Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Ziua 4) Sambata -> Bergama - Izmir (120 km) E ora 07:15 si sunt primul la micul dejun. Brr, brr, e frig si in aceasta dimineata. De fapt, ce zic eu, e frig in fiecare dimineata, noroc cu ceaiul asta cald. Curand se alatura si niste americani din Texas. Glumesc cu ei pe baza fripturilor uriase de acolo, dar aflu ca au de fapt origini mexicane. Mi s-a parut ca tenul si aspectul fizic sunt de acolo, dar i-am lasat pe ei sa zica. Oricum, n-a durat mult si au dat-o pe spaniola. Habar n-au ei, dar ii inteleg aproape in totalitate, pai cine a crescut cu Thalia si Natalia Oreiro? Cand sa urc in camera sa iau rucsacul pentru vizita la Asclepieion ma trezesc ca imi da cineva binete. Mai mult de atat, ma intreaba si cum a fost ieri la Pergamon, daca am reusit sa vizitez tot. Ma uit mai bine la acest om si imi pica fisa, e domnul cu doamna de la turnichetul rotativ, cei pe care i-am intrebat daca am luat-o pe drumul bun catre intrarea la obiectiv. Ce sa vezi, aici au fost si ei cazati. Ne strangem mana si le povestesc cum a fost. Cu ocazia asta aflu si de unde sunt, Germania, Stuttgart mai precis. Au bine peste 65 de ani, dar sunt inca in putere si le-a venit cheful de plimbare. Ii las sa se bucure de micul dejun si plec cu taxiul spre obiectivul pe care n-am reusit sa il vizitez ieri din lipsa de timp. E coada la casa de bilete, italienii au fost mai rapizi: Achit taxa de 630 de lire si ii depasesc: Au ghid, asa ca as putea repeta faza de ieri, dar ma asteapta taximetristul, plus ca vreau sa ajung repejor in Izmir. E un oras mare si am nevoie de cat mai mult timp pentru a putea sa descopar macar o parte din el. O clipa de liniste: VIDEO 10.mp4 Continui: Pe drumul spre Izmir intalnesc un filtru al jandarmeriei. Unul dintre baieti rasfoieste paginile pasaportului si imi spune ca nu am viza stampilata din momentul intrarii in Turcia = problem. Pai ce problema sa fie sefule, eu teoretic puteam sa intru si cu buletinul, caz in care unde puneau vamesii stampila? Dupa ce ii confirm pentru a doua oara data la care am intrat in tara si vama pe unde am facut acest lucru, gen un fel de reintroducere a parolei, imi ureaza o zi buna si ma lasa sa plec. Intrarea in Izmir este extrem de aglomerata, dar foarte faina, cu palmieri pe ambele sensuri, marea Egee pe partea dreapta si multe cladiri de tip zgarie-nori. Ma strecor prin traficul intens si ma apropii de hotel, moment in care o politista imi face semn sa opresc. Tocmai ce depasisem prin partea dreapta o masina de politie, asta sa fie? Nu de alta, dar m-am comportat fix ca cei de aici, teoretic trebuia sa trec neobservat. O intreb daca am gresit cu ceva, dar imi raspunde in turca. Ii spun ca nu inteleg, dar fata mea ii da inainte pe limba ei. O schimb si eu: "- Auzi, unde se mananca o amandina buna aici?". Face ochii mari si scoate telefonul din buzunar, nu-i chip sa se inteleaga cu mine. Scrie timp de doua minute si cand apasa pe butonul de translate reiese ceva ce nu avea nicio logica. Surprinsa ca nu inteleg, ma intreaba daca stiu engleza :)))) Mai, ceva ceva stiu eu, tu insa.. ioc. In cele din urma recurge la limbajul universal, cel al semnelor. Intinde bratul spre inainte si spune: "- Go!". Asa bambolino, ai vazut ca n-a fost greu? Ajung la hotel, iar parcarea din fata este ocupata. Vorbesc cu baiatul care se ocupa de ea si cauta sa imi faca loc intre doua masini. Iese insa boss-ul hotelului si ii spune sa ma duca in parcarea subterana. Cobor cu liftul si acolo deja ma asteapta boss-ul. Imi spune sa trag mobra in spatele motocicletei lui, o Honda CB 1000 GT. Arunca un ochi si la a mea, apoi imi ureaza o sedere placuta si dispare printre doamnele care se ocupau de asternuturi. Bag repede un dus si in oras cu mine. Statia