe Bota sau pe Deputatu, pe la pranz, prin oras?!

 

Mai mult ca sigur ca nu. . .Ziua si in timpul saptamanii. .orasul nu e pentru SS.

 

Azi am fost la RAR. Cu Suzuki. Si ma gandeam. ..la ce draqu merg unii cu Gixxere, R1, ZX10 prin oras, ziua? Eu am prins, ma jur coloana nesfarsita, de la Skoda showroom, pana, hat, la RAR Voluntari. Dar aveam o treaba. . la RAR, deci musai. Dar 40-50 la ora pe contrasens??! Cu GSXR?!? Fuck this shit!!

Bicicleta incape mai bine si e legal sa mergi cu ea si pe trotuar si pe pistele de biciclisti, dar din pacate cand ai loc nu are demaraj ca lumea (ma rog, asta e in functie de biciclist dar la mine sigur nu are)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci, ianachim..1. pentru imaginile cu caii alergind (eu oricum merg "la limita evitarii oricarui pericol", dar asta ma va face sa merg mai...prudent!! :D

si 2. citisem despre capidava. vroiam sa o vizitez. nu am intrat niciodata pe net sa o caut efectiv. seara asta cu aste lucruri m'am delectat.

cind ne vedem, dau o :D .

seara frumoasa.

 

 

ia sa va vada tata cum preveniti asta

http://www.trilulilu.ro/ianachim/66afb9101e9f36

2008 ROMANIA ----------------TREZESTE.TE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niste pareri de incepator si din partea mea. Am carnet de la sfarsitul lui noiembrie, timp in care am adunat cam 10.000km in conserva (printre care si vreo 2000 de condus pe stanga) si 300 cu fierul intre picioare, in ultima saptamana.

1. Circul cu faza lunga oricand e posibil, in special pe stradute. Prefer sa fiu injurat decat nevazut

2. Soferii care nu preselecteaza o banza la semafor sunt criminali cu acte in regula. Asta seara, la Arc, veneam dinspre Casa Presei catre Aviatorilor, circuland pe a doua banda (sa zicem) numarand din centrul giratoriului. Am vazut Dacia care nu semnalizeaza stanga, cum ar fi trebuit, lateral de mine. In mod evident, ea vroia inainte, catre Victoriei. Nu m-a vazut decat atunci cand m-am aruncat in frane, putin aplecat. Am scapat fara sa ma imprastii, dar chestia asta m-a invatat ca un conservar nu face niciodata ceea ce ar fi logic sa faca. Altfel, era sa se urce pe mine unul la o intersectie la care vroiam stanga, preselectasem frumos, si boul vine din dreapta peste mine. A avut carnita in frigider o saptamana.

3. Nu ma bag pe dreapta si mi-am facut un tel din asta. Prefer sa stau printre masini. De asemenea, nu ma bag printre masinile in miscare, ci numai daca ambele randuri sunt oprite, iar daca o coloana isi reia mersul, ma bag repede in ea. Observ cu placere ca din ce in ce mai multi conservari fac loc de trecere. Ceva se mai misca, totusi.

4. Reproduc ceea ce un coleg de munca, chopperist de vreo 3 ani, mi-a spus dupa ce am luat motoreta: "Timpul in oras nu-l castigi mergand tare pe portiunile libere, ci incet pe cele aglomerate". 60 la ora si tot timpul cu trei degete pe frana, accelerand din podul palmei, m-au scos din cateva situatii nasoale.

5. Nu stau lateral. Daca e loc de depasire, cobor doua trepte si deschid gazul la maxim. N-am avut incidente pana acum, dar m-am si ferit de ele, cred.

6. Regula celor 2 secunde la mine se extinde la 4. I like to err on the safe side.

 

Cam asta e tot ce pot spune despre experienta mea. Sper sa fie de ajutor altor incepatori si, de asemenea, sper sa nu fi spus tampenii.

 

OT: pmoldovan, eram pe dorobanti cautand un loc de parcare pt trotineta in zona aia de banci. mergeam atent, cu vreo 40 la ora si ma trezesc depasit de un biciclist pe un MTB. Toata stima pentru el :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta proprie:

Inainte sa ma urc pe motor, spun o mica "rugaciune" sau mantra, ceva de genul: "Baiete, poate ai avut o zi proasta, poate ai probleme la servici sau in familie, daca vrei sa pleci cu motorul, va trebui sa pui deoparte toate astea. Trebuie sa iti dedici toata atentia si concentrarea condusului. Lasi dracului deoparte replicile pe care ai fi putut sa le dai sefului si nu le-ai dat, nu te mai gandesti la rata neplatita, la jucarelele comandate la Louis, la excursia programata la Cheia, la filmul vazut alaltaieri, la cartea citita ieri, la proiectul neterminat azi.Toate astea dispar acum.".Apoi trec in revista obligatiile principale: asigurat continuu, anticipat ce se intampla, scanat asfaltul, etc.

Ptr scanat continuu, am un sistem invatat de la un coleg olandez (cica la ei e obligatie de examen de condus !!! Foarte misto): oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...mai merg un pic...oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...samd.

Legat de circulatia in oras(in Bucuresti):

- in general soferii nu semnalizeaza la schimbarea benzilor.Acum ca stiu asta, stiu sa ma si feresc : la depasiri sunt prudent, cu viteza un pic mai mare decat a masinii depasite, in timp ce incerc sa imi dau seama daca m-a vazut sau nu. Daca am un semn de suspiciune, incetinesc +claxon lung. Daca se prinde ca sunt acolo si ma lasa sa trec, trec rapid. Altfel il las dreacului sa imi taie fata. Sanatatea e mai importanta

Locuri periculoase:

>Intersectii - chiar daca am prioritate sau verde, nu plec NICIODATA in tromba ...pornesc incet, cam pana la mijlocul intersectiei, MA ASIGUR ca pe strazile intersectate nu vine nici o masina pe rosu/galben ( si de obicei cei care forteaza galbenul vin cu viteza) si abia atunci accelerez. Vreo 2 amici de-ai mei erau sa si-o fure urat pe plecat ca din pusca la semafor

>situatia 2 benzi ocupate si una libera in fata : NU BAG VITEZA CA DEMENTUL PE AIA LIBERA :si ceilalti vad ca e libera si se gaseste unul sau altul sa se bage brusc. Era sa fac accident urat pe chestia asta - 130, un jeep mi-a sarit in fata, blocat spatele, eliberat, voblaj oribil, am avut noroc.

>stradute intre blocuri - merg incet. Imi sare des cate un prost/proasta cu masina, scuterul, din stradute laterale fara sa se asigure.In plus sunt copii, catzei, purcei, mingi... La viteza mica pot evita sau frana eficient.

>locuri in care se construieste ceva - incet si cu atentie, posibil praf, moloz, nisip pe jos, camioane care dau cu spatele, ies din curti fara sa se asigure

Altele:

-Nu stau in unghiul mort, in spatele camioanelor, autobuzelor, dubitelor unde nu pot vedea si nu pot fi vazut.

-Nu depasesc pe dreapta decat daca sunt foarte sigur ca se poate si cu maxima atentie. Situatie tipica de depasire pe dreapta : 2-3 benzi de mers + una de parcare pe dreapta, NUMAI DACA NU EXISTA LOCURI LIBERE DE PARCARE UNDE DEPASESC !!!! Altfel, sanse mari sa se bage cineva brusc peste mine.

-Ma asigur tot timpul prin intoarcerea capului-cei care nu o faceti, s-ar putea sa fiti surprinsi ce ditamai mastodonti pot exista in punctele moarte ale oglinzilor, fara sa ii vedeti in ele.

-Merg tot timpul cu vizorul inchis, chiar daca crap de cald: am auzit de un caz in care o tigara aruncata negljent de un sofer a ajuns prin vizor la fata unui biker, l-a ars puternic si tipul a pierdut controlul.

-Merg tot timpul pe banda cea mai putin expusa: daca sunt 3 benzi, cea mai periculoasa e cea din mijloc, daca sunt 2 benzi si pe dreapta sunt stradute laterale, trec pe cea mai din stanga.

-Scanez continuu terenul din fata mea:

-piatra cubica->pericol derapaj,

-asfalt lucios/tasat->pericol derapaj(atentie la Magheru, e lucios asfaltul),

-asfaltul isi schimba culoarea->pericol(cel mai nasol a fost cand am dat brusc peste o bucata

raschetata - motocicleta "dansa").