de metrou e aproape si in cateva minute sunt deja pe peron. Cost bilet: 33 de lire Meaamaa ce bine arata curmalele astea, dar hai ca iau cateva la intoarcere. Nu aveam ulterior sa ma intorc prin acelasi loc si am ajuns sa raman cu pofta. Florile o duc bine mersi, sunt putin peste 24 de grade afara: Primul obiectiv, liftul din Izmir: Accesul este gratuit, iar sus este o terasa frumoasa ce ofera o priveliste asupra marii: Terase exista si la baza liftului: Urmeaza faleza care este foarte lunga si amenajata de la un capat pana la celalalt: Arata ca o plantatie de orez, dar in realitate sunt niste scari acoperite de iarba pe care lumea fie se odihneste, fie admira marea sau asteapta feribotul, Konak fiind un punct de legatura cu celalalt mal: Turnul cu ceas: Drumul catre bazar credeam ca o sa ma pregateasca pentru aglomeratia de acolo, dar n-a fost chiar asa: Imi place cum arata la exterior moscheea Salepcioglu, asa ca decid sa intru: VIDEO 11.mp4 Bazarul Kizlaragasi a fost chiar lejer din punct de vedere al aglomeratiei: E buna plimbarea, imi place, dar ce fac cu foamea asta care nu-mi da pace? Am noroc si gasesc un restaurant care arata bine. La aperitiv, midii pane, foarte bune: La felul principal am pus degetul la intamplare pe meniu si i-am zis chelnerului sa imi aduca fix aia, orice ar fi insemnand "aia". Ei bine, "aia" avea sa fie file de macrou. Mda, n-am avut prea mult noroc de data asta, nu-s fan macrou. Cum foamea insa era mare, iar pestele gatit corect, l-am ras din farfurie: Din nou la plimbare. Asta drum principal, 5 benzi pe sens: Continui pe faleza: Observ un vanzator de castane si ma asez la coada. Cu acest plus de energie ii dau bataie pana ajung la capatul falezei. De aici o iau la intamplare pe strazi in directia cazarii: Zaresc insa la un moment dat o cafenea draguta si ma asez. Doua minute mai tarziu sunt asaltat de pisici, una mai frumoasa ca alta. O iau usor spre prima statie de metrou, statie care se dovedeste a fi si un punct feroviar: Intors in centrul orasului, bananai pe strazi pana ajung si la gara: Fac stanga imprejur si ma duc spre cazare, nu inainte de a opri la un supermarket pentru ceva dulce. La intrarea in hotel, o bijuterie de motor: Captura zilei de la supermarket: 26K de pasi facuti astazi, destul de slabut, dar maine am un obiectiv mare de bifat si sigur ii depasesc. Pana atunci insa, noapte buna!
  3. Azi
  4. Bravo! Am scris aici ca, "cei 2 senzori-fiecare cu treaba lui" - cu diferite sarcini de informare a calculatorului evident. Deci celebra placă încă odată, Bine ar fi sa fie una de rezerva!
  5. ianachim

    Honda SH 125i 2018

    salutare sa l plimbi sănătos de ce ai ales 350, mai ieși cu el și din localitate?
  6. Perfect de acord.Din motive total diferite la fiecare din ei,dar intradevar,asa e. Problema la JM e faptul ca uite,pe a 2a parte a sezonului deja Aprilia nu mai era un proiect in dezvoltare (meh,toate chiar si Ducati sunt intr-o dezvoltare continua - asa e racing'ul la nivel de top),ci un proiect ajuns in faza de fructificare a rezultatelor,insa JM tot nu a fost in stare sa faca nimic cu ea,pt ca JM a fost accidentat tot anul.Din vina lui desigur - asta la el se deconteaza si ca vina si ca rezultate. Nu mi se pare ca a gandit bine,si "rezultatele" se vad. Yamaha trebuia sa isi dea seama ca au nevoie de mult mai mult decat decat de un proiect rushed pentru a reveni la bataie pt podium,si sa isi faca temele temeinic pt 2027 pt ca aveau dezlegare la Dorna sa testeze sa faca absolut tot ce pot nu aveau limitari. Asa,facand acest talmes-balmes - "uite V4 la traditionalul Missano - dati-va cu el insa doar o data - nu e bun?dar stati ca nu i-am dat drumul la motor decat la 85-90% din capacitate,stati ca nu am sortat inca aero,stati ca mai avem