-marcajele umede->pericol derapaj

-umezeala, mazga->pericol derapaj.Am constatat ca cel mai periculos este nu cand ploua torential si totul e curat, ci la inceputul ploii, sau cand (cuvant jignitor) de la administratie uda drumurile si nu spala praful->se face un strat cleios, alunecos.

Cel mai bun ca tractiune e asfaltul poros - am mers pe ploaie torentiala pe asfalt poros si a fost ok.

-Merg cu 2 degete pe frana - la inceput e mai greu dar te obisnuiesti -> castigi pana la o secunda in plus ca viteza de reactie :in mod tipic se consuma cam 3 secunde ptr a reactiona la o situatie de urgenta - 1 secunda sa interpretezi, 1 secunda sa iei decizia, 1 secunda sa actionezi(100 de milisecunde sa se transmita comanda de la creier la mana si vreo 900 de milisecunde sa te opresti din accelerat, sa cauti si sa gasesti maneta, sa o apuci si sa incepi sa o strangi)

-Las spatiu intre mine si ala din fata : am spatiu de manevra daca faneaza brusc, sau daca apare o groapa, gaura de canal de sub rotile masinii din fata !!! Legat de gropi si gauri aprute brusc, e bine sa mergi cam in dreptul unei roti a masinii din fata

-Nu merg pe spatiul dintre liniile de tramvai - betonul ala are aderenta foarte proasta !

-Nu ma iau la intrecere cu soferi cretini care vor sa imi arate ca ma fac. Ii las sa ma faca, si incerc sa ma izolez de ei.Sunt destui care ma provoaca.

-Nu fac manevre riscante si nu stresez soferii incepatori: e posibil sa reactioneze imprevizibil, si merita si ei o sansa sa invete

Mersul printre masini :

-In ciuda aparentelor, foarte multi soferi sunt de treaba si imi fac loc sa trec din proprie initiativa.

-Ma strecor DOAR cand masinile sunt OPRITE. Cand incep sa mearga, ma asigur si trec pe una din benzi

-Merg incet si cu atentie: urasc sa lovesc oglinzile.

-Scanez continuu dupa :

roti intoarse->posibil sa se bage peste mine,

fosneala, agitatie in masina->posibil sa mi se deschida o usa in fata

-Cand am suspiciuni, merg cu avariile aprinse.

Alte observatii de prin trafic:

- biciclistii sunt foarte civilizati in trafic

- scuteristii tineri sunt agresivi si conduc riscant

- KTM-istii - conduc agresiv - depasiri in viteza printre masini, manevre riscante - franeaza soferii in spatele lor in draci - probabil isi inchipuie ca "loud pipes saves lives".

- chopperistii - baieti buni, pe treaba lor, politicosi, destul de tehnici. De multe ori stau la rand la semafor fara jena (sunt si motoarele mai late...)

- tipe motoriste - conduc atent, prudent, fara exhibitii inutile

- politisti motorizati - conduc agresiv, nu va puneti cu ei(adica nu va luati la intrecere cu ei) ca: 1.sunt bine antrenati, 2.au claxonul ala de politie cu care "curata" drumul in fata. M-am luat la intrecere de cateva ori cu ei, si am lasat-o balta pe la 135-140 in oras, ca se aglomera, aia s-au dus in aglomeratie in timp ce auzeam "krantz-krantz" si imediat se facea loc.

- Dacii vechi, conduse de tineri cu aspect de periferie/tarani - conduc foarte prost. Daca masina e impopotzonata si cu abtibilduri cu vulturi sau "No fear" sau CD-uri puse la oglinda, parca conduc si mai prost.La fel daca sunt mai multi in masina si au iesit "in centru", sau se duc "pe discoteca", sau daca din masina urla ultima manea.

- Masini scumpe si cu copii de bani gata in ele sau cu jmekeri-gagii cu fete acre-plictisite, , ochelari gucci/police desi e noapte, etc - vor in general sa mai intreaca un "papagal de motociclist care merge ca ochii mortului frate, ca io i-as da in gura daca as avea motorul lui"

- Dudui blonde in masini de teren : neatente , fie vorbesc la telefon, isi fac unghiile, se rujeaza sau se uita la cu totul altceva decat la trafic.

- Masini de firma - unii conduc idiot rau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta proprie:

Inainte sa ma urc pe motor, spun o mica "rugaciune" sau mantra, ceva de genul: "Baiete, poate ai avut o zi proasta, poate ai probleme la servici sau in familie, daca vrei sa pleci cu motorul, va trebui sa pui deoparte toate astea. Trebuie sa iti dedici toata atentia si concentrarea condusului. Lasi dracului deoparte replicile pe care ai fi putut sa le dai sefului si nu le-ai dat, nu te mai gandesti la rata neplatita, la jucarelele comandate la Louis, la excursia programata la Cheia, la filmul vazut alaltaieri, la cartea citita ieri, la proiectul neterminat azi.Toate astea dispar acum.".Apoi trec in revista obligatiile principale: asigurat continuu, anticipat ce se intampla, scanat asfaltul, etc.

Ptr scanat continuu, am un sistem invatat de la un coleg olandez (cica la ei e obligatie de examen de condus !!! Foarte misto): oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...mai merg un pic...oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...samd.

Legat de circulatia in oras(in Bucuresti):

- in general soferii nu semnalizeaza la schimbarea benzilor.Acum ca stiu asta, stiu sa ma si feresc : la depasiri sunt prudent, cu viteza un pic mai mare decat a masinii depasite, in timp ce incerc sa imi dau seama daca m-a vazut sau nu. Daca am un semn de suspiciune, incetinesc +claxon lung. Daca se prinde ca sunt acolo si ma lasa sa trec, trec rapid. Altfel il las dreacului sa imi taie fata. Sanatatea e mai importanta

Locuri periculoase:

>Intersectii - chiar daca am prioritate sau verde, nu plec NICIODATA in tromba ...pornesc incet, cam pana la mijlocul intersectiei, MA ASIGUR ca pe strazile intersectate nu vine nici o masina pe rosu/galben ( si de obicei cei care forteaza galbenul vin cu viteza) si abia atunci accelerez. Vreo 2 amici de-ai mei erau sa si-o fure urat pe plecat ca din pusca la semafor

>situatia 2 benzi ocupate si una libera in fata : NU BAG VITEZA CA DEMENTUL PE AIA LIBERA :si ceilalti vad ca e libera si se gaseste unul sau altul sa se bage brusc. Era sa fac accident urat pe chestia asta - 130, un jeep mi-a sarit in fata, blocat spatele, eliberat, voblaj oribil, am avut noroc.

>stradute intre blocuri - merg incet. Imi sare des cate un prost/proasta cu masina, scuterul, din stradute laterale fara sa se asigure.In plus sunt copii, catzei, purcei, mingi... La viteza mica pot evita sau frana eficient.

>locuri in care se construieste ceva - incet si cu atentie, posibil praf, moloz, nisip pe jos, camioane care dau cu spatele, ies din curti fara sa se asigure

Altele:

-Nu stau in unghiul mort, in spatele camioanelor, autobuzelor, dubitelor unde nu pot vedea si nu pot fi vazut.

-Nu depasesc pe dreapta decat daca sunt foarte sigur ca se poate si cu maxima atentie. Situatie tipica de depasire pe dreapta : 2-3 benzi de mers + una de parcare pe dreapta, NUMAI DACA NU EXISTA LOCURI LIBERE DE PARCARE UNDE DEPASESC !!!! Altfel, sanse mari sa se bage cineva brusc peste mine.

-Ma asigur tot timpul prin intoarcerea capului-cei care nu o faceti, s-ar putea sa fiti surprinsi ce ditamai mastodonti pot exista in punctele moarte ale oglinzilor, fara sa ii vedeti in ele.

-Merg tot timpul cu vizorul inchis, chiar daca crap de cald: am auzit de un caz in care o tigara aruncata negljent de un sofer a ajuns prin vizor la fata unui biker, l-a ars puternic si tipul a pierdut controlul.

-Merg tot timpul pe banda cea mai putin expusa: daca sunt 3 benzi, cea mai periculoasa e cea din mijloc, daca sunt 2 benzi si pe dreapta sunt stradute laterale, trec pe cea mai din stanga.