probleme la balance,aa are aceleasi probleme ca si L4? stati ca sa vedeti voi la Sepang in 2026 cum il facem" etc etc nu mi se pare ca a rezolvat sau va rezolva nimic ba dimpotriva - toate aceste balbe i-au demonstrat lui Q faptul ca Yamaha nu (mai) e in stare sa scoata o moto capabila de podiumuri,cel putin nu pana imbatraneste Q. Nu mi se pare ca Q greseste daca vrea sa plece de la Yamaha,mi se pare ca a gresit in vara lui 2024 cand s-a grabit sa semneze foarte foarte repede in sezon momit de ei de bani si de faptul ca il adusesera pe Bartolini.Ok ok nu il contesta nimeni pe Bartolini insa e foarte greu sa schimbi din radacini modul de a lucra al unei echipe.Japoneze mai cu seama.Si dupa ce il schimbi sa ai rezultate intr-un an 2. Q cred ca se mintea singur de fapt,credea si el ceva ce daca ar fi privit realist,obiectiv,si la rece,ar fi vazut ca nu are cum sa se concretizeze decat in mult mai multi ani decat are el la dispozitie pt a fi competitiv. Q nu "da cu barda in munca echipei" - proiectul Yamaha nu trebuie,nu are voie sa depinda de Quartrararo sau alt pilot,oricare ar fi el.Un proiect sanatos e condus de seful de proiect,nu de pilot,si continua pe aceeiasi linie (trasata ghici de cine - tot de seful de proiect) indiferent ce piloti se urca pe respectiva motoreta.Eu cred ca Yamaha il vrea insa nu prea vad cum l-ar putea tine...afara de faptul ca vor scoate o raketa la Sepang 2026,ceea ce e naiv deja Daca au facut un proiect dezvoltat sanatos dupa cum am spus mai sus,plecarea lui Q ii va leza doar la nivel de rezultate (pt ca le va fi extrem dar extrem de greu sa mai aduca un pilot capabil de asemenea performante) si nu la nivel de dezvoltare. Daca au facut insa un proiect a la Honda/2019 dezvoltat pe avioanele din capul pilotului,atunci o merita.Dar nu cred ca e cazul,lectia HRC/2019 si ce a urmat la Honda dupa aceea e inca vie in memoria colectiva. Eu cred ca pare doar ca a imbunatatit acest aspect tocmai pt ca nu a fost nimeni capabil sa il "calareasca",sa il puna sub presiune.Presiune reala,nu 2-3 ture la inceput de cursa cand merge finut pe gume reci. Intradevar - nu prea are cine sa il puna sub presiune,nu ca nu ar fi cativa piloti capabili - Q,Acosta,Pecco in zilele bune,JM a la 2024,poate si Bez intr-o zi buna,dar problema cu toti astia (in afara de Pecco) este faptul ca nu au sub cwr si nici in boxa ceea ce are el - adica cel mai bun material posibil. Mai e o sansa - Aprilia a progresat foarte mult si sper sa duca batalia sus la Ducati.Sunt sanse,sunt ceva sanse. Si pt 2027,daca e precum zice colegul damager (vezi?tin minte,mi-a ramas in cap,eu chiar sper ) si anume faptul ca gumele Pirelli din 2027 vor fi diametral opuse - si anume fata mult mai buna decat spatele,iar Ducati e facut special pt a profita de guma spate f buna Michelin,poate va iesi altcineva peste ei.Doamne-ajuta. Mai are de mancat aprilia - nu e inca acolo langa Ducati.Vei vedea cand urca MM la anul pe Ducati unde ridica stacheta - Aprilia e mai slaba vizibil. Si chiar daca ar fi sensibil egale,mai ramane problema MM vs Bez si/sau MM vs JM...oare in ce parte crezi ca se va inclina balanta? Nu e vorba de a nu incepe - procedeaza foarte gresit.Si asta cu dezvoltarea unui proiect nou s-a mai facut,nu trebuie sa inventeze Yamaha apa calda. Eu ma uit la cum se facea in F1 pe care il iau de etalon in racing in aspectul tehnic - echipele dezvoltau 2 proiecte in paralel,unul actual si unul pt anul viitor sau 2 ani etc in functie de schimbarea regulamentelor,iar cele 2 proiecte aveau fiecare echipa sa de dezvoltare si nu interferau,dandu-i-se fiecaruia resursele oamenii si atentia totala. Acest talmes-balmes Yamaha nu a adus nimic bun nici pt performantele actuale ale Yamaha si zic eu ca nici pt cele viitoare. E util pt ca se obisnuiesc