-Scanez continuu terenul din fata mea:

-piatra cubica->pericol derapaj,

-asfalt lucios/tasat->pericol derapaj(atentie la Magheru, e lucios asfaltul),

-asfaltul isi schimba culoarea->pericol(cel mai nasol a fost cand am dat brusc peste o bucata

raschetata - motocicleta "dansa").

-marcajele umede->pericol derapaj

-umezeala, mazga->pericol derapaj.Am constatat ca cel mai periculos este nu cand ploua torential si totul e curat, ci la inceputul ploii, sau cand (cuvant jignitor) de la administratie uda drumurile si nu spala praful->se face un strat cleios, alunecos.

Cel mai bun ca tractiune e asfaltul poros - am mers pe ploaie torentiala pe asfalt poros si a fost ok.

-Merg cu 2 degete pe frana - la inceput e mai greu dar te obisnuiesti -> castigi pana la o secunda in plus ca viteza de reactie :in mod tipic se consuma cam 3 secunde ptr a reactiona la o situatie de urgenta - 1 secunda sa interpretezi, 1 secunda sa iei decizia, 1 secunda sa actionezi(100 de milisecunde sa se transmita comanda de la creier la mana si vreo 900 de milisecunde sa te opresti din accelerat, sa cauti si sa gasesti maneta, sa o apuci si sa incepi sa o strangi)

-Las spatiu intre mine si ala din fata : am spatiu de manevra daca faneaza brusc, sau daca apare o groapa, gaura de canal de sub rotile masinii din fata !!! Legat de gropi si gauri aprute brusc, e bine sa mergi cam in dreptul unei roti a masinii din fata

-Nu merg pe spatiul dintre liniile de tramvai - betonul ala are aderenta foarte proasta !

-Nu ma iau la intrecere cu soferi cretini care vor sa imi arate ca ma fac. Ii las sa ma faca, si incerc sa ma izolez de ei.Sunt destui care ma provoaca.

-Nu fac manevre riscante si nu stresez soferii incepatori: e posibil sa reactioneze imprevizibil, si merita si ei o sansa sa invete

Mersul printre masini :

-In ciuda aparentelor, foarte multi soferi sunt de treaba si imi fac loc sa trec din proprie initiativa.

-Ma strecor DOAR cand masinile sunt OPRITE. Cand incep sa mearga, ma asigur si trec pe una din benzi

-Merg incet si cu atentie: urasc sa lovesc oglinzile.

-Scanez continuu dupa :

roti intoarse->posibil sa se bage peste mine,

fosneala, agitatie in masina->posibil sa mi se deschida o usa in fata

-Cand am suspiciuni, merg cu avariile aprinse.

Alte observatii de prin trafic:

- biciclistii sunt foarte civilizati in trafic

- scuteristii tineri sunt agresivi si conduc riscant

- KTM-istii - conduc agresiv - depasiri in viteza printre masini, manevre riscante - franeaza soferii in spatele lor in draci - probabil isi inchipuie ca "loud pipes saves lives".

- chopperistii - baieti buni, pe treaba lor, politicosi, destul de tehnici. De multe ori stau la rand la semafor fara jena (sunt si motoarele mai late...)

- tipe motoriste - conduc atent, prudent, fara exhibitii inutile

- politisti motorizati - conduc agresiv, nu va puneti cu ei(adica nu va luati la intrecere cu ei) ca: 1.sunt bine antrenati, 2.au claxonul ala de politie cu care "curata" drumul in fata. M-am luat la intrecere de cateva ori cu ei, si am lasat-o balta pe la 135-140 in oras, ca se aglomera, aia s-au dus in aglomeratie in timp ce auzeam "krantz-krantz" si imediat se facea loc.

- Dacii vechi, conduse de tineri cu aspect de periferie/tarani - conduc foarte prost. Daca masina e impopotzonata si cu abtibilduri cu vulturi sau "No fear" sau CD-uri puse la oglinda, parca conduc si mai prost.La fel daca sunt mai multi in masina si au iesit "in centru", sau se duc "pe discoteca", sau daca din masina urla ultima manea.

- Masini scumpe si cu copii de bani gata in ele sau cu jmekeri-gagii cu fete acre-plictisite, , ochelari gucci/police desi e noapte, etc - vor in general sa mai intreaca un "papagal de motociclist care merge ca ochii mortului frate, ca io i-as da in gura daca as avea motorul lui"

- Dudui blonde in masini de teren : neatente , fie vorbesc la telefon, isi fac unghiile, se rujeaza sau se uita la cu totul altceva decat la trafic.

- Masini de firma - unii conduc idiot rau

Ca o concluzie propun sa le rupem capul la KTM-isti ca sunt agresivi, au motociclete enervant de portocalii si paraie nervos din singurul cilindru cu care de obicei i-a dotat KTM-ul... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de cinci ani conduc auto, permisul pt A si trotineta le am de curand. pana acum conduceam si eu ca orice alt conservar dar de cand is si motociclist altfel vad lucrurile din masina. la schimbarea benzilor incerc sa intorc capul, sa elimin cat mai bine punctele moarte sa nu cumva tai calea unui motor sau chiar masina. in intersectii arunc priviri mai lungi in fiecare directie sa ma asigur ca nu vine vrun nebun pe doua roti cu viteza sunetului( foarte easy de facut si pe un motor de incepatori). miam dat seama cat de inconstienti is soferii care niciodata nu au fost la un pas de a pupa pamantul din cauza unei roti blocate sau la un pas de a fi proiectati peste botul unei masini sau chiar in interiorul unei dube. este si logic. nu poti fi constient de ceva ce nu ai simtit pe propia piele si nu crezi ca TU poti fi cel care ajunge exact in fata unui vehicul pe doua roti cu un profil ingust care poate fi doar un punct indepartat ce vine spre tine cu 120 kmh sau mai mult.

 

sincer as propune ca orice sofer sa petreaca obligatoriu cateva zile pe an la bordul unei motociclete sa simta ce inseamna sa fi expus pericolului de a fi calcat de un animal care crede ca soseaua apartine lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta proprie:

Inainte sa ma urc pe motor, spun o mica "rugaciune" sau mantra, ceva de genul: "Baiete, poate ai avut o zi proasta, poate ai probleme la servici sau in familie, daca vrei sa pleci cu motorul, va trebui sa pui deoparte toate astea. Trebuie sa iti dedici toata atentia si concentrarea condusului. Lasi dracului deoparte replicile pe care ai fi putut sa le dai sefului si nu le-ai dat, nu te mai gandesti la rata neplatita, la jucarelele comandate la Louis, la excursia programata la Cheia, la filmul vazut alaltaieri, la cartea citita ieri, la proiectul neterminat azi.Toate astea dispar acum.".Apoi trec in revista obligatiile principale: asigurat continuu, anticipat ce se intampla, scanat asfaltul, etc.

Ptr scanat continuu, am un sistem invatat de la un coleg olandez (cica la ei e obligatie de examen de condus !!! Foarte misto): oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...mai merg un pic...oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...samd.

Legat de circulatia in oras(in Bucuresti):

- in general soferii nu semnalizeaza la schimbarea benzilor.Acum ca stiu asta, stiu sa ma si feresc : la depasiri sunt prudent, cu viteza un pic mai mare decat a masinii depasite, in timp ce incerc sa imi dau seama daca m-a vazut sau nu. Daca am un semn de suspiciune, incetinesc +claxon lung. Daca se prinde ca sunt acolo si ma lasa sa trec, trec rapid. Altfel il las dreacului sa imi taie fata. Sanatatea e mai importanta

Locuri periculoase:

>Intersectii - chiar daca am prioritate sau verde, nu plec NICIODATA in tromba ...pornesc incet, cam pana la mijlocul intersectiei, MA ASIGUR ca pe strazile intersectate nu vine nici o masina pe rosu/galben ( si de obicei cei care forteaza galbenul vin cu viteza) si abia atunci accelerez. Vreo 2 amici de-ai mei erau sa si-o fure urat pe plecat ca din pusca la semafor

>situatia 2 benzi ocupate si una libera in fata : NU BAG VITEZA CA DEMENTUL PE AIA LIBERA :si ceilalti vad ca e libera si se gaseste unul sau altul sa se bage brusc. Era sa fac accident urat pe chestia asta - 130, un jeep mi-a sarit in fata, blocat spatele, eliberat, voblaj oribil, am avut noroc.