pilotii cu V4?Pilotii sunt problema?Serios?S-a obisnuit Bez cu Aprilia instant.S-a obisnuit Miller venit de pe KTM V4 cu sasiu de carboon cu Yamaha L4 cu sasiul de Alu instant - nu pilotii sunt problema ! Problema e ca absolut tot ce a facut Yamaha anul asta si la anul va trebui efectiv aruncat la gunoi : pt 2027 e nevoie de cu totul alt motor - se schimba alezaj si cursa - se schimba tot de la zero,e neovie de alt balance avand in vedere guma fata mai aderenta,alt cadru alt orice. Ce au rezolvat,ce au imbunatatit ce au progresat ei?NIMIC. Nu e vorba de idei rigide,e vorba de lipsa de coerenta,care iata - duce la rezultate dezastruoase.Ce rezultate crezi ca vor avea cand va pleca Q? Am mai zis - cred ca actuala configuratie Yamaha ar fi dat mai bine pe o guma fata mai aderenta,pt ca fix pt asta a fost construita.Acum ei o arunca la gunoi....nu mai zic de ideea cu V4 pt ca V4 e raspunsul la toate problemele - nu,nu e.Si deja intrevad si ei asta,grip'ul si balance'ul e raspunsul insa nu au asa ceva. True that. L-as baga si pe Q in acest club select - nu de alta dar nu putem spune ca nu a scos niste rezultate decente dintr-o moto din care altii nu au scos nimic. Dar na,la fel ca si MM in 2022-2023 - nu poti ridica o moto mai mult de 10-15% din conditia ei. Eh,da,din pacate astia sunt cei mai periculosi - probabil au dezvoltat in paralel (exact precum ziceam mai sus) cele 2 moto - 2026 si 2027 inca de anul asta : 2 proiecte diferite fiecare cu seful sau de echipa si oamenii sai.Si vor continua dezvoltarea lui 2027 si la anul cu acelasi aplomb,si iar vor veni cu arma letala. Sper insa sa ma insel si sa se strecoare niste flamboism italian in aceasta abordare nemteasca ...adica sa nu o nimereasca la perfecat,ca atunci ne-am lins pe bot de orice farama de spectacol.
  7. Ti-am mutat topicul la sectiunea corespunzatoare,unde poti sa vezi si alte topicuri legat de Mobra. Te rog completeaza-ti datele la avatar sa stim cu cine stam de vorba.
  8. 2007 Hamilton si Alonso de la McLaren, vs Raikonnen de la Ferrari Unde normal, Raikonnen pornea cu a treia sansa Pe scurt, rezumatul: The season finale marked the first time since 1986 that three drivers had a chance of becoming World Champion at the season finale, and the first time since the inaugural season in 1950 that the man who stood in third before the final race went on to win the championship (the driver in 1950 being Giuseppe Farina). Hamilton was the favourite with 107 points followed by Alonso with 103 points and Räikkönen with 100 points. Hamilton started 2nd but dropped to the back of the pack after a gearbox problem. He recovered to 7th but Räikkönen won the race and the championship. The final standings were Räikkönen with 110 points followed by Hamilton and Alonso each with 109 points. ______ Si atunci era alt sistem de punctaj 10-8-6-5-4-3-2-1 Ham era cu 7 pct inaintea lui Rai, ii trebuiau doar 3 puncte, adica locul 6 N-a fost sa fie, a terminat pe 7
  9. Ieri
  10. Salut! Am o mobra 50s si as vrea sa stiu ce modificari se pot face ca sa maresc puterea motorului eficient, imi poate răspunde cineva?
  11. Mdea, politichia in motorsport e numa bună . Nu o fi respectat "Political correctness-ul"
  12. Anul ăsta se pare ca e un trend să se joace totul până în ultima cursă. Și în WRC Sebastian Ogier, care a făcut sezon incomplet, a câștigat campionatul în ultimul raliu la distanță de 4 puncte. O să fie interesant tare duminică. În altă ordine de idei: https://www.g4media.ro/scandalul-oscar-piastri-ajunge-in-parlamentul-australiei-un-senator-acuza-mclaren-ca-i-a-furat-titlul.html
  13. GP27 capata forma: https://www.gpone.com/en/2025/11/30/motogp/ducati-gp27-takes-shape-nicolo-bulega-heads-towards-first-tests.html Ceilalti ar face bine sa se grabeasca.