>stradute intre blocuri - merg incet. Imi sare des cate un prost/proasta cu masina, scuterul, din stradute laterale fara sa se asigure.In plus sunt copii, catzei, purcei, mingi... La viteza mica pot evita sau frana eficient.

>locuri in care se construieste ceva - incet si cu atentie, posibil praf, moloz, nisip pe jos, camioane care dau cu spatele, ies din curti fara sa se asigure

Altele:

-Nu stau in unghiul mort, in spatele camioanelor, autobuzelor, dubitelor unde nu pot vedea si nu pot fi vazut.

-Nu depasesc pe dreapta decat daca sunt foarte sigur ca se poate si cu maxima atentie. Situatie tipica de depasire pe dreapta : 2-3 benzi de mers + una de parcare pe dreapta, NUMAI DACA NU EXISTA LOCURI LIBERE DE PARCARE UNDE DEPASESC !!!! Altfel, sanse mari sa se bage cineva brusc peste mine.

-Ma asigur tot timpul prin intoarcerea capului-cei care nu o faceti, s-ar putea sa fiti surprinsi ce ditamai mastodonti pot exista in punctele moarte ale oglinzilor, fara sa ii vedeti in ele.

-Merg tot timpul cu vizorul inchis, chiar daca crap de cald: am auzit de un caz in care o tigara aruncata negljent de un sofer a ajuns prin vizor la fata unui biker, l-a ars puternic si tipul a pierdut controlul.

-Merg tot timpul pe banda cea mai putin expusa: daca sunt 3 benzi, cea mai periculoasa e cea din mijloc, daca sunt 2 benzi si pe dreapta sunt stradute laterale, trec pe cea mai din stanga.

-Scanez continuu terenul din fata mea:

-piatra cubica->pericol derapaj,

-asfalt lucios/tasat->pericol derapaj(atentie la Magheru, e lucios asfaltul),

-asfaltul isi schimba culoarea->pericol(cel mai nasol a fost cand am dat brusc peste o bucata

raschetata - motocicleta "dansa").

-marcajele umede->pericol derapaj

-umezeala, mazga->pericol derapaj.Am constatat ca cel mai periculos este nu cand ploua torential si totul e curat, ci la inceputul ploii, sau cand (cuvant jignitor) de la administratie uda drumurile si nu spala praful->se face un strat cleios, alunecos.

Cel mai bun ca tractiune e asfaltul poros - am mers pe ploaie torentiala pe asfalt poros si a fost ok.

-Merg cu 2 degete pe frana - la inceput e mai greu dar te obisnuiesti -> castigi pana la o secunda in plus ca viteza de reactie :in mod tipic se consuma cam 3 secunde ptr a reactiona la o situatie de urgenta - 1 secunda sa interpretezi, 1 secunda sa iei decizia, 1 secunda sa actionezi(100 de milisecunde sa se transmita comanda de la creier la mana si vreo 900 de milisecunde sa te opresti din accelerat, sa cauti si sa gasesti maneta, sa o apuci si sa incepi sa o strangi)

-Las spatiu intre mine si ala din fata : am spatiu de manevra daca faneaza brusc, sau daca apare o groapa, gaura de canal de sub rotile masinii din fata !!! Legat de gropi si gauri aprute brusc, e bine sa mergi cam in dreptul unei roti a masinii din fata

-Nu merg pe spatiul dintre liniile de tramvai - betonul ala are aderenta foarte proasta !

-Nu ma iau la intrecere cu soferi cretini care vor sa imi arate ca ma fac. Ii las sa ma faca, si incerc sa ma izolez de ei.Sunt destui care ma provoaca.

-Nu fac manevre riscante si nu stresez soferii incepatori: e posibil sa reactioneze imprevizibil, si merita si ei o sansa sa invete

Mersul printre masini :

-In ciuda aparentelor, foarte multi soferi sunt de treaba si imi fac loc sa trec din proprie initiativa.

-Ma strecor DOAR cand masinile sunt OPRITE. Cand incep sa mearga, ma asigur si trec pe una din benzi

-Merg incet si cu atentie: urasc sa lovesc oglinzile.

-Scanez continuu dupa :

roti intoarse->posibil sa se bage peste mine,

fosneala, agitatie in masina->posibil sa mi se deschida o usa in fata

-Cand am suspiciuni, merg cu avariile aprinse.

Alte observatii de prin trafic:

- biciclistii sunt foarte civilizati in trafic

- scuteristii tineri sunt agresivi si conduc riscant

- KTM-istii - conduc agresiv - depasiri in viteza printre masini, manevre riscante - franeaza soferii in spatele lor in draci - probabil isi inchipuie ca "loud pipes saves lives".

- chopperistii - baieti buni, pe treaba lor, politicosi, destul de tehnici. De multe ori stau la rand la semafor fara jena (sunt si motoarele mai late...)

- tipe motoriste - conduc atent, prudent, fara exhibitii inutile

- politisti motorizati - conduc agresiv, nu va puneti cu ei(adica nu va luati la intrecere cu ei) ca: 1.sunt bine antrenati, 2.au claxonul ala de politie cu care "curata" drumul in fata. M-am luat la intrecere de cateva ori cu ei, si am lasat-o balta pe la 135-140 in oras, ca se aglomera, aia s-au dus in aglomeratie in timp ce auzeam "krantz-krantz" si imediat se facea loc.

- Dacii vechi, conduse de tineri cu aspect de periferie/tarani - conduc foarte prost. Daca masina e impopotzonata si cu abtibilduri cu vulturi sau "No fear" sau CD-uri puse la oglinda, parca conduc si mai prost.La fel daca sunt mai multi in masina si au iesit "in centru", sau se duc "pe discoteca", sau daca din masina urla ultima manea.

- Masini scumpe si cu copii de bani gata in ele sau cu jmekeri-gagii cu fete acre-plictisite, , ochelari gucci/police desi e noapte, etc - vor in general sa mai intreaca un "papagal de motociclist care merge ca ochii mortului frate, ca io i-as da in gura daca as avea motorul lui"

- Dudui blonde in masini de teren : neatente , fie vorbesc la telefon, isi fac unghiile, se rujeaza sau se uita la cu totul altceva decat la trafic.

- Masini de firma - unii conduc idiot rau

 

Foarte bine punctat, ceva de genul asta ar trebui bagat intr'o brosura si distribuit printre cei cu mai putina experienta (si printre 'eroi'). :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca o concluzie propun sa le rupem capul la KTM-isti ca sunt agresivi, au motociclete enervant de portocalii si paraie nervos din singurul cilindru cu care de obicei i-a dotat KTM-ul... :D

 

:D Amuzant ... povesteam si eu impresii de prin traficul din Bucuresti. Off topic - imi place foarte mult Dukele 1 si 2, kiar voiam sa imi iau, m-a oprit rezervorul mic si parerile unora ca te cam termina un drum la mare(vibratii obositoare de pe la 140). Nu ma plang de GSR-ul actual, dar Dukele si un supermoto in general e "meserie" in oras.

 

--- Mesaj completat în 14 Mar 2008 22:37 -------------

Foarte bine punctat, ceva de genul asta ar trebui bagat intr'o brosura si distribuit printre cei cu mai putina experienta (si printre 'eroi'). :crack:

Saru' mana de aprecieri :blbl:

Sper sa invatam unii de la altii cate ceva in materie de securitate.

 

Ca material bibliografic foarte bun, recomand tuturor sa cititi "Proficient motorcycling". Se gaseste si pe net scanata, m-a iluminat. Eu o am cumparat-o de pe Amazon - aprox 55 roni cu cheltuieli de transport.

De prin ea spicuit:

- dinamica motocicletei -de ce se autoechilibreaza o motocicleta, ce o face sa se intoarca, explica omul countersteeringul, cum se face un u-turn corect, de ce trebuie accelerat in curbe, cum se iau curbele - cand trebuie franat, in ce pozitie, unde sa te inscrii...etc

- franari - cum se franeaza corect, cum trebuie simtit si interpretat feedback-ul motocicletei la franare

- circulatia in oras

- circulatia pe suprafete cu probleme

- mersul in grup

- cum sa te descurci cu soferii agresivi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...