  14. Mda, mai e un pic. N-as fi pariat niciodată ca F1 va deveni cel puțin interesanta Si nu neapărat batalia din curse cat tampeniile/noroacele celor ce se bat pentru cupiță, iată, pana in ultima cursa. De mult n-am mai avut o ultima cursa in care 3 piloti sa aiba sanse la titlu. Eu cel puțin nu tin minte
  15. Am folosit ambele modele, dar pe V-strom 650 și 1000. Strict dpmdv, Road 6 sunt peste Trail 2, inclusiv pe ud. Dacă discutăm de iarbă, noroi, sunt praf ambele modele, dar pe forestiere sunt comparabile. Am folosit 3 seturi de Pirelli și două de Road (inclusiv un Road 5 pe spate), mie mi se par a avea aderență superioară. Vezi că Road 6 au cică trei tipuri de cauciuc pe suprafața de rulare: tare pe mijloc, moale între mijloc și margini și foarte moale pe margini (dacă am înțeles rău, să fiu scuzat).
  16. gata pe azi! ajunge, diiii catre casa!
  17. shit happens oricand se poate intampla orice si se vede / s-a vazut clar, ca astia de la McLaren, pe langa faptul ca-s cam prostanaci, nici norocosi nu sunt! dpmdv sansele sunt cam 50 vs 35 vs 15%, Norris, Wax, Piastri va fi interesant oricum
  18. Vreau o parere de la cei care le-au incercat/testat pe ambele, sunt Michelin Road 6 mai bune ca Pirelli Scorpion Trail II (pe care eu le folosesc de cand au aparut si mi se par foarte bune), ma refer la aderenta pe uscat/ud, franare, stabilitate, inclinare pe curbe. Intreb asta pentru ca am vazut ca Michelin nu au profil pana la margine si nu stiu daca asta e ok pe ploaie sau ud pe jos.Multumesc anticipat.
  19. la cat de bine a mers moto aia pe multe tipuri de circuite - io zic ca de pilot are nevoie care sa stie sa fie sus si sa se bata cu MM si JM e unul din ei. si Q e unul din ei. ce sa mai vrei de la aprilia? cat sa mai evolueze? acu e momentul. asa zic si eu. daca nu incepeau anu asta incepeau la anu, deci mai pierdeau un an. e f util un an de tranzitie, se obisnuiesc pilotii cu noua configuratie de motor etc. nush frate, unii au niste idei f rigide pe aici si daca ei nu inteleg ceva = no bueno, n-avem ce discuta. chiar suprem a aratat gp25 la digia , de Peco nu mai spun. mm nu are nevoie de moto perfecta, ala e Peco. mm o face sa mearga. toti afara de MM si poate Pedro: daca moto nu se simte ok = papa rezultate.
  20. Da, m-a atentionat si @frigider. Uiteasem de accidentarea aia. Cam asa ar fi logic, sa nu ii mai prelungeasca. Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia. Si el si Q sunt piloti carora trebuie sa li se dea motociclete gata dezvoltate Nu. Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4. Tocmai pentru ca sunt un brand legacy, care nu a prea iesit din ale lui, acum trebuie sa experimenteze mai mult. Altfel ar fi plecat cu un handicap major in 2027. Desigur, asta nu anuleaza ce spui tu, anume ca au vrut si sa il pastreze pe Q, dar acum cred ca si-au dat seama si ei ca orice ar face, sa-l multumeasca, nu este de ajuns pentru frantuz. Omul vrea sa plece si da cu barda in munca unei intregi echipe de R&D. In felul asta, este evident ca proiectul stagneaza. Din punctul meu de vedere, cred ca in acest moment nici Yamaha nu il mai vrea cu orice pret, iar aducerea turcului ar putea fi interpretat ca un semnal, in acest sens. Mai rau! Big bangul, l-au adus in 2004, odata cu venirea lui Rossi. Italianul a ales acel motor, dintre doua (sau trei?) motoare, care i s-au pus la dispozitie pentru teste. De 15 ani a fost implementat pe R1. Daca gresesc, sa ma corecteze cineva mai bun cunoscator al istoriei motorizarilor Yamaha. Da, aici ai mare dreptate. Red mist este marea lui vulnerabilitate. Cum spui, isi pregateste cursele cu o minte rece, de killer, dar in curse, cand lucrurile nu merg conform planului initial, isi pierde controlul. Anul asta a aratat ca a mai imbunatatit putin aspectul asta, dar este drept ca nici nu a fost cineva capabil sa il combata. In teorie, doar asa poate fi batut, cum spui tu, dar in practica nu prea vad pe cineva capabil sa aplice teoria. Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema.
  21. who's gonna do it? :)) degeaba avem pe grila piloti extrem de rapizi, chiar mai rapizi ca satana daca nu au materialul care sa le permita sa faca asta...
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...